Het is uiteraard nogal wat als je de autochtone burgers in hun eigen land vraagt beter te integreren (lees: zich aanpassen aan de autochtonen). Dan draai je het probleem om. Het is een vrij land dus mensen mogen dat vinden, maar het is natuurlijk geen oplossing, want de betere integratie en assimilatie moet van allochtonen komen, niet van autochtonen.quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:34 schreef Fok-it het volgende:
Oei. Een andere mening. Hoe waagt de Volkskrant het
Oh, die mening die mag gewoon hoor.quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:34 schreef Fok-it het volgende:
En dit.quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:48 schreef Hexagon het volgende:
Gezien het grote gebrek aan feitenkennis van velen, is dat niet helemaal onwaar.
Jeetje, dacht dat we dit hoofdstuk met de 'kut-Marokkanen' wel hadden afgesloten?quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is uiteraard nogal wat als je de autochtone burgers in hun eigen land vraagt beter te integreren (lees: zich aanpassen aan de autochtonen). Dan draai je het probleem om. Het is een vrij land dus mensen mogen dat vinden, maar het is natuurlijk geen oplossing, want de betere integratie en assimilatie moet van allochtonen komen, niet van autochtonen.
Onzin repliek. Het staat de TS vrij om hier iets van te vinden. Net zo goed als de Volkskrant meent hun mening te mogen verkondigen.quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:34 schreef Fok-it het volgende:
Tenzij je van de zelfopheffing bent natuurlijk. Vanuit dat perspectief is dit artikel meer dan verantwoord.quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is uiteraard nogal wat als je de autochtone burgers in hun eigen land vraagt beter te integreren (lees: zich aanpassen aan de autochtonen). Dan draai je het probleem om. Het is een vrij land dus mensen mogen dat vinden, maar het is natuurlijk geen oplossing, want de betere integratie en assimilatie moet van allochtonen komen, niet van autochtonen.
Ik kreeg deze gepushed via de chrome feed, met ook nog eens gratis toegang tot het artikel.quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:53 schreef MissButterflyy het volgende:
Snap sowieso niet dat TS vaak de berichten op gaat zoeken waar hij het toch niet mee eens is.
Ik heb zelf niks met de Telegraaf of X, dus daar ben ik weinig te vinden en lees ik zo min mogelijk.
Zijn er meer die dat doen en zich er daarna boos over maken.
Je vult te veel in. Ik kreeg dit artikel te zien op LinkedIn. Ook komt het niet van de Telegraaf of X, maar uit de Volkskrant.quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:53 schreef MissButterflyy het volgende:
Snap sowieso niet dat TS vaak de berichten op gaat zoeken waar hij het toch niet mee eens is.
Ik heb zelf niks met de Telegraaf of X, dus daar ben ik weinig te vinden en lees ik zo min mogelijk.
Naar mijn mening moeten nieuwkomers de normen en waarden, taal en wetgeving van het land waar ze kiezen te willen wonen, respecteren. De autochtone bevolking hoeft zich niet aan te passen, maar moet wel bepaalde afwijkende culturele waarden accepteren, voor zover die niet in strijd zijn met onze wetten en regels.quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:54 schreef Horzula het volgende:
[..]
Jeetje, dacht dat we dit hoofdstuk met de 'kut-Marokkanen' wel hadden afgesloten?
In hoeverre mogen we van immigranten vragen zich aan de al inwonenden aan te passen, hoeveel mag van de inwonenden verwacht worden zich aan de nieuwkomers aan te passen, en wie maakt dat uit?
De deur wordt vanuit zekere hoek inderdaad uit alle macht dichtgedrukt.quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:54 schreef Horzula het volgende:
[..]
Jeetje, dacht dat we dit hoofdstuk met de 'kut-Marokkanen' wel hadden afgesloten?
Helemaal, waarom zouden ze en de inwonenden.quote:In hoeverre mogen we van immigranten vragen zich aan de al inwonenden aan te passen, hoeveel mag van de inwonenden verwacht worden zich aan de nieuwkomers aan te passen, en wie maakt dat uit?
Ik lees de Telegraaf juist wel omdat ze als een van de weinige media pro-Israël zijn. Verder zit ik ook niet op X en mijd ik linkse media, inclusief NOS. Media opzoeken waarvan ik op voorhand weet dat die mij ergeren is zonde van de energiequote:Op dinsdag 26 november 2024 16:53 schreef MissButterflyy het volgende:
Zoals:quote:Op dinsdag 26 november 2024 17:01 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Tenzij je van de zelfopheffing bent natuurlijk. Vanuit dat perspectief is dit artikel meer dan verantwoord.
quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:48 schreef Hexagon het volgende:
Gezien het grote gebrek aan feitenkennis van velen, is dat niet helemaal onwaar.
Dat probleem krijgt een land als die een kwaaie chef uitdagen, want de kwaaie chefs krijgen nog altijd snel hulp van mensen met geen hoog IQ, staan er dus nooit alleen voor.quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
@HowardRoark doet dat juist goed om niet in zijn eigen bubbel te blijven wat uiteindelijk een fuik wordt. Over de schutting kijken om je meningen bij te slijpen door ook andere invalshoeken te zien.quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:53 schreef MissButterflyy het volgende:
Dat zie ik ook, dat het van de Volkskrant komt.quote:Op dinsdag 26 november 2024 17:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je vult te veel in. Ik kreeg dit artikel te zien op LinkedIn. Ook komt het niet van de Telegraaf of X, maar uit de Volkskrant.
Ach, jij komt even je mening geven over mijn mening.quote:Op dinsdag 26 november 2024 17:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
@:HowardRoark doet dat juist goed om niet in zijn eigen bubbel te blijven wat uiteindelijk een fuik wordt. Over de schutting kijken om je meningen bij te slijpen door ook andere invalshoeken te zien.
Het verklaart goed waarom hij goed geïnformeerd zijn posts kan schrijven en jij op een bepaald vlak/grijs niveau blijft hangen wat 9/10 gelul is.
Denk daar eens over na.
'Feitenkennis'quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:48 schreef Hexagon het volgende:
Zo dan.quote:Op dinsdag 26 november 2024 17:33 schreef Lemmeb het volgende:
Gaat niet gebeuren, nooit. En Zwarte Piet komt ook weer terug, wacht maar af.
Bevalt dat je allemaal niet? Rot dan maar weer gauw op naar Takki-Takkiland, of dat andere shithole waar je (voor)ouders oorspronkelijk vandaan komen.
Volgens mij was ie raakquote:Op dinsdag 26 november 2024 17:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ach, jij komt even je mening geven over mijn mening.
Daar hoef ik niet over na te denken.
Ben het nooit met je eens en je bent meestal hard, negatief en te rechts.
Het zou pas zorgelijk zijn als je mijn mening bewonderde. Dan is er iets goed mis met mij!
Een of ander artikel in de Volkskrant is blijkbaar al weer genoeg reden om je racistische drek te uiten. Dát is pas zorgelijk.quote:Op dinsdag 26 november 2024 17:33 schreef Lemmeb het volgende:
Bevalt dat je allemaal niet? Rot dan maar weer gauw op naar Takki-Takkiland, of dat andere shithole waar je (voor)ouders oorspronkelijk vandaan komen.
De enige aanpassing die ik gevraagd zie worden is meer leven naar de geest van de Nederlandse grondwet. Je kan er wat kanttekeningen bij plaatsen, maar zoals gewoonlijk reageer je als een extreem slachtoffertje als iemand een spiegel probeert voor te houden.quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die post van mij bevatte geen "racistische drek". Er is helemaal niks mis met het willen beschermen van je eigen cultuur. Dat jij dat onder "racistische drek" schaart, zegt vooral iets over jou.quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:01 schreef Durmada het volgende:
[..]
Een of ander artikel in de Volkskrant is blijkbaar al weer genoeg reden om je racistische drek te uiten. Dát is pas zorgelijk.
Nee hoor. Je sprong zelf nogal bovenop me dus heb je er even af getrapt.quote:
Welke 'feiten' zouden mensen moeten kennen? De progressief links gekleurde 'feiten'?quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Inderdaad, daar ontbreekt het bij velen aan, ongeacht hun afkomst.
Ik lees ook graag artikelen waar ik het niet mee eens ben. Ik vind het vaak wel leuk om mijn eigen aannames en ideeën naast die van een ander te leggen.quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:53 schreef MissButterflyy het volgende:
Feiten zijn heel eng als ze vaak tegen je wereldbeeld ingaan.quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:05 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Welke 'feiten' zouden mensen moeten kennen? De progressief links gekleurde 'feiten'?
De geschiedenis van ons land bijvoorbeeld. Of het functioneren van de politiek en onze instituten.quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:05 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Welke 'feiten' zouden mensen moeten kennen? De progressief links gekleurde 'feiten'?
Geef er eens een in relatie tot de strekking van het artikel waar ze bang van zouden moeten worden.quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Feiten zijn heel eng als ze vaak tegen je wereldbeeld ingaan.
Correct.quote:Op dinsdag 26 november 2024 17:33 schreef Lemmeb het volgende:
Voor allochtonen zeker, maar dat zal er niet van gaan komen.quote:
Hoeveel allochtonen zitten in jouw bubbel?quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
Er zou veel harder moeten worden opgetreden, problemen gewoon benoemen en als mensen met een migratieachtergrond uit Islamtische landen zich dan gediscrimineerd voelen, is het wellicht tijd voor hen om hun heil elders te zoeken. Want blijkbaar is men simpelweg niet in staat zelfreflectie te tonen en in te zien dat maatschappelijke problemen (zoals antisemitisme) heel te vaak door mensen uit hun gemeenschappen worden veroorzaakt.
Maar ja, dit zal helaas niet gaan gebeuren, op heel veel plekken waar hoogopgeleiden werken is het narratief uit de Volkskrant dominant en dus zullen misdragingen ongestraft blijven en daders keer op keer weer worden geknuffeld alsof zijn eigenlijk de slachtoffers zijn.
Ga vooral door. Je hapt anders graagquote:Op dinsdag 26 november 2024 18:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee hoor. Je sprong zelf nogal bovenop me dus heb je er even af getrapt.
Nou dit stukje grondwet waar dit artikel zijn integratieclaim vandaan haalt bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:07 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Geef er eens een in relatie tot de strekking van het artikel waar ze bang van zouden moeten worden.
Je kan de boze mannetjes zelf zien in dit topic.quote:Premier Schoof spreekt over een aanpassing aan ‘onze normen en waarden’. Als we dan kijken hoe Nederlanders met enkel een Nederlandse achtergrond zich hiertoe verhouden, ontstaat ook geen beeld om trots op te zijn. Uit onderzoek uit 2015 blijkt dat de grove negatieve houding tegenover mensen met een migratieachtergrond sterk is toegenomen sinds het midden van de jaren ‘90. Het gaat dan om instemmen op grove negatieve stereotyperende uitspraken over mensen met een migratieachtergrond. Dat past dus zeker niet bij onze ‘normen en waarden’ zoals onder meer verankerd in Artikel 1 van de Grondwet.
Het narratief van de Volkskrant is hier dat discriminatie fout is. Waar jij boos op bent is dat ze niet alleen moslims die antisemitisch zijn aanspreken, maar ook jou over hoe jij denkt over moslims als groep.quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
Er zou veel harder moeten worden opgetreden, problemen gewoon benoemen en als mensen met een migratieachtergrond uit Islamtische landen zich dan gediscrimineerd voelen, is het wellicht tijd voor hen om hun heil elders te zoeken. Want blijkbaar is men simpelweg niet in staat zelfreflectie te tonen en in te zien dat maatschappelijke problemen (zoals antisemitisme) heel te vaak door mensen uit hun gemeenschappen worden veroorzaakt.
Maar ja, dit zal helaas niet gaan gebeuren, op heel veel plekken waar hoogopgeleiden werken is het narratief uit de Volkskrant dominant en dus zullen misdragingen ongestraft blijven en daders keer op keer weer worden geknuffeld alsof zijn eigenlijk de slachtoffers zijn.
Als wij zouden willen integreren, in laten we zeggen de islamitische gemeenschap, zouden we juist meer afstand moeten nemen tot die grondwet.quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:16 schreef Glazenmaker het volgende:
ou dit stukje grondwet waar dit artikel zijn integratieclaim vandaan haalt bijvoorbeeld.
Professioneel meer dan genoeg, daar wordt zoals bij zoveel bedrijven en organisaties ook actief op geselecteerd. Privé ook een flink aantal, alleen dan niet met een achtergrond in de Islamtische wereld.quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:12 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hoeveel allochtonen zitten in jouw bubbel?
Ben ik wel even nieuwsgierig naar.
Als eerste ben ik helemaal niet boos (volgens mij niemand hier?). En ten tweede is er nergens sprake van discriminatie.quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:20 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het narratief van de Volkskrant is hier dat discriminatie fout is. Waar jij boos op bent is dat ze niet alleen moslims die antisemitisch zijn aanspreken, maar ook jou over hoe jij denkt over moslims als groep.
De volkskrant schrijft dat we ons in Nederland moeten integreren. Het Nederland met onze grondwet. Nergens dat jij hetzelfde moet gaan denken als een homohatende moslim.quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:23 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Als wij zouden willen integreren, in laten we zeggen de islamitische gemeenschap, zouden we juist meer afstand moeten nemen tot die grondwet.
Nou mooi dat je bloeddruk laag is. Fijn om te horen dat de problemen rond bijvoorbeeld de jodenjacht helemaal zijn opgelost.quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Als eerste ben ik helemaal niet boos (volgens mij niemand hier?). En ten tweede is er nergens sprake van discriminatie.
Dit. Verhoudingsgewijs is het aannemelijker dat er percentueel gezien meer allochtonen contact hebben met Nederlanders, dan andersom. Zeker op nationale schaal. En daarnaast wonen migranten veelal nabij elkaar en velen delen ondanks dat ze uit andere landen komen dezelfde culturele en religieuze achtergrond, in een bovendien voor hen (cultureel gezien) vreemd land waardoor ze des te meer gelijkenissen bij elkaar vinden, en elkaar eerder opzoeken. Het is dus logisch dat migranten vaker in contact staan met iemand van een andere achtergrond; ze staan dat -onderling-namelijk niet echt.quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:26 schreef gwn_een_user het volgende:
beetje een vreemd en vergezocht standpunt dit. etnische nederlanders gaan vaker met elkaar om, omdat ze in veel plaatsen de overgrote meerderheid vormen. ik zie niet in wat daar zo raar aan in - dat is het geval in zowat elk land. ik merk dat veel linkse blanke mensen het niet leuk vinden om witte mensen onder elkaar te zien. laat mensen omgaan met wie ze willen omgaan.
Nee, men draait het zo dat het integratieprobleem bij de autochtoon en niet bij de allochtoon zou liggen.quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De volkskrant schrijft dat we ons in Nederland moeten integreren. Het Nederland met onze grondwet. Nergens dat jij hetzelfde moet gaan denken als een homohatende moslim.
Het mag duidelijk zijn dat deze verre van opgelost zijn maar gebagatelliseerd en zelfs gerechtvaardigd aan de hand van halve waarheden en leugens. Alleen dat heeft niets te maken met dat ik boos zou zijn, dat ben ik namelijk niet.quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nou mooi dat je bloeddruk laag is. Fijn om te horen dat de problemen rond bijvoorbeeld de jodenjacht helemaal zijn opgelost.
quote:Op dinsdag 26 november 2024 17:33 schreef Lemmeb het volgende:
De agressie ook waarmee ze dit soort diarree uitsprekenquote:
Als jij het niet normaal vindt, probeer eens te onderbouwen waarom niet? ..quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:38 schreef Fok-it het volgende:
[..]
De agressie ook waarmee ze dit soort diarree uitspreken
Nou ja, ze zullen het zelf wel heel normaal en genuanceerd vinden
Denk dat de meesten zo denken als jou hoor.quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:26 schreef gwn_een_user het volgende:
beetje een vreemd en vergezocht standpunt dit, en ik zie dit soort artikelen wel vaker, al jaren lang. etnische nederlanders gaan vaker met elkaar om, omdat ze in veel plaatsen de overgrote meerderheid vormen. ik zie niet in wat daar zo raar aan in - dat is het geval in zowat elk land. ik merk dat veel linkse blanke *kuchzelfhatendekuch* mensen het niet leuk vinden om 'witte' mensen onder elkaar te zien. ik snap die drang niet om af te dwingen wie met wie omgaat. laat mensen omgaan met wie ze willen omgaan. wel niet discrimineren natuurlijk.
ik zag toevallig net die artikel in mijn nieuwsfeed, vlak voordat ik deze topic zag:
Opinie: ‘Hoe vaak zoeken wij, doorsnee witte Nederlanders, nou écht contact met moslims of Joden?’
https://www.parool.nl/col(...)s-of-joden~b0add3ea/
dit vind ik dan wel weer een punt hebben. veel mensen op het internet die joden en lhbt zogenaamd 'beschermen' tegen moslim immigranten maar dat eigenlijk enkel zeggen omdat ze moslim immigranten willen aanvallen, niet dat ze echt veel hebben met joden en lhbt mensen
maar goed, ikzelf ben allochtoon en heb nul etnische nederlandse vrienden want ik woon in amsterdam en dan wel een bepaalde stadsdeel waar nauwelijks nederlanders van mijn leeftijd wonen. het zijn eigenlijk enkel noord afrikaanse jongeren. ben ik nu ook een probleem? ik kan er weinig aan doen en heb vrij weinig tijd om vrienden te maken
ik ga mij overigens niet aanpassen aan immigranten. als jij hier naar toe komt dan leer je de taal, gedraag jij je, en ga je niet lopen zeiken over nederlandse tradities and culturele eigenheden. ik verwacht niet dat een land zich aan mij gaat aanpassen als ik ergens zou gaan verhuizen - dat is absurd
Nederlanders passen de geest van grondwet prima toe; op mede-Nederlanders. En dat is ook niet zo vreemd, het is immers een grondwet van en voor Nederland(ers). Een ooit soeverein gebied met een beperkt-gevarieerde bevolkings/culturele-samenstelling, en niet voor de open opvangplek wat nu nog Nederland genoemd wordt.quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:29 schreef Glazenmaker het volgende:
De volkskrant schrijft dat we ons in Nederland moeten integreren. Het Nederland met onze grondwet. Nergens dat jij hetzelfde moet gaan denken als een homohatende moslim.
Je kan je eigen cultuur beschermen zonder die stront over andere culturen uit te stortenquote:Op dinsdag 26 november 2024 18:03 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Die post van mij bevatte geen "racistische drek". Er is helemaal niks mis met het willen beschermen van je eigen cultuur. Dat jij dat onder "racistische drek" schaart, zegt vooral iets over jou.
Tenzij dat onderdeel is van je cultuur natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:51 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Je kan je eigen cultuur beschermen zonder die stront over andere culturen uit te storten
Wat lees ik nu weer? Het is geen competitie.quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:55 schreef Akathisia het volgende:
Je kan je cultuur alleen beschermen door deze eerst af te meten aan andere culturen. Anders herken je je eigen cultuur niet eens.
Als mensen uit die culturen zich herhaaldelijk misdragen, zal het bekritiseren van die culturen een logisch gevolg zijn.quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:51 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Je kan je eigen cultuur beschermen zonder die stront over andere culturen uit te storten
Correct.quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Progressief links zou er uiteraard wel alle begrip voor kunnen opbrengen als inwoners van Afrikaanse, Mediterrane, Arabische of Aziatische landen wel hun eigen cultuur willen behouden en de blanke opdringerige migrant zich maar compleet moet aanpassen aan hun normen en gebruiken. Zo kennen we hypocriet links wel.
Er is helemaal niets mis met de wens om als samenleving je eigen gangbare cultuur te bewaken en aanpassingsvermogen te verwachten van iedere vreemdeling.
Want hoe vaak proberen Islamitische minderheden de autochtone Nederlander te begrijpen en zich aan te passen? Dat zou de vraag moeten zijn en het antwoord is: 'lang niet genoeg'. Men trekt zich vooral terug in de eigen bubbel, spreekt de taal uit het land van herkomst en leeft een leven net zoveel mogelijk als de vader of oma deed in Marrakesh, Tunis of Ankara.quote:Hoe vaak zoekt de ‘doorsnee’ witte Nederlander écht contact met mensen van een andere achtergrond? Hoe vaak proberen we islamitische of andere minderheden te begrijpen?
Ik heb het al eerder gezegd, en het is heel primitief, maar mensen zijn dieren, en dieren leven in groepen. Groepen in de zin van religie, afkomst, cultuur enz enz. Hoe stom het ook klinkt, dit zal altijd zo blijven.quote:Op dinsdag 26 november 2024 19:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
Conservatieve religieuzen zitten doorgaans niet zo te wachten op dat 'contact', en dat geldt voor elke conservatieve religie. Totdat je je schikt naar hun wereldbeeld, gaan ze echt niet zoeken naar 'van elkaar leren'.
Wie werkelijk denkt dat een SGP'er uit Staphorst zin heeft om 'te leren' van die laatste katholiek die er nog is, zal van een koude kermis thuiskomen.
Zoals gewoonlijk is dan ook huidskleur of etniciteit irrelevant; het gaat om cultuur. Hoe open staat die cultuur voor andere invloeden?
Om dan te pretenderen dat vooral de autochtone, geseculariseerde heel gesloten is, is een beetje wensdenken. Daar zit het probleem niet. De meeste gesloten gemeenschappen kenmerken zich door religie, niet ras.
Bekritiseren vind ik van andere orde dan er bagger over heen stortenquote:Op dinsdag 26 november 2024 19:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als mensen uit die culturen zich herhaaldelijk misdragen, zal het bekritiseren van die culturen een logisch gevolg zijn.
[..]
Correct.
In had artikel uit het Parool dat wordt gedeeld door een andere user, laat zien dat men in het Westen het tegenovergestelde verwacht. De autochtonen die zich aanpassen aan de cultuur van de allochtonen, terwijl het net andersom moet zijn.
[..]
Want hoe vaak proberen Islamitische minderheden de autochtone Nederlander te begrijpen en zich aan te passen? Dat zou de vraag moeten zijn en het antwoord is: 'lang niet genoeg'. Men trekt zich vooral terug in de eigen bubbel, spreekt de taal uit het land van herkomst en leeft een leven net zoveel mogelijk als de vader of oma deed in Marrakesh, Tunis of Ankara.
Een volledig idiote mening is nog net iets anders dan alleen maar een andere mening.quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:34 schreef Fok-it het volgende:
Dhimmi heet zoiets.quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:12 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik word niet snel boos van een headline, maar tering. Hoe de fuck haal je het in je hoofd om te zeggen dat de oorspronkelijke bewoners van een land niet goed integreren. Fucking hell wat ben je dan een mongool.
Je hebt kipquote:Op dinsdag 26 november 2024 18:16 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nou dit stukje grondwet waar dit artikel zijn integratieclaim vandaan haalt bijvoorbeeld.
[..]
Je kan de boze mannetjes zelf zien in dit topic.
Ik ben in ieder geval blij dat je de VK op waarde weet te schatten.quote:
Wat is dit nu weer voor onderbuik onzin.quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:11 schreef HowardRoark het volgende:
Correct.
Er zou veel harder moeten worden opgetreden, problemen gewoon benoemen en als mensen met een migratieachtergrond uit Islamtische landen zich dan gediscrimineerd voelen, is het wellicht tijd voor hen om hun heil elders te zoeken.
Als zulke mensen zich niet willen aanpassen, zelfreflectie tonen of verantwoordelijkheid nemen en vervolgens ook nog gaan jammeren ver zogenaamd racisme of discriminatie als mensen het probleem benoemen, dan is het inderdaad beter als zulke mensen hun heil elders gaan zoeken.quote:Op dinsdag 26 november 2024 20:16 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor onderbuik onzin.
Hard optreden hoe precies? En tegen mensen die graag willen dat het uiterlijk van ZP moet veranderen?
Je kunt prima vinden dat ze hun heil elders zouden moeten gaan zoeken dat is je mening, maar mogen ze dat nog zelf weten? Vooral als ze hier geboren zijn.
Ja leuk, dat is jouw mening, proficiat. Of ga je nu pleiten om ze te straffen of ergens heen te deporteren omdat ze ZP willen veranderen? Wat bedoel je nu met "hard optreden".quote:Op dinsdag 26 november 2024 20:38 schreef HowardRoark het volgende:
dan is het inderdaad beter als zulke mensen hun heil elders gaan zoeken.
Eh jawel hoor.quote:Op dinsdag 26 november 2024 20:38 schreef HowardRoark het volgende:
Dat zij hier geboren zijn is verandert daar verder niets aan.
Niemand heeft het dan ook over de 'rechten' van deze mensen, het gaat om het aanpakken en niet langer tolereren van wangedrag. En als mensen dat niet willen accepteren zouden zij gestimuleerd moeten worden om dit land te verlaten.quote:Op dinsdag 26 november 2024 20:44 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Eh jawel hoor.
Als ze hier geboren zijn dan zijn het Nederlandse burgers die net zo veel rechten hebben als jij en ik.
Ik las pas een artikel in de Volkskrant over jonge Marokkaanse stellen die naar Marokko emigreerden vanwege de 'islamofobie' in dit land. Beste artikel in de Volkskrant in jaren. Dat er nog maar velen zullen volgen.quote:Op dinsdag 26 november 2024 20:43 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja leuk, dat is jouw mening, proficiat. Of ga je nu pleiten om ze te straffen of ergens heen te deporteren omdat ze ZP willen veranderen? Wat bedoel je nu met "hard optreden".
Als je in NL de wet overtreedt dan krijg je boetes of kun je de bak in draaien.quote:Op dinsdag 26 november 2024 20:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Niemand heeft het dan ook over de 'rechten' van deze mensen, het gaat om het aanpakken en niet langer tolereren van wangedrag. En als mensen dat niet willen accepteren zouden zij gestimuleerd moeten worden om dit land te verlaten.
Ja dat moeten hun weten.quote:Op dinsdag 26 november 2024 20:50 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik las pas een artikel in de Volkskrant over jonge Marokkaanse stellen die naar Marokko emigreerden vanwege de 'islamofobie' in dit land. Beste artikel in de Volkskrant in jaren. Dat er nog maar velen zullen volgen.
Nee, ik ben niet vaag bezig. Lees het topic maar eens rustig terug vanaf de OP.quote:Op dinsdag 26 november 2024 20:57 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als je in NL de wet overtreedt dan krijg je boetes of kun je de bak in draaien.
Dus op wat voor "wangedrag" doel je precies? En wat voor stimulatie?
Je bent lekker vaag bezig en geeft met opzet geen details omdat je gewoon weet dat de dingen die je wil niet mogelijk zijn zonder burgerrechten af te pakken van mensen die hier zijn geboren. Deugt voor geen meter.
Nederlandse jongeren zullen dat waarschijnlijk zijn geweest.quote:Op dinsdag 26 november 2024 21:04 schreef HowardRoark het volgende:
Het gaat hier over het wangedrag van moslimjongeren die eigenhandig even een 'Jodenjacht' probeerden op te zetten in Amsterdam.
Kattenbak neem ik aan 🙂quote:Op dinsdag 26 november 2024 20:03 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik ben in ieder geval blij dat je de VK op waarde weet te schatten.
Dit superioriteitsgevoel heeft de Democraten in Amerika ook veel opgeleverdquote:Op dinsdag 26 november 2024 16:48 schreef Hexagon het volgende:
Zo invloedrijk ben ik nietquote:Op dinsdag 26 november 2024 21:58 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dit superioriteitsgevoel heeft de Democraten in Amerika ook veel opgeleverd
Oh daar heb ik geen illusies over. Heb ook het idee dat het sinds de jaren 90 een beetje achteruit is gegaan met de VK. Vrouwlief leest nog graag de zaterdagoplage en ik blader er weleens doorheen maar voor objectief nieuws doe ik het al lang niet meer.quote:Op dinsdag 26 november 2024 20:03 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik ben in ieder geval blij dat je de VK op waarde weet te schatten.
Je naam is Democraten in Amerikaquote:
De opiniebijdrage in de Volkskrant, geschreven door Tayfun Balcik, stelt een controversieel standpunt voor over integratie in Nederland. De auteur beargumenteert dat niet de integratie van migranten, maar juist die van 'witte' Nederlanders zorgwekkend is.quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:28 schreef HowardRoark het volgende:
In de nasleep van de antisemitische rellen van twee weken geleden in Amsterdam, werd er terecht gewezen op de gebrekkige integratie van sommige mensen met een migratieachtergrond uit Islamtische landen. Het waren immers moslimjongeren uit deze gemeenschappen die het een goed idee leek een ware 'Jodenjacht' te beginnen.
Dit zorgde voor een grote en ophef binnen bepaalde kringen, want hoe durfde (onder meer premier Schoof) het probleem bij de naam te noemen. Hysterisch viel men over elkaar om te spreken over vermeend racisme en zogenaamde 'Islamofobie'.
Daarom kwam men bij de Volkskrant gisteren bij het idee om deze op-ed te plaatsen, waarin wordt gesuggereerd dat niet mensen met een migratieachtergrond het probleem zijn, maar witte (lees: blanke) Nederlanders. Want schijnbaar zijn zij niet goed genoeg geïntegreerd in het land waar zij nota bene de autochtone bewoners zijn.
https://www.volkskrant.nl(...)derlanders~bd809341/
Marokkanen, ook 3de of 4de generatie, zien Marokko als het thuisland. Ze voelen zich meer Marokkaan dan Nederlander.quote:Op dinsdag 26 november 2024 20:44 schreef Harvest89 het volgende:
Eh jawel hoor.
Als ze hier geboren zijn dan zijn het Nederlandse burgers die net zo veel rechten hebben als jij en ik.
Waarom ben jij zo bang voor moslims? Ik wil dat wel eens weten. Wat is je persoonlijke ervaring met deze groep?quote:Op dinsdag 26 november 2024 20:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Niemand heeft het dan ook over de 'rechten' van deze mensen, het gaat om het aanpakken en niet langer tolereren van wangedrag. En als mensen dat niet willen accepteren zouden zij gestimuleerd moeten worden om dit land te verlaten.
Friesen en Limburgers voelen zich vaak ook geen Nederlander, ik vind het ook geen eis om hier te mogen wonen.quote:Op dinsdag 26 november 2024 23:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Marokkanen, ook 3de of 4de generatie, zien Marokko als het thuisland. Ze voelen zich meer Marokkaan dan Nederlander.
Niet allemaal, hoor; er zijn hoogopgeleide dames en heren die zich volledig van Marokko hebben afgekeerd en ook aardig verwesterd zijn. DIE zijn goed geïntegreerd!
Ik stel: De waarheid ligt hier in het midden.quote:Op dinsdag 26 november 2024 23:15 schreef KingRadler het volgende:
[..]
De opiniebijdrage in de Volkskrant, geschreven door Tayfun Balcik, stelt een controversieel standpunt voor over integratie in Nederland. De auteur beargumenteert dat niet de integratie van migranten, maar juist die van 'witte' Nederlanders zorgwekkend is.
Hoofdpunten van het artikel
Definitie van integratie: Balcik definieert integratie als het vermogen om je aan te passen aan een veranderende samenleving. Hij stelt dat dit vermogen bij veel 'witte' Nederlanders ontbreekt.
Demografische veranderingen: De auteur wijst op de toenemende diversiteit in Nederlandse steden, waar in sommige gevallen de meerderheid van de bevolking een migratieachtergrond heeft.
Aanpassingsproblemen: Volgens Balcik hebben veel 'witte' Nederlanders moeite zich aan te passen aan deze nieuwe realiteit, wat leidt tot gevoelens van ongemak en vervreemding.
Politieke gevolgen: De auteur suggereert dat deze moeite met aanpassing heeft bijgedragen aan de opkomst van rechts-populistische partijen en anti-immigratiesentimenten.
Kritische beschouwing
Het is belangrijk op te merken dat dit een opiniestuk is en dus de persoonlijke mening van de auteur weergeeft. Het artikel heeft waarschijnlijk als doel discussie uit te lokken over integratie en de veranderende demografische samenstelling van Nederland.
De stelling van Balcik keert het gebruikelijke narratief over integratie om en plaatst de verantwoordelijkheid voor aanpassing bij de oorspronkelijke bevolking in plaats van bij nieuwkomers. Dit perspectief zal ongetwijfeld zowel steun als kritiek oproepen, afhankelijk van iemands standpunt over integratie en maatschappelijke verandering.
Het artikel roept vragen op over de definitie van integratie, de wederzijdse verantwoordelijkheden in een diverse samenleving, en hoe sociale cohesie kan worden bevorderd in een snel veranderende maatschappelijke context.
Ja.quote:Op dinsdag 26 november 2024 23:46 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik stel: De waarheid ligt hier in het midden.
Dat klinkt wel eng hoor. Zelf probeer ik elke vrouw op het werk met een hoofddoekje te vermijdenquote:Op dinsdag 26 november 2024 23:36 schreef Nexum het volgende:
Staan weinig leugens in dat artikel. Autochtone Nederlanders zijn over het algemeen omringd door autochtone Nederlanders. Net zoals dat allochtone Nederlanders elkaar ook opzoeken. Beide groepen leven in een bubbel.
Zoek elkaar gewoon eens op en maak een babbeltje. Niet alle moslims gaan je opblazen net zo min dat elke Gerda uit Raalte je terug naar je eigen land wilt. Mensen zijn veel te bang voor elkaar joh.
De allochtone Nederlanders hebben een slechte naam. Door kleding, gebruiken, criminaliteit, de Koran e.d. Daar komt steeds de nadruk op. Ze hebben een charme-offensief van positiviteit bróódnodig. En niet éénmaal maar voortdurend. Van de prima geïntegreerden, van diegenen die van Nederland houden, van de rustig levende mensen, van de gastvrijheid e.d. Zó haal je de werkelijkheid naar boven.quote:Op dinsdag 26 november 2024 23:36 schreef Nexum het volgende:
Staan weinig leugens in dat artikel. Autochtone Nederlanders zijn over het algemeen omringd door autochtone Nederlanders. Net zoals dat allochtone Nederlanders elkaar ook opzoeken. Beide groepen leven in een bubbel.
Zoek elkaar gewoon eens op en maak een babbeltje. Niet alle moslims gaan je opblazen net zo min dat elke Gerda uit Raalte je terug naar je eigen land wilt. Mensen zijn veel te bang voor elkaar joh.
Er blijft op termijn wel weinig Nederland over op die manier.quote:Op dinsdag 26 november 2024 23:45 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[...] ik vind het ook geen eis om hier te mogen wonen.
Nee joh, niet zo dramatisch.quote:Op woensdag 27 november 2024 00:03 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Er blijft op termijn wel weinig Nederland over op die manier.
Dat maak jij ervan. Blijkbaar houd je van doemdenken. Jij vindt het heel belangrijk dat iedereen kapot veel houdt van Nederland en zich zo voelt, ik stel dat het onrealistisch is. Dat gevoel is voor een ieder weer anders, ook wat de invulling en uiting daarvan is in de praktijk.quote:Op woensdag 27 november 2024 00:07 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Hoezo niet zo dramatisch? De situatie is gewoon dramatisch.
Ik wil graag dat mijn cultuur een eigen thuisland behoudt zoals ik dat anderen ook gun. Dat is nu echter zwaar in het geding.quote:Op woensdag 27 november 2024 00:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan. Blijkbaar houd je van doemdenken. Jij vindt het heel belangrijk dat iedereen kapot veel houdt van Nederland en zich zo voelt, ik stel dat het onrealistisch is. Dat gevoel is voor een ieder weer anders, ook wat de invulling en uiting daarvan is in de praktijk.
Nogmaals, jij maakt ervan dat het zwaar in het geding is. Zelfs als er geen ene buitenlander hiernaar toe was gekomen, dan nog was ons land behoorlijk veranderd sinds de oorlog. En dat gaat blijven veranderen. Het is niet zo alsof we allemaal dezelfde normen en waarden delen, dat is per straat al een verschil.quote:Op woensdag 27 november 2024 00:12 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Ik wil graag dat mijn cultuur een eigen thuisland behoudt zoals ik dat anderen ook gun. Dat is nu echter zwaar in het geding.
Je haalt twee dingen door elkaar. Een cultuur verandert onveranderlijk vanuit zichzelf door de tijd. Het is echter geheel iets anders als een land onherkenbaar verandert door invloed van buitenaf.quote:Op woensdag 27 november 2024 00:16 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nogmaals, jij maakt ervan dat het zwaar in het geding is. Zelfs als er geen ene buitenlander hiernaar toe was gekomen, dan nog was ons land behoorlijk veranderd sinds de oorlog. En dat gaat blijven veranderen. Het is niet zo alsof we allemaal dezelfde normen en waarden delen, dat is per straat al een verschil.
Fijn dat jij dat heel belangrijk vindt, en je bent dan ook een Nederlander. 100%, gefeliciteerd! Knap hoor!
Bijna elk land doet dit ook, behalve een paar West-Europese landen. Die hebben een bepaald syndroom van zelfhaat en oneindig verwelkomen wat vreemd is en dat gaat op een gegeven moment je straatbeeld bepalen en je land veranderen. Dat hoeft niet per se, kijk maar naar de Oostbloklanden.quote:Op woensdag 27 november 2024 00:12 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Ik wil graag dat mijn cultuur een eigen thuisland behoudt zoals ik dat anderen ook gun. Dat is nu echter zwaar in het geding.
Mensen die hier wonen zijn niet van buitenaf.quote:Op woensdag 27 november 2024 00:17 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Je haalt twee dingen door elkaar. Een cultuur verandert onveranderlijk vanuit zichzelf door de tijd. Het is echter geheel iets anders als een land onherkenbaar verandert door invloed van buitenaf.
Jawel. Anders zou de cultuur in Noord-Amerika ook niet van buiten veranderd zijn de afgelopen 500 jaar?quote:Op woensdag 27 november 2024 00:18 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Mensen die hier wonen zijn niet van buitenaf.
Wtfquote:Op woensdag 27 november 2024 00:18 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En waar staat het woord komen dan in die reactie?quote:Op woensdag 27 november 2024 00:20 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Het woord ‘komen’ impliceert nogal een beweging.
Je kent me niet eens.quote:Op woensdag 27 november 2024 00:21 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En waar staat het woord komen dan in die reactie?
Maar wat doe je hier op Fok!? Ga eens kinderen maken!
'door de invloed van buitenaf', maar dat is niet waar, die wonen hier dus. Velen hebben ook een Nederlands paspoort, zijn gewoon Nederlanders. Zullen we anders bij iedereen onderzoek gaan doen wie zijn voorouders het langste hier hebben gewoond en of die zich wel Nederlander hebben gevoeld, om zo te kunnen stellen wie er recht van spreken heeft en wie niet?quote:
Jij mij ook niet. Hoeft ook niet, het is prima zo.quote:
Nee we hadden gewoon aan normale bevolkingspolitiek moeten doen waarin er slechts geleidelijke immigratie is, niet het idiote en zwaar immorele beleid van de afgelopen decennia.quote:Op woensdag 27 november 2024 00:23 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
'door de invloed van buitenaf', maar dat is niet waar, die wonen hier dus. Velen hebben ook een Nederlands paspoort, zijn gewoon Nederlanders. Zullen we anders bij iedereen onderzoek gaan doen wie zijn voorouders het langste hier hebben gewoond en of die zich wel Nederlander hebben gevoeld, om zo te kunnen stellen wie er recht van spreken heeft en wie niet?
Nee, maar ik speel het dan ook niet op de persoon.quote:Op woensdag 27 november 2024 00:24 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Jij mij ook niet. Hoeft ook niet, het is prima zo.
Ik vind vooral die kebabszaken vreselijk eng. Mij vindt je daar niet om 2:00 ‘s nachts op een zaterdagquote:Op woensdag 27 november 2024 00:02 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dat klinkt wel eng hoor. Zelf probeer ik elke vrouw op het werk met een hoofddoekje te vermijden
Als je niet van nationalisten houdt, kan je maar beter niet naar een Turkse kebabzaak gaan inderdaad.quote:Op woensdag 27 november 2024 00:30 schreef Nexum het volgende:
[..]
Ik vind vooral die kebabszaken vreselijk eng. Mij vindt je daar niet om 2:00 ‘s nachts op een zaterdag
Oh, maar het ging toch juist om dat er mensen waren die zich geen Nederlander voelen?quote:Op woensdag 27 november 2024 00:24 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Nee we hadden gewoon aan normale bevolkingspolitiek moeten doen waarin er slechts geleidelijke immigratie is, niet het idiote en zwaar immorele beleid van de afgelopen decennia.
niet eensquote:Op dinsdag 26 november 2024 16:50 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat een drama.
Het is een opiniestuk van een journalist van de Volkskrant.
quote:Over de auteur
Hanneke Felten is senior onderzoeker ‘effectief discriminatie aanpakken’ bij onderzoeksbureau Movisie. Dit is een ingezonden bijdrage, die niet noodzakelijkerwijs het standpunt van de Volkskrant reflecteert. Lees hier meer over ons beleid aangaande opiniestukken.
Eerdere bijdragen in deze discussie vindt u onder aan dit artikel.
En dat artikel in de OP gaat alleen maar over migratieachtergrond vs geen migratieachtergrondquote:Voorkom tweedeling
Nederlanders zijn heel divers. Tegenstellingen zoals ‘homo’s versus hetero’s’ of ‘mensen
zonder migratieachtergrond of mensen met migratieachtergrond’ zijn in veel situaties te
kort door te bocht en doen geen recht aan de onderlinge diversiteit.
quote:Want het kan niet zo zijn dat enkel mensen met een migratieachtergrond de maat wordt genomen, terwijl mensen zonder migratieachtergrond intussen de deur voor hen dicht houden.
Heeft niks met bang zijn te maken, maar gewoon met teveel culturele verschillen. Het is niet eenvoudig om contact te krijgen met mensen die bijna onoverbrugbaar uit elkaar staan. Daarnaast heb ik ook helemaal niet de behoefte om contact te zoeken met mensen uit de islamitische cultuur omdat die cultuur me letterlijk tegen de borst stuit.quote:Op dinsdag 26 november 2024 23:36 schreef Nexum het volgende:
quote:Op woensdag 27 november 2024 00:02 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dat klinkt wel eng hoor. Zelf probeer ik elke vrouw op het werk met een hoofddoekje te vermijden
Iemand heeft ooit gezegd, ik parafraseer; “Als alle culturen gelijk zijn, dan is kannibalisme een kwestie van smaak.”quote:Op woensdag 27 november 2024 08:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het is niet controversieel om sommige culturen minder te vinden dan die van jezelf.
Een cultuur waar vrouwen als dieren behandeld worden en religieuze wetgeving boven alles staat.
Daar geen voorstander van zijn, kan niet controversieel zijn.
Wel als je dit wel graag hier ziet.
Want neoliberalisme en Reagan en Thatcher politiek was geen ideologische aangedreven maatschappijhervorming?quote:Op woensdag 27 november 2024 01:16 schreef Maharski het volgende:
De dagen van de woke ideologie zijn echt wel geteld, en hun macht over politiek en media bevindt zich op z'n laatste benen. Laten we beginnen bij dát beestje steeds weer bij de naam te noemen, en laten we weer terugkeren naar een authentieke, oprechte samenleving ipv een neppe door griezelige ideologische gekken aangedreven maatschappijhervormers.
Tja, je kunt het wel proberen om persoonlijk te maken, maar daar staat het los van. Mijn standpunten betreffen namelijk een objectief oordeel over de culturele en demografische ontwikkelingen in de samenleving. Ik ben dan ook niet de enige die tot zulke conclusies komt. En niet alleen de Islam en diens adepten zijn een probleem, maar ook degenen die dit graag faciliteren.quote:Op dinsdag 26 november 2024 23:38 schreef Nexum het volgende:
[..]
Waarom ben jij zo bang voor moslims? Ik wil dat wel eens weten. Wat is je persoonlijke ervaring met deze groep?
Daar gaat het dus al mis, want een gezonde portie nationale trots zou essentieel moeten zijn.quote:Op woensdag 27 november 2024 00:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan. Blijkbaar houd je van doemdenken. Jij vindt het heel belangrijk dat iedereen kapot veel houdt van Nederland en zich zo voelt, ik stel dat het onrealistisch is. Dat gevoel is voor een ieder weer anders, ook wat de invulling en uiting daarvan is in de praktijk.
Dit is ook heel normaal, maar in bepaalde kringen vindt men dit problematisch zodra het Westerse landen betreft.quote:Op woensdag 27 november 2024 00:12 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Mensen met een migratieachtergrond komen van buitenaf, dat is simpelweg een feit.quote:Op woensdag 27 november 2024 00:18 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat zou een uitstekend zet zijn.quote:Op woensdag 27 november 2024 00:29 schreef Nexum het volgende:
Slechte zaak dat mensen zo terugwijken naar nationalisme. Rare 1900 praktijken hiero. Wat is de volgende stap? Het volkslied verplicht maken op middelbare scholen?
Ik ben benieuwd waarom je dit dan weer wél doet, dat getuigt toch dat je iets met Nederland hebt. Is over het weer praten trouwens iets typisch Nederlands? Nooit geweten.quote:Op woensdag 27 november 2024 00:51 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Oh, maar het ging toch juist om dat er mensen waren die zich geen Nederlander voelen?
Ik ben Nederlander, al mijn voorouders hebben hier gewoond. Ik voel mij op de eerste plaats vooral mens en prijs mij gelukkig dat ik hier ben geboren. Ik leef al meer dan 4 decennia in dit land, opgebouwd door mijn voorouders, en ik juich voor Oranje tijdens het EK/WK. Ik vier Sinterklaas, eet rookworst en praat graag over het weer.
Dat is nogal opmerkelijk, heb je hier bepaalde voorbeelden van?quote:Op woensdag 27 november 2024 00:51 schreef Vis1980 het volgende:
Toch staat Nederland voor mij meer voor vrijheid en vooral nuance. Een persoon die een ander hier geboren persoon gaat vertellen dat hij niet genoeg Nederlander is en daar graag 'wat aan wil doen' is voor mij ook geen Nederlander. Nee, een Nederlander is slimmer dan dát, in mijn optiek. Mijn opa's en oma's hadden de oorlog meegemaakt en als ik zo hun verhalen heb gehoord denk ik bepaalde retoriek te herkennen waarbij de alarmbellen afgaan.
Als ik groepen scholieren zie die Arabisch of Turks praten waarvan er vele een hijab dragen of zich niet-Westers kleden heb ik dat ook. Reken er maar op dat heel erg veel mensen dit zo ervaren en met huidskleur heeft dat niets te maken.quote:Op woensdag 27 november 2024 00:51 schreef Vis1980 het volgende:
Ik ken zelfs mensen die een groep basisschoolkinderen langs ziet lopen en dan denkt 'shit we zijn verloren'. Die mensen denken dan ook vaak dat we 'onze normen en waarden' gaan verliezen omdat in die groep minder kinderen eruit zien dan wat zo'n idioot voor beeld heeft bij 'de Nederlander'. En mensen die zich daardoor gek laten maken denken inderdaad dat Nederland 'onherkenbaar verandert', en dat vaak alleen op basis van huidskleur.
Zwart is geen kleur dus gekleurde mensen zijn eigenlijk blanken.quote:
Het is niet alleen ontkennen, maar sinds kort zie je een nieuw fenomeen: de omkering. Altijd de 'witte nederlander' beschuldigen van alles en nog wat. Nooit enige zelfreflectie tonen, altijd de agressieve jij-bak en met gestrekt been erin.quote:Op woensdag 27 november 2024 10:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ze blijven zich maar in allerlei bochten wringen om te ontkennen dat bepaalde groepen ontzettend slecht integreren.
Wellicht ook het laatste spartelen.quote:Op woensdag 27 november 2024 11:08 schreef Homey het volgende:
[..]
Het is niet alleen ontkennen, maar sinds kort zie je een nieuw fenomeen: de omkering. Altijd de 'witte nederlander' beschuldigen van alles en nog wat. Nooit enige zelfreflectie tonen, altijd de agressieve jij-bak en met gestrekt been erin.
Nee, nationaal rechts heeft helemaal geen stevig voet aan de grond gekregen. De PVV is vrij machteloos, hun beleid wordt amper uitgevoerd. De asielinstroom gaat gewoon door. De islamisten hebben vrij spel in de straten van Amsterdam en Rotterdam. Etcetera. De ganse media is nog steeds de spreekbuis van de kongsi van radicaal-links/islamisme.quote:Op woensdag 27 november 2024 11:15 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Wellicht ook het laatste spartelen.
Politiek gezien heeft nationaal rechts stevig voet aan de grond gekregen. En dat wordt alleen maar steviger de komende jaren. Juist door mensen zoals Hanneke Felten. Werk van dit soort lieden heeft alleen maar negatieve invloed op de hele intgratie/migratie discussie. Maar dat zien ze zelf niet eens meer in hun superieure dedain houding van "ik weet wat goed is".
Precies. Er gebeurt helemaal niks. Het enige verschil is dat de PVV wat harder roept.quote:Op woensdag 27 november 2024 11:28 schreef Homey het volgende:
[..]
Nee, nationaal rechts heeft helemaal geen stevig voet aan de grond gekregen. De PVV is vrij machteloos, hun beleid wordt amper uitgevoerd. De asielinstroom gaat gewoon door. De islamisten hebben vrij spel in de straten van Amsterdam en Rotterdam. Etcetera. De ganse media is nog steeds de spreekbuis van de kongsi van radicaal-links/islamisme.
Dit is ook deels te wijten aan de PVV zelf, door hun eigen incompetentie.
Dit soort geroeptoeter terwijl Schoof 1 net een kwartaal onderweg isquote:Op woensdag 27 november 2024 11:28 schreef Homey het volgende:
[..]
Nee, nationaal rechts heeft helemaal geen stevig voet aan de grond gekregen. De PVV is vrij machteloos, hun beleid wordt amper uitgevoerd. De asielinstroom gaat gewoon door. De islamisten hebben vrij spel in de straten van Amsterdam en Rotterdam. Etcetera. De ganse media is nog steeds de spreekbuis van de kongsi van radicaal-links/islamisme.
Dit is ook deels te wijten aan de PVV zelf, door hun eigen incompetentie.
Wilders die boos loopt te twitteren is een teken van onmacht.quote:Op woensdag 27 november 2024 11:30 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Precies. Er gebeurt helemaal niks. Het enige verschil is dat de PVV wat harder roept.
Zeker, maar de PVV ondervindt wel extreme blokkades. Vanuit de media, de 4e macht, rechters, etcetera.quote:Op woensdag 27 november 2024 11:32 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dit soort geroeptoeter terwijl Schoof 1 net een kwartaal onderweg is
Uiteindelijk komt alleen maar doordat er nog geen eerste kamer verkiezingen zijn geweest. Gezien de peilingen hebben PVV, VVD, BBB genoeg om de komende jaren een stempel te gaan drukken. NSC kan weg.
Welk beleid zo dan uitgevoerd kunnen worden? Vrijwel niks kan en mag volgens allerlei verdragen.quote:Op woensdag 27 november 2024 11:42 schreef Homey het volgende:
[..]
Wilders die boos loopt te twitteren is een teken van onmacht.
Eigenlijk heb je nieuwe verkiezingen nodig, want NSC is de blokkade in de coalitie. NSC zal bijna weggevaagd worden in nieuwe verkiezingen, zodat het beleid van de PVV/BBB meer een kans van slagen krijgt. Zeker als Wilders dan wel premier wordt, alhoewel ik Schoof niet heel verkeerd vind, maar blijft vreemd dat een ongekozen man die zelfs 5e keuze was premier wordt. Dat is wel extreem gekunsteld.
Omtzigt is meer geschikt als senator.
Dat is een mythe, om ervoor te zorgen dat je apathisch blijft. Zie je hoe dat werkt? Behoorlijk effectieve propaganda. Dat is hetzelfde als tegen iemand in een cel zeggen dat buiten de gevangenis een en al lava is en hij eigenlijk lekker veilig zit in zijn cel. Zolang hij dat gelooft is ie niet op een prison break.quote:Op woensdag 27 november 2024 11:47 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Welk beleid zo dan uitgevoerd kunnen worden? Vrijwel niks kan en mag volgens allerlei verdragen.
Als je aan een moslim zou vragen of hij zich in de eerste plaats een Nederlander zou voelen, of eerder Turk/Marokkaan, dan zal dat in 9 van de 10 gevallen het laatste zijn.quote:Op woensdag 27 november 2024 10:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, je kunt het wel proberen om persoonlijk te maken, maar daar staat het los van. Mijn standpunten betreffen namelijk een objectief oordeel over de culturele en demografische ontwikkelingen in de samenleving. Ik ben dan ook niet de enige die tot zulke conclusies komt. En niet alleen de Islam en diens adepten zijn een probleem, maar ook degenen die dit graag faciliteren.
[..]
Daar gaat het dus al mis, want een gezonde portie nationale trots zou essentieel moeten zijn.
[..]
Dit is ook heel normaal, maar in bepaalde kringen vindt men dit problematisch zodra het Westerse landen betreft.
[..]
Mensen met een migratieachtergrond komen van buitenaf, dat is simpelweg een feit.
[..]
Dat zou een uitstekend zet zijn.
[..]
Ik ben benieuwd waarom je dit dan weer wél doet, dat getuigt toch dat je iets met Nederland hebt. Is over het weer praten trouwens iets typisch Nederlands? Nooit geweten.
[..]
Dat is nogal opmerkelijk, heb je hier bepaalde voorbeelden van?
[..]
Als ik groepen scholieren zie die Arabisch of Turks praten waarvan er vele een hijab dragen of zich niet-Westers kleden heb ik dat ook. Reken er maar op dat heel erg veel mensen dit zo ervaren en met huidskleur heeft dat niets te maken.
Hoe denk je dat Turken zich zouden voelen als er door het hele land steeds meer scholen kwamen met Nederlands of Duits sprekende kinderen en jongeren, die zich Westers zouden kleden, nooit een hoofddoek zouden dragen en zich sterk zouden associeren met het Christendom, laat staan het Jodendom. Dat zou nooit geaccepteerd worden en meteen worden gezegd dat het Westen bezig zou zijn Turkije te koloniseren en de Turkse cultuur verloren zou gaan.
Amen.quote:Op woensdag 27 november 2024 10:20 schreef Nexum het volgende:
[..]
Want neoliberalisme en Reagan en Thatcher politiek was geen ideologische aangedreven maatschappijhervorming?
Waar staat dat precies vastgelegd? Dit is een leeg begrip. Je kan prima van Nederland houden en je Nederlanders voelen en nog steeds voor problemen zorgen. Bah, wat een onzin kraam jij toch altijd uit.quote:Op woensdag 27 november 2024 10:21 schreef HowardRoark het volgende:
Daar gaat het dus al mis, want een gezonde portie nationale trots zou essentieel moeten zijn.
Ja, ja, je houdt zo van Nederland, maar weet geen fuck van de rechtsstaat.quote:Op woensdag 27 november 2024 11:44 schreef Homey het volgende:
[..]
Zeker, maar de PVV ondervindt wel extreme blokkades. Vanuit de media, de 4e macht, rechters, etcetera.
40 jaar lang massa-immigratie, anti-nationalistisch beleid, etc, laat zich niet zomaar omver duwen.
Maar mijn punt blijft ook: de PVV is zelf te incompetent. In landen als Denemarken en Zweden is hun rechts-nationalistische partijen een stuk intelligenter en capabeler.
Dit is die jij-bak die ik bedoel. Nul inhoud.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:27 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Waar staat dat precies vastgelegd? Dit is een leeg begrip. Je kan prima van Nederland houden en je Nederlanders voelen en nog steeds voor problemen zorgen. Bah, wat een onzin kraam jij toch altijd uit.
Ja, want een 'gezonde portie nationale trots' is zo vaag als het maar zijn kan. Alsof je je Nederlander moet voelen om van Nederland te kunnen houden. Daarnaast is het een zeer persoonlijk iets, maar is het vreemd dat van een ander te verlangen.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:33 schreef Homey het volgende:
[..]
Dit is die jij-bak die ik bedoel. Nul inhoud.
Nogmaals, als je zo ontzettend nationalistisch zou moeten zijn, waarom respecteer je dan het belangrijkste van Nederland niet eens? Dan bedoel ik de democratie, de rechtsstaat en onze grondwet. Blijkbaar valt die liefde wel mee dan.quote:Zeker, maar de PVV ondervindt wel extreme blokkades. Vanuit de media, de 4e macht, rechters, etcetera.
Nee jij houdt echt van Nederland.quote:De ganse media is nog steeds de spreekbuis van de kongsi van radicaal-links/islamisme.
Het is toch juist goed om je bronnen divers te houden en niet in je eigen wereldje te blijven?quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:53 schreef MissButterflyy het volgende:
Jij-bakken is niet sterk, dan heb je geen inhoud. Kleuters praten ook zo. "ja maar jij!".quote:Op woensdag 27 november 2024 12:47 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, want een 'gezonde portie nationale trots' is zo vaag als het maar zijn kan. Alsof je je Nederlander moet voelen om van Nederland te kunnen houden. Daarnaast is het een zeer persoonlijk iets, maar is het vreemd dat van een ander te verlangen.
Dit is ook gewoon een leugen:
[..]
Nogmaals, als je zo ontzettend nationalistisch zou moeten zijn, waarom respecteer je dan het belangrijkste van Nederland niet eens? Dan bedoel ik de democratie, de rechtsstaat en onze grondwet. Blijkbaar valt die liefde wel mee dan.
Dit is ook zo'n klassieker:
[..]
Nee jij houdt echt van Nederland.
Mag ik je wel aanspreken op doemdenken en leugens, of mag ik het alleen maar met je eens zijn? Maar wat jij hier stelt is helemaal niet aan de hand. Vervolgens kom je met allerlei dingen aan waar jouw stelling helemaal niet in terug te vinden is.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:59 schreef Homey het volgende:
Wat nu wel het geval is: extreem anti-nationalisme.
Dat heeft echt geen ene fuck te maken met 'extreme anti-nationalisme'. Misschien moet je de problemen eens meer van dichtbij bekijken, blijkbaar zie je graag spoken en laat jij je wijsmaken dat dit allemaal een probleem is en dan ook nog eens een kwestie van ' extreem anti-nationalisme'. Misschien toch eens er met iemand over praten, want zo kan je toch niet leven als je overal spoken gaat zien?quote:Op woensdag 27 november 2024 12:59 schreef Homey het volgende:
Een paar jaar geleden had de PVV een lijst gemaakt waaruit bleek - allemaal feiten - dat de eigen Nederlander gediscrimineerd wordt ten faveure van de buitenlander. Dat is omgekeerde discriminatie, maar discriminatie is het zeker. En overtreding van de wet gelijkheidsbeginsel. Zelfs het nogal linkse nu.nl, die dat ging factchecken, kon de PVV geen ongelijk geven.
Paar voorbeelden: statushouders krijgen, puur op basis van afkomst, voorrang op een huurwoning. De Nederlander krijgt dat niet op basis van afkomst. Expats krijgen een speciaal belastingvoordeel. Nederlanders hebben daar geen recht op. Dat is nogal een ongelijkheid, puur op basis van afkomst. Anti-nationalisme. In de meeste landen in de wereld zie je het omgekeerde; in Singapore krijgen alleen born and raised Singaporeans recht op voorzieningen. Buitenlanders hebben nergens recht op.
Daar tegenover worden mensen met een niet-Nederlandse achternaam vaker niet uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek, krijgen kinderen van ouders met een migratieachtergrond vaker een lager schooladvies, zelfs als ze hoger zouden aankunnen. Worden vaker verdacht van fraude, ook als hier niet genoeg bewijs voor is, krijgen op instituties zoals school ook vaker te maken met onbegrip of scheve gezichten. Cultureel en sociaal gezien heeft deze groep echt wel met wat meer discriminatie te maken dan autochtone Nederlanders.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:59 schreef Homey het volgende:
[..]
Jij-bakken is niet sterk, dan heb je geen inhoud. Kleuters praten ook zo. "ja maar jij!".
En niemand beweert dat extreem nationalistisch de norm zou moeten zijn. Wat nu wel het geval is: extreem anti-nationalisme. Het is het extreme wat we nu meemaken. PVV wil dat meer naar het midden trekken. Of dat lukt is een tweede. Een paar jaar geleden had de PVV een lijst gemaakt waaruit bleek - allemaal feiten - dat de eigen Nederlander gediscrimineerd wordt ten faveure van de buitenlander. Dat is omgekeerde discriminatie, maar discriminatie is het zeker. En overtreding van de wet gelijkheidsbeginsel. Zelfs het nogal linkse nu.nl, die dat ging factchecken, kon de PVV geen ongelijk geven.
Paar voorbeelden: statushouders krijgen, puur op basis van afkomst, voorrang op een huurwoning. De Nederlander krijgt dat niet op basis van afkomst. Expats krijgen een speciaal belastingvoordeel. Nederlanders hebben daar geen recht op. Dat is nogal een ongelijkheid, puur op basis van afkomst. Anti-nationalisme. In de meeste landen in de wereld zie je het omgekeerde; in Singapore krijgen alleen born and raised Singaporeans recht op voorzieningen. Buitenlanders hebben nergens recht op.
Wat vindt HR van het hooligan probleem? Iets wat meer geweld en overlast veroorzaakt dan bij de buren.quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is zelfs wetenschappelijk te onderbouwen om je eigen ongelijk te bevestigenquote:Op dinsdag 26 november 2024 16:53 schreef MissButterflyy het volgende:
Jjj jij jij jij jijquote:Op woensdag 27 november 2024 13:03 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Mag ik je wel aanspreken op doemdenken en leugens, of mag ik het alleen maar met je eens zijn? Maar wat jij hier stelt is helemaal niet aan de hand. Vervolgens kom je met allerlei dingen aan waar jouw stelling helemaal niet in terug te vinden is.
[..]
Dat heeft echt geen ene fuck te maken met 'extreme anti-nationalisme'. Misschien moet je de problemen eens meer van dichtbij bekijken, blijkbaar zie je graag spoken en laat jij je wijsmaken dat dit allemaal een probleem is en dan ook nog eens een kwestie van ' extreem anti-nationalisme'. Misschien toch eens er met iemand over praten, want zo kan je toch niet leven als je overal spoken gaat zien?
Slachtoffergedrag.
Zou kunnen, maar weegt niet op tegen de extreme discriminatie op de woningmarkt, waarin buitenlanders enorm bevoordeeld worden.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:13 schreef Nexum het volgende:
[..]
Daar tegenover worden mensen met een niet-Nederlandse achternaam vaker niet uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek, krijgen kinderen van ouders met een migratieachtergrond vaker een lager schooladvies, zelfs als ze hoger zouden aankunnen. Worden vaker verdacht van fraude, ook als hier niet genoeg bewijs voor is, krijgen op instituties zoals school ook vaker te maken met onbegrip of scheve gezichten. Cultureel en sociaal gezien heeft deze groep echt wel met wat meer discriminatie te maken dan autochtone Nederlanders.
Fijn hoor! Veel plezier ermee, maar onthoud dat je in een samenleving woont en niet in een 'ik-land'quote:Op woensdag 27 november 2024 13:16 schreef Homey het volgende:
[..]
Jjj jij jij jij jij
Niks anders dan jij dit en jij dat.
En dan nu de inhoud: weerleg het maar eens dan dat statushouders geen voorrang op woningen krijgen. Want dat is namelijk al tientallen jaren een feit. En noem eens een land buiten West-Europa dat ook woningen met voorrang geeft aan buitenlanders. Noem gewoon 1 land.
Nou in Rotterdam komen er ook genoeg Nederlanders naar een Kwaku-feestje, dat zijn dan weer niet de mensen die hier komen zeuren over migranten in topics als deze. Dat is het ding, veel mensen leven in de waan dat ze zelf een model-Nederlander zijn, maar dan blijkt vaak dat het niets meer is dan 'alleen mensen die denken zoals ik tellen mee'. Er is ook helemaal geen échte model-Nederlander, het gaat allemaal om omgeving, opvoeding, persoonlijke mening enz, en dat is echt bij iedereen anders.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:20 schreef Origami94 het volgende:
De VK heeft verder een punt. Als ik naar zo'n beetje elke centrum kijk waar ik kom, gaan de Nederlanders voornamelijk alleen met elkaar om in een bubbel. Waar zijn de half miljoen Surinamers die al decennia in Nederland wonen? Waarom zie ik de Nederlander wel elk jaar op een festival als Lowlands maar nooit op Kwaku? Waar ze overigens best lekker eten hebben.
Kan een Nederlands meisje of jongen overigens met een Surinaams meisje of jongen thuis komen? In de bible belt maar ook in de vinex wijken?
Fijne dag! volgende keer minder jij-bakken en meer inhoud graag. Wellicht iets om over te reflecteren.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:19 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Fijn hoor! Veel plezier ermee, maar onthoud dat je in een samenleving woont en niet in een 'ik-land'
(hint: lees het eens terug en zie wat ik stel. Ik ontken helemaal niets over statushouders, maar het heeft geen ene reet te maken met 'extreem anti-nationalistisch').
Kan een moslima met een zwarte jongen thuiskomen?quote:Op woensdag 27 november 2024 13:20 schreef Origami94 het volgende:
De VK heeft verder een punt. Als ik naar zo'n beetje elke centrum kijk waar ik kom, gaan de Nederlanders voornamelijk alleen met elkaar om in een bubbel. Waar zijn de half miljoen Surinamers die al decennia in Nederland wonen? Waarom zie ik de Nederlander wel elk jaar op een festival als Lowlands maar nooit op Kwaku? Waar ze overigens best lekker eten hebben.
Kan een Nederlands meisje of jongen overigens met een Surinaams meisje of jongen thuis komen? In de bible belt maar ook in de vinex wijken?
Je snapt het nog steeds niet. Vermakelijk wel.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:25 schreef Homey het volgende:
[..]
Fijne dag! volgende keer minder jij-bakken en meer inhoud graag. Wellicht iets om over te reflecteren.
Jij komt niet op X?quote:Op woensdag 27 november 2024 13:26 schreef Homey het volgende:
Ik zie op straat en in reclames zo vaak een blank nederlands meisje met een donkere jongen. Is vrij standaard. Niemand maakt zich daar druk om.
Ja maar, hunnie doen het ookquote:Op woensdag 27 november 2024 13:26 schreef Homey het volgende:
Kan een moslima met een zwarte jongen thuiskomen?
Genoeg Nederlandse ouders die het afkeuren.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:26 schreef Homey het volgende:
Ik zie op straat en in reclames zo vaak een blank nederlands meisje met een donkere jongen. Is vrij standaard. Niemand maakt zich daar druk om.
Wat is 'dom rechts'?quote:Op woensdag 27 november 2024 11:56 schreef probeer het volgende:
Och, weer een dom topic voor rechts FoK! om elkaar op te jutten en over elkaar heen te buitelen uit frustratie om 'links' en 'woke'.
Het hooligan probleem?quote:Op woensdag 27 november 2024 13:15 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Wat vindt HR van het hooligan probleem? Iets wat meer geweld en overlast veroorzaakt dan bij de buren.
Ik stel nergens dat dit is vastgelegd, maar ik geef aan dat dit essentieel is.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:27 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Waar staat dat precies vastgelegd? Dit is een leeg begrip. Je kan prima van Nederland houden en je Nederlanders voelen en nog steeds voor problemen zorgen. Bah, wat een onzin kraam jij toch altijd uit.
Dat heb je op zoveel plekken ter wereld. Als jij gaat solliciteren in Japan als Nederlanders, is de kans groot dat een werkgever toch wel sneller voor een Japanner zal kiezen, helemaal als de Japanse taal essentieel is op de werkvloer.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:13 schreef Nexum het volgende:
[..]
Daar tegenover worden mensen met een niet-Nederlandse achternaam vaker niet uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek, krijgen kinderen van ouders met een migratieachtergrond vaker een lager schooladvies, zelfs als ze hoger zouden aankunnen. Worden vaker verdacht van fraude, ook als hier niet genoeg bewijs voor is, krijgen op instituties zoals school ook vaker te maken met onbegrip of scheve gezichten. Cultureel en sociaal gezien heeft deze groep echt wel met wat meer discriminatie te maken dan autochtone Nederlanders.
Dit is simpelweg onjuist, onderadvisering is het grootste in probleem in blanke plattelandsregio's.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:13 schreef Nexum het volgende:
[..]
Dit is niet meer dan terecht. Werp alsjeblieft even een blik op bijvoorbeeld de 'fraudeurs' pagina van Opsporing Gezocht. Hier zijn keer op keer bijna alleen maar daders met een migratieachtergrond zichtbaar.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:13 schreef Nexum het volgende:
[..]
Vanwege wangedrag, gebrekkige integratie en assimilatie. Denk bijvoorbeeld alleen al aan wat voor een probleem jongeren met migratieachtergrond vormen voor het onderwijs van historische feiten als de Holocaust. Dan ontaard het meteen weer in 'Wollah, echt geen 6 miljoen omgekomen. *Insertziekte*Joden, we moeten over Gaza praten'.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:13 schreef Nexum het volgende:
[..]
Wat we vooral zien is dat deze groep de afgelopen decennia te vaak niet goed is geïntegreerd en op verscheidene manier negatief is oververtegenwoordigd. Zulk problematisch gedrag lijdt tot negatieve stereotypes. En in plaats van zelfreflectie te tonen en verantwoordelijkheid te nemen zien we dan men zich dan in een slachtofferrol begint te wentelen.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:13 schreef Nexum het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je kan je prima geen Nederlander voelen (als in eerste plaats) en alsnog gewoon meedoen en de 'juiste' normen een waarden hebben. En de conclusie die je dan ook trekt aan de hand van je eigen verzonnen essentie, die slaat als een tang op een varken.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:35 schreef HowardRoark het volgende:
Ik stel nergens dat dit is vastgelegd, maar ik geef aan dat dit essentieel is.
Als je namelijk een land met een cultuur niet omarmd en dit niet generatie op generatie doorgeeft, zal deze dit op den duur verloren gaan. Daarom zie je in bepaalde kringen een nationale of Westerse trots zelf is vervangen door afkeer en schaamte en drang voor globalisme en kosmopolitisme.
Ja. De Nederlander die na een voetbalwedstrijd wel eens geweld gebruikt tegen agenten, waarvan bestuurders zich afvragen of ze (uit) fans misschien niet helemaal moeten verbieden. Het gros dat bushokjes sloopt, ramen van winkels of bussen als er wordt gewonnen of verloren.quote:
Oh die Jodenjacht roepende Nederlanders die met een Marokkaanse vlag staan te wapperen als Marokko met voetbal heeft gewonnen? Of bedoel je die Nederlanders die met een Palestijnse vlag staan te wapperen toen Hamas op 7 oktober helemaal los ging? Of bedoel je die Nederlanders die de meest walgelijke dingen riepen tijdens de opening van het Holocaust Museum? Ja ja, Nederlanders. Wees er maar trots op.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:39 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ja. De Nederlander die na een voetbalwedstrijd wel eens geweld gebruikt tegen agenten, waarvan bestuurders zich afvragen of ze (uit) fans misschien niet helemaal moeten verbieden. Het gros dat bushokjes sloopt, ramen van winkels of bussen als er wordt gewonnen of verloren.
Zijn deze Nederlanders geïntegreerd in Nederland? Doen ze mee met de maatschappij?
Geen antwoord op mijn vraag: kan een moslima met een donkere jongen thuiskomen? Dit ooit gezien in een reclame, serie of tv?quote:Op woensdag 27 november 2024 13:33 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ja maar, hunnie doen het ook
[..]
Genoeg Nederlandse ouders die het afkeuren.
Ik begrijp niet hoe je bij dit onderwerp komt. Wie juicht zulke mensen toe? Niemand toch?quote:Op woensdag 27 november 2024 13:39 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ja. De Nederlander die na een voetbalwedstrijd wel eens geweld gebruikt tegen agenten, waarvan bestuurders zich afvragen of ze (uit) fans misschien niet helemaal moeten verbieden. Het gros dat bushokjes sloopt, ramen van winkels of bussen als er wordt gewonnen of verloren.
Zijn deze Nederlanders geïntegreerd in Nederland? Doen ze mee met de maatschappij?
Heb jij ooit van het concept ''de vicieuze cirkel'' en ''self-fullfilling prophecy'' gehoord?quote:Op woensdag 27 november 2024 13:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat is 'dom rechts'?
[..]
Het hooligan probleem?
[..]
Ik stel nergens dat dit is vastgelegd, maar ik geef aan dat dit essentieel is.
Als je namelijk jouw eigen land en cultuur niet omarmd en dit niet generatie op generatie doorgeeft, zal deze dit op den duur verloren gaan. Daarom zie je in bepaalde kringen een nationale of Westerse trots zelf is vervangen door afkeer en schaamte en drang voor globalisme en kosmopolitisme.
[..]
Dat heb je op zoveel plekken ter wereld. Als jij gaat solliciteren in Japan als Nederlanders, is de kans groot dat een werkgever toch wel sneller voor een Japanner zal kiezen, helemaal als de Japanse taal essentieel is op de werkvloer.
[..]
Dit is simpelweg onjuist, onderadvisering is het grootste in probleem in blanke plattelandsregio's.
[..]
Dit is niet meer dan terecht. Werp alsjeblieft even een blik op bijvoorbeeld de 'fraudeurs' pagina van Opsporing Gezocht. Hier zijn keer op keer bijna alleen maar daders met een migratieachtergrond zichtbaar.
[..]
Vanwege wangedrag, gebrekkige integratie en assimilatie. Denk bijvoorbeeld alleen al aan wat voor een probleem jongeren met migratieachtergrond vormen voor het onderwijs van historische feiten als de Holocaust. Dan ontaard het meteen weer in 'Wollah, echt geen 6 miljoen omgekomen. *Insertziekte*Joden, we moeten over Gaza praten'.
[..]
Wat we vooral zien is dat deze groep de afgelopen decennia te vaak niet goed is geïntegreerd en op verscheidene manier negatief is oververtegenwoordigd. Zulk problematisch gedrag lijdt tot negatieve stereotypes. En in plaats van zelfreflectie te tonen en verantwoordelijkheid te nemen zien we dan men zich dan in een slachtofferrol begint te wentelen.
Jezus wat een cope. We hebben het over Nederlanders en integratie. Niet over 9/11quote:Op woensdag 27 november 2024 13:44 schreef Poefbank het volgende:
[..]
Oh die Jodenjacht roepende Nederlanders die met een Marokkaanse vlag staan te wapperen als Marokko met voetbal heeft gewonnen? Of bedoel je die Nederlanders die met een Palestijnse vlag staan te wapperen toen Hamas op 7 oktober helemaal los ging? Of bedoel je die Nederlanders die de meest walgelijke dingen riepen tijdens de opening van het Holocaust Museum? Ja ja, Nederlanders. Wees er maar trots op.
Dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik begrijp niet hoe je bij dit onderwerp komt. Wie juicht zulke mensen toe? Niemand toch?
Dat heb ik zeker. Hoe acht je deze hier van toepassing?quote:Op woensdag 27 november 2024 14:03 schreef Nexum het volgende:
[..]
Heb jij ooit van het concept ''de vicieuze cirkel'' en ''self-fullfilling prophecy'' gehoord?
Als je het over een ander onderwerp wilt hebben, zul je eerst beter moeten onderbouwen wat de relevatie hier is.quote:Op woensdag 27 november 2024 14:09 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Mijn vraag was. Of deze mensen die wekelijks geweld plegen geïntegreerd zijn?
Een debiele mening die nergens op slaat bedoel je.quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:34 schreef Fok-it het volgende:
Antillianen goed geintegreerd, écht?quote:Op woensdag 27 november 2024 13:58 schreef Homey het volgende:
De grootste taboe in het integratiedebat:
Marokkaanse of Turkse moslima's met een donkere jongen.
Echte integratie op lange termijn is vermenging. Zo is dat ook gegaan met indo's, surinamers en antiliianen. Plenty gemengde huwelijken en bi-raciale kinderen, bijna altijd een donkere man met een blanke vrouw. Je ziet ook niks anders in reclames.
Maar hoe zit het met de menging van Marokkanen en Turken met andere groepen? Soms zie je 'hun' mannen met een Nederlandse blanke vrouw. Met een donkere vrouw zie je dan weer niet. Maar de moslima's? Kunnen die mengen?
Werp dit op bij Marokkanen en Turken en kijk hoe giftig ze reageren.
Geef nou maar gewoon antwoord op de vraag.quote:Op woensdag 27 november 2024 14:13 schreef HowardRoark het volgende:
Als je het over een ander onderwerp wilt hebben, zul je eerst beter moeten onderbouwen wat de relevatie hier is.
Nee, ik vraag waarom je van het eigenlijke onderwerp wilt afwijken.quote:Op woensdag 27 november 2024 14:24 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Geef nou maar gewoon antwoord op de vraag.
Je plaatst zelf een topic over de integratie van Nederlanders zonder migratie achtergrond. Vervolgens heb ik het over het hooliganisme van Nederlanders zonder migratieachtergrond waar wekelijks geweldsincidenten plaatsvinden en dan schrijf je: "niet relevant". Notabene Willem 2 tegen Nac Breda (een kleine derby) is zonder uit fans gespeeld door "ongeregeldheden" (zie geweldsincidenten, wat overigens velen niet deren want geen kleurtje).
Erg zwak.
We kunnen die extra relschoppers met een kleurtje, marokkaans of joods er niet nog es bij hebben. Begrijp je dit?quote:Op woensdag 27 november 2024 14:24 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Geef nou maar gewoon antwoord op de vraag.
Je plaatst zelf een topic over de integratie van Nederlanders zonder migratie achtergrond. Vervolgens heb ik het over het hooliganisme van Nederlanders zonder migratieachtergrond waar wekelijks geweldsincidenten plaatsvinden en dan schrijf je: "niet relevant". Notabene Willem 2 tegen Nac Breda (een kleine derby) is zonder uit fans gespeeld door "ongeregeldheden" (zie geweldsincidenten, wat overigens velen niet deren want geen kleurtje).
Erg zwak.
quote:Op woensdag 27 november 2024 14:37 schreef HowardRoark het volgende:
Nee, ik vraag waarom je van het eigenlijke onderwerp wilt afwijken.
Je post zelf een topic over de autochtoon en als mensen erop ingaan dan roep je whataboutismquote:Op woensdag 27 november 2024 14:37 schreef HowardRoark het volgende:
En dat weet ik natuurlijk best, je probeert autochtoon hooliganisme aan te grijpen als whataboutism, om zo de aandacht voor het negatieve gedrag van allochtonen af te leiden.
Leuke meningquote:Op woensdag 27 november 2024 14:37 schreef HowardRoark het volgende:
Maar het is natuurlijk een drogredenatie, elk land, al heb je een 100% autochtone bevolking, zal vormen van criminaliteit en wangedrag kennen. Het is daarom ook de bedoeling dat er zo min mogelijk mensen worden toegelaten die nog meer van zulk gedrag met zich meebrengen, laat staan oververtegenwoordigd zijn op deze vlakken.
Ja leuk. Open ik er een topic over zou ik zeggen.quote:Op woensdag 27 november 2024 14:37 schreef HowardRoark het volgende:
Dit laatste is namelijk het grote probleem, de enorme oververtegenwoordiging van mensen met een migratieachtergrond op negatieve manieren. Dit wekt dan ook de vraag op of we de grenzen niet zouden moeten sluiten voor mensen uit landen waar generatie op generatie is aangetoond dat zij slecht integreren en assimileren en zich op negatieve manier onderscheiden.
Ik constateer dat Ajax - Feyenoord zonder uit supporters wordt gespeeld uit vrees voor "ongeregeldheden" en omdat de openbare orde/veiligheid niet gewaarborgd kan worden.quote:Op woensdag 27 november 2024 14:50 schreef Jeo_Boden het volgende:
De gevolgen van die vreselijke macabi en moslim hangjongeren en alles daaromheen. Hebben steevast een grotere negatieve impact op de nederlandse samenleving. Ben je het hier met mij eens?
Je neemt zelf blanke voetbalhooligans mee in deze discussie. Daarmee refereer je toch zelf naar wat er recentelijk is gebeurd in Amsterdam.quote:Op woensdag 27 november 2024 14:59 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ik constateer dat Ajax - Feyenoord zonder uit supporters wordt gespeeld uit vrees voor "ongeregeldheden" en omdat de openbare orde/veiligheid niet gewaarborgd kan worden.
Willem 2 tegen Nac Breda idem dito
Cambuur tegen Heerenveen idem dito
Als je een topic wilt openen over Maccabi fans. Dan hoeft dat niet want deel 36426 is in NWS ergens al open. Kan je daar discussieren. In dit topic discussieren we over Nederlanders zonder migratieachtergrond en integratie (zie OP). En niet over 9/11, Israel/Palestina vs Gaza of Osama nog wattes.
quote:Op woensdag 27 november 2024 15:14 schreef Jeo_Boden het volgende:
[..]
Je neemt zelf blanke voetbalhooligans mee in deze discussie. Daarmee refereer je toch zelf naar wat er recentelijk is gebeurd in Amsterdam.
Maar zie je ook gemengde huwelijken tussen die groepen?quote:Op woensdag 27 november 2024 14:23 schreef Jeo_Boden het volgende:
[..]
Antillianen goed geintegreerd, écht?
Marokkanen, Turken, Antillianen zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteit in nederland.
Ja? In zowel de titel als de OP van dit topic wordt nergens gesproken over autochtone hooligans.quote:Op woensdag 27 november 2024 14:54 schreef Origami94 het volgende:
[..]![]()
![]()
Misschien moet je de titel en OP van je eigen topic lezen.
Dit topic gaat inderdaad niet over Nederlandse voetbalhooligans, maar over de integratie, waarbij de schrijfster van deze op-ed de ridicule claim maakt dat 'witte' Nederlanders beter zouden moeten integreren.quote:Op woensdag 27 november 2024 14:54 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Je post zelf een topic over de autochtoon en als mensen erop ingaan dan roep je whataboutism
Geen mening, een feit. En weer probeer je het topic te derailen, met de intenties waar die ik zojuist heb benoemd.quote:Op woensdag 27 november 2024 14:54 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Leuke mening
Maar kan je nu antwoord geven op de vraag: "Wat vindt jij van het hooliganisme in Nederland". Van de ME'er/politieagenten die wekelijks met geweld te kampen krijgen. Waarbij de lokale en nationale bestuurders zich afvragen of ze voetbalsupporters misschien helemaal niet kunnen weren/verbieden.
Hooligangedrag is toch ook een uitting van niet goed geïntegreerd zijn in de maatschappij? Dat laat disrespect voor fatsoen zien. Dat is niet hoe we in een samenleving met elkaar omgaan. Of telt het niet wanneer het geen tulbanddragende Al Qaeda supporter is en je theorie ineens niet meer klopt?quote:Op woensdag 27 november 2024 15:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ja? In zowel de titel als de OP van dit topic wordt nergens gesproken over autochtone hooligans.
[..]
Dit topic gaat inderdaad niet over Nederlandse voetbalhooligans, maar over de integratie, waarbij de schrijfster van deze op-ed de ridicule claim maakt dat 'witte' Nederlanders beter zouden moeten integreren.
[..]
Geen mening, een feit. En weer probeer je het topic te derailen, met de intenties waar die ik zojuist heb benoemd.
Bij HR is het alleen slecht als je een kleurtje hebt.quote:Op woensdag 27 november 2024 15:44 schreef Nexum het volgende:
[..]
Hooligangedrag is toch ook een uitting van niet goed geïntegreerd zijn in de maatschappij? Dat laat disrespect voor fatsoen zien. Dat is niet hoe we in een samenleving met elkaar omgaan. Of telt het niet wanneer het geen tulbanddragende Al Qaeda supporter is en je theorie ineens niet meer klopt?
Als ik op linkedin bij willekeurige HR managers kijk. Dan zijn zij allemaal DEI gecertificeerd en Woke++. Je hebt dus juist een streepje voor met een kleurtje bij de HR.quote:Op woensdag 27 november 2024 15:53 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Bij HR is het alleen slecht als je een kleurtje hebt.
Dat zie je ook terug in zijn betogen in de Gaza-Israel oorlog. Wat Israel doet moet gewoon kunnen en wat de Palestijnen doen is terroristisch.
quote:Op woensdag 27 november 2024 15:53 schreef Origami94 het volgende:
De waarheid zal ook hier weer vast in het midden liggen.quote:Op woensdag 27 november 2024 16:00 schreef Jeo_Boden het volgende:
Je hebt dus juist een streepje voor met een kleurtje bij de HR.
Vandaag zelfs de hele dag naast een collega met een hoofddoekje moeten zittenquote:Op woensdag 27 november 2024 07:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]![]()
Dat zijn dus collega’s? Of wat doen ze op je werk?
Oei, nu wil ik je het nummer doorgeven van slachtofferhulp, maar ik denk dat je die al lang zelf gevonden hebt. Jeetje, wat een drama allemaal. Wel positief dat je het in ieder geval hebt overleeft.quote:Op woensdag 27 november 2024 18:08 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Vandaag zelfs de hele dag naast een collega met een hoofddoekje moeten zitten![]()
(wel leuk, je kunt mensen altijd briljant testen met een stukje sarcasme)
Er is toch noodzakelijk werk genoeg voor mannen? Maar volgens mij willen de meeste mannen dat noodzakelijk werk niet zien en doen want ze willen niet weg bij de kleine mensen met spillebenen.quote:Op woensdag 27 november 2024 15:59 schreef Nexum het volgende:
Dat mannen uit asielzoekerscentra vrouwen gaan lastig vallen op straat is eerder een mannenprobleem dan een moslimprobleem. Die mannen vervelen zich de pleuris omdat ze geen werk krijgen dus dan denken ze dat de oplossing maar ligt aan het lastigvallen van vrouwen op straat. Of relletje schoppen. Dat heet tekort aan dopamine. Is een beetje maneigen.
Mag pas na 6 maanden hier te zijn:quote:Op woensdag 27 november 2024 19:18 schreef torentje het volgende:
[..]
Er is toch noodzakelijk werk genoeg voor mannen? Maar volgens mij willen de meeste mannen dat noodzakelijk werk niet zien en doen want ze willen niet weg bij de kleine mensen met spillebenen.
Ja in de praktijk zal het zelfs later zijn, omdat het heel lastig is een full time baan te doen als je in een opvang zit. Dat zeg ik uit ervaring.quote:Op woensdag 27 november 2024 19:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mag pas na 6 maanden hier te zijn:
https://www.rijksoverheid(...)-asielzoekers-werken
Aangezien die mannen met een meerderheid zijn kunnen zij toch probleemloos burgerlijk ongehoorzaam worden?quote:Op woensdag 27 november 2024 19:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ook ver na die 6 maanden is de meerderheid werkloos, ondanks een record aantal vacatures.quote:Op woensdag 27 november 2024 19:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik lees juist vaak op Fok! dat burgerlijke ongehoorzaamheid gezond is.quote:Op woensdag 27 november 2024 20:00 schreef torentje het volgende:
[..]
Aangezien die mannen met een meerderheid zijn kunnen zij toch probleemloos burgerlijk ongehoorzaam worden?
Er zijn hier toch geen mensen die hen willen of kunnen tegenhouden
Is er bijna niemand die voor vorig jaar het verschil zou zien tussen een moslim en een Jood.quote:Op woensdag 27 november 2024 15:53 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Integratie.... = samen werken = samen leven. Iedereen moet zich aanpassen aan die anderen.quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Best, maar dat gaat niet op voor aanpassen aan wensen m.b.t. geloofs uitingen. Nederland is een seculier land waar we 'het geloof' al decennia geleden op zijn plaats hebben gezet. Dat gaan we nu voor een 'nieuw geloof' niet terugdraaien. De integratie m.b.t. het geloof komt in Nederland dan dus volledig van de zijde van de belijders van dat 'nieuwe' geloof.quote:Op woensdag 27 november 2024 21:24 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Integratie.... = samen werken = samen leven. Iedereen moet zich aanpassen aan die anderen.
Mensen die vinden dat zij dit niet hoeven te doen zijn een integratieprobleem
Natuurlijk wel..... laat iemand wensen wat hij wil, geloven wat hij wil en doe niet moeilijkquote:Op woensdag 27 november 2024 21:49 schreef Montagui het volgende:
[..]
Best, maar dat gaat niet op voor aanpassen aan wensen m.b.t. geloofs uitingen.
Gelukkig niet... niet moeilijk doen... elkaar in zijn waarde latenquote:Nederland is een seculier land waar we 'het geloof' al decennia geleden op zijn plaats hebben gezet. Dat gaan we nu voor een 'nieuw geloof' niet terugdraaien.
Onzin... jij bent met dit ontkennen van je verantwoordelijkheid samen een samenleving vorm te geven een integratieprobleem. Laat mensen denken, geloven, van mening zijn wat ze willen. Niet mensen dwingen hun religie af te zweren.quote:De integratie m.b.t. het geloof komt in Nederland dan dus volledig van de zijde van de belijders van dat 'nieuwe' geloof.
De autochtone bevolking moet zich aanpassen? Krijg de tering.quote:Op woensdag 27 november 2024 21:24 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Integratie.... = samen werken = samen leven. Iedereen moet zich aanpassen aan die anderen.
Weg met dat haat geloof, het zaagt aan de stoelpoten van ons liberale vrije land.quote:Op woensdag 27 november 2024 22:03 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Natuurlijk wel..... laat iemand wensen wat hij wil, geloven wat hij wil en doe niet moeilijk
[..]
Gelukkig niet... niet moeilijk doen... elkaar in zijn waarde laten
[..]
Onzin... jij bent met dit ontkennen van je verantwoordelijkheid samen een samenleving vorm te geven een integratieprobleem. Laat mensen denken, geloven, van mening zijn wat ze willen. Niet mensen dwingen hun religie af te zweren.
Iedereen moet zich aan anderen aanpassen, elkaar in zijn waarde laten, rekening houden met elkaarquote:Op woensdag 27 november 2024 22:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
De autochtone bevolking moet zich aanpassen? Krijg de tering.
Wel in de grote steden waar autochtonen inmiddels een minderheid zijn. Dit is de realiteit. Een politicus van DENK zegt daar al letterlijk 'aanpassen of wegwezen'. De bravoure en stelligheid waarmee hij dat zegt, zonder ook maar 1 kritische vraag daarover te krijgen van een journalist, geeft al wel aan hoe de machtsverhoudingen tegenwoordig liggen.quote:Op woensdag 27 november 2024 22:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
De autochtone bevolking moet zich aanpassen? Krijg de tering.
Bedoel je de islam? Weg ermee idd. Weg met alle religies.quote:Op woensdag 27 november 2024 22:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
Weg met dat haat geloof, het zaagt aan de stoelpoten van ons liberale vrije land.
wikipedia:quote:Op woensdag 27 november 2024 22:16 schreef Homey het volgende:
Sowieso krijgen die islamisten van DENK
---quote:Islamisme of politieke islam is een verzameling van politieke ideologieën binnen de islam gebaseerd op een conservatieve, letterlijke (of 'literalistische') interpretatie van de Koran en de Hadith. De ideologie komt voort uit het islamitisch principe van tawhied, eenheid, dat de scheiding van godsdienst en staat niet accepteert en de aard van de Koran, die niet als door God-geïnspireerd maar als letterlijke woord van God gezien wordt.
Ik zeg nergens dat ze niet mogen denken, geloven, en van mening zijn wat ze willen.quote:Op woensdag 27 november 2024 22:03 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Natuurlijk wel..... laat iemand wensen wat hij wil, geloven wat hij wil en doe niet moeilijk
[..]
Gelukkig niet... niet moeilijk doen... elkaar in zijn waarde laten
[..]
Onzin... jij bent met dit ontkennen van je verantwoordelijkheid samen een samenleving vorm te geven een integratieprobleem. Laat mensen denken, geloven, van mening zijn wat ze willen. Niet mensen dwingen hun religie af te zweren.
Iedereen moet zich aanpassen aan anderen. Laat mensen die jouw geloof niet hebben, lekker hun eigen geloof hebben. De Nederlandse maatschappij is gebouwd op elkaar in de waarde laten . Wbt godsdienst, meningsuiting, anderszijnden niet discrmineren... dat staat in de grondwet.quote:Op woensdag 27 november 2024 22:22 schreef Montagui het volgende:
Alleen niet dat de Nederlandse maatschappij zich moet aanpassen op wat 'zij' geloven. Dat gaan we niet doen. Het 'geloof' houden ze maar lekker voor zichzelf.
Mooi, dan zijn we het eens.quote:Op woensdag 27 november 2024 22:29 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Iedereen moet zich aanpassen aan anderen. Laat mensen die jouw geloof niet hebben, lekker hun eigen geloof hebben. De Nederlandse maatschappij is gebouwd op elkaar in de waarde laten . Wbt godsdienst, meningsuiting, anderszijnden niet discrmineren... dat staat in de grondwet.
Nederlandse burgers moeten dat onderschrijven en waar maken... dat zijn de waarden en normen in dit land
Nou, Nederland vindt anders. Voor wat het waard is zijn we hier nog een democratie.quote:Op woensdag 27 november 2024 22:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Iedereen moet zich aan anderen aanpassen, elkaar in zijn waarde laten, rekening houden met elkaar
Zo maak je een samenleving. Mensen die vinden dat zij dat niet hoeven.... die zijn een integratieprobleem.
Exact.quote:Op woensdag 27 november 2024 21:24 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hebben we gezien inderdaad de afgelopen maanden. Complete Jodenhaat vanuit een bepaald kantje. Het zoveelste 'incident' met dat rotvolk.quote:Op woensdag 27 november 2024 22:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Iedereen moet zich aan anderen aanpassen, elkaar in zijn waarde laten, rekening houden met elkaar
Zo maak je een samenleving. Mensen die vinden dat zij dat niet hoeven.... die zijn een integratieprobleem.
Moet jij zo nodig zeggen. Overal waar je je haat naar blanken kunt uiten, zit je vooraan. Al jaren.quote:Op woensdag 27 november 2024 22:17 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Bedoel je de islam? Weg ermee idd. Weg met alle religies.
Ook weg met bepaalde haatdenkwijzes. Mensen van andere religie en etniciteit haten
Genoeg mensen die 30 jaar geleden hier naartoe zijn gekomen en nog steeds geen Nederlands spreken of doodleuk de middelvinger opsteken naar Nederland, de Nederlander en de samenleving.quote:Op woensdag 27 november 2024 22:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ah dus als ik bijvoorbeeld emigreer naar Turkije moeten de Turken zich aan mij aanpassen.quote:Op woensdag 27 november 2024 21:24 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is dus het systeem "als je problemen veroorzaakt dan blijf je maar lekker weg"quote:Op woensdag 27 november 2024 14:59 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ik constateer dat Ajax - Feyenoord zonder uit supporters wordt gespeeld uit vrees voor "ongeregeldheden" en omdat de openbare orde/veiligheid niet gewaarborgd kan worden.
Willem 2 tegen Nac Breda idem dito
Cambuur tegen Heerenveen idem dito
Als je een topic wilt openen over Maccabi fans. Dan hoeft dat niet want deel 36426 is in NWS ergens al open. Kan je daar discussieren. In dit topic discussieren we over Nederlanders zonder migratieachtergrond en integratie (zie OP). En niet over 9/11, Israel/Palestina vs Gaza of Osama nog wattes.
Dat snap ik niet, want zouden de meeste mannen burgerlijk ongehoorzaam zijn geweest dan was er wel naar wens van de armen gebouwd en niet naar de wens van rijken.quote:Op woensdag 27 november 2024 20:44 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik lees juist vaak op Fok! dat burgerlijke ongehoorzaamheid gezond is.
Dit.quote:Op donderdag 28 november 2024 08:06 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat is dus het systeem "als je problemen veroorzaakt dan blijf je maar lekker weg"
Prima oplossing.
Dat zou op meer niveaus moeten gebeuren.
Nee, dat ook niet.quote:Op donderdag 28 november 2024 11:15 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hahaha, nee het woord niet, de omschrijving wel.
Ik heb het over veranderingen in de Westerse cultuur. Dat heeft niets met raciale superioriteiten, etnische zuivering te maken. Het blijft wat dit betreft dan ook erg bijzonder om te zien dat helaas velen binnen progressief linkse kringen geen onderscheid kunnen of willen maken tussen cultuur of etniciteit en 'ras'.quote:Wat is omvolking?
De één noemt het een racistische complottheorie, de ander een feitelijk demografisch fenomeen, maar wat is omvolking precies? Janse legt uit in OVT dat omvolking geen neutrale term is; het is eigenlijk een “diep racistisch en ideologisch concept van raciale superioriteiten en in het ergste geval zelfs van etnische zuivering.” De complottheorie stelt dat er een bewust beleid is om een volk te vervangen door een ander volk, vaak met een focus op immigratie, en tegenwoordig ook islam en een politieke elite die dit zou faciliteren.
Bron
Nu twee decennia later kunnen we zelfs gerust stellen dat het erger is dan hier werd voorgesteld en de nadruk ligt zelfs op het onderdrukken van de Christelijk-Joodse inslag en het faciliteren van meer Islam.quote:"Nederland is seculier en liberaal," stelt D66-Tweede Kamerlid Boris van der Ham vandaag in NRC-Next. Hij reageert hiermee op de uitspraken die minister Vogelaar deed in Trouw en op de felle reacties hierop van VVD en PVV. Vogelaar zei dat: "Om te bereiken dat moslims zich thuis voelen in Nederland, dit land in de toekomst niet langer een joods-christelijk land zal zijn, maar een land dat uitgaat van joods-christelijke-islamitische traditie". VVD en PVV willen vasthouden aan het joods-christelijke karakter dat Nederland volgens hen heeft.
Bron
Uit je eigen bron:quote:Op donderdag 28 november 2024 11:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, dat ook niet.
[..]
Ik heb het over veranderingen in de Westerse cultuur. Dat heeft niets met raciale superioriteiten, etnische zuivering te maken. Het blijft wat dit betreft dan ook erg bijzonder om te zien dat helaas velen binnen progressief linkse kringen geen onderscheid kunnen of willen maken tussen cultuur of etniciteit en 'ras'.
Wat ik stelde klopt namelijk. Zelfs twee decennia geleden werd dit al openlijk verkondigd door politici, zie bijvoorbeeld:
[..]
Nu twee decennia later kunnen we zelfs gerust stellen dat het erger is dan hier werd voorgesteld en de nadruk ligt zelfs op het onderdrukken van de Christelijk-Joodse inslag en het faciliteren van meer Islam.
En in plaats van hier inhoudelijk op te reageren met een paar goede steekhoudende tegenargumenten, denk je dat je mijn post makkelijk kunt wegzetten als een racistische complottheorie om zo én mij als user in een negatief daglicht te zetten én niet op de inhoud te hoeven reageren. Tja, dat spelletje ga ik niet meespelen natuurlijk.
tja.quote:Het hedendaagse gebruik van het woord ‘omvolking’ door politieke figuren verschilt van het nazi-concept uit de jaren twintig, maar is herkenbaar in de visie van Friedrich Burgdorfer. Volgens Janse hebben naoorlogse werken zoals Eurabia (2005) en vooral De grote vervanging (2011) bijgedragen aan het gebruik van de term door de PVV, zegt ze in De dag.
Zelf vindt ze de tegenwoordige normalisering van de term opvallend. In OVT legt ze uit dat het gevaarlijk kan zijn om dit begrip te gebruiken omdat het “antirechtstatelijk” is en het “druist in tegen het gelijkheidsprincipe”, het idee dat alle mensen gelijkwaardig zijn. Volgens haar wordt in dit geval een beeld geschetst waarin islamitische migranten als een bedreiging worden gezien.
Goh.quote:Hoewel volgens Janse "het streven naar een etnisch of cultureel pure gemeenschap zo oud is als de mens", is de term 'omvolking' voor het eerst gebruikt in de late jaren twintig van de vorige eeuw door de Duitse nazi-ideoloog Albert Brackmann. Het concept was onderdeel van het ideologische plan om de Slavische bevolking in de veroverde oostelijke gebieden te germaniseren.
In de jaren dertig vond er een 'omkering' van het concept plaats, zegt Janse in OVT en De dag. De Duitse demograaf Friedrich Burgdorfer waarschuwde voor de vervanging van het Duitse volk door migratie. Dit sluit aan bij de recente uitspraken over immigratie en islam.
En de gebruikte bron legt het zelf al uit, maar dat werd uiteraard weggelaten.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:17 schreef Origami94 het volgende:
HR heeft moeite om te bevestigen dat hij in de omvolkingstheorie gelooft. Ondanks dat hij het uitlegt.
Dat is iets anders dan de een moet iets opgeven vanwege een ander.quote:Op donderdag 28 november 2024 11:47 schreef Flow3r het volgende:
Geven en nemen, niks mis mee je te verdiepen in een ander en van elkaar te leren
Er loopt hier ergens een topic over de toename van overgewicht onder jongeren, alleen dat al zou een prima reden moeten zijn om juist niet zo'n suikerfeest te promoten.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:23 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat is iets anders dan de een moet iets opgeven vanwege een ander.
Neem bijvoorbeeld de HEMA. "Pasen" vervangen voor "lentefeest" want er kunnen mensen uit andere culturen zich daarmee ongemakkelijk voelen (leuk dat ze zo'n aanname maken) maar wel het suikerfeest volop promoten want diversiteit.
Eid al Fitr is vervangen voor Suikerfeestquote:Op donderdag 28 november 2024 12:23 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat is iets anders dan de een moet iets opgeven vanwege een ander.
Neem bijvoorbeeld de HEMA. "Pasen" vervangen voor "lentefeest" want er kunnen mensen uit andere culturen zich daarmee ongemakkelijk voelen (leuk dat ze zo'n aanname maken) maar wel het suikerfeest volop promoten want diversiteit.
In Nederland werd het Katholieke geloof in 1658 verboden. KAtholieken zijn daarna 150 jaar lang vervolgd door de Protestanten/Gereformeerden/Calvinisten. Ze mochten hun geloof niet belijden, en er zijn er velen vermoord. In 1795 werden Katholieken eindelijk door de wet weer gelijk gesteld met andere Nederlanders. Toch zijn er nog tot in de 20e eeuw antikatholieke acties geweest.quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Pasen als Pasen of als Lentefeest?quote:Op donderdag 28 november 2024 12:38 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Eid al Fitr is vervangen voor Suikerfeest
Wat mij betreft kan het allemaal prima naast elkaar bestaan
BSB is zijn hoofd heftig aan het schudden.quote:Op donderdag 28 november 2024 11:09 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Kijk eens, omvolking zelfs. Stoer hoor, maar je liegt.
Pasen is een joods lentefeest van oorsprong.quote:Op donderdag 28 november 2024 13:18 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Pasen als Pasen of als Lentefeest?
Op mij komt zoiets zeer onrespectvol over. Eigenlijk vind ik het onthutsend.quote:Op donderdag 28 november 2024 13:33 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Pasen is een joods lentefeest van oorsprong.
Mensen of bedrijven kunnen pasen ook lentefeest noemen. Bijv omdat men niet zo christelijk is.
Voor komst van het christendom in Nederland kende de oude Nederlanders al lentefeesten.
Onthutsend? Nee hoor.... als mensen het woord pasen niet willen gebruiken dan is dat niet disrespect voor mensen die dat wel willen gebruiken.quote:Op donderdag 28 november 2024 13:34 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Op mij komt zoiets zeer onrespectvol over. Eigenlijk vind ik het onthutsend.
We kunnen in ieder geval niet zeggen dat je niet je best doet.quote:Op donderdag 28 november 2024 13:51 schreef DrDentz het volgende:
Ik ben goed geïntegreerd als witte jongeman. Ik kijk naar de Dino Show, eet roti met kip en beroof af en toe een oud vrouwtje van haar pinpas.
Wel als het (met opzet?) vervangen wordt. Pasen is Pasen, al zo vreselijk lang. Moet dat nou overboord gekieperd worden omdat het mensen niet aanstaat?quote:Op donderdag 28 november 2024 13:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Onthutsend? Nee hoor.... als mensen het woord pasen niet willen gebruiken dan is dat niet disrespect voor mensen die dat wel willen gebruiken.
Paas me die doekoe.quote:Op donderdag 28 november 2024 13:56 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wel als het (met opzet?) vervangen wordt. Pasen is Pasen, al zo vreselijk lang. Moet dat nou overboord gekieperd worden omdat het mensen niet aanstaat?
Tuurlijk.... als mensen dat woord niet willen gebruiken, dan niet. Ieder het zijne.quote:Op donderdag 28 november 2024 13:56 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wel als het (met opzet?) vervangen wordt. Pasen is Pasen, al zo vreselijk lang. Moet dat nou overboord gekieperd worden omdat het mensen niet aanstaat?
Volgens mij is Suikerfeest de vertaling ervan. Lentefeest is geen vertaling van Pasen.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:38 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Eid al Fitr is vervangen voor Suikerfeest
Wat mij betreft kan het allemaal prima naast elkaar bestaan
Dat is iets anders dan roepen dat het afgeschaft moet worden want "niet meer van deze tijd" of "we moeten diverser en inclusiever worden".quote:Op donderdag 28 november 2024 13:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Onthutsend? Nee hoor.... als mensen het woord pasen niet willen gebruiken dan is dat niet disrespect voor mensen die dat wel willen gebruiken.
Je maakt hier het Howard Roark-argument dat kleur irrelevant is en cultuur des te meer. Heb je dat door?quote:Op donderdag 28 november 2024 12:49 schreef RetepV het volgende:
[..]
In Nederland werd het Katholieke geloof in 1658 verboden. KAtholieken zijn daarna 150 jaar lang vervolgd door de Protestanten/Gereformeerden/Calvinisten. Ze mochten hun geloof niet belijden, en er zijn er velen vermoord. In 1795 werden Katholieken eindelijk door de wet weer gelijk gesteld met andere Nederlanders. Toch zijn er nog tot in de 20e eeuw antikatholieke acties geweest.
En nog steeds is Nederland boven de grote rivieren één groot protestants/gereformeed/calvinistisch bolwerk, waar de mensen hun hele leven met samengeknepen billen rondlopen. Terwijl het er onder de grote rivieren veel gemoedelijker aan toe gaat.
En natuurlijk voel ik hier al wat weerstand opkomen, ik heb ooit in een streng gereformeerd bolwerk in de Nederlandse Bible Belt gewoond, en ken de manier van argumenteren wel.
Nee. Onder de grote rivieren is het inderdaad gemoedelijker, maar de mensen werken er niet minder hard, minder effectief, en zijn ook niet minder vaderlandslievend.
Vergeet niet dat Philips en ASML uit Eindhoven komen... Dan kan Amsterdam wel het grootste vliegveld van Nederland hebben, en daarom de 'Startup Capital' van Europa genoemd worden. Maar de werkelijke innovaties worden in het Zuiden gedaan, rond Eindhoven. Door voornamelijk van die gemoedelijke, bier drinkende en op-zondag-in-de-tuin-werkende Katholieken.
En alle weerstand die je mogelijk voelde tijdens het lezen van mijn verhaal, is direct bewijs dat de witten in Nederland OOK nog steeds niet geïntegreerd zijn.. Want waarom zou je je anders zo aangesproken voelen dat je eigenlijk wil reageren?
En DAT, dat laatste, was het hele punt dat ik wilde maken met mijn verhaal.
Bespaar je verder de moeite om over de voorgaande feiten te discussieren, die waren alleen maar het werktuig.
Het is natuurlijk de gebruikelijke strategie van links om de discussie puur semantisch te maken. Objectief gezien is het huidig immigratiebeleid gewoon immoreel ten opzichte van de inheemse cultuur. In de discussie over de ‘jodenjacht’ zag je ook dat links het nauwelijks over de gebeurtenissen zelf wilde hebben, maar vooral over hoe daar over gesproken werd. Het is een behoorlijk succesvolle strategie waarmee linkse mensen, en ook linkse users op dit forum, rechts continue in het verdachtenbankje weten te duwen zonder dat hun eigen ideeën ooit kritisch getoetst hoeven te worden.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:28 schreef Akkerdjie het volgende:
Misschien moet men een eufemisme bedenken van het woord "omvolking" waarmee mensen uit het linker spectrum wel vrede hebben en die niet besmet is vanuit een verleden. dan doen we met allerlei andere woorden ook. Dan kunnen we het tenminste hebben over het fenomeen (in niet voorbedachte zin) zonder dat mensen steeds ageren tegen het woord en het gesprek met een semantische discussie doodslaan.
Zie postnr 277quote:Op donderdag 28 november 2024 14:07 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Tuurlijk.... als mensen dat woord niet willen gebruiken, dan niet. Ieder het zijne.
Geef me het geld?quote:Op donderdag 28 november 2024 14:04 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Paas me die doekoe.
Prima gebruik van het woord Pasen, als je goed bent geïntegreerd
Ja dit klinkt erg joviaal. Maar wat als dat voor het Suikerfeest zou gelden? Het wordt langzamerhand het groentefeest? Ook geen probleem mee?quote:Op donderdag 28 november 2024 14:07 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Tuurlijk.... als mensen dat woord niet willen gebruiken, dan niet. Ieder het zijne.
Geen probleem mee.quote:Op donderdag 28 november 2024 15:30 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja dit klinkt erg joviaal. Maar wat als dat voor het Suikerfeest zou gelden? Het wordt langzamerhand het groentefeest? Ook geen probleem mee?
Noemen we het vastenavond.quote:Op donderdag 28 november 2024 14:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens mij is Suikerfeest de vertaling ervan. Lentefeest is geen vertaling van Pasen.
Het woord Suikerfeest duidt nog steeds op het Islamitische feest. Lentefeest heeft niks meer met het Christendom te maken.
Maar we zouden ramadan kunnen vervangen door 'vasten'.
Nou ik heb als autochtoon zeer veel moeite met een andere naam dan Pasen. Wat mij betreft wordt een winkel als de HEMA geboycot met hun ‘lentefeest’. Belachelijk gewoon.quote:Op donderdag 28 november 2024 15:32 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Geen probleem mee.
Tenzij mensen met opzet het groentefeest noemen, uit islamietenhaat.
Ik gebruik het woord pasen ook al jaren en ik blijf het gebruiken.quote:Op donderdag 28 november 2024 15:35 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou ik heb als autochtoon zeer veel moeite met een andere naam dan Pasen. Wat mij betreft wordt een winkel als de HEMA geboycot met hun ‘lentefeest’. Belachelijk gewoon.
Nou, mijn angst is dat, om de allochtonen tegemoet te komen, Pasen zal veranderen, waaronder de naam. Nederland heeft weinig respect voor eigen gebruiken, daar heb ik geen hoge pet van op.quote:Op donderdag 28 november 2024 15:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik gebruik het woord pasen ook al jaren en ik blijf het gebruiken.
Maar jouw 'zeer veel moeite' is problematisch... ... Je maakt je druk om niks.
Overigens gebruikt Hema zoals altijd het woord pasen : https://www.hema.nl/pasen
Ik heb helemaal geen behoefte om me te verdiepen en te leren van mensen van bepaalde culturele en religieuze achtergronden, ik geef er de voorkeur aan om die volledig te negeren.quote:Op donderdag 28 november 2024 11:47 schreef Flow3r het volgende:
Geven en nemen, niks mis mee je te verdiepen in een ander en van elkaar te leren
Dat heet onverdraagzaamheid.quote:Op donderdag 28 november 2024 15:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen behoefte om me te verdiepen en te leren van mensen van bepaalde culturele en religieuze achtergronden, ik geef er de voorkeur om om die volledig te negeren.
Mag dat ook?
Haha nee.quote:Op donderdag 28 november 2024 15:47 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat heet onverdraagzaamheid.
Nou, dan ben ik maar onverdraagzaam, ook al goed.quote:Op donderdag 28 november 2024 15:47 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat heet onverdraagzaamheid.
Maar waarom zou je…?quote:Op donderdag 28 november 2024 15:48 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou, dan ben ik maar onverdraagzaam, ook al goed.
Een cultuur verandert voortdurend. Je kunt je wel vasthouden aan wat je gewend was, en je ouders deden en zeiden het zo, idem je grootouders en je kennissen.quote:Op donderdag 28 november 2024 15:45 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, mijn angst is dat, om de allochtonen tegemoet te komen, Pasen zal veranderen, waaronder de naam. Nederland heeft weinig respect voor eigen gebruiken, daar heb ik geen hoge pet van op.
Het is trouwens niet zo, als ik onverdraagzaamheid zou hebben tegenover andere culturen, dan zou zich dat op een bepaalde manier moeten uiten, bv door je schofterig of respectloos op te stellen tegen hen. Maar dat doe ik dus niet, ik heb er gewoon geen interactie mee, en dat wil ik gewoon zo houden. Dat is niet onverdraagzaamheid, het is gewoon desinteresse.quote:
Ik hoop hetquote:Op donderdag 28 november 2024 15:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Een cultuur verandert voortdurend. Je kunt je wel vasthouden aan wat je gewend was, en je ouders deden en zeiden het zo, idem je grootouders en je kennissen.
Blijf gewoon pasen zeggen, doe ik ook ..en wie wat anders zegt... die moet ook doorgaan met wat hij het beste naampje vind. Overigens...... Hema ...promoot niet het afschaffen van het woord pasen... En een enkeling gebruikt het woord lentefeest.
In dit geval zie je spoken....: wokespook, allochtonenspook
Ik weet niet of het desinteresse is. Opzettelijk negeren zou ik meer een ontkenning van de realiteit noemen.quote:Op donderdag 28 november 2024 15:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het is trouwens niet zo, als ik onverdraagzaamheid zou hebben tegenover andere culturen, dan zou zich dat op een bepaalde manier moeten uiten, bv door je schofterig of respectloos op te stellen tegen hen. Maar dat doe ik dus niet, ik heb er gewoon geen interactie mee, en dat wil ik gewoon zo houden. Dat is niet onverdraagzaamheid, het is gewoon desinteresse.
Als je iemand wil ontmoeten of wil leren kennen, moet je daar toch op de een of andere manier moeite voor doen, en dat heb ik er niet voor over. Ik hoef niet met alle geweld te weten hoe 'de Turk' of 'de Marokkaan' in het leven staat, het boeit me gewoon niet, net zo min dat het hen niet zal boeien hoe ik in het leven sta.quote:Op donderdag 28 november 2024 15:56 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik weet niet of het desinteresse is. Opzettelijk negeren zou ik meer een ontkenning van de realiteit noemen.
Oké, de keus is aan jou…quote:Op donderdag 28 november 2024 16:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als je iemand wil ontmoeten of wil leren kennen, moet je daar toch op de een of andere manier moeite voor doen, en dat heb ik er niet voor over. Ik hoef niet met alle geweld te weten hoe 'de Turk' of 'de Marokkaan' in het leven staat, het boeit me gewoon niet, net zo min dat het hen niet zal boeien hoe ik in het leven sta.
Ik ontken niks, ik accepteer dat er mensen van andere culturen hier zijn, ik geef er alleen de voorkeur aan om er geen interactie mee te hebben. In sommige culturen is dat zelfs heel normaal, Chinezen bv zijn heel gesloten en als buitenstaander kom je daar heel moeilijk tussen. Vind ik verder prima, moeten ze helemaal zelf weten.
Integratie is het opgaan in een (harmonieus) geheel.quote:
Dit zijn geen kenmerken van integratie.quote:Wie kijkt naar mensen met een migratieachtergrond, ziet dat hun integratie steeds beter gaat. Het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) stelde het al vast: ze doen het steeds beter in het onderwijs, op de arbeidsmarkt en hebben volop contacten met mensen van een andere afkomst dan zijzelf.
Hmm, nee. De snelheid waarmee we de Westerse cultuur zien veranderen is ongekend. En dit deze veranderingen worden ook toegejuicht door een groep Westerlingen zelf. Men doet (bijvoorbeeld bij universiteiten) hier ook graag aan mee. Het kan allemaal niet snel genoeg gaan.quote:Op donderdag 28 november 2024 15:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Een cultuur verandert voortdurend. Je kunt je wel vasthouden aan wat je gewend was, en je ouders deden en zeiden het zo, idem je grootouders en je kennissen.
Blijf gewoon pasen zeggen, doe ik ook ..en wie wat anders zegt... die moet ook doorgaan met wat hij het beste naampje vind. Overigens...... Hema ...promoot niet het afschaffen van het woord pasen... En een enkeling gebruikt het woord lentefeest.
In dit geval zie je spoken....: wokespook, allochtonenspook
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |