abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215672670
Welkom in het Hondentopic!

Foto's maken een groot deel uit van deze reeks, maar schroom ook niet om je vragen te stellen of om je verhaal te vertellen.

http://www.hondenplaza.nl/
http://hondenfokkers.startkabel.nl/

Puppycursus
Bij puppycursus leer je op een speelse manier met je hond omgaan. Je zult wat basisoefeningen leren en alledaagse handelingen zoals: aangelijnd wandelen zonder trekken, zitten, liggen, terugkomen bij roepen, etc. Maar niet minder belangrijk is het sociale aspect van de cursus. Je puppy leert gelijk dat andere mensen en honden niet eng zijn, maar juist hartstikke leuk. Puppycursus heb je in alle soorten en maten, je moet zelf even uitzoeken welke manier het best bij jou en je puppy past.

Agility
Agility (ook wel behendigheid genoemd) is een discipline van de hondensport vergelijkbaar met jumping bij paardensport. Het parcours omvat een aantal hindernissen die de hond moet nemen, geleid door zijn begeleider, in een minimum van tijd, op de juiste wijze en in een bepaalde volgorde. Agility laat toe de fysieke toestand van een hond te beoordelen en geeft hem de mogelijkheid om een groot zelfvertrouwen te krijgen. Gebruikte toestellen zijn: de hoogtesprong, de breedtesprong, de borstelsprong, de tunnel, de slurf, de band, de katteloop, de A-schutting, de wip en de slalom.
Informatie Agility

Flyball
Flyball is een teamsport, waarbij 2 teams in estafettevorm tegen elkaar strijden. Per race lopen er altijd 4 honden. D.w.z. dat ieder team bestaat uit minimaal 4 honden en maximaal 2 reservehonden. Een hond mag beslist geen slipketting dragen! Elke hond van een team moet over 4 lage hindernissen springen om bij het flyballapparaat te komen. Het team dat het eerst 4 honden reglementair over de finish heeft, is winnaar van de race. Een wedstrijd wordt gewonnen door het team, dat als eerste 2 races gewonnen heeft (best of three).
Informatie Flyball

Ringtraining
De doelstelling van ringtraining is om de hond optimaal te leren voorbrengen op een tentoonstelling, ter beoordeling door de keurmeester. Het oefenen is er op gericht dat de hond zich goed presenteert aan de keurmeester. Een goed geshowde hond is altijd een voordeel bij de beoordeling. Iedere hond kan succesvol deelnemen aan ringtraining. Uiteraard speelt de "will to please" van de hond mee. Maar elke hond vindt aandacht leuk. En bij ringtraining krijgt en draait alle aandacht om de hond. Het strekt verder tot aanbeveling aan ringtraining deel te nemen als de hond volledig is ingeënt.
Informatie ringtraining

Deze OP is hier te vinden
pi_215672703
De laatste post van het vorige deel:

pi_215676299

Paar foto’s van onze Odin.
Inmiddels is meneer 1 jaar en 8 maanden. En het is zo’n leuk ventje O+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_215679112
Wat een mooie fotos! Skon beest ook :D
pi_215679142
Dit kalf wordt 8 januari alweer 3 jaar!

pi_215679145
Nappie doen is een van z'n favo hobbies :D
pi_215679190
Throwback naar klein kalf (toen had ik hem zelf nog niet helaas, wat een dotje was het)

pi_215679340
Ik zou zo graag foto’s hebben van onze vriend toen hij klein was…. Hij was al vier toen hij bij ons kwam.

@Thinkk-Pinkk wat een knapperd O+

@Cod_player op welke leeftijd kwam hij bij jou?

pi_215679391
Wat een leukerd! Heb je problemen gehad met opvoeding? (Aangezien je de eerste jaren niet zelf hebt gedaan)

Billie is vanaf toen ie 1 was ongeveer bij mij. Hij woonde bij mn beste vriendin, daar ging ik een week logeren. Toen hoorde ik dat hij daar weg moest voor zn eigen rust (andere hond, 4 katten en 2puber kids). Ik zei semi voor de grap ik neem hem wel mee. En hij is nooit meer weggegaan!

Wou altijd al wel een huisdier maar had zoiets komt wel ooit, en toen kwam Billie op mn pad. Schat van een beest, al had ik als ik zelf had "mogen" kiezen een kleiner en lichter formaat gekozen ivm mn schouderprothese. Kalf weegt 32 kg :') en tis nogal een enthousiast beest, dus soms ist wel zwaar. Maar... Zou hem voor geen goud kwijt willen.
pi_215681143
Wat een mooie beestjes allemaal hier O+

Dit is onze knapperd, Nikki van 7, nu ruim een half jaar bij ons (vanuit het asiel geadopteerd).

maandag 25 november 2024 @ 22:34:26 #11
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_215684490
Oh my gosh 💜
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_215705527
pi_215815156
Heeft er nog geen zin in vandaag :')
pi_215815514
Hahaha van die grote honden en dan die kleintjes er tussen heerlijk O+

Kan gewoon niet geloven dat die van ons in maart alweer 2 wordt. En dat ons Loebesje er deze januari alweer 2 jaar niet meer is.

Lijkt nog maar zo kort en toch ook nog zo dichtbij
pi_215816767
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 10:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hahaha van die grote honden en dan die kleintjes er tussen heerlijk O+

Kan gewoon niet geloven dat die van ons in maart alweer 2 wordt. En dat ons Loebesje er deze januari alweer 2 jaar niet meer is.

Lijkt nog maar zo kort en toch ook nog zo dichtbij
Mijn kalf wordt 8 januari 3 (hem hem vanaf ie 1 jaar en paar maanden was).

Het is mijn aller eerste hond (thuis ook nooit gehad). Geen idee hoe oud hij kan worden maar ik hoop dat ie nog lang mee gaat. Want dat is enige waar ik uiteindelijk tegenop ga zien, dat ie overlijdt. Wist nie dat je zo gek op een huisdier kon zijn, tot ik nu zelf kalf heb.
pi_215826644
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 13:58 schreef Cod_player het volgende:

[..]
Mijn kalf wordt 8 januari 3 (hem hem vanaf ie 1 jaar en paar maanden was).

Het is mijn aller eerste hond (thuis ook nooit gehad). Geen idee hoe oud hij kan worden maar ik hoop dat ie nog lang mee gaat. Want dat is enige waar ik uiteindelijk tegenop ga zien, dat ie overlijdt. Wist nie dat je zo gek op een huisdier kon zijn, tot ik nu zelf kalf heb.
Vaak is het helaas hoe groter hoe minder oud ze worden.

Mijn Jack russel Rocky bij mijn ouders thuis is 16,5 geworden. Mijn Labrador Loebes 12,5

En Odin die mag nog heeeeel lang mee O+
pi_215860920
Op de uitkijk

pi_215864319
Perfecte foto!
  zaterdag 14 december 2024 @ 13:20:02 #19
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_215865669
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 20:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Op de uitkijk ...
...naar de volgende modderpoel. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_215868173
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 10:14 schreef Cod_player het volgende:
Perfecte foto!
Dankjewel O+

quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2024 13:20 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
...naar de volgende modderpoel. :P
Dat is meestal wel zijn missie ja

pi_215868185
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 18:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Dankjewel O+
[..]
Dat is meestal wel zijn missie ja

[ link | afbeelding ]
:o _O-
pi_215934755
pi_215938733
quote:
Blij hoofd O+
pi_216008342
Geen foto's maar ik denk dat er hier mensen zijn die mijn vraag kunnen beantwoorden.

Al mijn hele leven heb ik honden gehad, nu na een aantal jaren niet mis ik het enorm en laten de leeftijd en gezondheid van de kinderen het toe om langzaam toch weer te dromen van een harig knuffelmaatje.

Maar ik zou het liefste een labrador kiezen, oa vanwege het stabiele karakter (dat sluit de cursussen en opvoeding niet uit natuurlijk) maaaar dan nu de allerbelangrijkste vraag, hoeveel ruimte heeft een lab nodig? Ik woon in een eengezinswoning, met een woonkamer van 18m2 met open doorgang naar de keuken van 8m2 en de bijkeuken van 8m2, daarnaast een tuin en de polder om de hoek... maar dat lijkt te klein??

Onze 2e keus zou een boerenfox zijn, mooi formaat en ervaring mee O+ maar de droom van een labrador blijft toch trekken dus wil het deze keer goed uitzoeken.
Dus ik vraag het aan jullie, hoeveel ruimte heeft een hond formaat lab nodig in huis?
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 27 december 2024 @ 10:18:05 #25
176471 oh-oh
pi_216021703
Ik zou zeggen niet echt veel maar dat klinkt wel echt klein, mijn flat is ruimer!
Dan zou ik toch voor de kleinere optie gaan...
Zo een lompe lab die door je huis banjert lijkt me geen feestje als je zo klein woont :D
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_216022143
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 10:18 schreef oh-oh het volgende:
Ik zou zeggen niet echt veel maar dat klinkt wel echt klein, mijn flat is ruimer!
Dan zou ik toch voor de kleinere optie gaan...
Zo een lompe lab die door je huis banjert lijkt me geen feestje als je zo klein woont :D
Nou dat is dus ook echt mijn idee,dus vandaar een kleiner fotmaatje, die ik ook in mn hart heb gesloten O+
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 27 december 2024 @ 11:07:21 #27
176471 oh-oh
pi_216022400
Ik probeer me echt voor te stellen hoe klein die kamer is :+
( Groucho Marx )
pi_216038472
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 11:07 schreef oh-oh het volgende:
Nou op zich is t echt prima te doen... ik zal morgen een foto maken voor je :D
S. 2014
J. 2016
pi_216047596
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2024 10:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Geen foto's maar ik denk dat er hier mensen zijn die mijn vraag kunnen beantwoorden.

Al mijn hele leven heb ik honden gehad, nu na een aantal jaren niet mis ik het enorm en laten de leeftijd en gezondheid van de kinderen het toe om langzaam toch weer te dromen van een harig knuffelmaatje.

Maar ik zou het liefste een labrador kiezen, oa vanwege het stabiele karakter (dat sluit de cursussen en opvoeding niet uit natuurlijk) maaaar dan nu de allerbelangrijkste vraag, hoeveel ruimte heeft een lab nodig? Ik woon in een eengezinswoning, met een woonkamer van 18m2 met open doorgang naar de keuken van 8m2 en de bijkeuken van 8m2, daarnaast een tuin en de polder om de hoek... maar dat lijkt te klein??

Onze 2e keus zou een boerenfox zijn, mooi formaat en ervaring mee O+ maar de droom van een labrador blijft toch trekken dus wil het deze keer goed uitzoeken.
Dus ik vraag het aan jullie, hoeveel ruimte heeft een hond formaat lab nodig in huis?
Boerenfox _O_ *O* O+
Zulke ontzettend leuke, intelligente, lieve, speelse, trouwe honden _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_216047608
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2024 14:05 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Boerenfox _O_ *O* O+
Zulke ontzettend leuke, intelligente, lieve, speelse, trouwe honden _O_
Je bent er weer *O*
pi_216047685
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2024 14:06 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Je bent er weer *O*
Ik kom alleen nog maar in GAM, en hier.

Voor de rest ben ik al geruime tijd helemaal klaar met Fok.
A murky, forgotten land.
pi_216048846
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 11:07 schreef oh-oh het volgende:
Onze woonkamer

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
pi_216052373
A murky, forgotten land.
pi_216059403
quote:
O+ O+

Ja het gaat 99.9% zeker een boerenfox worden, De kindjes mogen nog lekker doorsparen want tot half juni komt er sowieso geen pup in huis, daarna heb ik alle tijd om mij ermee bezig te houden, en dat vind ik gewoon heel belangrijk.
S. 2014
J. 2016
pi_216152285
Geen foto of eigen honden, maar ik wilde er niet een heel nieuw topic voor opnen:

Jullie hebben het vast al gezien, maar ik breng het toch ook hier nog onder de aandacht: https://www.nvwa.nl/docum(...)uwbotjes-voor-honden

Het is nog niet volledig duidelijk wat er precies aan de hand is. Maar we vermoeden dat het een intoxicatie is met schimmel (mycotoxine) verontreinigde kauwbotten.
Ik werk bij de twee dierenziekenhuizen/afdelingen neurologie die in NL het meldpunt zijn, en we krijgen elke dag steeds meer meldingen/filmpjes van honden met het / weerwolfsyndroom' binnen. Soms ook al van langere tijd geleden. In Duitsland zijn inmiddels ook 53 gevallen bekend, maar ook in andere omliggende landen speelt het.

Het is echt potentieel dodelijk. Niet enkel omdat het slecht herkend werd/wordt (en dan gedacht wordt aan rabiës, want de honden kunnen echt heel agressief worden), maar ook omdat de epileptiforme aanvallen zodanig ernstig zijn dat er grote lichamelijke schade bij de hond kan optreden.

Dus neem het zekere voor het onzekere zou ik aanraden, en vermijd even dit soort botten. Het is nog niet 100% zeker of het enkel om deze Barkoo botten gaat, of dat het bij meerdere soorten/merken speelt.
  vrijdag 3 januari 2025 @ 13:26:04 #36
176471 oh-oh
pi_216159805
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2024 15:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Onze woonkamer

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fox zeker weten , daar wil je geen labrador in hebben! Ik heb geen salontafel en veel ruimte daar.
Ga je een pup nemen?
( Groucho Marx )
pi_216169733

Ik heb hier met geen 18m³ prima de ruimte met een hond.

Geen idee waar jullie allemaal wonen? Maar om nou te doen of 18m³ verbazingwekkingd klein is?

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2025 09:17:44 ]
  zaterdag 4 januari 2025 @ 09:18:50 #38
176471 oh-oh
pi_216169764
Ja maar jij hebt een teckel, ook geen botsauto labrador.
18m2 is niet groot als er meubels in staan toch?
Ik woon op 90m2 en de woonkamer is 40 en dat vinden veel mensen al klein :D
( Groucho Marx )
pi_216169774
Staat mijn rommel er ook nog in opbergboxen die naar mijn kledingkamer gaan.
pi_216169784
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 09:18 schreef oh-oh het volgende:
Ja maar jij hebt een teckel, ook geen botsauto labrador.
18m2 is niet groot als er meubels in staan toch?
Ik woon op 90m2 en de woonkamer is 40 en dat vinden veel mensen al klein :D
Joepie dat jij 40m³ hebt voor al jouw geweldige haarballen maar dat is niet realistisch voor de meeste mensen hoor.
  zaterdag 4 januari 2025 @ 09:22:02 #41
176471 oh-oh
pi_216169786
Nou ja als je er met kinderen en een hond in woont vind ik het gewoon slim dat je er over nadenkt.
Als je in je eentje woont scheelt het ook alweer.
( Groucho Marx )
pi_216169790
Ik noem die van mij ook altijd haarbal dus met liefde gepost.
  zaterdag 4 januari 2025 @ 09:23:18 #43
176471 oh-oh
pi_216169793
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 09:21 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Joepie dat jij 40m³ hebt voor al jouw geweldige haarballen maar dat is niet realistisch voor de meeste mensen hoor.
OMG heb je issues of zo?
Mijn woonkamer is niet echt groot hoor.
En mijn honden zijn geen haarballen,
En ze vroeg zelf advies.
Mijn hemel...
( Groucho Marx )
pi_216169797
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 09:22 schreef oh-oh het volgende:
Nou ja als je er met kinderen en een hond in woont vind ik het gewoon slim dat je er over nadenkt.
Als je in je eentje woont scheelt het ook alweer.
Je woont er ook met kinderen nog?
  zaterdag 4 januari 2025 @ 09:25:20 #45
176471 oh-oh
pi_216169809
Ik niet, gelukkig, gewoonmijzelf87 wel.
En zij vroeg advies.
( Groucho Marx )
pi_216169820
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 09:25 schreef oh-oh het volgende:
Ik niet, gelukkig, gewoonmijzelf87 wel.
En zij vroeg advies.
Ze kan prima een labrador dus.
  zaterdag 4 januari 2025 @ 09:30:04 #47
176471 oh-oh
pi_216169845
:') Ja joh, wel drie.
( Groucho Marx )
pi_216169869
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 09:30 schreef oh-oh het volgende:
:') Ja joh, wel drie.
Dat maak jij ervan.
pi_216169873
Ze heeft een tuin en polder
pi_216170088
Er moet ook een plek zijn, zeker met kinderen, waar een hond zich ongestoord kan terugtrekken. Dat is voor een grote hond in een wat kleinere ruimte moeilijker haalbaar.

En een kleinere hond is financieel net wat betaalbaarder, qua voeding en medische kosten.

Neemt niet weg dat een kleinere hond ook gewoon genoeg bewegingsruimte moet hebben , zo’n boerenfox heeft doorgaans genoeg energie. Dat zou voor mij een belangrijkere vraag zijn; heb je, zeker als alleenstaande moeder met twee kinderen, genoeg mogelijkheid om je hond die beweging/uitdaging te geven? (Naast dus ruimte om de hond ook echt rust te kunnen geven)

(Geen oordeel, gewoon een vraag om goed over na te denken. Ik zelf heb die mogelijkheid bijvoorbeeld niet, ben teveel van huis voor werk. )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')