Al even, want onze keuken is ook al 3½ jaar oudquote:
Dat doen ze allemaal, overkookbeveiliging of hij denkt door het vocht dat je alle knopjes tegelijk induwt.quote:Op maandag 25 november 2024 14:50 schreef Schanu het volgende:
Bij ons slaat de inductieplaat altijd irritant piepend af als er vocht op het touchscreen gedeelte komt. Dát ben ik toch wel zo zat. Want een deksel optillen van een pan met kokend water zorgt al snel voor watervorming, als zo'n druppel dan precies verkeerd valt schakelt de inductieplaat zichzelf dus uit. En dan moet je weer een aantal seconden wachten tot je hem weer aan kan zetten. Zo sta ik soms vloekend te koken.
Dat kende ik nog niet. Verzonken inductie. Maar ik ben sowieso team #geenrandjesquote:Op maandag 25 november 2024 14:43 schreef Schanu het volgende:
Een verzonken inductie, dat lijkt mij naast mooi ook heel praktisch. Bij ons gaat altijd viezigheid zitten in de rand tussen de inductie en het aanrechtblad. Daar past precies een mesje tussen, maar dat mag eigenlijk niet want dan beschadigd je de rubberenlaag die daar zit. Dus ik zit nu altijd te prutsen met een papiertje om een mesje heen![]()
En zo'n flexibele plaat klinkt ook fantastischNu wil ik een nieuwe inductieplaat
De kennismaking met de speltherapeut ging goed, het lijkt ons een fijne vrouw en Jewel gaf aan haar aardig te vinden. Komende vrijdag is haar 1e afspraak, daar hebben we nu alle vertrouwen in.
Dan vind ik het een stomme featurequote:Op maandag 25 november 2024 14:54 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dat doen ze allemaal, overkookbeveiliging of hij denkt door het vocht dat je alle knopjes tegelijk induwt.
Dat laatste is ook gewoon maar een kwestie van even de hijskraan laten komen en optillen en draaien. Ik zie het probleem niet hoor.quote:Op maandag 25 november 2024 14:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Al even, want onze keuken is ook al 3½ jaar oud
Het enige waar ik spijt van heb is dat we toen niet de 90 cm breed hebben gekozen ipv de 80 cm breed, maar dat was weer ¤ 500 extra en alles kostte al mega¤¤¤¤¤
Met de kennis van nu zou ik niet heel veel zaken aanpassen, maar die 90 cm kookplaat ipv 80 zou ik wel gedaan hebben.
Nou ja, en het hele huis een kwartslag gedraaid hebben laten bouwen, maar kleinigheidjes hou je toch![]()
Je gaat gewoon naar het tuincentrum wijst er een aan en die knakkert of knakkerin spant er een netje overheen en klaar.quote:Op maandag 25 november 2024 14:59 schreef Schanu het volgende:
[..]
Dan vind ik het een stomme feature![]()
Trouwens, ze zijn al (bijna) in de verkoop dus ik mag het onderwerp wel aansnijden toch? Wij hebben dit jaar voor het eerst gekozen om een echte kerstboom te kopen. Dat wil ik echt al jaren, maar elk jaar spelen we op veilig. Dit jaar twijfelde vrouwlief ook en gisteren dus de knoop doorgehakt. En nu heb ik echt zo'n idyllisch beeld dat we dan samen over de kerstbomenmarkt gaan struinen om als gezin een prachtige boom uit te zoeken, terwijl het er in de praktijk waarschijnlijk op neerkomt dat vrouwlief in haar eentje naar de winkel gaat om er één toegewezen te krijgen en klaarMaar toch, een echte, ik word daar wel even blij van
Vrouwlief had gezien dat de kerstbomen woensdag bij de Lidl in de aanbieding zijn, dus het wordt niet eens een tuincentrum. Triestquote:Op maandag 25 november 2024 15:02 schreef amaranta het volgende:
[..]
Je gaat gewoon naar het tuincentrum wijst er een aan en die knakkert of knakkerin spant er een netje overheen en klaar.
Wij nemen trouwens altijd een boom met easyfix. Dat is een soort standaard met een pin eraan. En in de boom frezen ze een soort van gat wat precies over die pin past. De boom staat dan altijd recht.
Als het even kan, ga naar een kerstbomenboer en niet naar een tuincentrum! Scheelt zó veel in prijs, en mijn ervaring is dat je veel makkelijker zelf kunt/mag kiezen.quote:Op maandag 25 november 2024 14:59 schreef Schanu het volgende:
En nu heb ik echt zo'n idyllisch beeld dat we dan samen over de kerstbomenmarkt gaan struinen om als gezin een prachtige boom uit te zoeken,
quote:Op maandag 25 november 2024 14:59 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat laatste is ook gewoon maar een kwestie van even de hijskraan laten komen en optillen en draaien. Ik zie het probleem niet hoor.
Volgens mij heb ik daar wel eerder over verteld. Remedial teaching en studiebegeleiding. Punt is alleen dat het thuis niet lekker gaat en ik momenteel dus -naast mijn loondienst in het onderwijs- niet veel uren na schooltijd kan werken. En op die momenten is de vraag het grootst.quote:Op maandag 25 november 2024 12:54 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wat voor bedrijfje heb je? Ik ben jaren zzp'er geweest (naast loondienst grotendeels) en wil gerust eens meedenken.
Dat ligt er vooral aan wat je er aan wilt uitgeven, als je ¤ 60 wilt neerleggen voor een boom kun je bij de Intratuin een heel aardige uitzoeken die ook lang goed blijft, als je voor 2 tientjes een boom bij de Gamma vandaan plukt wordt het wellicht een ander scenario.quote:Op maandag 25 november 2024 14:59 schreef Schanu het volgende:
[..]
Trouwens, ze zijn al (bijna) in de verkoop dus ik mag het onderwerp wel aansnijden toch? Wij hebben dit jaar voor het eerst gekozen om een echte kerstboom te kopen. Dat wil ik echt al jaren, maar elk jaar spelen we op veilig. Dit jaar twijfelde vrouwlief ook en gisteren dus de knoop doorgehakt. En nu heb ik echt zo'n idyllisch beeld dat we dan samen over de kerstbomenmarkt gaan struinen om als gezin een prachtige boom uit te zoeken, terwijl het er in de praktijk waarschijnlijk op neerkomt dat vrouwlief in haar eentje naar de winkel gaat om er één toegewezen te krijgen en klaarMaar toch, een echte, ik word daar wel even blij van
+1quote:Op maandag 25 november 2024 15:02 schreef amaranta het volgende:
[..]
Je gaat gewoon naar het tuincentrum wijst er een aan en die knakkert of knakkerin spant er een netje overheen en klaar.
Wij nemen trouwens altijd een boom met easyfix. Dat is een soort standaard met een pin eraan. En in de boom frezen ze een soort van gat wat precies over die pin past. De boom staat dan altijd recht.
Er is niemand hysterisch bang voor spinnen en andere kriebelbeestjes bij jullie hoop ik?quote:Op maandag 25 november 2024 14:59 schreef Schanu het volgende:
[..]
Wat een leuk idee, ieder jaar een kerstbal uitzoekenquote:Op maandag 25 november 2024 16:00 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Er is niemand hysterisch bang voor spinnen en andere kriebelbeestjes bij jullie hoop ik?
Wij hebben voor de kinderen een neppe 2.10 van de Action in de eetkamer staan. Die mogen ze helemaal volhangen met alles wat ze mooi vinden. En dan wordt hij vanzelf mooi, omdat hij vol hangt met alle kleuren van de regenboog. En voor onszelf een mooie tweedehandse nepperd. Paar jaar geleden net na kerst van marktplaats geplukt. Hij is echt prachtig. Ik trek die beestjes in echte bomen, het gesjouw met zo'n boom, overal naalden én de prijs niet... Dochter en ik zijn allergisch voor dennen, dus het moet al een Nordmann zijn en die vind ik te duur voor de drie weken dat hij staat.
Overigens mogen mijn kinderen allebei elk jaar een nieuwe kerstbal uitzoeken. De keuzes van dit jaar:
https://www.kwantum.nl/or(...)d-view-1313371054649
https://www.kwantum.nl/ornament-dino-groen-4309952?_gl=1
Prachtig toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |