abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 november 2024 @ 14:43:15 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215680186
quote:
2s.gif Op maandag 25 november 2024 14:38 schreef Troel het volgende:

[..]
Het kan zelfs al zonder dus *O*
Al even, want onze keuken is ook al 3½ jaar oud ;)

Het enige waar ik spijt van heb is dat we toen niet de 90 cm breed hebben gekozen ipv de 80 cm breed, maar dat was weer ¤ 500 extra en alles kostte al mega¤¤¤¤¤

Met de kennis van nu zou ik niet heel veel zaken aanpassen, maar die 90 cm kookplaat ipv 80 zou ik wel gedaan hebben.
Nou ja, en het hele huis een kwartslag gedraaid hebben laten bouwen, maar kleinigheidjes hou je toch :D :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_215680189
Een verzonken inductie, dat lijkt mij naast mooi ook heel praktisch. Bij ons gaat altijd viezigheid zitten in de rand tussen de inductie en het aanrechtblad. Daar past precies een mesje tussen, maar dat mag eigenlijk niet want dan beschadigd je de rubberenlaag die daar zit. Dus ik zit nu altijd te prutsen met een papiertje om een mesje heen :+

En zo'n flexibele plaat klinkt ook fantastisch :o Nu wil ik een nieuwe inductieplaat :')

De kennismaking met de speltherapeut ging goed, het lijkt ons een fijne vrouw en Jewel gaf aan haar aardig te vinden. Komende vrijdag is haar 1e afspraak, daar hebben we nu alle vertrouwen in.
  maandag 25 november 2024 @ 14:47:56 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215680211
Oh, en de inductieplaat in het appartement waar we tijdelijk woonden had een soort van draaiknoppen, maar wel op touch helemaal, dat was wel intens waardeloos.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215680225
Bij ons slaat de inductieplaat altijd irritant piepend af als er vocht op het touchscreen gedeelte komt. Dát ben ik toch wel zo zat. Want een deksel optillen van een pan met kokend water zorgt al snel voor watervorming, als zo'n druppel dan precies verkeerd valt schakelt de inductieplaat zichzelf dus uit. En dan moet je weer een aantal seconden wachten tot je hem weer aan kan zetten. Zo sta ik soms vloekend te koken.
  maandag 25 november 2024 @ 14:54:50 #55
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215680257
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 14:50 schreef Schanu het volgende:
Bij ons slaat de inductieplaat altijd irritant piepend af als er vocht op het touchscreen gedeelte komt. Dát ben ik toch wel zo zat. Want een deksel optillen van een pan met kokend water zorgt al snel voor watervorming, als zo'n druppel dan precies verkeerd valt schakelt de inductieplaat zichzelf dus uit. En dan moet je weer een aantal seconden wachten tot je hem weer aan kan zetten. Zo sta ik soms vloekend te koken.
Dat doen ze allemaal, overkookbeveiliging of hij denkt door het vocht dat je alle knopjes tegelijk induwt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215680274
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 14:43 schreef Schanu het volgende:
Een verzonken inductie, dat lijkt mij naast mooi ook heel praktisch. Bij ons gaat altijd viezigheid zitten in de rand tussen de inductie en het aanrechtblad. Daar past precies een mesje tussen, maar dat mag eigenlijk niet want dan beschadigd je de rubberenlaag die daar zit. Dus ik zit nu altijd te prutsen met een papiertje om een mesje heen :+

En zo'n flexibele plaat klinkt ook fantastisch :o Nu wil ik een nieuwe inductieplaat :')

De kennismaking met de speltherapeut ging goed, het lijkt ons een fijne vrouw en Jewel gaf aan haar aardig te vinden. Komende vrijdag is haar 1e afspraak, daar hebben we nu alle vertrouwen in.
Dat kende ik nog niet. Verzonken inductie. Maar ik ben sowieso team #geenrandjes
pi_215680282
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 14:54 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Dat doen ze allemaal, overkookbeveiliging of hij denkt door het vocht dat je alle knopjes tegelijk induwt.
Dan vind ik het een stomme feature :')

Trouwens, ze zijn al (bijna) in de verkoop dus ik mag het onderwerp wel aansnijden toch? Wij hebben dit jaar voor het eerst gekozen om een echte kerstboom te kopen. Dat wil ik echt al jaren, maar elk jaar spelen we op veilig. Dit jaar twijfelde vrouwlief ook en gisteren dus de knoop doorgehakt. En nu heb ik echt zo'n idyllisch beeld dat we dan samen over de kerstbomenmarkt gaan struinen om als gezin een prachtige boom uit te zoeken, terwijl het er in de praktijk waarschijnlijk op neerkomt dat vrouwlief in haar eentje naar de winkel gaat om er één toegewezen te krijgen en klaar :') Maar toch, een echte, ik word daar wel even blij van O+
pi_215680285
Ik heb maanden geleden de winkel gebeld in het dorp die onze huidige (tijdelijke) inductiekookplaat hadden ingebouwd omdat hij het niet meer deed. Bleek ik kinderbeveiliging te hebben ingeschakeld.
pi_215680289
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 14:43 schreef Leandra het volgende:

[..]
Al even, want onze keuken is ook al 3½ jaar oud ;)

Het enige waar ik spijt van heb is dat we toen niet de 90 cm breed hebben gekozen ipv de 80 cm breed, maar dat was weer ¤ 500 extra en alles kostte al mega¤¤¤¤¤

Met de kennis van nu zou ik niet heel veel zaken aanpassen, maar die 90 cm kookplaat ipv 80 zou ik wel gedaan hebben.
Nou ja, en het hele huis een kwartslag gedraaid hebben laten bouwen, maar kleinigheidjes hou je toch :D :')
Dat laatste is ook gewoon maar een kwestie van even de hijskraan laten komen en optillen en draaien. Ik zie het probleem niet hoor.
pi_215680308
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 14:59 schreef Schanu het volgende:

[..]

Trouwens, ze zijn al (bijna) in de verkoop dus ik mag het onderwerp wel aansnijden toch? Wij hebben dit jaar voor het eerst gekozen om een echte kerstboom te kopen. Dat wil ik echt al jaren, maar elk jaar spelen we op veilig. Dit jaar twijfelde vrouwlief ook en gisteren dus de knoop doorgehakt. En nu heb ik echt zo'n idyllisch beeld dat we dan samen over de kerstbomenmarkt gaan struinen om als gezin een prachtige boom uit te zoeken, terwijl het er in de praktijk waarschijnlijk op neerkomt dat vrouwlief in haar eentje naar de winkel gaat om er één toegewezen te krijgen en klaar :') Maar toch, een echte, ik word daar wel even blij van O+
Je gaat gewoon naar het tuincentrum wijst er een aan en die knakkert of knakkerin spant er een netje overheen en klaar.
Wij nemen trouwens altijd een boom met easyfix. Dat is een soort standaard met een pin eraan. En in de boom frezen ze een soort van gat wat precies over die pin past. De boom staat dan altijd recht.
pi_215680317
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2024 15:02 schreef amaranta het volgende:

[..]
Je gaat gewoon naar het tuincentrum wijst er een aan en die knakkert of knakkerin spant er een netje overheen en klaar.
Wij nemen trouwens altijd een boom met easyfix. Dat is een soort standaard met een pin eraan. En in de boom frezen ze een soort van gat wat precies over die pin past. De boom staat dan altijd recht.
Vrouwlief had gezien dat de kerstbomen woensdag bij de Lidl in de aanbieding zijn, dus het wordt niet eens een tuincentrum. Triest :')
pi_215680337
quote:
En nu heb ik echt zo'n idyllisch beeld dat we dan samen over de kerstbomenmarkt gaan struinen om als gezin een prachtige boom uit te zoeken,
Als het even kan, ga naar een kerstbomenboer en niet naar een tuincentrum! Scheelt zó veel in prijs, en mijn ervaring is dat je veel makkelijker zelf kunt/mag kiezen.
pi_215680341
Wij hadden vorig jaar een bon van de Praxis met airmiles. Was iets van vijf euro.
  maandag 25 november 2024 @ 15:07:23 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215680342
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2024 14:59 schreef amaranta het volgende:

[..]
Dat laatste is ook gewoon maar een kwestie van even de hijskraan laten komen en optillen en draaien. Ik zie het probleem niet hoor.
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215680350
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 12:54 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wat voor bedrijfje heb je? Ik ben jaren zzp'er geweest (naast loondienst grotendeels) en wil gerust eens meedenken.
Volgens mij heb ik daar wel eerder over verteld. Remedial teaching en studiebegeleiding. Punt is alleen dat het thuis niet lekker gaat en ik momenteel dus -naast mijn loondienst in het onderwijs- niet veel uren na schooltijd kan werken. En op die momenten is de vraag het grootst.
Ik heb zzp-ers die uren invullen die ik niet zelf kan draaien, maar die zitten nu ook aan hun max.
pi_215680386
Wij hadden altijd een boom van zo'n mannetje met een container in het dorp of van de Rotary club die ze op loopafstand van ons huis verkocht voor het goede doel.
Dit jaar voor het 2e jaar een nepperd. Met pijn in ons hart maar een haard en echte boom gaan niet zo lekker samen.

De boom komt in de hoek waar mijn eetkamerstoel staat, waar ik dan moet zitten? Ik denk op schoot bij verloofde :D Nee hoor, ik ga aan het hoofd van de tafel zitten, daar hoor ik ook natuurlijk (geintje he!)

Het versieren van de Kerstboom vind ik altijd heerlijk, wel eens verteld, wij hebben alleen maar herinneringen in de boom. Inmiddels 0 neutrale ballen of ornamenten, aan allemaal zit een verhaal. Dus het match niet. >:)
  maandag 25 november 2024 @ 15:15:37 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215680399
quote:

[..]

Dat ligt er vooral aan wat je er aan wilt uitgeven, als je ¤ 60 wilt neerleggen voor een boom kun je bij de Intratuin een heel aardige uitzoeken die ook lang goed blijft, als je voor 2 tientjes een boom bij de Gamma vandaan plukt wordt het wellicht een ander scenario.

Ik was een paar jaar geleden aangenaam verrast door de kwaliteit van de boom die we bij de Intratuin in Nijkerk gekocht hadden, dus sindsdien halen we hem daar altijd (terwijl die niet het dichtstbij is), maar het ligt natuurlijk vooral aan het type boom.

Overigens hebben wij zo'n EasyFix kerstboomstandaard dus dat beperkt wel de plekken waar we een boom kunnen kopen, want je wilt wel dat hij recht staat dus een plek waar je al kunt zien of ze recht staan is wel handig :D
Hoef je ook gelijk zelf geen gat meer te boren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215680468
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2024 15:02 schreef amaranta het volgende:

[..]
+1

De kerstbomenboer hier zit aan een doodlopende straat met sloten en modderige oevers en geen parkeerplek. Chaos. En niet heel veel meer keuze dan het tuincentrum.
pi_215680662
Wij nemen bij de lokale kerstbomenboer altijd een boom met kluit. Die wordt ter plekke uit de grond gespaaid :D En voor een fractie van de prijs van het tuincentrum.
Maar je moet net wel geluk hebben met zo'n plek in de buurt, da's waar.
  maandag 25 november 2024 @ 16:00:21 #70
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215680834
quote:

[..]

Er is niemand hysterisch bang voor spinnen en andere kriebelbeestjes bij jullie hoop ik?

Wij hebben voor de kinderen een neppe 2.10 van de Action in de eetkamer staan. Die mogen ze helemaal volhangen met alles wat ze mooi vinden. En dan wordt hij vanzelf mooi, omdat hij vol hangt met alle kleuren van de regenboog. En voor onszelf een mooie tweedehandse nepperd. Paar jaar geleden net na kerst van marktplaats geplukt. Hij is echt prachtig. Ik trek die beestjes in echte bomen, het gesjouw met zo'n boom, overal naalden én de prijs niet... Dochter en ik zijn allergisch voor dennen, dus het moet al een Nordmann zijn en die vind ik te duur voor de drie weken dat hij staat.

Overigens mogen mijn kinderen allebei elk jaar een nieuwe kerstbal uitzoeken. De keuzes van dit jaar:
https://www.kwantum.nl/or(...)d-view-1313371054649
https://www.kwantum.nl/ornament-dino-groen-4309952?_gl=1

Prachtig toch?
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215680888
@Tink89, dat hebben wij ook een tijd gedaan, ze elk jaar iets laten uitzoeken voor in de boom O+ , leuke ballen hebben jouw kinderen uitgezocht!
Fake it till you make it...
pi_215680897
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 16:00 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Er is niemand hysterisch bang voor spinnen en andere kriebelbeestjes bij jullie hoop ik?

Wij hebben voor de kinderen een neppe 2.10 van de Action in de eetkamer staan. Die mogen ze helemaal volhangen met alles wat ze mooi vinden. En dan wordt hij vanzelf mooi, omdat hij vol hangt met alle kleuren van de regenboog. En voor onszelf een mooie tweedehandse nepperd. Paar jaar geleden net na kerst van marktplaats geplukt. Hij is echt prachtig. Ik trek die beestjes in echte bomen, het gesjouw met zo'n boom, overal naalden én de prijs niet... Dochter en ik zijn allergisch voor dennen, dus het moet al een Nordmann zijn en die vind ik te duur voor de drie weken dat hij staat.

Overigens mogen mijn kinderen allebei elk jaar een nieuwe kerstbal uitzoeken. De keuzes van dit jaar:
https://www.kwantum.nl/or(...)d-view-1313371054649
https://www.kwantum.nl/ornament-dino-groen-4309952?_gl=1

Prachtig toch?
Wat een leuk idee, ieder jaar een kerstbal uitzoeken O+

En spinnen en kriebelbeestjes, serieus? :X Moet ik het nu gaan heroverwegen? :{w
pi_215680948
Ik zag toen idd ergens een item met wat er allemaal aan kriebelig spul in echte bomen zit :X
Ik heb een echte nepperd, zonder beestjes :P
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_215681000
Wat fijn dat de intake zo goed is verlopen, @Schanu :)

En sterkte met je knie @Leandra :*
If they say
pi_215681024
Die bomen zitten inderdaad vol beestjes, alle soorten en maten. Wij hebben er ook wel eens van die dikke vette spinnen in gehad. Maar goed, dat vonden onze kinderen juist reuze interessant :D
Uit het haardhout wat we van buiten naar binnen sjouwen, komt meer ongedierte. (vooral grote wespen }:| )
pi_215681099
Oh jakkes there goes the magic, kriebelbeestjes in huis in 1 doodongelukkige vrouw en 2 hysterische dochters }:|

Toch maar weer de neppert dan -O-
  maandag 25 november 2024 @ 16:39:48 #77
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215681116
Sorry... maar beter nu dan wanneer ie al staat. Die beestjes worden door de warmte in huis wakker en gaan dan rondlopen enzo.
pi_215681199
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 16:25 schreef exode het volgende:
Die bomen zitten inderdaad vol beestjes, alle soorten en maten. Wij hebben er ook wel eens van die dikke vette spinnen in gehad. Maar goed, dat vonden onze kinderen juist reuze interessant :D
Uit het haardhout wat we van buiten naar binnen sjouwen, komt meer ongedierte. (vooral grote wespen }:| )
Dan wel ja :D Denk dat zoon niet meer benee komt, als ie al die beestjes ziet, de poeperd :')
If they say
pi_215681204
Haha ja ik ben aan het googelen geslagen en haakte al af bij het woord teken, dat combineert sowieso niet met onze hond :')

Dus nee bedankt juist voor het attenderen! O+

Ik moet alleen even terug schakelen :+
pi_215681223
Hier inderdaad ook nooit meer een echte ivm al die vieze beestjes erin.

Hier mogen ze ook ieder jaar een nieuwe bal/hanger uitkiezen, dit jaar een minicamper en een rog gekozen..

Ik kan wel eens jaloers naar doe mooie gestylde kerstbomen kijken en dan naar onze chaosboom, maar onze chaosboom hangt vol liefde en herinneringen dus gooi ik toch ieder jaar maar weer dezelfde zooi erin...
S. 2014
J. 2016
pi_215681561
Wij laten kind ook elk jaar iets voor in de boom kiezen O+ Elk jaar een uitje naar de kerstshow en dan 1 ding kiezen. Kun je ook een soort tijdlijn zien voor de interesses door de jaren heen :D
  maandag 25 november 2024 @ 18:07:04 #82
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_215681860
Wij nemen elk jaar een echte boom met kluit. Nooit echt last gehad van beestjes. Ze zijn er vast wel, maar ach...
Dikke, vette spinnen zou ik wel problematisch vinden, maar die heb ik nog niet gezien in mijn kerstbomen.

Ik vind samen naar een mooie boon zoeken ook wel echt deel van het plezier hoor. En dan er elk jaar weer achter komen dat we het meest scheve exemplaar hebben uitgezocht.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage maandag 25 november 2024 @ 18:08:56 #83
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_215681877
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 16:54 schreef Schanu het volgende:
Haha ja ik ben aan het googelen geslagen en haakte al af bij het woord teken, dat combineert sowieso niet met onze hond :')

Dus nee bedankt juist voor het attenderen! O+

Ik moet alleen even terug schakelen :+
Mooie echte in de achtertuin met vetbollen en pindaslingers?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage maandag 25 november 2024 @ 18:10:31 #84
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_215681890
O en het was heerlijk! Even wat andere mensen spreken! O+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 25 november 2024 @ 18:18:20 #85
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215681961
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2024 14:18 schreef amaranta het volgende:
Weet je wat ik dacht. Laat ik eens de koelkast gaan poetsen.
Dus ik zo’n deurbak (waar melk pakken in kunnen en zo) lekker met de hand afgewassen. En op het aanrecht laten drogen. Dat vond de hond blijkbaar geen goed idee. En nu is de bak stuk.
Moraal van het verhaal. Smerig zijn loont.
Kutdingen zijn het ook.
Ik trok gisteren een vriezerla open, of nou ja, niet dus, want vastgevroren. Breekt dat kutrandje af en dat resulteerde in een diepe snee in mijn wijsvinger. ;(
pi_215682016
Fijn Troel! :)

Stress heeft zo zn voordelen. Ik pas weer in mn oude jeans :')
Zo met zoon naar sport. Hij werkt zich in het zweet en ik ga lezen. In een boek waarin ik al 3 maanden bezig ben, met dank aan de streamingdiensten :')
If they say
pi_215682132
Ik heb vandaag samen met mijn moeder de HELE ZOLDER gepoetst, gestofzuigd en de boel gesorteerd.

Daaaayum. :')
  maandag 25 november 2024 @ 18:56:28 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215682343
quote:
86s.gif Op maandag 25 november 2024 18:18 schreef BE het volgende:

[..]
Kutdingen zijn het ook.
Ik trok gisteren een vriezerla open, of nou ja, niet dus, want vastgevroren. Breekt dat kutrandje af en dat resulteerde in een diepe snee in mijn wijsvinger. ;(
Damn :{
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 25 november 2024 @ 18:59:36 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215682374
Ik laat de boom altijd eerst even wennen.
Boom halen (als het mooi weer is, want kap open), EasyFix eraan draaien, op het terras neerzetten op ongeveer 2 meter van de terrasdeuren, net losknippen en dan een dagje laten staan.
Volgende dag terrasdeuren open, boom naar binnen en weer een dag laten staan.

Daarna pas optuigen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 25 november 2024 @ 19:18:04 #90
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_215682621
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 18:59 schreef Leandra het volgende:
Ik laat de boom altijd eerst even wennen.
Boom halen (als het mooi weer is, want kap open), EasyFix eraan draaien, op het terras neerzetten op ongeveer 2 meter van de terrasdeuren, net losknippen en dan een dagje laten staan.
Volgende dag terrasdeuren open, boom naar binnen en weer een dag laten staan.

Daarna pas optuigen.
Dat doe ik ook, maar of dat helpt tegen de eventuele beestjes weet ik niet.

Vorig jaar hadden we echt een superscheve boom uitgekozen. Mijn man en ik hadden hem samen uitgezocht en we hadden het allebei echt niet gezien.

We hadden hem even laten acclimatiseren en mijn zoon zou hem binnen zetten toen wij aan het werk waren. Niet zo'n grote boom, dus we hadden hem in een pot gedaan en dan de pot met kerstboom op een krukje in de kamer.

Postte hij een foto van een inderdaad enigszins scheve boom met onderschrift: Kerstboom van Pisa.

Ik vond het nog wel meevallen, dus ik antwoordde hem dat het vast photoshop was. Ja, zei hij, want in het echt was het nog erger. Zoomde hij uit naar het krukje en zag ik dat hij boeken onder twee poten van het krukje had geplaatst, zodat het krukje scheef was en de boom wat rechter oogde :D

Je weet pas echt dat je een scheve boom hebt als zelfs mijn zoon er iets aan probeert te doen. En als de versiering er spontaan uitrolt. Uiteindelijk hebben we de top met een touw aan de verwarmingsbuis vastgemaakt om hem wat recht te trekken. Dat was uiteindelijk een betere oplossing dan de boeken onder de poten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_215682655
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 12:34 schreef exode het volgende:
Nou, het is zover hoor, we hebben de verhoging van de hypotheek aangevraagd. Nou zie ik niet in waarom deze afgekeurd zou worden aangezien we alles conservatief hebben ingestoken, maar je weet maar nooit.

Toch even fijn afvinken, nu afwachten.

Afspraak voor het keukenontwerp is gemaakt na de Kerstvakantie. Vloer gaan we ook in januari uitzoeken, in het dorp :)
Keuken hebben we al uitgemeten, we moeten nu alleen nog beslissen waar de nieuwe achterdeur komt en wat voor ramen en waar. Maar dat is peanuts.

Oh en nog een Amerikaanse koelkast en inductiekookplaat uitzoeken. Dus alle tips zijn welkom.
Qua koelkast: blij met onze LG. Zo’n door-in-door. Inmiddels al bijna 8 jaar en blijft een fijn apparaat.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_215682659
quote:
86s.gif Op maandag 25 november 2024 18:18 schreef BE het volgende:

[..]
Kutdingen zijn het ook.
Auw, waar is de "vind ik niet leuk" knop als je hem nodig hebt. :*
Fake it till you make it...
pi_215682692
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2024 13:05 schreef Mushanga71 het volgende:
Belangrijkste voor mij bij een Amerikaanse koelkast is dat de koeling boven zit en de vriezer onder. Dit vanwege het bukwerk wat mijn heup niet zo plezant vindt :') en omdat je vaker het koelgedeelte nodig hebt, dan de vriezer...
En ik wil persee geen waterdispenser. Die zit in die ik nu heb, maar dat water smaakte meh. Plus dat het ruimte inneemt. Die slingert nu ergens in de schuur, geloof ik want eruit gehaald.
Maar, het is echt zo persoonlijk waar je voorkeur naar uitgaat.

Fijn dat je bedrijfje zo goed loopt @:Hupje :) Is altijd in het begin, dat je jezelf voorbij loopt. Langzaam zal je er minder tijd aan kwijt zijn.
Oh, haha, ik vind juist het water en de ijsblokjes geweldig. Wordt hier heel veel gebruikt.
pi_215682698
Boom halen met de kruiwagen (no way dat die plakzooi de auto in gaat :D), dan in een pot zetten, nachtje onder het afdak. Nachtje in de garage en dan pas naar binnen. Luxe acclimatiseren ;)
pi_215682727
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2024 19:23 schreef LeSage het volgende:

[..]
Oh, haha, ik vind juist het water en de ijsblokjes geweldig. Wordt hier heel veel gebruikt.
:D Koelkasten zijn ook heel persoonlijk. Ik heb er nu 24 jaar één en ik weet nu wat ik wel en niet wil :P
If they say
pi_215682759
quote:

[..]

Wij gaan ieder jaar dus wel naar een speciale kerstboom verkoper in de buurt. Met z’n 4tjes en dan kiezen we een mooie uit!
Dit jaar studiedag op 6 december en per toeval ook allebei vrij, dus dat staat op de planning O+
  maandag 25 november 2024 @ 19:42:49 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215682961
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 19:23 schreef Hupje het volgende:
Boom halen met de kruiwagen (no way dat die plakzooi de auto in gaat :D), dan in een pot zetten, nachtje onder het afdak. Nachtje in de garage en dan pas naar binnen. Luxe acclimatiseren ;)
Ik gooi ook echt wel een deken onder de boom in de auto, idd geen zin in plakmeuk op de (leren) bekleding.

Acclimatiseren in de garage kan wel, als ik de auto buiten laat staan en hem daarna helemaal om de garage heen naar de tuindeuren breng, want de kans is klein dat hij door de gewone deur past :')

Maar het is wel een optie, zeker nu we de transportboard met handvat van mijn vader hier hebben staan (ook wel "de surfplank van opa" genoemd).
Als het een beetje fatsoenlijk weer is ga ik het overwegen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215683270
Ik sleep de drie delen van mijn opbouwkerstboom ook eerst naar buiten, om te ontstoffen. Echt hoor, stofnest :+
If they say
pi_215683307
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 15:14 schreef exode het volgende:
Wij hadden altijd een boom van zo'n mannetje met een container in het dorp of van de Rotary club die ze op loopafstand van ons huis verkocht voor het goede doel.
Dit jaar voor het 2e jaar een nepperd. Met pijn in ons hart maar een haard en echte boom gaan niet zo lekker samen.

De boom komt in de hoek waar mijn eetkamerstoel staat, waar ik dan moet zitten? Ik denk op schoot bij verloofde :D Nee hoor, ik ga aan het hoofd van de tafel zitten, daar hoor ik ook natuurlijk (geintje he!)

Het versieren van de Kerstboom vind ik altijd heerlijk, wel eens verteld, wij hebben alleen maar herinneringen in de boom. Inmiddels 0 neutrale ballen of ornamenten, aan allemaal zit een verhaal. Dus het match niet. >:)
Waarom gaan een haard en een echte boom niet samen?
Wij hebben altijd een echte boom (Nordmann) gehad, met haard, inzet kachel en nu gewone kachel. Geen idee waarom niet?
Ook geen last van beestjes oid, uit het haardhout wel ja.
pi_215683603
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 20:15 schreef Nolita het volgende:

[..]
Waarom gaan een haard en een echte boom niet samen?
Wij hebben altijd een echte boom (Nordmann) gehad, met haard, inzet kachel en nu gewone kachel. Geen idee waarom niet?
Ook geen last van beestjes oid, uit het haardhout wel ja.
Sinds wij een haard hebben en die stoken, valt de boom nogal snel uit. Nooit gehad maar na een week begonnen ze al op te geven.
Ook niet zo gek, een haard droogt lucht uit. Wij zien onze vochtmeters een soort vrije val maken als de haard aan is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')