abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215756436
Blijkbaar is hij op de avond gefilmd waar hij een pint stond te drinken. Dat zou de statement van vandaag kunnen verklaren.

https://www.hln.be/bv/tom(...)grijpelijk~af6f6daa/
pi_215756437
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2024 14:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Post-traumatische amnesie.
Kan NAH tot gevolg hebben, zo'n klapper maken. Hij was al snel stabiel en aanspreekbaar, dus het zal allemaal wel meevallen.
pi_215756449
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2024 13:16 schreef superniger het volgende:
0 medelijden met hem m
Gelukkig zijn er geen andere slachtoffers gevallen.
Hoe kom je daarbij?

quote:
Bij het verkeersongeluk van presentator Tom Waes (56) is ook een wegwerker lichtgewond geraakt. Dat liet het parket van Antwerpen zaterdagmiddag weten aan persbureau 'Belga'.
https://www.rtl.nl/boulev(...)eersongeluk-tom-waes

Niet heel ernstig gelukkig. Maar er is helaas wel meer dan alleen materiële schade.
  dinsdag 3 december 2024 @ 14:25:32 #254
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215756454
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 14:23 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Kan NAH tot gevolg hebben, zo'n klapper maken. Hij was al snel stabiel en aanspreekbaar, dus het zal allemaal wel meevallen.
Ja, het wil echt niet zeggen dat iemand blijvend hersenletsel heeft.
The love you take is equal to the love you make.
pi_215756460
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2024 14:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
Blijkbaar is hij op de avond gefilmd waar hij een pint stond te drinken. Dat zou de statement van vandaag kunnen verklaren.

Snap ook echt nooit dat mensen in het narratief trappen dat iemand zich niets meer kan herinneren van een ongeluk of incident als ze teveel gedronken hebben.

De keren dat je echt niets meer kan herinneren van iets na een avond zuipen zijn toch op 2 vingers te tellen voor ieder mens?
Hell To The Liars
pi_215756468
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 13:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dit soort mensen :N

Het ziekenhuispersoneel bedanken omdat ze zo goed voor hem zorgen schiet bij mij een beetje in het verkeerde keelgat. Omdat hij teveel gezopen had houdt hij een plek in het ziekenhuis bezet waar iemand anders had kunnen liggen. Omdat hij teveel gezopen had worden er nu veel medische kosten gemaakt die niet gemaakt hadden hoeven worden.
Jij vond de mensen die in de Corona tijd in het ziekenhuis kwamen ook uitvreters neem ik aan? Die hadden prima binnen kunnen blijven tenslotte zonder contact met de buitenwereld.

En hoe zit het dan bijvoorbeeld met mensen met kanker, heb je ook liever dat als deze mensen rood vlees hebben gegeten of gerookt hebben dat ze dan niet geholpen worden?

Ook hoor ik regelmatig van vrouwen die bevallen in het ziekenhuis. Toch ook nergens voor nodig, je had ook voorbehoedsmiddelen kunnen gebruiken. En in Afrika komen toch ook kinderen te wereld zonder ziekenhuis?

Wat een nare mensen allemaal zeg, ze hielden en houden allemaal plekken bezet waar "iemand anders" had kunnen liggen.
pi_215756473
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 14:27 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Jij vond de mensen die in de Corona tijd in het ziekenhuis kwamen ook uitvreters neem ik aan? Die hadden prima binnen kunnen blijven tenslotte zonder contact met de buitenwereld.

En hoe zit het dan bijvoorbeeld met mensen met kanker, heb je ook liever dat als deze mensen rood vlees hebben gegeten of gerookt hebben dat ze dan niet geholpen worden?

Ook hoor ik regelmatig van vrouwen die bevallen in het ziekenhuis. Toch ook nergens voor nodig, je had ook voorbehoedsmiddelen kunnen gebruiken. En in Afrika komen toch ook kinderen te wereld zonder ziekenhuis?

Wat een nare mensen allemaal zeg, ze hielden en houden allemaal plekken bezet waar "iemand anders" had kunnen liggen.
Kan jij niet voor één keer je waffel houden en LEZEN wat iemand bedoelt?
pi_215756477
quote:

Ik sta op vele filmpjes en foto's met een alcoholische versnapering waarna ik nog de auto in stapte. Dus wat is daarin precies het probleem?

Overigens was ik al die keren binnen de gestelde limieten en is dat ook vele malen aangetoond middels de talrijke alcoholcontroles die er in die tijd nog waren.
  dinsdag 3 december 2024 @ 14:28:58 #259
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215756479
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 14:26 schreef Droopie het volgende:

[..]
Snap ook echt nooit dat mensen in het narratief trappen dat iemand zich niets meer kan herinneren van een ongeluk of incident als ze teveel gedronken hebben.

De keren dat je echt niets meer kan herinneren van iets na een avond zuipen zijn toch op 2 vingers te tellen voor ieder mens?
Ligt er dus aan wat voor ongeluk. Als je ook buiten bewustzijn bent geweest (en moest Waes niet zelfs gereanimeerd worden?), dan raak je echt een deel van je geheugen rondom het gebeurde kwijt.
pi_215756482
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2024 14:27 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Kan jij niet voor één keer je waffel houden en LEZEN wat iemand bedoelt?
Ik heb gelezen, en jij zegt dat iedereen die een eigen schuld heeft niet in het ziekenhuis hoort. Dus ik vraag je hoe je denkt over de beschreven gevallen, want die hebben er ook eigen schuld aan.

Of is het dan ineens anders?
pi_215756491
Echt, ongelooflijk dit. Bespaar je alsjeblieft de moeite om nog op mij te reageren.
pi_215756501
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 14:26 schreef Droopie het volgende:

[..]

Dat ligt er maar helemaal aan hoe je in elkaar zit. Bij mij kan ik het op minder dan 2 vingers tellen, ik ben een control freak en heb na 1 keer besloten het nooit meer zover te laten komen. Maar ik ken ook mensen die elke zaterdag tot het gaatje en er voorbij gingen en de volgende ochtend gerust hun broek kwijt waren zonder te weten waar deze gebleven was.

Maar denk dat in dit geval het niet enkel de alcohol zal zijn. Je lichaam krijgt behoorlijk wat te verduren bij een aanrijding als deze, grote kans dat de boel dan even op zwart gaat.
  dinsdag 3 december 2024 @ 14:32:35 #263
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215756503
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 14:19 schreef Loverboii het volgende:

[..]
de ideale schoonzoon is niet zo ideaal meer
En welke peren zijn dan gebakken?
Huilen dan.
pi_215756505
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 14:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
Echt, ongelooflijk dit. Bespaar je alsjeblieft de moeite om nog op mij te reageren.
Misschien kan je antwoord geven op de vraag, vind je dat die mensen ook niet in het ziekenhuis horen? Of heb je enkel even lekker de derrie uit de onderbuik gelaten om een stoer statement te maken?
pi_215756515
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2024 14:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Post-traumatische amnesie.
Dat zou nog kunnen. Maar zou betekenen dat hij het na enkele dagen sowieso weer helemaal weet !

Ben benieuwd.
pi_215756517
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 14:22 schreef Vincent_student het volgende:
Komt zo'n iemand nou voor de strafrechter? Of kan hij fluitend verder naar de volgende Porsche (en kroeg)?
Dat ligt maar helemaal aan de regels in België en de daadwerkelijke situatie. Als het een beperkte hoeveelheid alcohol was en er geen eerdere gevallen bekend zijn dan kan het ook prima met enkel een rijontzegging en boete afgedaan worden (* dit is gebaseerd op wat ik weet van NL). Hij zal hetzelfde behandeld worden als iedereen.
pi_215756529
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 december 2024 14:32 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En welke peren zijn dan gebakken?
Hoe bedoel je?
pi_215756532
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 14:00 schreef Leandra het volgende:

[..]
Wat is dat nou weer voor rare conclusie?
Als je nog moet autorijden drink je niet, zo moeilijk is dat niet, tenzij je een alcoholprobleem hebt en het nergens leuk kunt hebben zonder te drinken en te knieperig bent om een taxi te nemen.
Ik ken mensen die dat doen inderdaad, omdat ze weten dat ze geen maat kunnen houden qua alcohol. Dan kan je inderdaad beter helemaal niet drinken als je nog moet rijden. Maar niet iedereen heeft problemen met maat houden. Heel veel mensen kunnen dat gelukkig prima.
pi_215756539
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 december 2024 13:45 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wat wil je hier nou precies mee zeggen?
Mss voel je je wel aangesproken?
  dinsdag 3 december 2024 @ 14:39:37 #270
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215756547
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 14:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat zou nog kunnen. Maar zou betekenen dat hij het na enkele dagen sowieso weer helemaal weet !

Ben benieuwd.
Het kan ook blijvend zijn. Pin me niet vast op de exacte termen.

Maar ik heb in ieder geval van nabij meegemaakt dat iemand na een ongeval (geen drank in het spel) zich meerdere dagen voorafgaand aan het ongeluk niet meer kon/kan herinneren en ook de eerste dagen erna op de IC niet. En er is geen (blijvend) hersenletsel geconstateerd.
  dinsdag 3 december 2024 @ 14:40:13 #271
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215756552
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 14:37 schreef Loverboii het volgende:

[..]
Hoe bedoel je?
Jij zegt toch dat 'heel de publieke omroep' in Vlaanderen nu met de gebakken peren zit? Ik ben benieuwd welke dat zijn.
Huilen dan.
  dinsdag 3 december 2024 @ 14:40:29 #272
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215756555
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 14:38 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Mss voel je je wel aangesproken?
Geen idee waarop dat dan zou moeten zijn.
Huilen dan.
pi_215756562
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 december 2024 14:40 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Jij zegt toch dat 'heel de publieke omroep' in Vlaanderen nu met de gebakken peren zit?
Is dat zo?
pi_215756565
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2024 14:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ligt er dus aan wat voor ongeluk. Als je ook buiten bewustzijn bent geweest (en moest Waes niet zelfs gereanimeerd worden?), dan raak je echt een deel van je geheugen rondom het gebeurde kwijt.
Klopt hoor, maar bij de meeste mensen komt het over als een makkelijke verdediging.
T was stom, had beter moeten weten, kan me niet veel herinneren, ga aan mijzelf werken en zal de consequenties accepteren.
Hell To The Liars
pi_215756566
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 14:09 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ik den dat Tom Waes wel genoeg verdiend om een taxi te kunnen betalen.
Dat wil ik met mijn quote niet zeggen, maargoed...

Die man heeft iets doms gedaan, ja, en er zijn gelukkig geen slachtoffers gevallen. Hij geeft het toe, nou dat zijn er veel die dat niet doen...
  dinsdag 3 december 2024 @ 14:45:16 #276
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215756590
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 14:41 schreef Toine51 het volgende:

[..]

Die man heeft iets doms gedaan, ja, en er zijn gelukkig geen slachtoffers gevallen. Hij geeft het toe, nou dat zijn er veel die dat niet doen...
Hij geeft het toe omdat hij een BV’er is en er dus een bepaald (eigen)belang mee gediend is. Ik kan het maar moeilijk zien als een nobele daad.
  dinsdag 3 december 2024 @ 14:50:39 #277
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215756621
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2024 14:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Hij geeft het toe omdat hij een BV’er is en er dus een bepaald (eigen)belang mee gediend is. Ik kan het maar moeilijk zien als een nobele daad.
Daarnaast doet het toegeven ervan niks af aan het bezopen achter het stuur kruipen: je blijft gewoon een eersteklas lul.
Huilen dan.
pi_215756632
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 14:21 schreef yessie234 het volgende:
Prachtige serie van de VRT over een aan drank en drugs verslaafde tv persoonlijkheid die vrijwillig naar afkickkliniek gaat, en daarna (noodgedwongen) kiest voor andere carrière

Onder Water heette die. Misschien nog te vinden. Als die in Nederland zou worden uitgezonden, zou ik die meteen nog een kijken.

Moest er even aan denken.
Staat (stond?) gewoon op Netflix. Overigens bestond die andere carrière wel uit de onderwereld in en was zijn eerste bezoek uit de kliniek de nachtwinkel voor een nieuwe fles drank hè. ;)
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_215756655
quote:

[..]
Tja, er zijn ook BN'ers die er onderuit proberen te komen met kutsmoesjes...
pi_215756657
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 13:44 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ben je dan wel verzekert eigenlijk, of zal hij een groot deel uit eigen zak moeten gaan betalen?
Voor zorg ben je gewoon verzekerd, in ieder geval in Nederland. De zorg oordeelt niet over de oorzaak, die behandelen je gewoon naar beste kunnen. Zullen vast uitzonderingen op zijn, maar een verkeersongeval kan iedereen overkomen natuurlijk.

De autoverzekering zal er anders in staan. Die vergoeden alle schade aan derden en zullen dit op je proberen te verhalen als veroorzaker met alcohol op.
  dinsdag 3 december 2024 @ 14:57:06 #281
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215756665
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 14:55 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Tja, er zijn ook BN'ers die er onderuit proberen te komen met kutsmoesjes...
Ja, de B van bekend is waar het om draait, hè.
pi_215756668
quote:

[..]

Is een lichtgewonde wel of geen slachtoffer?
pi_215756680
quote:

[..]
Niet mee eens. Want stel dat jou als OV (Onbekende Vlaming) zoiets overkomt, waar moet je het dan toegeven? Het komt niet in de krant of andere media verder en niemand buiten je privé kring zal er naar vragen. Juist het zijn van een BV dwingt je om met zulke statements te komen.

Ik zie het ook niet als een nobele daad verder, dat ben ik met je eens. Ik vind het gewoon eerlijk zijn en je niet verschuilen achter smoesjes. Daar heb ik in wel respect voor, hij had ook niks kunnen zeggen tenslotte. Ik heb respect voor het feit dat hij eerlijk is, niet voor het feit wat hij begaan heeft.
pi_215756708
quote:

misschien het tijdstip van het statement, maar niets meer dan dat

Al zou hij helemaal alleen, afgezonderd in een hutje op de hei hebben zitten zuipen, als je vervolgens als BBer een ongeluk maakt en in het ziekenhuis komt, ondanks het beroepsgeheim van artsen en advocaten, dan komt dat toch links of rechts om naar buiten.
pi_215756739
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 15:04 schreef Moonversion het volgende:

[..]
misschien het tijdstip van het statement, maar niets meer dan dat

Al zou hij helemaal alleen, afgezonderd in een hutje op de hei hebben zitten zuipen, als je vervolgens als BBer een ongeluk maakt en in het ziekenhuis komt, ondanks het beroepsgeheim van artsen en advocaten, dan komt dat toch links of rechts om naar buiten.
Timing zal grotendeels afhankelijk zijn geweest van zijn fysieke toestand. In leven blijven lijkt mij belangrijker dan een statement maken.
pi_215756747
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 14:52 schreef nostra het volgende:

[..]
Staat (stond?) gewoon op Netflix. Overigens bestond die andere carrière wel uit de onderwereld in en was zijn eerste bezoek uit de kliniek de nachtwinkel voor een nieuwe fles drank hè. ;)
OK, heb geen netflix. Maar jij spoilert. Vond het een mooie serie, en moest eraan denken. Heb je dat interview over het scenario gezien de VRT? Ik zal even zoeken, maar ik denk niet dat dat nog te vinden is.
  dinsdag 3 december 2024 @ 15:11:44 #287
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215756752
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 14:59 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Niet mee eens. Want stel dat jou als OV (Onbekende Vlaming) zoiets overkomt, waar moet je het dan toegeven? Het komt niet in de krant of andere media verder en niemand buiten je privé kring zal er naar vragen. Juist het zijn van een BV dwingt je om met zulke statements te komen.

Ik zie het ook niet als een nobele daad verder, dat ben ik met je eens. Ik vind het gewoon eerlijk zijn en je niet verschuilen achter smoesjes. Daar heb ik in wel respect voor, hij had ook niks kunnen zeggen tenslotte. Ik heb respect voor het feit dat hij eerlijk is, niet voor het feit wat hij begaan heeft.
Jij leest echt wat je zelf wil lezen. :')
  dinsdag 3 december 2024 @ 15:16:02 #288
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_215756791
Die oldtimer van Tom is nu wel een lelijke oude occasie geworden, die precies aan een accident gedaan had.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_215756894
  dinsdag 3 december 2024 @ 15:39:05 #290
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215756956
Lekker van die Porsche ook
  dinsdag 3 december 2024 @ 15:40:53 #291
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215756962
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 14:59 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Uhh op het Politiebureau uiteindelijk :)
  dinsdag 3 december 2024 @ 15:42:14 #292
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215756968
Doet me denken aan:
Bekijk deze YouTube-video
  Moderator dinsdag 3 december 2024 @ 16:29:41 #293
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_215757397
Drinken en rijden gaan uiteraard niet samen.

Toch ken ik in mijn eigen vriendengroep drie mensen die dit weekend onder invloed achter het stuur zijn gekropen. Ik weet niet hoe dat in Nederland zit, maar naar mijn ervaring hebben veel Belgen moeite om het drinken te laten als ze moeten rijden.

Ik hanteer altijd het volgende uitgangspunt: met het bedrag van de boete kun je tientallen keren een taxi nemen.

In België geldt dat wanneer je boven de 0,8 promille alcohol in je bloed hebt, je minimaal 15 dagen je rijbewijs kwijt bent en een boete van minstens ¤1600 moet betalen. Bovendien bestaat de kans dat je je rijexamen opnieuw moet afleggen. Een alcoholslot kan ook verplicht worden opgelegd, wat je nog eens ¤6000 kost.

Daarnaast dekt de verzekering geen enkele schade aan je eigen voertuig als je onder invloed betrokken raakt bij een ongeval. Dus iemand als Tom Waes zal alles uit eigen zak moeten betalen. De verzekering zal wellicht de schade aan de tegenpartij vergoeden, maar dat bedrag zal Tom Waes vervolgens volledig moeten terugbetalen.

Ik weet niet precies hoeveel zoiets kost, maar ik vermoed dat het equivalent is van de prijs van een klein huis.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  dinsdag 3 december 2024 @ 16:35:04 #294
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_215757451
Even brainstormen

Botsen met Waes
Op de eerste hulp met Waes
Porsche testen met Waes

Genoeg tv potentie dus :+
  Moderator dinsdag 3 december 2024 @ 16:35:15 #295
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_215757454

Geen idee hoeveel zoiets kost.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_215757486
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 15:16 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Die oldtimer van Tom is nu wel een lelijke oude occasie geworden, die precies aan een accident gedaan had.
Gaan mooie F1 bolides geveild worden, misschien zit er iets voor hem bij.

Of zullen van Eerd en van Vollenhove die voor zijn neus wegkapen?
  dinsdag 3 december 2024 @ 17:18:21 #297
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_215758340
quote:

[..]

Ja, maar hij had zichzelf ook hartstikke dood kunnen rijden he?

Wat wilde je dan met je quote zeggen?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 3 december 2024 @ 17:55:13 #299
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_215758382
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2024 10:22 schreef maily het volgende:

[..]
Misschien was hij afgeleid door zijn snelle bak?
Een antieke porsche? Lijkt me niet.
Ik begreep dat het een onoverzichtelijk rotstuk is waar hij verongelukte. Hij kwam via een inrit de weg op, maar moest onmiddelijk uitwijken voor die borden, die hem naar de naastliggende baan dwongen. En daar ging het mis.
Gevaccineerd.
pi_215758385
quote:
Werkte dat ding voor het ongeluk van Tom Waes anders?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')