Wat ik al zeg. Als je zittende politici stom vind is het helemaal prima om niet te stemmen.quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hebben al die integere politici niet de plicht de oprechte grieven van mensen serieus te nemen i.p.v. ze standaard met de etiketten 'klimaatontkenning', 'xenofobie' en 'domheid' te beplakken?
Waar gaat de VVD die vandaan halen dan? Die gaan ze in eigen kringen alleen vinden met een schop op het kerkhof.quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:40 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het zou inderdaad wel goed zijn als Yesilgoz uiteindelijk door een liberaal gewipt wordt.
SP, PvdDquote:Op zaterdag 30 november 2024 13:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Noem eens een goed alternatief.
Dat is waar. Het zijn vooral van die gladjakkerige opportunisten die tegenwoordig de kroonprins uithangen daar. Die gaan geen rechtlijnige liberale koers inzetten als ze zelf aan het roer zijn.quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:26 schreef probeer het volgende:
[..]
Waar gaat de VVD die vandaan halen dan? Die gaan ze in eigen kringen alleen vinden met een schop op het kerkhof.
Ze zijn nu wel de grootste oppositiepartijquote:Op zaterdag 30 november 2024 13:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zolang PvdA in dat onzalig huwelijk met GL zit zal het nooit de grootste worden. GL is te radicaal, te elitair en te wereldvreemd. De club van Palestinasjaaltjes, houten handkarren in de binnenstad (voor het klimaat!) en een onnavolgbaar tegenstrijdig diversiteitsfetisjisme.
Leuk voor de ingewijden, voor het gros van Nederland totaal oninteressant.
PvdA/GL, D66, CDAquote:Op zaterdag 30 november 2024 13:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Noem eens een goed alternatief.
Ze stonden een tijdje als grootste in de peilingenquote:Op zaterdag 30 november 2024 13:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zolang PvdA in dat onzalig huwelijk met GL zit zal het nooit de grootste worden. GL is te radicaal, te elitair en te wereldvreemd. De club van Palestinasjaaltjes, houten handkarren in de binnenstad (voor het klimaat!) en een onnavolgbaar tegenstrijdig diversiteitsfetisjisme.
Leuk voor de ingewijden, voor het gros van Nederland totaal oninteressant.
Goh, soms gebeuren er dingen waardoor de situatie verandert en soms gebeuren die dingen nadat iemand iets gezegd heeft over de situatie op dat moment. Wie had dat gedacht.quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:41 schreef Tijn het volgende:
De oorlog in Syrië is voorbij en mensen kunnen veilig worden teruggestuurd, toch? Las ik een tijdje geleden hier nog?
https://nos.nl/artikel/25(...)ldt-tientallen-doden
quote:
quote:
quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat dan? Het enige wat we hebben vernomen van Timmermans zijn holle frasen en als het een keer over beleid gaat zijn het extreme belastingverhogingen. Daar kan de VVD ook echt niets mee.
Ah, de VVD, de partij die net een janboel van de rijksbegroting heeft gemaakt.quote:
Hoezo veilig? Een moordzuchtig regime, die mensen mishandelt en martelt. Die dorpen bombardeert.quote:Op zaterdag 30 november 2024 14:12 schreef MoreDakka het volgende:
Overigens is het overgrote deel van Syrië nog steeds onder controle van de regering en dus in deze context veilig.
Zal best. Geen reden om die mensen verder op te nemen en anderen te weigeren.quote:Op zaterdag 30 november 2024 14:19 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hoezo veilig? Een moordzuchtig regime, die mensen mishandelt en martelt. Die dorpen bombardeert.
Dat proberen ze in ieder geval op te lossen, hoe stuntelig dat ook gaat bij de VVD nu. Het enige dat we van PvdA-GL gehoord hebben is voortzetting van het beleid van het vorige kabinet + een bak belastingverhogingen. Dus als de VVD er een janboel van heeft gemaakt dan lijkt PvdA-GL dat prima te vinden.quote:Op zaterdag 30 november 2024 14:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ah, de VVD, de partij die momenteel een janboel van de rijksbegroting heeft gemaakt.
![]()
![]()
Veilig als je niet willekeurig wordt opgepakt en de cel in wordt gegooid door de lokale machthebberquote:Op zaterdag 30 november 2024 14:19 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hoezo veilig? Een moordzuchtig regime, die mensen mishandelt en martelt. Die dorpen bombardeert.
Zulke uitspraken zonder enig inlevingsvermogen of empathie, die zal ik echt nooit gaan begrijpen. Kun jij je echt niet voorstellen dat je een Syriër bent die Assad ontvlucht?quote:Op zaterdag 30 november 2024 14:23 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zal best. Geen reden om die mensen verder op te nemen en anderen te weigeren.
Ok fair enough. Er werd gevraagd om een alternatief voor de zittende partijen (neoliberalen en religie-geïnspireerde conservatieven). En SP en PvdD zijn dan eerder 'het tegenovergestelde' als 'een alternatief'.quote:
Ik vond Volt in het begin nog wel aardig, de uitgesproken pro-EU toon sprak mij wel aan. Maar alles wat ik tot nu toe van Dassen gehoord heb doet mij heel hard in de andere richting rennen. Er is geen enkel verschil met GL.quote:Op zaterdag 30 november 2024 14:34 schreef probeer het volgende:
[..]
Ok fair enough. Er werd gevraagd om een alternatief voor de zittende partijen (neoliberalen en religie-geïnspireerde conservatieven). En SP en PvdD zijn dan eerder 'het tegenovergestelde' als 'een alternatief'.
Een alternatief .. Volt? Zitten daar échte liberalen?
Als je daar bewijs voor hebt ben je welkom hoor. Gelukkig is dat nu ook de norm.quote:Op zaterdag 30 november 2024 14:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zulke uitspraken zonder enig inlevingsvermogen of empathie, die zal ik echt nooit gaan begrijpen. Kun jij je echt niet voorstellen dat je een Syriër bent die Assad ontvlucht?
Ik laat me niet van mijn pad afbrengen omdat er een partij een mening heeft over de EU. Ik geloof niet zo in dat lokale partijen mij minder pro-EU zouden maken, ook al kan de EU altijd beter geregeld worden. Niet dat ik op Volt zou stemmen, maar die anti-EU opmars gaat vroeg of laat succes hebben, maar de gevolgen zullen lang gevoeld worden.quote:Op zaterdag 30 november 2024 14:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik vond Volt in het begin nog wel aardig, de uitgesproken pro-EU toon sprak mij wel aan. Maar alles wat ik tot nu toe van Dassen gehoord heb doet mij heel hard in de andere richting rennen. Er is geen enkel verschil met GL.
Wel een reden mensen niet deporteren naar dit soort horrorregimes/landen.quote:Op zaterdag 30 november 2024 14:23 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zal best. Geen reden om die mensen verder op te nemen en anderen te weigeren.
Hangt er vanaf, als ze gewoon een huis/familie hebben in het niet-oorlogsgebied is er sowieso geen reden geweest om zo lang te blijven. 5 jaar verblijfsvergunning, oorlog voorbij en dan weer naar huis.quote:Op zaterdag 30 november 2024 14:50 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wel een reden mensen niet terugsturen /deporteren naar dit soort horrorregimes/landen
Journalistieke publicaties, rapporten van vele waarnemers zijn bewijzen. En ja..... de verhalen van getuigen, eventuele littekens. Ook bewijzen.quote:Op zaterdag 30 november 2024 14:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Als je daar bewijs voor hebt ben je welkom hoor. Gelukkig is dat nu ook de norm.
Heel Syrië is onveilig.....quote:Op zaterdag 30 november 2024 14:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hangt er vanaf, als ze gewoon een huis/familie hebben in het niet-oorlogsgebied is er sowieso geen reden geweest om zo lang te blijven. 5 jaar verblijfsvergunning, oorlog voorbij en dan weer naar huis.
Veilig genoeg. Er zijn honderden landen met zo'n dictator. Het leven is best kut maar niet onveilig, behalve voor de mensen die daadwerkelijk vervolgd worden door het regime en die kunnen in Europa asiel krijgen.quote:Op zaterdag 30 november 2024 14:53 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Journalistieke publicaties, rapporten van vele waarnemers zijn bewijzen. En ja..... de verhalen van getuigen, eventuele littekens. Ook bewijzen.
Syrië is geen veilig land.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |