Dat ís ook spannend. Hier deed het veel goed bij beide heren!quote:Op maandag 25 november 2024 08:08 schreef Schanu het volgende:
[..]
Wat ontzettend fijn, hopelijk zet deze stijgende lijn voort!
@:Mushanga71, wat balen voor je zoon! Hopelijk volgt de toets zo snel mogelijk zodat hij niet het gevoel krijgt helemaal opnieuw te moeten leren.
Eind van de ochtend hebben wij kennismakingsgesprek met de speltherapeut van onze 8 jarige. Zij en wij vinden dat heel spannend
Daar hopen wij hier ook op!quote:Op maandag 25 november 2024 08:13 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat ís ook spannend. Hier deed het veel goed bij beide heren!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Troel, dat jouw vriend je domme kut noemt, is dat een onderling geintje zeg maar of meent hij dat echt? Want indien dat laatste, dan vind ik dat best heftig![]()
Datquote:Op maandag 25 november 2024 08:12 schreef Troel het volgende:
Waar mentale gezondheid ook belangrijk is
quote:Op maandag 25 november 2024 08:18 schreef Schanu het volgende:
[..]
Daar hopen wij hier ook op!Dat is de beste manier om mij duidelijk te maken dat het niet zo heel handig is wat ik wil. 'het lijkt me geen goed idee' heeft minder effect dan 'dan ben je een domme kut'. Dus het is ook een beetje dat ik zelf die duidelijkheid nodig heb. Het zorgt ervoor dat ik toch nog even extra ga nadenken enzo. Het is zeker niet zo dat hij het echt meent (tenzij ik wél mee zou gaan terwijl het niet gaat enzo).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@:Troel, dat jouw vriend je domme kut noemt, is dat een onderling geintje zeg maar of meent hij dat echt? Want indien dat laatste, dan vind ik dat best heftig![]()
Net even contact gehad met werk. Al het werk is al gedaan dus hoef alleen maar één en ander te downloaden en door te sturen. Aan de ene kant fijn, geen druk. Aan de andere kant 'blegh'.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
quote:Op maandag 25 november 2024 08:56 schreef Mushanga71 het volgende:
Hier wordt het ook écht gemeend, plus nog veel meer
Nee, hier gelukkig echt niet. Dat is echt zo naarquote:Op maandag 25 november 2024 08:56 schreef Mushanga71 het volgende:
Duidelijk hoe het bij jullie werkt met domme kutHier wordt het ook écht gemeend, plus nog veel meer
Herkenbaar. En als t werkt voor jullie lijkt het me prima toch?quote:Op maandag 25 november 2024 09:08 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee, hier gelukkig echt niet. Dat is echt zo naar![]()
Ik heb de duidelijkheid echt wel nodig en kan niet veel met het toontje dat vaak in Nederland gebruikt wordt. Ik lees niet tussen de regels door dat je iets onverstandig vindt en je verpakt dat in cadeaupapier zeg maar. En domme kut klinkt zwaarder als je het zo leest dan hoe het hier gebruikt wordt en ontvangen wordt. Ik zeg het ook tegen mijzelf als ik mijn hand brand aan de oven of iets uit mijn handen laat flikkeren.
Ik zeg ook zulke dingen tegen mezelf. Domme doos, dom wijf. Maar het klinkt anders als je het tegen jezelf zegt dan dat het tegen je gezegd wordt.quote:Op maandag 25 november 2024 09:08 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb de duidelijkheid echt wel nodig en kan niet veel met het toontje dat vaak in Nederland gebruikt wordt. Ik lees niet tussen de regels door dat je iets onverstandig vindt en je verpakt dat in cadeaupapier zeg maar. En domme kut klinkt zwaarder als je het zo leest dan hoe het hier gebruikt wordt en ontvangen wordt. Ik zeg het ook tegen mijzelf als ik mijn hand brand aan de oven of iets uit mijn handen laat flikkeren.
Fijn dat jullie een manier hebben die voor jullie werkt. Maar ook heel fijn dat het in dit topic gecheckt wordt, je weet maar nooitquote:Op maandag 25 november 2024 09:08 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe lang ik in de auto kan zittenquote:Op maandag 25 november 2024 09:24 schreef hilliebillie het volgende:
@:troel fijn dat het wat beter gaat vandaag. Hoe lang kanjer in de auto zitten?
Snap dat je mee wil. Even een andere omgeving en een ander uitzicht.
@:schanu fijn dat je de intake hebt. Snap dat je het spannend vind.
Snap ik hoor. Ik moet zeggen dat ook niet iedereen dit zo nu tegen me moet zeggen.quote:Op maandag 25 november 2024 09:13 schreef Deepfreeze het volgende:
@:Troel als het werkt voor jullie, dan is het prima. Het is niet mijn stijl, maar ik ben nogal gevoelig voor negatief taalgebruik.
En doe voorzichtig aan! Niet teveel de grens opzoeken. Maar mentaal even opladen is ook af en toe nodig.
Ik zie dat ik ergens een spatie vergeten was en dat auto correct er iets anders van gemaakt heeft #dikkevingersquote:Op maandag 25 november 2024 09:31 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe lang ik in de auto kan zitten![]()
Ik heb pas twee keer half uurtje gezeten en dat ging prima, vandaar ook dat ik denk dat het wel goed komt. Het enige vervelende is dat mijn vriend dan wat minder hard over drempels mag enzo![]()
@:phaidra en inderdaad. Juist op dit soort momenten is het fijn dat het even gecheckt wordt. Maar ook dat er even een uitlaapklep is en dat jullie even mee willen denken.
Ergens snapte ik je vraag wel denk ik. Ik heb gewoon nog niet gehad dat ik te lang in de auto heb gezeten. Sinterklaas vieren we dit weekend hier met de familie in plaats van bij mijn schoonouders, want ik ga er wel vanuit dat ruim 2 uur heen, dan daar zitten en dan ruim 2 uur terug te veel is. Hier kan ik gewoon lekker op mijn eigen plekje op de bank. En mijn schoonouders regelen al het eten, drinken en hapjes enzoquote:Op maandag 25 november 2024 09:38 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ik zie dat ik ergens een spatie vergeten was en dat auto correct er iets anders van gemaakt heeft #dikkevingers![]()
Maar ik denk dat ik vroeg hoe lang mag je vandaag in de auto zitten (in de zin van hoe lang is het rijden, dus niet hoe lang je ‘mag’) lekker onduidelijk hier deze ochtend bij mij
Ik snap ook dat je op een openbaar forum niet alles wil delen. Maar dat neemt niet weg dat ik me soms wel zorgen om je maak. De situatie is niet ok voor jou (en zoon)... Knuf.quote:Op maandag 25 november 2024 09:43 schreef Mushanga71 het volgende:
Jullie zijn lief![]()
Wilde ik gewoon even kwijt.
Stukje voor stukjequote:Op maandag 25 november 2024 10:21 schreef exode het volgende:
Ik denk aan je hoor Mush, want je gaat vast door heftige tijden heen. Je mag altijd een DM sturen of een Appje (vraag via DM maar om mijn nummer).
Ik heb wel mentale uitdagingen voor je Troel; hoe bouw je een achtbaan door een Kerstdorp heen? (Lego he) want dat is schijnbaar wat we dit jaar gaan doen.
Ik heb wat tijdschriften liggen, heb je daar interesse in? Oa de Chantal, dan stuur ik die naar je op.
Ik hoopte op een volledig bouwplanquote:Op maandag 25 november 2024 10:44 schreef Troel het volgende:
[..]
Stukje voor stukje![]()
Ik zou eerst de achtbaan bouwen en dan het dorp eromheen, tenzij je de achtbaan zelf vorm kunt geven.
Liefis zeker welkom!
Hahahha. Maar ik weet toch niet wat er allemaal in het dorp staatquote:Op maandag 25 november 2024 11:37 schreef exode het volgende:
[..]
Ik hoopte op een volledig bouwplan
We waren aan het brainstormen, B wilde een skihelling tot het plafond met waterval, Juul wilde eenhoorns in het dorp en ik wilde een Dickensville achtig dorp, maar verloofde kwam met het achtbaan idee. Dus die wordt het.
Hoeveel ruimte en fasen heb je voor je kookplaat?quote:Op maandag 25 november 2024 12:34 schreef exode het volgende:
Nou, het is zover hoor, we hebben de verhoging van de hypotheek aangevraagd. Nou zie ik niet in waarom deze afgekeurd zou worden aangezien we alles conservatief hebben ingestoken, maar je weet maar nooit.
Toch even fijn afvinken, nu afwachten.
Afspraak voor het keukenontwerp is gemaakt na de Kerstvakantie. Vloer gaan we ook in januari uitzoeken, in het dorp
Keuken hebben we al uitgemeten, we moeten nu alleen nog beslissen waar de nieuwe achterdeur komt en wat voor ramen en waar. Maar dat is peanuts.
Oh en nog een Amerikaanse koelkast en inductiekookplaat uitzoeken. Dus alle tips zijn welkom.
Wat voor bedrijfje heb je? Ik ben jaren zzp'er geweest (naast loondienst grotendeels) en wil gerust eens meedenken.quote:Op maandag 25 november 2024 12:51 schreef Hupje het volgende:
Ik was ook aan het afvinken, ben maar gestart met de eindejaars administratie. Dan hoeft die misschien eens niet in de kerstvakantie![]()
Het loopt goed met mijn bedrijfje. Er is best wat aanloop van potentiële klanten. Dat is leuk, maar geeft ook stress omdat ik met de huidige middelen een wachtlijst moet gaan maken. En intussen moet kijken hoe ik zoveel mogelijk klanten kan bedienen. Op zulke momenten is de mentale load wel heftiger dan ik van te voren had bedacht
Mag ik vragen hoe oud je jongste is en wat de aanleiding is om ergotherapie in te zetten?quote:Op maandag 25 november 2024 09:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Herkenbaar. En als t werkt voor jullie lijkt het me prima toch?
Schanu succes, speltherapie heeft bij mijn oudste veel goeds gedaan, ze had uiteindelijk ook nog wel emdr nodig maar de speltherapie heeft haar echt onwijs geholpen op het gebied van loslaten en zelfvertrouwen.
Met mijn jongste start ik in januari bij de ergotherapeut voor zijn prikkelverwerkings problemen, hoop dat dat veel goeds gaat brengen voor hem.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is wel een goede vraag van @Tink89 over het aantal fasen van je kookplaat.quote:Op maandag 25 november 2024 12:34 schreef exode het volgende:
Nou, het is zover hoor, we hebben de verhoging van de hypotheek aangevraagd. Nou zie ik niet in waarom deze afgekeurd zou worden aangezien we alles conservatief hebben ingestoken, maar je weet maar nooit.
Toch even fijn afvinken, nu afwachten.
Afspraak voor het keukenontwerp is gemaakt na de Kerstvakantie. Vloer gaan we ook in januari uitzoeken, in het dorp
Keuken hebben we al uitgemeten, we moeten nu alleen nog beslissen waar de nieuwe achterdeur komt en wat voor ramen en waar. Maar dat is peanuts.
Oh en nog een Amerikaanse koelkast en inductiekookplaat uitzoeken. Dus alle tips zijn welkom.
Nee er komt dus 3 fasen binnen, 2 fasen zijn echter niet doorgelust naar de meterkast maar 1 fasen is wel afgetakt naar de inductie. De meterkast gebruikt dus niet de volledige capaciteit.quote:Op maandag 25 november 2024 14:07 schreef Leandra het volgende:
Als er maar 1 fase binnenkomt dan is die fase waarschijnlijk min of meer gesplitst, ik zou je elektricien dan wel even vragen of je daar zomaar iedere kookplaat bij kunt uitzoeken, want een 7.500 W aansluitwaarde zou dan wel eens een probleem kunnen zijn.
Okay, als het maar aangepast wordt.quote:Op maandag 25 november 2024 14:09 schreef exode het volgende:
[..]
Nee er komt dus 3 fasen binnen, 2 fasen zijn echter niet doorgelust naar de meterkast maar 1 fasen is wel afgetakt naar de inductie. De meterkast gebruikt dus niet de volledige capaciteit.
De electricien kan het vast beter uitleggen, maar hij gaat iig de meterkast aanpassen/vervangen en we kunnen net zoals nu een 2 fasen inductieplaats aanschaffen. Die doet het nu tenslotte ook alweer bijna 8 jaar.
Zeker, hij opperder een nieuwe meterkast die de 3 fasen volledig zou benutten en wij riepen meteen JA!quote:Op maandag 25 november 2024 14:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Okay, als het maar aangepast wordt.
Je keuzemogelijkheid is behoorlijk beperkt als je 2-fasen inductie wilt, als de meterkast toch aangepast wordt heb je dus veel meer keuze als je ook een 3-fasen inductie kunt kiezen.
Gewoon in de vaatwasser gooien volgende keer, is wel dog-proof (neem ik aan)quote:Op maandag 25 november 2024 14:18 schreef amaranta het volgende:
Weet je wat ik dacht. Laat ik eens de koelkast gaan poetsen.
Dus ik zo’n deurbak (waar melk pakken in kunnen en zo) lekker met de hand afgewassen. En op het aanrecht laten drogen. Dat vond de hond blijkbaar geen goed idee. En nu is de bak stuk.
Moraal van het verhaal. Smerig zijn loont.
Dit. En kijk anders eens naar eentje waar je de pannen overal kan plaatsen, als het kruisje maar ergens onder de pan zit. AEG heeft in ieder geval die optie.quote:Op maandag 25 november 2024 14:23 schreef Tink89 het volgende:
Oh en edit: ik ben erg blij met een boostfunctie voor al mijn pitten en met de speciale stand van warm houden. Die gebruik ik voor stoofvlees bijvoorbeeld.
Bij ons staan er niet eens kruisjes op de plaat, je zet gewoon een pan ergens neer en je zet hem aan, als je de pan verschuift kan de kookfunctie gewoon meeschuiven.quote:Op maandag 25 november 2024 14:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Dit. En kijk anders eens naar eentje waar je de pannen overal kan plaatsen, als het kruisje maar ergens onder de pan zit. AEG heeft in ieder geval die optie.
Het kan zelfs al zonder dusquote:Op maandag 25 november 2024 14:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bij ons staan er niet eens kruisjes op de plaat, je zet gewoon een pan ergens neer en je zet hem aan, als je de pan verschuift kan de kookfunctie gewoon meeschuiven.
Al even, want onze keuken is ook al 3½ jaar oudquote:
Dat doen ze allemaal, overkookbeveiliging of hij denkt door het vocht dat je alle knopjes tegelijk induwt.quote:Op maandag 25 november 2024 14:50 schreef Schanu het volgende:
Bij ons slaat de inductieplaat altijd irritant piepend af als er vocht op het touchscreen gedeelte komt. Dát ben ik toch wel zo zat. Want een deksel optillen van een pan met kokend water zorgt al snel voor watervorming, als zo'n druppel dan precies verkeerd valt schakelt de inductieplaat zichzelf dus uit. En dan moet je weer een aantal seconden wachten tot je hem weer aan kan zetten. Zo sta ik soms vloekend te koken.
Dat kende ik nog niet. Verzonken inductie. Maar ik ben sowieso team #geenrandjesquote:Op maandag 25 november 2024 14:43 schreef Schanu het volgende:
Een verzonken inductie, dat lijkt mij naast mooi ook heel praktisch. Bij ons gaat altijd viezigheid zitten in de rand tussen de inductie en het aanrechtblad. Daar past precies een mesje tussen, maar dat mag eigenlijk niet want dan beschadigd je de rubberenlaag die daar zit. Dus ik zit nu altijd te prutsen met een papiertje om een mesje heen![]()
En zo'n flexibele plaat klinkt ook fantastischNu wil ik een nieuwe inductieplaat
De kennismaking met de speltherapeut ging goed, het lijkt ons een fijne vrouw en Jewel gaf aan haar aardig te vinden. Komende vrijdag is haar 1e afspraak, daar hebben we nu alle vertrouwen in.
Dan vind ik het een stomme featurequote:Op maandag 25 november 2024 14:54 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dat doen ze allemaal, overkookbeveiliging of hij denkt door het vocht dat je alle knopjes tegelijk induwt.
Dat laatste is ook gewoon maar een kwestie van even de hijskraan laten komen en optillen en draaien. Ik zie het probleem niet hoor.quote:Op maandag 25 november 2024 14:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Al even, want onze keuken is ook al 3½ jaar oud
Het enige waar ik spijt van heb is dat we toen niet de 90 cm breed hebben gekozen ipv de 80 cm breed, maar dat was weer ¤ 500 extra en alles kostte al mega¤¤¤¤¤
Met de kennis van nu zou ik niet heel veel zaken aanpassen, maar die 90 cm kookplaat ipv 80 zou ik wel gedaan hebben.
Nou ja, en het hele huis een kwartslag gedraaid hebben laten bouwen, maar kleinigheidjes hou je toch![]()
Je gaat gewoon naar het tuincentrum wijst er een aan en die knakkert of knakkerin spant er een netje overheen en klaar.quote:Op maandag 25 november 2024 14:59 schreef Schanu het volgende:
[..]
Dan vind ik het een stomme feature![]()
Trouwens, ze zijn al (bijna) in de verkoop dus ik mag het onderwerp wel aansnijden toch? Wij hebben dit jaar voor het eerst gekozen om een echte kerstboom te kopen. Dat wil ik echt al jaren, maar elk jaar spelen we op veilig. Dit jaar twijfelde vrouwlief ook en gisteren dus de knoop doorgehakt. En nu heb ik echt zo'n idyllisch beeld dat we dan samen over de kerstbomenmarkt gaan struinen om als gezin een prachtige boom uit te zoeken, terwijl het er in de praktijk waarschijnlijk op neerkomt dat vrouwlief in haar eentje naar de winkel gaat om er één toegewezen te krijgen en klaarMaar toch, een echte, ik word daar wel even blij van
Vrouwlief had gezien dat de kerstbomen woensdag bij de Lidl in de aanbieding zijn, dus het wordt niet eens een tuincentrum. Triestquote:Op maandag 25 november 2024 15:02 schreef amaranta het volgende:
[..]
Je gaat gewoon naar het tuincentrum wijst er een aan en die knakkert of knakkerin spant er een netje overheen en klaar.
Wij nemen trouwens altijd een boom met easyfix. Dat is een soort standaard met een pin eraan. En in de boom frezen ze een soort van gat wat precies over die pin past. De boom staat dan altijd recht.
Als het even kan, ga naar een kerstbomenboer en niet naar een tuincentrum! Scheelt zó veel in prijs, en mijn ervaring is dat je veel makkelijker zelf kunt/mag kiezen.quote:Op maandag 25 november 2024 14:59 schreef Schanu het volgende:
En nu heb ik echt zo'n idyllisch beeld dat we dan samen over de kerstbomenmarkt gaan struinen om als gezin een prachtige boom uit te zoeken,
quote:Op maandag 25 november 2024 14:59 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat laatste is ook gewoon maar een kwestie van even de hijskraan laten komen en optillen en draaien. Ik zie het probleem niet hoor.
Volgens mij heb ik daar wel eerder over verteld. Remedial teaching en studiebegeleiding. Punt is alleen dat het thuis niet lekker gaat en ik momenteel dus -naast mijn loondienst in het onderwijs- niet veel uren na schooltijd kan werken. En op die momenten is de vraag het grootst.quote:Op maandag 25 november 2024 12:54 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wat voor bedrijfje heb je? Ik ben jaren zzp'er geweest (naast loondienst grotendeels) en wil gerust eens meedenken.
Dat ligt er vooral aan wat je er aan wilt uitgeven, als je ¤ 60 wilt neerleggen voor een boom kun je bij de Intratuin een heel aardige uitzoeken die ook lang goed blijft, als je voor 2 tientjes een boom bij de Gamma vandaan plukt wordt het wellicht een ander scenario.quote:Op maandag 25 november 2024 14:59 schreef Schanu het volgende:
[..]
Trouwens, ze zijn al (bijna) in de verkoop dus ik mag het onderwerp wel aansnijden toch? Wij hebben dit jaar voor het eerst gekozen om een echte kerstboom te kopen. Dat wil ik echt al jaren, maar elk jaar spelen we op veilig. Dit jaar twijfelde vrouwlief ook en gisteren dus de knoop doorgehakt. En nu heb ik echt zo'n idyllisch beeld dat we dan samen over de kerstbomenmarkt gaan struinen om als gezin een prachtige boom uit te zoeken, terwijl het er in de praktijk waarschijnlijk op neerkomt dat vrouwlief in haar eentje naar de winkel gaat om er één toegewezen te krijgen en klaarMaar toch, een echte, ik word daar wel even blij van
+1quote:Op maandag 25 november 2024 15:02 schreef amaranta het volgende:
[..]
Je gaat gewoon naar het tuincentrum wijst er een aan en die knakkert of knakkerin spant er een netje overheen en klaar.
Wij nemen trouwens altijd een boom met easyfix. Dat is een soort standaard met een pin eraan. En in de boom frezen ze een soort van gat wat precies over die pin past. De boom staat dan altijd recht.
Er is niemand hysterisch bang voor spinnen en andere kriebelbeestjes bij jullie hoop ik?quote:Op maandag 25 november 2024 14:59 schreef Schanu het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |