Nou vertelquote:Op dinsdag 26 november 2024 12:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Heeft niks fout gedaan. Zou alle keuzes weer opnieuw maken.
Sommige keuzes van haar zijn achteraf nogal......twijfelachtig geweest.quote:
Nou vertelquote:Op dinsdag 26 november 2024 12:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Sommige keuzes van haar zijn achteraf nogal......twijfelachtig geweest.
Oja top argumentquote:Op dinsdag 26 november 2024 12:54 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Stop met drugs en misschien begrijp je het ooit.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
quote:Op dinsdag 26 november 2024 12:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
en terecht ... haar oplossing voor de vluchtelingencrisis van 2015 blijkt achteraf dé enige en meest effectieve echte oplosing te zijn. (En dat zeg ik als iemand die altijd een hekel aan de politica Merkel gehad heeft omdat die meestal op uitstellen en geen beslissing nemen... juist in de vluchtelingencrisis heeft ze wel relatief snel gehandeld )quote:Op dinsdag 26 november 2024 12:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Heeft niks fout gedaan. Zou alle keuzes weer opnieuw maken.
Een onneukbare dikke kont, aldus ome Berlus (rip).quote:
Heb je het al besteld?quote:Op dinsdag 26 november 2024 14:30 schreef Starhopper het volgende:
Ik ben gewoon zo onder de indruk van haar visie en kracht. We hebben echt meer leiders zoals Merkel nodig in de wereld. Ze is niet alleen een sterke vrouw, maar echt een legende!![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 26 november 2024 14:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Heb je het al besteld?
https://www.bol.com/nl/nl(...)2_18.19.ProductTitle
[ afbeelding ]
Het sarcasme is strong in this one...quote:Op dinsdag 26 november 2024 14:30 schreef Starhopper het volgende:
Omg, Angela Merkel is echt een QUEEN! Hoe ze 16 jaar lang Duitsland heeft geleid is gewoon iconisch. Haar boek klinkt als een mega-inspirerend verhaal over hoe ze zichzelf heeft opgewerkt in de politiek en altijd haar principes trouw bleef. Ik bedoel, hoe stoer is het dat ze gewoon bleef staan achter beslissingen waar anderen haar keihard om bekritiseerden?!
‘Wir schaffen das’ is echt een power-quote. Dat ze in 2015 zoveel vluchtelingen hielp terwijl anderen alleen maar muren wilden bouwen, laat zien hoe groot haar hart is. Ze was niet bang om te doen wat goed was, zelfs als het niet makkelijk was. Respect.
En hoe slim is het dat ze altijd dacht aan de grote plaatjes, zoals stabiliteit in Europa en diplomatie met Rusland? Het is zo duidelijk dat ze altijd voor vrede en samenwerking ging, zelfs als dat lastig was. Dat maakt haar echt een rolmodel, niet alleen voor politici, maar voor iedereen.
Ik ben gewoon zo onder de indruk van haar visie en kracht. We hebben echt meer leiders zoals Merkel nodig in de wereld. Ze is niet alleen een sterke vrouw, maar echt een legende!![]()
![]()
Oh, nee hoor, totaal niet sarcastisch bedoeld! Ik ben echt oprecht bewonderend over Angela Merkel. Ze is gewoon een groot voorbeeld van hoe je met kracht en visie kunt leiden, ook in moeilijke tijden. Als je haar prestaties bekijkt, is het lastig om niet onder de indruk te zijn, toch?quote:Op dinsdag 26 november 2024 14:46 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Het sarcasme is strong in this one...
Ehh, de Turkije-deal trad in maart 2016 in werking, de piek was echter in oktober 2015.quote:Op dinsdag 26 november 2024 13:31 schreef RM-rf het volgende:
[..]
namelijk, het afsluiten, samen met de andere EU-landen, van de EU-Turkijedeal.
De oplosing ligt in europese samenwerking en de
grafiek: aankomst van vluchtelingen in Griekenland:
[ afbeelding ]
Deze betekende dat binnen enkele maanden de vluchtelingenaantallen dusdanig terugvielen dat er geklaagd werd over een 'miljoenen-verlies' omdat zoveel vluchtelingenopvanginstellingen leegstonden ..
4 januari 2018
Lege asielzoekerscentra kosten COA miljoenen
IK ben reuze benieuwd of iemand kan aangeven of de huidige 'rechtsen' ook mar enig reel voorstel hebben dat werkelijk ook maar een klein deel van het effect kan hebben dat de EU-Turkijedeal vanaf november 2015 gebracht heeft...
Dat hoeven we helemaal niet te raden aangezien we allemaal hebben kunnen zien hoe Hongarije met deze crisis is omgegaan. Daar hebben ze nu niet de problemen die Duitsland en West Europa teisteren. Opvallend is ook dat wedstrijden tegen Israël regelmatig naar Hongarije verplaatst worden zonder noemenswaardige incidenten.quote:IK ben reuze benieuwd of iemand kan aangeven of de huidige 'rechtsen' ook mar enig reel voorstel hebben dat werkelijk ook maar een klein deel van het effect kan hebben dat de EU-Turkijedeal vanaf november 2015 gebracht heeft...
Het ondertekenen van de EU-Turkiejdeal is niet het beginpunt, het begoin met het EU-Turkey joint action plan van october 2015quote:Op dinsdag 26 november 2024 14:58 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Ehh, de Turkije-deal trad in maart 2016 in werking, de piek was echter in oktober 2015.
Ze heeft de poorten van Duitsland, en indirect de rest van Europa, wagenwijd opengezet voor miljoenen rapalje uit het Midden Oosten, en daarvan ondervinden we hier in Europa bijna wekelijks de bloederige gevolgen.quote:Op dinsdag 26 november 2024 14:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Oh, nee hoor, totaal niet sarcastisch bedoeld! Ik ben echt oprecht bewonderend over Angela Merkel. Ze is gewoon een groot voorbeeld van hoe je met kracht en visie kunt leiden, ook in moeilijke tijden. Als je haar prestaties bekijkt, is het lastig om niet onder de indruk te zijn, toch?
[..]MeloniSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
Hongarije was al in het voorjaar van 2015 begonnen met het plaatsen van hekken aan de grens met Servie omdat de stroom vluchtelingen te groot werd en de EU er niets aan deed, toen was er nog helemaal geen sprake van een deal met Turkije. In het najaar van 2015 gingen andere landen ook hekken gingen plaatsen en daarna werd er met Turkije gepraat waar de Turkije-deal uit voort is gekomen.quote:Op dinsdag 26 november 2024 15:09 schreef RM-rf het volgende:
[..]
het is dus niet dat die grenscontroles vanuit het niks kwamen... dat is nu juist dat rechtse Faber-fabeltje dat vluchtelingen zomaar 'afgeschrikt' moeten worden, en niet je niet ook een reel en effectief gezamelijk europees beleid aan je buitengrenzen moet opzetten..
De 'Energiewende' was al ingezet ten tijde van Gerhard Schröder.quote:Op dinsdag 26 november 2024 14:49 schreef Chivaz het volgende:
Merkel heeft eigenlijk maar 2 fouten gemaakt, een ondoordachte energiewende en natuurlijk Wir schaffen das die de Duitse samenleving onherroepelijk heeft veranderd in wat het nu is.
Wel makkelijk praten als je er zelf geen last van hebt.quote:Op dinsdag 26 november 2024 14:30 schreef Starhopper het volgende:
‘Wir schaffen das’ is echt een power-quote. Dat ze in 2015 zoveel vluchtelingen hielp terwijl anderen alleen maar muren wilden bouwen, laat zien hoe groot haar hart is. Ze was niet bang om te doen wat goed was, zelfs als het niet makkelijk was. Respect.
Drugs hielp mij juist met zien en begrijpen. Vind dit dus nogal kort door de bocht.quote:Op dinsdag 26 november 2024 12:54 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Stop met drugs en misschien begrijp je het ooit.
Dat is ook goed maar je moet weten wanneer je moet stoppen, anders ga je dingen zien die er niet zijn in het dagelijks leven.quote:Op dinsdag 26 november 2024 15:44 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Drugs hielp mij juist met zien en begrijpen. Vind dit dus nogal kort door de bocht.
Het "wir schaffen das" wordt achteraf van links tot rechts gezien als een fiasco.quote:
Je legt het er iets te dik bovenop om reacties uit te lokken denk ik.quote:Op dinsdag 26 november 2024 14:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Oh, nee hoor, totaal niet sarcastisch bedoeld! Ik ben echt oprecht bewonderend over Angela Merkel. Ze is gewoon een groot voorbeeld van hoe je met kracht en visie kunt leiden, ook in moeilijke tijden. Als je haar prestaties bekijkt, is het lastig om niet onder de indruk te zijn, toch?
Rusland heeft zich wel echt bewezen als trouwe partner inderdaad jaquote:Op dinsdag 26 november 2024 15:42 schreef SebbeSwensje het volgende:
Die vrouw begreep tenminste dat we beter af zijn met Rusland als partner dan met Rusland als vijand. Geen populaire mening, maar wel zoveel verstandiger dan afhankelijk willen zijn van een land aan de andere kant van de oceaan.
Of zijn die dingen er toch stiekem wel, maar is het niet de bedoeling dat je ze ziet?quote:Op dinsdag 26 november 2024 15:54 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Dat is ook goed maar je moet weten wanneer je moet stoppen, anders ga je dingen zien die er niet zijn in het dagelijks leven.
De VS en wij als Europa evenmin. Zonder Rusland zijn we de speelbal, met zijn we beter in staat om voor Europese belangen te kunnen strijden.quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:30 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Rusland heeft zich wel echt bewezen als trouwe partner inderdaad ja
EN hoe Nordstream Duitsland nog afhankelijker maakte van Rusland. En het geflirt met Rusland.quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het "wir schaffen das" wordt achteraf van links tot rechts gezien als een fiasco.
Het ad hoc sluiten van de kerncentrales waardoor nu de Duitse industrie en masse de productie naar Azië verplaatst wordt toch ook wel gezien als erg schadelijk voor Duitsland.
Nu haar aanpak van Rusland en het Duitse leger zijn wel desastreus geweest en mogen redenen van reflectie zijn.quote:Op dinsdag 26 november 2024 13:31 schreef RM-rf het volgende:
[..]
en terecht ... haar oplossing voor de vluchtelingencrisis van 2015 blijkt achteraf dé enige en meest effectieve echte oplosing te zijn. (En dat zeg ik als iemand die altijd een hekel aan de politica Merkel gehad heeft omdat die meestal op uitstellen en geen beslissing nemen... juist in de vluchtelingencrisis heeft ze wel relatief snel gehandeld )
namelijk, het afsluiten, samen met de andere EU-landen, van de EU-Turkijedeal.
De oplosing ligt in europese samenwerking en de
grafiek: aankomst van vluchtelingen in Griekenland:
[ afbeelding ]
Deze betekende dat binnen enkele maanden de vluchtelingenaantallen dusdanig terugvielen dat er geklaagd werd over een 'miljoenen-verlies' omdat zoveel vluchtelingenopvanginstellingen leegstonden ..
4 januari 2018
Lege asielzoekerscentra kosten COA miljoenen
IK ben reuze benieuwd of iemand kan aangeven of de huidige 'rechtsen' ook mar enig reel voorstel hebben dat werkelijk ook maar een klein deel van het effect kan hebben dat de EU-Turkijedeal vanaf november 2015 gebracht heeft...
Tot nog toe is het hooguit veel loos geroep en _nietsdoen_, buiten dan symbolische maatregelen willen nemen, vanuit een effectief ook onwerkzaam 'Fantasie-idee' dat je vluchtelingen zou kunnen afschrikken met 'slechte omstandigheden' (wat nonsens is, die mensen gaan op nauwelijks zeewaardige overvolle bootjes de zee op met grote kans te sterven, die schrik je heus niet af met het idee dat ze in een overvol Ter Apel in de buitenlucht moeten slapen)
[..]QAAAAAAAANKERRRRRSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterker nog: ze zou alles weer hetzelfde gedaan hebben als ze de keus had.quote:
Rusland als partner is waardoor ze effectiever Oekraïne hebben kunnen aanvallen.quote:Op dinsdag 26 november 2024 15:42 schreef SebbeSwensje het volgende:
Die vrouw begreep tenminste dat we beter af zijn met Rusland als partner dan met Rusland als vijand. Geen populaire mening, maar wel zoveel verstandiger dan afhankelijk willen zijn van een land aan de andere kant van de oceaan.
Het resultaat was wel dat Rusland de EU confronteerde met energie chantage. In mijn ogen een oorlogsverklaring.quote:Op dinsdag 26 november 2024 15:42 schreef SebbeSwensje het volgende:
Volgens mij was iedereen na Fukushima wel een beetje tegen kern energie. daar kan je niet alleen haar de schuld van gevenquote:Op dinsdag 26 november 2024 23:05 schreef VEM2012 het volgende:
Als je op je hele loopbaan terugkijkt en niets kan vinden wat je beter had kunnen doen, dan heb je een ernstig gebrek aan zelfkritiek.
Iedereen maakt fouten. En mensen die denken foutloos te zijn maken er velen…
Je kan ook redelijk vaststellen dat Duitsland onder haar leiding ernstig in verval is geraakt. Met name het besluit om te stoppen met kernenergie en ik plaats daarvan over te gaan op bruinkool is van een zeldzame domheid en dat gaat een groot deel van de industrie daar niet overleven.
Heb je het artikel wel gelezen?quote:Op dinsdag 26 november 2024 14:30 schreef Starhopper het volgende:
Omg, Angela Merkel is echt een QUEEN! Hoe ze 16 jaar lang Duitsland heeft geleid is gewoon iconisch. Haar boek klinkt als een mega-inspirerend verhaal over hoe ze zichzelf heeft opgewerkt in de politiek en altijd haar principes trouw bleef. Ik bedoel, hoe stoer is het dat ze gewoon bleef staan achter beslissingen waar anderen haar keihard om bekritiseerden?!
En hoe slim is het dat ze altijd dacht aan de grote plaatjes, zoals stabiliteit in Europa en diplomatie met Rusland? Het is zo duidelijk dat ze altijd voor vrede en samenwerking ging, zelfs als dat lastig was. Dat maakt haar echt een rolmodel, niet alleen voor politici, maar voor iedereen.
![]()
Iedereen snapt dat, de Russen zien ons alleen nog steeds als hun aartsrivaal, die willen helemaal onze partner niet zijnquote:Op dinsdag 26 november 2024 15:42 schreef SebbeSwensje het volgende:
Als haar intentie het slopen van Duitsland en Europa aan de rand van een nieuwe wereldoorlog brengen waren dan mag je inderdaad onder de indruk zijn van haar prestaties.quote:Op dinsdag 26 november 2024 14:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja, ik heb het artikel gelezen. Wat jij ziet als ‘meegaan met anderen’, zie ik als strategisch leiderschap. Merkel wist hoe ze in moeilijke omstandigheden toch het beste resultaat kon bereiken. Een sterke leider is niet iemand die altijd maar haar zin doordrukt, maar iemand die oplossingen zoekt binnen de realiteit. Merkel hield zich staande in een verdeeld Europa en wist keer op keer te navigeren tussen verschillende belangen. Dat is juist krachtig.quote:Op woensdag 27 november 2024 05:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
Heb je het artikel wel gelezen?
Het is een hele lijst zaken die ze deed omdat ze niet anders kon omdat ze de rest niet mee dacht te krijgen
Dan beschrijf je geen sterke leider met visie die niet bang is om de goede beslissingen te nemen maar op zijn best een politicus en op zijn slechts een marionet en zeker geen legende
Thatcher was een legende Merkel was gewoon een speler die het tot bondscoach heeft geschopt en vervolgens geen wedstrijd heeft gewonnen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
Niet iedereen (zou ook wel gek zijn na een ‘kernramp’ met welgeteld 1 dode 7 jaar later vs bijna 20.000 doden tgv beving/tsunami). Maar zij was idd niet de enige actor. Niet eens de bedenker ervan. Maar ze heeft het laten gebeuren en dat is een overduidelijke fout van haar. Ingegeven door ‘ik hou van het pluche’.quote:Op woensdag 27 november 2024 03:06 schreef 111210 het volgende:
[..]
Volgens mij was iedereen na Fukushima wel een beetje tegen kern energie. daar kan je niet alleen haar de schuld van geven
haar keuze voor diplomatie heeft 1,2 miljoen extra vluchtelingen opgeleverdquote:Op woensdag 27 november 2024 07:22 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja, ik heb het artikel gelezen. Wat jij ziet als ‘meegaan met anderen’, zie ik als strategisch leiderschap. Merkel wist hoe ze in moeilijke omstandigheden toch het beste resultaat kon bereiken. Een sterke leider is niet iemand die altijd maar haar zin doordrukt, maar iemand die oplossingen zoekt binnen de realiteit. Merkel hield zich staande in een verdeeld Europa en wist keer op keer te navigeren tussen verschillende belangen. Dat is juist krachtig.
En over Thatcher: ja, ze was invloedrijk, maar ze polariseerde alles en iedereen en je moeder. Haar harde aanpak heeft de Britse samenleving uit elkaar getrokken. “There is no such thing as society” is precies het tegenovergestelde van wat een samenleving nodig heeft. Stakingen neerslaan, publieke voorzieningen afbreken... Dat maakte hard, maar niet het voorbeeld van goed leiderschap.
Merkel koos voor diplomatie en verbinding, zelfs als het lastig was. Haar keuzes tijdens de vluchtelingencrisis waren gebaseerd op menselijkheid en principes, niet op korte termijn winst. Dat is wat echte leiders doen: niet alleen voor zichzelf kiezen, maar voor het grotere geheel.
Als dat geen sterke leider is, weet ik niet wat wel.
dat slaat dan ook weer nergens opquote:Op woensdag 27 november 2024 07:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Tja grote fan van Poetin met het ddr verleden.
Er is een groot verschil tussen een goed politicus zijn (dat is ze) en een goed bestuurder.quote:Op woensdag 27 november 2024 08:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat slaat dan ook weer nergens op
dat ze een groot fan van Poetin is blijkt nergens uit en de stasi laat optekenen dat ze geen heel groot liefhebber van de DDR was
gewoon een prima politicus maar at the wrong place en at the wrong time en meer ook niet
dat zeg ikquote:Op woensdag 27 november 2024 08:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen een goed politicus zijn (dat is ze) en een goed bestuurder.
Hugo de Jonge is ook een geweldig politicus, maar een dramatische bestuurder.
Helaas beloont het politieke stelsel goed politicus zijn en straft het goed bestuurderschap af.
Dan krijg je dus dramafiguren als Merkel, VDL, Macron, Trudeau, Harris, enz.
Sorry, maar wat een kortzichtige manier om naar Merkel’s beleid te kijken. Het aantal vluchtelingen toeschrijven aan haar keuze voor diplomatie is echt te simpel. Die mensen vluchtten voor oorlog en geweld. Ze kwamen omdat ze geen andere keuze hadden. Merkel koos ervoor om humaniteit boven politiek gewin te plaatsen, en daar was moed voor nodig.quote:Op woensdag 27 november 2024 07:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
haar keuze voor diplomatie heeft 1,2 miljoen extra vluchtelingen opgeleverd
6 miljoen verspreid over heel europa, ze heeft nergens het beste resultaat weten te bereiken, ze heeft het uberhaupt niet geprobeerd want o jeetje, straks krijg ik geen meerderheid mee of straks wordt mijn eigen partij boos op me
Merkel was een hele slechte bondskanselier
ik schrijf de Oekrainse vluchtelingen toe aan haar keuze voor diplomatie, 1.2 miljoen in Duitsland en 6 miljoen totaalquote:Op woensdag 27 november 2024 08:43 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Sorry, maar wat een kortzichtige manier om naar Merkel’s beleid te kijken. Het aantal vluchtelingen toeschrijven aan haar keuze voor diplomatie is echt te simpel. Die mensen vluchtten voor oorlog en geweld. Ze kwamen omdat ze geen andere keuze hadden. Merkel koos ervoor om humaniteit boven politiek gewin te plaatsen, en daar was moed voor nodig.
Daarnaast heeft ze wel geprobeerd om een betere verdeling van de vluchtelingen over Europa te regelen, maar juist landen die zich afsloten en muren bouwden, maakten dat moeilijk. Merkel was geen leider die alleen aan zichzelf dacht of populaire beslissingen nam om kritiek te vermijden. Ze dacht verder dan dat, naar wat juist was, niet alleen voor Duitsland, maar voor Europa.
Het gemak waarmee je haar leiderschap afschrijft, zegt meer over jouw beeld van leiderschap dan over haar prestaties. Merkel verdiende respect voor haar visie en vastberadenheid, zelfs als ze daar weerstand voor kreeg. Dat is wat leiderschap inhoudt: doen wat nodig is, niet wat makkelijk is.
ik neem haar haar keuzes ook niet per se kwalijk, het waren slechte keuzes (niet puur achteraf gezien) maar als dat haar dingetje is en ze het daarmee tot bondskanselier heeft geschopt dan moet ze het proberen`en daar heb ik dan respect voor, als het dan niet goed uitpakt dan pech gehad, iedere nieuwe dag is uniekquote:Op woensdag 27 november 2024 08:46 schreef MissButterflyy het volgende:
Kan me nog herinneren dat toen de oorlog in Syrië begon, ergens in 2012, men behoorlijk enthousiast was vluchtelingen op te vangen in Europa. Dat was niet alleen Merkel, maar iets wat veel gewone mensen ook vonden dat moest worden gedaan. Net als toen de oorlog in Oekraïne net was begonnen.
Beelden van oorlog en talloze doden, de Arabische lente die toch niet zo goed uitpakte, gingen de wereld over en men vond het zo onrechtvaardig wat daar gebeurde dat men vond dat iets moest worden gedaan.
Tegelijkertijd was er een lobby van de Duitse werkgevers in de categorie we hebben die mensen nodig en waren veel "vluchtelingen" verontwaardigd over de kwaliteit van het internet in hun "opvanglocatie" en dachten die als aanwinst begroet te worden in plaats van uit medelijden geholpen te worden.quote:Op woensdag 27 november 2024 08:46 schreef MissButterflyy het volgende:
Kan me nog herinneren dat toen de oorlog in Syrië begon, ergens in 2012, men behoorlijk enthousiast was vluchtelingen op te vangen in Europa. Dat was niet alleen Merkel, maar iets wat veel gewone mensen ook vonden dat moest worden gedaan. Net als toen de oorlog in Oekraïne net was begonnen.
Beelden van oorlog en talloze doden, de Arabische lente die toch niet zo goed uitpakte, gingen de wereld over en men vond het zo onrechtvaardig wat daar gebeurde dat men vond dat iets moest worden gedaan.
Iets kan op het moment zelf een goed idee geleken hebben en dan nog kun je achteraf vaststellen dat het ongelukkig was. Die zelfreflectie mist ze duidelijk.quote:Op woensdag 27 november 2024 08:46 schreef MissButterflyy het volgende:
die interventies gingen dan ook niet om vrede en democratie voor iedereenquote:Op woensdag 27 november 2024 09:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Iets kan op het moment zelf een goed idee geleken hebben en dan nog kun je achteraf vaststellen dat het ongelukkig was. Die zelfreflectie mist ze duidelijk.
Denk aan de interventies van de VS in het MO. Heb ik jarenlang ook een goed idee gevonden. Democratie en vrijheid brengen voor iedereen.
Nou, als je dan ziet wat het gevolg is, zeker in Afghanistan, waar vrouwen alleen nog maar broedkippen/seksslaven zijn… Of hoe ISIS heeft huisgehouden…
Dan zeg ik met de kennis van nu: dat zag ik verkeerd.
Irak was natuurlijk voor de olie, Afghanistan was om wraak te nemen voor 9/11 en the war on terror.quote:Op woensdag 27 november 2024 09:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Iets kan op het moment zelf een goed idee geleken hebben en dan nog kun je achteraf vaststellen dat het ongelukkig was. Die zelfreflectie mist ze duidelijk.
Denk aan de interventies van de VS in het MO. Heb ik jarenlang ook een goed idee gevonden. Democratie en vrijheid brengen voor iedereen.
Nou, als je dan ziet wat het gevolg is, zeker in Afghanistan, waar vrouwen alleen nog maar broedkippen/seksslaven zijn… Of hoe ISIS heeft huisgehouden…
Dan zeg ik met de kennis van nu: dat zag ik verkeerd.
Precies dat was de dekmantel, nooit het daadwerkelijke doel.quote:Op woensdag 27 november 2024 09:17 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Irak was natuurlijk voor de olie, Afghanistan was om wraak te nemen voor 9/11 en the war on terror.
Maar het klinkt natuurlijk mooier om de boodschap te brengen democratie te brengen.
Heeft vooral een paar miljoen doden gekost, en achteraf breng je democratie natuurlijk niet met geweld. Zeker niet van buitenaf.
Alsof ik op het Tina forum zitquote:Op dinsdag 26 november 2024 14:30 schreef Starhopper het volgende:
![]()
Afghanistan was het begin van de bewapening van religieuze idioten. Dat begon toen de Sovjet Unie daar amok aan het maken waren en de neocons in de VS de Sovjets dwars wilde zitten (operation Cyclone).quote:Op woensdag 27 november 2024 09:17 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Irak was natuurlijk voor de olie, Afghanistan was om wraak te nemen voor 9/11 en the war on terror.
Maar het klinkt natuurlijk mooier om de boodschap te brengen democratie te brengen.
Heeft vooral een paar miljoen doden gekost, en achteraf breng je democratie natuurlijk niet met geweld. Zeker niet van buitenaf.
Niet zo vreemd ook als wij ons opstellen als sattelietstaat van de VS en vrolijk bijdragen aan het in de hoek drijven van Rusland.quote:Op woensdag 27 november 2024 05:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
Iedereen snapt dat, de Russen zien ons alleen nog steeds als hun aartsrivaal, die willen helemaal onze partner niet zijn
Daar heeft Rusland immers zelf voor gekozen. Wij, Europa, het westen, vonden het prima om op vriendschappelijke manier verder te gaan met handeldrijven. Alleen wilde Poetin dat niet, die wilde graag een oorlog om steviger in het zadel te komen zittenen bij een oorlog hoort een vijand. En wie zijn er makkelijker tot vijand te bestempelen dan de landen waar je eigenlijk jaloers op bent?quote:Op woensdag 27 november 2024 10:12 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Niet zo vreemd ook als wij ons opstellen als sattelietstaat van de VS en vrolijk bijdragen aan het in de hoek drijven van Rusland.
Zo is het alleen niet gegaan. Jeltsin heeft Poetin juist naar voren geschoven omdat hij pro-Westers was. Het was alleen niet in het belang van de VS dat Rusland en Europa een sterk verbond zouden hebben en dus is dat tegengewerkt.quote:Op woensdag 27 november 2024 10:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daar heeft Rusland immers zelf voor gekozen. Wij, Europa, het westen, vonden het prima om op vriendschappelijke manier verder te gaan met handeldrijven. Alleen wilde Poetin dat niet, die wilde graag een oorlog om steviger in het zadel te komen zittenen bij een oorlog hoort een vijand. En wie zijn er makkelijker tot vijand te bestempelen dan de landen waar je eigenlijk jaloers op bent?
Het is een troll.quote:
Hahahaaaaaa jaquote:Op woensdag 27 november 2024 10:12 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Niet zo vreemd ook als wij ons opstellen als sattelietstaat van de VS en vrolijk bijdragen aan het in de hoek drijven van Rusland.
Poetin is nooit pro-westers geweest. Poetin is een oud KGB-agent die het uiteenvallen van de Sovjet Unie als trauma heeft.quote:Op woensdag 27 november 2024 10:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zo is het alleen niet gegaan. Jeltsin heeft Poetin juist naar voren geschoven omdat hij pro-Westers was. Het was alleen niet in het belang van de VS dat Rusland en Europa een sterk verbond zouden hebben en dus is dat tegengewerkt.
Ik zoek de aanval niet, ik zoek de hulp. Die hebben we hier allemaal nodig.quote:
O, jij weet het beter dan deskundigen?quote:Op woensdag 27 november 2024 20:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Poetin is nooit pro-westers geweest. Poetin is een oud KGB-agent die het uiteenvallen van de Sovjet Unie als trauma heeft.
Over welke deskundigen heb je het?quote:Op woensdag 27 november 2024 20:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
O, jij weet het beter dan deskundigen?
Sachs bv, die er met zijn neus bovenop stond. Maar joh, zovelen.quote:Op woensdag 27 november 2024 20:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Over welke deskundigen heb je het?
Okay, graag met citaat.quote:Op woensdag 27 november 2024 21:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Sachs bv, die er met zijn neus bovenop stond. Maar joh, zovelen.
Welke kleur Crocs zijn het geworden?quote:Op woensdag 27 november 2024 07:21 schreef BEFEM het volgende:
Jaar of 8 geleden zat ik naast Merkel in een schoenenwinkel in Berlijn. 2 beveiligers bij de ingang. Wel grappig dat dat gewoon kan.
Nu komt het wel heel dichtbij.
Macron.quote:Op woensdag 27 november 2024 08:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen een goed politicus zijn (dat is ze) en een goed bestuurder.
Hugo de Jonge is ook een geweldig politicus, maar een dramatische bestuurder.
Helaas beloont het politieke stelsel goed politicus zijn en straft het goed bestuurderschap af.
Dan krijg je dus dramafiguren als Merkel, VDL, Macron, Trudeau, Harris, enz.
quote:Angela Merkel ontvangt hoogste onderscheiding van Amsterdam
Voormalig bondskanselier Angela Merkel is door burgemeester Femke Halsema onderscheiden met de Gouden Medaille van de Stad Amsterdam, de hoogste eer die de stad kan verlenen. Merkel ontving de medaille tijdens een ontvangst in de ambtswoning, waar zij ook haar boek Vrijheid presenteerde aan een zaal gevuld met prominenten.
Halsema prees Merkel om haar onvermoeibare inzet voor vrijheid en haar leiderschap. “U belichaamt de geest van vrijheid waar deze stad zich mee identificeert,” verklaarde de burgemeester in haar toespraak. Ze verwees naar Merkels keuze voor Nina Hagens lied Du hast den Farbfilm vergessen tijdens haar afscheidsceremonie als bondskanselier, een ode aan vrijheid en rebellie. “Het is die wijsheid, dat karakter en die vleug van rebellie die ik zie in het beste van de stad Amsterdam,” zei Halsema.
De toespraak bevatte ook een kwinkslag naar voormalig premier Mark Rutte. “Misschien weet u dat Mark Rutte ooit sprak over de ‘wittewijnsippende elite van Amsterdam’ om stemmen op rechts te winnen. Mocht u zich afvragen wie hij bedoelde: kijk om u heen,” grapte Halsema. Ze voegde toe dat Rutte spijt heeft van die opmerking: “Elke keer dat hij de stad bezoekt, zorg ik ervoor dat hij niets anders dan water en limonade krijgt.”
Voor Merkel was het ontvangen van de medaille een grote eer, zei ze. “Ik wist niet dat we Nina Hagen met Amsterdam delen, maar ik doe het graag. Ik ben zeer vereerd en diep bewogen om deze onderscheiding te ontvangen.” Merkel voegde eraan toe blij te zijn dat Amsterdam een vrouwelijke burgemeester heeft. “Vrouwen laten steeds vaker zien dat ze minstens net zo goed zijn als mannen.”
Halsema sloot haar toespraak af met de woorden: “Uw leven en werk zullen blijven inspireren, hier in Amsterdam en ver daarbuiten.”
https://www.parool.nl/ned(...)n-vrijheid~b587013b/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |