abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 november 2024 @ 08:12:01 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_215677457
Waar mentale gezondheid ook belangrijk is :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 25 november 2024 @ 08:13:08 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_215677463
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 08:08 schreef Schanu het volgende:

[..]
Wat ontzettend fijn, hopelijk zet deze stijgende lijn voort!

@:Mushanga71, wat balen voor je zoon! Hopelijk volgt de toets zo snel mogelijk zodat hij niet het gevoel krijgt helemaal opnieuw te moeten leren.

Eind van de ochtend hebben wij kennismakingsgesprek met de speltherapeut van onze 8 jarige. Zij en wij vinden dat heel spannend :@
Dat ís ook spannend. Hier deed het veel goed bij beide heren!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215677480
quote:
2s.gif Op maandag 25 november 2024 08:13 schreef Troel het volgende:

[..]
Dat ís ook spannend. Hier deed het veel goed bij beide heren!
Daar hopen wij hier ook op!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@Troel, dat jouw vriend je domme kut noemt, is dat een onderling geintje zeg maar of meent hij dat echt? Want indien dat laatste, dan vind ik dat best heftig :{
pi_215677484
quote:
2s.gif Op maandag 25 november 2024 08:12 schreef Troel het volgende:
Waar mentale gezondheid ook belangrijk is :+
Dat
Werewolf
  maandag 25 november 2024 @ 08:32:11 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_215677549
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 08:18 schreef Schanu het volgende:

[..]
Daar hopen wij hier ook op!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@:Troel, dat jouw vriend je domme kut noemt, is dat een onderling geintje zeg maar of meent hij dat echt? Want indien dat laatste, dan vind ik dat best heftig :{
Dat is de beste manier om mij duidelijk te maken dat het niet zo heel handig is wat ik wil. 'het lijkt me geen goed idee' heeft minder effect dan 'dan ben je een domme kut'. Dus het is ook een beetje dat ik zelf die duidelijkheid nodig heb. Het zorgt ervoor dat ik toch nog even extra ga nadenken enzo. Het is zeker niet zo dat hij het echt meent (tenzij ik wél mee zou gaan terwijl het niet gaat enzo).

Net even contact gehad met werk. Al het werk is al gedaan dus hoef alleen maar één en ander te downloaden en door te sturen. Aan de ene kant fijn, geen druk. Aan de andere kant 'blegh'.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215677742
@Schanu toets staat nu voor donderdag dus hopelijk valt het niet weer uit. Heb ik dat kind eindelijk aan het leren... :+
Voor jullie dus een spannende ochtend! Succes :*

Nah, scheelt weer dat dat werk is gedaan Troel ;) Misschien als jullie toch in de auto zitten even ergens lunchen ofzo? Even mentale vitamientjes :Y

Duidelijk hoe het bij jullie werkt met domme kut :P Hier wordt het ook écht gemeend, plus nog veel meer :X
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  maandag 25 november 2024 @ 09:04:46 #7
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_215677793
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 08:56 schreef Mushanga71 het volgende:
Hier wordt het ook écht gemeend, plus nog veel meer :X
;( :{ :*
in de haak.
  maandag 25 november 2024 @ 09:08:46 #8
35189 Troel
scherp en bot
pi_215677823
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 08:56 schreef Mushanga71 het volgende:
Duidelijk hoe het bij jullie werkt met domme kut :P Hier wordt het ook écht gemeend, plus nog veel meer :X
Nee, hier gelukkig echt niet. Dat is echt zo naar :{

Ik heb de duidelijkheid echt wel nodig en kan niet veel met het toontje dat vaak in Nederland gebruikt wordt. Ik lees niet tussen de regels door dat je iets onverstandig vindt en je verpakt dat in cadeaupapier zeg maar. En domme kut klinkt zwaarder als je het zo leest dan hoe het hier gebruikt wordt en ontvangen wordt. Ik zeg het ook tegen mijzelf als ik mijn hand brand aan de oven of iets uit mijn handen laat flikkeren.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215677858
@Troel als het werkt voor jullie, dan is het prima. Het is niet mijn stijl, maar ik ben nogal gevoelig voor negatief taalgebruik.
En doe voorzichtig aan! Niet teveel de grens opzoeken. Maar mentaal even opladen is ook af en toe nodig. :Y
pi_215677912
quote:
2s.gif Op maandag 25 november 2024 09:08 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik heb de duidelijkheid echt wel nodig en kan niet veel met het toontje dat vaak in Nederland gebruikt wordt. Ik lees niet tussen de regels door dat je iets onverstandig vindt en je verpakt dat in cadeaupapier zeg maar. En domme kut klinkt zwaarder als je het zo leest dan hoe het hier gebruikt wordt en ontvangen wordt. Ik zeg het ook tegen mijzelf als ik mijn hand brand aan de oven of iets uit mijn handen laat flikkeren.
Herkenbaar. En als t werkt voor jullie lijkt het me prima toch?

Schanu succes, speltherapie heeft bij mijn oudste veel goeds gedaan, ze had uiteindelijk ook nog wel emdr nodig maar de speltherapie heeft haar echt onwijs geholpen op het gebied van loslaten en zelfvertrouwen.

Met mijn jongste start ik in januari bij de ergotherapeut voor zijn prikkelverwerkings problemen, hoop dat dat veel goeds gaat brengen voor hem.
S. 2014
J. 2016
pi_215677960
quote:

[..]

Ik zeg ook zulke dingen tegen mezelf. Domme doos, dom wijf. Maar het klinkt anders als je het tegen jezelf zegt dan dat het tegen je gezegd wordt.
Ach, het is hier nu rustig, de doodzwijgmethode twee kanten op :')

Zoon vergat gisteravond de kliko buiten te zetten. Moest net rennen om nog op tijd te zijn want hij zat aardig vol :+
If they say
pi_215677975
@Troel fijn dat het wat beter gaat vandaag. Hoe lang kanjer in de auto zitten?
Snap dat je mee wil. Even een andere omgeving en een ander uitzicht.

@Schanu fijn dat je de intake hebt. Snap dat je het spannend vind. :*
pi_215678003
quote:

[..]

Fijn dat jullie een manier hebben die voor jullie werkt. Maar ook heel fijn dat het in dit topic gecheckt wordt, je weet maar nooit O+. En veel plezier vandaag!

Mush :*.

Veel succes @Schanu . Ik snap wel de spanning vooraf. Hopelijk is er een fijne klik :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_215678036
@Schanu Het kan natuurlijk zo zijn dat er in de gezinsdynamiek iets zit wat belemmerend is voor een kind. Dus het is goed om naar te kijken. Het hoeft helemaal niet dat dat bij jullie speelt. :* Als je durft, zou je ook bij de intake kunnen benoemen dat je denkt dat dat bij jullie niet speelt, maar dat je het wel spannend vindt.
Ik hoop dat jullie een fijn persoon treffen. Onze PMT-er is echt goud waard. Zo iemand gun ik iedereen.
  maandag 25 november 2024 @ 09:31:30 #15
35189 Troel
scherp en bot
pi_215678043
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 09:24 schreef hilliebillie het volgende:
@:troel fijn dat het wat beter gaat vandaag. Hoe lang kanjer in de auto zitten?
Snap dat je mee wil. Even een andere omgeving en een ander uitzicht.

@:schanu fijn dat je de intake hebt. Snap dat je het spannend vind. :*
Ik weet niet hoe lang ik in de auto kan zitten :P
Ik heb pas twee keer half uurtje gezeten en dat ging prima, vandaar ook dat ik denk dat het wel goed komt. Het enige vervelende is dat mijn vriend dan wat minder hard over drempels mag enzo :D

@Phaidra en inderdaad. Juist op dit soort momenten is het fijn dat het even gecheckt wordt. Maar ook dat er even een uitlaapklep is en dat jullie even mee willen denken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 25 november 2024 @ 09:35:50 #16
35189 Troel
scherp en bot
pi_215678074
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 09:13 schreef Deepfreeze het volgende:
@:Troel als het werkt voor jullie, dan is het prima. Het is niet mijn stijl, maar ik ben nogal gevoelig voor negatief taalgebruik.
En doe voorzichtig aan! Niet teveel de grens opzoeken. Maar mentaal even opladen is ook af en toe nodig. :Y
Snap ik hoor. Ik moet zeggen dat ook niet iedereen dit zo nu tegen me moet zeggen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215678091
quote:
2s.gif Op maandag 25 november 2024 09:31 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe lang ik in de auto kan zitten :P
Ik heb pas twee keer half uurtje gezeten en dat ging prima, vandaar ook dat ik denk dat het wel goed komt. Het enige vervelende is dat mijn vriend dan wat minder hard over drempels mag enzo :D

@:phaidra en inderdaad. Juist op dit soort momenten is het fijn dat het even gecheckt wordt. Maar ook dat er even een uitlaapklep is en dat jullie even mee willen denken.
Ik zie dat ik ergens een spatie vergeten was en dat auto correct er iets anders van gemaakt heeft #dikkevingers :D
Maar ik denk dat ik vroeg hoe lang mag je vandaag in de auto zitten (in de zin van hoe lang is het rijden, dus niet hoe lang je ‘mag’ ;) ) lekker onduidelijk hier deze ochtend bij mij
pi_215678120
Jullie zijn lief O+
Wilde ik gewoon even kwijt.
If they say
  maandag 25 november 2024 @ 09:44:39 #19
35189 Troel
scherp en bot
pi_215678128
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 09:38 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Ik zie dat ik ergens een spatie vergeten was en dat auto correct er iets anders van gemaakt heeft #dikkevingers :D
Maar ik denk dat ik vroeg hoe lang mag je vandaag in de auto zitten (in de zin van hoe lang is het rijden, dus niet hoe lang je ‘mag’ ;) ) lekker onduidelijk hier deze ochtend bij mij
Ergens snapte ik je vraag wel denk ik. Ik heb gewoon nog niet gehad dat ik te lang in de auto heb gezeten. Sinterklaas vieren we dit weekend hier met de familie in plaats van bij mijn schoonouders, want ik ga er wel vanuit dat ruim 2 uur heen, dan daar zitten en dan ruim 2 uur terug te veel is. Hier kan ik gewoon lekker op mijn eigen plekje op de bank. En mijn schoonouders regelen al het eten, drinken en hapjes enzo *O*
(Vriend gaat woensdag voor werk 2 nachten naar België en is vrijdag pas weer terug). En ook de vrimibips vrijdag waar ik eigenlijk altijd heen ga heb ik al van gezegd 'ik denk niet dat dat al gaat werken'. Ook al ben ik er heel erg aan toe.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215678305
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 09:43 schreef Mushanga71 het volgende:
Jullie zijn lief O+
Wilde ik gewoon even kwijt.
Ik snap ook dat je op een openbaar forum niet alles wil delen. Maar dat neemt niet weg dat ik me soms wel zorgen om je maak. De situatie is niet ok voor jou (en zoon)... Knuf.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_215678410
Ik denk aan je hoor Mush, want je gaat vast door heftige tijden heen. Je mag altijd een DM sturen of een Appje (vraag via DM maar om mijn nummer).

Ik heb wel mentale uitdagingen voor je Troel; hoe bouw je een achtbaan door een Kerstdorp heen? (Lego he) want dat is schijnbaar wat we dit jaar gaan doen.
Ik heb wat tijdschriften liggen, heb je daar interesse in? Oa de Chantal, dan stuur ik die naar je op.
  maandag 25 november 2024 @ 10:44:46 #22
35189 Troel
scherp en bot
pi_215678575
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 10:21 schreef exode het volgende:
Ik denk aan je hoor Mush, want je gaat vast door heftige tijden heen. Je mag altijd een DM sturen of een Appje (vraag via DM maar om mijn nummer).

Ik heb wel mentale uitdagingen voor je Troel; hoe bouw je een achtbaan door een Kerstdorp heen? (Lego he) want dat is schijnbaar wat we dit jaar gaan doen.
Ik heb wat tijdschriften liggen, heb je daar interesse in? Oa de Chantal, dan stuur ik die naar je op.
Stukje voor stukje :D
Ik zou eerst de achtbaan bouwen en dan het dorp eromheen, tenzij je de achtbaan zelf vorm kunt geven.

Lief O+ is zeker welkom!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215678603
En dat wil ik nog wel es vergeten, dat het een openbaar forum is :') :@
Er speelt gewoon zoveel, dingen die ik écht niet kan posten, maar de onzekerheid is het ergste. Niet weten hoe het afloopt, zeg maar. Daar kan ik niet zo goed tegen.
Maar jullie geven mij ook de kracht om door te gaan. Klinkt misschien raar, maar het is wél zo. Ik vind hier steun maar ook gewoon lol en even met mijn hoofd ergens anders zijn.
Als er iets met jullie is, maak ik me ook zorgen, vraag ik me ook af hoe het gaat, wat er speelt. Wil ik graag helpen maar irl is dat moeilijk dus doen we het op deze manier. Even een knuffel, een grapje. Het vertrouwen waarmee we posten is me zoveel waard.
Dank jullie wel :*
If they say
pi_215678721
Sterkte Mush :*
pi_215678940
quote:
2s.gif Op maandag 25 november 2024 10:44 schreef Troel het volgende:

[..]
Stukje voor stukje :D
Ik zou eerst de achtbaan bouwen en dan het dorp eromheen, tenzij je de achtbaan zelf vorm kunt geven.

Lief O+ is zeker welkom!
Ik hoopte op een volledig bouwplan ;)

We waren aan het brainstormen, B wilde een skihelling tot het plafond met waterval, Juul wilde eenhoorns in het dorp en ik wilde een Dickensville achtig dorp, maar verloofde kwam met het achtbaan idee. Dus die wordt het.
  maandag 25 november 2024 @ 11:42:04 #26
35189 Troel
scherp en bot
pi_215678982
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 11:37 schreef exode het volgende:

[..]
Ik hoopte op een volledig bouwplan ;)

We waren aan het brainstormen, B wilde een skihelling tot het plafond met waterval, Juul wilde eenhoorns in het dorp en ik wilde een Dickensville achtig dorp, maar verloofde kwam met het achtbaan idee. Dus die wordt het.
Hahahha. Maar ik weet toch niet wat er allemaal in het dorp staat :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215679185
Ben benieuwd hoe het gaat worden exode :)
Vroegah bouwde ik hele steden van lego fabuland O+ Maar sinds die kant en klare pakketten, zit er hier eigenlijk weinig fantasie meer bij. Zowel dochter als zoon bouwen volgens het boekje en zetten het neer.
Ik heb nu de orchidee en de Japanse abrikoos staan. Slaapkamer en de hal, die plekken waar echte planten binnen no time het loodje legden. Goeie optie wel :D

Zoon belde. Hij wil vrijdag met zn beste vriend naar de film en dan daar blijven logeren. Echt, ik ben zoo blij dat hij eindelijk iemand gevonden heeft waar hij zo'n klik mee heeft O+
If they say
pi_215679451
Nou, het is zover hoor, we hebben de verhoging van de hypotheek aangevraagd. Nou zie ik niet in waarom deze afgekeurd zou worden aangezien we alles conservatief hebben ingestoken, maar je weet maar nooit.

Toch even fijn afvinken, nu afwachten.

Afspraak voor het keukenontwerp is gemaakt na de Kerstvakantie. Vloer gaan we ook in januari uitzoeken, in het dorp :)
Keuken hebben we al uitgemeten, we moeten nu alleen nog beslissen waar de nieuwe achterdeur komt en wat voor ramen en waar. Maar dat is peanuts.

Oh en nog een Amerikaanse koelkast en inductiekookplaat uitzoeken. Dus alle tips zijn welkom.
pi_215679550
Ik was ook aan het afvinken, ben maar gestart met de eindejaars administratie. Dan hoeft die misschien eens niet in de kerstvakantie :@

Het loopt goed met mijn bedrijfje. Er is best wat aanloop van potentiële klanten. Dat is leuk, maar geeft ook stress omdat ik met de huidige middelen een wachtlijst moet gaan maken. En intussen moet kijken hoe ik zoveel mogelijk klanten kan bedienen. Op zulke momenten is de mentale load wel heftiger dan ik van te voren had bedacht :@
  maandag 25 november 2024 @ 12:54:26 #30
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215679563
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 12:34 schreef exode het volgende:
Nou, het is zover hoor, we hebben de verhoging van de hypotheek aangevraagd. Nou zie ik niet in waarom deze afgekeurd zou worden aangezien we alles conservatief hebben ingestoken, maar je weet maar nooit.

Afspraak voor het keukenontwerp is gemaakt na de Kerstvakantie. Vloer gaan we ook in januari uitzoeken, in het dorp :)
Keuken hebben we al uitgemeten, we moeten nu alleen nog beslissen waar de nieuwe achterdeur komt en wat voor ramen en waar. Maar dat is peanuts.

Oh en nog een Amerikaanse koelkast en inductiekookplaat uitzoeken. Dus alle tips zijn welkom.
Hoeveel ruimte en fasen heb je voor je kookplaat?
Ik vind amerikaanse koelkasten vervelend en lelijk, dus daar heb je niks aan me ;-)

quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 12:51 schreef Hupje het volgende:
Ik was ook aan het afvinken, ben maar gestart met de eindejaars administratie. Dan hoeft die misschien eens niet in de kerstvakantie :@

Het loopt goed met mijn bedrijfje. Er is best wat aanloop van potentiële klanten. Dat is leuk, maar geeft ook stress omdat ik met de huidige middelen een wachtlijst moet gaan maken. En intussen moet kijken hoe ik zoveel mogelijk klanten kan bedienen. Op zulke momenten is de mentale load wel heftiger dan ik van te voren had bedacht :@
Wat voor bedrijfje heb je? Ik ben jaren zzp'er geweest (naast loondienst grotendeels) en wil gerust eens meedenken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215679599
Ik post hier niet zoveel als ik zou willen maar leef wel erg met jullie mee, en herken het zorgen maken om dingen die hier gepost worden. Vind het tegelijkertijd altijd heel mooi om te lezen hoe men elkaar hier helpt. O+
pi_215679616
Belangrijkste voor mij bij een Amerikaanse koelkast is dat de koeling boven zit en de vriezer onder. Dit vanwege het bukwerk wat mijn heup niet zo plezant vindt :') en omdat je vaker het koelgedeelte nodig hebt, dan de vriezer...
En ik wil persee geen waterdispenser. Die zit in die ik nu heb, maar dat water smaakte meh. Plus dat het ruimte inneemt. Die slingert nu ergens in de schuur, geloof ik want eruit gehaald.
Maar, het is echt zo persoonlijk waar je voorkeur naar uitgaat.

Fijn dat je bedrijfje zo goed loopt @Hupje :) Is altijd in het begin, dat je jezelf voorbij loopt. Langzaam zal je er minder tijd aan kwijt zijn.
If they say
  FOK!fotograaf maandag 25 november 2024 @ 13:27:13 #33
148247 taxibabe
pi_215679752
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2024 09:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Herkenbaar. En als t werkt voor jullie lijkt het me prima toch?

Schanu succes, speltherapie heeft bij mijn oudste veel goeds gedaan, ze had uiteindelijk ook nog wel emdr nodig maar de speltherapie heeft haar echt onwijs geholpen op het gebied van loslaten en zelfvertrouwen.

Met mijn jongste start ik in januari bij de ergotherapeut voor zijn prikkelverwerkings problemen, hoop dat dat veel goeds gaat brengen voor hem.
Mag ik vragen hoe oud je jongste is en wat de aanleiding is om ergotherapie in te zetten? :@ (mag ook in dm als je dat liever hebt.)
SPOILER
  maandag 25 november 2024 @ 13:46:40 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215679845
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 12:34 schreef exode het volgende:

Dat is wel een goede vraag van @Tink89 over het aantal fasen van je kookplaat.
Wordt met de verbouwing je meterkast ook vernieuwd naar 3-fasen of is dat al gebeurd toen de zonnepanelen kwamen?

Als je meterkast nog geen 3-fasen is ben je zeer beperkt qua inductiekookplaat, want het aantal dat werkelijk op 1 fase kan is heel klein.
En met het oog op de toekomst zou ik die met zo'n verbouwing gelijk laten aanpassen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 25 november 2024 @ 13:54:27 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215679902
De heren wilden hier ook een Amerikaanse koelkast, maar dat vond ik om meerdere redenen geen goed plan, onder andere het stroomverbruik en de prijs.
Dat is waarom wij gewoon 2 koelvriescombinaties hebben: wel heel veel ruimte, meer dan van een Amerikaanse koelkast, maar niet de nadelen van een Amerikaanse koelkast.
Als je toch dat effect wilt hebben zou je 2 koelvriescombinaties naast elkaar kunnen zetten, waarbij de deuren in het midden openen, als de een dan kapot is heb je iig nog een compleet werkende als back-up (been there, done that).

In ons geval staan ze ieder aan een andere kant van de keuken (beide keren de linker van de hoge kastenwand), maar onze keuken is dan ook bizar groot :')
De koelvriescombinatie bij de kookplaat heeft de avondeten dingen, de koelvriescombinatie bij het hoge deel de ontbijt en lunch dingen, en de meeste sauzen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215679971
We hebben een 3 fasen meterkast maar er komt maar 1 fase in de meterkast maar de inductie zit wel op 2 fasen. Snappen jullie het nog? De electricien wel iig. De meterkast is apart gebouwd en wordt volledig vervangen.
We hebben nu ook al inductie op 2 fasen en er komt 3 fasen het huis in.

De kast van de inductie wordt waarschijnlijk 80 cm, de kookplaat willen we 70 of 80. We hebben nu 70 en dat vinden we een prima maat. Met 80 komen we eigenlijk te dicht op de hoge kast die ernaast gaat komen. Kortom grote voorkeur voor 70 en GEEN ingebouwde afzuig.

De Koelvrieskast: die gaat in een nis, die nis is ruim 1 meter diep, volgens mij zelfs 120 centimeter meter en hij is 109 cm breed en 203 cm hoog. Momenteel hebben we een kleinere koelkast in de keuken en een koelvrieskast in de berging. De berging wordt echter bij de werkkamer getrokken waardoor die koelkast nergens meer kan staan. In de schuur is het veeeeeel te koud. Dus we moeten een grotere koelkast en een vriezer. De inbouwdingen zijn allemaal te klein qua opberg.
Oh ja zonder waterdispenser en ijsklontjes ding. Het gaat echt erom dat die hele nis koel/vriezer wordt.

Het beperkt de keuzes, maar dat vind ik wel fijn. De koelkast kan overigens nergens anders in de keuken, dus in de nis of niet >:)
  maandag 25 november 2024 @ 14:07:57 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215679993
Als er maar 1 fase binnenkomt dan is die fase waarschijnlijk min of meer gesplitst, ik zou je elektricien dan wel even vragen of je daar zomaar iedere kookplaat bij kunt uitzoeken, want een 7.500 W aansluitwaarde zou dan wel eens een probleem kunnen zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215680004
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2024 14:07 schreef Leandra het volgende:
Als er maar 1 fase binnenkomt dan is die fase waarschijnlijk min of meer gesplitst, ik zou je elektricien dan wel even vragen of je daar zomaar iedere kookplaat bij kunt uitzoeken, want een 7.500 W aansluitwaarde zou dan wel eens een probleem kunnen zijn.
Nee er komt dus 3 fasen binnen, 2 fasen zijn echter niet doorgelust naar de meterkast maar 1 fasen is wel afgetakt naar de inductie. De meterkast gebruikt dus niet de volledige capaciteit.
De electricien kan het vast beter uitleggen, maar hij gaat iig de meterkast aanpassen/vervangen en we kunnen net zoals nu een 2 fasen inductieplaats aanschaffen. Die doet het nu tenslotte ook alweer bijna 8 jaar.
  maandag 25 november 2024 @ 14:11:52 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215680010
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 14:09 schreef exode het volgende:

[..]
Nee er komt dus 3 fasen binnen, 2 fasen zijn echter niet doorgelust naar de meterkast maar 1 fasen is wel afgetakt naar de inductie. De meterkast gebruikt dus niet de volledige capaciteit.
De electricien kan het vast beter uitleggen, maar hij gaat iig de meterkast aanpassen/vervangen en we kunnen net zoals nu een 2 fasen inductieplaats aanschaffen. Die doet het nu tenslotte ook alweer bijna 8 jaar.
Okay, als het maar aangepast wordt.
Je keuzemogelijkheid is behoorlijk beperkt als je 2-fasen inductie wilt, als de meterkast toch aangepast wordt heb je dus veel meer keuze als je ook een 3-fasen inductie kunt kiezen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215680014
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2024 14:11 schreef Leandra het volgende:

[..]
Okay, als het maar aangepast wordt.
Je keuzemogelijkheid is behoorlijk beperkt als je 2-fasen inductie wilt, als de meterkast toch aangepast wordt heb je dus veel meer keuze als je ook een 3-fasen inductie kunt kiezen.
Zeker, hij opperder een nieuwe meterkast die de 3 fasen volledig zou benutten en wij riepen meteen JA!
De vorige bewoonster heeft het laten aanpassen naar 3 fasen maar de meterkast is officieel voor 1 fase. Die vrouw heeft wel meer rare beslissingen genomen of een paar beunhazen in huis gehad.
pi_215680054
Weet je wat ik dacht. Laat ik eens de koelkast gaan poetsen.
Dus ik zo’n deurbak (waar melk pakken in kunnen en zo) lekker met de hand afgewassen. En op het aanrecht laten drogen. Dat vond de hond blijkbaar geen goed idee. En nu is de bak stuk.
Moraal van het verhaal. Smerig zijn loont.
  maandag 25 november 2024 @ 14:20:25 #42
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215680069
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2024 14:18 schreef amaranta het volgende:
Weet je wat ik dacht. Laat ik eens de koelkast gaan poetsen.
Dus ik zo’n deurbak (waar melk pakken in kunnen en zo) lekker met de hand afgewassen. En op het aanrecht laten drogen. Dat vond de hond blijkbaar geen goed idee. En nu is de bak stuk.
Moraal van het verhaal. Smerig zijn loont.
Gewoon in de vaatwasser gooien volgende keer, is wel dog-proof (neem ik aan) :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 25 november 2024 @ 14:23:16 #43
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215680082
Maar goed, 3 fasen in max 70 breed dus eigenlijk. En zei je nou dat je kookplaat naast een hoge kast komt? Da's niet ideaal met handgrepen van koekenpannen, dus dan zou ik idd niet de volledige breedte benutten.

Wij waren best tevreden met onze vorige Ikea plaat, maar die hebben ze niet meer in de collectie. En nu hebben we deze: https://www.coolblue.nl/p(...)50-bd76-d38749581153 en daar zijn we erg blij mee. De ventilator maakt wel wat geluid, maar zo veel ruimte en heel intuïtief te bedienen.

Waar ik op zou letten:
- Kun je van twee kleine zones één grote maken? Ideaal met een langwerpige pan (vis) of een plaat erop.
- Zitten de zones een beetje handig verdeeld, niet te dicht op elkaar, zodat je eventueel twee grote en twee kleine pannen kwijt kan.
- Wat vind je fijn qua bediening?
- Wat vind je mooi? Mat of glazend, met cirkels erop of kruisjes etc.
- Wat voor werkblad krijg je? Je hebt tegenwoordig verzonken opties voor inductieplaten, dus die liggen in je blad ipv erop, maar die zijn lastig te vervangen als ze ooit stuk gaan en niet in elk soort blad mogelijk.
- Wat is je budget? Wij zijn van het type 'het moet aan de eisen voldoen, maar ik moet ook niet in paniek raken als er heel misschien ooit een krasje op komt' en kiezen dus een soort van 'sensible option', nooit echt high end. Zeker niet met kinderen die ook gaan koken enzo.

Oh en edit: ik ben erg blij met een boostfunctie voor al mijn pitten en met de speciale stand van warm houden. Die gebruik ik voor stoofvlees bijvoorbeeld.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 25 november 2024 @ 14:28:32 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215680100
Maarreh, die keukenfoto's gisteren hè...
Onder het ene zijraam (aan de kant van de woonkamer) staat zo'n bankje met rolbak eronder van Ikea, dus om de foto te maken moest ik daar wat raar staan/zitten/hangen en ging half op mijn knie zitten, en op een of andere manier heb ik die toen heel raar verdraaid, dat deed wel gelijk zeer maar ik dacht "zal wel weer goed komen", ik gisteren de hort op, naar het station gefietst, de koopgoot en de rest van Rotterdam 10.000 stappen lang bekeken, weer terug, van het station naar huis gefietst, ga thuis op de bank zitten en voel ineens die knie weer, die ook wat dikker lijkt, en volgens N ook warmer aanvoelt.

Anyway, maar niet naar de sportschool gegaan vanmorgen, toevallig heb ik straks sowieso een afspraak met de fysio (timing is everything :7), maar de trap op lopen doet al zeer :X
Anyway, ik blijf wel gewoon even op bed liggen verder :') :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215680105
Wat een fijne tips Tink! Ik ga ze opschrijven, beantwoorden en dan eens zoeken.

We zitten nu net zo dicht op een muurtje met de kookplaat als we in de nieuwe situatie op de hoge kast zitten. 11 cm om precies te zijn. Ik heb me daar nooit druk om gemaakt of nadelen van ondervonden. Wij hadden eerst een 60 cm inductie maar die vond ik echt te klein.
  maandag 25 november 2024 @ 14:34:49 #46
35189 Troel
scherp en bot
pi_215680130
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 14:23 schreef Tink89 het volgende:

Oh en edit: ik ben erg blij met een boostfunctie voor al mijn pitten en met de speciale stand van warm houden. Die gebruik ik voor stoofvlees bijvoorbeeld.
Dit. En kijk anders eens naar eentje waar je de pannen overal kan plaatsen, als het kruisje maar ergens onder de pan zit. AEG heeft in ieder geval die optie.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 25 november 2024 @ 14:34:49 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215680131
Sowieso voor een volledig flexibele plaat gaan, dat je pannen overal op de plaat neer kunt zetten en niet beperkt bent tot bepaalde plekken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 25 november 2024 @ 14:36:18 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215680141
quote:
2s.gif Op maandag 25 november 2024 14:34 schreef Troel het volgende:

[..]
Dit. En kijk anders eens naar eentje waar je de pannen overal kan plaatsen, als het kruisje maar ergens onder de pan zit. AEG heeft in ieder geval die optie.
Bij ons staan er niet eens kruisjes op de plaat, je zet gewoon een pan ergens neer en je zet hem aan, als je de pan verschuift kan de kookfunctie gewoon meeschuiven.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215680148
Wat een goede tips, flexibele kookzones is iets wat we nu missen, dus goede :)
  maandag 25 november 2024 @ 14:38:33 #50
35189 Troel
scherp en bot
pi_215680153
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 14:36 schreef Leandra het volgende:

[..]
Bij ons staan er niet eens kruisjes op de plaat, je zet gewoon een pan ergens neer en je zet hem aan, als je de pan verschuift kan de kookfunctie gewoon meeschuiven.
Het kan zelfs al zonder dus *O*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 25 november 2024 @ 14:43:15 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215680186
quote:
2s.gif Op maandag 25 november 2024 14:38 schreef Troel het volgende:

[..]
Het kan zelfs al zonder dus *O*
Al even, want onze keuken is ook al 3½ jaar oud ;)

Het enige waar ik spijt van heb is dat we toen niet de 90 cm breed hebben gekozen ipv de 80 cm breed, maar dat was weer ¤ 500 extra en alles kostte al mega¤¤¤¤¤

Met de kennis van nu zou ik niet heel veel zaken aanpassen, maar die 90 cm kookplaat ipv 80 zou ik wel gedaan hebben.
Nou ja, en het hele huis een kwartslag gedraaid hebben laten bouwen, maar kleinigheidjes hou je toch :D :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215680189
Een verzonken inductie, dat lijkt mij naast mooi ook heel praktisch. Bij ons gaat altijd viezigheid zitten in de rand tussen de inductie en het aanrechtblad. Daar past precies een mesje tussen, maar dat mag eigenlijk niet want dan beschadigd je de rubberenlaag die daar zit. Dus ik zit nu altijd te prutsen met een papiertje om een mesje heen :+

En zo'n flexibele plaat klinkt ook fantastisch :o Nu wil ik een nieuwe inductieplaat :')

De kennismaking met de speltherapeut ging goed, het lijkt ons een fijne vrouw en Jewel gaf aan haar aardig te vinden. Komende vrijdag is haar 1e afspraak, daar hebben we nu alle vertrouwen in.
  maandag 25 november 2024 @ 14:47:56 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215680211
Oh, en de inductieplaat in het appartement waar we tijdelijk woonden had een soort van draaiknoppen, maar wel op touch helemaal, dat was wel intens waardeloos.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215680225
Bij ons slaat de inductieplaat altijd irritant piepend af als er vocht op het touchscreen gedeelte komt. Dát ben ik toch wel zo zat. Want een deksel optillen van een pan met kokend water zorgt al snel voor watervorming, als zo'n druppel dan precies verkeerd valt schakelt de inductieplaat zichzelf dus uit. En dan moet je weer een aantal seconden wachten tot je hem weer aan kan zetten. Zo sta ik soms vloekend te koken.
  maandag 25 november 2024 @ 14:54:50 #55
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215680257
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 14:50 schreef Schanu het volgende:
Bij ons slaat de inductieplaat altijd irritant piepend af als er vocht op het touchscreen gedeelte komt. Dát ben ik toch wel zo zat. Want een deksel optillen van een pan met kokend water zorgt al snel voor watervorming, als zo'n druppel dan precies verkeerd valt schakelt de inductieplaat zichzelf dus uit. En dan moet je weer een aantal seconden wachten tot je hem weer aan kan zetten. Zo sta ik soms vloekend te koken.
Dat doen ze allemaal, overkookbeveiliging of hij denkt door het vocht dat je alle knopjes tegelijk induwt.
pi_215680274
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 14:43 schreef Schanu het volgende:
Een verzonken inductie, dat lijkt mij naast mooi ook heel praktisch. Bij ons gaat altijd viezigheid zitten in de rand tussen de inductie en het aanrechtblad. Daar past precies een mesje tussen, maar dat mag eigenlijk niet want dan beschadigd je de rubberenlaag die daar zit. Dus ik zit nu altijd te prutsen met een papiertje om een mesje heen :+

En zo'n flexibele plaat klinkt ook fantastisch :o Nu wil ik een nieuwe inductieplaat :')

De kennismaking met de speltherapeut ging goed, het lijkt ons een fijne vrouw en Jewel gaf aan haar aardig te vinden. Komende vrijdag is haar 1e afspraak, daar hebben we nu alle vertrouwen in.
Dat kende ik nog niet. Verzonken inductie. Maar ik ben sowieso team #geenrandjes
pi_215680282
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 14:54 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Dat doen ze allemaal, overkookbeveiliging of hij denkt door het vocht dat je alle knopjes tegelijk induwt.
Dan vind ik het een stomme feature :')

Trouwens, ze zijn al (bijna) in de verkoop dus ik mag het onderwerp wel aansnijden toch? Wij hebben dit jaar voor het eerst gekozen om een echte kerstboom te kopen. Dat wil ik echt al jaren, maar elk jaar spelen we op veilig. Dit jaar twijfelde vrouwlief ook en gisteren dus de knoop doorgehakt. En nu heb ik echt zo'n idyllisch beeld dat we dan samen over de kerstbomenmarkt gaan struinen om als gezin een prachtige boom uit te zoeken, terwijl het er in de praktijk waarschijnlijk op neerkomt dat vrouwlief in haar eentje naar de winkel gaat om er één toegewezen te krijgen en klaar :') Maar toch, een echte, ik word daar wel even blij van O+
pi_215680285
Ik heb maanden geleden de winkel gebeld in het dorp die onze huidige (tijdelijke) inductiekookplaat hadden ingebouwd omdat hij het niet meer deed. Bleek ik kinderbeveiliging te hebben ingeschakeld.
pi_215680289
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 14:43 schreef Leandra het volgende:

[..]
Al even, want onze keuken is ook al 3½ jaar oud ;)

Het enige waar ik spijt van heb is dat we toen niet de 90 cm breed hebben gekozen ipv de 80 cm breed, maar dat was weer ¤ 500 extra en alles kostte al mega¤¤¤¤¤

Met de kennis van nu zou ik niet heel veel zaken aanpassen, maar die 90 cm kookplaat ipv 80 zou ik wel gedaan hebben.
Nou ja, en het hele huis een kwartslag gedraaid hebben laten bouwen, maar kleinigheidjes hou je toch :D :')
Dat laatste is ook gewoon maar een kwestie van even de hijskraan laten komen en optillen en draaien. Ik zie het probleem niet hoor.
pi_215680308
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 14:59 schreef Schanu het volgende:

[..]

Trouwens, ze zijn al (bijna) in de verkoop dus ik mag het onderwerp wel aansnijden toch? Wij hebben dit jaar voor het eerst gekozen om een echte kerstboom te kopen. Dat wil ik echt al jaren, maar elk jaar spelen we op veilig. Dit jaar twijfelde vrouwlief ook en gisteren dus de knoop doorgehakt. En nu heb ik echt zo'n idyllisch beeld dat we dan samen over de kerstbomenmarkt gaan struinen om als gezin een prachtige boom uit te zoeken, terwijl het er in de praktijk waarschijnlijk op neerkomt dat vrouwlief in haar eentje naar de winkel gaat om er één toegewezen te krijgen en klaar :') Maar toch, een echte, ik word daar wel even blij van O+
Je gaat gewoon naar het tuincentrum wijst er een aan en die knakkert of knakkerin spant er een netje overheen en klaar.
Wij nemen trouwens altijd een boom met easyfix. Dat is een soort standaard met een pin eraan. En in de boom frezen ze een soort van gat wat precies over die pin past. De boom staat dan altijd recht.
pi_215680317
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2024 15:02 schreef amaranta het volgende:

[..]
Je gaat gewoon naar het tuincentrum wijst er een aan en die knakkert of knakkerin spant er een netje overheen en klaar.
Wij nemen trouwens altijd een boom met easyfix. Dat is een soort standaard met een pin eraan. En in de boom frezen ze een soort van gat wat precies over die pin past. De boom staat dan altijd recht.
Vrouwlief had gezien dat de kerstbomen woensdag bij de Lidl in de aanbieding zijn, dus het wordt niet eens een tuincentrum. Triest :')
pi_215680337
quote:
En nu heb ik echt zo'n idyllisch beeld dat we dan samen over de kerstbomenmarkt gaan struinen om als gezin een prachtige boom uit te zoeken,
Als het even kan, ga naar een kerstbomenboer en niet naar een tuincentrum! Scheelt zó veel in prijs, en mijn ervaring is dat je veel makkelijker zelf kunt/mag kiezen.
pi_215680341
Wij hadden vorig jaar een bon van de Praxis met airmiles. Was iets van vijf euro.
  maandag 25 november 2024 @ 15:07:23 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215680342
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2024 14:59 schreef amaranta het volgende:

[..]
Dat laatste is ook gewoon maar een kwestie van even de hijskraan laten komen en optillen en draaien. Ik zie het probleem niet hoor.
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215680350
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 12:54 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wat voor bedrijfje heb je? Ik ben jaren zzp'er geweest (naast loondienst grotendeels) en wil gerust eens meedenken.
Volgens mij heb ik daar wel eerder over verteld. Remedial teaching en studiebegeleiding. Punt is alleen dat het thuis niet lekker gaat en ik momenteel dus -naast mijn loondienst in het onderwijs- niet veel uren na schooltijd kan werken. En op die momenten is de vraag het grootst.
Ik heb zzp-ers die uren invullen die ik niet zelf kan draaien, maar die zitten nu ook aan hun max.
pi_215680386
Wij hadden altijd een boom van zo'n mannetje met een container in het dorp of van de Rotary club die ze op loopafstand van ons huis verkocht voor het goede doel.
Dit jaar voor het 2e jaar een nepperd. Met pijn in ons hart maar een haard en echte boom gaan niet zo lekker samen.

De boom komt in de hoek waar mijn eetkamerstoel staat, waar ik dan moet zitten? Ik denk op schoot bij verloofde :D Nee hoor, ik ga aan het hoofd van de tafel zitten, daar hoor ik ook natuurlijk (geintje he!)

Het versieren van de Kerstboom vind ik altijd heerlijk, wel eens verteld, wij hebben alleen maar herinneringen in de boom. Inmiddels 0 neutrale ballen of ornamenten, aan allemaal zit een verhaal. Dus het match niet. >:)
  maandag 25 november 2024 @ 15:15:37 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215680399
quote:

[..]

Dat ligt er vooral aan wat je er aan wilt uitgeven, als je ¤ 60 wilt neerleggen voor een boom kun je bij de Intratuin een heel aardige uitzoeken die ook lang goed blijft, als je voor 2 tientjes een boom bij de Gamma vandaan plukt wordt het wellicht een ander scenario.

Ik was een paar jaar geleden aangenaam verrast door de kwaliteit van de boom die we bij de Intratuin in Nijkerk gekocht hadden, dus sindsdien halen we hem daar altijd (terwijl die niet het dichtstbij is), maar het ligt natuurlijk vooral aan het type boom.

Overigens hebben wij zo'n EasyFix kerstboomstandaard dus dat beperkt wel de plekken waar we een boom kunnen kopen, want je wilt wel dat hij recht staat dus een plek waar je al kunt zien of ze recht staan is wel handig :D
Hoef je ook gelijk zelf geen gat meer te boren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215680468
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2024 15:02 schreef amaranta het volgende:

[..]
+1

De kerstbomenboer hier zit aan een doodlopende straat met sloten en modderige oevers en geen parkeerplek. Chaos. En niet heel veel meer keuze dan het tuincentrum.
pi_215680662
Wij nemen bij de lokale kerstbomenboer altijd een boom met kluit. Die wordt ter plekke uit de grond gespaaid :D En voor een fractie van de prijs van het tuincentrum.
Maar je moet net wel geluk hebben met zo'n plek in de buurt, da's waar.
  maandag 25 november 2024 @ 16:00:21 #70
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215680834
quote:

[..]

Er is niemand hysterisch bang voor spinnen en andere kriebelbeestjes bij jullie hoop ik?

Wij hebben voor de kinderen een neppe 2.10 van de Action in de eetkamer staan. Die mogen ze helemaal volhangen met alles wat ze mooi vinden. En dan wordt hij vanzelf mooi, omdat hij vol hangt met alle kleuren van de regenboog. En voor onszelf een mooie tweedehandse nepperd. Paar jaar geleden net na kerst van marktplaats geplukt. Hij is echt prachtig. Ik trek die beestjes in echte bomen, het gesjouw met zo'n boom, overal naalden én de prijs niet... Dochter en ik zijn allergisch voor dennen, dus het moet al een Nordmann zijn en die vind ik te duur voor de drie weken dat hij staat.

Overigens mogen mijn kinderen allebei elk jaar een nieuwe kerstbal uitzoeken. De keuzes van dit jaar:
https://www.kwantum.nl/or(...)d-view-1313371054649
https://www.kwantum.nl/ornament-dino-groen-4309952?_gl=1

Prachtig toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')