abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 november 2024 @ 10:30:29 #51
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215686525
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 10:25 schreef AgLarrr het volgende:
We zouden eigenlijk één van die Duitse zenders moeten vragen standaard een blokje Nederland op te nemen in hun Tageschau, dan kun je om 20:00u gewoon intunen op NDR (ofzo) voor een Journaal zonder al dat geneuzel.
Over buitenlandse zenders gesproken. We hebben hier veel dagelijkse talkshows, maar één type mist: het kurkdroge, iets dieper gravende type zonder enige opsmuk, zoals 'De Afspraak' op Canvas. Nou staat het origineel weleens op, maar een lang gesprek over de Vlaamse politiek hoeft voor mij niet altijd.

Buitenhof komt er in eigen land nog het dichtst bij in de buurt, maar die is er maar 1 x per week.
  dinsdag 26 november 2024 @ 10:34:48 #52
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_215686558
Ik heb al jaren geen idee wat er in de wereld speelt, behalve wat ik op fok of internet eens langs zie komen, of wat ik eens opvang van een flard radio ofzo.
Sorry, Rode Kruis, maar het bevalt me prima zo.
pi_215686568
Zo interessant is het nieuws toch niet?

Beetje standaard Oekraïne, Trump gelul etc.

Als er echt iets belangrijks is (oftewel effect op mijn leven) lees ik het wel even, anders niet.
pi_215686584
Ik kijk/lees alleen buitenlands nieuws. Als je hier naar het nieuws kijkt, allemaal ellende. En als je daar naar het nieuws kijkt, ja je verstaat het gewoon niet.
  dinsdag 26 november 2024 @ 10:41:04 #55
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_215686592
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 10:30 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Over buitenlandse zenders gesproken. We hebben hier veel dagelijkse talkshows, maar één type mist: het kurkdroge, iets dieper gravende type zonder enige opsmuk, zoals 'De Afspraak' op Canvas. Nou staat het origineel weleens op, maar een lang gesprek over de Vlaamse politiek hoeft voor mij niet altijd.

Buitenhof komt er in eigen land nog het dichtst bij in de buurt, maar die is er maar 1 x per week.
Wij hebben imo niets van enige kwaliteit op dat gebied. Het stikt van de talkshows, maar ook daar is het allemaal meninkjes en soundbites. We zetten in dit land doodleuk een royalty watcher naast een hoogleraar geopolitiek om die vervolgens in drie stellingen zoiets als "Gaza" te laten bespreken. In Duitsland zit er rustig één of andere prof een half uur college te geven in de Nieuwsuur variant.
En als we er de tijd voor nemen wordt het een formatje á la zomergasten en gaat het de helft van de tijd over iemands jeugd, moeder of het ondragelijke leed wat men in de jeugdjaren ervaren heeft.

En ondertussen vragen we ons af waarom de kwaliteit van ons publieke debat zo erbarmelijk is. Godzijdank zijn podcasts een ding, en vind je online allerlei instituten die uitgebreide expertgesprekken doen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  dinsdag 26 november 2024 @ 10:42:56 #56
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_215686609
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 10:39 schreef Evangelion het volgende:
Ik kijk/lees alleen buitenlands nieuws. Als je hier naar het nieuws kijkt, allemaal ellende. En als je daar naar het nieuws kijkt, ja je verstaat het gewoon niet.
Goede nieuws is dat we maar ongeveer 1% van alle ellende op het nieuws zien :Y) Tenzij je zelf echt diep graaft in buitenlandse media natuurlijk.

Een paar plekken krijgen disproportioneel veel aandacht.

Ik vind het echter allemaal zeer interessant om te volgen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_215686623
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 09:31 schreef raptorix het volgende:
Het AD heeft zo een hele subtiele rubriek: Wat verdien jij, het valt me altijd op dat er een hele reeks beroepsgroepen is die dan echt een kut loon hebben en dan zeggen: Ik ben best tevreden, dat zijn subtiele trucjes om mensen te bespelen van: Goh ik heb het zo slecht nog niet.
Ze planten ook subtiele trucjes in de vorm van afluisterapparatuur achter je fotolijstjes.
pi_215686761
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2024 10:36 schreef koffiekoekjes het volgende:
Zo interessant is het nieuws toch niet?

Beetje standaard Oekraïne, Trump gelul etc.

Als er echt iets belangrijks is (oftewel effect op mijn leven) lees ik het wel even, anders niet.
Ik vind het Journaal meestal geen gelul verkopen.
  dinsdag 26 november 2024 @ 11:08:14 #59
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_215686768
De regulier media, NOS, RTL, SBS, Telegraaf, AD, NRC, Volkskrant, Trouw is dermate politiek gekleurd dat het gewoon niet om aan te horen/aan te zien is.

Thuis hebben we geen televisie, maar bij vrienden zie ik wel eens tv, NOS-journaal, Eenvandaag, Nieuwsuur en dergelijke. Zeker sinds 'covid' is wel erg duidelijk dat de reguliere volstrekt onbetrouwbaar is. Alle neuzen staan dezelfde kant op, nu met het conflict in Oekraïne ook. Er is ook totaal geen variëteit in opinies. Ook niet bij talkshows. Iedereen is het met elk eens, wat is dat dan voor discussie? Naast dat dit saai is, is het ook niet informatief.

Heel lang geleden had je kritische programma's op televisie. Maar dat is echt lang terug, dingen die nu nog op DVD of soms op youtube terug te zien zijn. Sonja Barend, Creatief met Kurk, Het Lagerhuis, Theo en Thea, van Kooten en de Bie met Keek op de Week, J.J. de Bom, tijden dat Youp van 't Hek nog grappig was en niet burgerlijk saai. Of Freek de Jonge. Toen de VPRO nog daadwerkelijk progressief was in plaats van een verlengstuk van de overheid. Met de gelikte Arjan Lubach die echt zo ongelooflijk truttig, muf en duf is en totaal niet kritisch durft te zijn naar de overheid. Heel anders dan de VPRO vroeger.

Ongehoord Nederland is een uitzondering op de regel, zij geven in elk geval een ander geluid weer (waar ik het niet altijd mee eens ben, maar het is in elk geval anders).

De NPO heeft het altijd over diversiteit. Mooi. Wees ook eens divers in opinies. Behalve dat aperte staatspropaganda verkocht wordt, is dit ook gewoon saai. Nodig een Willem Engel uit. Nodig een Ab Gietelink uit. Baudet, Pepijn van Houwelingen. Het zijn echt steevast dezelfde gasten. Lijkt wel een stamkroeg de NPO.

Internet is iets meer pluriform, alhoewel ook behoorlijk aan de poten van de vrijheid van meningsvorming en meningsuiting wordt gezaagd. Overal op het internet. Zo is Jensen van Youtube gegooid, is RT niet te ontvangen in de EU op het internet.
pi_215686817
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 11:06 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ik vind het Journaal meestal geen gelul verkopen.
Maar heb je er iets aan? Als je een week het journaal niet kijkt, heb je dan wat gemist? Volgens mij niet.

Als ik vandaag het journaal ga kijken dan kan ik drie kwart van de onderwerpen gewoon weer voorspellen.
pi_215686827
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 11:12 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Maar heb je er iets aan? Als je een week het journaal niet kijkt, heb je dan wat gemist? Volgens mij niet.

Als ik vandaag het journaal ga kijken dan kan ik drie kwart van de onderwerpen gewoon weer voorspellen.
Trump, Israel-Palestina, Oekraïne, Klimaat, woopdiedooooo
pi_215686850
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2024 11:13 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Trump, Israel-Palestina, Oekraïne, Klimaat, woopdiedooooo
Jep

En de helft zijn onderwerpen die ik al sinds mijn jeugd hoor en men er toch niks mee doet. De wereld kan wat dat betreft lekker de tering krijgen.
  dinsdag 26 november 2024 @ 11:23:01 #63
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_215686886
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 november 2024 11:08 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
De regulier media, NOS, RTL, SBS, Telegraaf, AD, NRC, Volkskrant, Trouw is dermate politiek gekleurd dat het gewoon niet om aan te horen/aan te zien is.

Thuis hebben we geen televisie, maar bij vrienden zie ik wel eens tv, NOS-journaal, Eenvandaag, Nieuwsuur en dergelijke. Zeker sinds 'covid' is wel erg duidelijk dat de reguliere volstrekt onbetrouwbaar is. Alle neuzen staan dezelfde kant op, nu met het conflict in Oekraïne ook. Er is ook totaal geen variëteit in opinies. Ook niet bij talkshows. Iedereen is het met elk eens, wat is dat dan voor discussie? Naast dat dit saai is, is het ook niet informatief.

Heel lang geleden had je kritische programma's op televisie. Maar dat is echt lang terug, dingen die nu nog op DVD of soms op youtube terug te zien zijn. Sonja Barend, Creatief met Kurk, Het Lagerhuis, Theo en Thea, van Kooten en de Bie met Keek op de Week, J.J. de Bom, tijden dat Youp van 't Hek nog grappig was en niet burgerlijk saai. Of Freek de Jonge. Toen de VPRO nog daadwerkelijk progressief was in plaats van een verlengstuk van de overheid. Met de gelikte Arjan Lubach die echt zo ongelooflijk truttig, muf en duf is en totaal niet kritisch durft te zijn naar de overheid. Heel anders dan de VPRO vroeger.

Ongehoord Nederland is een uitzondering op de regel, zij geven in elk geval een ander geluid weer (waar ik het niet altijd mee eens ben, maar het is in elk geval anders).

De NPO heeft het altijd over diversiteit. Mooi. Wees ook eens divers in opinies. Behalve dat aperte staatspropaganda verkocht wordt, is dit ook gewoon saai. Nodig een Willem Engel uit. Nodig een Ab Gietelink uit. Baudet, Pepijn van Houwelingen. Het zijn echt steevast dezelfde gasten. Lijkt wel een stamkroeg de NPO.

Internet is iets meer pluriform, alhoewel ook behoorlijk aan de poten van de vrijheid van meningsvorming en meningsuiting wordt gezaagd. Overal op het internet. Zo is Jensen van Youtube gegooid, is RT niet te ontvangen in de EU op het internet.
Ik vind eigenlijk alleen de show van Lubach een positieve uitzondering in de zin dat ze gevarieerde onderwerpen hebben en dat het ze imo redelijk lukt om meestal neutraal kritisch te zijn. Tevens leveren ze het bewijs dat het helemaal niet ingewikkeld hoeft te zijn om in relatief korte tijd een onderwerp van verschillende kanten te belichten.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_215687030
Laatst bij de treinstaking viel het op dat er vijf mensen als droids op een leeg station stonden te wachten.
Al dagen was in het nieuws dat er een treinstaking was.
Op de borden stond het aangegeven. Het werd omgeroepen.

Ik trek het verder dan alleen het nieuws niet meer volgen. Deze
Mensen hebben geen zin meer om informatie tot zich te nemen. Ze willen alleen nog zelf zenden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 26 november 2024 @ 11:45:54 #65
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215687070
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2024 11:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
Laatst bij de treinstaking viel het op dat er vijf mensen als droids op een leeg station stonden te wachten.

Mensen hebben geen zin meer om informatie tot zich te nemen. Ze willen alleen nog zelf zenden.
En ze hadden het toch makkelijk kunnen zien op hun telefoon; grote kans dat die zowat aan hun hand vastgekleefd zit.
  dinsdag 26 november 2024 @ 11:58:39 #66
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215687181
Vanochtend een 1vandaag enquete ingevuld met dezelfde vraag over nieuwsmijders. Ben benieuwd naar die resultaten :D
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_215687203
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 10:45 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Ze planten ook subtiele trucjes in de vorm van afluisterapparatuur achter je fotolijstjes.
Het ridiculiseren van mensen is ook een trucje wat ze doen, of juist de enorme wappies belichten om zo iedereen die echt kritisch is in die hoek te zetten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_215687213
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 12:03 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het ridiculiseren van mensen is ook een trucje wat ze doen, of juist de enorme wappies belichten om zo iedereen die echt kritisch is in die hoek te zetten.
Ik ontvang dan ook geldstromen van het AD.
pi_215687214
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2024 11:42 schreef spectrumanalyser het volgende:

Het kunnen ook expats zijn die het niet meekrijgen.
pi_215687216
Niet zo raar als je gebombardeerd wordt met kansloze kinderachtige eenzijdig gerichte propaganda.

Kijk naar dat gaza gelul van de nos. Iedere avond eenzijdig reportages die het hele nieuws opslokken, kinderachtig gebracht alsof het t jeugdjournaal is. Terwijl er zoveel meer nieuws is... Ik kijk het ook niet meer. Ik zoek mn eigen nieuws wel.

Ook gevaarlijk. Want dan val je in een fuik. Toch kijk ik het dan een keer als ik langs zap en irriteer me gewoon direct aan de maniertjes.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215687236
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 12:04 schreef Red_85 het volgende:
Niet zo raar als je gebombardeerd wordt met kansloze kinderachtige eenzijdig gerichte propaganda.

Kijk naar dat gaza gelul van de nos. Iedere avond eenzijdig reportages die het hele nieuws opslokken, kinderachtig gebracht alsof het t jeugdjournaal is. Terwijl er zoveel meer nieuws is... Ik kijk het ook niet meer. Ik zoek mn eigen nieuws wel.

Ook gevaarlijk. Want dan val je in een fuik. Toch kijk ik het dan een keer als ik langs zap en irriteer me gewoon direct aan de maniertjes.
Ik luister dagelijks naar Boekestijn en de Wijk, op zich altijd erg informatief en ter zake.
Voor nieuws over Amerika is de Amerika Podcast van BNR erg fijn, en wil je de conflicten volgen dan is Veldheren een goede.
pi_215687373
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 11:12 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]

Hangt van je interesse in een onderwerp af of je er iets aan hebt. Ik volg meestal NOS teletekst (de App) voor de headlines.
pi_215687420
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 november 2024 08:24 schreef Notorious_Roy het volgende:
Teletekst zou meer gepromoot moeten worden. Binnen 10 sec. zie je de headlines, en als je een bericht doorklikt ben je binnen 10 sec. klaar met lezen. Past prima in de aandachtspanne van de Tok-generatie.
Dacht dat TT voor de fossielen onder ons was :)
De TT app is voor mij de belangrijkste nieuwsbron op mijn mobiel.

Ik heb juist heel veel moeite met veel van de filmpjes op nieuwssites. Ten eerste moet je minimaal 2 reclameblokjes uitzitten en daarna komt er maar al te vaak een item waarbij de beelden niets toevoegen en de gesproken informatie tergend langzaam naar je toe komt. per saldo past de info vaak op één TT pagina die je in minder dan 10 seconden tot je neemt.
-
pi_215687451
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 12:04 schreef Red_85 het volgende:

Ik voel precies hetzelfde en kan het vaak niet meer aanzien wat er door de deugbrigade van de publieke omroep gebracht wordt. Ik blijf echter wel proberen om nieuws van een "andere kleur" te volgen om een wat bredere blik te houden maar dat valt niet mee.
-
  dinsdag 26 november 2024 @ 12:56:54 #75
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215687483
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 09:31 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het AD heeft zo een hele subtiele rubriek: Wat verdien jij, het valt me altijd op dat er een hele reeks beroepsgroepen is die dan echt een kut loon hebben en dan zeggen: Ik ben best tevreden, dat zijn subtiele trucjes om mensen te bespelen van: Goh ik heb het zo slecht nog niet.
:')
Je bent een beetje achterdochtig. Niet overal zit een verborgen agenda achter.
Wie dit leest is een lezer van dit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')