quote:Op donderdag 21 november 2024 15:09 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Die langeafstandsraketten gaan in ieder geval geen reet verschil maken in dit conflict.
Het enige wat ze nu bereikt hebben is dat Oekraine nu compleet platgebombardeerd gaat worden, vooral de energievoorzieningen. Oekraine gaat een koude winter tegemoet.
quote:Russia hits Ukrainian energy facilities, Kyiv sees 'despicable escalation'
KYIV, Nov 28 (Reuters) - Russia unleashed on Thursday its second big attack on Ukraine's energy infrastructure this month, triggering deep power cuts across the country.
President Vladimir Putin said Moscow had struck in response to Ukraine's strikes on Russian territory with U.S. medium-range ATACMS missiles. He said Russia's future targets could include "decision-making centres" in Kyiv.
Bedankt VS...quote:
Europese landen en de EU speelde bij het uitlokken van de oorlogshandelingen in Oekraïne ook een dubieuze rol. Heeft veel te maken met de relatie met de VS, conflicten in het Midden Oosten, klimaatcrisis, en het van het gas af willen/moeten. En nee, de verkiezing van Trump in 2016 heeft niet geholpen het militaire conflict in 2022 niet te laten ontstaan.quote:
Handig om zoveel bots te hebben. Rusland gooit bommen en toch krijgt VS de schuldquote:
sja een zinloze nutteloze escalatie, die niets wezenlijks bijdraagt aan het conflict, maar enkel de spanningen maar opdrijft en het risico op nog grotere confrontatie vergroot (wat velen ntl wensen want overtuigd zijnde dat Rusland door ons wél zou overwonnen kunnen worden ... lol)quote:Op zondag 1 december 2024 09:53 schreef ems. het volgende:
[..]
Handig om zoveel bots te hebben. Rusland gooit bommen en toch krijgt VS de schuld
Ja hoor dat kan ik wel.quote:Op maandag 2 december 2024 12:54 schreef Glazenmaker het volgende:
Kan iemand aan deze domme jongen uitleggen hoe met vergelijkbare wapens terugschieten als degene die je land binnenvalt en al sinds de start vergelijkbare afstandswapens gebruikt een escalatie is?
Maar wapenleveringen gebeuren ook al jaren ondertussen en Rusland is ook afhankelijk van het buitenland. Ik snap dus niet wat er nu escalerend aan is.quote:Op maandag 2 december 2024 13:31 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja hoor dat kan ik wel.
De wapens zijn niet het probleem maar het feit dat ze door Amerika geleverd worden en dat Amerika ook intel levert aan Oekraine maakt ze betrokken bij het conflict.
Amerikaanse doelen zouden daardoor een legitiem militair doelwit kunnen worden.
Kan makkelijkerquote:Op maandag 2 december 2024 13:31 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja hoor dat kan ik wel.
De wapens zijn niet het probleem maar het feit dat ze door Amerika geleverd worden en dat Amerika ook intel levert aan Oekraine maakt ze betrokken bij het conflict.
Heel die oorlog is niet legitiemquote:Amerikaanse doelen zouden daardoor een legitiem militair doelwit kunnen worden.
Omdat Rusland en de USA elkaar alleen maar aanvallen via proxy en nooit direct tegen elkaar.quote:Op maandag 2 december 2024 13:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Maar wapenleveringen gebeuren ook al jaren ondertussen en Rusland is ook afhankelijk van het buitenland. Ik snap dus niet wat er nu escalerend aan is.
Rusland is ook al voor de escalatie van de oorlog bezig met aanslagen en dodelijke sabotage op NAVO grondgebied. Rusland heeft dus geen legitimiteit nodig om ons aan te vallen en is zelf door haar handelen een legitiem doelwit geworden. Dus wederom: ik snap niet waarom dit escalerend zou zijn. Rusland heeft de escalatie zelf al jaren geleden gedaan.
De door Oekraine geproduceerde drones gaan nog veel verder maar dan hoor je bijzonder weinig over escalatie.quote:Op maandag 2 december 2024 14:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
Kan makkelijker
Eerst schoten ze niet zo ver Rusland in, nu wel, dat maakt het een escalatie van Oekraïense kant
Punt, wat de Russen doen maakt niet uit, wie de wapens leverde maakt ook niet uit
[..]
Heel die oorlog is niet legitiem
Ik zie deze definitie van escaleren echt alleen bij Oekraïne gebruikt worden.quote:Op maandag 2 december 2024 14:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
Eerst schoten ze niet zo ver Rusland in, nu wel, dat maakt het een escalatie van Oekraïense kant
Dat is een argument tegen het idee dat ATACMS escaleren.quote:Op maandag 2 december 2024 14:18 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Omdat Rusland en de USA elkaar alleen maar aanvallen via proxy en nooit direct tegen elkaar.
Dat willen ze beide ook niet.
Waarom?quote:Op maandag 2 december 2024 14:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dat is een argument tegen het idee dat ATACMS escaleren.
Escaleren is een situatie erger maken. Als elkaar aanvallen met proxies al de status quo was, dan is dit niet nieuw.quote:
Het is ook niet nieuw maar nu vinden er aanvallen plaats op Russisch grondgebied met Amerikaanse wapen en intel.quote:Op maandag 2 december 2024 15:02 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Escaleren is een situatie erger maken. Als elkaar aanvallen met proxies al de status quo was, dan is dit niet nieuw.
Oekraïne kan die raketten alleen inzetten met technische hulp en satellietgegevens van de NAVO/VS, de bediening van die systemen wordt in feite dus gedaan door de NAVO. Rusland beschouwt dat als een directe aanval van de NAVO op Rusland, dat maakt het wezenlijk anders dan alleen wapens leveren.quote:Op maandag 2 december 2024 13:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Maar wapenleveringen gebeuren ook al jaren ondertussen en Rusland is ook afhankelijk van het buitenland. Ik snap dus niet wat er nu escalerend aan is.
Dan is het toch apart dat ik hier nooit ophef zie over intel en tech van de Chinezen aan de Russen. Of over munitie, artilleriegranaten en soldaten van Noord-Korea aan de Russen. Of over drones en lange afstands raketten van Iran aan de Russen. Of over.............................quote:Op maandag 2 december 2024 13:31 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja hoor dat kan ik wel.
Amerikaanse doelen zouden daardoor een legitiem militair doelwit kunnen worden.
Welk tegeneffect? Dit jaar schiet Rusland op de energievoorziening met alles wat ze hebben en geen noek op zit en vorig jaar schoten ze met alles wat ze hadden op de energievoorziening.quote:Op maandag 2 december 2024 15:13 schreef UncleScorp het volgende:
De atacms dragen amper iets bij tot het conflict. Ze zijn al lang geanalyseerd door de russen en zullen dus maar minimaal resultaat opleveren. Vooral de oekrainers zullen het tegeneffect voelen, maar dat zal het westen worst wezen.
Dus het escaleert enkel maar op papier de spanningen tussen de verschillende partijen omdat ze geleverd en gelanceerd worden door VS, maar als je breincapaciteit vergelijkbaar is met die van demente Joe is het logisch dat je het niet begrijpt.
Maar er wordt jacht gemaakt op de launchers en crew, met succes blijkbaar.
De boomerang komt zoals steeds hard terug.
Moeten Russen wellicht niet met nog langere afstandswapens aanvallen plegen op Oekraïens grondgebied. Dat was de escalatie, terugslaan met gelijke wapens kan dat nooit wezen.quote:Op maandag 2 december 2024 15:06 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het is ook niet nieuw maar nu vinden er aanvallen plaats op Russisch grondgebied met Amerikaanse wapen en intel.
Wat een onzin. Ik vraag hier wat nou de escalatie is, niet wat Rusland ervan vindt. Rusland is in oorlog en landen in oorlog liegen nog wel eens. Poetin is al jaren in fantasieland. En dan je punt over feitelijke bediening. Ook als ik google maps aanzet ben ik mijn auto aan het bedienen. Niet mijn rijinstructeur van 10 jaar geleden en ook niet Google.quote:Op maandag 2 december 2024 15:11 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Oekraïne kan die raketten alleen inzetten met technische hulp en satellietgegevens van de NAVO/VS, de bediening van die systemen wordt in feite dus gedaan door de NAVO. Rusland beschouwt dat als een directe aanval van de NAVO op Rusland, dat maakt het wezenlijk anders dan alleen wapens leveren.
Boehoehoe ... Rusland slaagt in wat oekraine niet lukt.quote:Op maandag 2 december 2024 15:30 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Welk tegeneffect? Dit jaar schiet Rusland op de energievoorziening met alles wat ze hebben en geen noek op zit en vorig jaar schoten ze met alles wat ze hadden op de energievoorziening.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |