Het antisemitische motief is natuurlijk overduidelijk. Mede door wat de daders zelf allemaal op de socials hebben gepost.quote:Op zondag 8 december 2024 10:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is juridisch altijd een lastig verhaal, je moet o.a kunnen bewijzen dat de dader daadwerkelijk een antisemitisch motief heeft. Nu zou dat nog kunnen, maar dan moet je ook nog kunnen bewijzen dat de dader met zijn actie als doel had om een overheid of organisatie te doen bewegen om beleid te wijzigen. Snap wel dat bij dit soort kruimelwerk het OM daarvan wegblijft
Maar jij en je ietwat dommige onderbuik weten het vast beter dan het OM joh
Dat is niet relevant, het gaat om de intentie.quote:Op zondag 8 december 2024 12:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Qua gevolgen viel het allemaal nog mee. Niet extremer dan bij ander voetbalgerelateerd geweld of uitgaansruzies.
Zeker, daar worden ze ook voor vervolgd.quote:Op zondag 8 december 2024 13:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het antisemitische motief is natuurlijk overduidelijk. Mede door wat de daders zelf allemaal op de socials hebben gepost.
Nee.quote:Op zondag 8 december 2024 12:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Oh, je kon zelf weer eens niet op argumenten komen.
quote:Verdachte geweld Amsterdam: 'Nu denk ik, misschien heb ik te snel gehandeld'
Twee van de zeven verdachten die deze week voor de rechter staan naar aanleiding van het geweld rondom Ajax - Maccabi Tel Aviv hebben een Palestijnse achtergrond. Een van hen, de 22-jarige Mahmoud A., woont in een asielzoekerscentrum. Een tweede verdachte, Mohammed B., is Syriër met een Palestijnse achtergrond die sinds 2015 in Nederland woont.
Op de middag van de wedstrijddag rent B. in een legerjas achter een kale man in blauw jack aan. In een gesprek met Nieuwsuur erkent hij dat hij te zien is op een video die rondgaat op social media. Op zijn linkermouw draagt B. een badge van de Palestijnse vlag. Met zijn rechterhand slaat hij met een riem richting de man. "Achteraf denk ik, misschien heb ik te snel gehandeld", zegt B. nu.
Een derde man, die filmt, roept: 'Sla hem' in het Arabisch en later 'fuck Israël'. Nieuwsuur keek samen met B. naar de beelden:
Naar eigen zeggen was de 26-jarige B. die donderdagmiddag rond 15.00 uur op het Spui in Amsterdam voor een pro-Palestijnse demonstratie. Hij is zeer actief binnen de pro-Palestijnse beweging. De in Syrië geboren Palestijn vluchtte negen jaar geleden naar Nederland. Hij heeft een verblijfsvergunning.
B. is een van de zeven verdachten die woensdag en donderdag voor de rechter moeten verschijnen. Het Openbaar Ministerie verdenkt hem van openlijke geweldpleging. De overige mannen worden verdacht van poging tot doodslag, (medeplichtigheid tot) openlijke geweldpleging, groepsbelediging en diefstal met geweld.
Ze maakten het gebaar van een keel doorsnijden.
Mohammed B.
"Ik zit met een oude man en een andere jongen veilig te demonstreren", blikt B. terug. "Aan de overkant zie ik zes van die Maccabi-hooligans naar ons zwaaien. Middelvinger opsteken, beledigen. Ze maakten het gebaar van een keel doorsnijden."
De activist heeft geen bewijs, maar hoopt dat er bij de zitting beelden van beveiligingscamera's komen om zijn verhaal te staven. B. voelde zich naar eigen zeggen bedreigd. "Toen ik thuiskwam, dacht ik: het was niet handig wat ik deed. Het was een stressvol moment. Ik wist niet wat ik moest doen."
Aanleiding voor geweld
Eerder meldde RTL Nieuws dat de video diezelfde donderdagmiddag door tienduizenden mensen is gezien en verspreid. Een autoverhuurbedrijf plaatst naast de video ook een bericht met wanneer Maccabi-supporters de metro naar de Johan Cruijff Arena zouden nemen ("wees daar strijders") en een foto van een gebalde vuist in een verharde motorhandschoen ("mensen zijn ready vandaag").
B. ontkent iets met verspreiding te maken te hebben. Hij kent de jongen die het bewuste filmpje maakte, maar zegt niet te weten wat er met de beelden is gedaan. "Het filmpje is echt gebruikt als aanleiding om te beginnen met geweld. Dat vind ik verschrikkelijk."
Na de wedstrijd is B. in het centrum van Amsterdam "om met vrienden koffie te drinken". Hij ontkent enige betrokkenheid bij de aanvallen die nacht. "Ik zag links en rechts mensen achter elkaar aan rennen. Ik heb me er niet mee bemoeid of in gemengd, maar ik heb het wel gefilmd."
De volgende dag, op 8 november, wordt B. thuis opgepakt. Ook daarvan circuleren beelden op internet.
Nieuwsuur identificeert ook de man die B. in de video achtervolgt. Hij is een Israëli die in het dagelijks leven als agent werkzaam is voor de Israëlische politie. In die rol is hij betrokken bij het Hoofdkwartier van Nationale Veiligheid - een overheidsorgaan dat de Israëlische regering adviseert over nationale veiligheidskwesties. Een familielid bevestigt dat hij met zijn zoon in Amsterdam was, omdat ze supporters zijn van Maccabi Tel Aviv.
De betrokken Israëli's doen op de dag zelf geen aangifte: ze beschouwen naar eigen zeggen het incident als een confrontatie van twee kanten. Of ze later alsnog aangifte hebben gedaan, wil het OM niet zeggen.
Drie dagen na de wedstrijd plaatst het Hoofdkwartier van Nationale Veiligheid een nieuw advies online. Ze waarschuwen Israëli's in het buitenland dat zij "zich bewust moeten zijn van de intentie van Pro-Palestijnen/terrorisme-aanhangers om gewelddadige aanvallen uit te voeren op Israëli, onder het mom van demonstraties en protesten".
Asielzoekerscentrum
De 22-jarige verdachte Mahmoud A. hangt de zwaarste straf boven het hoofd. Het Openbaar Ministerie verdenkt hem van poging tot doodslag. A. komt uit Khan Younis, een stad in het zuiden van de Gazastrook die sinds 7 oktober 2023 veelvuldig gebombardeerd is door Israël. Israël ziet de stad als Hamasbolwerk.
A. woont nu bijna een jaar in Nederland in een asielzoekerscentrum. Hij is volgens zijn advocaat in zijn eentje vanuit Libanon naar Nederland gevlucht.
Op een video die online rondgaat, is te zien hoe een man in een witte broek en op witte sneakers een andere man in een gele Maccabi-trui donderdagnacht tegen de grond werkt. Meerdere personen rennen op de Maccabi-supporter af en beginnen hem te schoppen. De man in de witte broek trapt drie keer richting zijn hoofd.
Volgens het OM deed de verdachte in een WhatsApp-groep de oproep om Joden aan te vallen.
Advocaat Rachid O.
De advocaat van Mahmoud A., Anis Boumanjal, laat weten dat A. op basis van andere beelden die avond is herkend. Hoewel A. die avond inderdaad een witte broek en witte schoenen draagt, weet de verdachte niet zeker of hij de man is die de schoppen uitdeelt, laat advocaat Boumanjal weten. A. vindt de beelden te onduidelijk.
Het advocatenkantoor van Boumanjal staat ook Rachid O. bij. Het OM verdenkt de 26-jarige man uit Utrecht van openlijke geweldpleging, het delen van informatie over het geweld en van groepsbelediging van Joden in een WhatsApp-groep.
Volgens de advocaat bedoelde O. met 'Joden' Maccabi-supporters. De advocaat: "Volgens het OM deed de verdachte in een WhatsApp-groep de oproep om Joden aan te vallen. Het ging daarbij om Maccabi-hooligans die tevens ook Joods zijn."
Heel begrijpelijk. Beangstigend als er zo'n genocidale meute is die eerst je familie vermoord heeft en dan hier naar Nederland komt om de boel af te maken.quote:Op maandag 9 december 2024 19:49 schreef Aether het volgende:
Verdachte Jodenjacht praat ZIJN antisemitische waanzin goed in Nieuwsuur: 'Voelde me bedreigd'
https://www.nieuwnieuws.n(...)e-me-bedreigd/170408
quote:Op maandag 9 december 2024 19:56 schreef Chadi het volgende:
[..]
Heel begrijpelijk. Beangstigend als er zo'n genocidale meute is die eerst je familie vermoord heeft en dan hier naar Nederland komt om de boel af te maken.
Tuuuuuuuurlijk.quote:Op maandag 9 december 2024 19:56 schreef Chadi het volgende:
[..]
Heel begrijpelijk. Beangstigend als er zo'n genocidale meute is die eerst je familie vermoord heeft en dan hier naar Nederland komt om de boel af te maken.
Trieste gekquote:Op maandag 9 december 2024 19:56 schreef Chadi het volgende:
[..]
Zulke bizarre Islamitische apologetiek mag je voor je houden.quote:Op maandag 9 december 2024 19:56 schreef Chadi het volgende:
[..]
Inderdaad, dapper dat hij s'avonds vanuit Brabant naar Amsterdam is gegaan om koffie te drinken.quote:Op maandag 9 december 2024 19:56 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik weet ook nooit zeker zelf meer of ik wel of niet iemand mishandeld heb hoor, tenzij het duidelijk en in 4K gefilmd is. Vervelend.quote:Hoewel A. die avond inderdaad een witte broek en witte schoenen draagt, weet de verdachte niet zeker of hij de man is die de schoppen uitdeelt, laat advocaat Boumanjal weten. A. vindt de beelden te onduidelijk.
"Volgens het OM deed de verdachte in een WhatsApp-groep de oproep om zwarten aan te vallen. Het ging daarbij om winkeldieven die tevens ook zwart zijn."quote:"Volgens het OM deed de verdachte in een WhatsApp-groep de oproep om Joden aan te vallen. Het ging daarbij om Maccabi-hooligans die tevens ook Joods zijn."
Ben je wel helemaal 100? Grote antisemiet die je er bent.quote:Op maandag 9 december 2024 19:56 schreef Chadi het volgende:
[..]
quote:Op maandag 9 december 2024 20:21 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Ben je wel helemaal 100? Grote antisemiet die je er bent.
quote:Ventileren mag, schelden niet
Retorische vraag?quote:Op maandag 9 december 2024 20:21 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Ben je wel helemaal 100? Grote antisemiet die je er bent.
Israeli kunnen elkaar onderling niet betichten van antizionisme. Dus hebben ze dat tot "export-product voor de politiek en zijn media" gemaakt en noemen ze het "antisemitisme". En iedereen trapt erin, en Israeli springen er goed uit. Vroeger hadden we Belgenmoppen van deze strekking.quote:Op maandag 9 december 2024 23:47 schreef egayalS het volgende:
Wat de neuk is dit?Buitenlandse bemoeienis van deze schaal kan ik me in de recente geschiedenis niet herinneren. Als het een andere groep mensen over een ander onderwerp zou zijn, was er niet slechts "ongemak" in den haag. Dan zou wereld te klein zijn en zouden we het absoluut niet pikken. Maarja...
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-geweld-in-amsterdam
Here, here.quote:Op dinsdag 10 december 2024 00:01 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Israeli kunnen elkaar onderling niet betichten van antizionisme. Dus hebben ze dat tot "export-product voor de politiek en zijn media" gemaakt en noemen ze het "antisemitisme". En iedereen trapt erin, en Israeli springen er goed uit. Vroeger hadden we Belgenmoppen van deze strekking.
Hear Hear,quote:Op dinsdag 10 december 2024 00:10 schreef egayalS het volgende:
[..]
Here, here.
Trappen erin of spelen het spelletje mee. İk ben daar niet over uit.
Deze joodse Amsterdammer die ik volg op Twitter die bezig is met een boek over de Israël lobby in Nederland, zegt altijd, de Israël lobby leunt op drie pilaren, Holocaust, slachtofferschap en antisemitisme. Het is de drieenheid van hun lobby machine, die ze altijd op tafel zetten om hun belangen te dienen. https://x.com/Radlab72
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog even en het is de schuld van de smurfen.
quote:Op dinsdag 10 december 2024 00:32 schreef havanagila het volgende:
Ja ja, de holocaust. Niet omdat Hamas Israël aanvalt..
Laat me raden, 7 oktober was "verzet"..... En de gebeurtenissen in Amsterdam de schuld van Macabi supportersNee, taxichauffeurs.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog even en het is de schuld van de smurfen.
Janmaat, allemaal tuig. Wisten Koot&Bie al. Telegraaf ook. We kunnen nog wel even doorsmurfen over dit heikele onderwerp als u dat wenst.
Zoals al dat oliegeld uit die heilstaten die het wahabitisch vergif globaal verspreiden?quote:Op maandag 9 december 2024 23:47 schreef egayalS het volgende:
Wat de neuk is dit?Buitenlandse bemoeienis van deze schaal kan ik me in de recente geschiedenis niet herinneren. Als het een andere groep mensen over een ander onderwerp zou zijn, was er niet slechts "ongemak" in den haag. Dan zou wereld te klein zijn en zouden we het absoluut niet pikken. Maarja...
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-geweld-in-amsterdam
Dat doen ze echter al zolang als zionisme bestaat... al in het vooroorloge Litouwen en Polen bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 10 december 2024 00:01 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Israeli kunnen elkaar onderling niet betichten van antizionisme. Dus hebben ze dat tot "export-product voor de politiek en zijn media" gemaakt en noemen ze het "antisemitisme". En iedereen trapt erin, en Israeli springen er goed uit. Vroeger hadden we Belgenmoppen van deze strekking.
quote:Op dinsdag 10 december 2024 00:32 schreef havanagila het volgende:
Ja ja, de holocaust. Niet omdat Hamas Israël aanvalt..
Laat me raden, 7 oktober was "verzet"..... En de gebeurtenissen in Amsterdam de schuld van Macabi supportersWeet je wat Gargamel was?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog even en het is de schuld van de smurfen.
Intolerant voor intolerantie
Ben je niet een beetje aan het projecteren? Ik bedoel, kijk naar die NGO's als Amnesty International. Hoe denk je dat die aan die rapporten komen?quote:Op dinsdag 10 december 2024 00:10 schreef egayalS het volgende:
[..]
Here, here.
Trappen erin of spelen het spelletje mee. İk ben daar niet over uit.
Deze joodse Amsterdammer die ik volg op Twitter die bezig is met een boek over de Israël lobby in Nederland, zegt altijd, de Israël lobby leunt op drie pilaren, Holocaust, slachtofferschap en antisemitisme. Het is de drieenheid van hun lobby machine, die ze altijd op tafel zetten om hun belangen te dienen. https://x.com/Radlab72
Inhoudsloos complotgeneuzel, kom op zeg!quote:Op dinsdag 10 december 2024 04:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat doen ze echter al zolang als zionisme bestaat... al in het vooroorloge Litouwen en Polen bijvoorbeeld.
Je praat vooral bepaalde mensen naar de mond met je totaal inhoudsloze complotgeneuzel; steevast mensen die in de kern inderdaad antisemitisch zijn en dezelfde bagger als jij verspreiden, minstens sinds 1945.
Als we hier ergens door gegijzeld worden, zijn het wel de lange tenen van de een andere lobby. Waar werkelijk nul zelfreflectie heerst en vooral alles op Zionisme, het Westen, de VS en secularisme wordt gegooid om de rotzooi in de eigen achtertuin maar niet te hoeven benoemen. Is ook al heel snel 'fobie' en 'haat', kennelijk.
Daar trapt iedereen in. En dan krijg je figuren als jij, Slayage en al die andere lieden met een nogal doorzichtige agenda.
Gefixt.quote:Op dinsdag 10 december 2024 10:15 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Inhoudsloos complotgeneuzel, kom op zeg!
Er gaat bij beide kampen spierballentaal over de tafel, de nuance is totaal zoek, of slechts een uitnodiging te neuzelen over alweer een nieuw woord.
Hamas is enorm goed in zijn werk, kent zijn kerntaak (alles in belang van Palestina) maar het zijn enorme ratten.
Je laat je wel erg in de kaart kijken, had ik niet van je verwacht.
Welke terreurdaden?quote:Op dinsdag 10 december 2024 12:32 schreef Lemmeb het volgende:
Gisteren zat er zo'n islamoleugenaar, ene Mohammed (originele naam!), bij Nieuwsuur al z'n terreurdaden te ontkennen.
Zou dat islamocrimineeltje écht denken dat er iemand met meer dan drie hersencellen bestaat die hem gelooft?
Hij heeft volkomen gelijk dus hij hoeft niks voor zich te houden. De Maccabi terroristen en oorlogsmisdadigers hadden hier niets te zoeken.quote:Op maandag 9 december 2024 20:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zulke bizarre Islamitische apologetiek mag je voor je houden.
Deze Arabische moslims waren de daders, niet de slachtoffers. Israëliërs daarentegen kwamen hier enkel heen voor het zien van een voetbalwedstrijd. Helaas was dat alleen al voor sommige moslims te veel van het goede dus vond men dat er Joden aangevallen moesten worden. Het blijft zonde dat zulke gewelddadige mafklappers niet meteen het land uit zijn gezet.
Hij heeft absoluut geen gelijk.quote:Op dinsdag 10 december 2024 12:52 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hij heeft volkomen gelijk dus hij hoeft niks voor zich te houden. De Maccabi terroristen en oorlogsmisdadigers hadden hier niets te zoeken.
Ook echt verklaren dat ze wel heel erg beledigd waren en uitgedaagd en dat ze, eigenlijk zichzelf aan het verdedigen waren. Vuile rat.quote:Op dinsdag 10 december 2024 12:32 schreef Lemmeb het volgende:
Gisteren zat er zo'n islamoleugenaar, ene Mohammed (originele naam!), bij Nieuwsuur al z'n terreurdaden te ontkennen.
Zou dat islamocrimineeltje écht denken dat er iemand met meer dan drie hersencellen bestaat die hem gelooft?
Nou, van mij mag het. Je weet toch al dat ze er hier in Nederland sowieso hooguit met een fopstrafje vanaf komen.quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:28 schreef Gia het volgende:
Ik vrees dat als ze niet veroordeeld worden, dat de Mossad het oplost.
Het is een constatering van de werkelijkheid.quote:
Krijgen ze nog meer van die anti-semitistische rotzooi op hun devices, zodat ze nog een keer de fout in gaan.quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Ook echt verklaren dat ze wel heel erg beledigd waren en uitgedaagd en dat ze, eigenlijk zichzelf aan het verdedigen waren. Vuile rat.
En daarna die advocaat. Zijn firma verdedigt 2 mannen uit Utrecht en Eindhoven die toevallig in Amsterdam waren en hier toevallig in verzeild waren geraakt. Een man met een witte broek en witte schoenen staat op beeld terwijl hij iemand die op de grond ligt trapt en hem hangt poging tot doodstraf boven het hoofd. Maar hij kan zelf niet met zekerheid zeggen of hij diegene is die op de beelden staat. Ja, hij had wel zo'n witte broek en witte schoenen aan.
Als Marielle doorvraagt: Maar hij weet toch wel of hij iemand getrapt heeft!?, dan ontwijkt de advocaat deze vraag met de mededeling: Hij kan niet met zekerheid zeggen of hij deze man is.
Morgen de zaak hierover, blijkbaar.
Ik vrees dat als ze niet veroordeeld worden, dat de Mossad het oplost.
Misschien krijgen ze wel allemaal een gloednieuwe pager cadeau!!quote:Op dinsdag 10 december 2024 15:46 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Krijgen ze nog meer van die anti-semitistische rotzooi op hun devices, zodat ze nog een keer de fout in gaan.
Die heeft Nederland aan Israël geschonken, en dit is wat Nederland van Israël daarvoor terugkreeg.quote:Op dinsdag 10 december 2024 15:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Misschien krijgen ze wel allemaal een gloednieuwe pager cadeau!!
Dus je ontkent geweld, de aanwezigheid van (ex)IDF soldaten en de zeer kwetsende spreekkoren van Maccabi supporters maar o wee als iemand ook maar enigszins bagatelliseert of er hier een pogrom gaande was? Wat heerlijk neutraal ben je toch weer.quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hij heeft absoluut geen gelijk.
Er waren hier namelijk geen Maccabi 'terroristen' en/of 'oorlogsmisdadigers'. Er waren Israëlische voetbalfans die hier kwamen om naar hun club te kijken die een Europese wedstrijd tegen Ajax op het programma had staan.
Het enige geweld dan wel 'terreur', dat we tijdens die avond hebben gezien was afkomstig van Arabische moslims jegens deze Israëlische voetbalfans, enkel omdat zij Joods zijn. Misschien moet je je daar eens tegen uitspreken.
Leg eens uitquote:Op dinsdag 10 december 2024 14:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het is een constatering van de werkelijkheid.
En voor jouw soort volk moet 'antisemiet' eerder een compliment zijn, toch?
Marokkanen en Syriërs spreken geen Hebreeuws en dit is op geen enkele manier een legitimatie voor het vertoonde geweld. En bovendien gingen er 48 uur vóór de wedstrijd al oproepen in Telegram groepen rond over een 'Jodenjacht'.quote:Op dinsdag 10 december 2024 16:06 schreef viagraap het volgende:
[..]
Dus je ontkent geweld, de aanwezigheid van (ex)IDF soldaten en de zeer kwetsende spreekkoren van Maccabi supporters maar o wee als iemand ook maar enigszins bagatelliseert of er hier een pogrom gaande was? Wat heerlijk neutraal ben je toch weer.
Israël kent een dienstplicht, dus vrijwel iedereen uit dat land is een ex-IDF soldaat.quote:Op dinsdag 10 december 2024 16:06 schreef viagraap het volgende:
[..]
Dus je ontkent geweld, de aanwezigheid van (ex)IDF soldaten en de zeer kwetsende spreekkoren van Maccabi supporters maar o wee als iemand ook maar enigszins bagatelliseert of er hier een pogrom gaande was? Wat heerlijk neutraal ben je toch weer.
Dus eerst verstaan ze het niet, maar even later was de inhoud uberhaupt geen rechtvaardiging? Matig dit hoor. En 48 uur voor de wedstrijd waren er al Maccabi-supporters in de stad dus geen idee wat je wilt zeggen.quote:Op dinsdag 10 december 2024 16:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Marokkanen en Syriërs spreken geen Hebreeuws en dit is op geen enkele manier een legitimatie voor het vertoonde geweld. En bovendien gingen er 48 uur vóór de wedstrijd al oproepen in Telegram groepen rond over een 'Jodenjacht'.
Die spreekkoren zijn achteraf aangegrepen als rechtvaardiging voor het geweld, waarbij schijnbaar zelfs beledigende liedjes over Hapoel Tel-Aviv (de aartsrivaal van Maccabi Tel-Aviv) reden waren voor het geweld.
Dus vrijwel iedereen is mede-schuldig aan oorlogsmisdaden. Het is dan ook niet alleen maar die spreekkoren, dat was eerder olie op het vuur. En nee we gaan inwoners van ons land niet opjagen vanwege scootertuig. Andere kwestie.quote:Op dinsdag 10 december 2024 16:13 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Israël kent een dienstplicht, dus vrijwel iedereen uit dat land is een ex-IDF soldaat.
En wat die spreekkoren betreft: absoluut niet OK wat er blijkbaar is geroepen (ik spreek geen Hebreeuws), maar geen reden om dan random mensen (waarvan niet eens zeker is of ze aan die spreekkoren meededen) in elkaar te slaan of aan te rijden.
We gaan toch ook niet willekeurig Nederlanders met een Marokkaanse achtergrond opjagen en in elkaar trappen vanwege wat het scootertuig allemaal uitspookt?
Ah, weer zo'n Amsterdammer die zijn stad geheel spontaan verdedigde tegen de zionistische agressie. Hij reisde helemaal uit Brabant naar onze hoofdstad om zich ineens bedreigd te voelen en hij weet niet meer of hij te zien is op beelden waarop er iemand lens getrapt is. Mogen we er dan vanuit gaan dat hij meerderen in elkaar getrapt heeft?quote:Op maandag 9 december 2024 18:10 schreef Droopie het volgende:
Leuk vanavond, bij Nieuwsuur interview met 2 verdachten met een Palestijnse achtergrond.
Eentje woont in een AZC in Brabant![]()
Nee, én men verstaat het niet én het is geen rechtvaardiging voor het geweld.quote:Op dinsdag 10 december 2024 16:21 schreef viagraap het volgende:
[..]
Dus eerst verstaan ze het niet, maar even later was de inhoud uberhaupt geen rechtvaardiging? Matig dit hoor. En 48 uur voor de wedstrijd waren er al Maccabi-supporters in de stad dus geen idee wat je wilt zeggen.
Dat het geweld de spreekkoren vooraf is gegaan.quote:Op dinsdag 10 december 2024 16:21 schreef viagraap het volgende:
[..]
Dus eerst verstaan ze het niet, maar even later was de inhoud uberhaupt geen rechtvaardiging? Matig dit hoor. En 48 uur voor de wedstrijd waren er al Maccabi-supporters in de stad dus geen idee wat je wilt zeggen.
Was dat niet exact wat die Joodse hooligans eveneens aan het doen waren?quote:Op dinsdag 10 december 2024 16:31 schreef Qarrad het volgende:
Dus hij vlucht voor een nare situatie en gaat er dan hier eentje creëren, allemaal omdat hij de collectieve psychose van het Midden-Oosten napapegaait dat hij eigenlijk recht zou hebben op dat grondgebied verderop dat de schuld is van alles.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |