abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 november 2024 @ 04:49:57 #1
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215685332
https://www.rtl.nl/nieuws(...)e-rode-kruis-bezorgd

quote:
Het Rode Kruis maakt zich zorgen: steeds meer mensen mijden het nieuws. Hoe erg is het als mensen geen nieuws meer kijken, luisteren of lezen? En waarom doen we het? "Ik trok het niet meer, al die ellende."

Nee, Sytse doet het niet meer: het nieuws kijken. Kranten lezen. De radio luisteren. Ook als er nieuwsberichten online voorbij komen, negeert hij die. "Het nieuws heeft geen positieve invloed op mijn mentale welzijn."

En Sytse is niet de enige zogenoemde 'nieuwsmijder'. 'De groep mensen die aangaf vaak het nieuws te mijden is gestegen van 4 procent in 2017 naar 8 procent in 2024', zo schreef het Commissariaat voor de Media in het Digital News Report eerder dit jaar.

Zorgwekkende trend

Het Rode Kruis concludeerde hetzelfde. Vandaag kwam de organisatie met nieuw onderzoek: van de 1100 ondervraagde mensen, zei de helft nieuws over rampen of conflicten over te slaan. Voor nieuwsberichten op social media geldt dat nog sterker, bijna 60 procent slaat die weleens over. Een 'zorgwekkende trend', aldus de hulporganisatie: 'Er zijn nu 120 conflicten gaande in de wereld. Dat betekent dat er steeds meer mensen in nood zijn, die juist nu onze aandacht nodig hebben.'

Het mentale welzijn is volgens Kiki de Bruin één van de hoofdredenen waarom mensen het nieuws mijden. Ze doet sinds 2020 aan de Hogeschool Utrecht en de Wageningen University onderzoek naar mensen die geen nieuws meer kijken, luisteren of lezen.

Nieuwspauzes

"Nieuwsmijders zijn over het algemeen, uitzonderingen daargelaten, in een paar groepen te verdelen", legt De Bruin uit. De eerste groep mijdt nieuw zo nu en dan, wegens drukte, of bijvoorbeeld een vakantie of omdat het weekend is. "Zij nemen bewust nieuwspauzes, maar mijden het niet continu."

De tweede groep, zoals Sytse, vindt het emotioneel te zwaar om geconfronteerd te worden met ellende. De Bruin: "Zij gaven aan dat ze zijn gestopt met nieuws volgen, omdat hun welzijn erdoor achteruitging." De derde groep geeft aan het nieuws te mijden omdat ze het niet begrijpen, zichzelf niet herkennen in het nieuws, en zeggen: 'Het nieuws gaat niet over mij'.

Kritisch op de media

De vierde groep, volgens De Bruin 'de kleinste', mijdt nieuws wegens kritiek op de media. Dat valt goed terug te zien op sociale media. Onder een bericht van Nu.nl op Facebook, eerder dit jaar, ook over nieuwsmijders, regeren mensen met teksten als: 'Het wordt allemaal zo uitgemolken', 'De berichtgeving is eenzijdig', 'De media praten elkaar alleen maar na', 'De media zijn niet kritisch genoeg', 'De media verspreiden desinformatie'.

Ook Jenneke mijdt nieuws 'een beetje', vanwege haar welzijn. "Mondiaal zijn er zulke gruwelijke dingen aan de hand, daar word ik alleen maar machteloos van. Ik ben gevoelig voor depressies, ik trek al die ellende niet." Ze vindt het te rigoureus om het nieuws helemaal te mijden, dus kiest ervoor alleen Het Jeugdjournaal te kijken. "Dat is altijd een mooi, inclusief journaal, waar ook nog eens luchtige items in verwerkt zitten waar ik blij van word."

"Het is logisch dat het het Rode Kruis bezorgd is", stelt onderzoeker De Bruin. "De organisatie heeft ook belangen, die wil natuurlijk giften blijven ontvangen, en mensen tot vrijwilligerswerk aanzetten. Wie weet van het leed, komt waarschijnlijk eerder in actie."

Op de hoogte

Wel deelt De Bruin de zorgen van het Rode Kruis en snapt de onderzoeker de waarschuwing die de organisatie afgeeft. "Het is belangrijk dat mensen op de hoogte blijven van wat er speelt in de wereld", zegt zij. "Want die informatie zorgt ervoor dat mensen emanciperen, ergens voor op kunnen komen, dat mensen keuzes kunnen maken op basis van gedegen, kloppende feiten. Zoals: waar ze op stemmen, waar ze hun geld aan uitgeven, hoe ze hun leven inrichten."

Eén troost, stelt De Bruin: het is in een land zoals Nederland 'erg moeilijk' het nieuws helemaal te negeren. "Er werd in mijn onderzoek ook gesproken over een informatie-overload. Het aanbod is groot, we hebben heel veel verschillende platforms in Nederland, verschillende media. Je hoeft maar een winkel in te lopen of de nieuwsradio staat aan. In de supermarkten liggen de kranten in het schap, op veel tv-zenders is het nieuws te zien, en vergeet sociale media niet: één keer scrollen en je komt nieuws tegen. Het nieuws is in Nederland onderdeel van ons leven."
Herkenbaar? Voor mezelf iig zeker niet.

Op jonge leeftijd boeide het me nog niet. Dat vind ik nu zonde, om door De Bruin in het artikel aangegeven redenen.

Maar in de omgeving komen ze wel voor, "ik kijk geen nieuws meer, altijd weer die ellende".

[ Bericht 2% gewijzigd door Eightyone op 27-11-2024 07:06:12 ]
Muziek: 15+ / Home
  dinsdag 26 november 2024 @ 04:53:42 #2
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_215685334
Waarom komt dit vanuit het Rode Kruis? Niet echt een (kern)taak. Verre van zelfs.

Zijn ze bang dat ze anders minder donaties krijgen of zo?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_215685345
Zat mensen die het niet eens mijden, maar het simpelweg niet interesseert. Veel jeugd bijvoorbeeld.
Rule of Acquisition #125: "You can't make a deal if you're dead."
  dinsdag 26 november 2024 @ 05:25:09 #4
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215685347
Of ze halen het op Cestmocro, en daar kan je ook je vraagtekens bij zetten.
pi_215685354
Niet gelezen
pi_215685367
Mensen kijken en lezen het niet meer naar omdat ze niet langer zin hebben in de maling te worden genomen door een elitair kliekje. Het SBS en social media experiment op internet is mislukt omdat die deze mensen juist wel aan het woord laat ,maar onvoorbereid voor de camera's en op een publicatie medium werden gelokt omdat ze niet wisten hoe geschreven nieuws, radio en tv gemaakt wordt, en wat het doel daarvan is.

Rode kruis maakt zich zorgen. Er is toch X, Whats app, luchtalarm, NL-alert. Kan je dan altijd nog radio of tv aanzetten, als de stroom het nog doet.
pi_215685376
wie wilt nou een iemands ellende aanhoren? Niemand..

Die nieuwsberichten vertellen elke keer negatief nieuws. Daar is toch niets aan.. Ik kijk namelijk haast niet meer naar de journaal.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  dinsdag 26 november 2024 @ 06:12:53 #8
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215685379
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 06:11 schreef Captain_Ghost het volgende:
wie wilt nou een iemands ellende aanhoren? Niemand..

Die nieuwsberichten vertellen elke keer negatief nieuws. Daar is toch niets aan.. Ik kijk namelijk haast niet meer naar de journaal.
SBS heeft een feelgood-variant geprobeerd. Maar dat wilde bijna niemand zien.
pi_215685382
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 06:12 schreef Eightyone het volgende:

[..]
SBS heeft een feelgood-variant geprobeerd. Maar dat wilde bijna niemand zien.
wist niet dat ook bestond..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  dinsdag 26 november 2024 @ 06:14:25 #10
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215685383
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 06:13 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]
wist niet dat ook bestond..
pi_215685394
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 06:14 schreef Eightyone het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Nooit gezien.. kijk ook al nauwelijks naar sbs6 met allerlei vreemde programma`s..

Maar goed.. schijnt dat tegenwoordig mensen steeds meer informatie opzoek op internet ipv op tv journaal kijken. Wellicht zijn op internet meer keuze waarin je nieuws item kan bekijken. Bijv dat ene persoon alleen nieuws uit Oekranie willen horen, ander ehm elke gebeurtenis in NL of Duitsland..

Op tv journaal zijn ze vaak selectief met informatie. Terwijl op internet of sociale media veel meer materialen bevatten. En je kan zelfs met ander mee discussiëren..

Of hebben ze ander behoefte aan nieuw soort nieuws..
pi_215685402
Die jongeren van nu zijn natuurlijk ook wel echte sneeuwvlokjes
  dinsdag 26 november 2024 @ 07:15:08 #13
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_215685448
Objectief gezien is er voor de gemiddelde Nederlander ook geen reden om dagelijks op de hoogte te moeten zijn van de gevechtshandelingen in Jemen/Palestina/Sudan/Congo/Oekraïne of welke andere oorlog dan ook.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  dinsdag 26 november 2024 @ 07:23:30 #14
421394 Abrikozentaart
vrouw jong en hip
pi_215685463
Wegkijken lost niks op
ik ben gek op abrikozentaart en Zelda
  dinsdag 26 november 2024 @ 07:59:49 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215685577
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 07:23 schreef Abrikozentaart het volgende:
Wegkijken lost niks op
Maar meekijken ook niet
The End Times are wild
pi_215685593
Ik wil niet 24 uur per dag geconfronteerd worden met alle rottigheid wat er in de wereld aan de hand is. Je staat op met rottig nieuws en je gaat ermee naar bed.
ZIjn het de journaals niet dan zijn het wel al die praatpogramma,s die je ermee confronteren.
Het helemaal voorkomen dat lukt niet en dat hoeft ook niet maar die overload aan rottigheid daar pas ik voor en zo te horen/lezen ben ik dus niet de enige.
pi_215685604
En waarom zou dat een probleem zijn?
Vakman pur sang
pi_215685605
Het jeugdjournaal is nog beter dan het normale journaal.
En dat meen ik echt, meer gevarieerd ipv veel politiek.
pi_215685607
Het enig wat ik eigenlijk nog kijk is het nieuws van 6 uur, en vaak nog wel 1vandaag. M.b.t. de praat-, discussie- en andere nieuwsprogramma's ben ik jaren geleden al afgehaakt ivm een overgroot deel aan gasten in een echokamer of eenzijdige berichtgeving. Er is geen discussie meer, en zaken worden vaak alleen van 1 kant belicht. Ik zie graag discussie tussen diverse meningen, en belichting van een nieuwsitem van 2 kanten.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 26 november 2024 @ 08:14:47 #20
182233 thedeedster
pi_215685619
quote:
12s.gif Op dinsdag 26 november 2024 05:36 schreef Raw85 het volgende:
Niet gelezen
_O-
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 26 november 2024 @ 08:24:24 #21
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_215685724
Teletekst zou meer gepromoot moeten worden. Binnen 10 sec. zie je de headlines, en als je een bericht doorklikt ben je binnen 10 sec. klaar met lezen. Past prima in de aandachtspanne van de Tok-generatie.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_215685763
Je kunt beter alle commerciële meuk op tv mijden met reality programma's van "bekende" mensen, de zoveelste onnozele zangwedstrijd, of n survival programma ergens in de natuur, van die shit op tv daar stompen je hersens pas van af.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 26 november 2024 @ 08:38:16 #23
418613 Loverboii
Forever winning.
pi_215685773
nieuws ook gewoon de spreekpop van de overheid
  dinsdag 26 november 2024 @ 08:39:34 #24
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_215685780
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 08:35 schreef TLC het volgende:
Je kunt beter alle commerciële meuk op tv mijden met reality programma's van "bekende" mensen, de zoveelste onnozele zangwedstrijd, of n survival programma ergens in de natuur, van die shit op tv daar stompen je hersens pas van af.
Ja daar kijk ik dus ook nooit naar.
Dan liever Netflix en nieuws lees ik wel online.
Af en toe een goede documentaire kan ik wel waarderen maar dat was het dan wel.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_215685811
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 08:38 schreef Loverboii het volgende:
Ja nee de overheid is echt nooit slecht in het nieuws inderdaad
  dinsdag 26 november 2024 @ 08:46:14 #26
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_215685841
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 08:38 schreef Loverboii het volgende:
Nog niet, maar als ze zo doorgaan gaat dat wel gebeuren. Kijk maar naar Hongarije, Israël, de VS straks….
Genoeg voorbeelden.
  dinsdag 26 november 2024 @ 08:47:43 #27
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215685872
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 08:35 schreef TLC het volgende:
Actualiteiten en talkshows doen ze bij RTL zo gek nog niet.

Wat daar over het algemeen tussen 20.00 en 22.00 uur komt, negeer ik zelf ook grotendeels. Kinderachtige shows vol bn'ers die doen alsof ze het samen heel erg leuk hebben en zo. Oh Wat Een Jaar vind ik een tragisch dieptepunt van de Nederlandse tv, ik heb al de neiging weg te zappen als die promo's voorbij komen waarin ze weer eens de verkleedkist in zijn geweest.
  dinsdag 26 november 2024 @ 08:51:22 #28
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_215685895
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2024 08:46 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nog niet, maar als ze zo doorgaan gaat dat wel gebeuren. Kijk maar naar Hongarije, Israël, de VS straks….
Genoeg voorbeelden.
In deze landen is gewoon persvrijheid en worden leiders kritisch besproken. Als je nou Rusland of Turkije zou noemen... Daar word je monddood gemaakt. Letterlijk.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  dinsdag 26 november 2024 @ 08:52:53 #29
418613 Loverboii
Forever winning.
pi_215685909
quote:

[..]
Genoeg voorbeelden.
kijk corona
pi_215685910
quote:

[..]
Genoeg voorbeelden.
Ben je echt zo naieef? Het merendeel van de media in Nederland is verre van onafhankelijk en word grotendeels bepaald door wat de overheid wil.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 26 november 2024 @ 08:54:37 #31
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_215685921
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 november 2024 08:51 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
In deze landen is gewoon persvrijheid en worden leiders kritisch besproken. Als je nou Rusland of Turkije zou noemen... Daar word je monddood gemaakt. Letterlijk.
Die mag je ook nog toevoegen. En zoals ik al zei staat de VS waarschijnlijk ook op de vooravond dat er veel gaat veranderen aan de persvrijheid, het is een grote wens van Trump.
Er is verder niet ‘gewoon’ persvrijheid in Israël en Hongarije.
  dinsdag 26 november 2024 @ 08:56:38 #32
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_215685933
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 08:53 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ben je echt zo naieef? Het merendeel van de media in Nederland is verre van onafhankelijk en word grotendeels bepaald door wat de overheid wil.
Grotendeels nog wel.
Wat iemand hier eerder al zei: er is genoeg kritiek op dezelfde overheid.

Wat zie jij dan als onafhankelijke media waar de overheid geen invloed heeft? Heb je voorbeelden?
pi_215685964
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2024 08:56 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Grotendeels nog wel.

Wat zie jij dan als onafhankelijke media waar de overheid geen invloed heeft? Heb je voorbeelden?
Nou, vooral bij de NPO wordt het nieuws vaak niet echt objectief gebracht. Kritische vragen worden nooit gesteld omdat ze niet in hun straatje passen...
  dinsdag 26 november 2024 @ 09:06:00 #34
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_215685984
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 09:01 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Nou, vooral bij de NPO wordt het nieuws vaak niet echt objectief gebracht. Kritische vragen worden nooit gesteld omdat ze niet in hun straatje passen...
Media is toch meer dan NPO? Niemand verplicht je om er naar te kijken, er is zoveel keuze.
Er is hier heel veel persvrijheid.

Moet je je voorstellen, dat we bijvoorbeeld CNN niet meer kunnen ontvangen en kijken.
Of al-jazaara. Omdat de overheid het niet eens is met wat daar wordt gezegd over NL bijvoorbeeld.
Of we hebben alleen nog de Telegraaf en alle andere journalisten worden ontslagen en kranten verboden.
Dit zij wel dingen die gebeuren in landen waar de overheid een flinke invloed heeft op de media.
pi_215685993
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2024 08:56 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Grotendeels nog wel.

Ik zou er heel hard over moeten nadenken, als je alleen al ziet wat DPG Media en Mediahuis heeft dan is het gigantisch. Daarnaast is het kritiek hebben op een overheid natuurlijk heel wat anders dan onafhankelijk opereren.
Het weglaten van bepaalde zaken, of er geen aandacht aanbesteden is natuurlijk veel erger, om nog maar niet te spreken van zaken continue subtiel op te dringen.
Het laatste zie je heel veel bij de NOS.
pi_215686005
Het is verre van natuurlijk, die tsunami aan ellende die we horen van over de hele wereld. Vroeger hoorde je enkel het nieuws van je directe omgeving en misschien nog het nieuws van een stadje verder en pas bij grootste zaken grensoverschrijdend nieuws. Mensen kunnen helemaal niet omgaan met die voortdurende stroom aan ellendige feitjes.
pi_215686021
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 09:09 schreef michiel_merk het volgende:
Het is verre van natuurlijk, die tsunami aan ellende die we horen van over de hele wereld. Vroeger hoorde je enkel het nieuws van je directe omgeving en misschien nog het nieuws van een stadje verder en pas bij grootste zaken grensoverschrijdend nieuws. Mensen kunnen helemaal niet omgaan met die voortdurende stroom aan ellendige feitjes.
Welnee, als je kijkt naar echt oude kranten en uitgaves dan zie je dat dat juist leeft bij dit soort nieuws, een goed voorbeeld is bijvoorbeeld de marteling en executie van Balthazar Geraerts, dat is notabene door Vondel zelf opgeschreven en uitgegeven.
  dinsdag 26 november 2024 @ 09:11:56 #38
182233 thedeedster
pi_215686022
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 09:01 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Daarnaast zijn ze ook niet aardig voor politici die de financiering van die NPO willen beperken. En poeslief voor de partijen die het eerder willen uitbreiden.

Er is niks onafhankelijks aan.
pi_215686067
Een heel subtiel trucje van de NOS is om rechtse politici altijd minder flatteus op een foto te zetten, en bij de PVV heeft men het vaak over aanhangers, in plaats van bijvoorbeeld sympathisanten.
pi_215686077
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 09:11 schreef raptorix het volgende:

[..]
Welnee, als je kijkt naar echt oude kranten en uitgaves dan zie je dat dat juist leeft bij dit soort nieuws, een goed voorbeeld is bijvoorbeeld de marteling en executie van Balthazar Geraerts, dat is notabene door Vondel zelf opgeschreven en uitgegeven.
Kranten zijn het probleem niet, social media wel. Vroeger las je het krantje, je dacht er wat van, besprak het op kantoor en daar bleef het bij. Nu vinden hele online veldslagen plaats op FB onder de berichten van de kranten. Het algoritme vind het prachtig en toont elke dag meer en meer van dit soort mini oorlogen. De gevolgen laten zeg raden, mensen worden steeds negatiever.
  dinsdag 26 november 2024 @ 09:22:16 #41
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_215686105
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 09:20 schreef michiel_merk het volgende:

[..]
Kranten zijn het probleem niet, social media wel. Vroeger las je het krantje, je dacht er wat van, besprak het op kantoor en daar bleef het bij. Nu vinden hele online veldslagen plaats op FB onder de berichten van de kranten. Het algoritme vind het prachtig en toont elke dag meer en meer van dit soort mini oorlogen. De gevolgen laten zeg raden, mensen worden steeds negatiever.
Eens. Als je niet lekker in je vel zit, kun je je er helemaal door laten meeslepen.
  dinsdag 26 november 2024 @ 09:23:56 #42
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_215686116
Ik mijd het Nederlandse nieuws, dat is toch echt wat anders. Want zeg nou eerlijk, wie zit er nou te wachten op die eindeloze aaneenschakeling van meninkjes van voormalig scholieren aan de school van journalistiek, willekeurige BN'ers zwaar gegarneerd met erbarmelijke vox pops (TV) of persoonlijke verhalen (Krant). Het is een treurige cocktail van van tranentrekkende oppervlakkigheid en sensatielust.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_215686179
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 09:23 schreef AgLarrr het volgende:
Ik mijd het Nederlandse nieuws, dat is toch echt wat anders. Want zeg nou eerlijk, wie zit er nou te wachten op die eindeloze aaneenschakeling van meninkjes van voormalig scholieren aan de school van journalistiek, willekeurige BN'ers zwaar gegarneerd met erbarmelijke vox pops (TV) of persoonlijke verhalen (Krant). Het is een treurige cocktail van van tranentrekkende oppervlakkigheid en sensatielust.
Het AD heeft zo een hele subtiele rubriek: Wat verdien jij, het valt me altijd op dat er een hele reeks beroepsgroepen is die dan echt een kut loon hebben en dan zeggen: Ik ben best tevreden, dat zijn subtiele trucjes om mensen te bespelen van: Goh ik heb het zo slecht nog niet.
pi_215686208
Ik kan me moeilijk het leed van de wereld persoonlijk aantrekken, dus geen moeite mee. Afsluitend met een gebalanceerd, objectief duidingsprogramma als VI.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
How to perform live - by Phil Collins
How to perform live - by Neil Young
How to perform live - by Dire Straits
pi_215686236
Goed nieuws dit.
Eindelijk eens wat positiefs.

Ze moeten NOS/RTL/SBS opdoeken

X is de media.

Journalisten zijn tegenwoordig niets meer dan verkapte armleuning journalisten.
Ze komen nooit buiten, doen zelf geen onderzoek.

Als je solliciteert bij NOS als journalist/activist is de enige eis naast ultra woke zijn, dat je control V en control C op je keyboard hebt.
Reddit kan browsen en alle amerikaanse propaganda kan translaten en dit op NOS plempen.

Journalistieke studies zijn lachertjes tegenwoordig.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_215686328
niet geheel mee oneens
pi_215686342
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 05:17 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Zat mensen die het niet eens mijden, maar het simpelweg niet interesseert. Veel jeugd bijvoorbeeld.
Ik volg nu het nieuws nog steeds maar de achtergrond docu's op tv kijk ik zelden meer het is allemaal geschreven voor domme mensen.

Ook merk ik dat het mij minder boeit want de Afrikanen met een vlieg op de wang herinner ik mij al sinds ik 4 ben. Alleen voor de oorlog in Oekraïne heb ik flink gedoneerd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_215686407
Herkenbaar, al had ik zelf de hoeveelheid mensen die afhaken vanwege vermeende eenzijdigheid groter ingeschat.

Goed beschouwd is het dagelijkse nieuws volgen ook nergens voor nodig. Als je goed ingelicht wil zijn over wat er in de wereld gebeurt kun je dan denk ik beter diepere artikelen lezen die wat op afstand (in tijd) van de gebeurtenis zijn geschreven.

Een goed gesprek hierover was imho een paar jaar geleden de hoofdredacteur van decorrespondent met Rolf Dobelli:

https://decorrespondent.n(...)b8-3797-f2077a4e2332

[ Bericht 0% gewijzigd door SnertMetChoco op 26-11-2024 10:18:28 ]
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_215686461
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 08:06 schreef Montagui het volgende:
Het enig wat ik eigenlijk nog kijk is het nieuws van 6 uur, en vaak nog wel 1vandaag. M.b.t. de praat-, discussie- en andere nieuwsprogramma's ben ik jaren geleden al afgehaakt ivm een overgroot deel aan gasten in een echokamer of eenzijdige berichtgeving. Er is geen discussie meer, en zaken worden vaak alleen van 1 kant belicht. Ik zie graag discussie tussen diverse meningen, en belichting van een nieuwsitem van 2 kanten.
Je volgt geen opinie, maar wel het dagelijkse nieuws. Dat is beter dan wat half Nederland doet.

Helaas heeft het genereren van opinies ons radicaal rechts gebracht.
  dinsdag 26 november 2024 @ 10:25:23 #50
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_215686502
We zouden eigenlijk één van die Duitse zenders moeten vragen standaard een blokje Nederland op te nemen in hun Tageschau, dan kun je om 20:00u gewoon intunen op NDR (ofzo) voor een Journaal zonder al dat geneuzel.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')