Het is uiteraard nogal wat als je de autochtone burgers in hun eigen land vraagt beter te integreren (lees: zich aanpassen aan de autochtonen). Dan draai je het probleem om. Het is een vrij land dus mensen mogen dat vinden, maar het is natuurlijk geen oplossing, want de betere integratie en assimilatie moet van allochtonen komen, niet van autochtonen.quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:34 schreef Fok-it het volgende:
Oei. Een andere mening. Hoe waagt de Volkskrant het
Oh, die mening die mag gewoon hoor.quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:34 schreef Fok-it het volgende:
En dit.quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:48 schreef Hexagon het volgende:
Gezien het grote gebrek aan feitenkennis van velen, is dat niet helemaal onwaar.
Jeetje, dacht dat we dit hoofdstuk met de 'kut-Marokkanen' wel hadden afgesloten?quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is uiteraard nogal wat als je de autochtone burgers in hun eigen land vraagt beter te integreren (lees: zich aanpassen aan de autochtonen). Dan draai je het probleem om. Het is een vrij land dus mensen mogen dat vinden, maar het is natuurlijk geen oplossing, want de betere integratie en assimilatie moet van allochtonen komen, niet van autochtonen.
Onzin repliek. Het staat de TS vrij om hier iets van te vinden. Net zo goed als de Volkskrant meent hun mening te mogen verkondigen.quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:34 schreef Fok-it het volgende:
Tenzij je van de zelfopheffing bent natuurlijk. Vanuit dat perspectief is dit artikel meer dan verantwoord.quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is uiteraard nogal wat als je de autochtone burgers in hun eigen land vraagt beter te integreren (lees: zich aanpassen aan de autochtonen). Dan draai je het probleem om. Het is een vrij land dus mensen mogen dat vinden, maar het is natuurlijk geen oplossing, want de betere integratie en assimilatie moet van allochtonen komen, niet van autochtonen.
Ik kreeg deze gepushed via de chrome feed, met ook nog eens gratis toegang tot het artikel.quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:53 schreef MissButterflyy het volgende:
Snap sowieso niet dat TS vaak de berichten op gaat zoeken waar hij het toch niet mee eens is.
Ik heb zelf niks met de Telegraaf of X, dus daar ben ik weinig te vinden en lees ik zo min mogelijk.
Zijn er meer die dat doen en zich er daarna boos over maken.
Je vult te veel in. Ik kreeg dit artikel te zien op LinkedIn. Ook komt het niet van de Telegraaf of X, maar uit de Volkskrant.quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:53 schreef MissButterflyy het volgende:
Snap sowieso niet dat TS vaak de berichten op gaat zoeken waar hij het toch niet mee eens is.
Ik heb zelf niks met de Telegraaf of X, dus daar ben ik weinig te vinden en lees ik zo min mogelijk.
Naar mijn mening moeten nieuwkomers de normen en waarden, taal en wetgeving van het land waar ze kiezen te willen wonen, respecteren. De autochtone bevolking hoeft zich niet aan te passen, maar moet wel bepaalde afwijkende culturele waarden accepteren, voor zover die niet in strijd zijn met onze wetten en regels.quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:54 schreef Horzula het volgende:
[..]
Jeetje, dacht dat we dit hoofdstuk met de 'kut-Marokkanen' wel hadden afgesloten?
In hoeverre mogen we van immigranten vragen zich aan de al inwonenden aan te passen, hoeveel mag van de inwonenden verwacht worden zich aan de nieuwkomers aan te passen, en wie maakt dat uit?
De deur wordt vanuit zekere hoek inderdaad uit alle macht dichtgedrukt.quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:54 schreef Horzula het volgende:
[..]
Jeetje, dacht dat we dit hoofdstuk met de 'kut-Marokkanen' wel hadden afgesloten?
Helemaal, waarom zouden ze en de inwonenden.quote:In hoeverre mogen we van immigranten vragen zich aan de al inwonenden aan te passen, hoeveel mag van de inwonenden verwacht worden zich aan de nieuwkomers aan te passen, en wie maakt dat uit?
Ik lees de Telegraaf juist wel omdat ze als een van de weinige media pro-Israël zijn. Verder zit ik ook niet op X en mijd ik linkse media, inclusief NOS. Media opzoeken waarvan ik op voorhand weet dat die mij ergeren is zonde van de energiequote:Op dinsdag 26 november 2024 16:53 schreef MissButterflyy het volgende:
Zoals:quote:Op dinsdag 26 november 2024 17:01 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Tenzij je van de zelfopheffing bent natuurlijk. Vanuit dat perspectief is dit artikel meer dan verantwoord.
quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:48 schreef Hexagon het volgende:
Gezien het grote gebrek aan feitenkennis van velen, is dat niet helemaal onwaar.
Dat probleem krijgt een land als die een kwaaie chef uitdagen, want de kwaaie chefs krijgen nog altijd snel hulp van mensen met geen hoog IQ, staan er dus nooit alleen voor.quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
@HowardRoark doet dat juist goed om niet in zijn eigen bubbel te blijven wat uiteindelijk een fuik wordt. Over de schutting kijken om je meningen bij te slijpen door ook andere invalshoeken te zien.quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:53 schreef MissButterflyy het volgende:
Dat zie ik ook, dat het van de Volkskrant komt.quote:Op dinsdag 26 november 2024 17:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je vult te veel in. Ik kreeg dit artikel te zien op LinkedIn. Ook komt het niet van de Telegraaf of X, maar uit de Volkskrant.
Ach, jij komt even je mening geven over mijn mening.quote:Op dinsdag 26 november 2024 17:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
@:HowardRoark doet dat juist goed om niet in zijn eigen bubbel te blijven wat uiteindelijk een fuik wordt. Over de schutting kijken om je meningen bij te slijpen door ook andere invalshoeken te zien.
Het verklaart goed waarom hij goed geïnformeerd zijn posts kan schrijven en jij op een bepaald vlak/grijs niveau blijft hangen wat 9/10 gelul is.
Denk daar eens over na.
'Feitenkennis'quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:48 schreef Hexagon het volgende:
Zo dan.quote:Op dinsdag 26 november 2024 17:33 schreef Lemmeb het volgende:
Gaat niet gebeuren, nooit. En Zwarte Piet komt ook weer terug, wacht maar af.
Bevalt dat je allemaal niet? Rot dan maar weer gauw op naar Takki-Takkiland, of dat andere shithole waar je (voor)ouders oorspronkelijk vandaan komen.
Volgens mij was ie raakquote:Op dinsdag 26 november 2024 17:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ach, jij komt even je mening geven over mijn mening.
Daar hoef ik niet over na te denken.
Ben het nooit met je eens en je bent meestal hard, negatief en te rechts.
Het zou pas zorgelijk zijn als je mijn mening bewonderde. Dan is er iets goed mis met mij!
Een of ander artikel in de Volkskrant is blijkbaar al weer genoeg reden om je racistische drek te uiten. Dát is pas zorgelijk.quote:Op dinsdag 26 november 2024 17:33 schreef Lemmeb het volgende:
Bevalt dat je allemaal niet? Rot dan maar weer gauw op naar Takki-Takkiland, of dat andere shithole waar je (voor)ouders oorspronkelijk vandaan komen.
De enige aanpassing die ik gevraagd zie worden is meer leven naar de geest van de Nederlandse grondwet. Je kan er wat kanttekeningen bij plaatsen, maar zoals gewoonlijk reageer je als een extreem slachtoffertje als iemand een spiegel probeert voor te houden.quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die post van mij bevatte geen "racistische drek". Er is helemaal niks mis met het willen beschermen van je eigen cultuur. Dat jij dat onder "racistische drek" schaart, zegt vooral iets over jou.quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:01 schreef Durmada het volgende:
[..]
Een of ander artikel in de Volkskrant is blijkbaar al weer genoeg reden om je racistische drek te uiten. Dát is pas zorgelijk.
Nee hoor. Je sprong zelf nogal bovenop me dus heb je er even af getrapt.quote:
Welke 'feiten' zouden mensen moeten kennen? De progressief links gekleurde 'feiten'?quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Inderdaad, daar ontbreekt het bij velen aan, ongeacht hun afkomst.
Ik lees ook graag artikelen waar ik het niet mee eens ben. Ik vind het vaak wel leuk om mijn eigen aannames en ideeën naast die van een ander te leggen.quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:53 schreef MissButterflyy het volgende:
Feiten zijn heel eng als ze vaak tegen je wereldbeeld ingaan.quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:05 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Welke 'feiten' zouden mensen moeten kennen? De progressief links gekleurde 'feiten'?
De geschiedenis van ons land bijvoorbeeld. Of het functioneren van de politiek en onze instituten.quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:05 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Welke 'feiten' zouden mensen moeten kennen? De progressief links gekleurde 'feiten'?
Geef er eens een in relatie tot de strekking van het artikel waar ze bang van zouden moeten worden.quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Feiten zijn heel eng als ze vaak tegen je wereldbeeld ingaan.
Correct.quote:Op dinsdag 26 november 2024 17:33 schreef Lemmeb het volgende:
Voor allochtonen zeker, maar dat zal er niet van gaan komen.quote:
Hoeveel allochtonen zitten in jouw bubbel?quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
Er zou veel harder moeten worden opgetreden, problemen gewoon benoemen en als mensen met een migratieachtergrond uit Islamtische landen zich dan gediscrimineerd voelen, is het wellicht tijd voor hen om hun heil elders te zoeken. Want blijkbaar is men simpelweg niet in staat zelfreflectie te tonen en in te zien dat maatschappelijke problemen (zoals antisemitisme) heel te vaak door mensen uit hun gemeenschappen worden veroorzaakt.
Maar ja, dit zal helaas niet gaan gebeuren, op heel veel plekken waar hoogopgeleiden werken is het narratief uit de Volkskrant dominant en dus zullen misdragingen ongestraft blijven en daders keer op keer weer worden geknuffeld alsof zijn eigenlijk de slachtoffers zijn.
Ga vooral door. Je hapt anders graagquote:Op dinsdag 26 november 2024 18:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee hoor. Je sprong zelf nogal bovenop me dus heb je er even af getrapt.
Nou dit stukje grondwet waar dit artikel zijn integratieclaim vandaan haalt bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:07 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Geef er eens een in relatie tot de strekking van het artikel waar ze bang van zouden moeten worden.
Je kan de boze mannetjes zelf zien in dit topic.quote:Premier Schoof spreekt over een aanpassing aan ‘onze normen en waarden’. Als we dan kijken hoe Nederlanders met enkel een Nederlandse achtergrond zich hiertoe verhouden, ontstaat ook geen beeld om trots op te zijn. Uit onderzoek uit 2015 blijkt dat de grove negatieve houding tegenover mensen met een migratieachtergrond sterk is toegenomen sinds het midden van de jaren ‘90. Het gaat dan om instemmen op grove negatieve stereotyperende uitspraken over mensen met een migratieachtergrond. Dat past dus zeker niet bij onze ‘normen en waarden’ zoals onder meer verankerd in Artikel 1 van de Grondwet.
Het narratief van de Volkskrant is hier dat discriminatie fout is. Waar jij boos op bent is dat ze niet alleen moslims die antisemitisch zijn aanspreken, maar ook jou over hoe jij denkt over moslims als groep.quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
Er zou veel harder moeten worden opgetreden, problemen gewoon benoemen en als mensen met een migratieachtergrond uit Islamtische landen zich dan gediscrimineerd voelen, is het wellicht tijd voor hen om hun heil elders te zoeken. Want blijkbaar is men simpelweg niet in staat zelfreflectie te tonen en in te zien dat maatschappelijke problemen (zoals antisemitisme) heel te vaak door mensen uit hun gemeenschappen worden veroorzaakt.
Maar ja, dit zal helaas niet gaan gebeuren, op heel veel plekken waar hoogopgeleiden werken is het narratief uit de Volkskrant dominant en dus zullen misdragingen ongestraft blijven en daders keer op keer weer worden geknuffeld alsof zijn eigenlijk de slachtoffers zijn.
Als wij zouden willen integreren, in laten we zeggen de islamitische gemeenschap, zouden we juist meer afstand moeten nemen tot die grondwet.quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:16 schreef Glazenmaker het volgende:
ou dit stukje grondwet waar dit artikel zijn integratieclaim vandaan haalt bijvoorbeeld.
Professioneel meer dan genoeg, daar wordt zoals bij zoveel bedrijven en organisaties ook actief op geselecteerd. Privé ook een flink aantal, alleen dan niet met een achtergrond in de Islamtische wereld.quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:12 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hoeveel allochtonen zitten in jouw bubbel?
Ben ik wel even nieuwsgierig naar.
Als eerste ben ik helemaal niet boos (volgens mij niemand hier?). En ten tweede is er nergens sprake van discriminatie.quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:20 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het narratief van de Volkskrant is hier dat discriminatie fout is. Waar jij boos op bent is dat ze niet alleen moslims die antisemitisch zijn aanspreken, maar ook jou over hoe jij denkt over moslims als groep.
De volkskrant schrijft dat we ons in Nederland moeten integreren. Het Nederland met onze grondwet. Nergens dat jij hetzelfde moet gaan denken als een homohatende moslim.quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:23 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Als wij zouden willen integreren, in laten we zeggen de islamitische gemeenschap, zouden we juist meer afstand moeten nemen tot die grondwet.
Nou mooi dat je bloeddruk laag is. Fijn om te horen dat de problemen rond bijvoorbeeld de jodenjacht helemaal zijn opgelost.quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Als eerste ben ik helemaal niet boos (volgens mij niemand hier?). En ten tweede is er nergens sprake van discriminatie.
Dit. Verhoudingsgewijs is het aannemelijker dat er percentueel gezien meer allochtonen contact hebben met Nederlanders, dan andersom. Zeker op nationale schaal. En daarnaast wonen migranten veelal nabij elkaar en velen delen ondanks dat ze uit andere landen komen dezelfde culturele en religieuze achtergrond, in een bovendien voor hen (cultureel gezien) vreemd land waardoor ze des te meer gelijkenissen bij elkaar vinden, en elkaar eerder opzoeken. Het is dus logisch dat migranten vaker in contact staan met iemand van een andere achtergrond; ze staan dat -onderling-namelijk niet echt.quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:26 schreef gwn_een_user het volgende:
beetje een vreemd en vergezocht standpunt dit. etnische nederlanders gaan vaker met elkaar om, omdat ze in veel plaatsen de overgrote meerderheid vormen. ik zie niet in wat daar zo raar aan in - dat is het geval in zowat elk land. ik merk dat veel linkse blanke mensen het niet leuk vinden om witte mensen onder elkaar te zien. laat mensen omgaan met wie ze willen omgaan.
Nee, men draait het zo dat het integratieprobleem bij de autochtoon en niet bij de allochtoon zou liggen.quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De volkskrant schrijft dat we ons in Nederland moeten integreren. Het Nederland met onze grondwet. Nergens dat jij hetzelfde moet gaan denken als een homohatende moslim.
Het mag duidelijk zijn dat deze verre van opgelost zijn maar gebagatelliseerd en zelfs gerechtvaardigd aan de hand van halve waarheden en leugens. Alleen dat heeft niets te maken met dat ik boos zou zijn, dat ben ik namelijk niet.quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nou mooi dat je bloeddruk laag is. Fijn om te horen dat de problemen rond bijvoorbeeld de jodenjacht helemaal zijn opgelost.
quote:Op dinsdag 26 november 2024 17:33 schreef Lemmeb het volgende:
De agressie ook waarmee ze dit soort diarree uitsprekenquote:
Als jij het niet normaal vindt, probeer eens te onderbouwen waarom niet? ..quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:38 schreef Fok-it het volgende:
[..]
De agressie ook waarmee ze dit soort diarree uitspreken
Nou ja, ze zullen het zelf wel heel normaal en genuanceerd vinden
Denk dat de meesten zo denken als jou hoor.quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:26 schreef gwn_een_user het volgende:
beetje een vreemd en vergezocht standpunt dit, en ik zie dit soort artikelen wel vaker, al jaren lang. etnische nederlanders gaan vaker met elkaar om, omdat ze in veel plaatsen de overgrote meerderheid vormen. ik zie niet in wat daar zo raar aan in - dat is het geval in zowat elk land. ik merk dat veel linkse blanke *kuchzelfhatendekuch* mensen het niet leuk vinden om 'witte' mensen onder elkaar te zien. ik snap die drang niet om af te dwingen wie met wie omgaat. laat mensen omgaan met wie ze willen omgaan. wel niet discrimineren natuurlijk.
ik zag toevallig net die artikel in mijn nieuwsfeed, vlak voordat ik deze topic zag:
Opinie: ‘Hoe vaak zoeken wij, doorsnee witte Nederlanders, nou écht contact met moslims of Joden?’
https://www.parool.nl/col(...)s-of-joden~b0add3ea/
dit vind ik dan wel weer een punt hebben. veel mensen op het internet die joden en lhbt zogenaamd 'beschermen' tegen moslim immigranten maar dat eigenlijk enkel zeggen omdat ze moslim immigranten willen aanvallen, niet dat ze echt veel hebben met joden en lhbt mensen
maar goed, ikzelf ben allochtoon en heb nul etnische nederlandse vrienden want ik woon in amsterdam en dan wel een bepaalde stadsdeel waar nauwelijks nederlanders van mijn leeftijd wonen. het zijn eigenlijk enkel noord afrikaanse jongeren. ben ik nu ook een probleem? ik kan er weinig aan doen en heb vrij weinig tijd om vrienden te maken
ik ga mij overigens niet aanpassen aan immigranten. als jij hier naar toe komt dan leer je de taal, gedraag jij je, en ga je niet lopen zeiken over nederlandse tradities and culturele eigenheden. ik verwacht niet dat een land zich aan mij gaat aanpassen als ik ergens zou gaan verhuizen - dat is absurd
Nederlanders passen de geest van grondwet prima toe; op mede-Nederlanders. En dat is ook niet zo vreemd, het is immers een grondwet van en voor Nederland(ers). Een ooit soeverein gebied met een beperkt-gevarieerde bevolkings/culturele-samenstelling, en niet voor de open opvangplek wat nu nog Nederland genoemd wordt.quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:29 schreef Glazenmaker het volgende:
De volkskrant schrijft dat we ons in Nederland moeten integreren. Het Nederland met onze grondwet. Nergens dat jij hetzelfde moet gaan denken als een homohatende moslim.
Je kan je eigen cultuur beschermen zonder die stront over andere culturen uit te stortenquote:Op dinsdag 26 november 2024 18:03 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Die post van mij bevatte geen "racistische drek". Er is helemaal niks mis met het willen beschermen van je eigen cultuur. Dat jij dat onder "racistische drek" schaart, zegt vooral iets over jou.
Tenzij dat onderdeel is van je cultuur natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:51 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Je kan je eigen cultuur beschermen zonder die stront over andere culturen uit te storten
Wat lees ik nu weer? Het is geen competitie.quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:55 schreef Akathisia het volgende:
Je kan je cultuur alleen beschermen door deze eerst af te meten aan andere culturen. Anders herken je je eigen cultuur niet eens.
Als mensen uit die culturen zich herhaaldelijk misdragen, zal het bekritiseren van die culturen een logisch gevolg zijn.quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:51 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Je kan je eigen cultuur beschermen zonder die stront over andere culturen uit te storten
Correct.quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Progressief links zou er uiteraard wel alle begrip voor kunnen opbrengen als inwoners van Afrikaanse, Mediterrane, Arabische of Aziatische landen wel hun eigen cultuur willen behouden en de blanke opdringerige migrant zich maar compleet moet aanpassen aan hun normen en gebruiken. Zo kennen we hypocriet links wel.
Er is helemaal niets mis met de wens om als samenleving je eigen gangbare cultuur te bewaken en aanpassingsvermogen te verwachten van iedere vreemdeling.
Want hoe vaak proberen Islamitische minderheden de autochtone Nederlander te begrijpen en zich aan te passen? Dat zou de vraag moeten zijn en het antwoord is: 'lang niet genoeg'. Men trekt zich vooral terug in de eigen bubbel, spreekt de taal uit het land van herkomst en leeft een leven net zoveel mogelijk als de vader of oma deed in Marrakesh, Tunis of Ankara.quote:Hoe vaak zoekt de ‘doorsnee’ witte Nederlander écht contact met mensen van een andere achtergrond? Hoe vaak proberen we islamitische of andere minderheden te begrijpen?
Ik heb het al eerder gezegd, en het is heel primitief, maar mensen zijn dieren, en dieren leven in groepen. Groepen in de zin van religie, afkomst, cultuur enz enz. Hoe stom het ook klinkt, dit zal altijd zo blijven.quote:Op dinsdag 26 november 2024 19:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
Conservatieve religieuzen zitten doorgaans niet zo te wachten op dat 'contact', en dat geldt voor elke conservatieve religie. Totdat je je schikt naar hun wereldbeeld, gaan ze echt niet zoeken naar 'van elkaar leren'.
Wie werkelijk denkt dat een SGP'er uit Staphorst zin heeft om 'te leren' van die laatste katholiek die er nog is, zal van een koude kermis thuiskomen.
Zoals gewoonlijk is dan ook huidskleur of etniciteit irrelevant; het gaat om cultuur. Hoe open staat die cultuur voor andere invloeden?
Om dan te pretenderen dat vooral de autochtone, geseculariseerde heel gesloten is, is een beetje wensdenken. Daar zit het probleem niet. De meeste gesloten gemeenschappen kenmerken zich door religie, niet ras.
Bekritiseren vind ik van andere orde dan er bagger over heen stortenquote:Op dinsdag 26 november 2024 19:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als mensen uit die culturen zich herhaaldelijk misdragen, zal het bekritiseren van die culturen een logisch gevolg zijn.
[..]
Correct.
In had artikel uit het Parool dat wordt gedeeld door een andere user, laat zien dat men in het Westen het tegenovergestelde verwacht. De autochtonen die zich aanpassen aan de cultuur van de allochtonen, terwijl het net andersom moet zijn.
[..]
Want hoe vaak proberen Islamitische minderheden de autochtone Nederlander te begrijpen en zich aan te passen? Dat zou de vraag moeten zijn en het antwoord is: 'lang niet genoeg'. Men trekt zich vooral terug in de eigen bubbel, spreekt de taal uit het land van herkomst en leeft een leven net zoveel mogelijk als de vader of oma deed in Marrakesh, Tunis of Ankara.
Een volledig idiote mening is nog net iets anders dan alleen maar een andere mening.quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:34 schreef Fok-it het volgende:
Dhimmi heet zoiets.quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:12 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik word niet snel boos van een headline, maar tering. Hoe de fuck haal je het in je hoofd om te zeggen dat de oorspronkelijke bewoners van een land niet goed integreren. Fucking hell wat ben je dan een mongool.
Je hebt kipquote:Op dinsdag 26 november 2024 18:16 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nou dit stukje grondwet waar dit artikel zijn integratieclaim vandaan haalt bijvoorbeeld.
[..]
Je kan de boze mannetjes zelf zien in dit topic.
Ik ben in ieder geval blij dat je de VK op waarde weet te schatten.quote:
Wat is dit nu weer voor onderbuik onzin.quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:11 schreef HowardRoark het volgende:
Correct.
Er zou veel harder moeten worden opgetreden, problemen gewoon benoemen en als mensen met een migratieachtergrond uit Islamtische landen zich dan gediscrimineerd voelen, is het wellicht tijd voor hen om hun heil elders te zoeken.
Als zulke mensen zich niet willen aanpassen, zelfreflectie tonen of verantwoordelijkheid nemen en vervolgens ook nog gaan jammeren ver zogenaamd racisme of discriminatie als mensen het probleem benoemen, dan is het inderdaad beter als zulke mensen hun heil elders gaan zoeken.quote:Op dinsdag 26 november 2024 20:16 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor onderbuik onzin.
Hard optreden hoe precies? En tegen mensen die graag willen dat het uiterlijk van ZP moet veranderen?
Je kunt prima vinden dat ze hun heil elders zouden moeten gaan zoeken dat is je mening, maar mogen ze dat nog zelf weten? Vooral als ze hier geboren zijn.
Ja leuk, dat is jouw mening, proficiat. Of ga je nu pleiten om ze te straffen of ergens heen te deporteren omdat ze ZP willen veranderen? Wat bedoel je nu met "hard optreden".quote:Op dinsdag 26 november 2024 20:38 schreef HowardRoark het volgende:
dan is het inderdaad beter als zulke mensen hun heil elders gaan zoeken.
Eh jawel hoor.quote:Op dinsdag 26 november 2024 20:38 schreef HowardRoark het volgende:
Dat zij hier geboren zijn is verandert daar verder niets aan.
Niemand heeft het dan ook over de 'rechten' van deze mensen, het gaat om het aanpakken en niet langer tolereren van wangedrag. En als mensen dat niet willen accepteren zouden zij gestimuleerd moeten worden om dit land te verlaten.quote:Op dinsdag 26 november 2024 20:44 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Eh jawel hoor.
Als ze hier geboren zijn dan zijn het Nederlandse burgers die net zo veel rechten hebben als jij en ik.
Ik las pas een artikel in de Volkskrant over jonge Marokkaanse stellen die naar Marokko emigreerden vanwege de 'islamofobie' in dit land. Beste artikel in de Volkskrant in jaren. Dat er nog maar velen zullen volgen.quote:Op dinsdag 26 november 2024 20:43 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja leuk, dat is jouw mening, proficiat. Of ga je nu pleiten om ze te straffen of ergens heen te deporteren omdat ze ZP willen veranderen? Wat bedoel je nu met "hard optreden".
Als je in NL de wet overtreedt dan krijg je boetes of kun je de bak in draaien.quote:Op dinsdag 26 november 2024 20:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Niemand heeft het dan ook over de 'rechten' van deze mensen, het gaat om het aanpakken en niet langer tolereren van wangedrag. En als mensen dat niet willen accepteren zouden zij gestimuleerd moeten worden om dit land te verlaten.
Ja dat moeten hun weten.quote:Op dinsdag 26 november 2024 20:50 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik las pas een artikel in de Volkskrant over jonge Marokkaanse stellen die naar Marokko emigreerden vanwege de 'islamofobie' in dit land. Beste artikel in de Volkskrant in jaren. Dat er nog maar velen zullen volgen.
Nee, ik ben niet vaag bezig. Lees het topic maar eens rustig terug vanaf de OP.quote:Op dinsdag 26 november 2024 20:57 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als je in NL de wet overtreedt dan krijg je boetes of kun je de bak in draaien.
Dus op wat voor "wangedrag" doel je precies? En wat voor stimulatie?
Je bent lekker vaag bezig en geeft met opzet geen details omdat je gewoon weet dat de dingen die je wil niet mogelijk zijn zonder burgerrechten af te pakken van mensen die hier zijn geboren. Deugt voor geen meter.
Nederlandse jongeren zullen dat waarschijnlijk zijn geweest.quote:Op dinsdag 26 november 2024 21:04 schreef HowardRoark het volgende:
Het gaat hier over het wangedrag van moslimjongeren die eigenhandig even een 'Jodenjacht' probeerden op te zetten in Amsterdam.
Kattenbak neem ik aan 🙂quote:Op dinsdag 26 november 2024 20:03 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik ben in ieder geval blij dat je de VK op waarde weet te schatten.
Dit superioriteitsgevoel heeft de Democraten in Amerika ook veel opgeleverdquote:Op dinsdag 26 november 2024 16:48 schreef Hexagon het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |