abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215672670
Welkom in het Hondentopic!

Foto's maken een groot deel uit van deze reeks, maar schroom ook niet om je vragen te stellen of om je verhaal te vertellen.

http://www.hondenplaza.nl/
http://hondenfokkers.startkabel.nl/

Puppycursus
Bij puppycursus leer je op een speelse manier met je hond omgaan. Je zult wat basisoefeningen leren en alledaagse handelingen zoals: aangelijnd wandelen zonder trekken, zitten, liggen, terugkomen bij roepen, etc. Maar niet minder belangrijk is het sociale aspect van de cursus. Je puppy leert gelijk dat andere mensen en honden niet eng zijn, maar juist hartstikke leuk. Puppycursus heb je in alle soorten en maten, je moet zelf even uitzoeken welke manier het best bij jou en je puppy past.

Agility
Agility (ook wel behendigheid genoemd) is een discipline van de hondensport vergelijkbaar met jumping bij paardensport. Het parcours omvat een aantal hindernissen die de hond moet nemen, geleid door zijn begeleider, in een minimum van tijd, op de juiste wijze en in een bepaalde volgorde. Agility laat toe de fysieke toestand van een hond te beoordelen en geeft hem de mogelijkheid om een groot zelfvertrouwen te krijgen. Gebruikte toestellen zijn: de hoogtesprong, de breedtesprong, de borstelsprong, de tunnel, de slurf, de band, de katteloop, de A-schutting, de wip en de slalom.
Informatie Agility

Flyball
Flyball is een teamsport, waarbij 2 teams in estafettevorm tegen elkaar strijden. Per race lopen er altijd 4 honden. D.w.z. dat ieder team bestaat uit minimaal 4 honden en maximaal 2 reservehonden. Een hond mag beslist geen slipketting dragen! Elke hond van een team moet over 4 lage hindernissen springen om bij het flyballapparaat te komen. Het team dat het eerst 4 honden reglementair over de finish heeft, is winnaar van de race. Een wedstrijd wordt gewonnen door het team, dat als eerste 2 races gewonnen heeft (best of three).
Informatie Flyball

Ringtraining
De doelstelling van ringtraining is om de hond optimaal te leren voorbrengen op een tentoonstelling, ter beoordeling door de keurmeester. Het oefenen is er op gericht dat de hond zich goed presenteert aan de keurmeester. Een goed geshowde hond is altijd een voordeel bij de beoordeling. Iedere hond kan succesvol deelnemen aan ringtraining. Uiteraard speelt de "will to please" van de hond mee. Maar elke hond vindt aandacht leuk. En bij ringtraining krijgt en draait alle aandacht om de hond. Het strekt verder tot aanbeveling aan ringtraining deel te nemen als de hond volledig is ingeënt.
Informatie ringtraining

Deze OP is hier te vinden
pi_215672703
De laatste post van het vorige deel:

pi_215676299

Paar foto’s van onze Odin.
Inmiddels is meneer 1 jaar en 8 maanden. En het is zo’n leuk ventje O+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_215679112
Wat een mooie fotos! Skon beest ook :D
pi_215679142
Dit kalf wordt 8 januari alweer 3 jaar!

pi_215679145
Nappie doen is een van z'n favo hobbies :D
pi_215679190
Throwback naar klein kalf (toen had ik hem zelf nog niet helaas, wat een dotje was het)

pi_215679340
Ik zou zo graag foto’s hebben van onze vriend toen hij klein was…. Hij was al vier toen hij bij ons kwam.

@Thinkk-Pinkk wat een knapperd O+

@Cod_player op welke leeftijd kwam hij bij jou?

pi_215679391
Wat een leukerd! Heb je problemen gehad met opvoeding? (Aangezien je de eerste jaren niet zelf hebt gedaan)

Billie is vanaf toen ie 1 was ongeveer bij mij. Hij woonde bij mn beste vriendin, daar ging ik een week logeren. Toen hoorde ik dat hij daar weg moest voor zn eigen rust (andere hond, 4 katten en 2puber kids). Ik zei semi voor de grap ik neem hem wel mee. En hij is nooit meer weggegaan!

Wou altijd al wel een huisdier maar had zoiets komt wel ooit, en toen kwam Billie op mn pad. Schat van een beest, al had ik als ik zelf had "mogen" kiezen een kleiner en lichter formaat gekozen ivm mn schouderprothese. Kalf weegt 32 kg :') en tis nogal een enthousiast beest, dus soms ist wel zwaar. Maar... Zou hem voor geen goud kwijt willen.
pi_215681143
Wat een mooie beestjes allemaal hier O+

Dit is onze knapperd, Nikki van 7, nu ruim een half jaar bij ons (vanuit het asiel geadopteerd).

maandag 25 november 2024 @ 22:34:26 #11
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_215684490
Oh my gosh 💜
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_215705527
pi_215815156
Heeft er nog geen zin in vandaag :')
pi_215815514
Hahaha van die grote honden en dan die kleintjes er tussen heerlijk O+

Kan gewoon niet geloven dat die van ons in maart alweer 2 wordt. En dat ons Loebesje er deze januari alweer 2 jaar niet meer is.

Lijkt nog maar zo kort en toch ook nog zo dichtbij
pi_215816767
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 10:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hahaha van die grote honden en dan die kleintjes er tussen heerlijk O+

Kan gewoon niet geloven dat die van ons in maart alweer 2 wordt. En dat ons Loebesje er deze januari alweer 2 jaar niet meer is.

Lijkt nog maar zo kort en toch ook nog zo dichtbij
Mijn kalf wordt 8 januari 3 (hem hem vanaf ie 1 jaar en paar maanden was).

Het is mijn aller eerste hond (thuis ook nooit gehad). Geen idee hoe oud hij kan worden maar ik hoop dat ie nog lang mee gaat. Want dat is enige waar ik uiteindelijk tegenop ga zien, dat ie overlijdt. Wist nie dat je zo gek op een huisdier kon zijn, tot ik nu zelf kalf heb.
pi_215826644
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 13:58 schreef Cod_player het volgende:

[..]
Mijn kalf wordt 8 januari 3 (hem hem vanaf ie 1 jaar en paar maanden was).

Het is mijn aller eerste hond (thuis ook nooit gehad). Geen idee hoe oud hij kan worden maar ik hoop dat ie nog lang mee gaat. Want dat is enige waar ik uiteindelijk tegenop ga zien, dat ie overlijdt. Wist nie dat je zo gek op een huisdier kon zijn, tot ik nu zelf kalf heb.
Vaak is het helaas hoe groter hoe minder oud ze worden.

Mijn Jack russel Rocky bij mijn ouders thuis is 16,5 geworden. Mijn Labrador Loebes 12,5

En Odin die mag nog heeeeel lang mee O+
pi_215860920
Op de uitkijk

pi_215864319
Perfecte foto!
  zaterdag 14 december 2024 @ 13:20:02 #19
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_215865669
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 20:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Op de uitkijk ...
...naar de volgende modderpoel. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_215868173
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 10:14 schreef Cod_player het volgende:
Perfecte foto!
Dankjewel O+

quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2024 13:20 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
...naar de volgende modderpoel. :P
Dat is meestal wel zijn missie ja

pi_215868185
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 18:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Dankjewel O+
[..]
Dat is meestal wel zijn missie ja

[ link | afbeelding ]
:o _O-
pi_215934755
pi_215938733
quote:
Blij hoofd O+
pi_216008342
Geen foto's maar ik denk dat er hier mensen zijn die mijn vraag kunnen beantwoorden.

Al mijn hele leven heb ik honden gehad, nu na een aantal jaren niet mis ik het enorm en laten de leeftijd en gezondheid van de kinderen het toe om langzaam toch weer te dromen van een harig knuffelmaatje.

Maar ik zou het liefste een labrador kiezen, oa vanwege het stabiele karakter (dat sluit de cursussen en opvoeding niet uit natuurlijk) maaaar dan nu de allerbelangrijkste vraag, hoeveel ruimte heeft een lab nodig? Ik woon in een eengezinswoning, met een woonkamer van 18m2 met open doorgang naar de keuken van 8m2 en de bijkeuken van 8m2, daarnaast een tuin en de polder om de hoek... maar dat lijkt te klein??

Onze 2e keus zou een boerenfox zijn, mooi formaat en ervaring mee O+ maar de droom van een labrador blijft toch trekken dus wil het deze keer goed uitzoeken.
Dus ik vraag het aan jullie, hoeveel ruimte heeft een hond formaat lab nodig in huis?
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 27 december 2024 @ 10:18:05 #25
176471 oh-oh
pi_216021703
Ik zou zeggen niet echt veel maar dat klinkt wel echt klein, mijn flat is ruimer!
Dan zou ik toch voor de kleinere optie gaan...
Zo een lompe lab die door je huis banjert lijkt me geen feestje als je zo klein woont :D
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_216022143
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 10:18 schreef oh-oh het volgende:
Ik zou zeggen niet echt veel maar dat klinkt wel echt klein, mijn flat is ruimer!
Dan zou ik toch voor de kleinere optie gaan...
Zo een lompe lab die door je huis banjert lijkt me geen feestje als je zo klein woont :D
Nou dat is dus ook echt mijn idee,dus vandaar een kleiner fotmaatje, die ik ook in mn hart heb gesloten O+
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 27 december 2024 @ 11:07:21 #27
176471 oh-oh
pi_216022400
Ik probeer me echt voor te stellen hoe klein die kamer is :+
( Groucho Marx )
pi_216038472
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 11:07 schreef oh-oh het volgende:
Nou op zich is t echt prima te doen... ik zal morgen een foto maken voor je :D
S. 2014
J. 2016
pi_216047596
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2024 10:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Geen foto's maar ik denk dat er hier mensen zijn die mijn vraag kunnen beantwoorden.

Al mijn hele leven heb ik honden gehad, nu na een aantal jaren niet mis ik het enorm en laten de leeftijd en gezondheid van de kinderen het toe om langzaam toch weer te dromen van een harig knuffelmaatje.

Maar ik zou het liefste een labrador kiezen, oa vanwege het stabiele karakter (dat sluit de cursussen en opvoeding niet uit natuurlijk) maaaar dan nu de allerbelangrijkste vraag, hoeveel ruimte heeft een lab nodig? Ik woon in een eengezinswoning, met een woonkamer van 18m2 met open doorgang naar de keuken van 8m2 en de bijkeuken van 8m2, daarnaast een tuin en de polder om de hoek... maar dat lijkt te klein??

Onze 2e keus zou een boerenfox zijn, mooi formaat en ervaring mee O+ maar de droom van een labrador blijft toch trekken dus wil het deze keer goed uitzoeken.
Dus ik vraag het aan jullie, hoeveel ruimte heeft een hond formaat lab nodig in huis?
Boerenfox _O_ *O* O+
Zulke ontzettend leuke, intelligente, lieve, speelse, trouwe honden _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_216047608
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2024 14:05 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Boerenfox _O_ *O* O+
Zulke ontzettend leuke, intelligente, lieve, speelse, trouwe honden _O_
Je bent er weer *O*
pi_216047685
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2024 14:06 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Je bent er weer *O*
Ik kom alleen nog maar in GAM, en hier.

Voor de rest ben ik al geruime tijd helemaal klaar met Fok.
A murky, forgotten land.
pi_216048846
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 11:07 schreef oh-oh het volgende:
Onze woonkamer

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
pi_216052373
A murky, forgotten land.
pi_216059403
quote:
O+ O+

Ja het gaat 99.9% zeker een boerenfox worden, De kindjes mogen nog lekker doorsparen want tot half juni komt er sowieso geen pup in huis, daarna heb ik alle tijd om mij ermee bezig te houden, en dat vind ik gewoon heel belangrijk.
S. 2014
J. 2016
pi_216152285
Geen foto of eigen honden, maar ik wilde er niet een heel nieuw topic voor opnen:

Jullie hebben het vast al gezien, maar ik breng het toch ook hier nog onder de aandacht: https://www.nvwa.nl/docum(...)uwbotjes-voor-honden

Het is nog niet volledig duidelijk wat er precies aan de hand is. Maar we vermoeden dat het een intoxicatie is met schimmel (mycotoxine) verontreinigde kauwbotten.
Ik werk bij de twee dierenziekenhuizen/afdelingen neurologie die in NL het meldpunt zijn, en we krijgen elke dag steeds meer meldingen/filmpjes van honden met het / weerwolfsyndroom' binnen. Soms ook al van langere tijd geleden. In Duitsland zijn inmiddels ook 53 gevallen bekend, maar ook in andere omliggende landen speelt het.

Het is echt potentieel dodelijk. Niet enkel omdat het slecht herkend werd/wordt (en dan gedacht wordt aan rabiës, want de honden kunnen echt heel agressief worden), maar ook omdat de epileptiforme aanvallen zodanig ernstig zijn dat er grote lichamelijke schade bij de hond kan optreden.

Dus neem het zekere voor het onzekere zou ik aanraden, en vermijd even dit soort botten. Het is nog niet 100% zeker of het enkel om deze Barkoo botten gaat, of dat het bij meerdere soorten/merken speelt.
  vrijdag 3 januari 2025 @ 13:26:04 #36
176471 oh-oh
pi_216159805
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2024 15:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Onze woonkamer

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fox zeker weten , daar wil je geen labrador in hebben! Ik heb geen salontafel en veel ruimte daar.
Ga je een pup nemen?
( Groucho Marx )
pi_216169733

Ik heb hier met geen 18m³ prima de ruimte met een hond.

Geen idee waar jullie allemaal wonen? Maar om nou te doen of 18m³ verbazingwekkingd klein is?

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2025 09:17:44 ]
  zaterdag 4 januari 2025 @ 09:18:50 #38
176471 oh-oh
pi_216169764
Ja maar jij hebt een teckel, ook geen botsauto labrador.
18m2 is niet groot als er meubels in staan toch?
Ik woon op 90m2 en de woonkamer is 40 en dat vinden veel mensen al klein :D
( Groucho Marx )
pi_216169774
Staat mijn rommel er ook nog in opbergboxen die naar mijn kledingkamer gaan.
pi_216169784
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 09:18 schreef oh-oh het volgende:
Ja maar jij hebt een teckel, ook geen botsauto labrador.
18m2 is niet groot als er meubels in staan toch?
Ik woon op 90m2 en de woonkamer is 40 en dat vinden veel mensen al klein :D
Joepie dat jij 40m³ hebt voor al jouw geweldige haarballen maar dat is niet realistisch voor de meeste mensen hoor.
  zaterdag 4 januari 2025 @ 09:22:02 #41
176471 oh-oh
pi_216169786
Nou ja als je er met kinderen en een hond in woont vind ik het gewoon slim dat je er over nadenkt.
Als je in je eentje woont scheelt het ook alweer.
( Groucho Marx )
pi_216169790
Ik noem die van mij ook altijd haarbal dus met liefde gepost.
  zaterdag 4 januari 2025 @ 09:23:18 #43
176471 oh-oh
pi_216169793
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 09:21 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Joepie dat jij 40m³ hebt voor al jouw geweldige haarballen maar dat is niet realistisch voor de meeste mensen hoor.
OMG heb je issues of zo?
Mijn woonkamer is niet echt groot hoor.
En mijn honden zijn geen haarballen,
En ze vroeg zelf advies.
Mijn hemel...
( Groucho Marx )
pi_216169797
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 09:22 schreef oh-oh het volgende:
Nou ja als je er met kinderen en een hond in woont vind ik het gewoon slim dat je er over nadenkt.
Als je in je eentje woont scheelt het ook alweer.
Je woont er ook met kinderen nog?
  zaterdag 4 januari 2025 @ 09:25:20 #45
176471 oh-oh
pi_216169809
Ik niet, gelukkig, gewoonmijzelf87 wel.
En zij vroeg advies.
( Groucho Marx )
pi_216169820
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 09:25 schreef oh-oh het volgende:
Ik niet, gelukkig, gewoonmijzelf87 wel.
En zij vroeg advies.
Ze kan prima een labrador dus.
  zaterdag 4 januari 2025 @ 09:30:04 #47
176471 oh-oh
pi_216169845
:') Ja joh, wel drie.
( Groucho Marx )
pi_216169869
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 09:30 schreef oh-oh het volgende:
:') Ja joh, wel drie.
Dat maak jij ervan.
pi_216169873
Ze heeft een tuin en polder
pi_216170088
Er moet ook een plek zijn, zeker met kinderen, waar een hond zich ongestoord kan terugtrekken. Dat is voor een grote hond in een wat kleinere ruimte moeilijker haalbaar.

En een kleinere hond is financieel net wat betaalbaarder, qua voeding en medische kosten.

Neemt niet weg dat een kleinere hond ook gewoon genoeg bewegingsruimte moet hebben , zo’n boerenfox heeft doorgaans genoeg energie. Dat zou voor mij een belangrijkere vraag zijn; heb je, zeker als alleenstaande moeder met twee kinderen, genoeg mogelijkheid om je hond die beweging/uitdaging te geven? (Naast dus ruimte om de hond ook echt rust te kunnen geven)

(Geen oordeel, gewoon een vraag om goed over na te denken. Ik zelf heb die mogelijkheid bijvoorbeeld niet, ben teveel van huis voor werk. )
  zaterdag 4 januari 2025 @ 10:25:24 #51
176471 oh-oh
pi_216170170
Ik ga er vanuit dat ze daar wel al over had nagedacht, aangezien de vraag specifiek over de ruimte ging, maar goed punt!
( Groucho Marx )
pi_216170581

pi_216178128
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 10:13 schreef Candaasje het volgende:
Er moet ook een plek zijn, zeker met kinderen, waar een hond zich ongestoord kan terugtrekken. Dat is voor een grote hond in een wat kleinere ruimte moeilijker haalbaar.

En een kleinere hond is financieel net wat betaalbaarder, qua voeding en medische kosten.

Neemt niet weg dat een kleinere hond ook gewoon genoeg bewegingsruimte moet hebben , zo’n boerenfox heeft doorgaans genoeg energie. Dat zou voor mij een belangrijkere vraag zijn; heb je, zeker als alleenstaande moeder met twee kinderen, genoeg mogelijkheid om je hond die beweging/uitdaging te geven? (Naast dus ruimte om de hond ook echt rust te kunnen geven)

(Geen oordeel, gewoon een vraag om goed over na te denken. Ik zelf heb die mogelijkheid bijvoorbeeld niet, ben teveel van huis voor werk. )
Goede vraag, ik ben afgekeurd en ben dus heel veel thuis, en dus genoeg tijd en ruimte om lekker naar buiten te gaan en het dier zijn beweging te geven.
Tuurlijk ben ik wel eens een dag weg, en bij langer heb ik nu al 2 oppasadressen, maar het hoofddoel is dat ik zelf gewoon thuis ben, vandaar ook dat wij pas eind mei/begin juni gaan kijken voor een pup, dan valt er een wekelijkse verplichting weg waardoor er meer tijd en aandacht is.

SPOILER
S. 2014
J. 2016
pi_216189270
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 00:29 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Goede vraag, ik ben afgekeurd en ben dus heel veel thuis, en dus genoeg tijd en ruimte om lekker naar buiten te gaan en het dier zijn beweging te geven.
Tuurlijk ben ik wel eens een dag weg, en bij langer heb ik nu al 2 oppasadressen, maar het hoofddoel is dat ik zelf gewoon thuis ben, vandaar ook dat wij pas eind mei/begin juni gaan kijken voor een pup, dan valt er een wekelijkse verplichting weg waardoor er meer tijd en aandacht is.

SPOILER

Lees je eerst goed in, en kijk ook vooral wat bij jou past
Hier hebben we 2 Labradors 2 uit verschillende lijnen de grote op foto is Chip 1 uit de werklijn staat hoog op z'n poten en is slank. de kleine Jax is een showlijn van 8 maand is wat voller en staat wat minder hoog op z'n poten. Chip is altijd buiten aan het rennen en spelen. En enorm druk. Als we in het bos lopen is hij altijd pleite maar 1x roepen en hij is er. Avonturier. En erg energievol. Maar luistert heel goed.Jax nu 8 maand, is van de showlijn en wil alles op zijn gemak doen, bij hem komt het allemaal wel. Zelfs soms op het eigenwijze af. Als we zijn wezen zwemmen,is Jax bekaf,en Chip komt na een half uur alweer met een balletje aanzetten. Allebei super honden _O_ maar wel veel verschil.

Een pup is altijd leuk en in het begin valt dat ook nog reuze mee.Behalve veel plassen en poepen en meerdere keren per dag eten, is dat nog goed te doen. Maar dan worden ze iets ouder…gaan meer bijten ( wisselen tanden en kiezen!) worden levendiger en vlugger en hebben meer uitdaging nodig. Vervolgens gaan ze ook nog “ puberen” !Lopen ver weg, luisteren niet of in ieder geval slechter.Wat een ellende _O- En dan na 3 jaar poeh poeh, kun je ineens van je hondje op aan. Ja, zo lang duurt het :D dat is voor veel mensen lastig in deze maakbare maatschappij en dat kost tijd. Veel tijd. Iedere dag, 365 dagen per jaar! Ik beleef daar veel plezier aan:) en maak daar heel graag tijd voor maar dat blijkt toch bij veel mensen anders. Een pup is net een baby. Die kan niets, die weet niets en moet alles nog leren. Een pup is simpelweg fysiek niet in staat om zijn plas en poep goed op te houden omdat zijn/ haar kringspieren pas rond de 16-17 weken goed gaan werken. En dat zal bij de een met 14 weken zijn en bij de ander pas met 20 weken , of nog later. Daar kunnen ze niets aan doen! Dan komt het wisselen van het gebit ( 4-7 maanden) en ja, dan bijten ze meer, vooral voor kleine kinderen even niet leuk maar ja dat is normaal en aan jou om dit goed te begeleiden .Een hond is ook een roedeldier en per definitie, niet graag alleen .Dat moet geleerd worden. Geleidelijk en 200 kilo geduld. En dan nog zijn ze er niet “ op gemaakt” hele dagen alleen te zijn. Wat betreft de woonruimt maak het niet zoveel uit, buiten moeten ze bewegen binnen niet/minder.

En wat betreft de kosten is het een dure hobby, verzekeren zou ik wel doen

[ Bericht 1% gewijzigd door michiel_merk op 06-01-2025 11:06:37 ]
pi_216190906
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 10:10 schreef michiel_merk het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Lees je eerst goed in, en kijk ook vooral wat bij jou past
Hier hebben we 2 Labradors 2 uit verschillende lijnen de grote op foto is Chip 1 uit de werklijn staat hoog op z'n poten en is slank. de kleine Jax is een showlijn van 8 maand is wat voller en staat wat minder hoog op z'n poten. Chip is altijd buiten aan het rennen en spelen. En enorm druk. Als we in het bos lopen is hij altijd pleite maar 1x roepen en hij is er. Avonturier. En erg energievol. Maar luistert heel goed.Jax nu 8 maand, is van de showlijn en wil alles op zijn gemak doen, bij hem komt het allemaal wel. Zelfs soms op het eigenwijze af. Als we zijn wezen zwemmen,is Jax bekaf,en Chip komt na een half uur alweer met een balletje aanzetten. Allebei super honden _O_ maar wel veel verschil.

Een pup is altijd leuk en in het begin valt dat ook nog reuze mee.Behalve veel plassen en poepen en meerdere keren per dag eten, is dat nog goed te doen. Maar dan worden ze iets ouder…gaan meer bijten ( wisselen tanden en kiezen!) worden levendiger en vlugger en hebben meer uitdaging nodig. Vervolgens gaan ze ook nog “ puberen” !Lopen ver weg, luisteren niet of in ieder geval slechter.Wat een ellende _O- En dan na 3 jaar poeh poeh, kun je ineens van je hondje op aan. Ja, zo lang duurt het :D dat is voor veel mensen lastig in deze maakbare maatschappij en dat kost tijd. Veel tijd. Iedere dag, 365 dagen per jaar! Ik beleef daar veel plezier aan:) en maak daar heel graag tijd voor maar dat blijkt toch bij veel mensen anders. Een pup is net een baby. Die kan niets, die weet niets en moet alles nog leren. Een pup is simpelweg fysiek niet in staat om zijn plas en poep goed op te houden omdat zijn/ haar kringspieren pas rond de 16-17 weken goed gaan werken. En dat zal bij de een met 14 weken zijn en bij de ander pas met 20 weken , of nog later. Daar kunnen ze niets aan doen! Dan komt het wisselen van het gebit ( 4-7 maanden) en ja, dan bijten ze meer, vooral voor kleine kinderen even niet leuk maar ja dat is normaal en aan jou om dit goed te begeleiden .Een hond is ook een roedeldier en per definitie, niet graag alleen .Dat moet geleerd worden. Geleidelijk en 200 kilo geduld. En dan nog zijn ze er niet “ op gemaakt” hele dagen alleen te zijn. Wat betreft de woonruimt maak het niet zoveel uit, buiten moeten ze bewegen binnen niet/minder.

En wat betreft de kosten is het een dure hobby, verzekeren zou ik wel doen
Wat een mooie honden O+

In het verleden al eerder een pup opgevoed dus geduld is mij niet onbekend :D
S. 2014
J. 2016
pi_216190955
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2025 14:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Wat een mooie honden O+

In het verleden al eerder een pup opgevoed dus geduld is mij niet onbekend :D
kijk, dat scheelt :) Ik moest weer even mijn geheugen opfrissen _O- Hiervoor ook een hond gehad,14 jaar geworden. ik was zelf vergeten hoe het ook alweer was, een pup opvoeden

[ Bericht 10% gewijzigd door michiel_merk op 06-01-2025 14:35:46 ]
pi_216191560
Wij hebben ook een labrador. Een afgekeurde hulphond dus niet als pup gekregen. Ik denk de showlijn want hij staat relatief laag op zijn poten en is wat forser qua bouw hij heeft ook een grote kop. Zijn oren zijn als hij een andere hond ziet voor de sier. Dat vind ik wel jammer want hij kan daarom niet los ik kan ook niet met hem hardlopen. Voor de rest is het echt een heel lieve hond
  woensdag 8 januari 2025 @ 09:35:41 #58
176471 oh-oh
pi_216211804
Daar kun je toch wel nog aan werken samen?
Labradors staan wel bekend om bananen in de oren bij bepaalde zaken maar ze zijn ook goed trainbaar!
( Groucho Marx )
pi_216211994
Die van ons (8 maanden nu) begint ook aardig te puberen ja, afstandsbediening post of handschoenen zijn niet meer veilig

Al speeltie vervolgens de vermoorde onschuld

Het kan hem buiten niet nat en modderig genoeg zijn ook

Sinds december zijn we ook gestart met een pubercursus en heb wel t gevoel dat dat ook nog helpt. In de zomer een puppycursus gedaan.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_216255544
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 15:29 schreef F_r het volgende:
Wij hebben ook een labrador. Een afgekeurde hulphond dus niet als pup gekregen. Ik denk de showlijn want hij staat relatief laag op zijn poten en is wat forser qua bouw hij heeft ook een grote kop. Zijn oren zijn als hij een andere hond ziet voor de sier. Dat vind ik wel jammer want hij kan daarom niet los ik kan ook niet met hem hardlopen. Voor de rest is het echt een heel lieve hond
Dat heeft mijn golden van nu bijna 2 ook. Maar daar valt gelukkig goed aan te werken.

Hardlopen met de hond is heerlijk. Ik heb een canicross band met bungeelijn. Odin heeft dan een canicross tuigje aan.

Beetje oefenen maar dat gaat steeds beter
pi_216281112
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 15:29 schreef F_r het volgende:
Running belt geen optie dan ? is wel een kwestie van oefenen, even als los laten lopen hier gaat dat nu goed, maar heb momenten gehad dat ik stond te juichen als Chip uiteindelijk terug kwam _O-
pi_216284738
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 14:54 schreef michiel_merk het volgende:

[..]
Running belt geen optie dan ? is wel een kwestie van oefenen, even als los laten lopen hier gaat dat nu goed, maar heb momenten gehad dat ik stond te juichen als Chip uiteindelijk terug kwam _O-
Hij staat ook bij alles stil want moet snuffelen en loopt dan van links naar rechts en terug. Eerst uitlaten is nog een optie. Ik wacht even tot het mooier weer is. Dan kan ik eerst mijn rondje rennen en dan nog een klein rondje met hem in te oefenen
  maandag 13 januari 2025 @ 22:26:55 #63
176471 oh-oh
pi_216287787
Doorlopen ipv snuffelen is ook aan te leren, die van mij weten waar ze mogen snuffelen en ik waar we even doorlopen.
( Groucho Marx )
pi_216287978
Luna mag van mij snuffelen tot ze een ons weegt, ik laat haar lekker haar gang gaan met uitlaten.

En eigenlijk gaat ze uit zichzelf van pup af aan eigenlijk nooit verder dan 200-300 meter (platteland/uiterwaarden dus vrij zicht) van mij vandaan.

En als ik roep of fluit komt ze altijd meteen naar me toe gerend.
A murky, forgotten land.
  donderdag 16 januari 2025 @ 15:44:04 #65
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_216320435
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2024 15:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Onze woonkamer

SPOILER
Spuitelf, maar wel ervaringsdeskundige :D

Wij hebben een flatcoat mix gehad en wonen in een huis met een beneden verdieping (woonkamer, gang, keuken) van 42m2 en ik vond dit net aan omdat we wel een hele grote voor en achtertuin hebben. Toentertijd 2 kinderen in huis, nu inmiddels eentje. We hebben nu een weekje een foster hondje en dat is een boerenfox achtig formaat en wat ruimte betreft zou ik 18m2 incl kinderen en een hond groter dan een chihuahua te klein.vinden :P

Lang maar kort; zoveel mensen zoveel wensen.
Uiteindelijk kan alles, het is maar net wat je zelf trekt.

Als jij het alleralleraller liefste een labrador hebt en denkt dat je dat zou trekken op 18m2 dan maakt dat voor een beest echt niet zoveel uit. Of je nu op 100, 40 of 18 woont je moet toch lekker veel naar buiten.
pi_216320476
Onze labrador is wel lui hoor. Ligt best wel heel veel op een dag
pi_216320494

Dit was onze kerstfoto nog
pi_216320555
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 15:49 schreef F_r het volgende:
[ afbeelding ]
Dit was onze kerstfoto nog
Knappe Lab, ^O^ de oudste hier is ook lui aan het worden bij de laatste ronde krijg ik hem amper nog in beweging B-)

pi_216320626
Hij vindt het niet zo leuk als we weggaan, en het is ook vervelend dat hij niet naar buiten kan kijken. Dus heeft ie in de kerstperiode maar bedacht dat hij wel op de keukentafel kan gaan liggen zodat ie een oogje in het zeil kan houden.

}:|

No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_216320633
_O-
A murky, forgotten land.
pi_216322407
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 15:57 schreef michiel_merk het volgende:

[..]
Knappe Lab, ^O^ de oudste hier is ook lui aan het worden bij de laatste ronde krijg ik hem amper nog in beweging B-)

[ afbeelding ]
Hij is pas 2. Dus nog helemaal niet oud
pi_216325728
Mijn golden is nog geen twee. Maar die betrap ik er toch ook vaak op dat hij met zijn poten omhoog op de bank ligt te tukken O+
pi_216325820
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 18:58 schreef F_r het volgende:

[..]
Hij is pas 2. Dus nog helemaal niet oud
Haha de onze ook niet, maar een hond slaapt ongeveer 16 uur per dag .
  vrijdag 17 januari 2025 @ 09:05:20 #74
176471 oh-oh
pi_216327985
Haha mijn honden liggen ook allemaal op tafel buurtwacht te spelen!
En als we binnen zijn slapen ze, of ze nou 5 zijn of 17.
( Groucho Marx )
pi_216340270
Dit is mijn Teun. O+
Afgelopen september 2 jaar geworden en sinds maandag 'geholpen'.

And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_216341305

Gangsta Luna bij moeder op schoot :D
A murky, forgotten land.
pi_216500665
Luna blijkt een Elon Musk fan te zijn, kwam ik vandaag achter 😱

A murky, forgotten land.
pi_216500793
quote:
11s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 23:00 schreef StateOfMind het volgende:

[ link | afbeelding ]
_O-
pi_216500864
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 23:09 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
_O-
Ze zei nog "woef woef wwwwoef" ("ja maar, jamaar, het kwam uit het hart" red.) tegen mij, maar daar trap ik niet in :(

Dat wordt 1 koekje per dag minder :(

Gelukkig is het geen Oud Duitse herder, die lopen continue met 1 poot in de lucht :(
A murky, forgotten land.
pi_216500892
Je weet dat ik een Duits ras heb, he :D
pi_216500933
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 23:18 schreef mascara-klodder het volgende:
Je weet dat ik een Duits ras heb, he :D
Sieg Friet :Y)
A murky, forgotten land.
pi_216500936
quote:
11s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 23:20 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Sieg Friet :Y)
free photo hosting
pi_216513973
Mijn hond heeft me net gebeten bij het tandenpoetsen. . Het was mijn eigen schuld, aangezien ik een onverwachte beweging maakte met de tandenborstel, die ik normaal niet maak (ik verloor even mijn evenwicht terwijl ik op mijn hurken zat).

Beet wel even goed door, is blauw en net onder waar die tandenborstel zat bloedde het ook. Heb gelijk met lauw water afgespoeld en doorgespoeld een tijdje. Maak ik me nu zorgen over het risico op tetanus, of is dat niet nodig? Google heeft me niet veel verder geholpen; de ene site adviseert om goed door te spoelen, terwijl de andere suggereert dat een tetanusspuit nodig is. Ik heb in ieder geval die vaccinatie niet gehad in de laatste 5, ook niet in de laatste 10 jaar.

Die arme was net zo geschrokken als mezelf en liet ook gelijk los, zit nu naast me met een hele zielige blik.
pi_216514304
Ik wil je niet bang maken. Ik ben als kind een keer gebeten door een hond en dit is vreselijk gaan ontsteken. Als tip bel dus even de hap die kunnen je vast vertellen of je een tetanus inenting moet komen halen.

[ Bericht 1% gewijzigd door F_r op 02-02-2025 07:51:48 ]
pi_216514387
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 22:32 schreef F_r het volgende:
Ik wil je niet bang maken. Ik ben als kind een met gebeten door een hond en dit is vreselijk gaan ontsteken. Als tip bel dus even de hap die kunnen je vast vertellen of je een tetanus inenting moet komen halen.
Inderdaad even de huisartsenpost bellen voor de zekerheid.
  zaterdag 1 februari 2025 @ 23:05:58 #86
176471 oh-oh
pi_216514992
Even de hap bellen, als het door is zul je een prik moeten!
( Groucho Marx )
  zondag 2 februari 2025 @ 10:56:25 #87
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_216518236
quote:
11s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 23:00 schreef StateOfMind het volgende:

[ link | afbeelding ]
Niet best! O+
pi_216601437
Mijn knappe ventje O+

maandag 10 februari 2025 @ 08:54:57 #89
298315 SacreCoeur
pi_216616527
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 22:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mijn knappe ventje O+

[ link | afbeelding ]
Das een super mooie!

Hoe oud? wat is zijn schofthoogte en waar gekocht :P ik wil alle details, wij zijn aan het kijken voor een golden.

We hebben nu een mixje op het oog om te adopteren, alleen ik vind het eng.
pi_216692012
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 08:54 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]
Das een super mooie!

Hoe oud? wat is zijn schofthoogte en waar gekocht :P ik wil alle details, wij zijn aan het kijken voor een golden.

We hebben nu een mixje op het oog om te adopteren, alleen ik vind het eng.
Schofthoogte echt geen idee. Hij wordt 2 maart 2.
Hij komt van marble mountains golden retrievers. Hele fijne lieve fokker. Tweede nestje is echt net uitgevlogen. Was ook Freddy (mama) haar laatste nestje. Maar volgens mij willen ze met Pippa zus van Odin ook gaan fokken want die hebben ze allerlei testen laten doen

[ Bericht 0% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 15-02-2025 21:34:24 ]
  zaterdag 15 februari 2025 @ 19:41:19 #91
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_216692051
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Maar volgens mij willen ze met Pippa zus van Odin ook gaan gokken want die hebben ze allerlei testen laten doen
Fokken blijft gokken. :D
pi_216692542
Op de zandverstuiving met favoriete speelmaatje

Daarna vermoeid in de auto

pi_216694719
Heerlijk als ze lekker kunnen spelen
  maandag 17 februari 2025 @ 10:04:23 #94
298315 SacreCoeur
pi_216714552
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Schofthoogte echt geen idee. Hij wordt 2 maart 2.
Hij komt van marble mountains golden retrievers. Hele fijne lieve fokker. Tweede nestje is echt net uitgevlogen. Was ook Freddy (mama) haar laatste nestje. Maar volgens mij willen ze met Pippa zus van Odin ook gaan fokken want die hebben ze allerlei testen laten doen
Lief!

wij hebben zaterdag onze golden opgehaald.
Ze wordt in juni 2.

Ze draagt een gen voor een oogafwijking en was daarom ter adoptie (als er een match was).
Ze is echt ontzettend lief.
pi_216728315
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:04 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]
Lief!

wij hebben zaterdag onze golden opgehaald.
Ze wordt in juni 2.

Ze draagt een gen voor een oogafwijking en was daarom ter adoptie (als er een match was).
Ze is echt ontzettend lief.
Gefeliciteerd! We willen graag foto’s natuurlijk!
pi_216730002
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:02 schreef Sapstengel het volgende:
Op de zandverstuiving met favoriete speelmaatje

[ afbeelding ]

Daarna vermoeid in de auto

[ afbeelding ]
ideaal he, zo'n beschermhoes in de auto

pi_216730104
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 12:05 schreef ondeugend het volgende:
Dit is mijn Teun. O+
Afgelopen september 2 jaar geworden en sinds maandag 'geholpen'.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En hoe bevalt het ? Onze oudste hond is bijna 3 weken terug tijdelijk geholpen d.m.v. een chemische castratie, daar zullen we binnenkort de effecten van zien.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 12:33:46 #98
298315 SacreCoeur
pi_216731385
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 09:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Gefeliciteerd! We willen graag foto’s natuurlijk!
Via waar doen we foto's uploaden tegenwoordig?

Voel me echt een boomer ;( :')
pi_216733207
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 11:10 schreef michiel_merk het volgende:

[..]
ideaal he, zo'n beschermhoes in de auto

[ afbeelding ]
Inderdaad, heb ook geen kinderen dus de hele achterbank is beschikbaar. En kleine kofferbak in mijn Fabia hatchback.

Precies hetzelfde doet die van jou idd, beetje meekijken en om wat aandacht vragen tijdens het rijden _O-
pi_216740506
Ik ben ook blij met die hoezen. In de station hebben we er een zitten die ook extra breed is. Dus zeg maar waar normaal beenruimte is loopt die hoes met verharde verlenging gewoon door. Heeft hij nog wat meer ruimte.
pi_216740521
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 12:33 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]
Via waar doen we foto's uploaden tegenwoordig?

Voel me echt een boomer ;( :')
https://postimages.org/

Waren wij niet ongeveer van dezelfde leeftijd? _O- :+
  woensdag 19 februari 2025 @ 10:01:19 #102
298315 SacreCoeur
pi_216743558
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 22:33 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
https://postimages.org/

Waren wij niet ongeveer van dezelfde leeftijd? _O- :+
Weet ik niet meer, volgens mij wel.
Maar ik ben inmiddels 36 ;( dus dan word je vergeetachtig natuurlijk.

Dit is Coco
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:13:13 #103
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_216744535
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 11:15 schreef michiel_merk het volgende:

[..]
En hoe bevalt het ? Onze oudste hond is bijna 3 weken terug tijdelijk geholpen d.m.v. een chemische castratie, daar zullen we binnenkort de effecten van zien.
Helemaal goed.
Teun is hiervoor 2 x 6 maanden chemisch gecastreerd geweest om te kijken of het überhaupt zin had. Want als het geen effect zou hebben is een uiteindelijke operatieve castratie ook zinloos.
Maar Teun werd liever en minder dominant naar andere honden dus het moest gebeuren.

Ik heb er meer buikpijn van gehad dan hij. Hij mocht een weekje niet springen, moest rustig aan doen etc. Dus hij deed alles wat niet geadviseerd werd meteen al toen hij bij de DA buiten kwam en een bekende zag. _O-

Dus inderdaad even aankijken wat een chemisch castratie doet bij je hond. Na een week of 6 moet je het verschil kunnen gaan merken.
  woensdag 19 februari 2025 @ 13:19:32 #104
298315 SacreCoeur
pi_216746211
nog eentje dan O+

Ze is echt zooo lief en opdringerig :7
  woensdag 19 februari 2025 @ 14:03:24 #105
176471 oh-oh
pi_216746864
Chemisch castreren kan dezelfde effecten geven als castratie, maar dat is niet altijd zo.
Ik heb een van mijn reuen eens chemisch laten castreren, en merkte 0.0 niks daarvan.
Paar jaar later heeft de fokker hem uiteindelijk eigenhandig gecastreerd en was hij op dezelfde dag nog een nieuwe hond, na zijn keta tripje!
Als ik dat had geweten had ik die chip gewoon geskipt!
( Groucho Marx )
pi_216748372
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 14:03 schreef oh-oh het volgende:
Chemisch castreren kan dezelfde effecten geven als castratie, maar dat is niet altijd zo.
Ik heb een van mijn reuen eens chemisch laten castreren, en merkte 0.0 niks daarvan.
Paar jaar later heeft de fokker hem uiteindelijk eigenhandig gecastreerd en was hij op dezelfde dag nog een nieuwe hond, na zijn keta tripje!
Als ik dat had geweten had ik die chip gewoon geskipt!
Kan zijn dat het chipje is gaan zweven en dus niet goed werkte ? Vroeger was het idd gewoon hakkie takkie, maar met de kennis van nu... Sommige honden worden sloom na castratie of onzeker en gaan uitvallen dan is dit wel een goede tussen oplossing. We zullen het zien, pas als z'n ballen verschrompelde rozijntjes zijn moet het gaan werken
pi_216748628
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:19 schreef SacreCoeur het volgende:
nog eentje dan O+

[ afbeelding ]

Ze is echt zooo lief en opdringerig :7
Wat een schatje 🥰

En opdringerig .. hahaha tja toch een golden he _O-
  woensdag 19 februari 2025 @ 16:23:51 #108
298315 SacreCoeur
pi_216748756
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 16:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Wat een schatje 🥰

En opdringerig .. hahaha tja toch een golden he _O-
Haha ja,

hiervoor hadden we een retriever mix uit Kroatie, maar die was een stuk onafhankelijker.
Helaas is ze 8 december na 10 jaar bij ons overleden (ze is ongeveer 11/11,5 geworden).
pi_216750247
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 16:23 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]
Haha ja,

hiervoor hadden we een retriever mix uit Kroatie, maar die was een stuk onafhankelijker.
Helaas is ze 8 december na 10 jaar bij ons overleden (ze is ongeveer 11/11,5 geworden).
Onze Loebes was ook een heel stuk onafhankelijker. Die kwam een kroel halen en ging daarna zijn gang weer. Odin komt een kroel halen en gaat niet meer weg _O-

Heel veel sterkte met het verlies van je vriendje. Blijft gewoon super naar.
pi_216750663
Mijn Luna is niet bij mij weg te slaan O+
Die zit altijd of links of rechts naast mij, tegen mij aangeleund, of op schoot, of achter mij :D
A murky, forgotten land.
pi_216759767

Net wakker.
pi_216759787

Grote knuffelbeer is het.
pi_216787247
Viespeuk

quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 10:36 schreef Cod_player het volgende:
[ afbeelding ]

Grote knuffelbeer is het.
Wat een schatje
pi_216788866
Luna leunend op mijn zachte doch goddelijke buik (ja, Buddha is ook een god O-) ).

A murky, forgotten land.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 09:21:57 #115
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_216791114
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 21:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Viespeuk

[ link | afbeelding ]

Die heeft volop genoten, hele blije hond. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_216815062

Even de wei in *O* klein uurtje ravotten en je hebt er geen kind meer aan
pi_217032312
Ik zoek wat ervaring... mijn ouders hebben een jack russel pup van inmiddels 15 weken en deze heeft een obsessie voor de kat, ondanks dat hij uit een huis kwam waar ook katten liepen.
De kat in kwestie is een muts want ze haalt niet uit, een keer nagels uitslaan doet ze niet...

We/mn moeder corrigeren hem, proberen af te leiden met iets leuks maar hij gaat vol in jachthouding en aanval...

Ik zoek tips want dit is wachten tot het misgaat en dat is bloedzielig voor de kat..
S. 2014
J. 2016
pi_217043228
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2025 14:57 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik zoek wat ervaring... mijn ouders hebben een jack russel pup van inmiddels 15 weken en deze heeft een obsessie voor de kat, ondanks dat hij uit een huis kwam waar ook katten liepen.
De kat in kwestie is een muts want ze haalt niet uit, een keer nagels uitslaan doet ze niet...

We/mn moeder corrigeren hem, proberen af te leiden met iets leuks maar hij gaat vol in jachthouding en aanval...

Ik zoek tips want dit is wachten tot het misgaat en dat is bloedzielig voor de kat..
Misschien even aanlijnen ? of een puppy ren zodat ze op afstand aan elkaar kunnen wennen ? Wij hebben dan 2 honden en moesten de oudste in bescherming nemen omdat hij jax niet corrigeerde Dus die zat geregeld met zn puppy tandjes in de oren of staart en als dat teveel gebeurde was het weer even tijd voor een slaapje in de bench omdat hij overprikkeld was. Nu is het al een tijdje niet meer nodig
pi_217045270
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 09:27 schreef michiel_merk het volgende:

[..]
Misschien even aanlijnen ? of een puppy ren zodat ze op afstand aan elkaar kunnen wennen ? Wij hebben dan 2 honden en moesten de oudste in bescherming nemen omdat hij jax niet corrigeerde Dus die zat geregeld met zn puppy tandjes in de oren of staart en als dat teveel gebeurde was het weer even tijd voor een slaapje in de bench omdat hij overprikkeld was. Nu is het al een tijdje niet meer nodig
Wellicht is een bench wel n goed idee, de kat moet gewoon vrij door t huis kunnen lopen, en eigenlijk meneer een keer een paar tikken geven met nagels uit maar dat doet ze dus niet...
S. 2014
J. 2016
pi_217046187
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 12:27 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Wellicht is een bench wel n goed idee, de kat moet gewoon vrij door t huis kunnen lopen, en eigenlijk meneer een keer een paar tikken geven met nagels uit maar dat doet ze dus niet...
Hij heeft nog puppy credits 8-) Een pup slaap nog zo'n 18-20 uur per dag ( red je nooit :+ ) Maar is wel een soort van richtlijn en wat betreft de bench, kans dat hij het helemaal niks vind, maar daar zijn online genoeg tips over te vinden om dat te trainen
pi_217046221
Pics van de pup :Y
A murky, forgotten land.
pi_217046350
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 13:52 schreef StateOfMind het volgende:
Pics van de pup :Y
Cuteness overload.

S. 2014
J. 2016
pi_217046412
O+ O+ O+
A murky, forgotten land.
pi_217058043

Slaapkop. Normaal slaapt hij snachts in bench, maar 2 weken ziek op bed gelegen en hem zowat 24/7 in bench doen omdat ik ziek op bed lag vond ik sneu, dus nu issie verwend door bij me te hebben gelegen..
pi_217120966
Een Odin fotodump. Gewoon omdat het zo’n leuk ventje is O+

Moderator donderdag 20 maart 2025 @ 20:50:08 #126
375570 crew  Cyan9
pi_217122010
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2025 20:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Een Odin fotodump. Gewoon omdat het zo’n leuk ventje is O+

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Wat een knapperd.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_217122253
quote:
17s.gif Op donderdag 20 maart 2025 20:50 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Wat een knapperd.
En nog heel lief ook O+ wat wil je nog meer.
  donderdag 20 maart 2025 @ 21:01:00 #128
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217122279
Een hond gelukkig zien, daar word ik happy van.
pi_217122886
quote:
17s.gif Op donderdag 20 maart 2025 21:01 schreef Boca_Raton het volgende:
Een hond gelukkig zien, daar word ik happy van.
Daar streef ik wel zo veel mogelijk naar O+ O+ O+
pi_217164245

gister een reünie gehad met de broertjes en zusjes van van Jax.
  maandag 24 maart 2025 @ 12:11:51 #131
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_217164479
Ik ruik ze hier. :P

Mooie foto die 2e.
pi_217218686
Hoi, mag ik jullie voorstellen aan
Cooper! Over 3 weken onze nieuwe huisgenoot.

SPOILER
S. 2014
J. 2016
pi_217218956
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 13:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

SPOILER
Rare naam voor een kind :6
A murky, forgotten land.
pi_217219173
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 13:45 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Rare naam voor een kind :6
Ja dat zou gek zijn he..
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 29 maart 2025 @ 14:25:13 #135
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_217219343
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 13:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

SPOILER
DB? ;)
pi_217387142
Vandaag hebben we onze Cooper mogen ophalen. 8 weken oud en kerngezond verklaard.

Nu benieuwd hoe het vannacht gaat, ik slaap in de buurt dus als het nodig is staan we zo buiten.

SPOILER
S. 2014
J. 2016
pi_217387995
O+ O+ O+
A murky, forgotten land.
  woensdag 16 april 2025 @ 20:51:03 #138
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217388029
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 19:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Vandaag hebben we onze Cooper mogen ophalen. 8 weken oud en kerngezond verklaard.

Nu benieuwd hoe het vannacht gaat, ik slaap in de buurt dus als het nodig is staan we zo buiten.

SPOILER
Wat een snuitje :D O+
pi_217389552
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 19:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

SPOILER
Wat een dotje O+
pi_217438564
Hoi allemaal, inmiddels is Cooper alweer bijna een week thuis, Het gaat echt heel goed..

Even een vraag, welke brokken geven jullie?

SPOILER
S. 2014
J. 2016
pi_217438602
Dog Lovers Gold Passion Ocean Fish cold pressed krijgt Luna.

[ Bericht 62% gewijzigd door StateOfMind op 22-04-2025 13:18:45 ]
A murky, forgotten land.
  vrijdag 25 april 2025 @ 12:42:44 #142
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_217463552

Dit is Ambar die vanaf 6 mei bij mij komt wonen. Ik heb er zin in O+
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_217465784
Luna bij de Scooby Doo knuffel op schoot, bij pa en ma :D

A murky, forgotten land.
pi_217466367
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 april 2025 17:19 schreef StateOfMind het volgende:
Luna bij de Scooby Doo knuffel op schoot, bij pa en ma :D

[ link | afbeelding ]
O+
S. 2014
J. 2016
pi_217497833

pi_217498458
quote:
Wat een mooie karakteristieke kop O+

Inmiddels is onze monstertje 10 weken oud, en hij heeft het snel warm met zijn winterjas aan, gisteren was dochterlief met water aan het spelen en hij ging eens kijken, om vervolgens vol in die bak te gaan staan, hij vind water heerlijk.
In de avond gingen we eten bij een vriendin en daar lag meneer in een split second in de sloot... ik had heel even mijn ogen van hem af en plons... dus zijn 1e douche is ook een feit, en wat is er lekkerder dan fris schoon en klam in de bagger te gaan graven...

Iets zegt mij dat we nog veel avonturen gaan beleven met Cooper O+

S. 2014
J. 2016
pi_217498470
Puppies O+
A murky, forgotten land.
pi_217506546
Geniet ervan met Cooper! Leuk beestje
pi_217840965
Wat zijn honden toch therapeutische wezens! Er gebeurt momenteel heel veel in ons leven (zowel voor mij als voor mijn kinderen) en onze cooper is echt fantastisch, er gaat geen dag voorbij dat we niet even keihard moeten lachen om de clown..

Hij is nu 15 weken, we zijn druk aan het oefenen met alleen blijven en dat is met wisselend succes, Ik hou een duidelijke routine erin aan, leg mijn spullen klaar, pak zijn kong, stuur hem naar plaats, hij krijgt zn gevulde kong en ik zeg tot zo.
De ene keer is hij 20-25 min stil of af en toe een piepje of blafje, De andere keer staat hij 20 minuten een wolf te imiteren... tips iemand?

Nog even wat foto's van de boef.

SPOILER
S. 2014
J. 2016
pi_217848827
Het is wel echt een dotje O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')