SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
JA , hij kan niet delen van Oekraine weggeven aan een dictatorquote:
Een meat grinder voor beiden ,maar Putin mag NIET winnenquote:Op woensdag 27 november 2024 23:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar wat kan zo'n speciale gezant besluiten? Michael Waltz wordt NSA. die roept al dat het een meat grinder is die moet stoppen.
Trump heeft Putin niet meer nodig , absoluut niet,., Trump kan Putin zo uit het zadel wippen en zelf de baas van de wereld spelenquote:Op woensdag 27 november 2024 23:22 schreef oheng het volgende:
Trump heeft generaal Kellog benoemt tot speciale afgezant voor Oekraine. Hier wat ideeen van de generaal tov een officiele dinges. Dit is goed nieuws voor Oekraine. Dit heb ik nog geen politicus horen zeggen. Naja Zelensky dan.
Bekijk deze YouTube-video
quote:🇸🇾 Syrian opposition forces have launched a major offensive in Aleppo, clashing with Assad regime troops, as well as Iranian and Russian forces.
❗️They’re only 2.7 km away from Aleppo now.
Extreem onwaarschijnlijk scenario. Hooguit de Russische etnische minderheid in Oekrane. Maar dat is nog geen 20%quote:Op woensdag 27 november 2024 23:34 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik zei het 1,5jaar geleden al. En het lijkt sommigen nog raar. Maar kan zijn dat Oekrane zich nog tegen de EU keert en zich gaat verenigen met Rusland. Dat is best gevaarlijk.
Dit kan als er geruild wordt, zelensky wordt afgezet en de oorlog gedoofd maar er ook geen navo of EU deal komt. En dan worden ze nog gevaarlijk, Oek volgepompt met wapens en geld samen met Rusland.
Trouwens Mark my Words.
Bovendien zullen de Russen dan trotse bezitters worden van buitgemaakte Oekraense westerse wapens.quote:Op woensdag 27 november 2024 23:36 schreef Ulx het volgende:
Als ze verliezen is er een kans dat Poetin de Oekraeners het Russische leger in dwingt. Dat klopt.
quote:EUR/RUB (EURRUB=X)
Follow
118.1520
+ 8.0360
( + 7,30% )
Vanaf 27 november om 22:52 uur GMT. Markt geopend.
inderdaad, Putin mag NIET winnenquote:Op woensdag 27 november 2024 23:36 schreef Ulx het volgende:
Als ze verliezen is er een kans dat Poetin de Oekraeners het Russische leger in dwingt. Dat klopt.
Juistquote:Op woensdag 27 november 2024 23:34 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik zei het 1,5jaar geleden al.
En het lijkt sommigen nog raar. Maar kan zijn dat Oekrane zich nog tegen de EU keert en zich gaat verenigen met Rusland. Dat is best gevaarlijk.
Jouw en mijn gedachten zijn vandaag hetzelfde. Goh, wat een toeval toch.quote:Op donderdag 28 november 2024 00:03 schreef michaelmoore het volgende:
De roebel gaat net zo hard omlaag als de Bitcoin omhoog gaat , zou er enige correlatie zijn??
[..]
Dat zou pas echt vreselijk zijnquote:Op woensdag 27 november 2024 23:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Bovendien zullen de Russen dan trotse bezitters worden van buitgemaakte Oekraense westerse wapens.
Challenger tanks, Abraham tanks, Panzerhaubitzers, Himars-systemen, F16's. Dat wordt dan een parade in Talibanstijl.
Lijkt me een grote sprong voorwaarts voor de Russen. Een F16 buit maken.quote:
Dat gezuip zo savonds laat is geen succes.quote:Op woensdag 27 november 2024 23:34 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik zei het 1,5jaar geleden al. En het lijkt sommigen nog raar. Maar kan zijn dat Oekrane zich nog tegen de EU keert en zich gaat verenigen met Rusland. Dat is best gevaarlijk.
Dit kan als er geruild wordt, zelensky wordt afgezet en de oorlog gedoofd maar er ook geen navo of EU deal komt. En dan worden ze nog gevaarlijk, Oek volgepompt met wapens en geld samen met Rusland.
Trouwens Mark my Words.
Boeiendquote:Op donderdag 28 november 2024 00:18 schreef Ulx het volgende:
Mocht er in een overgavedictaat staan dat Rusland de eigenaar wordt van al het westerse spul is het bombarderen daarvan voordat ze het echt in handen hebben geen optie. Dat is dan gelijk een oorlogsverklaring.
Als je jarenlang loopt te piepen dat Biden een oorlog gaat veroorzaken en dat Trump de vredespresident is ga je vanzelf aan de drank als je de benoemingen van die laatste ziet.quote:Op donderdag 28 november 2024 00:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat gezuip zo savonds laat is geen succes.
Ach ja, de S400 en S300's. Wat een goed spul is dat. Niets komt er doorheen.quote:Op donderdag 28 november 2024 00:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
Boeiend
Het is allemaal relatief oud spul behalve pzh2000 (ook alweer 25 jaar oud) en de luchtverdediging en wat dat laatste betreft kunnen wij meer van de Russen leren dan andersom
Als je gelooft dat de aarde plat is is het overal vijf uur.quote:Op donderdag 28 november 2024 00:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Onzin. Het is altijd ergens avond.
Hier heb ik ook wel eens over zitten peinzen. het is niet eens een onrealistisch scenario.quote:Op woensdag 27 november 2024 23:34 schreef Lospedrosa het volgende:
Trouwens Mark my Words.
De Russen zouden graag de laatste versies van de F16 buit willen maken.quote:Op donderdag 28 november 2024 00:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Lijkt me een grote sprong voorwaarts voor de Russen. Een F16 buit maken.![]()
Not.
De bevolking van Belarussia will ook niet vechten tegen Oekraine , ik heb er op vakantie in Egypte een stel ontmoet en die sympathiseren duidelijk met de Oekrainers, die gaan nooit voor Putin tegen Oekreine vechtenquote:Op donderdag 28 november 2024 00:31 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hier heb ik ook wel eens over zitten peinzen. het is niet eens een onrealistisch scenario.
Belarus houdt sowieso de boot af, Lukashenko weet donders goed dat als hij mee gaat doen met de oorlog zijn tijd voorbij is. Optie: Hij drinkt thee bij Vladimir P of valt uit een raam en wordt vervangen door een andere puppetquote:Op donderdag 28 november 2024 01:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De bevolking van Belarussia will ook niet vechten tegen Oekraine , ik heb er op vakantie in Egypte een stel ontmoet en die sympathiseren duidelijk met de Oekrainers, die gaan nooit voor Putin tegen Oekreine vechten
Nooit
Je kunt net zo goed een Mark77 op een raket monteren.quote:Op donderdag 28 november 2024 00:30 schreef phpmystyle het volgende:
Die tos 1a flamethrower zou ons ook niet mistaan
Okquote:Op donderdag 28 november 2024 00:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ach ja, de S400 en S300's. Wat een goed spul is dat. Niets komt er doorheen.
Das dan ook wel weer waarquote:Op donderdag 28 november 2024 00:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Onzin. Het is altijd ergens avond.
quote:An unusually agitated Russian soldier who returned from the war opened up, saying that no one goes there except for money, and that all the patriotism is complete nonsense, while Ukraine's lands are littered with the bodies of Russians that no one bothers to retrieve.
Uiteraard is alles neergeschoten, zijn er geen doden maar waren er brandjes door vallende brokstukkenquote:Op donderdag 28 november 2024 02:05 schreef Ulx het volgende:
D'r ploffen weer allerlei objecten in Rusland. Oekraense droneaanval.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lbxptbhgqk2v
Lijkt me ook. We kunnen nog wat leren van zulke luchtafweer.quote:Op donderdag 28 november 2024 02:08 schreef Neezoistniet het volgende:
[..]
Uiteraard is alles neergeschoten, zijn er geen doden maar waren er brandjes door vallende brokstukken
Die heeft een flinke fles wodka op en vertelt de waarhiedquote:Op donderdag 28 november 2024 02:07 schreef Ulx het volgende:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lbxost7kok2k
[..]
Hij is niet de eerste die ik zoiets zie roepen. Hopelijk helpt het tegen de "Russische soldaten hebben geen keus en moeten wel gaan vechten" fantasie waarin een aantal figuren willen blijven geloven.quote:Op donderdag 28 november 2024 02:10 schreef Neezoistniet het volgende:
[..]
Die heeft een flinke fles wodka op en vertelt de waarhied
Die willen de Oekraners ook welquote:Op donderdag 28 november 2024 00:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De Russen zouden graag de laatste versies van de F16 buit willen maken.
Je dacht dat er van te voren niet over nagedacht word?quote:Op donderdag 28 november 2024 00:18 schreef Ulx het volgende:
Mocht er in een overgavedictaat staan dat Rusland de eigenaar wordt van al het westerse spul is het bombarderen daarvan voordat ze het echt in handen hebben geen optie. Dat is dan gelijk een oorlogsverklaring.
Vast wel.quote:Op donderdag 28 november 2024 04:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je dacht dat er van te voren niet over nagedacht word?
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lbyitxhv4s2aquote:Lutsk faces power outages; Rivne region has 280K+ without electricity and water; debris fell in Kyiv’s; Kharkiv saw industrial and residential damage; Vinnytsia reported damaged homes and 1 injured; Mykolaiv lost power, halting transport and schools; Sumy suffered infra, school, and hospital damage.
Het helpt wel wat. Tijdelijk. Maar voor iig de middellange termijn (lees: dagen/weken) maakt het niet uit. De trend is duidelijk: ondanks alle draconische maatregelen ging de roebel onderuit. Zelfs de structurele dagelijkse aankoop van 8,4 miljard roebels hielp niet.quote:Op donderdag 28 november 2024 08:14 schreef Spablauw214 het volgende:
Rusland grijpt in bij sterke waardedaling roebel
https://www.nu.nl/economi(...)dedaling-roebel.html
Ze gaan toch ingrijpen. Benieuwd of het nog wat uithaalt. Zal wel niet.
men is het vertrouwen in Putin helemaal kwijtquote:Op donderdag 28 november 2024 08:14 schreef Spablauw214 het volgende:
Rusland grijpt in bij sterke waardedaling roebel
https://www.nu.nl/economi(...)dedaling-roebel.html
Ze gaan toch ingrijpen. Benieuwd of het nog wat uithaalt. Zal wel niet.
Als je geinteresseerd bent in de russische kranten, kun je Steve Rosenberg volgen op Youtube, die doet iedere dag een korte bespreken van de russische kranten.quote:Op donderdag 28 november 2024 09:08 schreef Spablauw214 het volgende:
Werd vanochtend ook besproken op BNR. Er schijnt flinke paniek te zijn. In de Russische kranten is het voorpaginanieuws. De vreemde valutareserves zijn schijnbaar leeg dus er ontstaat wel degelijk een probleem.
Goede video. Laat de boel maar klappen daar.quote:Op donderdag 28 november 2024 09:43 schreef oheng het volgende:
[..]
Als je geinteresseerd bent in de russische kranten, kun je Steve Rosenberg volgen op Youtube, die doet iedere dag een korte bespreken van de russische kranten.
Link naar zijn youtube kanaal.
Video van vandaag:
Paniekquote:Op donderdag 28 november 2024 09:43 schreef oheng het volgende:
[..]
Als je geinteresseerd bent in de russische kranten, kun je Steve Rosenberg volgen op Youtube, die doet iedere dag een korte bespreken van de russische kranten.
Video van vandaag:
Ze hebben wel vaker ingegrepen en dat was ook niet echt een succes.quote:Op donderdag 28 november 2024 08:46 schreef oheng het volgende:
[..]
Het helpt wel wat. Tijdelijk. Maar voor iig de middellange termijn (lees: dagen/weken) maakt het niet uit. De trend is duidelijk: ondanks alle draconische maatregelen ging de roebel onderuit. Zelfs de structurele dagelijkse aankoop van 8,4 miljard roebels hielp niet.
Het is zinloos, de russen kunnen alleen de scherpe randjes er vanaf halen. Misschien.
ja en de hypotheekrente naar 46%quote:
ha ha ha , ja dat doen de oligarchen echt wel ,quote:,De centrale bank van Rusland heeft noodmaatregelen aangekondigd omdat de waarde van de roebel hard onderuit is gegaan. Eerder deze week zei het Kremlin nog dat de goedkope roebel goed was voor de export, maar nu volgt er toch actie.
De centrale bank meldt vanaf donderdag tot het einde van het jaar geen buitenlandse valuta meer te kopen op de binnenlandse wisselmarkt.
RIP het klimaat.quote:Op donderdag 28 november 2024 10:50 schreef oheng het volgende:
Reuters: Trump prepares wide-ranging energy plan to boost gas exports, oil drilling
Leuk voor hem, maar waarom zou Big Oil dat gaan doen? Die hebben daar geen economische reden voor.quote:Op donderdag 28 november 2024 10:50 schreef oheng het volgende:
Reuters: Trump prepares wide-ranging energy plan to boost gas exports, oil drilling
Deze ochtend is er meteen een correctie, de koers is van 113 naar 110 gegaan.quote:Op donderdag 28 november 2024 09:43 schreef oheng het volgende:
[..]
Video van vandaag:
Je hebt in de VS 'relatief' kleine partijen die bv op teerzanden zitten, of gasvelden. In de VS is immers wat er onder de grond zit van de eigenaar van de grond, ipv per definitie van de staat, zoals in europa vaak het geval is. En die zijn niet Big Oil.quote:Op donderdag 28 november 2024 11:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Leuk voor hem, maar waarom zou Big Oil dat gaan doen? Die hebben daar geen economische reden voor.
Ik denk dat het een lapmiddel is. Het geld is op, dus ze kunnen niet eeuwig doorgaan met opkopen.quote:Op donderdag 28 november 2024 11:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Deze ochtend is er meteen een correctie, de koers is van 113 naar 110 gegaan.
Rusland wil niet onderhandelen.quote:😵💫 Russian Deputy Foreign Minister Ryabkov stated that negotiations on Ukraine are possible only on the basis of Putin's proposals voiced by him in June, situation "on the ground":
▪️AFU must be withdrawn from the Luhansk, Donetsk, Kherson and Zaporizhzhia regions;
▪️No NATO.
Mensen die Europese veiligheidsgaranties serieus nemen: ik heb nog een brug te koop.quote:Op donderdag 28 november 2024 11:21 schreef phpmystyle het volgende:
We gaan langzaam vooruit!
Goed dat gekeken wordt wat EU zou kunnen leveren aan veiligheidsgaranties.
https://www.volkskrant.nl(...)el-akkoord~bdd5c791/
Wat is je alternatief?quote:Op donderdag 28 november 2024 11:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mensen die Europese veiligheidsgaranties serieus nemen: ik heb nog een brug te koop.
Serieuze militaire hulp aan Oekraine zou een goed begin zijn.quote:Op donderdag 28 november 2024 11:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat is je alternatief?
Ik zeg ook niet dat onze garanties in goud gebeiteld zijn, maar we moeten iets bieden.
Punt 2 en 3 doen ze al.quote:Op donderdag 28 november 2024 11:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Serieuze militaire hulp aan Oekraine zou een goed begin zijn.
Het serieus nemen van onze eigen militaire slagkracht in plaats van alles wegbezuinigen, een tweede idee.
Niet onzelf willens en wetens afhankelijk maken van ons vijandig gezinde dictaturen, een derde.
Hij is import met minderwaardigheidscomplexje. En dan ga je juichen als er een westerling dood gaat.quote:
Ook dat zou kunnen misschien. Maar dat zal voor deze oorlog niks meer gaan uitmaken. Die zit er bijna op.quote:Op donderdag 28 november 2024 11:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Serieuze militaire hulp aan Oekraine zou een goed begin zijn.
Het serieus nemen van onze eigen militaire slagkracht in plaats van alles wegbezuinigen, een tweede idee.
Niet onzelf willens en wetens afhankelijk maken van ons vijandig gezinde dictaturen, een derde.
Wat een dom gelul.quote:Op donderdag 28 november 2024 11:31 schreef Ulx het volgende:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lbyshnkrmc2r
Goed om te zien, hij weet dat hij een probleem heeft. Die trillende handen van Poetin verraden dat. Hij is bloednerveus.
Ik hoop dat Oekrane vandaag of morgen wat voor gewone Russen zichtbare en merkbare shit kan schoppen om het te verergeren. Ze moeten iets iconisch in Moskou vernietigen. Of een gedeelte in het donker zetten. Zoiets. Een groep Koreanen zal ze worst wezen.
Je weet dat europese politieke raderen bagger traag draaien.quote:Op donderdag 28 november 2024 11:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mensen die Europese veiligheidsgaranties serieus nemen: ik heb nog een brug te koop.
Hoezo? Ze hebben wel vaker steden in het donker gezet.quote:Op donderdag 28 november 2024 11:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat een dom gelul.
Als UA dat doet zijn ze alle steun kwijt.
Het is idd niet verstandig om iets neer te halen wat met bijna geen mogelijkheid als militair doel gezien kan worden. Anderzijds is het kremlin dat dus net zo goed gewoon wel. Maar daarvan vraag ik me af of het de orcs ook maar iets boeit.quote:Op donderdag 28 november 2024 11:37 schreef phpmystyle het volgende:
Als UA dat doet zijn ze alle steun kwijt.
Ze mogen absoluut geen civiele infrastructuur raken!quote:Op donderdag 28 november 2024 11:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoezo? Ze hebben wel vaker steden in het donker gezet.
Bommetje op de elektriciteit van de pinautomatenquote:Op donderdag 28 november 2024 11:31 schreef Ulx het volgende:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lbyshnkrmc2r
Goed om te zien, hij weet dat hij een probleem heeft. Die trillende handen van Poetin verraden dat. Hij is bloednerveus.
Ik hoop dat Oekrane vandaag of morgen wat voor gewone Russen zichtbare en merkbare shit kan schoppen om het te verergeren. Ze moeten iets iconisch in Moskou vernietigen. Of een gedeelte in het donker zetten. Zoiets. Een groep Koreanen zal ze worst wezen.
Escaleren is het domste wat je kan doen, dan gaan de Russen nog harder vergelden op UA burgers.quote:Op donderdag 28 november 2024 11:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is idd niet verstandig om iets neer te halen wat met bijna geen mogelijkheid als militair doel gezien kan worden. Anderzijds is het kremlin dat dus net zo goed gewoon wel. Maar daarvan vraag ik me af of het de orcs ook maar iets boeit.
Dan beter iets in het donker zetten, dat is altijd goed.
Militaire objecten gebruiken ook stroom.quote:Op donderdag 28 november 2024 11:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ze mogen absoluut geen civiele infrastructuur raken!
Dan gaan ze zeker met raketten op ziekenhuizen schieten?quote:Op donderdag 28 november 2024 11:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Escaleren is het domste wat je kan doen, dan gaan de Russen nog harder vergelden op UA burgers.
Woningen en zo zijn een no-go. Duh. Maar elk overheidsgebouw is fair game. Gewoon de Russische burgers waarschuwen daar weg te blijven.quote:Op donderdag 28 november 2024 11:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is idd niet verstandig om iets neer te halen wat met bijna geen mogelijkheid als militair doel gezien kan worden. Anderzijds is het kremlin dat dus net zo goed gewoon wel. Maar daarvan vraag ik me af of het de orcs ook maar iets boeit.
Dan beter iets in het donker zetten, dat is altijd goed.
Ik snap je cynisme, maar blijkbaar dalen die al neer op civiele infrastructuur zonder dat ze dat naar eigen zeggen bewust doen..quote:Op donderdag 28 november 2024 11:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan gaan ze zeker met raketten op ziekenhuizen schieten?
Ow, wacht...
Wat kunnen ze dan nog meer doen?quote:Op donderdag 28 november 2024 11:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik snap je cynisme, maar blijkbaar dalen die al neer op civiele infrastructuur zonder dat ze dat naar eigen zeggen bewust doen..
Gewoon met clustermunitie op woonwijken schieten, zware luchtbombardementen. Beetje zoals in syri.quote:
Dat groteske ministerie van defensie. FSB hoofdkwartier. Min Buza. Allemaal leuke doelen.quote:Op donderdag 28 november 2024 11:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Woningen en zo zijn een no-go. Duh. Maar elk overheidsgebouw is fair game. Gewoon de Russische burgers waarschuwen daar weg te blijven.
Dat is alleen maar zo voor degene die wordt aangevallen? De aanvaller mag wel in magen blijven stompen?quote:Op donderdag 28 november 2024 11:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik snap je cynisme, maar blijkbaar dalen die al neer op civiele infrastructuur zonder dat ze dat naar eigen zeggen bewust doen..
Het is gewoon oliedom om de je tegenstander een stomp in de maag te geven, en dat hij vervolgens als je tanden uit je mond slaat.
Hoe dan? Die worden al massaal vermoord, verkracht en gemarteld.quote:Op donderdag 28 november 2024 11:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Escaleren is het domste wat je kan doen, dan gaan de Russen nog harder vergelden op UA burgers.
Kansloos voorstel.quote:Op donderdag 28 november 2024 11:18 schreef Ulx het volgende:
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lbysmlr6ok2t
[..]
Rusland wil niet onderhandelen.
Want dat doen ze nog niet?quote:Op donderdag 28 november 2024 11:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gewoon met clustermunitie op woonwijken schieten,
Lukt ze niet. Oekraine heeft een luchtmacht en anno nu behoorlijk wat AA, itt syri, waar het, dat terzijde, de laatste dagen ook niet echt goed gaat met rus.quote:zware luchtbombardementen. Beetje zoals in syri.
Huizen van het Russische leiderschap. Ze zullen best wel eens thuiswerken, dus ook dat zijn militaire doelen.quote:Op donderdag 28 november 2024 11:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat groteske ministerie van defensie. FSB hoofdkwartier. Min Buza. Allemaal leuke doelen.
Zeker, maar ook in interviews geven orcs op straat gewoon aan dat ze een duidelijk onderscheid maken tussen hun, en de machthebbers. Er werd een keer iets geraakt, wat van de machthebbers was, en de reactie was gewoon doodleuk: lekker voor ze.quote:Op donderdag 28 november 2024 11:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
Huizen van het Russische leiderschap. Ze zullen best wel eens thuiswerken, dus ook dat zijn militaire doelen.
Die veiligheidsgaranties zijn waardeloos als de bereidheid om het desnoods militair te handhaven er niet is. En daar Europa is niet toe bereid, anders waren de Russen nu al wel uit UA geveegd obv het Boedapest Memorandum.quote:Op donderdag 28 november 2024 11:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat was zelfs een woning in een elite wijk van moskou.quote:Op donderdag 28 november 2024 11:58 schreef ExTec het volgende:
Er werd een keer iets geraakt, wat van de machthebbers was,
Dat hoeft toch niet? Het doel is aan te tonen dat de "sterke leiders" heel zwak zijn. Keizers zonder kleren. Die Russen zelf vinden zo'n beetje allemaal dat ze recht hebben op al het Europese land tot en met de oude DDR. Dat krijg je er niet uit.quote:Op donderdag 28 november 2024 11:58 schreef ExTec het volgende:
Dus je doet zoiets niet om de rus publieke opinie te benvloeden
De Russen moeten af van het idee dat ze nog steeds een wereldmacht zijn en op basis daarvan recht hebben op van alles en nog wat.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat hoeft toch niet? Het doel is aan te tonen dat de "sterke leiders" heel zwak zijn. Keizers zonder kleren. Die Russen zelf vinden zo'n beetje allemaal dat ze recht hebben op al het Europese land tot en met de oude DDR. Dat krijg je er niet uit.
Maar met een verrotte economie met zwakke leiders? Dan gaat men aan stoelpoten zagen.
Idd.quote:Op donderdag 28 november 2024 11:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Die veiligheidsgaranties zijn waardeloos als de bereidheid om het desnoods militair te handhaven er niet is. En daar Europa is niet toe bereid, anders waren de Russen nu al wel uit UA geveegd obv het Boedapest Memorandum.
Oekrane heeft hier helemaal niets aan.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-kazachstan-a4874462quote:Op donderdag 28 november 2024 10:50 schreef oheng het volgende:
Het is nog steeds een kernmacht, of we dat nu leuk vinden of niet. Deze oorlog valt geenszins goed te praten!quote:Op donderdag 28 november 2024 12:07 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De Russen moeten af van het idee dat ze nog steeds een wereldmacht zijn en op basis daarvan recht hebben op van alles en nog wat.
Kernmacht en wereldmacht zijn 2 verschillende dingen. Tenzij je pakistan en noord-korea ook wereldmachten vind.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:14 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Het is nog steeds een kernmacht, of we dat nu leuk vinden of niet. Deze oorlog valt geenszins goed te praten!
Ja uiteraard, maar de russen zelf (en Poetin) zullen vast vinden dat zij wel een wereldmacht zijn.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kernmacht en wereldmacht zijn 2 verschillende dingen. Tenzij je pakistan en noord-korea ook wereldmachten vind.
Nou en? Frankrijk en UK zijn ook kernmachten. Toch zijn het sinds WOII geen wereldmachten meer.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:14 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Het is nog steeds een kernmacht, of we dat nu leuk vinden of niet. Deze oorlog valt geenszins goed te praten!
Hardop gelachen!quote:Op donderdag 28 november 2024 11:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Die veiligheidsgaranties zijn waardeloos als de bereidheid om het desnoods militair te handhaven er niet is. En daar Europa is niet toe bereid, anders waren de Russen nu al wel uit UA geveegd obv het Boedapest Memorandum.
Oekrane heeft hier helemaal niets aan.
Dat vinden ze ook. Dat is net het probleem. Dat ze vinden dat ze op basis daarvan recht hebben op een eigen “invloedssfeer”, met landen waarvan zij vinden dat die aan Rusland dienen te gehoorzamen.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:19 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Ja uiteraard, maar de russen zelf (en Poetin) zullen vast vinden dat zij wel een wereldmacht zijn.
Oekrane zou z’n kernwapens opgeven in ruil voor veiligheidsgaranties van het Westen. En nu laat het Westen ze in de kou staan, omdat we een militair conflict met Rusland niet aan durven.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hardop gelachen!
Verder: wat je schrijf klopt ongeveer wel. Daarom lijken de Russen nochtans niet te willen onderhandelen.
Dus elk maffe eppie land dat zichzelf een wereldmacht vind, is het?quote:Op donderdag 28 november 2024 12:19 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Ja uiteraard, maar de russen zelf (en Poetin) zullen vast vinden dat zij wel een wereldmacht zijn.
Ik denk dat we al ver gaan om Franse en Duitse troepen gaan stationeren op nog te vormen demarcatielijnen. De Russen zullen nooit zomaar Franse en Duitse soldaten gaan aanvallen.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Oekrane zou z’n kernwapens opgeven in ruil voor veiligheidsgaranties van het Westen. En nu laat het Westen ze in de kou staan, omdat we een militair conflict met Rusland niet aan durven.
Waarom zou Oekrane dan akkoord gaan met nieuwe veiligheidsgaranties, waarvan ze nu al weten dat die geen fluit voorstellen, wetende dat Rusland toch z’n reet afveegt met eender welk akkoord of verdrag?
Ongeveer alle 'vredeshandhaafmissies' zijn wassen neuzen. En in het bijzonder als Europa erbij betrokken is.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Oekrane zou z’n kernwapens opgeven in ruil voor veiligheidsgaranties van het Westen. En nu laat het Westen ze in de kou staan, omdat we een militair conflict met Rusland niet aan durven.
Waarom zou Oekrane dan akkoord gaan met nieuwe veiligheidsgaranties, waarvan ze nu al weten dat die geen fluit voorstellen, wetende dat Rusland toch z’n reet afveegt met eender welk akkoord of verdrag?
Oh, Sjakie Overveen heeft het topic ook weer gevonden hoor.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:14 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Dat moet zeker stoppen. Vandaar dat spoedig een deal gemaakt moet worden.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat vinden ze ook. Dat is net het probleem. Dat ze vinden dat ze op basis daarvan recht hebben op een eigen “invloedssfeer”, met landen waarvan zij vinden dat die aan Rusland dienen te gehoorzamen.
En dat moet stoppen.
en EU mag nimmer meer interveniren in de Russische invloedssferen.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:28 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Dat moet zeker stoppen. Vandaar dat spoedig een deal gemaakt moet worden.
Nah.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
en EU mag nimmer meer interveniren in de Russische invloedssferen.
Tjah, je kent de consequenties inmiddels als we dat wel doen.quote:
Dergelijke maffe landen meten zichzelf idd ook een zekere macht aan door het bezit van kernwapens, ja.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus elk maffe eppie land dat zichzelf een wereldmacht vind, is het?
Vooral ook als de VS erbij betrokken is. Het cynische eraan is dat het Europa miljoenen migranten heeft opgeleverd, waarvan de opvang ons niet alleen honderden miljarden heeft gekost, maar wat ook nog eens -netjes uitgedrukt- voor de nodige sociaal-maatschappelijke uitdagingen zorgt.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ongeveer alle 'vredeshandhaafmissies' zijn wassen neuzen. En in het bijzonder als Europa erbij betrokken is.
De hele wereld is een invloedssfeer, en niemand zou moeten claimen dat ze meer recht hebben op benvloeding van een soevereine natie boven een ander.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er bestaat geen Russische invloedssfeer. Dat is kremlinpraat. De invloed van Rusland houdt op bij de Russische grens.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 28 november 2024 12:27 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Oh, Sjakie Overveen heeft het topic ook weer gevonden hoor.
Als dit over is gaan we sowieso de komende 10-20 jaar geen last van die grootheidswaanzinnigen hebben.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tjah, je kent de consequenties inmiddels als we dat wel doen.
Poetin zal dan gewoon zijn recht gaan halen, hoe barbaars ook.
De oplossing ligt in een Russische mindset shift, waarin ze stoppen met hun koloniale beleid.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:28 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Dat moet zeker stoppen. Vandaar dat spoedig een deal gemaakt moet worden.
Eens met deze analyse.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Vooral ook als de VS erbij betrokken is. Het cynische eraan is dat het Europa miljoenen migranten heeft opgeleverd, waarvan de opvang ons niet alleen honderden miljarden heeft gekost, maar wat ook nog eens -netjes uitgedrukt- voor de nodige sociaal-maatschappelijke uitdagingen zorgt.
En nu wil Trump er zijn handen vanaf trekken want het kost de VS teveel geld
Hihihihiquote:Op donderdag 28 november 2024 12:33 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er bestaat geen Russische invloedssfeer. Dat is kremlinpraat. De invloed van Rusland houdt op bij de Russische grens.
Het blijft me immer verbazen dat het niet zelden dezelfde lieden zijn die enerzijds Nederland diep racistisch en koloniaal vinden, maar tegelijk wel vinden dat de Russische “invloedssfeer” gerespecteerd dient te worden, al dan niet onder de noemer van “vrede”.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:33 schreef zuchtje het volgende:
[..]
De hele wereld is een invloedssfeer, en niemand zou moeten claimen dat ze meer recht hebben op benvloeding van een soevereine natie boven een ander.
Alsof wij meer te zeggen hebben in Zuid Afrika omdat we er ooit de baas waren..
Rus is juist bezig met een comeback. Soort wirtschaftswunder.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als dit over is gaan we sowieso de komende 10-20 jaar geen last van die grootheidswaanzinnigen hebben.
En of het daarna nog wat gaat worden, is demografisch gezien al zeer discutabel.
Ow, en: in dat interbellum slokt de EU/NAVO - of mss een opvolger daarvan, gewoon de caucasus op. Net als we met de baltics en de balkan hebben gedaan. En de grootheidswaanzinnigen mogen er bij gaan staan en er naar kijken.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als dit over is gaan we sowieso de komende 10-20 jaar geen last van die grootheidswaanzinnigen hebben.
En of het daarna nog wat gaat worden, is demografisch gezien al zeer discutabel.
Alleen in jouw hoofd, vriend.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Rus is juist bezig met een comeback. Soort wirtschaftswunder.
quote:Op woensdag 27 november 2024 13:46 schreef ExTec het volgende:
Ik snap gewoon geen reet van economie, dus negeer ik het gewoon en doe ik alsof het geen factor is. Alleen dingen die ik denk te snappen zijn relevant, dingen die ik niet snap zijn derhalve per definitie irrelevant.
Daar ging m’n drinkenquote:Op donderdag 28 november 2024 12:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij wil iets zien, dat er niet is. Vervolgens word jij daarop gewezen en verwijt je een ander dat die het niet zou snappen.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Alleen in jouw hoofd, vriend.
Conform wat ik eerder zei:
[..]
quote:GAAT HELEMAAL TOPPIE IN RUS!![]()
Je hebt het juist zelf de hele tijd over dingen die niet bestaan.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij wil iets zien, dat er niet is. Vervolgens word jij daarop gewezen en verwijt je een ander dat die het niet zou snappen.
Je hebt het over jezelf, amirite?quote:Op donderdag 28 november 2024 12:41 schreef phpmystyle het volgende:
Jij wil iets zien, dat er niet is.
Hier zakt echt je broek van af.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:41 schreef ExTec het volgende:
Zelfs rus staatskrant schreeuwt moord en brand, en tankie die zichzelf geen tankie vind:
[..]
Ik heb je al vaker uitgelegd hoe dat nu precies ziet met dat Memorandum, lees het maar eens terug.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je hebt het juist zelf de hele tijd over dingen die niet bestaan.
Zoals je gezwatel over het Boedapest Memorandum.
Ja en van je uitleg klopt geen fluitje.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb je al vaker uitgelegd hoe dat nu precies ziet met dat Memorandum, lees het maar eens terug.
Ja, je was afgedaald naar of iets 'conform de gedachten van het memorandum' was, was het niet.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb je al vaker uitgelegd hoe dat nu precies ziet met dat Memorandum, lees het maar eens terug.
Ja, dat de soevereiniteit van Oekrane wordt gegarandeerd, in ruil voor het inleveren van de kernwapens.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik vertrouw het niet.quote:Op donderdag 28 november 2024 11:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er was hier onlangs een tankie die graag naar Rusland wou. Weet even niet meer wie, ik vermoed Erno. Goed nieuws voor hem.quote:
Ramptoerist.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:11 schreef ExTec het volgende:
Beetje bij putin smeken om hulp. Jammer. putin heeft z'n meat zelf veel te hard nodig.
[ x ]
Je kan van hem zeggen wat je wil, maar Assad is wel van zijn pariastatus af en is gewoon weer welkom aan de Aziatische diplomatieke praattafels.quote:
Ze gaan terug naar Rusland?quote:Op donderdag 28 november 2024 12:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, tot de ondertussen door Turkije gesteunde rebellen hem aan een lantaarnpaal opknopen.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je kan van hem zeggen wat je wil, maar Assad is wel van zijn pariastatus af en is gewoon weer welkom aan de Aziatische diplomatieke praattafels.
Dat is helemaal prima want Syrie ligt in de invloedssfeer van Turkije. Rusland heeft daar niks te zoeken!quote:Op donderdag 28 november 2024 12:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, tot de ondertussen door Turkije gesteunde rebellen hem aan een lantaarnpaal opknopen.
Zeker. Binnenkort stikt het land van de miljonairs. Womp womp!quote:Op donderdag 28 november 2024 12:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik voorzie gouden tijdens voor hem, en die andere 2 die thuis een orc op de bank hebben zitten. Die kunnen straks als rus hard neergaat een Jonger Exemplaar bestellen via de postorder.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er was hier onlangs een tankie die graag naar Rusland wou. Weet even niet meer wie, ik vermoed Erno. Goed nieuws voor hem.
Dat had ook schriftelijk gekund. Maar Zuid-Korea leverde eerder munitie door wat uit de trukendoos te toveren.quote:🇰🇷🚫🇺🇦 South Korea has refused to sell weapons to Ukraine, because their legislation prohibits exports to warring countries, — SBS
❗️Umerov flew to the country with a "wish list", which included air defence missiles and artillery systems. Ukraine wanted to purchase it.
Zondequote:Op donderdag 28 november 2024 13:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat had ook schriftelijk gekund. Maar Zuid-Korea leverde eerder munitie door wat uit de trukendoos te toveren.
Misschien kunnen ze een doorverkoop constructie opzetten, net als met die 155mm granaten.quote:
Oh, absoluut!quote:Op donderdag 28 november 2024 12:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat vinden ze ook. Dat is net het probleem. Dat ze vinden dat ze op basis daarvan recht hebben op een eigen “invloedssfeer”, met landen waarvan zij vinden dat die aan Rusland dienen te gehoorzamen.
En dat moet stoppen.
In ieder geval niet door de stampende kleuter z’n zin te geven.quote:Op donderdag 28 november 2024 13:27 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Oh, absoluut!
Alleen rest de continue vraag 'hoe' en 'wanneer' dat voor elkaar te gaan krijgen, waar Rusland (Poetin) z'n eigen onwrikbare visie over het geheel erop nahoudt.
Ok dan.quote:Op donderdag 28 november 2024 13:29 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
In ieder geval niet door de stampende kleuter z’n zin te geven.
Als het zo ver komt dan is dat simpelweg niet te voorkomen. Als de Russen echt oorlog willen met de NAVO, dan krijgen we oorlog.quote:Op donderdag 28 november 2024 13:36 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Ok dan.
Maar hoe sluit men uit dat dit niet tch kan leiden tot algehele escalatie als gevolg van Poetins wraak jegens het Westen (mede als gevolg van levering raketten, manschappen etc. etc.)?
Hahahahahaha. Met hun kapotte economie, braindrain en dramatische bevolkingspyramide zeker? Het enige wat ze zijn en blijven is het tankstation van Chinaquote:Op donderdag 28 november 2024 12:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit inderdaad.quote:Op donderdag 28 november 2024 13:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als het zo ver komt dan is dat simpelweg niet te voorkomen. Als de Russen echt oorlog willen met de NAVO, dan krijgen we oorlog.
Omdat we niet buigen voor chantage en Oekrane niet in de uitverkoop doen. Dan maar oorlog.quote:Op donderdag 28 november 2024 13:36 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Ok dan.
Maar hoe sluit men uit dat dit niet tch kan leiden tot algehele escalatie als gevolg van Poetins wraak jegens het Westen (mede als gevolg van levering raketten, manschappen etc. etc.)?
Rusland weet dat Europa en de VS Oekrane geen oorlog waard vinden, en dat buiten ze maximaal uit.quote:Op donderdag 28 november 2024 13:46 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Omdat we niet buigen voor chantage en Oekrane niet in de uitverkoop doen. Dan maar oorlog.
Oekraine wil niets liever dan veiligheidsgaranties, maar wel serieuze. AKA lid van de NAVO worden.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Al het andere is dan ook waardeloos. En zelfs als ze lid worden van de NAVO moet ik nog zien hoe er gereageerd gaat worden als Rusland opnieuw binnenvalt. Het is immers niet omschreven hoe landen dienen te reageren op een artikel 5.quote:Op donderdag 28 november 2024 13:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Oekraine wil niets liever dan veiligheidsgaranties, maar wel serieuze. AKA lid van de NAVO worden.
Het krmelin heeft al lang aangegeven dat het terug wil naar de grenzen van de USSR/Groot rusland. Welke escalatie heb je het over?quote:Op donderdag 28 november 2024 13:36 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Ok dan.
Pardon?quote:Op donderdag 28 november 2024 14:00 schreef oheng het volgende:
[..]
Het krmelin heeft al lang aangegeven dat het terug wil naar de grenzen van de USSR/Groot rusland. Welke escalatie heb je het over?
Nee. Absoluut niet. Dan kunnen ze de navo wel opdoeken. Iedereen weet dat dit dan oorlog met Rusland betekent, ook Rusland, en daarom zal het ook niet gebeuren.quote:Op donderdag 28 november 2024 13:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Al het andere is dan ook waardeloos. En zelfs als ze lid worden van de NAVO moet ik nog zien hoe er gereageerd gaat worden als Rusland opnieuw binnenvalt. Het is immers niet omschreven hoe landen dienen te reageren op een artikel 5.
Ik denk dat we gewoon verder blijven appeasen.
Duitsen en Franse soldaten die de demarcatielijnen gaan bemannen is niet voldoende?quote:Op donderdag 28 november 2024 13:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Oekraine wil niets liever dan veiligheidsgaranties, maar wel serieuze. AKA lid van de NAVO worden.
De kaarten gaan over 2 maand ook opnieuw geschud worden.quote:Op donderdag 28 november 2024 14:28 schreef phpmystyle het volgende:
Lidmaatschap van de NAVO met de kaarten zoals ze nu geschud zijn lijkt mij niet haalbaar en aanvaardbaar voor RUS.
Het kremlin / Putin mag wel streven maar de Baltische staten, Polen en Finland die wilen niet naar de nieuwe USSR van Putinquote:Op donderdag 28 november 2024 14:05 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Pardon?
Bijvoorbeeld in het geval dat het Westen dit 'streven van de russen' niet accepteert, mss?
quote:EUR/RUB (EURRUB=X) (EURRUB=X)
Volgen
113.8730
-4.2790-4.2790
(-3,62%)-3,62% )
Hij kan toch de rente op 35% zettenquote:1 Amerikaanse dollar is gelijk aan
108,13 Russische roebel
28 nov, 14:08 UTC Disclaimer
Hardop gelachen.quote:Op donderdag 28 november 2024 15:08 schreef oheng het volgende:
RIA: Putin: Situation with ruble exchange rate under control, no reason to panic
Putin moet blij zijn als hij zijn golden ticket out krijgt..quote:Op donderdag 28 november 2024 14:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Duitsen en Franse soldaten die de demarcatielijnen gaan bemannen is niet voldoende?
Lidmaatschap van de NAVO met de kaarten zoals ze nu geschud zijn lijkt mij niet haalbaar en aanvaardbaar voor RUS.
Poetin wordt nog steeds gesteund door het merendeel van de Russen en de kans is niet onaanzienlijk dat we tot z’n dood aan hem vast zitten.quote:Op donderdag 28 november 2024 15:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Putin moet blij zijn als hij zijn golden ticket out krijgt..
U denkt dat putin grappen maakt? Kijk dan maar eens naar de gedetailleerde vergelijking die putin geeft tussen de Oreshkin raket en NOEKS,quote:Op donderdag 28 november 2024 15:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hardop gelachen.
Al-Sahafov.
Kijken of je putin nog zo grappig vindt als rusland miljoenen Oreshkins afschiet die materie veranderen in.... quarks?quote:When using Oreshnik missiles in large numbers, the strike power is comparable to nuclear weapons. The system is capable of striking even highly protected and deep-sea targets, Putin warned.
"Dozens of self-dividing warheads attack the target at a speed of ten Machs. This is about three kilometers per second," he specified. "The temperature of the striking elements reaches four thousand degrees. If my memory serves me right, the temperature on the surface of the Sun is five and a half to six thousand degrees. Therefore, everything that is at the epicenter of the explosion is divided into fractions, into elementary particles, and essentially turns into dust."
Ik bedoel way out ukraine. Zodat wij er verder weinig last van hebben. Dan zitten de Russen er mee, maar dat is hun eigen keuze.quote:Op donderdag 28 november 2024 15:33 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Poetin wordt nog steeds gesteund door het merendeel van de Russen en de kans is niet onaanzienlijk dat we tot z’n dood aan hem vast zitten.
Een gouden ticket is natuurlijk niet slechts de Krim en wat weilanden in de Donbass..quote:Op donderdag 28 november 2024 15:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Putin moet blij zijn als hij zijn golden ticket out krijgt..
Beggars can’t be choosersquote:Op donderdag 28 november 2024 15:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een gouden ticket is natuurlijk niet slechts de Krim en wat weilanden in de Donbass..
Dan houdt ie het conflict gewoon warm.quote:
Nog beter, trump geeft oekraine de middelen om dat te doen.quote:Op donderdag 28 november 2024 16:12 schreef phpmystyle het volgende:
Of Trump bombardeert hem de moeder.
quote:The Georgian government has frozen EU accession talks until 2028. The country also decided to forgo any EU budget grants until then, Prime Minister Irakli Kobakhidze, announced this at the office of the "Georgian Dream" party.
https://radiotavisupleba.ge/a/33219304.html
We dont know what he is gonna do.quote:Op donderdag 28 november 2024 16:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nog beter, trump geeft oekraine de middelen om dat te doen.
Maar ik denk dat er meer opties zijn dan proberen putin alles te geven wat hij wil, good luck with that, trouwens, want er zijn nogal want landen die dat geen goed idee vinden, en dat de VS zelf putin wel ff gaat bombarderen.quote:Op donderdag 28 november 2024 16:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
We dont know what he is gonna do.
Geen idee wat je zegt.quote:Op donderdag 28 november 2024 16:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar ik denk dat er meer opties zijn dan proberen putin alles te geven wat hij wil, good luck with that, trouwens, want er zijn nogal want landen die dat geen goed idee vinden, en dat de VS zelf putin wel ff gaat bombarderen.
Het leek er even op.quote:Op donderdag 28 november 2024 16:29 schreef phpmystyle het volgende:
Maar volgens mij wil niemand UA weggeven.
quote:Op donderdag 28 november 2024 15:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een gouden ticket is natuurlijk niet slechts de Krim en wat weilanden in de Donbass..
Het gaat niet om durven, er is gewoon geen belang. Geopolitiek gezien gaat het om het verzwakken van Rusland, maar niet teveel natuurlijk. Want een te zwak Rusland is een mooie prooi voor China.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik zou er niet vanuit gaan dat volgende VS regering er qua dat hetzelfde inzit als de huidige.quote:Op donderdag 28 november 2024 16:33 schreef BlaZ het volgende:
Geopolitiek gezien gaat het om het verzwakken van Rusland, maar niet teveel natuurlijk.
Vanuit geopolitiek opzicht blijft de focus op China liggen. Rusland is geen gevaar voor de VS.quote:Op donderdag 28 november 2024 16:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zou er niet vanuit gaan dat volgende VS regering er qua dat hetzelfde inzit als de huidige.
Dit is de "nieuwslezer in 1985"-look.quote:Op donderdag 28 november 2024 16:27 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Waarom hebben al die populisten toch van die enge kapsels.
Wellicht omdat Amerika bang is voor een sterker Europa/EU?quote:Op donderdag 28 november 2024 16:33 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het gaat niet om durven, er is gewoon geen belang. Geopolitiek gezien gaat het om het verzwakken van Rusland, maar niet teveel natuurlijk. Want een te zwak Rusland is een mooie prooi voor China.
Eens. In de huidige regering heb je dwaalgeesten die denken dat als het zover komt, rus wel gaat helpen. En ze daarom rus niet te heftig moeten verzwakken.quote:Op donderdag 28 november 2024 16:46 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Vanuit geopolitiek opzicht blijft de focus op China liggen. Rusland is geen gevaar voor de VS.
Dat mag in ruil voor de Donbass en een gedemilitariseerde zone van 250km diep in rusland.quote:Op donderdag 28 november 2024 16:55 schreef phpmystyle het volgende:
De uitkomst van de onderhandelingen is natuurlijk ook niet alleen de stand van zaken op het slagveld, maar ook of het westen bereid is sancties tegen Rusland op te heffen.
Pff, waarom niet discussieren op een realistische manier hier.quote:Op donderdag 28 november 2024 16:57 schreef oheng het volgende:
[..]
Dat mag in ruil voor de Donbass en een gedemilitariseerde zone van 250km diep in rusland.
Dat contraire gelul komt me inderdaad de keel uit ondertussen.quote:Op donderdag 28 november 2024 16:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Pff, waarom niet discussieren op een realistische manier hier.
Dit is niks aan zo.
Precies, if the price is right, waarom niet.quote:Op donderdag 28 november 2024 16:57 schreef oheng het volgende:
[..]
Dat mag in ruil voor de Donbass en een gedemilitariseerde zone van 250km diep in rusland.
En de Krim, die was ik vergeten.quote:Op donderdag 28 november 2024 16:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Pff, waarom niet discussieren op een realistische manier hier.
Dit is niks aan zo.
Mea culpa als in dat Rutte en Verhofstadt worden uitgeleverd aan Rus wegens oorlogsmidaden?quote:Op donderdag 28 november 2024 17:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Precies, if the price is right, waarom niet.
En daar zal een element van publiekelijk mea culpa aan vast moeten zitten.
Wat ik vaker gezegd heb, en door tankies & trump fans genegeerd wordt:
Niemand heeft renault, shell, etc gedwongen om in rus te kappen met hun activiteiten. En ook niemand kan ze dwingen, die weer op te pakken.
Ik kan er niks aan doen dat jullie de soviet stijl van onderhandelen niet kennen.quote:Op donderdag 28 november 2024 17:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat contraire gelul komt me inderdaad de keel uit ondertussen.
Nee, tankie, dat gaat niet gebeuren.quote:Op donderdag 28 november 2024 17:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mea culpa als in dat Rutte en Verhofstadt worden uitgeleverd aan Rus wegens oorlogsmidaden?
Iemand die een bobbel in de broek heeft als ie aan Rusland denkt.quote:
Een woord voor Rusland geile westerlingen die het mooi vonden toen Russische tanks over Hongaren heen reden. Traditioneel waren dat linkse mensen, maar extreem rechts heeft tegenwoordig meer tankies omdat ze het autoritaire van Poetin mooi vinden.quote:
Putin heeft alweer een plannetje bekokstoofd: ze gaan nu de rente kunstmatig opdrijven, zodat mensen massaal hun geld op de bank gaan zetten. En dan opeens bevriezen ze alles en zetten ze het om in staatsobligatie van 30 jaar...quote:Op donderdag 28 november 2024 15:08 schreef oheng het volgende:
Grootvadertje putin is ook wakker, en deelt economische wijsheden.
RIA: Putin considers the Central Bank's inflation data of 8.5 percent to be real
RIA: Putin said that the fluctuations in the ruble exchange rate are due to many factors
RIA: Putin: Situation with ruble exchange rate under control, no reason to panic
RIA: VTB: Interest market expects storm due to key rate increase to 23%
Turkije ook niet.quote:Op donderdag 28 november 2024 13:00 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Dat is helemaal prima want Syrie ligt in de invloedssfeer van Turkije. Rusland heeft daar niks te zoeken!
Dat is wel een valide argument natuurlijk, het idee is alles in balans te houden en juist de balans niet teveel te verstoren. Bijvoorbeeld de VS, Soviet Unie en China waren bondgenoten tijdens de tweede wereldoorlog. Na een koude oorlog met de Soviet Unie is nu China de grote concurrrent.quote:Op donderdag 28 november 2024 16:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eens. In de huidige regering heb je dwaalgeesten die denken dat als het zover komt, rus wel gaat helpen. En ze daarom rus niet te heftig moeten verzwakken.
En daarvoor offeren ze goodwill in europa op.
Jawel, net zoals Oekrane een deel was van het Russische Rijk was Syri een onderdeel van het Ottomaanse.quote:
Dat maakt niet dat Turkije het recht heeft om zich te bemoeien met interne aangelegenheden in Syri.quote:Op donderdag 28 november 2024 18:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Jawel, net zoals Oekrane een deel was van het Russische Rijk was Syri een onderdeel van het Ottomaanse.
Marokko is ook eigenlijk Turkije.
Die gast echt aan het doordraaien.quote:Op donderdag 28 november 2024 18:31 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Elon gaat weer eens te keer, zijn ogen op Vindman.
Pam Bondi takes her notes.
En hoe meer hij door draait, hoe meer zijn volgers gaan juichen.quote:Op donderdag 28 november 2024 18:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Die gast echt aan het doordraaien.
gaat het goed met je??quote:Op donderdag 28 november 2024 18:31 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Elon gaat weer eens te keer, zijn ogen op Vindman.
Pam Bondi takes her notes.
Het is wachten op Trump, die samen met de Saoedies de wereldmarkt gaat overspoelen met goedkope olie en gas om de Russen de nekslag te geven. Daar komt geen dollar aan militaire steun meer aan te pas.quote:
dat verwacht ik ook , heeft ie de saoedies niet voor nodig , als het schalieolie pompen fullscale gaat beginnen dan zakt de olieprijs met 10 dollarquote:Op donderdag 28 november 2024 19:35 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Het is wachten op Trump, die samen met de Saoedies de wereldmarkt gaat overspoelen met goedkope olie en gas om de Russen de nekslag te geven. Daar komt geen dollar aan militaire steun meer aan te pas.
quote:Trump beloofde tijdens de verkiezingscampagne de binnenlandse olie- en aardgasproductie te verhogen.
Reuters meldde maandag dat zijn transitieteam een uitgebreid energiepakket samenstelt dat binnen enkele dagen na zijn aantreden wordt uitgerold.
De VS zijn nu al de grootste olieproducent ter wereld, dankzij een sterke toename van de productie van schalieolie.
Eerder dit jaar werden er al meer dan 13 miljoen vaten per dag gepompt.
quote:Trump zou het Congres ook oproepen om nieuwe financiering te verstrekken, zodat hij de Strategic Petroleum Reserve van het land kan aanvullen , die is opgericht als noodvoorraad ruwe olie en die onder Biden is uitgeput om prijsstijgingen als gevolg van de crisis in Oekrane en de hoge inflatie tijdens de pandemie te helpen beheersen.
Het aanvullen van de reserve zou de vraag naar olie op korte termijn stimuleren en de Amerikaanse productie aanmoedigen.
men moet die kabels beter beschermenquote:
Big Oil gaat dat niet doen. De olieprijs is te laag om shale winstgevend te maken. Trump roepen wat hij wil maar die gaan dat niet doen. Maar misschien kan er een staatsbedrijf worden gestart die met flinke subsidies dat gaat doen.quote:Op donderdag 28 november 2024 19:44 schreef michaelmoore het volgende:
als het schalieolie pompen gaat beginnen dan zakt de olieprijs met 10 dollar
Poetin is wild om zich heen aan het slaan.quote:Op donderdag 28 november 2024 19:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men moet die kabels beter beschermen
Putin is dus nog steeds kwaad dat die oliepijp is opgeblazen
Lijkt me nu precies iets wat Trump doet, want hij heeft beloofd de prijzen aan de pomp te verlagen.quote:Op donderdag 28 november 2024 19:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Big Oil gaat dat niet doen. De olieprijs is te laag om shale winstgevend te maken. Trump roepen wat hij wil maar die gaan dat niet doen. Maar misschien kan er een staatsbedrijf worden gestart die met flinke subsidies dat gaat doen.
En ik wil het kwartje van Kok terug.quote:Op donderdag 28 november 2024 20:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Lijkt me nu precies iets wat Trump doet, want hij heeft beloofd de prijzen aan de pomp te verlagen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Hij zal het best proberen. Dat geloof ik zo.quote:Op donderdag 28 november 2024 20:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Lijkt me nu precies iets wat Trump doet, want hij heeft beloofd de prijzen aan de pomp te verlagen.
quote:Op donderdag 28 november 2024 20:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En ik wil het kwartje van Kok terug.Ik rijd een 6 cilinder dus ik wil meer dan alleen een kwartje terugSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Beter maakt hij de eieren eerst even goedkoper.quote:Op donderdag 28 november 2024 20:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hij zal het best proberen. Dat geloof ik zo.
Welke oorlogsmisdaden?quote:Op donderdag 28 november 2024 17:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mea culpa als in dat Rutte en Verhofstadt worden uitgeleverd aan Rus wegens oorlogsmidaden?
We zullen het waarschijnlijk wel nooit weten.quote:
Nou nou, alle aanwijzingen duiden op Oekrane. Je hoort er ook niks meer over, allemaal in de doofpot. Rusland had er nul komma nul baat bij om de Nord Stream op te blazen.quote:Op donderdag 28 november 2024 20:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, met het saboteren van Nord Stream kwamen ze tot nu toe weg.
Rusland had er alle baat bij.quote:Op donderdag 28 november 2024 20:43 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nou nou, alle aanwijzingen duiden op Oekrane. Je hoort er ook niks meer over, allemaal in de doofpot. Rusland had er nul komma nul baat bij om de Nord Stream op te blazen.
Ik zie niks vreemds bij die zeekabels. Wel een heleboel marine en kustwacht schepen overal. Specifiek bij de kquote:
ja hebben die russen zelf gedaan hequote:Op donderdag 28 november 2024 20:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Twitter is al lange tijd een wappie Bolwerk, aangemoedigd door Musk.quote:Op donderdag 28 november 2024 22:00 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Was nog niet gepost geloof ik. Hoop schuimbekkend wappietuig in de comments.
Het zit helemaal vol met wappies en pro-Putin bots. Erg vermoeiend.quote:Op donderdag 28 november 2024 22:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Twitter is al lange tijd een wappie Bolwerk, aangemoedigd door Musk.
Niet voor niets lopen gebruikers weg.
stond vanmiddag op 120 voor een euro, een absoluut recordquote:1 Euro is gelijk aan
114,01 Russische roebel
quote:1 Amerikaanse dollar is gelijk aan
108,00 Russische roebel
Die gebruiken ze onder andere om ATACMS mee af te schieten, Einstein.quote:Op donderdag 28 november 2024 22:42 schreef Discombobulate het volgende:
We horen ook echt nooit meer wat over HIMARS.
Eerste drie reacties die ik zie.quote:Op donderdag 28 november 2024 22:00 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Was nog niet gepost geloof ik. Hoop schuimbekkend wappietuig in de comments.
quote:The Russian military channels are in disarray following claims of a new "order" to confiscate civilian vehicles, including those privately purchased by soldiers. The controversy began with a voice message warning that such vehicles would be seized and destroyed on the spot...
while the drivers and their commanders would be sent on "meat grinder" assault missions. Allegedly, this directive applies across the entire front line.
While the credibility of these reports remains uncertain, the backlash on Russian channels is very real.
They are voicing frustration, claiming the order is severely hindering their ability to advance at the front.
This situation warrants further monitoring, but it's an interesting development nonetheless, and it's certainly causing a lot of confusion.
FvD'ertjes die met de vijand heulen.quote:Op donderdag 28 november 2024 23:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Eerste drie reacties die ik zie.
[ afbeelding ]
Ik snap daar niets van. Wie is hij om een gerespecteerde generaal die meer voor de veiligheid van de VS heeft gedaan dan Elon om hem van landverraad te betichten en dan ook nog eens te zeggen dat hij zwaar gestraft zal worden.quote:Op donderdag 28 november 2024 18:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
En hoe meer hij door draait, hoe meer zijn volgers gaan juichen.
Ik snap daar niets van. Wie is hij om een gerespecteerde generaal die meer voor de veiligheid van de VS heeft gedaan dan Elon om hem van landverraad te betichten en dan ook nog eens te zeggen dat hij zwaar gestraft zal worden.quote:Op donderdag 28 november 2024 18:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het zijn echt altijd de simpelen ter aarde...quote:Op donderdag 28 november 2024 23:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Het zijn echt altijd de simpelen ter aarde...quote:Op donderdag 28 november 2024 23:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
no fly zone.quote:Op donderdag 28 november 2024 23:13 schreef Red_85 het volgende:
Putin wil zn piemeltje raketje in het politieke hart van kiev steken vanwege 'westerse inmenging'.
Wanneer gaat het westen eens die krijsende kutkneus een keer van een enorm salvo voorzien wat hem in de as legt. Gewoon klaar uit en over. Oprotten met dit aggressieve rotkind.
Daar hadden de kanalen het al 3-4 (?) maanden geleden over. Ik ging net even zoeken, maar itoen stuitte ik op de laatste post van Romanov, die had weer een juweeltje van een verhaal.quote:Op donderdag 28 november 2024 23:05 schreef Ulx het volgende:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lc22idikok2x
[..]
Er struint dus een russische Mengele rond in de veldhospitalen. Lekker.quote:the chief physician of the St. Petersburg State Healthcare Institution "City Consultative and Diagnostic Center No. 1" POPOV EVGENY ALEXANDROVICH, born in 1979, was detained. The suspect, heading the said center, provided medical services to the population for a long time, using a counterfeit chemical drug that did not meet the safety requirements for the life and health of consumers, instead of a certified medical drug.
As a result, more than 20 patients suffered harm to their health of varying degrees of severity. In January 2022, 6 patients were hospitalized, 3 of whom, despite the measures taken to provide medical care, died (ultimately, 7 people died).
Where did the graduate of the Kirov Military Medical Academy end up during the SVO? With his classmate, the commander of the 150th OMEDB of the 144th MSD of the 20th OA in the Luhansk People's Republic. And here's where the most interesting part begins. Instead of acting as part of an evacuation company like the rest of the "Veshniks" (i.e. working directly on the LBS), Popov is far from the front line and spends a significant part of his time in the most comfortable conditions created for him by the commander of that very 150th OMEDB
At the same time, as we have learned, Popov still occasionally manipulates the wounded (which would be better not to do): servicemen of the 144th MSD units, who asked not to disclose their data, reported that among the fighters, Yevgeny Popov received the nickname "Butcher" for the fact that when treating wounds and other actions with the wounded, he consciously and deliberately does not use any painkillers and carries out all manipulations with a pronounced degree of sadism, and many are completely denied any medical care.
Oh wacht ik zie het nu opduiken in de russische kanalen. Het is nog onduidelijk of het een echte order is. Het heeft mogelijk te maken met een nieuwe commandant voor de zuidelijke regio (ik kan dat nieuws ff niet meer vinden). Een samenvatting van de maatregelen:quote:Op donderdag 28 november 2024 23:05 schreef Ulx het volgende:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lc22idikok2x
[..]
quote:1. From November 27, any humanitarian vehicle without registration will be stopped and confiscated.
2. The driver and the driver's commander who violated the order will go on assault.
3. The blame is also placed on the deputy for armament of the regiment.
4. Issuing a combat order for personal transport will also be punishable, starting from the fighter and ending with the commander of the military unit.
...
If this order is true, then this is what awaits us:
1. Clashes at posts between the military and other services (VAI, VP), which are ordered to confiscate transport.
2. Bleeding of the front, since mobile vehicles are mainly humanitarian transport and personal cars.
3. Refusal of humanitarian workers to bring transport to the front, since it will all go to the accounts of the Ministry of Defense.
4. The unscrupulous command taking personal cars and all humanitarian aid for their own use. Trade and enrichment of such "commanders".
5. Sending the unwanted to zero out and appropriation of their cars.
Dan beledig je de EU en Duitsland wel met zo’n slecht speurwerk dat ze geen enkele aanwijzing gevonden hebben.quote:Op donderdag 28 november 2024 20:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat het klopt, maar dat er allerlei wilde verhalen de ronde doen lijkt dus wel te kloppen. Met zoveel nepnieuws dat ze zelf verspreiden is er natuurlijk het risico dat de eigen mensen onduidelijke orders en berichten naar elkaar gaan shotgunnen met alle gevolgen van dien.quote:Op donderdag 28 november 2024 23:29 schreef oheng het volgende:
[..]
Oh wacht ik zie het nu opduiken in de russische kanalen. Het is nog onduidelijk of het een echte order is. Het heeft mogelijk te maken met een nieuwe commandant voor de zuidelijke regio. Een samenvatting van de maatregelen:
[..]
Als ze elkaar overhoop schieten bij de confiscatie dan post ik het hier wel. Dan weten we het zeker.quote:Op donderdag 28 november 2024 23:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat het klopt, maar dat er allerlei wilde verhalen de ronde doen lijkt dus wel te kloppen. Met zoveel nepnieuws dat ze zelf verspreiden is er natuurlijk het risico dat de eigen mensen onduidelijke orders en berichten naar elkaar gaan shotgunnen met alle gevolgen van dien.
Beter leggen ze zelf die putler om.quote:Op donderdag 28 november 2024 23:55 schreef Ulx het volgende:
Hoe meer interne chaos en onderling wantrouwen bij de Russen hoe beter.
quote:Op donderdag 28 november 2024 23:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die gebruiken ze onder andere om ATACMS mee af te schieten, Einstein.
Mooi inderdaad. Altijd lastig te repareren in die kou.quote:
Dat ze tot nu toe niets kunnen vinden wil niet zeggen dat ze slecht speurwerk verrichten.quote:Op donderdag 28 november 2024 23:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dan beledig je de EU en Duitsland wel met zo’n slecht speurwerk dat ze geen enkele aanwijzing gevonden hebben.
Tenzij er nieuw bewijs komt zaten de Russische Oekraners uit kiev erachter
Dat hele verhaal ligt ook nogal gevoelig in Duitsland, ook Polen kan hierin een rol hebben gespeeld:quote:Op vrijdag 29 november 2024 07:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat ze tot nu toe niets kunnen vinden wil niet zeggen dat ze slecht speurwerk verrichten.
Russian plant plans plant in Russia had ik als kop gekozen.quote:
quote:Russian losses per 29/11/24 reported by the Ukrainian General Staff.
+2030 (!) men
+8 tanks
+33 AFVs
+34 artillery systems
+89 UAVs
+86 cruise missiles
Wat een aantallen…quote:Op vrijdag 29 november 2024 08:54 schreef Ulx het volgende:
Vandaar dat mijn humeur gisteren per minuut beter werd.
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lc3346afss2z
[..]
Elke 40 seconden een Rus uitgeschakeld. Ze zijn ergens flink in de aanval gegaan.quote:
Aanvallen in Lada's en open Chinese golfkarretjes ipv pantserwagens zal ook niet helpen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 09:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Elke 40 seconden een Rus uitgeschakeld. Ze zijn ergens flink in de aanval gegaan.
Dat doen de Russen toch om Oekraens vuur te trekken waardoor ze kunnen zien waar het vandaan komt? Zodat de Russische artillerie dat stuk grond gelijk kan maken.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:07 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Aanvallen in Lada's en open Chinese golfkarretjes ipv pantserwagens zal ook niet helpen.
Dat soort beelden geeft wel aan dat de Russen echt door het materiaal heen raken. En dat ze echt geen fuck geven om het welzijn van de troepen.
ik kan drie redenen bedenken:quote:Op donderdag 28 november 2024 23:13 schreef Red_85 het volgende:
Putin wil zn piemeltje raketje in het politieke hart van kiev steken vanwege 'westerse inmenging'.
Wanneer gaat het westen eens die krijsende kutkneus een keer van een enorm salvo voorzien wat hem in de as legt. Gewoon klaar uit en over. Oprotten met dit aggressieve rotkind.
Zachte heelmeesters.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:17 schreef Sabata het volgende:
[..]
ik kan drie redenen bedenken:
- men wil de economie van de wereld niet teveel meer verstoren sinds de gascrisis en men hoopt tegen beter weten in nog steeds dat er aan het einde van de tunnel mogelijkheden zijn om toch weer handel te gaan drijven met Moskou
- men is bang voor het machts vacuum wat gecreerd gaat worden als Rusland in stort en Poetin uit een raam valt. want wie neemt het dan over, een corrupte oligarch kan je ook kopen, maar als je een fanatiekeling krijgt die de wereld in brand wil steken, dan heb je echt oorlog.
- en in het verlengde daarvan is men bang dat al die noek dreigementen in de laatste zeven dagen van poetins Russische rijk leiden tot een "dan liever de lucht in momentje" en dat alle werkende raketten afgeschoten worden
dus proberen ze het allemaal zoveel mogelijk af te zwakken zodat putin het net niet redt om kiev te veroveren en zelensky het net niet het Rusland volledig te verslaan
Dat is het onvermijdelijke uitstellen. Haatdwerg heeft niet het eeuwige leven.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:17 schreef Sabata het volgende:
- men is bang voor het machts vacuum wat gecreerd gaat worden als Rusland in stort en Poetin uit een raam valt. want wie neemt het dan over, een corrupte oligarch kan je ook kopen, maar als je een fanatiekeling krijgt die de wereld in brand wil steken, dan heb je echt oorlog.
Qua deze btw, doet vandaag de dochter van putin, die in parijs de DJ uithangt de ronde:quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:17 schreef Sabata het volgende:
- en in het verlengde daarvan is men bang dat al die noek dreigementen in de laatste zeven dagen van poetins Russische rijk leiden tot een "dan liever de lucht in momentje" en dat alle werkende raketten afgeschoten worden
Mede hierom is het al jarenlange en terugkerende gemekker over nukes ook zo tenenkrommend retarded.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Qua deze btw, doet vandaag de dochter van putin, die in parijs de DJ uithangt de ronde:
[ x ]
En dat geld voor alle oligarchen. Hun kinderen wonen allemaal in londen, barcelona, parijs, maar nooit in rus zelf.
Dat mag men hopen. Sowieso kunnen 'concessies' van beide kanten in de vorm van een deal daartoe eventueel een begin maken. En Poetins 'opvolgers' kunnen belangrijk velen malen destructiever zijn, dus hoe eerder stappen maken in de-escalerende richting(en) hoe beter!quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zachte heelmeesters.
Rusland moet asap Ukraine uitgetrapt worden met daarbij terug naar de pre 2014 grenzen. Geen discussie.
Moet rusland totaal verslagen worden? In Ukraine wel, in rusland zelf hoeft dat niet. Maar wel op zo'n manier dat hun buitenland beleid geen reet meer waar is en kan worden in de aankomende 25-50 jaar. Overal waar putler zijn vinger heeft gestoken in het hommeles met zijn cynische kutbeleid iedere keer.
Vrede begint bij de dood van putin.
Wanneer de kinderen naar huis worden geroepen zullen de alarmbellen wel afgaan bij onze inlichtingendiensten.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:31 schreef oheng het volgende:
[..]
Mede hierom is het al jarenlange en terugkerende gemekker over nukes ook zo tenenkrommend retarded.
Precies.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:47 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Wanneer de kinderen naar huis worden geroepen zullen de alarmbellen wel afgaan bij onze inlichtingendiensten.
Putin z'n 'veel destructievere opvolgers' gaan niet magisch de economie en het uithollen van hun militaire capaciteiten kunnen fixen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:32 schreef Scjvb het volgende:
En Poetins 'opvolgers' kunnen belangrijk velen malen destructiever zijn,
Die face lijkt ook wel veel op d'r pa.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Qua deze btw, doet vandaag de dochter van putin, die in parijs de DJ uithangt de ronde:
[ x ]
En dat geld voor alle oligarchen. Hun kinderen wonen allemaal in londen, barcelona, parijs, maar nooit in rus zelf.
quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die face lijkt ook wel veel op d'r pa.
Mooi koppie.
quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mooi koppie.
Die wint op alle fronten.quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:27 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Hoe gaat het vandaag met de roebel?
Beetje instabiel.quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:27 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Hoe gaat het vandaag met de roebel?
Beetje gay dit.quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mooi koppie.
Zet gewoon flessen vodka neer. Met methanol.quote:Op vrijdag 29 november 2024 13:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik heb een random brainstormmoment. Die Russen plunderen alles wat los en vast zit, toch? Wat nu als we her en der steeds grote hoeveelheden vrij geloofwaardige valse roebels in Oekraine planten om deze opzettelijk door grijpgrage soldaten te laten vinden? Een gedeelte zal gesmokkeld worden, een gedeelte kan zo via via in Rusland belanden en daar verder verspreid worden. Zodat er geruchten ontstaan over vals geld dat in de geldcirculatie is beland, de centrale bank/overheid die daar dan weer op moet reageren, wantrouwen bij onderlinge transacties, enz. Wat de geschiedenis laat zien is dat wantrouwen vaak funest is voor eem monetair systeem, dus je wilt stimuleren dat men geen geloof en waarde meer hecht aan de munt.
quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:32 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Dat mag men hopen. Sowieso kunnen 'concessies' van beide kanten in de vorm van een deal daartoe eventueel een begin maken. En Poetins 'opvolgers' kunnen belangrijk velen malen destructiever zijn, dus hoe eerder stappen maken in de-escalerende richting(en) hoe beter!
Trump, go for it!
Of ontploffende gsm's. Ze nemen toch alles mee naar huis.quote:Op vrijdag 29 november 2024 13:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zet gewoon flessen vodka neer. Met methanol.
Gaat sneller.
Het systeem zal niet omvallen, maar het levert wel meer problemen op voor RUS.quote:Op vrijdag 29 november 2024 13:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik heb een random brainstormmoment. Die Russen plunderen alles wat los en vast zit, toch? Wat nu als we her en der steeds grote hoeveelheden vrij geloofwaardige valse roebels in Oekraine planten om deze opzettelijk door grijpgrage soldaten te laten vinden? Een gedeelte zal gesmokkeld worden, een gedeelte kan zo via via in Rusland belanden en daar verder verspreid worden. Zodat er geruchten ontstaan over vals geld dat in de geldcirculatie is beland, de centrale bank/overheid die daar dan weer op moet reageren, wantrouwen bij onderlinge transacties, enz. Wat de geschiedenis laat zien is dat wantrouwen vaak funest is voor een monetair systeem, dus je wilt stimuleren dat men geen geloof en waarde meer hecht aan de munt.
Dat mag toch niet volgens mensenrechtenverdragen?quote:Op vrijdag 29 november 2024 13:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Of ontploffende gsm's. Ze nemen toch alles mee naar huis.
Even de Mossad vragen.![]()
Oh, dan moeten ze dat maar niet doen. Idd.quote:Op vrijdag 29 november 2024 13:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat mag toch niet volgens mensenrechtenverdragen?
Daar is continue nieuws over, ook over NK.quote:Op vrijdag 29 november 2024 13:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik heb een random brainstormmoment. Die Russen plunderen alles wat los en vast zit, toch? Wat nu als we her en der steeds grote hoeveelheden vrij geloofwaardige valse roebels in Oekraine planten om deze opzettelijk door grijpgrage soldaten te laten vinden? Een gedeelte zal gesmokkeld worden, een gedeelte kan zo via via in Rusland belanden en daar verder verspreid worden. Zodat er geruchten ontstaan over vals geld dat in de geldcirculatie is beland, de centrale bank/overheid die daar dan weer op moet reageren, wantrouwen bij onderlinge transacties, enz. Wat de geschiedenis laat zien is dat wantrouwen vaak funest is voor een monetair systeem, dus je wilt stimuleren dat men geen geloof en waarde meer hecht aan de munt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |