abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 november 2024 @ 11:45:54 #65
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215687070
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2024 11:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
Laatst bij de treinstaking viel het op dat er vijf mensen als droids op een leeg station stonden te wachten.
Al dagen was in het nieuws dat er een treinstaking was.
Op de borden stond het aangegeven. Het werd omgeroepen.

Ik trek het verder dan alleen het nieuws niet meer volgen. Deze
Mensen hebben geen zin meer om informatie tot zich te nemen. Ze willen alleen nog zelf zenden.
En ze hadden het toch makkelijk kunnen zien op hun telefoon; grote kans dat die zowat aan hun hand vastgekleefd zit.
  dinsdag 26 november 2024 @ 11:58:39 #66
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215687181
Vanochtend een 1vandaag enquete ingevuld met dezelfde vraag over nieuwsmijders. Ben benieuwd naar die resultaten :D
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_215687203
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 10:45 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Ze planten ook subtiele trucjes in de vorm van afluisterapparatuur achter je fotolijstjes.
Het ridiculiseren van mensen is ook een trucje wat ze doen, of juist de enorme wappies belichten om zo iedereen die echt kritisch is in die hoek te zetten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_215687213
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 12:03 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het ridiculiseren van mensen is ook een trucje wat ze doen, of juist de enorme wappies belichten om zo iedereen die echt kritisch is in die hoek te zetten.
Ik ontvang dan ook geldstromen van het AD.
pi_215687214
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2024 11:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
Laatst bij de treinstaking viel het op dat er vijf mensen als droids op een leeg station stonden te wachten.
Al dagen was in het nieuws dat er een treinstaking was.
Op de borden stond het aangegeven. Het werd omgeroepen.

Ik trek het verder dan alleen het nieuws niet meer volgen. Deze
Mensen hebben geen zin meer om informatie tot zich te nemen. Ze willen alleen nog zelf zenden.
Het kunnen ook expats zijn die het niet meekrijgen.
pi_215687216
Niet zo raar als je gebombardeerd wordt met kansloze kinderachtige eenzijdig gerichte propaganda.

Kijk naar dat gaza gelul van de nos. Iedere avond eenzijdig reportages die het hele nieuws opslokken, kinderachtig gebracht alsof het t jeugdjournaal is. Terwijl er zoveel meer nieuws is... Ik kijk het ook niet meer. Ik zoek mn eigen nieuws wel.

Ook gevaarlijk. Want dan val je in een fuik. Toch kijk ik het dan een keer als ik langs zap en irriteer me gewoon direct aan de maniertjes.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215687236
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 12:04 schreef Red_85 het volgende:
Niet zo raar als je gebombardeerd wordt met kansloze kinderachtige eenzijdig gerichte propaganda.

Kijk naar dat gaza gelul van de nos. Iedere avond eenzijdig reportages die het hele nieuws opslokken, kinderachtig gebracht alsof het t jeugdjournaal is. Terwijl er zoveel meer nieuws is... Ik kijk het ook niet meer. Ik zoek mn eigen nieuws wel.

Ook gevaarlijk. Want dan val je in een fuik. Toch kijk ik het dan een keer als ik langs zap en irriteer me gewoon direct aan de maniertjes.
Ik luister dagelijks naar Boekestijn en de Wijk, op zich altijd erg informatief en ter zake.
Voor nieuws over Amerika is de Amerika Podcast van BNR erg fijn, en wil je de conflicten volgen dan is Veldheren een goede.
pi_215687373
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 11:12 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Maar heb je er iets aan? Als je een week het journaal niet kijkt, heb je dan wat gemist? Volgens mij niet.

Als ik vandaag het journaal ga kijken dan kan ik drie kwart van de onderwerpen gewoon weer voorspellen.
Hangt van je interesse in een onderwerp af of je er iets aan hebt. Ik volg meestal NOS teletekst (de App) voor de headlines.
pi_215687420
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 november 2024 08:24 schreef Notorious_Roy het volgende:
Teletekst zou meer gepromoot moeten worden. Binnen 10 sec. zie je de headlines, en als je een bericht doorklikt ben je binnen 10 sec. klaar met lezen. Past prima in de aandachtspanne van de Tok-generatie.
Dacht dat TT voor de fossielen onder ons was :)
De TT app is voor mij de belangrijkste nieuwsbron op mijn mobiel.

Ik heb juist heel veel moeite met veel van de filmpjes op nieuwssites. Ten eerste moet je minimaal 2 reclameblokjes uitzitten en daarna komt er maar al te vaak een item waarbij de beelden niets toevoegen en de gesproken informatie tergend langzaam naar je toe komt. per saldo past de info vaak op één TT pagina die je in minder dan 10 seconden tot je neemt.
-
pi_215687451
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 12:04 schreef Red_85 het volgende:

Ik voel precies hetzelfde en kan het vaak niet meer aanzien wat er door de deugbrigade van de publieke omroep gebracht wordt. Ik blijf echter wel proberen om nieuws van een "andere kleur" te volgen om een wat bredere blik te houden maar dat valt niet mee.
-
  dinsdag 26 november 2024 @ 12:56:54 #75
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215687483
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 09:31 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het AD heeft zo een hele subtiele rubriek: Wat verdien jij, het valt me altijd op dat er een hele reeks beroepsgroepen is die dan echt een kut loon hebben en dan zeggen: Ik ben best tevreden, dat zijn subtiele trucjes om mensen te bespelen van: Goh ik heb het zo slecht nog niet.
:')
Je bent een beetje achterdochtig. Niet overal zit een verborgen agenda achter.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_215687521
Geef SBS-Nederland maar een flinke dosis opinie en entertainment ipv nieuws. Een Musk gaf recent aan dat gebruikers zelf het nieuws wel maken. Dat moeten we hier ook. Weg met die journalisten, reporters en onderzoeksjournalisten die altijd alles maar willen weten over bedrijfsvoering, CEO's en politiek. Laat de belastingpapieren van Van den Ende en John de Mol met rust ook.

#jesuisrechtserobinhood
  dinsdag 26 november 2024 @ 13:04:35 #77
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215687537
Dat dat verkiezingsdebat van SBS een jaar geleden best wat invloed heeft gehad, geloof ik wel.
pi_215687677
Ik kijk alleen maar Naked News.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_215687701
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2024 12:56 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Als ze de halve waarheid aan de mensen zouden vertellen dan zou je geen oog dicht meer doen, ik zal je een nieuw dingetje vertellen, binnenkort komt er een verplichting dat elk product een CO2 voetafdruk moet hebben, HANDIG! roepen dan de klimaat gekkies, ik voorspel je dat binnen 5 jaar dit gebruikt zal worden om je CO2 budget te beheren.
pi_215687844
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 12:44 schreef quo_ het volgende:
Dacht dat TT voor de fossielen onder ons was
TT is fantastisch als je snel wil kijken wat er aan de hand is in de wereld.

Kort, bondig, feitelijk. Ook van de publieke maar met weinig saus er over omdat daar simpelweg geen ruimte voor is.
En belangrijkste: zonder fucking adds.
1947-2016
pi_215687931
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 13:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]
TT is fantastisch als je snel wil kijken wat er aan de hand is in de wereld.

Kort, bondig, feitelijk. Ook van de publieke maar met weinig saus er over omdat daar simpelweg geen ruimte voor is.
En belangrijkste: zonder fucking adds.
Daarnaast voor sommige zaken ook nog snelste medium, om maar een dom voorbeeld te noemen: Korfbaluitslagen.
pi_215687938
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 14:10 schreef raptorix het volgende:

[..]
Daarnaast voor sommige zaken ook nog snelste medium, om maar een dom voorbeeld te noemen: Korfbaluitslagen.
jep.
1947-2016
pi_215688279
Mensen die de NOS wantrouwen en de diarree van wappiekanalen als zoete koek aannemen.

Ja, jahoor, Bill Gates, die heeft het allemaal gedaan. Goed zo. Kijken we nog even naar de chemtrails van morgen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_215688701
NBC reports average cost of Thanksgiving dinner is 'historically affordable,' and the backlash is staggering

quote:
The American Farm Bureau Federation dropped its calculation of the average cost per person for a Thanksgiving dinner, and many on social media responded with anger and ridicule.

"It costs $60 for a family of 4 to eat at McDonalds. But NBC News wants you to believe that Thanksgiving dinner for 10 people is $58 - the most affordable in 40 years," said author John LeFevre.

"After reading and rereading this story I am now fully aware of what I make for Thanksgiving is not average. Nor is it cheaper than 2021," responded journalist Salena Zito.

"Total bulls***. You can’t feed 10 people for $58.08 anywhere in the country." replied Georgia GOP committeewoman Amy Kremer.

"No one who buys groceries believes this," said commentator Dana Loesch.

"This is bulls***, of course. Carry on," responded Republican attorney Harmeet Dhillon.

"The Media still can’t figure out why Americans can’t trust the media. Does nobody at NBC News buy their own groceries? Do y’all have servants who go buy your groceries and you never see the bill?" read another response.

"If you can feed 10 people a Thanksgiving dinner for $58 you’re a sorcerer and I want to be trained in your ways," joked another user.
Dit is waarom de media steeds meer vermijdt wordt en zelfs gehaat.
Virtuesignalling dat het eten goedkoop is maakt het niet goedkoop.

Domme berichten dat de inflatie zakt, terwijl de prijzen daadwerkelijk niet zakken. (Oh ja de inflatie is van 5% naar 4.5% gegaan deze maand, inflatie "zakt" lmfao(is alsnog een maandelijkse verhoging van 4.5%)

Zeggen dat Kamala de populairste kandidaat is en ze gaat winnen van Trump maakt haar niet populairder.

Liegen liegen en liegen doet de media, al jaren.

Het ergste is dan ook, dat dan een of andere "journalistieke afgestudeerde" in Nederland bij de NOS/RTL dit allemaal door google translate gooit en het allemaal voor zoete koek neemt. En op NOS/RTL's website plakt.
Onze media is een echochamber vanuit Amerika en EU.

[ Bericht 2% gewijzigd door epicbeardman op 26-11-2024 16:32:19 ]
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  dinsdag 26 november 2024 @ 16:35:34 #85
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215688769
Ik denk dat ze vooral zorgen hebben om het feit dat mensen minder de staatsmedia volgen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_215689891
twitter

Zeker Leon! tell em! nieuws = ideologie tegenwoordig.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_215690176
quote:

[..]
Ik ben een keer opgebeld naar aanleiding van een mail die ik naar de AD redactie had gestuurd over een onderwerp waar toen door nog geen enkel ander medium de diepte in was gedoken. Hoe onbeschoft ik bejegend werd, en later telefonisch en met "praatjes pot" ben lastig gevallen. Media in Nederland is gelijkgestelde media, en wel via de Vlaamse route.
pi_215690697
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2024 12:56 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Als het in een agenda is bijgehouden, is het geen verborgen agenda, je hebt hem alleen niet gelezen. Het zijn psychologische trucjes. Uiteraard heeft het AD een marketingconcept waar de inhoud moet aansluiten bij de vermeende geloofs- en belevingswereld van de klanten en adverteerders. Van lezers zijn ze hooguit geïnteresseerd in clickgedrag, want ook dat is te vermarkten.
pi_215744300
Wie heeft er wel zin in om naar dat activistische gelul te luisteren?
pi_215744436
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 15:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
Mensen die de NOS wantrouwen en de diarree van wappiekanalen als zoete koek aannemen.

Ja, jahoor, Bill Gates, die heeft het allemaal gedaan. Goed zo. Kijken we nog even naar de chemtrails van morgen.
Nee hoor, het is de schuld van de Rabobank.
  maandag 2 december 2024 @ 09:15:09 #91
37248 BertV
Klei indiaan
pi_215744460
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 15:03 schreef spectrumanalyser het volgende:

Je zult het ook wel af doen als een cliché, maar het is altijd goed om zelf na te denken, bij iedereen die je een boodschap brengt.

Ik ben ook blij te horen dat je altijd vertrouwen hebt kunnen houden.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_215744502
Het zou een natuurlijke reflex moeten zijn om nieuwsmastodonten te wantrouwen.
  maandag 2 december 2024 @ 09:55:16 #93
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_215744774
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 november 2024 11:08 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
De regulier media, NOS, RTL, SBS, Telegraaf, AD, NRC, Volkskrant, Trouw is dermate politiek gekleurd dat het gewoon niet om aan te horen/aan te zien is.

Thuis hebben we geen televisie, maar bij vrienden zie ik wel eens tv, NOS-journaal, Eenvandaag, Nieuwsuur en dergelijke. Zeker sinds 'covid' is wel erg duidelijk dat de reguliere volstrekt onbetrouwbaar is. Alle neuzen staan dezelfde kant op, nu met het conflict in Oekraïne ook. Er is ook totaal geen variëteit in opinies. Ook niet bij talkshows. Iedereen is het met elk eens, wat is dat dan voor discussie? Naast dat dit saai is, is het ook niet informatief.

Heel lang geleden had je kritische programma's op televisie. Maar dat is echt lang terug, dingen die nu nog op DVD of soms op youtube terug te zien zijn. Sonja Barend, Creatief met Kurk, Het Lagerhuis, Theo en Thea, van Kooten en de Bie met Keek op de Week, J.J. de Bom, tijden dat Youp van 't Hek nog grappig was en niet burgerlijk saai. Of Freek de Jonge. Toen de VPRO nog daadwerkelijk progressief was in plaats van een verlengstuk van de overheid. Met de gelikte Arjan Lubach die echt zo ongelooflijk truttig, muf en duf is en totaal niet kritisch durft te zijn naar de overheid. Heel anders dan de VPRO vroeger.

Ongehoord Nederland is een uitzondering op de regel, zij geven in elk geval een ander geluid weer (waar ik het niet altijd mee eens ben, maar het is in elk geval anders).

De NPO heeft het altijd over diversiteit. Mooi. Wees ook eens divers in opinies. Behalve dat aperte staatspropaganda verkocht wordt, is dit ook gewoon saai. Nodig een Willem Engel uit. Nodig een Ab Gietelink uit. Baudet, Pepijn van Houwelingen. Het zijn echt steevast dezelfde gasten. Lijkt wel een stamkroeg de NPO.

Internet is iets meer pluriform, alhoewel ook behoorlijk aan de poten van de vrijheid van meningsvorming en meningsuiting wordt gezaagd. Overal op het internet. Zo is Jensen van Youtube gegooid, is RT niet te ontvangen in de EU op het internet.
Yea, she's on crack.
pi_215744878
quote:

[..]
Eens
De nieuwe Isrealische afluisterapparatuur van de Nederlandse politie heeft weer eens last van een lek. Hackbaar, of eengekende backdoor van de fabrikant. Dit ligt uiteraard politiek gevoelig.
https://beveiligingnieuws(...)il-maar-niet-lukken/

Heeft onderzoeksjournalistiek nog wel toekomst?
Nederlandse politie is op deze wijze voor Mossad karretjes te spannen, en dat zou je niet moeten willen.
pi_215745455
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 08:38 schreef Loverboii het volgende:
nieuws ook gewoon de spreekpop van de overheid
Tuurlijk, joh.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_215745553
Op datings apps heb je tegenwoordig ook tags zoals

"Vermijdt nieuws"

Meer en meer hebben door dat nieuws maar een agenda is voor afleiding en om de mens tegen elkaar op te zetten.
Dus het is ook echt een dingetje van de millennials en zoomers.

Als je kijkt wat voor statistieken nu.nl heeft dan zie je dat merendeel van de bezoekers dus 45+ en boomers en voornamelijk mannen.

NOS is al jaren een flopshow met hen armleuning journalistiek en agenda, dingetjes zoals diversiteits bokalen en weet ik het wat. Alleen als je naar hen vacatures kijkt zie je al dat het alleen maar om agenda gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')