abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215733916
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 12:18 schreef Kickinalfa het volgende:
Soms vraag ik me weleens af of we nu beter of gelukkiger zijn met al deze inspecties, databases, controle drang etc.

Is er nu iemand die er zoveel last van heeft als een taxi bedrijf een keer fraudeert? Moeten we iedereen maar wantrouwen en controleren? Leveren dergelijke controles nu zoveel op , danwel meer dan de hele implementatie kost. Levert dit geheel nu een positieve bijdrage aan de maatschappij?
Niet op deze manier natuurlijk, het is ook niet eens zozeer alleen wantrouwen, het is alles aangrijpen om zoveel mogelijk data ter beschikking te hebben, want data is goud. Zoals de AP al zegt: wel zo makkelijk voor de belastingdienst en de politie en de ILT en welke Autoriteit dan ook. Hoe meer kruisverbanden zijn te leggen, hoe rijker de data kan worden gemaakt.

En ja, Big Tech maakt daar net zo hard misbruik van - je tarief voor je Ubertje gaat ook omhoog als je batterij bijna leeg is, maar de overheid is er juist voor om dat te reguleren, niet om zelf nog hoger op de apenrots te gaan zitten.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_215733987
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 12:38 schreef nostra het volgende:

[..]
Niet op deze manier natuurlijk, het is ook niet eens zozeer alleen wantrouwen, het is alles aangrijpen om zoveel mogelijk data ter beschikking te hebben, want data is goud. Zoals de AP al zegt: wel zo makkelijk voor de belastingdienst en de politie en de ILT en welke Autoriteit dan ook. Hoe meer kruisverbanden zijn te leggen, hoe rijker de data kan worden gemaakt.

En ja, Big Tech maakt daar net zo hard misbruik van - je tarief voor je Ubertje gaat ook omhoog als je batterij bijna leeg is, maar de overheid is er juist voor om dat te reguleren, niet om zelf nog hoger op de apenrots te gaan zitten.
Dit doen ze enerzijds toch best matig qua communicatie.

Zeg gewoon, we hebben gemerkt dat de software van Uber en Grab de veiligheid en het boeken van taxi gemakkelijker maakt en dat willen we in Nederland ook.

Sta je 3-0 voor en hoor je de klachten later wel en de consument heb je voor je.

Met die taxi's zijn de meeste mensen toch al bevooroordeeld, klote service voor een te hoge prijs.
Hell To The Liars
pi_215741313
twitter

Alvast even warmdraaien voor circus Binnenhof
Hell To The Liars
  zondag 1 december 2024 @ 21:27:41 #204
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215741505
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 21:07 schreef Droopie het volgende:
[ x ]

Dit is echt genot. Mijn favoriete rubriek.
Antifa
  zondag 1 december 2024 @ 21:29:08 #205
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_215741531
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 21:07 schreef Droopie het volgende:
[ x ]

Ik verdediging ook graag voorstellen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_215741537
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 12:32 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nee joh, fraude lekker laten gaan, wie heeft daar nu last van?
[..]
In Nederland? Waar zitten die precies?
In Amsterdam-West bijvoorbeeld, bij Allebéplein.
pi_215741620
quote:
10s.gif Op zondag 1 december 2024 21:29 schreef BEFEM het volgende:

[..]
In Amsterdam-West bijvoorbeeld, bij Allebéplein.
Ja, dat is een lekker wijkje wat dat betreft, Overtoomse Veld. Bioscoop dicht (teveel overlast), zes beveiligers in de Albert Heijn, af en toe een molotovcocktailtje het politiebureau in en zeven belwinkels.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_215742104
quote:
10s.gif Op zondag 1 december 2024 21:37 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, dat is een lekker wijkje wat dat betreft, Overtoomse Veld. Bioscoop dicht (teveel overlast), zes beveiligers in de Albert Heijn, af en toe een molotovcocktailtje het politiebureau in en zeven belwinkels.
7 witwaszaken
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 1 december 2024 @ 22:19:35 #209
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215742141

Tante logica is on fire.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_215742649
Groot gelijk van Caroline natuurlijk. Wel jammer dat ze niet in rijmvorm reageert, dat had Bosma beter aangepakt.
pi_215742745
Bekijk deze YouTube-video

Realistisch links weer eens aan het woord, dat is lang geleden.
  zondag 1 december 2024 @ 23:51:41 #212
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215742832
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 22:19 schreef Vis1980 het volgende:
[ afbeelding ]

Tante logica is on fire.
Caroline act genot
pi_215743422
quote:
7s.gif Op zondag 1 december 2024 23:17 schreef nostra het volgende:
Groot gelijk van Caroline natuurlijk. Wel jammer dat ze niet in rijmvorm reageert, dat had Bosma beter aangepakt.
Groot gelijk? Een aantal van die zaken kun je bij de bouw praktisch gratis (komt per huis nog niet op 100 euro) doen terwijl het als het huis er al staat het niet meer of alleen heel moeilijk kan. Jij denkt dat projectontwikkelaars zich gaan onderscheiden door nestkasten, vleermuissleuvel e.d. in de muren? Natuurlijk heeft ze geen gelijk en dat weet ze zelf ook wel. De maatregel klonk waarschijnlijk te links (ik snap nog steeds niet waarom rechts zo'n bloedhekel heeft aan de natuur en de biodiversiteit) en dus moest hij weg. Ondanks dat de bouwers de verplichting willen houden: https://woningbouwersnl.n(...)gelegenheden-in-bbl/

Keijzer is gewoon weer eens bezig met slecht bestuur en niet luisteren naar de mensen om wie het gaat, zoals we kennen van dit kabinet in het bijzonder en veel rechtse politici in het algemeen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 2 december 2024 @ 06:37:35 #214
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_215743445
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2024 06:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Groot gelijk? Een aantal van die zaken kun je bij de bouw praktisch gratis (komt per huis nog niet op 100 euro) doen terwijl het als het huis er al staat het niet meer of alleen heel moeilijk kan. Jij denkt dat projectontwikkelaars zich gaan onderscheiden door nestkasten, vleermuissleuvel e.d. in de muren? Natuurlijk heeft ze geen gelijk en dat weet ze zelf ook wel. De maatregel klonk waarschijnlijk te links (ik snap nog steeds niet waarom rechts zo'n bloedhekel heeft aan de natuur en de biodiversiteit) en dus moest hij weg. Ondanks dat de bouwers de verplichting willen houden: https://woningbouwersnl.n(...)gelegenheden-in-bbl/

Keijzer is gewoon weer eens bezig met slecht bestuur en niet luisteren naar de mensen om wie het gaat, zoals we kennen van dit kabinet in het bijzonder en veel rechtse politici in het algemeen.
Ik meende daar bij @nostra toch ook enig sarcasme te bespeuren hoor.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_215743475
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2024 06:37 schreef JAM het volgende:

[..]
Ik meende daar bij @:nostra toch ook enig sarcasme te bespeuren hoor.
Dan stond mijn sarcasemeter niet goed, dat zou kunnen. De omgang van VVDers met dit kabinet dat ze deels verafschuwen en logischerwijs toch ook deels steunen blijft ook lastig in te schatten.

Blijft het feit dat Keijzer weer eens aan het blunderen is, tegen de zin van Bouwend Nederland, en dat Van der Plas dit aan het verdedigen is. De enige goede tactiek van Van der Plas was geweest: stil zijn, geen aandacht aan besteden, zodat Keijzer met zo min mogelijk aandacht het plan weer in zou kunnen trekken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 2 december 2024 @ 07:28:59 #216
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215743725
quote:
12s.gif Op zondag 1 december 2024 23:34 schreef nostra het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

Realistisch links weer eens aan het woord, dat is lang geleden.
"Investeren in technologie"

Dat klinkt inderdaad als realistisch links. Dit geheel in tegenstelling tot onrealistisch en visieloos rechts met hun 'we gaan alles met robots doen maar daarin gaan we niet investeren, misschien komen ze vanzelf uit de lucht vallen'.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 2 december 2024 @ 08:38:36 #217
8369 speknek
Another day another slay
pi_215744188
Dingen die gestandaardiseerd kunnen worden en nauwelijks meerprijs hebben moet je proberen te behouden, maar verder moet je biodiversiteit bij bouwen ook gewoon noemen wat het is: boomerhobbies die gen z de markt uitdrijven.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_215744211
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2024 08:38 schreef speknek het volgende:
Dingen die gestandaardiseerd kunnen worden en nauwelijks meerprijs hebben moet je proberen te behouden, maar verder moet je biodiversiteit bij bouwen ook gewoon noemen wat het is: boomerhobbies die gen z de markt uitdrijven.
Wat bedoel je? Die paar euro die een nestkastbaksteen kost is niet op te brengen voor 'gen z'?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 2 december 2024 @ 08:55:07 #219
8369 speknek
Another day another slay
pi_215744294
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2024 08:41 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat bedoel je? Die paar euro die een nestkastbaksteen kost is niet op te brengen voor 'gen z'?
Als je goedkoop prefab wil bouwen heb je een productielijnproces, want je kan niet een wijk ergens in een loods opslaan. Een extra dingetje aan kostprijs betekent ook al gauw een project dat een paar dagen stil ligt en heel wat meer kosten, of gewoon geen prefab, en dan stijgt de prijs ook weer gigantisch.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 2 december 2024 @ 09:10:47 #220
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215744422
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2024 08:41 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Woonwijken uit baksteen optrekken is niet meer de standaard, frames neerzetten en plaatmateriaal er tegen dat er uit ziet als bakstenen wordt toegepast.
pi_215744431
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 09:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Woonwijken uit baksteen optrekken is niet meer de standaard, frames neerzetten en plaatmateriaal er tegen dat er uit ziet als bakstenen wordt toegepast.
Ik weet. Ik werk zelf in de bouw. ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215744432
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2024 08:55 schreef speknek het volgende:

[..]
Als je goedkoop prefab wil bouwen heb je een productielijnproces, want je kan niet een wijk ergens in een loods opslaan. Een extra dingetje aan kostprijs betekent ook al gauw een project dat een paar dagen stil ligt en heel wat meer kosten, of gewoon geen prefab, en dan stijgt de prijs ook weer gigantisch.
Volgens Bouwend Nederland kost het een paar tientjes per gebouw. Die zullen er vast meer verstand van hebben.

Je moet dit gewoon noemen zoals het is: rechts dat een hekel heeft aan de natuur en de biodiversiteit en dus uit is op een totale vernietiging. Waarom? Geen idee. Een economische reden heeft zulk gedrag niet. Sterker: uiteindelijk is dit slecht voor de economie.
  maandag 2 december 2024 @ 09:20:50 #223
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215744500
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2024 08:55 schreef speknek het volgende:

[..]
Cijfermatig ga je dit niet kunnen onderbouwen denk ik zo. Proof by hand waving.
Antifa
  maandag 2 december 2024 @ 09:47:28 #224
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215744706
Ornithologische diversiteit valt ook wel op een andere manier te bewerkstelligen dan via vogelhuisjes aan ieder huis.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_215744796
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 07:28 schreef -XOR- het volgende:
"Investeren in technologie"

Dat klinkt inderdaad als realistisch links. Dit geheel in tegenstelling tot onrealistisch en visieloos rechts met hun 'we gaan alles met robots doen maar daarin gaan we niet investeren, misschien komen ze vanzelf uit de lucht vallen'.
Klopt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')