quote:Op donderdag 21 november 2024 21:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
Of is dat iets te optimistisch?
Er zitten 44 dagen tussen kandidaatsstelling en verkiezingen, december kan dus niet meer. Er zit ook nog tijd tussen val kabinet en kamerontbinding en tussen kamerontbinding en kandidaatsstelling, maar die zijn niet zo precies vastgepind.quote:Op donderdag 21 november 2024 21:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
Of is dat iets te optimistisch?
"Ik ga daar geen uitspraken over doen".quote:Op donderdag 21 november 2024 22:20 schreef Hexagon het volgende:
Benieuwd wat Schoof voor smoezen heeft
We hebben dezelfde archivaris gebruikt als Teeven, we kunnen het helaas niet meer vinden.quote:Op donderdag 21 november 2024 22:20 schreef Hexagon het volgende:
"Er was geen stuk, want toen ik dat uitsprak had de hon dhet al opgegeten"
Dat weet je wel: het is geen echt stuk, hooguit wat verkenningen, ruwe schetsen. Niets definitiefs. Gewoon wat losse aantekeningen. Stelt niet veel voor.quote:Op donderdag 21 november 2024 22:20 schreef Hexagon het volgende:
"Er was geen stuk, want toen ik dat uitsprak had de hond het al opgegeten"
quote:Op donderdag 21 november 2024 22:20 schreef Hexagon het volgende:
@Black_Baron heeft 'm goed in de smiezen.quote:Na vragen van Trouw stelt premier Schoof dat de notitie van de landsadvocaat niet viel onder het verzoek van de Tweede Kamer, omdat ‘het een onvoltooid conceptstuk betrof’. De uitspraken over ‘geen stukken’ zijn dus ‘steeds in die context gedaan’, aldus een voorlichter van Schoof.bron
"Geen actieve herinnering aan die stukken"quote:Op donderdag 21 november 2024 22:20 schreef Hexagon het volgende:
Nee dat was Rutte.quote:Op donderdag 21 november 2024 22:32 schreef Felagund het volgende:
[..]
"Geen actieve herinnering aan die stukken"
Het woordenspel van Schoof was toen al doorzichtig. Goed bestuur!quote:Op donderdag 21 november 2024 22:19 schreef Szura het volgende:
Zoals iedereen al vermoedde was het volstrekt ongeloofwaardig dat de Landsadvocaat niks genoteerd zou hebben over gesprekken over de eventuele inzet van het noodrecht. Wat blijkt? Er is wel een stuk.
[ x ]
Ik lees het ja, maar ook dat ruikt behoorlijk naar de politiek van Rutte.quote:Op donderdag 21 november 2024 22:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee dat was Rutte.
Zoals ik lees zegt Schoof gewoon dat je het stuk papier verkeerd genoemd hebt en hij daarom echt dacht dat het er niet was.
Neuh, die had echt veel slimmere excuses. Dit is kleuterachtig.quote:Op donderdag 21 november 2024 22:33 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik lees het ja, maar ook dat ruikt behoorlijk naar de politiek van Rutte.
Die van Rutte zijn een beetje van een puber die zijn huiswerk niet heeft gemaakt. Die van Schoof zijn meer van een corpsbal die probeert onder een rondje bar uit te komen nadat hij de mores heeft geschonden.quote:Op donderdag 21 november 2024 22:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Neuh, die had echt veel slimmere excuses. Dit is kleuterachtig.
Is toch logisch. Komt ook veel meer overeen met je eigen standpunten.quote:Op donderdag 21 november 2024 21:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Niet conservatiever dan de gemiddelde SGP stemmer.
Zou ik moeten kiezen tussen SGP en DENK, dan kies ik absoluut voor de laatste.
Denk dat de gelederen gesloten blijven, alleen het NSC had volgens mij bij dit debat toch voor gestemd om alle documenten te krijgen. (Of was dat een ander debat)quote:Op donderdag 21 november 2024 23:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
Gaat dus niet naar de Kamer gestuurd worden. NSC gaat dit niet steunen.
Duh. DENK is overduidelijk veel progressiever dan de SGP (ja, ik ben bekend met de posters...) en daarnaast ook economisch centrum-links. SGP is misschien wel de meest conservatieve/reactionaire partij in heel Europa.quote:Op donderdag 21 november 2024 23:02 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Is toch logisch. Komt ook veel meer overeen met je eigen standpunten.
Ik las verkeerd op van mijn papiertje. Waar ik voorlas geen stuk bedoelde ik één stuk.quote:Op donderdag 21 november 2024 22:20 schreef Hexagon het volgende:
Ja maar was wel een blunder van Van Vroonhoven. Ze zei daarna dat het eenmalig was.quote:Op donderdag 21 november 2024 23:44 schreef Droopie het volgende:
[..]
Denk dat de gelederen gesloten blijven, alleen het NSC had volgens mij bij dit debat toch voor gestemd om alle documenten te krijgen. (Of was dat een ander debat)
Ja klopt, maar als de fractiequote:Op vrijdag 22 november 2024 00:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ja maar was wel een blunder van Van Vroonhoven. Ze zei daarna dat het eenmalig was.
Tja zo kun men elk vernietigend advies over wat men van plan is wel in concept laten.quote:Op donderdag 21 november 2024 22:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
[..]
@:Black_Baron heeft 'm goed in de smiezen.
Dit artikel is van maandag...quote:Op vrijdag 22 november 2024 07:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)-niet-terug-in-kamer
NSC: Omtzigt morgen toch niet terug in Kamer
Wat een vent. Stop er gewoon mee, stekker uit de partij en kabinet en genieten van het welverdiende wachtgeld terwijl hij herstelt.
Die gaan het gewoon negeren en worden bij een volgend incident weer heel woedend over wegkijkers…quote:Op vrijdag 22 november 2024 07:31 schreef winterapfel het volgende:
CBS zegt: De trend dat migranten en hun kinderen steeds beter integreren zet door
https://www.nu.nl/binnenl(...)nten-doorzetten.html
Ben benieuwd hoe dit onderzoek en het CBS zelf geframed gaan worden... Ze passen immers niet bij het immigratieprobleem dat een deel van de kamer beleeft.
Je voert een genocide uit en in plaats van applaus is er een hof dat je wil laten arresteren. The world has gone mad.quote:Op vrijdag 22 november 2024 08:44 schreef Szura het volgende:
Geertje wil wel op bezoek bij de volgende oorlogsmisdadiger. Zou die landverrader deze keer ook weer een vriendschapsspeld dragen?
[ x ]
Ze moeten nog even afwachten tot Pietertje een mening heeft.quote:Op vrijdag 22 november 2024 08:55 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je voert een genocide uit en in plaats van applaus is er een hof dat je wil laten arresteren. The world has gone mad.
Hij verwijst uitdrukkelijk niet naar de acties van het kabinet. Sowieso is heel het pro-genocidekamp in de TK, buiten Chris Stoffer, vooralsnog stil over het arrestatiebevel en de reactie van de Nederlandse regering.
Meer gezeik binnen de coalitie. Ik zeg: Prima!quote:Op vrijdag 22 november 2024 08:44 schreef Szura het volgende:
Geertje wil wel op bezoek bij de volgende oorlogsmisdadiger. Zou die landverrader deze keer ook weer een vriendschapsspeld dragen?
[ x ]
quote:Op vrijdag 22 november 2024 09:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Meer gezeik binnen de coalitie. Ik zeg: Prima!
Negeren negeren negerenquote:Op vrijdag 22 november 2024 08:55 schreef VoMy het volgende:
[..]
Sowieso is heel het pro-genocidekamp in de TK, buiten Chris Stoffer, vooralsnog stil over het arrestatiebevel en de reactie van de Nederlandse regering.
Het is gewoon verontrustend dat ie niet eens verbergt dat ie gesponsord wordt door Israël, en dat ie als coalitieleider gewoon keihard het kabinetsbeleid mbt Israël de vinger geeftquote:Op vrijdag 22 november 2024 08:44 schreef Szura het volgende:
[ x ]
Simpelquote:Op vrijdag 22 november 2024 07:31 schreef winterapfel het volgende:
CBS zegt: De trend dat migranten en hun kinderen steeds beter integreren zet door
Ben benieuwd hoe dit onderzoek en het CBS zelf geframed gaan worden... Ze passen immers niet bij het immigratieprobleem dat een deel van de kamer beleeft.
Ja, dit dus.quote:Op vrijdag 22 november 2024 09:31 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het is gewoon verontrustend dat ie niet eens verbergt dat ie gesponsord wordt door Israël, en dat ie als coalitieleider gewoon keihard het kabinetsbeleid mbt Israël de vinger geeft
Dat zal helaas het verschil niet maken, er is een hele grote groep Nederlanders die met hun onderbuik altijd een andere groep de schuld wil geven, ook al hebben ze er zelf geen directe hinder van. "Ze pakken onze banen, ze pakken onze huizen, ze spreken de taal niet en ze jatten als raven", aldus Joke uit een woonboerderij in de Achterhoek of Barry uit een Vinexwijk.quote:Op vrijdag 22 november 2024 07:31 schreef winterapfel het volgende:
Heb je het onderzoek doorgenomen?quote:Op vrijdag 22 november 2024 07:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die gaan het gewoon negeren en worden bij een volgend incident weer heel woedend over wegkijkers…
Een rationele aanpak is een vies idee voor dit puur ideologisch gedreven kabinet.
Blijft toch knap dit, boos worden op mensen die niet bestaan die dingen zeggen die je zelf verzint.quote:Op vrijdag 22 november 2024 09:42 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat zal helaas het verschil niet maken, er is een hele grote groep Nederlanders die met hun onderbuik altijd een andere groep de schuld wil geven, ook al hebben ze er zelf geen directe hinder van. "Ze pakken onze banen, ze pakken onze huizen, ze spreken de taal niet en ze jatten als raven", aldus Joke uit een woonboerderij in de Achterhoek of Barry uit een Vinexwijk.
quote:Op vrijdag 22 november 2024 09:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Heb je het onderzoek doorgenomen?
quote:In 2023 lag de nettoarbeidsparticipatie bij in Nederland geboren mannen van Turkse, Marokkaanse, Surinaamse of Nederlands-Caribische herkomst ongeveer even hoog als dat van hun leeftijdsgenoten (zie hoofdstuk 4). Deze herkomstverschillen zijn tijdens het afgelopen decennium nog niet eerder zo klein geweest.
quote:
Minder geregistreerde verdachten in alle herkomstgroepen
In alle hier onderzochte groepen is het aandeel verdachten fors gedaald. De daling was het sterkst bij de tweede generatie met twee in het buitenland geboren ouders.
(...)
Bij mensen met een herkomst buiten Europa ligt het aandeel verdachten boven het gemiddelde. Dat geldt vooral voor mensen van Nederlands-Caribische (3,2 procent), Somalische (3,2 procent) en Marokkaanse (2,8 procent) herkomst. Wel ligt het aandeel verdachten in al deze groepen aanzienlijk lager dan in 2005.
https://longreads.cbs.nl/integratie-en-samenleven-2024/onderwijs/quote:Toename havo- of vwo-advies bij tweede generatie met twee buitenlandse ouders
Nog niet, wat is jou opgevallen?quote:Op vrijdag 22 november 2024 09:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Heb je het onderzoek doorgenomen?
Wellicht heeft hij aan jou een voorbeeld genomen?quote:Op vrijdag 22 november 2024 09:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Blijft toch knap dit, boos worden op mensen die niet bestaan die dingen zeggen die je zelf verzint.
Of, de groep die de Barry's en Joke's al decennia verwijt niet op de juiste partijen te stemmen, niet de juiste informatiebronnen te lezen, niet de juiste zorgen te hebben, niet de juiste morele standaard te genieten en in het algemeen als 'domrechtse' tokkies het land verzieken?quote:Op vrijdag 22 november 2024 09:42 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat zal helaas het verschil niet maken, er is een hele grote groep Nederlanders die met hun onderbuik altijd een andere groep de schuld wil geven, ook al hebben ze er zelf geen directe hinder van. "Ze pakken onze banen, ze pakken onze huizen, ze spreken de taal niet en ze jatten als raven", aldus Joke uit een woonboerderij in de Achterhoek of Barry uit een Vinexwijk.
Waar doe ik dat precies? Ik zeg slechts iets over hoe ik verwacht dat jouw geestverwanten er mee om zullen gaan.quote:Op vrijdag 22 november 2024 10:44 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom schreeuw je er dan over?
Tja, maar ook dit:quote:Op vrijdag 22 november 2024 10:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
https://longreads.cbs.nl/integratie-en-samenleven-2024/onderwijs/
Ik lees in ieder geval in de samenvatting niets waaruit zou blijken dat er geen integratieprobleem is. Dat het probleem kleiner is dan 2005 is goed, maar er zijn heel duidelijke diminishing returns. Het ligt, zoals altijd natuurlijk, veel genuanceerder dan de verslaggever inclusie van nu.nl het omschrijft.quote:Het percentage verdachten van een misdrijf neemt al jaren af, maar de mate van oververtegenwoordiging van verdachten met een buitenlandse herkomst blijft stabiel. Mannen van de tweede generatie van Marokkaanse, Nederlands-Caribische en Surinaamse herkomst zijn relatief vaak verdachte
Wie zijn mijn zogenaamde geestverwanten in de Kamer? Vreemde manier van discussiëren blijft het toch, je zo bezighouden met wat anderen misschien gaan vinden over iets wat je zelf niet eens gelezen hebt.quote:Op vrijdag 22 november 2024 10:47 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Waar doe ik dat precies? Ik zeg slechts iets over hoe ik verwacht dat jouw geestverwanten er mee om zullen gaan.
Het past prima bij de retoriek over dat immigratieprobleem. Op een paar hardliners na zeggen de meeste mensen van die kant vooral:quote:Op vrijdag 22 november 2024 07:31 schreef winterapfel het volgende:
Ik word hier echt wel moe van.quote:Op vrijdag 22 november 2024 10:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Tja, maar ook dit:
[..]
Ik lees in ieder geval in de samenvatting niets waaruit zou blijken dat er geen integratieprobleem is. Dat het probleem kleiner is dan 2005 is goed, maar er zijn heel duidelijke diminishing returns. Het ligt, zoals altijd natuurlijk, veel genuanceerder dan de verslaggever inclusie van nu.nl het omschrijft.
En ik maar denken dat we zo'n Marokkanenprobleem hadden, dat is toch het officiële kabinetsstandpunt? 2,8% verdacht, nog minder dus daadwerkelijk dader, daar kun je toch geen hele groep op aanspreken?quote:Op vrijdag 22 november 2024 10:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
https://longreads.cbs.nl/integratie-en-samenleven-2024/onderwijs/
Sowieso vind ik de term "Marokkanenprobleem" een nogal naargeestige term, snap niet dat politici deze zo makkelijk in de mond nemen.quote:Op vrijdag 22 november 2024 11:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
En ik maar denken dat we zo'n Marokkanenprobleem hadden, dat is toch het officiële kabinetsstandpunt? 2,8% verdacht, nog minder dus daadwerkelijk dader, daar kun je toch geen hele groep op aanspreken?
Het probleem bestaat natuurlijk wel degelijk, en vooral in de groep jonge mannen. Van de groep 18-25 jaar wordt 5% van de mannen verdacht van een misdrijf. Een verhouding van 1 op de 20 is gewoon fors, en dan laten we het dark number even buiten beschouwing.quote:Op vrijdag 22 november 2024 11:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
En ik maar denken dat we zo'n Marokkanenprobleem hadden, dat is toch het officiële kabinetsstandpunt? 2,8% verdacht, nog minder dus daadwerkelijk dader, daar kun je toch geen hele groep op aanspreken?
Het is redelijk vergelijkbaar met autochtone armeren.
Je vergeet een vraag.quote:Op vrijdag 22 november 2024 10:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wie zijn mijn zogenaamde geestverwanten in de Kamer? Vreemde manier van discussiëren blijft het toch, je zo bezighouden met wat anderen misschien gaan vinden over iets wat je zelf niet eens gelezen hebt.
Ik wel. Dergelijke retoriek resoneert geweldig bij de achterban…quote:Op vrijdag 22 november 2024 11:04 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Sowieso vind ik de term "Marokkanenprobleem" een nogal naargeestige term, snap niet dat politici deze zo makkelijk in de mond nemen.
Bij de 12-18 jarigen is het 3,1%: https://www.nji.nl/cijfer(...)treerde%20verdachten.quote:Op vrijdag 22 november 2024 11:19 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Het probleem bestaat natuurlijk wel degelijk, en vooral in de groep jonge mannen. Van de groep 18-25 jaar wordt 5% van de mannen verdacht van een misdrijf. Een verhouding van 1 op de 20 is gewoon fors, en dan laten we het dark number even buiten beschouwing.
Wel als die groep dus ver bovengemiddeld bijdraagt.quote:Op vrijdag 22 november 2024 11:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je zegt dat het genegeerd gaat worden, dan ga je er dus vanuit dat het rapport jouw oordeel bevestigt.quote:Op vrijdag 22 november 2024 11:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Je vergeet een vraag.
Waar schreeuw ik precies over de inhoud van het rapport?
Een verstandige opmerking van jou. Sinds 9/11 is rechts hier continu mee bezig, met dit soort dingen.quote:Op vrijdag 22 november 2024 12:00 schreef Kickinalfa het volgende:
Eigenlijk veel ernstiger is dat we relgedrag van jongeren maar weer eens aangrijpen voor iets veel serieuzers, namelijk de overheid die overal met je mee gaat lezen.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)uteling-af-te-breken
Exact!quote:Op vrijdag 22 november 2024 11:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bij de 12-18 jarigen is het 3,1%: https://www.nji.nl/cijfer(...)treerde%20verdachten.
En dat wijkt niet zo ver af van het gemiddelde, we hebben dan vooral een jongerenprobleem als jij dit zo schokkend vindt. Of een armoedeprobleem, want dat is het eigenlijk.
Ja, we hebben een probleem met jonge mannen die in moeilijke gezinnen opgroeien binnen armoedige omstandigheden. Dat zijn zwaar criminogene omstandigheden en leidt dus tot criminaliteit en andere ellende. En als dat bij Marokkanen bovenmatig vaak het geval is, hebben we dus een probleem met Marokkanen.quote:Op vrijdag 22 november 2024 11:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bij de 12-18 jarigen is het 3,1%: https://www.nji.nl/cijfer(...)treerde%20verdachten.
En dat wijkt niet zo ver af van het gemiddelde, we hebben dan vooral een jongerenprobleem als jij dit zo schokkend vindt. Of een armoedeprobleem, want dat is het eigenlijk.
Moreel baken Raymond is vast bereid om voor een vriendenprijsje wat boerderijtjes over te nemen!quote:Op vrijdag 22 november 2024 12:27 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ops-cda-bbb-minister
Christenen = collaborateurs met extreem-rechts
Geesten rijp maken om CDA weer aan boord te laten stappen tzt
'Mestverkenner'quote:Op vrijdag 22 november 2024 12:27 schreef Klopkoek het volgende:
Maar dan kijk jij, net als het huidige kabinet, dus naar de verkeerde factor. Het probleem ligt dus niet bij het Marokkaan zijn, maar bij de armoede. Los dat op en het probleem is opgelost, voor iedereen.quote:Op vrijdag 22 november 2024 12:30 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ja, we hebben een probleem met jonge mannen die in moeilijke gezinnen opgroeien binnen armoedige omstandigheden. Dat zijn zwaar criminogene omstandigheden en leidt dus tot criminaliteit en andere ellende. En als dat bij Marokkanen bovenmatig vaak het geval is, hebben we dus een probleem met Marokkanen.
Dan kun je zeggen dat als je corrigeert voor al die factoren het probleem wel meevalt, maar het probleem is precies even groot gebleven.
Wil je stoppen steeds groepen aan te vallen, je bent wat dat betreft echt nog erger dan het huidige kabinet.quote:Op vrijdag 22 november 2024 12:27 schreef Klopkoek het volgende:
Hoe is dat schreeuwen over het rapport?quote:Op vrijdag 22 november 2024 12:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je zegt dat het genegeerd gaat worden, dan ga je er dus vanuit dat het rapport jouw oordeel bevestigt.
Ik ben beelddenker dus ik kreeg er ook dat soort beelden bijquote:Op vrijdag 22 november 2024 12:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik zie al een soldaat voor me die met een verrekijker in een mesthoop ligt.
Marco Pastors was laatst zo’n beetje het verstandige geluid in het midden (bij WNL op zondagquote:Op vrijdag 22 november 2024 12:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar dan kijk jij, net als het huidige kabinet, dus naar de verkeerde factor. Het probleem ligt dus niet bij het Marokkaan zijn, maar bij de armoede. Los dat op en het probleem is opgelost, voor iedereen.
Dit is alsof je zegt "we hebben ontdekt dat mensen in een flat vaker crimineel zijn, we slopen dus alle flats maar doen verder niks aan hun omstandigheden". Dat werkt niet. De flat is namelijk geen oorzaak. Zo is het hebben van een Marokkaans achtergrond ook geen oorzaak, in elk geval niet dé oorzaak (het is voor mensen met die achtergrond door discriminatie natuurlijk wel lastiger om uit de armoede te komen, dat is wel een deel van het probleem).
Alleen is armoede oplossen een utopie, zelfs als je geheel theoretisch iedere volwassene een basisinkomen van 30.000 zou geven en de prijzen zouden gelijk blijven dan nog zou een vrij groot deel van de maatschappij in armoede terechtkomen, heel veel mensen zijn simpelweg te dom (no offense) om met geld om te gaan.quote:Op vrijdag 22 november 2024 12:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar dan kijk jij, net als het huidige kabinet, dus naar de verkeerde factor. Het probleem ligt dus niet bij het Marokkaan zijn, maar bij de armoede. Los dat op en het probleem is opgelost, voor iedereen.
Dit is alsof je zegt "we hebben ontdekt dat mensen in een flat vaker crimineel zijn, we slopen dus alle flats maar doen verder niks aan hun omstandigheden". Dat werkt niet. De flat is namelijk geen oorzaak. Zo is het hebben van een Marokkaans achtergrond ook geen oorzaak, in elk geval niet dé oorzaak (het is voor mensen met die achtergrond door discriminatie natuurlijk wel lastiger om uit de armoede te komen, dat is wel een deel van het probleem).
Armoede oplossen is inderdaad een utopie. De negatieve gevolgen van armoede zijn echter voor een aanzienlijk deel wel op te lossen / verzachten/ mitigeren.quote:Op vrijdag 22 november 2024 13:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Alleen is armoede oplossen een utopie, zelfs als je geheel theoretisch iedere volwassene een basisinkomen van 30.000 zou geven en de prijzen zouden gelijk blijven dan nog zou een vrij groot deel van de maatschappij in armoede terechtkomen, heel veel mensen zijn simpelweg te dom (no offense) om met geld om te gaan.
Ik zou het niet dom noemen, aangezien ik als geldbuddy zelfs univeritair opgeleiden tegen ben gekomen die alles met geld eng en abstract vinden. Zodra er cijfers staan, haken ze af. Mensen die bij bedragen optellen echt kijken alsof ze water zien branden.quote:Op vrijdag 22 november 2024 13:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Alleen is armoede oplossen een utopie, zelfs als je geheel theoretisch iedere volwassene een basisinkomen van 30.000 zou geven en de prijzen zouden gelijk blijven dan nog zou een vrij groot deel van de maatschappij in armoede terechtkomen, heel veel mensen zijn simpelweg te dom (no offense) om met geld om te gaan.
Het is niet alleen armoede natuurlijk, dat is veel te simplistisch. Het is ook de grootte van het gezin, het hebben van een eercultuur, een autoritaire manier van opvoeden, de rolverdeling thuis, criminele peers in je omgeving, ontbreken van positieve rolmodellen, emotionele verwaarlozing thuis, etcetera.quote:Op vrijdag 22 november 2024 12:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is wel alleen armoede, als je daarop corrigeert zitten ze al onder de autochtone bevolking qua percentage criminaliteit.quote:Op vrijdag 22 november 2024 13:35 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Het is niet alleen armoede natuurlijk, dat is veel te simplistisch. Het is ook de grootte van het gezin, het hebben van een eercultuur, een autoritaire manier van opvoeden, de rolverdeling thuis, criminele peers in je omgeving, ontbreken van positieve rolmodellen, emotionele verwaarlozing thuis, etcetera.
Dat hele cluster van factoren scoren Marokkanen gemiddeld veel slechter op dan het gemiddelde in de samenleving.
Maaarr als je corrigeert voor al die factoren valt het inderdaad mee. Wat je daar dan mee aantoont is mij alleen een raadsel. Het Nederlandse stikstofprobleem valt ook reuze mee zolang je corrigeert voor het aantal veebedrijven en snelwegen.
Dit klopt simpelweg niet. Lees bijvoorbeeld maar vanaf paragraaf 8.6.3:quote:Op vrijdag 22 november 2024 13:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is wel alleen armoede, als je daarop corrigeert zitten ze al onder de autochtone bevolking qua percentage criminaliteit.
Ook dit is gewoon lang en breed vastgesteld. Opvoedstijl in Marokkaanse gezinnen is duidelijk autoritairder dan de autoritatieve opvoedstijl in veel Nederlandse gezinnen. Eercultuur is echt een verschil. Rolverdeling man-vrouw is traditioneler (dus moeilijker om aan armoede te ontworstelen). Contact met criminele peers in de wijk is echt hoger.quote:Dus nee, de rest wat je er bij sleept is echt gewoon onzin. Je hele stelling dat Marokkanen daar slechter zouden scoren is trouwens net zulke onzin.
Grappig trouwens om Esmah Lahlah als verklarende bron in dit onderzoek voorkomt.quote:In onderzoek naar de verschillen in crimineel gedrag tussen herkomstgroepen toonde Lahlah (2013) aan in een studie waarin ze 15- tot 18‑jarigen met een Nederlandse en Nederlands-Marokkaanse achtergrond vergeleek, dat het getuige zijn van geweld tussen ouders bijdroeg aan een verhoogde kans dat jeugdigen uit deze groep zelf gewelddadige delicten begingen.
Dat zal allemaal. Maar hoe relevant is dat nog werkelijk bij het behandelen van relschoppers die tot de derde of zelfs vierde generatie behoren. Wat mij betreft zijn dat gewoon Nederlanders.quote:Op vrijdag 22 november 2024 13:46 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Dit klopt simpelweg niet. Lees bijvoorbeeld maar vanaf paragraaf 8.6.3:
https://longreads.cbs.nl/(...)lde-jongvolwassenen/
[..]
Ook dit is gewoon lang en breed vastgesteld. Opvoedstijl in Marokkaanse gezinnen is duidelijk autoritairder dan de autoritatieve opvoedstijl in veel Nederlandse gezinnen. Eercultuur is echt een verschil. Rolverdeling man-vrouw is traditioneler (dus moeilijker om aan armoede te ontworstelen). Contact met criminele peers in de wijk is echt hoger.
Als je bronnen wil kan ik ze best voor je zoeken.
Ik zie hier alleen maar argumenten in om een progressieve politiek te voeren in plaats van een SGP-PVV kongsi (typische SGP gemeenten hebben ook zo hun problemen met geweld, verkrachtingen en drugsgebruik).quote:Op vrijdag 22 november 2024 13:46 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Dit klopt simpelweg niet. Lees bijvoorbeeld maar vanaf paragraaf 8.6.3:
https://longreads.cbs.nl/(...)lde-jongvolwassenen/
[..]
Ook dit is gewoon lang en breed vastgesteld. Opvoedstijl in Marokkaanse gezinnen is duidelijk autoritairder dan de autoritatieve opvoedstijl in veel Nederlandse gezinnen. Eercultuur is echt een verschil. Rolverdeling man-vrouw is traditioneler (dus moeilijker om aan armoede te ontworstelen). Contact met criminele peers in de wijk is echt hoger.
Als je bronnen wil kan ik ze best voor je zoeken.
Ja, je moet die groep verheffen. Veel energie, tijd en geld tegenaan gooien, want het is een complex probleem.quote:Op vrijdag 22 november 2024 13:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik zie hier alleen maar argumenten in om een progressieve politiek te voeren in plaats van een SGP-PVV kongsi (typische SGP gemeenten hebben ook zo hun problemen met geweld, verkrachtingen en drugsgebruik).
Het is niet alleen een kwestie van (meer) geld, zou ik zeggen. Ook gewoon beleid, verdienmodelletjes en politieke keuzes.quote:Op vrijdag 22 november 2024 14:02 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ja, je moet die groep verheffen. Veel energie, tijd en geld tegenaan gooien, want het is een complex probleem.
Het is ook compleet niet waar dat het mogelijk is voor de politie om mee te lezen in chatgroepen zonder hierbij afbreuk te doen aan de encryptie en daarmee geborgde privacy. Je kunt bij het inbouwen van een achterdeur niet garanderen dat alleen de politie hiervan gebruik kan maken. Een app is veilig, of niet. Daar zit niks tussen.quote:Op vrijdag 22 november 2024 12:00 schreef Kickinalfa het volgende:
Eigenlijk veel ernstiger is dat we relgedrag van jongeren maar weer eens aangrijpen voor iets veel serieuzers, namelijk de overheid die overal met je mee gaat lezen.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)uteling-af-te-breken
Deze simplisme heb ik al eerder voor je ontkracht.quote:Op vrijdag 22 november 2024 13:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Als ze niet met een eigen account in de groep zelf zitten - wat ze dus blijkbaar niet of niet zomaar mogen - dan is de politie echt compleet kansloos ten opzichte van een Signal bijvoorbeeld. Kun je wetten en moties aannemen tot je een ons weegt, het enige wat dan iets doet is het verbieden van de app.quote:Op vrijdag 22 november 2024 14:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is ook compleet niet waar dat het mogelijk is voor de politie om mee te lezen in chatgroepen zonder hierbij afbreuk te doen aan de encryptie en daarmee geborgde privacy. Je kunt bij het inbouwen van een achterdeur niet garanderen dat alleen de politie hiervan gebruik kan maken. Een app is veilig, of niet. Daar zit niks tussen.
Huh? opbokken!quote:De Nederlandse politie moet meer bevoegdheid krijgen om mee te lezen in niet-openbare online chatgroepen, zei Van Weel vanochtend in de Volkskrant. Chat-apps en appgroepen zijn een onmisbaar element van ons dagelijks leven geworden en dat heeft impact op de openbare orde en veiligheid, zegt hij.
Ja, en apps verbieden gaat ook nergens over. Je kunt het misschien moeilijk maken voor je moeder om Signal te installeren, maar een crimineel wordt niet tegengehouden door het feit dat zo'n app wel of niet in de Nederlandse App Store staat.quote:Op vrijdag 22 november 2024 14:22 schreef VoMy het volgende:
[..]
Als ze niet met een eigen account in de groep zelf zitten - wat ze dus blijkbaar niet of niet zomaar mogen - dan is de politie echt compleet kansloos ten opzichte van een Signal bijvoorbeeld. Kun je wetten en moties aannemen tot je een ons weegt, het enige wat dan iets doet is het verbieden van de app.
Dat valt toch goed mee? Er komt toch met enige regelmaat toch weer een bericht naar buiten dat de politie (of andere veiligheidsdiensten) er toch in geslaagd is om zo'n berichtendienst te kraken - waar dan vaak in een golf honderden/duizenden arrestaties op volgen?quote:Op vrijdag 22 november 2024 14:22 schreef VoMy het volgende:
[..]
Als ze niet met een eigen account in de groep zelf zitten - wat ze dus blijkbaar niet of niet zomaar mogen - dan is de politie echt compleet kansloos ten opzichte van een Signal bijvoorbeeld. Kun je wetten en moties aannemen tot je een ons weegt, het enige wat dan iets doet is het verbieden van de app.
De berichtendiensten die de politie wel eens kraakt gebruiken 'geheime' versleutelmechanismes waarvan de correctheid en veiligheid dus niet bekend is - en dus wel eens tegenvalt. Signal geeft daarentegen volledige openheid in de werking van hun versleuteling en implementatie, en zo valt te zien dat ze op een zeer correcte manier een in principe onkraakbaar concept ingebouwd hebben.quote:Op vrijdag 22 november 2024 14:46 schreef JAM het volgende:
[..]
Dat valt toch goed mee? Er komt toch met enige regelmaat toch weer een bericht naar buiten dat de politie (of andere veiligheidsdiensten) er toch in geslaagd is om zo'n berichtendienst te kraken - waar dan vaak in een golf honderden/duizenden arrestaties op volgen?
Er zijn inderdaad de laatste jaren een aantal van die netwerken opgerold (EncroChat, Sky ECC, etc.), maar eigenlijk altijd doordat de politie toegang kreeg tot de server. Bij mijn weten is zoiets met Signal nog nooit gebeurd en is het technisch ook niet eens mogelijk om de inhoud van de berichten te lezen als je wel toegang zou hebben tot de servers van Signal.quote:Op vrijdag 22 november 2024 14:46 schreef JAM het volgende:
[..]
Dat valt toch goed mee? Er komt toch met enige regelmaat toch weer een bericht naar buiten dat de politie (of andere veiligheidsdiensten) er toch in geslaagd is om zo'n berichtendienst te kraken - waar dan vaak in een golf honderden/duizenden arrestaties op volgen?
Hoe doe je afbreuk aan de rechtsstaat als je bevoegdheden vastlegt in een wet en de inzet daarvan onderwerpt aan rechterlijk toezicht?quote:Op vrijdag 22 november 2024 14:29 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Huh? opbokken!
VVD weer op justitie, dan weet je dat de rechtstaat wordt gesloopt waar je bij staat.
Omdat het niet kan. Zo simpel is het. Als de politie kan meelezen, kan iedereen het. Er is niet zoiets als een achterdeur waarvan je kunt controleren wie er wel en geen gebruik van kan maken.quote:Op vrijdag 22 november 2024 14:57 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Hoe doe je afbreuk aan de rechtsstaat als je bevoegdheden vastlegt in een wet en de inzet daarvan onderwerpt aan rechterlijk toezicht?
Maar die vervelende D66-rechters gaan nee zeggenquote:Op vrijdag 22 november 2024 14:57 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Hoe doe je afbreuk aan de rechtsstaat als je bevoegdheden vastlegt in een wet en de inzet daarvan onderwerpt aan rechterlijk toezicht?
Een rechtsstaat beschermt de burger ook tegen de almacht van de overheid. Er kunnen op democratische wijze (met getrapte meerderheidsbesluiten) wel allerlei bevoegdheden worden vastgelegd maar dat betekent nog niet dat deze de rechtsstaat geen kwaad zouden doen.quote:Op vrijdag 22 november 2024 14:57 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Nederland heeft natuurlijk al een rijke historie als het gaat om het bespieden van burgers, dus dat ze ook in chatgroepen willen kunnen meelezen is op zich geen verrassing.quote:Op vrijdag 22 november 2024 15:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Een rechtsstaat beschermt de burger ook tegen de almacht van de overheid. Er kunnen op democratische wijze (met getrapte meerderheidsbesluiten) wel allerlei bevoegdheden worden vastgelegd maar dat betekent nog niet dat deze de rechtsstaat geen kwaad zouden doen.
Maar wat bedoel je dan met rechtsstaat?quote:Op vrijdag 22 november 2024 15:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Een rechtsstaat beschermt de burger ook tegen de almacht van de overheid. Er kunnen op democratische wijze (met getrapte meerderheidsbesluiten) wel allerlei bevoegdheden worden vastgelegd maar dat betekent nog niet dat deze de rechtsstaat geen kwaad zouden doen.
Probleem is dat in Nederland die balans doorgaans veel teveel doorslaat richting controle. De Nederlandse overheid is controlegeil en wordt daarvoor dan ook regelmatig zowel intern (privacywaakhond, rechter) als extern (VN, Europa) voor op de vingers getikt. Altijd maar laveren langs de randen van wat eventueel nog net kan zonder te verzanden in een DDR aan de Noordzee. Waarom toch steeds die grens opzoeken?quote:Op vrijdag 22 november 2024 15:05 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Maar wat bedoel je dan met rechtsstaat?
Het hele wetboek van strafvordering is één grote balanceeract tussen misdrijven oplossen enerzijds en privacy anderszijds. Hoe zwaarder het delict, hoe meer bevoegdheden we de overheid toestaan om inbreuk te doen op onze privacy. Niemand wil dat een winkeldief wordt afgeluisterd, maar bij Taghi vinden we dat geen probleem, zolang een rechter daar akkoord op geeft.
Omdat autoritair conservatieven graag macht en controle willen hebben. Zo bescherm je de (veel)bezittende klasse. Nederland als kampioen afluisteren.quote:Op vrijdag 22 november 2024 15:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Probleem is dat in Nederland die balans doorgaans veel teveel doorslaat richting controle. De Nederlandse overheid is controlegeil en wordt daarvoor dan ook regelmatig zowel intern (privacywaakhond, rechter) als extern (VN, Europa) voor op de vingers getikt. Altijd maar laveren langs de randen van wat eventueel nog net kan zonder te verzanden in een DDR aan de Noordzee. Waarom toch steeds die grens opzoeken?
Prima om ervoor te pleiten dat de grens voor de inzet zeer hoog moet liggen, of in ieder geval hoger dan nu. Maar ik vind het wel logisch om die bevoegdheden met de tijd mee te laten gaan. Als niemand meer belt met elkaar, dan heeft het weinig zin om telefoongesprekken af te luisteren.quote:Op vrijdag 22 november 2024 15:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Probleem is dat in Nederland die balans doorgaans veel teveel doorslaat richting controle. De Nederlandse overheid is controlegeil en wordt daarvoor dan ook regelmatig zowel intern (privacywaakhond, rechter) als extern (VN, Europa) voor op de vingers getikt. Altijd maar laveren langs de randen van wat eventueel nog net kan zonder te verzanden in een DDR aan de Noordzee. Waarom toch steeds die grens opzoeken?
Volgens de wet ook.quote:Op vrijdag 22 november 2024 13:54 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat zal allemaal. Maar hoe relevant is dat nog werkelijk bij het behandelen van relschoppers die tot de derde of zelfs vierde generatie behoren. Wat mij betreft zijn dat gewoon Nederlanders.
Ja en zulke dingen worden ook meteen erger wanneer je zomaar een noodtoestand kunt uitroepen over wat maar ook. Gelukkig staat de rechtsstaat nog overeind, al vind ik het neorm zorgelijk hoeveel mensen stemmen op een partij die dat direct wil afbreken (en dan heb ik het over de PVV).quote:Op vrijdag 22 november 2024 15:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De Nederlandse overheid was altijd al notoir tapgeil onder VVD-bewind, nu willen ze diezelfde spiekerij ook kunnen toepassen op digitale schriftelijke communicatie.
Ik snap het wel hoor, het is ook kut als dingen niet opgelost worden en dat criminelen zo hun gang kunnen gaan, maar dat zal altijd een kat en muis spel worden. Het is misschien lastiger om dingen sneller op te sporen, maar de vraag is wat de balans is tussen welk misdrijf en in hoeverre dat een inbreuk op privacy legitimeert. Dan is het maar goed dat het op die manier door de rechter wordt getoetst per zaak en niet als geheel. Het is altijd het ding natuurlijk, als je morgen elk huis in Nederland gaat controleren, zijn er heel veel overtredingen en misdrijven te vinden, maar willen we echt zulke strakke maatregelen, waarbij geen plek meer van jou is.quote:Op vrijdag 22 november 2024 15:56 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Prima om ervoor te pleiten dat de grens voor de inzet zeer hoog moet liggen, of in ieder geval hoger dan nu. Maar ik vind het wel logisch om die bevoegdheden met de tijd mee te laten gaan. Als niemand meer belt met elkaar, dan heeft het weinig zin om telefoongesprekken af te luisteren.
Wel humor dat 92% van de Amerikanen in NYC, Texas en California wonenquote:Op vrijdag 22 november 2024 16:44 schreef Klopkoek het volgende:
Ik zou dit graag voor Nederland willen zien (zoals ik al zei, in de Misperceptions Index is Nederland middenmoot):
[ x ]
109% van de bevolking is zwart, hispanic danwel aziatisch.quote:Op vrijdag 22 november 2024 17:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wel humor dat 92% van de Amerikanen in NYC, Texas en California wonen![]()
![]()
![]()
![]()
Volgens de Amerikanen that is
Johhhh.... white people worden weer vergeten. Schandequote:Op vrijdag 22 november 2024 16:44 schreef Klopkoek het volgende:
Ik zou dit graag voor Nederland willen zien (zoals ik al zei, in de Misperceptions Index is Nederland middenmoot):
[ x ]
Voor individuele vragen kun je dit wel vinden maar zou graag zo een overzicht willen zien (zoals daarboven, dus een lijst met 20+ vragen).quote:Op vrijdag 22 november 2024 16:44 schreef Klopkoek het volgende:
Het is ook een schijntegenstelling. Het is niet alsof de twee geweldig correleren. Een maatschappij met weinig privacy zeg China is niet veilliger dan Nederland waar meer privacy is.quote:Op vrijdag 22 november 2024 15:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
https://fd.nl/politiek/15(...)&utm_term=A&continuequote:De Belastingdienst kan de aangekondigde verplichte arbeidsongeschiktheidsverzekering voor zzp’ers niet uitvoeren. Uitkeringsorganisatie UWV zegt dat ‘in ieder geval’ niet te kunnen tot 2030, schrijft minister Eddy van Hijum van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (NSC) vrijdag aan de Tweede Kamer. Met deze vernietigende uitkomsten van de uitvoeringstoetsen is er geen zicht meer op een ingangsdatum.
De minister wil de handdoek nog niet in de ring gooien. Dat zou ook een schending van het pensioenakkoord zijn dat het kabinet, werkgevers en vakbonden in 2019 met elkaar sloten. Linkse partijen en bonden wilden daarin het liefst afspreken dat zelfstandigen verplicht pensioen zouden gaan opbouwen, net als de meeste werknemers. Dat was politiek niet haalbaar, en werd het een verplichte arbeidsongeschiktheidsverzekering.
Voor de ‘meer of minder vergaande aanpassingen aan het wetsvoorstel’ die nodig zijn om het uitvoerbaar te maken, denkt de minister een jaar nodig te hebben. ‘Een verplichte verzekering voor zelfstandigen is geen geringe ambitie: het gaat om een verzekering voor meer dan een miljoen zelfstandig ondernemers die passend is voor deze groep’, schrijft Van Hijum in zijn Kamerbrief, de week voor het debat over de begroting van zijn ministerie. ‘Dat legt ongeacht de exacte vormgeving een forse druk op al schaarse capaciteit bij uitvoerende instanties.’
Minimaal vangnet
Voor werkenden is er al een verplichting om zich tegen arbeidsongeschiktheid te verzekeren via de WIA. Maar zzp’ers en andere werkenden die niet in loondienst zien, moeten dat zelf regelen. Het verplichten van een soort basisverzekering zou ervoor moeten zorgen dat ook deze groep altijd een minimaal vangnet heeft. En dat zou ook concurrentie op arbeidsvoorwaarden tussen zelfstandigen en werknemers tegen gaan.
Vlak voor de zomer presenteerde toenmalig CDA-minister Karien van Gennip van Sociale Zaken en Werkgelegenheid het ontwerp voor zo’n verplichte verzekering: de Basisverzekering Arbeidsongeschiktheid Zelfstandigen (BAZ). Een zelfstandige die te ziek is om nog het minimumloon te verdienen, kan dan na een jaar wachttijd een uitkering krijgen van maximaal het minimumloon, die loopt tot de AOW-leeftijd. Het ministerie verwachtte dat zelfstandigen voor de BAZ ongeveer 6,5% van hun winst uit onderneming aan premie gaan betalen (fiscaal aftrekbaar), tot maximaal ongeveer ¤195 per maand.
Risico op nabetaling
Dat de winst de grondslag is voor de verzekering is een groot bezwaar voor de Belastingdienst. Het kan wel vijf jaar duren voordat er een definitieve aanslag inkomensheffing ligt, en pas dan is zeker hoe hoog de premie voor de BAZ moet zijn. Zowel de Belastingdienst als het UWV vinden dat het risico op terug- en nabetalingen daardoor te groot is. Beide organisaties vinden het wetsvoorstel te complex, hebben al grote capaciteitsproblemen en worstelen daarnaast met hersteloperaties van andere regelingen (respectievelijk kinderopvangtoeslag en WIA).
‘Wij verwachten dat de minister dit gewoon gaat regelen’, zegt Mariëtte Patijn van GroenLinks/PvdA. ‘Dit was een belangrijk onderdeel van het pensioenakkoord’. Het wetsvoorstel is overigens ook een voorwaarde voor het geld uit het coronafonds, waardoor bij uitstel een korting dreigt van maximaal ¤1,2 mrd. Maar wat de VVD betreft moet het kabinet opnieuw beginnen, zegt Kamerlid Thierry Aartsen. ‘Wat ons betreft moeten we terug naar de tekentafel in plaats van vast houden aan een oude polderdeal waarvan de haalbaarheid met de dag minder wordt.’
Vorige maand stelde Van Hijum een ander door Van Gennip voorbereid wetsvoorstel voor onbepaalde tijd uit: de wet die uitbuiting van arbeidsmigranten door malafide uitzendbureaus moet tegengaan. Het is nog niet gelukt een instantie te vinden die de uitzendbureaus kan controleren.
https://nos.nl/artikel/25(...)edereen-over-een-kamquote:Schoof wil opnieuw misverstand rechtzetten: 'Ik scheer niet iedereen over één kam'
Premier Schoof wil opnieuw proberen het misverstand uit de wereld te helpen dat hij kritisch is over alle Nederlanders met een migratieachtergrond. Maar hij neemt alleen zijn harde woorden niet terug over Marokkaanse jongeren, die de daders zouden zijn van het geweld tegen supporters van de Israëlische voetbalclub Maccabi Tel Aviv. Ook biedt hij geen excuus aan voor zijn opmerkingen.
"Ik sta voor mijn woorden", aldus de premier op zijn wekelijkse persconferentie. "Er is een misverstand ontstaan en dat wil ik corrigeren", aldus de premier op zijn wekelijkse persconferentie.
Vanuit de uitbuiters, pensioenslopers en sociale zekerheidsslopers bezien is het vast een stompzinnig plan maar voor de draagkracht, schaalvoordelen en solvabiliteit van de stelsels die we hebben is het hartstikke goed (o.a. het probleem van adverse selection), en dat lieden niet opeeens terugvallen tot de bijstand.quote:Op vrijdag 22 november 2024 18:41 schreef nostra het volgende:
(Stompzinnig) plannetje bedacht, maar niet even gepolst of dat überhaupt uitvoerbaar is (niet dus). Lekker bezig weer.
Het ging me meer om het feit dat het hele plan niet uitvoerbaar blijkt. Enerzijds gelukkig maar, maar het geeft maar aan in welk la-la-land men aan alle kanten van het spectrum leeft.quote:Op vrijdag 22 november 2024 18:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Vanuit de uitbuiters, pensioenslopers en sociale zekerheidsslopers bezien is het vast een stompzinnig plan maar voor de draagkracht, schaalvoordelen en solvabiliteit van de stelsels die we hebben is het hartstikke goed (o.a. het probleem van adverse selection), en dat lieden niet opeeens terugvallen tot de bijstand.
Nederland is wereldkampioen van de OESO vwb aantal 'zelfstandige' en flexibele werknemers (zonder of onvolledige pensioenopbouw of sociale zekerheid).
Het wordt tijd dat Kelder Buitenhof weer eens gaat presenteren, of iets soortgelijks. Petersen en Mens erbij voor de Amerikaanse duiding, een beetje stabiliteit, nuance en expertise.quote:Op vrijdag 22 november 2024 18:58 schreef Klopkoek het volgende:
Het best belezen stuk op FD. Van het misselijkmakende figuur genaamd Jort Kelder. Wat een rechtse stinkende kwal is dat.
Was een goed plan, wel dom dat het niet uitvoerbaar is. Hopelijk vinden ze een oplossing.quote:Op vrijdag 22 november 2024 18:41 schreef nostra het volgende:
(Stompzinnig) plannetje bedacht, maar niet even gepolst of dat überhaupt uitvoerbaar is (niet dus). Lekker bezig weer.
[..]
https://fd.nl/politiek/15(...)&utm_term=A&continue
Ik heb die over kernenergie gelezen en dat lijkt een vrij kansloos verhaal. De gereserveerde 14 miljard staatssteun lijkt bij lange na niet genoeg en het vinden van locaties wordt wel een heel grote uitdaging…quote:Op vrijdag 22 november 2024 19:30 schreef nostra het volgende:
Nog twee interessante kamerbrieven:
Strategie bestrijding antisemitisme 2024-2030
Stand van zaken van de nieuw te bouwen kerncentrales
Wederom probeert kabinet Bruin 1 via een woordentruc ("Al die asielzoekers die steeds komen is wel heel vervelend, dit is echt een crisis" is nu "straatterreur is ook terreur" geworden) wederom de rechtsstaat te ondermijnen, dit keer om het neofascistische plannetje om Marokkanen te kunnen deporteren uit te kunnen voeren. De Joodse gemeenschap acht men een mooie stok om mee te kunnen slaan.quote:Op vrijdag 22 november 2024 19:30 schreef nostra het volgende:
Pieter Omtzigt steunt deze boodschap.quote:Op vrijdag 22 november 2024 20:07 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
Wilders vindt dat hij met niks of niemand rekening hoeft te houden, omdat hij de meeste zetels heeft. Dat er nog steeds meer mensen niet op hem gestemd hebben dan wel, doet er verder niet zo toe. Dat hij in een coalitie zit ook niet.
Net een dictator.quote:Op vrijdag 22 november 2024 20:07 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
Wilders vindt dat hij met niks of niemand rekening hoeft te houden, omdat hij de meeste zetels heeft. Dat er nog steeds meer mensen niet op hem gestemd hebben dan wel, doet er verder niet zo toe. Dat hij in een coalitie zit ook niet.
Wat Trump zijn benoeming voor de FCC in petto heeft (en de sociale media bedrijven) word je ook niet vrolijk van. De wereld wordt weer een stukje onvrijer en een bepaalde hoek in geduwd. Section 230 gaat sneuvelen.quote:
Film te lezen dat je voor persoonlijke en collectieve vrijheid bentquote:Op vrijdag 22 november 2024 20:39 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat Trump zijn benoeming voor de FCC in petto heeft (en de sociale media bedrijven) word je ook niet vrolijk van. De wereld wordt weer een stukje onvrijer en een bepaalde hoek in geduwd. Section 230 gaat sneuvelen.
https://www.reddit.com/r/creativewriting/quote:Op vrijdag 22 november 2024 19:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wederom probeert kabinet Bruin 1 via een woordentruc ("Al die asielzoekers die steeds komen is wel heel vervelend, dit is echt een crisis" is nu "straatterreur is ook terreur" geworden) wederom de rechtsstaat te ondermijnen, dit keer om het neofascistische plannetje om Marokkanen te kunnen deporteren uit te kunnen voeren. De Joodse gemeenschap acht men een mooie stok om mee te kunnen slaan.
Wilders' "Minder, Minder, Minder Marokkanen" kan zo worden bewerkstelligd. Hijzelf, zijn partij en zijn ideologische kornuiten van de VVD zijn ervan aan het likkebaarden, Caroline is een abrikozenvlaai in haar BH aan het zoeken en NSC is bezig te bedenken met welke lulkoek ze deze keer hun geweten kunnen sussen.
Pieter zit met een groot probleem omdat hij vleugellam zal zijn na nieuwe verkiezingen.quote:Op vrijdag 22 november 2024 20:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Pieter Omtzigt steunt deze boodschap.
Bij zijn club speelt wel mee dat de leden en het politieke kader heel anders zijn dan de aanhang. Denk dat onder zijn kiezers de wens voor samenwerking met de PVV een stuk groter is of was dan onder de leden…quote:Op vrijdag 22 november 2024 21:35 schreef spapaars het volgende:
[..]
Pieter zit met een groot probleem omdat hij vleugellam zal zijn na nieuwe verkiezingen.
Geloof dat niet veel van zijn kiezers hadden verwacht dat hij met de PVV in een kabinet zou zitten.
Denk dat dat meevalt, de aanwas van nsc zetels kwam van allerlei partijen.quote:Op vrijdag 22 november 2024 21:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Bij zijn club speelt wel mee dat de leden en het politieke kader heel anders zijn dan de aanhang. Denk dat onder zijn kiezers de wens voor samenwerking met de PVV een stuk groter is of was dan onder de leden…
Uiteindelijk zit je met drie van vier partijen zonder enige basisidelogie en één die daar inmiddels niet meer over uit is en er manifestjes over aan het schrijven is (het beginselprogramma van 1980 was een stuk helderder). Én dus ook zonder kader. Dat kan nooit succesvol zijn, welke kleur dat kabinet zich ook aanmeet.quote:Op vrijdag 22 november 2024 21:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Bij zijn club speelt wel mee dat de leden en het politieke kader heel anders zijn dan de aanhang. Denk dat onder zijn kiezers de wens voor samenwerking met de PVV een stuk groter is of was dan onder de leden…
Hij is groot geworden door zijn inzet tot het schandaal van de toeslagenaffairequote:Op vrijdag 22 november 2024 21:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Stuur ze maar weer terugquote:Op vrijdag 22 november 2024 19:30 schreef nostra het volgende:
Kan. Aan de andere kant is het ook wel weer zo dat elke keer als NSC en VVD hun schouders ophalen een typische Telegraaf-lezer die niet zo politiek geëngageerd is dan kan denken "wat zeurt 'links'(=waar mijn onderbuik twijfel bij heeft) toch joh, doe toch niet zo moeilijk elke keer... wat een zeikerds." Juist de halfslachtige inactie leidt tot het verlies in het vertrouwen. En dat gaat van kwaad tot erger want er is altijd weer een volgende norm.quote:Op vrijdag 22 november 2024 21:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Enige probleem was dat 'niet meedoen' het verliezen van de rechterkant van de stemmers zou betekenen bij een volgende verkiezingsrondequote:Op vrijdag 22 november 2024 21:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Denk dat dat meevalt, de aanwas van nsc zetels kwam van allerlei partijen.
Het is eerder een geforceerd ongelukkig huwelijk. Achteraf gezien had nsc helemaal nog niet mee moeten doen aan deze verkiezingen, daar het met deze uitslag "damned of you do, damned if you dont" is gebleken.
Eerlijk is eerlijk, dat beginselprogramma van 1980 was prima, is de beste uit de rij (ook niet zo heel rechts) en was ook beter dan wat PvdA en het toen nieuwe CDA in die tijd hadden. PvdA had toen een beginselprogramma dat sprak over de banken en wapenfabrikanten nationaliseren e.d. Alleen had de VVD toen meer dan 100000 leden inderdaad.quote:Op vrijdag 22 november 2024 21:54 schreef nostra het volgende:
[..]
Uiteindelijk zit je met drie van vier partijen zonder enige basisidelogie en één die daar inmiddels niet meer over uit is en er manifestjes over aan het schrijven is (het beginselprogramma van 1980 was een stuk helderder). Én dus ook zonder kader. Dat kan nooit succesvol zijn, welke kleur dat kabinet zich ook aanmeet.
ANPquote:De oppositiepartijen D66, CDA en JA21 slaan de handen ineen om een groot deel van de bezuinigingen op onderwijs die het kabinet-Schoof wil doorvoeren, van tafel te krijgen. De partijen zijn samen goed voor vijftien zetels in de Tweede Kamer, maar kunnen de coalitie wel helpen aan de benodigde meerderheid voor hun plannen in de senaat.
De partijen willen onder meer de langstudeerboete geschrapt zien en de maatschappelijke diensttijd behouden. Ook de verlengde schooldag voor kansarme kinderen willen zij redden. Verder moet er wat hen betreft een streep door de bezuiniging op lerarensalarissen.
Ja, de route over rechts (JA21, FvD, SGP, 50plus/OPNL) is zo afgesloten. De BTW route gaat ook niet (CDA, CU, SGP), want CDA zit hierin. De enige andere route is gaan praten met PvdA-GL, want een route PvdD, SP, CU oid geloof ik niet in.quote:Op zaterdag 23 november 2024 08:47 schreef KareldeStoute het volgende:
Wel interessant want de coalitie rekent op JA21 als vaste steun in de senaat.
Oh maar partijverrader Bruins vindt dit stiekem wel prima hoorquote:Op zaterdag 23 november 2024 08:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, de route over rechts (JA21, FvD, SGP, 50plus/OPNL) is zo afgesloten. De BTW route gaat ook niet (CDA, CU, SGP), want CDA zit hierin. De enige andere route is gaan praten met PvdA-GL, want een route PvdD, SP, CU oid geloof ik niet in.
Dus het is dit pakket of met hangende pootjes bij Timmermans aankloppen, zo lijkt het. Of geen begroting onderwijs. De andere keren dat een begroting werd weggestemd verdween de minister of viel zelfs het hele kabinet. Volgens mij is het zo dat als de begroting onderwijs wordt weggestemd, er vanaf volgend schooljaar geen geld meer naar de scholen (en dus de leraren) gaat.
De vraag is vooral wat Heinen en Agema hiervan vinden: 1,3 miljard van zorg naar onderwijs. Dat de minister van onderwijs in principe niet tegen een cadeau van 1,3 miljard is geloof ik wel.quote:Op zaterdag 23 november 2024 08:57 schreef Szura het volgende:
[..]
Oh maar partijverrader Bruins vindt dit stiekem wel prima hoor
Die op het hoger onderwijs en wetenschap.quote:Op zaterdag 23 november 2024 09:02 schreef Klopkoek het volgende:
Welke bezuinigingen op onderwijs gaan nog wel door?
Als ik Heinen was, zou ik dit keer maar wat eerder beginnen met zetels tellenquote:Op zaterdag 23 november 2024 09:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
De vraag is vooral wat Heinen en Agema hiervan vinden: 1,3 miljard van zorg naar onderwijs. Dat de minister van onderwijs in principe niet tegen een cadeau van 1,3 miljard is geloof ik wel.
Vreselijk! Maar dat is een wens van JA21 zeker. Om die binnenboord te houden. Jammer.quote:Op zaterdag 23 november 2024 09:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die op het hoger onderwijs en wetenschap.
Niet alleen die twee, het verlagen van het eigen risico naar 165 euro staat letterlijk in het hoofdlijnenakkoord en zou hiermee dus op de schop gaan.quote:Op zaterdag 23 november 2024 09:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
De vraag is vooral wat Heinen en Agema hiervan vinden: 1,3 miljard van zorg naar onderwijs. Dat de minister van onderwijs in principe niet tegen een cadeau van 1,3 miljard is geloof ik wel.
Maar historisch gezien verliest de SP gemiddeld een zetel per tv-optreden van Marijnissen, dus dit is juist wat je verwacht van een rechtse omroepquote:Op zaterdag 23 november 2024 09:31 schreef Lichtloper het volgende:
Zit even Café Kockelman terug te kijken, waar Lilian Marijnissen vrij haar linkse verhaal mag vertellen zonder enige kritische opmerkingen van Sven Kockelman. Wat een vuig links programma is het toch.
https://nos.nl/artikel/25(...)aar-honger-verergertquote:Humanitaire hulp Gaza op laagste niveau in een jaar, honger verergert
De humanitaire situatie in Gaza verslechtert en meer Palestijnen lijden honger, kwam deze week naar voren in een rapport van de VN-organisatie OCHA. De noodhulp bereikte de afgelopen maand het laagste niveau in een jaar tijd. Voor de oorlog kwamen er meer dan 500 vrachtwagens per dag de Gazastrook binnen, in oktober waren dat er gemiddeld 37 per dag.
Carla Jonkers, hoofd internationale noodhulp voor het Rode Kruis, ziet dit ook. "De honger neemt absoluut toe, en er is geen vertrouwen dat er genoeg voedsel Gaza binnenkomt. Mensen zijn wanhopig."
Hulporganisatie OCHA waarschuwt voor een sterke toename van het aantal huishoudens in Centraal-Gaza en het zuiden dat te kampen heeft met ernstige honger. Laurens den Dulk, programmamanager humanitaire hulp voor Cordaid, zegt dat er bijna een half miljoen Gazanen op het ernstigste, catastrofale niveau van voedselonzekerheid zitten.
Een verzameling ambtenaren en andere mensen met gewetensbezwaren heeft een open brief gepubliceerd:quote:Op zaterdag 23 november 2024 09:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)aar-honger-verergert
Van 500 vrachtwagens per dag naar minder dan 100 en dat al maandenlang. Maar volgens sommigen is Netanyahu een held. Ja schitterend.
Heel de rolodex van BNNVARA’s De NieuwsBV plus Laurens-Jan Brinkhorst. Daar zou ik me ook niet naar luisteren eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 23 november 2024 10:15 schreef VoMy het volgende:
[..]
Een verzameling ambtenaren en andere mensen met gewetensbezwaren heeft een open brief gepubliceerd:
[ afbeelding ]
Er is al meer dan een jaar lang een wekelijkse protestactie gaande, maar daar is uiteraard bijna geen aandacht voor en premier van alle Nederlanders Dick Schoof of een van zijn ministers voelt zich ook niet geroepen om met de demonstranten in gesprek te gaan of naar hun zorgen - over volkerenmoord, geen klein bier - te luisteren. Ondertussen wel wekelijks bellen met het CIDI natuurlijk.
Aangezien je je vrij fanatiek aanhanger van allerlei rare praat toont is dat ook weer niet verbazingwekkend.quote:Op zaterdag 23 november 2024 10:42 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Heel de rolodex van BNNVARA’s De NieuwsBV plus Laurens-Jan Brinkhorst. Daar zou ik me ook niet naar luisteren eerlijk gezegd.
Blijft bijzonder dat de Hollandse roomblanke jongeren die iets crimineels doen wel uitstekend geintegreerd zijn maar als je een ander achtergrond hebt niet.quote:
Ik ben gewoon klaar met de overlast van Marokkaans straattuig. Dat is alles. Dat jij in een wonderland woont waar de integratie perfect geslaagd is en gemene witte Nederlanders de enige criminelen zijn, is fijn voor jou.quote:Op zaterdag 23 november 2024 10:43 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Aangezien je je vrij fanatiek aanhanger van allerlei rare praat toont is dat ook weer niet verbazingwekkend.
Niemand doet alsof autochtonen de enige criminelen zijn?! Je hebt echter wel hele busladingen mensen die elk probleem neerleggen bij "de Marokkanen", die nota bene in 90% van de gevallen ook hier geboren zijn, hier naar school zijn gegaan en hier hun leven opbouwen, wonen en werken.quote:Op zaterdag 23 november 2024 10:54 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Ik ben gewoon klaar met de overlast van Marokkaans straattuig. Dat is alles. Dat jij in een wonderland woont waar de integratie perfect geslaagd is en gemene witte Nederlanders de enige criminelen zijn, is fijn voor jou.
Niet een heel indrukwekkende lijst toch? Ik zie vooral een hoop mensen van organisaties die toch al voor Palestina opkomen, met een rijtje pensionado’s erbij.quote:Op zaterdag 23 november 2024 10:15 schreef VoMy het volgende:
[..]
Een verzameling ambtenaren en andere mensen met gewetensbezwaren heeft een open brief gepubliceerd:
[ afbeelding ]
Je bedoelt mensen die er verstand van hebben? Nee, dan kan er beter een lijst zijn met BN'ers! Je hebt de Gaza-overlevenden natuurlijk gemist, maar die hebben vast ook te weinig te verliezen om echt er toe te doen.quote:Op zaterdag 23 november 2024 11:02 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Niet een heel indrukwekkende lijst toch? Ik zie vooral een hoop mensen van organisaties die toch al voor Palestina opkomen, met een rijtje pensionado’s erbij.
Hebben wij een Nederlandse Hulk Hogan, misschien kan hij ook tekenen.quote:Op zaterdag 23 november 2024 11:20 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je bedoelt mensen die er verstand van hebben? Nee, dan kan er beter een lijst zijn met BN'ers! Je hebt de Gaza-overlevenden natuurlijk gemist, maar die hebben vast ook te weinig te verliezen om echt er toe te doen.
Je zegt vrij veel, maar wat is nou je concrete klacht? 2000 mensen sturen een open brief en je vindt het niets want?
Kan me voorstellen dat je klaar bent met straattuig. Wat we je proberen duidelijk te maken is dat het geen donder uitmaakt of je Marokkaanse of Nederlandse roots hebt. Straattuig heeft altijd bestaan, maar omdat je nu ziet dat ze een ander kleurtje hebben is het plotseling omdat ze Marokkaans zijn en niet Ciske maar Ahmed heten.quote:Op zaterdag 23 november 2024 10:54 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Ik ben gewoon klaar met de overlast van Marokkaans straattuig. Dat is alles. Dat jij in een wonderland woont waar de integratie perfect geslaagd is en gemene witte Nederlanders de enige criminelen zijn, is fijn voor jou.
Dat stel of suggereer ik toch helemaal nergens?quote:Op zaterdag 23 november 2024 10:54 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Zo werkt het blijkbaar, als je achter de grondwet staat, ben je een Marokkanenknuffelaar.quote:Op zaterdag 23 november 2024 11:27 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat stel of suggereer ik toch helemaal nergens?
quote:Op zaterdag 23 november 2024 11:32 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Zo werkt het blijkbaar, als je achter de grondwet staat, ben je een Marokkanenknuffelaar.
Jij klaagt dat er te weinig aandacht is voor zo’n open brief, ik zeg alleen dat dat vrij logisch is als je het laat ondertekenen door Sylvana Simons en Ramsey Nasr. De nieuwswaarde daarvan is toch 0?quote:Op zaterdag 23 november 2024 11:20 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je bedoelt mensen die er verstand van hebben? Nee, dan kan er beter een lijst zijn met BN'ers! Je hebt de Gaza-overlevenden natuurlijk gemist, maar die hebben vast ook te weinig te verliezen om echt er toe te doen.
Je zegt vrij veel, maar wat is nou je concrete klacht? 2000 mensen sturen een open brief en je vindt het niets want?
Ik klaag dat er amper aandacht is voor de wekelijkse protesten tegen het Nederlandse beleid omtrent Gazastrook georganiseerd door ambtenaren van de Rijksoverheid.quote:Op zaterdag 23 november 2024 11:56 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Jij klaagt dat er te weinig aandacht is voor zo’n open brief, ik zeg alleen dat dat vrij logisch is als je het laat ondertekenen door Sylvana Simons en Ramsey Nasr. De nieuwswaarde daarvan is toch 0?
Als je een open brief opstelt over klimaatverandering en je laat die ondertekenen door Diederik Samson en Marianne Thieme interesseert ook niemand dat. Ik weet allang wat die over dat onderwerp denken.
Laat ik het anders zeggen: staat er 1 naam bij die ondertekenaars waarbij jij dacht: ‘Hmm interessant, ik had niet gedacht dat hij/zij zo’n brief zou ondertekenen’quote:Op zaterdag 23 november 2024 11:58 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik klaag dat er amper aandacht is voor de wekelijkse protesten tegen het Nederlandse beleid omtrent Gazastrook georganiseerd door ambtenaren van de Rijksoverheid.
Vervolgens is er een petitite met 2000 ondertekeningen en jij vindt dat die niets voorstelt want Sylvana Simons staat eropKen je de andere 2000 ondertekenaars en hun mening ook, of maakt dat direct allemaal niets meer uit want Sylvana?!1!
Er staat een oud-minister bij die aftrad na het openbaar maken van het NIOD-rapport over Srebrenica, waarna een heel kabinet het maar voor gezien hield.quote:Op zaterdag 23 november 2024 11:02 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Niet een heel indrukwekkende lijst toch? Ik zie vooral een hoop mensen van organisaties die toch al voor Palestina opkomen, met een rijtje pensionado’s erbij.
Het is met de beste bedoelingen natuurlijk, maar over het algemeen heeft zo’n open brief een stuk meer impact als hij ondertekend wordt door mensen die iets te verliezen hebben. Dit voelt meer als veilig preken voor eigen parochie.
Nou ja, ‘voor gezien hield’… Het was uit mijn hoofd een paar weken voordat het kabinet sowieso aan het einde van haar regeerperiode zat. De actie van Pronk was vooral symbolisch.quote:Op zaterdag 23 november 2024 12:08 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Er staat een oud-minister bij die aftrad na het openbaar maken van het NIOD-rapport over Srebrenica, waarna een heel kabinet het maar voor gezien hield.
Ik heb het dan ook altijd over integratie als probleem gehad, niet over de afkomst an sich. Statistisch gezien zal het meeste scootertuig gewoon als Nederlander tellen (hoewel ze zichzelf waarschijnlijk eerder Marokkaan zullen noemen als je ze het zou vragen).quote:Op zaterdag 23 november 2024 11:22 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat je klaar bent met straattuig. Wat we je proberen duidelijk te maken is dat het geen donder uitmaakt of je Marokkaanse of Nederlandse roots hebt. Straattuig heeft altijd bestaan, maar omdat je nu ziet dat ze een ander kleurtje hebben is het plotseling omdat ze Marokkaans zijn en niet Ciske maar Ahmed heten.
Oorzaak is dus niet hun afkomst maar veel meer de situatie waarin ze opgroeien. En nee dat is geen excuus, maar gewoon een feit.
En als je het waagt iets te zeggen over mislukte integratie ben je een bruinhemd, een smerige racist en sta je volledig achter Wilders. Het werkt twee kanten op hier.quote:Op zaterdag 23 november 2024 11:32 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Zo werkt het blijkbaar, als je achter de grondwet staat, ben je een Marokkanenknuffelaar.
quote:Verschillende leden zullen discussie willen over de vraag of NSC wel in het kabinet moet blijven. Een stemming over dat onderwerp staat niet op het programma. Een kritisch NSC-lid kwam wel met een motie hierover, maar het bestuur vond dat die te laat was ingediend. bron
Vrijwel elke naam? Hoeveel ondertekende petities van politici, oorlogoverlevers, oud-diplomaten en andere betrokkenen zie je dagelijks in de krant met een oproep om te stoppen met het uitroeien van een volk?quote:Op zaterdag 23 november 2024 12:00 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Laat ik het anders zeggen: staat er 1 naam bij die ondertekenaars waarbij jij dacht: ‘Hmm interessant, ik had niet gedacht dat hij/zij zo’n brief zou ondertekenen’
Het is allemaal anti-politiek, zo ziet het eruit als je politieke incorrectheid nastreeft en veel mensen vinden het prima, tot dat het hunzelf raakt.quote:
Nee, dat gaat meestal wel verder dan 'mislukte integratie'.quote:Op zaterdag 23 november 2024 12:30 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
En als je het waagt iets te zeggen over mislukte integratie ben je een bruinhemd, een smerige racist en sta je volledig achter Wilders. Het werkt twee kanten op hier.
Ik vind het vreemd dat ze benadrukken dat ze protesteren als ambtenaren, want dat protest doen ze als privé persoon. Ambtenaren zijn niet een vierde macht naast Trias Politica.quote:Op zaterdag 23 november 2024 10:15 schreef VoMy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Er is al meer dan een jaar lang een wekelijkse protestactie gaande, maar daar is uiteraard bijna geen aandacht voor en premier van alle Nederlanders Dick Schoof of een van zijn ministers voelt zich ook niet geroepen om met de demonstranten in gesprek te gaan of naar hun zorgen - over volkerenmoord, geen klein bier - te luisteren. Ondertussen wel wekelijks bellen met het CIDI natuurlijk.
Ik zou het toch vooral een principiële actie noemen. Dat geldt in zekere zin ook voor de toen oud-minister van Defensie de Grave (VVD). Nog voor het NIOD-rapport uitkwam was Pronk al uitermate kritisch. Daarnaast denk ik dat zijn eigen PvdA-partijgenoot Kok nou niet echt te spreken was over die 'symbolische' actie.quote:Op zaterdag 23 november 2024 12:11 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Nou ja, ‘voor gezien hield’… Het was uit mijn hoofd een paar weken voordat het kabinet sowieso aan het einde van haar regeerperiode zat. De actie van Pronk was vooral symbolisch.
En Pronk is ook niet echt een naam waarbij ik verrast werd hoe ie over de situatie in Palestina dacht, eerlijk gezegd.
Ik vind het erg positief dat eindelijk eens naar geld wordt gezocht op de zorgbegroting.quote:Op zaterdag 23 november 2024 09:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een motie die deze lastercampagne met het bijbehorende propagandarapport integraal overnam en als waar bestempelde werd met 2/3e-meerderheid aangenomen en dat werd hier laatst nog verdedigd als 'volkomen normaal'. Van de controleurs in de Tweede Kamer hoeven we dus niets te verwachten en van overtuigd racist Dick Schoof natuurlijk ook niet. De ondertekenaars zullen eerder nog even extra worden dwarsgezeten en zwartgemaakt de komende tijd.quote:Ngo's roepen Schoof op om maatregelen te nemen tegen Israëlische 'lastercampages'
Dertien Nederlandse maatschappelijke organisaties, waaronder Oxfam Novib, Save the Children en PAX, hebben een open brief gepubliceerd aan minister-president Schoof waarin ze hem oproepen om publiekelijk afstand te nemen van Israëlische beschuldigingen van antisemitisme.
Ook vragen ze hem om in gesprek te gaan met de Israëlische regering en serieuze maatregelen te nemen tegen "de verspreiding van Israëlische propaganda en lastercampagnes in Nederland".
Aanleiding zijn recente beschuldigingen van de Israëlische overheid, waarin onder meer Thomas van Gool, een activist van PAX, wordt aangemerkt als "een sleutelfiguur" in een aan Hamas gelieerd netwerk.
Slappe Dick gaat daar toch niets mee doen, die staat daar alleen voor Wilders.quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:04 schreef VoMy het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)ische-lastercampages
[..]
Een motie die deze lastercampagne met het bijbehorende propagandarapport integraal overnam en als waar bestempelde werd met 2/3e-meerderheid aangenomen en dat werd hier laatst nog verdedigd als 'volkomen normaal'. Van de controleurs in de Tweede Kamer hoeven we dus niets te verwachten en van overtuigd racist Dick Schoof natuurlijk ook niet. De ondertekenaars zullen eerder nog even extra worden dwarsgezeten en zwartgemaakt de komende tijd.
Het is van weinig waarde omdat het voor een groot deel een ‘kijk mij hier eens de goede kant kiezen’quote:Op zaterdag 23 november 2024 12:35 schreef VoMy het volgende:
[..]
Vrijwel elke naam? Hoeveel ondertekende petities van politici, oorlogoverlevers, oud-diplomaten en andere betrokkenen zie je dagelijks in de krant met een oproep om te stoppen met het uitroeien van een volk?
Je doet alsof het dagelijkse kost is. Wanneer had het dan wel waarde gehad? Als het was opgesteld door Frans Bauer en Raymond van Barneveld?
Waarom? Waarom is het een 'kijk mij eens de goede kant kiezen'-pamflet? Wie moeten het dan ondertekenen? Of wat moet er dan in de tekst staan? Wees eens concreet met hoe je deze boodschap wél zou accepteren dan... Heb je überhaupt gelezen wat er in de tekst staat en wie het ondertekent hebben?quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:05 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Het is van weinig waarde omdat het voor een groot deel een ‘kijk mij hier eens de goede kant kiezen’
actie is.
Dit heeft echt geen reet te maken met dit pamflet. Je schrijft 5 zinnen waarvan er dus 4 niet over het pamflet gaan. De leegte...quote:Net als de ‘op ons kan een beroep worden gedaan’ advertentie over asielopvang uit 2015 waar talloze BNers hun naam onder hadden gezet. Als puntje bij paaltje komt, komt de actiebereidheid van dat soort types niet veel verder dan een tweetje of een obligaat talkshowoptreden. De échte offers worden gebracht door mensen die in heel andere wijken wonen.
Ik gok dat het een geval 'als je hier sowieso voor tekent doe je dat uit politieke correctheid, niet omdat je je echt zorgen maakt over die regio'.quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:10 schreef VoMy het volgende:
[..]
Waarom? Waarom is het een 'kijk mij eens de goede kant kiezen'-pamflet? Wie moeten het dan ondertekenen? Of wat moet er dan in de tekst staan? Wees eens concreet met hoe je deze boodschap wél zou accepteren dan... Heb je überhaupt gelezen wat er in de tekst staat en wie het ondertekent hebben?
Overigens is het ook duidelijk wie er niet aan de goede kant staat: de Nederlandse staat. Want die doen niets tegen het uitroeien van de Palestijnen, sterker nog, die faciliteren het. Daarom zijn er ook demonstraties en pamfletten, om dit te veranderen...
[..]
Dit heeft echt geen reet te maken met dit pamflet. Je schrijft 5 zinnen waarvan er dus 4 niet over het pamflet gaan. De leegte...
Interesseert mij inderdaad niet zoveel als ik mensen in de krant nog een keer zie bevestigen wat ze vinden. Ik wist al wat de situatie in Gaza is, ik wist ook al wat deze mensen daarvan vinden.quote:Op zaterdag 23 november 2024 12:35 schreef VoMy het volgende:
[..]
Vrijwel elke naam? Hoeveel ondertekende petities van politici, oorlogoverlevers, oud-diplomaten en andere betrokkenen zie je dagelijks in de krant met een oproep om te stoppen met het uitroeien van een volk?
Je doet alsof het dagelijkse kost is. Wanneer had het dan wel waarde gehad? Als het was opgesteld door Frans Bauer en Raymond van Barneveld?
Zo’n pamflet is totaal overbodig. Er zijn wekelijks protestacties die enorm veel media-aandacht krijgen en geen strobreed in de weg worden gelegd. Daarnaast berichten het journaal, de Volkskrant en de NRC uitgebreid over het gebeuren in Gaza, waarbij over het algemeen de Palestijnse invalshoek wordt gekozen. Joodse instellingen moeten al jaren worden beveiligd in Nederland. Veldkamp heeft deze week aangekondigd Netanyahu te zullen laten arresteren als de gelegenheid zich voordoet. Alles beweegt dus al behoorlijk in de richting die de ondertekenaars van dit pamflet willen. Het voegt dus helemaal niets toe, realisatie van de punten waarom ze vragen is een kwestie van tijd. Daar zorgt continue mediadruk wel voor.quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:10 schreef VoMy het volgende:
[..]
Waarom? Waarom is het een 'kijk mij eens de goede kant kiezen'-pamflet? Wie moeten het dan ondertekenen? Of wat moet er dan in de tekst staan? Wees eens concreet met hoe je deze boodschap wél zou accepteren dan... Heb je überhaupt gelezen wat er in de tekst staat en wie het ondertekent hebben?
Overigens is het ook duidelijk wie er niet aan de goede kant staat: de Nederlandse staat. Want die doen niets tegen het uitroeien van de Palestijnen, sterker nog, die faciliteren het. Daarom zijn er ook demonstraties en pamfletten, om dit te veranderen...
[..]
Dit heeft echt geen reet te maken met dit pamflet. Je schrijft 5 zinnen waarvan er dus 4 niet over het pamflet gaan. De leegte...
Dat weet je helemaal niet want het overgrote deel van deze mensen ken je niet eens.quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:17 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Interesseert mij inderdaad niet zoveel als ik mensen in de krant nog een keer zie bevestigen wat ze vinden.
Doelpalen zijn alweer gretig verplaatst zie ik.quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:25 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Zo’n pamflet is totaal overbodig.
En dat probleem gaat niet stoppen als Nederland deze dingen allemaal zou doen. Daarnaast mis ik een dergelijke oproep aan Hamas om de gijzelaars eindelijk eens vrij te laten. En voor talloze andere conflicten in de wereld zie ik ook geen pamfletten.quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:29 schreef VoMy het volgende:
[..]
Doelpalen zijn alweer gretig verplaatst zie ik.
En overbodig? Nederland is al gestopt met het faciliteren van het uitroeien van de Palestijnen? Hebben we al sancties ingesteld tegen Israël? Zijn de wapenleveranties al gestopt? Allemaal niet he.
Dus het is helemaal niet overbodig, want het probleem dat beschreven wordt is nog steeds actueel en acuut.
Beide even opgezocht en passen precies in het plaatje. Mensen uit een links milieu, allang gepensioneerd en niets meer te verliezen. Misschien dat jij daar heel enthousiast van word, maar mij doet het niets en de rest van Nederland ook niet.quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:27 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat weet je helemaal niet want het overgrote deel van deze mensen ken je niet eens.Vertel eens wat over Walter Palm of een Els Klinkert anders. Beknopte biografie, eerdere uitspraken en stellingnames in de politieke arena, dat soort dingen. Ik neem aan dat je het allemaal paraat hebt
Je kende ze dus niet. Terwijl je alles al wist, zei je. Ken je de overige 2000 onderekenaars toch ook niet? Of waren dit net de twee die je moest opzoeken?quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:48 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Beide even opgezocht en passen precies in het plaatje. Mensen uit een links milieu, allang gepensioneerd en niets meer te verliezen.
Nee, dat heb ik namelijk nooit gezegd en ik heb je al verbeterd toen je dit net ook al foutief claimde.quote:Deze hele discussie begon bij jouw frustratie dat deze brief niets teweeg brengt
Nee, men doet er niets mee omdat we een kant hebben gekozen en daar nooit vanaf wijken, ook niet als feiten anders zeggen.quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:48 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Beide even opgezocht en passen precies in het plaatje. Mensen uit een links milieu, allang gepensioneerd en niets meer te verliezen. Misschien dat jij daar heel enthousiast van word, maar mij doet het niets en de rest van Nederland ook niet.
Deze hele discussie begon bij jouw frustratie dat deze brief niets teweeg brengt, ik leg je alleen uit waarom dat zo is.
Wat op zich zonde is want zijn speech is inhoudelijk ijzersterk.quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:45 schreef Droopie het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
170 kijkers terwijl Frans Timmermans aan het woord is
Dat heb ik hierboven al uitgelegd, maar heb je weggeknipt toen je me quootte.quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:54 schreef VoMy het volgende:
En hoezo, niets meer te verliezen? Wat is verliezen? Wat is dat voor intens domme klacht?
Ok, dus wat is je punt nu helemaal? Niemand interesseert zich voor die brief en het heeft nul effect. Jij wordt er misschien blij van, maar dat komt omdat jij de parochie bent waar voor gepreekt wordt.quote:Nee, dat heb ik namelijk nooit gezegd en ik heb je al verbeterd toen je dit net ook al foutief claimde.
Je doet alsof de ondertekenaars een parochie hebben, maar je weet niet eens wie het zijnquote:Op zaterdag 23 november 2024 14:37 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Dat heb ik hierboven al uitgelegd, maar heb je weggeknipt toen je me quootte.
[..]
Ok, dus wat is je punt nu helemaal? Niemand interesseert zich voor die brief en het heeft nul effect. Jij wordt er misschien blij van, maar dat komt omdat jij de parochie bent waar voor gepreekt wordt.
Volgende week in de Telegraaf een open brief met een oproep over het loslaten van de stikstofnormen. Ondertekend door Bart Kemp, Mark van de Oever en 200 agrarische liefhebbers die ik niet bij naam ken. Boeit het jou iets? Mij ook niet.
nogmaals, voorheen waren het nozems op Zündapps en Kreidlers, nu zijn het jongerenquote:Op zaterdag 23 november 2024 12:28 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook altijd over integratie als probleem gehad, niet over de afkomst an sich. Statistisch gezien zal het meeste scootertuig gewoon als Nederlander tellen (hoewel ze zichzelf waarschijnlijk eerder Marokkaan zullen noemen als je ze het zou vragen).
als je de cijfers van criminaliteit corrigeert naar sociaal economische omstandigheden, dan zijn Brian en Mo vrijwel even crimineelquote:Je noemt terecht de situatie waarin ze opgroeien als een bepalende factor. En die situatie zie ik dus als een gevolg van mislukte integratie. Ik denk dan aan een of meerdere ouders die geen Nederlands spreken. Of meisjes zeer beschermend (of beperkend) opvoeden, maar jongens alle ruimte geven zonder te corrigeren. De invloed van al dan niet radicale islam. Negatieve invloed vanuit het ‘thuisland’ door het kijken naar buitenlandse TV zenders. Dat soort dingen.
En toch schiet je er niks mee op als je aanpak gaat richten op afkomst en integratiequote:In mijn ogen is de integratie dus in veel gevallen mislukt. Velen leggen de verantwoordelijkheid daarvoor volledig bij autochtone Nederlanders die volgens hun racistisch zijn, geen allochtonen willen aannemen etc. Ik denk daar wat anders over, maar dat is wat mij betreft een aparte discussie. Dat de integratie van velen mislukt is, is voor mij een feit en Schoof had in mijn ogen dus gelijk met zijn uitspraken.
En ik snap niet dat anderen die overduidelijk wél goed geïntegreerd zijn zich daardoor zo aangevallen voelen. Vanwege dat soort kleinzerigheid gaat het nooit lukken om het probleem aan te pakken… als we álles racisme vinden komen we nergens.
Ik snap je punt wel, een beetje zoals ten tijde van de anti Vlaams-Blok demonstraties werd gezegd dat het een krachtiger statement was van Helmuth Lotti die kwam optreden dan van Arno Hintjens die er ook optrad. Echter moeten die mensen er dan wel zijn, je weet niet wie ze allemaal gevraagd hebben.quote:Op zaterdag 23 november 2024 14:37 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Dat heb ik hierboven al uitgelegd, maar heb je weggeknipt toen je me quootte.
[..]
Ok, dus wat is je punt nu helemaal? Niemand interesseert zich voor die brief en het heeft nul effect. Jij wordt er misschien blij van, maar dat komt omdat jij de parochie bent waar voor gepreekt wordt.
Volgende week in de Telegraaf een open brief met een oproep over het loslaten van de stikstofnormen. Ondertekend door Bart Kemp, Mark van de Oever en 200 agrarische liefhebbers die ik niet bij naam ken. Boeit het jou iets? Mij ook niet.
En wat stel jij dan voor? Nog meer buurtvaders en kickbokslessen?quote:Op zaterdag 23 november 2024 15:06 schreef devlinmr het volgende:
[..]
nogmaals, voorheen waren het nozems op Zündapps en Kreidlers, nu zijn het jongeren
op fatbikes. Is van alle tijden en nationaliteiten. Heeft puur met leeftijd, verveling, baldadigheid te maken. Zijn dus eigenlijk prima geïntegreerd
[..]
als je de cijfers van criminaliteit corrigeert naar sociaal economische omstandigheden, dan zijn Brian en Mo vrijwel even crimineel
[..]
En toch schiet je er niks mee op als je aanpak gaat richten op afkomst en integratie
Grappig dat je woorden in mijn mond probeert te leggen.quote:Op zaterdag 23 november 2024 15:37 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
En wat stel jij dan voor? Nog meer buurtvaders en kickbokslessen?
Kijk, ik vind het ook prima als we de politie meer bevoegdheden geven zodat ze straattuig halfdood mogen slaan. Ongeacht afkomst. Geweld is het enige waarvoor dit tuig respect heeft, dus wie weet heeft het effect. Maar dat mag óók niet in Nederland.
Is dan de conclusie dat we het maar moeten laten gebeuren allemaal?
Sven Kockelman is alles behalve links.quote:Op zaterdag 23 november 2024 09:31 schreef Lichtloper het volgende:
Zit even Café Kockelman terug te kijken, waar Lilian Marijnissen vrij haar linkse verhaal mag vertellen zonder enige kritische opmerkingen van Sven Kockelman. Wat een vuig links programma is het toch.
WNL is gewoon een hele smerige omroep. Ze denken er goed over na om neutraal te lijken.quote:Op zaterdag 23 november 2024 16:17 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Sven Kockelman is alles behalve links.
Heeft Kockelman trouwens Botox gehad of is ie ziek geweest? Heeft een heel ander ronder lijkend hoofd dan vroeger.
Niet echt een reclame voor botox dit.quote:Op zaterdag 23 november 2024 16:17 schreef Beathoven het volgende:
Heeft Kockelman trouwens Botox gehad of is ie ziek geweest? Heeft een heel ander ronder lijkend hoofd dan vroeger.
Sinds ze niet meer fractievoorzitter is, moet ik zeggen dat haar mediaoptredens ook ineens een stuk beter, krachtiger en vooral natuurlijker zijn.quote:Op zaterdag 23 november 2024 09:36 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar historisch gezien verliest de SP gemiddeld een zetel per tv-optreden van Marijnissen, dus dit is juist wat je verwacht van een rechtse omroep
Wat een oplossing. Waarom niet USA style doodschieten?quote:Op zaterdag 23 november 2024 15:37 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
En wat stel jij dan voor? Nog meer buurtvaders en kickbokslessen?
Kijk, ik vind het ook prima als we de politie meer bevoegdheden geven zodat ze straattuig halfdood mogen slaan. Ongeacht afkomst. Geweld is het enige waarvoor dit tuig respect heeft, dus wie weet heeft het effect. Maar dat mag óók niet in Nederland.
Is dan de conclusie dat we het maar moeten laten gebeuren allemaal?
Ja leuk alleen is het in het geval van WNL goed gedocumenteerd dat ze daar nog opereren als de verzuilde omroepen tijdens de jaren 50.quote:Op zaterdag 23 november 2024 16:35 schreef nostra het volgende:
De cynismemeter bij het grapje van @:Lichtloper is wel een beetje kapot geloof ik.
Het is een probleem dat al tientallen jaren niet wordt opgelost. Overlast op straat, in zwembaden, in bioscopen. En geen enkele oplossing heeft effect.quote:Op zaterdag 23 november 2024 16:41 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Wat een oplossing. Waarom niet USA style doodschieten?
Is de overlast met ons in de kamer nu?quote:Op zaterdag 23 november 2024 17:17 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Het is een probleem dat al tientallen jaren niet wordt opgelost. Overlast op straat, in zwembaden, in bioscopen. En geen enkele oplossing heeft effect.
Ik zeg niet dat ik ze in elkaar wíl laten slaan, maar ik zie zo intussen geen andere oplossing meer. En terecht of niet, het geeft de groep waaruit deze jongens overwegend komen niet bepaald een beter imago.
Nee hoor, dus kijk maar lekker weg.quote:Op zaterdag 23 november 2024 17:21 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Is de overlast met ons in de kamer nu?
Wegkijken gebeurd, voor alle andere problemen dan migratie en asiel door dit kabinet, problemen die al 14 jaar opzij zijn geschoven door de VVD boevenbendequote:Op zaterdag 23 november 2024 17:36 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Nee hoor, dus kijk maar lekker weg.
Ik heb nu al honderd keer gezegd dat dit kabinet de oplossingen niet heeft en dat de VVD gefaald heeft op dit gebied. Het wordt een beetje vervelend dat steeds opnieuw voor mijn voeten gegooid te krijgen.quote:Op zaterdag 23 november 2024 17:48 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Wegkijken gebeurd, voor alle andere problemen dan migratie en asiel door dit kabinet, problemen die al 14 jaar opzij zijn geschoven door de VVD boevenbende
Fijn he dat rechtse beleid
Doe even alsof het een SGP'er betreft.quote:
Ja je krijgt dit voor je voeten omdat het er erg op lijkt dat je het rechtse beleid verdedigtquote:Op zaterdag 23 november 2024 18:24 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Ik heb nu al honderd keer gezegd dat dit kabinet de oplossingen niet heeft en dat de VVD gefaald heeft op dit gebied. Het wordt een beetje vervelend dat steeds opnieuw voor mijn voeten gegooid te krijgen.
Het punt is: de softe aanpak van GL gaat ook niet werken.
GL beleid?quote:Op zaterdag 23 november 2024 18:44 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja je krijgt dit voor je voeten omdat het er erg op lijkt dat je het rechtse beleid verdedigt
Gl heeft nooit in de regering gezeten dus geen idee of het werkt, rechts regeert al jaren en het wordt steeds beroerder
GL heeft de PvdA overgenomen en die heeft wel geregeerd. Daarnaast is GL aan de macht in Amsterdam en hebben we daar een jodenjacht gezien. En is daar een zeker rapport in een zekere bureaulade verdwenen.quote:Op zaterdag 23 november 2024 18:44 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja je krijgt dit voor je voeten omdat het er erg op lijkt dat je het rechtse beleid verdedigt
Gl heeft nooit in de regering gezeten dus geen idee of het werkt, rechts regeert al jaren en het wordt steeds beroerder
Die Marokkaanse kutjochies kicken er op als mensen de situatie van twee weken geleden als jodenjacht benoemen. Ik zou ze niet die eer geven.quote:Op zaterdag 23 november 2024 18:52 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
GL heeft de PvdA overgenomen en die heeft wel geregeerd. Daarnaast is GL aan de macht in Amsterdam en hebben we daar een jodenjacht gezien. En is daar een zeker rapport in een zekere bureaulade verdwenen.
Nee dit is een fusie met de pvda en toen was die fusie er nog niet en was het een aparte partijquote:Op zaterdag 23 november 2024 18:52 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
GL heeft de PvdA overgenomen en die heeft wel geregeerd. Daarnaast is GL aan de macht in Amsterdam en hebben we daar een jodenjacht gezien. En is daar een zeker rapport in een zekere bureaulade verdwenen.
quote:Op zaterdag 23 november 2024 19:04 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Nee dit is een fusie met de pvda en toen was die fusie er nog niet en was het een aparte partij
GL is aan de macht in Amsterdam en ook hier in Nijmegen, ik ben in Nijmegen zeer tevreden over het beleid ik woon niet in Amsterdam maar volgens mij zijn ze daar ook best tevreden, , de joden(Lees supporters Macabi) waren zelf ook aardig op jacht
Overigens vind ik gemeente en landelijk beleid niet vergelijkbaar
Je vermijdt wat ik tussen haakjes zet en ik reageer op jodenjachtquote:Op zaterdag 23 november 2024 19:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Natuurlijk ben je tevreden
Ik heb ook veel hooligans de stad zien slopen.quote:Op zaterdag 23 november 2024 18:52 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
GL heeft de PvdA overgenomen en die heeft wel geregeerd. Daarnaast is GL aan de macht in Amsterdam en hebben we daar een jodenjacht gezien
Als ze die israelische supporters niet hier naartoe hadden laten komen was het ook niet goed geweest en lag men er daar over te zeiken.quote:Op zaterdag 23 november 2024 18:52 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 23 november 2024 18:24 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Ik heb nu al honderd keer gezegd dat dit kabinet de oplossingen niet heeft en dat de VVD gefaald heeft op dit gebied. Het wordt een beetje vervelend dat steeds opnieuw voor mijn voeten gegooid te krijgen.
Het punt is: de softe aanpak van GL gaat ook niet werken.
quote:Op zaterdag 23 november 2024 18:44 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Amsterdam behoort tot de veiligste steden ter wereld (en is inderdaad al vele decennia een vrij linkse stad):quote:Op zaterdag 23 november 2024 18:52 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
.... of het stopzetten van de bed-bad-brood regeling. Door landelijk rechts beleid.quote:Op zaterdag 23 november 2024 20:16 schreef Klopkoek het volgende:
Amsterdam is misschien wel de veiligste hoofdstad op aarde.
Er is natuurlijk geen garantie dat dit zo blijft, gezien alle bezuinigingen of de omvorming tot een landelijke politie (ipv gemeentelijk aangestuurd).
Brulsgod is CDA tochquote:Op zaterdag 23 november 2024 19:04 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Nee dit is een fusie met de pvda en toen was die fusie er nog niet en was het een aparte partij
GL is aan de macht in Amsterdam en ook hier in Nijmegen, ik ben in Nijmegen zeer tevreden over het beleid ik woon niet in Amsterdam maar volgens mij zijn ze daar ook best tevreden, , de joden(Lees supporters Macabi) waren zelf ook aardig op jacht
Overigens vind ik gemeente en landelijk beleid niet vergelijkbaar
Hier scheiden onze wegen.quote:Op zaterdag 23 november 2024 20:33 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ider-jetten-a4874233
Op deze manier ga ik D66 weer net zo intens haten als tijdens de Pechtold jaren. D66 buigt weer rechtsaf, neemt afstand PvdA-GL en de hele houding van het PVV paradigma omarmen maar dat de praktische uitvoering beter moet is zum kotsen. Wat een elitaire rotpartij blijft het toch ook.
Van Huffelen![]()
![]()
(met een opzichtige poging om de interne democratie flink in te perken)
"De nieuwe D66-voorzitter Alexandra van Huffelen is gewend bestuursfuncties te stapelen"quote:Op zaterdag 23 november 2024 20:36 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Hier scheiden onze wegen.
Oh nee toch niet
Als je een hekel hebt aan politiek (want wat jij beschrijft is gewoon hetbstandaard politieke werk), wat doe je dan steeds hier? Wees blij dat ze de begrotingen verbeteren, want wegstemmen is niet echt een optie (of je moet vinden dat leraren, zorgmedewerkers en politieagenten gaan salaris hoeven te hebben)quote:Op zaterdag 23 november 2024 20:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
"De nieuwe D66-voorzitter Alexandra van Huffelen is gewend bestuursfuncties te stapelen"
https://www.volkskrant.nl(...)e-stapelen~befb7ce6/
Héél sympathiek maar niet heus. Kaag had ik nooit zoveel tegen, maar Van Huffelen vond ik altijd al naar en vervelend over komen. Mag nu lekker gaan heulen met extreem-rechts. 'Pragmatisch' te werk gaan en PVV-voorstellen helpen te verbeterenAlsof het altijd maar gewoon een spelletje was voor Pechtold.
Op zich is dit wel goed. D66 en GL/PvdA zitten anders veel te veel in elkaar vaarwater te roeien.quote:Op zaterdag 23 november 2024 20:33 schreef Klopkoek het volgende:
Op het vorige D66-congres in april van dit jaar kon je Rob Jetten nog de kwalificatie ,,extreemrechts" horen gebruiken voor het te vormen kabinet. De PVV noemde hij destijds, in Nieuwegein, een ,,ondemocratische" partij.
Deze zaterdag, in de Brabanthallen in Den Bosch, niets van die woorden. Jetten zoekt in zijn congresspeech, een jaar na de verkiezingszege van de PVV, naar manieren om plannen van dit kabinet ,,beter" te maken, in samenwerking met andere oppositiepartijen. Als het kabinet goede plannen maakt, zegt Jetten, zal D66 die steunen.
Ik haat dit. Op deze manier gaan kiezers (terechte) waarschuwingen over autocratische neigingen niet meer serieus nemen. Het overton window schuift op.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ider-jetten-a4874233
Op deze manier ga ik D66 weer net zo intens haten als tijdens de Pechtold jaren. D66 buigt weer rechtsaf, neemt afstand PvdA-GL en de hele houding van het PVV paradigma omarmen maar dat de praktische uitvoering beter moet is zum kotsen. Wat een elitaire rotpartij blijft het toch ook.
Van Huffelen![]()
![]()
(met een opzichtige poging om de interne democratie flink in te perken)
En aan de andere kant hoopt D66 op teleurgestelde links-liberale VVD'ers, die vinden dat hun partij onder leiding van Dilan Yesilgöz te veel gaat lijken op de PVV. - In wat voor droomwereld leef je dan? 'links-liberalen' zitten allang niet meer bij de VVD.
En wat krijg je dan weer straks? Een kabinet waar D66, VVD en CDA toch weer bij elkaar gaan zitten.quote:Op zaterdag 23 november 2024 20:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Op zich is dit wel goed. D66 en GL/PvdA zitten anders veel te veel in elkaar vaarwater te roeien.
Ik vraag me af of VVD uberhaupt nog terug kan naar het midden. Die hebben zich ideologisch zo vastgeklonken aan extreemrechts. Ik geloof echt dat dit een strategische keuze is geweest om wat ruimte op links te maken en teleurgestelde progressievere VVD'ers proberen binnen te harken.quote:Op zaterdag 23 november 2024 20:59 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
En wat krijg je dan weer straks? Een kabinet waar D66, VVD en CDA toch weer bij elkaar gaan zitten.
En wie weet of PVV en D66 ooit lekker samen gaan regeren (net zoals CU/GPV/RPF en D66 lang ondenkbaar leek), geen brug is te ver lijkt het wel.
Serieus, met de CPN werd destijds terecht heel anders om gegaan. De eerste lading aan PVV burgemeesters is niet ver weg meer. Verschrikkelijk, echt verschrikkelijk.
Natuurlijk kunnen die naar het midden, na Rutte 1 met PVV kwam nota bene Rutte 2 met PvdA. VVD heeft zich in de praktijk ook helemaal niet zo veel vastgeklonken aan PVV, PVV dient eigenlijk alle moties alleen in, VVD heel veel met D66, CDA of PvdA/GL.quote:Op zaterdag 23 november 2024 21:05 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik vraag me af of VVD uberhaupt nog terug kan naar het midden. Die hebben zich ideologisch zo vastgeklonken aan extreemrechts. Ik geloof echt dat dit een strategische keuze is geweest om wat ruimte op links te maken en teleurgestelde progressievere VVD'ers proberen binnen te harken.
Rutte 1 was uit pragmatisme. Nu lijkt de VVD ideologisch ook wel om. Rutte sloeg nooit dezelfde toon aan als Yesilgoz nu doet.quote:Op zaterdag 23 november 2024 21:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Natuurlijk kunnen die naar het midden, na Rutte 1 met PVV kwam nota bene Rutte 2 met PvdA.
Niet als je bekijkt wat er werkelijk in de Kamer gebeurt. PVV is nog steeds alleen, krijgt nauwelijks aangenomen moties en dient bijna alles alleen in. VVD werkt veel samen met oppositie.quote:Op zaterdag 23 november 2024 21:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Rutte 1 was uit pragmatisme. Nu lijkt de VVD ideologisch ook wel om.
Eens ja, de VVD lijkt wel definitief een andere afslag te hebben genomen. Vroeger gebruikten ze dit toontje alleen tijdens de campagnes, inmiddels is de hele partij doordrongen van populistisch-rechts. Rita Verdonk heeft tig jaar later alsnog gewonnen van Rutte.quote:Op zaterdag 23 november 2024 21:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Rutte 1 was uit pragmatisme. Nu lijkt de VVD ideologisch ook wel om. Rutte sloeg nooit dezelfde toon aan als Yesilgoz nu doet.
Met als verschil dat de PVV toen slechts gedoogpartner was en nu de grootste isquote:Op zaterdag 23 november 2024 21:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Natuurlijk kunnen die naar het midden, na Rutte 1 met PVV kwam nota bene Rutte 2 met PvdA. VVD heeft zich in de praktijk ook helemaal niet zo veel vastgeklonken aan PVV, PVV dient eigenlijk alle moties alleen in, VVD heel veel met D66, CDA of PvdA/GL.
Interessant artikel overigens.quote:Op zaterdag 23 november 2024 21:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet als je bekijkt wat er werkelijk in de Kamer gebeurt. PVV is nog steeds alleen, krijgt nauwelijks aangenomen moties en dient bijna alles alleen in. VVD werkt veel samen met oppositie.
https://www.ad.nl/politie(...)ies-binnen~aa2db7cf/
Ja, dat maakt dit kabinet een stuk radicaler, maar dat maakt de positie van de VVD niet zo anders.quote:Op zaterdag 23 november 2024 21:12 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Met als verschil dat de PVV toen slechts gedoogpartner was en nu de grootste is
En Rutte is een stuk linkser dan Dilan vind ikquote:Op zaterdag 23 november 2024 21:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dat maakt dit kabinet een stuk radicaler, maar dat maakt de positie van de VVD niet zo anders.
Maar Yeşilgöz is een passant, die gaat geen 17 jaar partijleider zijn zoals Rutte.quote:Op zaterdag 23 november 2024 21:18 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
En Rutte is een stuk linkser dan Dilan vind ik
Wil je ophouden met woord collaborateurs, vergelijkingen met een oorlog zijn gewoon ongepast. En hardwerkende politici die het beste willen voor dit land en voor elkaar krijgen ook daadwerkelijk iets te betekenen zijn geen collaborateurs.quote:Op zaterdag 23 november 2024 21:19 schreef Klopkoek het volgende:
Vandaag exact een jaar geleden kopte het staatspersbureau van het Kremlin: "Poetin heeft opnieuw gewonnen. Dit keer in Nederland."
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lbmveb47ws23
Alle heulers en collaborateurs moeten zich diep schamen, en zeker de voormalige antipool D66. Ooit opgericht door een marketingbedrijfje overigens.
Het is allemaal maar een spelletje... terechte waarschuwingen maken zo geen indruk meer of je bent als elitist gewoon geen echte democraat.
Nee dat lijkt me ook niet dat ze dat haaltquote:Op zaterdag 23 november 2024 21:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar Yeşilgöz is een passant, die gaat geen 17 jaar partijleider zijn zoals Rutte.
Wil je ophouden met al die krachttermen als fascisten en collaborateurs en Nazi's en Hitlers. Het slaat echt iedere discussie dood.quote:Op zaterdag 23 november 2024 21:19 schreef Klopkoek het volgende:
Vandaag exact een jaar geleden kopte het staatspersbureau van het Kremlin: "Poetin heeft opnieuw gewonnen. Dit keer in Nederland."
Alle heulers en collaborateurs moeten zich diep schamen, en zeker de voormalige antipool D66. Ooit opgericht door een marketingbedrijfje overigens.
Het is allemaal maar een spelletje... terechte waarschuwingen maken zo geen indruk meer of je bent als elitist gewoon geen echte democraat.
Kom op zeg. Deze opstelling is niet veel anders dan tijdens Rutte I waar ze ook wel deals met dat kabinet sloten. Dat wil niet zeggen dat ze er ooit mee in een regering gaan. Dan kun je de partij een dag later wel opheffen.quote:Op zaterdag 23 november 2024 20:59 schreef Klopkoek het volgende:
En wie weet of PVV en D66 ooit lekker samen gaan regeren (net zoals CU/GPV/RPF en D66 lang ondenkbaar leek), geen brug is te ver lijkt het wel.
Ja, de oppositie is goed bezig. Verbonden sluiten, je niet tegen elkaar laten uitspelen en de coalitie dwingen bakzeil te halen op belangrijke punten.quote:Op zaterdag 23 november 2024 21:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kom op zeg. Deze opstelling is niet veel anders dan tijdens Rutte I waar ze ook wel deals met dat kabinet sloten. Dat wil niet zeggen dat ze er ooit mee in een regering gaan. Dan kun je de partij een dag later wel opheffen.
Verder geeft deze opstelling kans een aantal zeer slechte acties van het kabinet onschadelijk te maken.
Neem er nog eentje ^quote:Op zaterdag 23 november 2024 21:19 schreef Klopkoek het volgende:
Sterkte, dat zit er vrij dwangmatig inquote:Op zaterdag 23 november 2024 21:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Wil je ophouden met al die krachttermen als fascisten en collaborateurs en Nazi's en Hitlers. Het slaat echt iedere discussie dood.
Wat was dat voorstel dan? Verplichte 50/50 op gendergelijkheid of iets dergelijks?quote:Op zaterdag 23 november 2024 21:37 schreef Hexagon het volgende:
Overigens was ik een van de insprekers om dat gare plan van die 50% stemgewicht voor de lijstadviescommissie naar de prullenbak te bonjouren. Mooi dat dat gelukt is.![]()
![]()
Ga diversiteit maar anders regelen dan het van bovenaf opleggen.
Niet per se maar je hebt altijd een Lijstadviescommissie die een voorstel voor een ideale lijst doet, waarin ze ook diversiteitsdoelen nastreven. Niet om en om man vrouw maar wel rekening houdend met verhoudingenquote:Op zaterdag 23 november 2024 21:53 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Wat was dat voorstel dan? Verplichte 50/50 op gendergelijkheid of iets dergelijks?
Inderdaad een slecht plan, al snap ik de achtergrond wel. Zeker als je een kleinere fractie hebt (zoals D66 ook wel overkomt). CU heeft dacht ik eens gehad dat hun financieel woordvoerder tbv een 2e zorgpersoon een plek zakte op de lijst door de leden en vervolgens door voorkeursstemmen er een 3e woordvoerder zorg de kamer in kwam en de financiële kenner helemaal weg viel. Een beetje evenwicht in de lijst wat betreft kennis is natuurlijk wel prettig. Maar dat moet je de leden maar gewoon uitleggen voor de stemming, die zijn daar echt wel gevoelig voor.quote:Op zaterdag 23 november 2024 21:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Niet per se maar je hebt altijd een Lijstadviescommissie die een voorstel voor een ideale lijst doet, waarin ze ook diversiteitsdoelen nastreven. Niet om en om man vrouw maar wel rekening houdend met verhoudingen
Maar uiteindelijk stemmen de leden voorde definitieve lijst. Waarbij dat advies veel invloed heeft, maar er toch flinke verschuivingen kunnen plaatsvinden omdat bijvoorbeeld regios hun kandidaten proberen omhoog te duwen.
Dat vond een stel bureaucraten in het bestuur allemaal maar lastig dus wilden ze de ledeninvloed daarin met 50% afzwakken. Maar dat plannetjes is de vernieling in gestemd vandaag.
Er zitten gewoon fascisten in de regering. Zusterpartijen van de PVV zoals de FPÖ zijn erkend fascisten. En D66 kiest dan de lijn van het paradigma accepteren maar betere uitvoering verlangen, en een functionerend kabinet willen. Een typische ziekte van Nederland overigens. Altijd maar meebuigen, weinig principieel en matig onderlegd in (politieke) theorie.quote:Op zaterdag 23 november 2024 21:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Wil je ophouden met al die krachttermen als fascisten en collaborateurs en Nazi's en Hitlers. Het slaat echt iedere discussie dood.
Weer je eigen verzonnen onzin voor aan het invullen voor anderen zo te zien.quote:Op zaterdag 23 november 2024 18:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
GL beleid?
Waarschijnlijk 'witte erfschuld'-belasting.
Dit dusquote:Op zaterdag 23 november 2024 21:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kom op zeg. Deze opstelling is niet veel anders dan tijdens Rutte I waar ze ook wel deals met dat kabinet sloten. Dat wil niet zeggen dat ze er ooit mee in een regering gaan. Dan kun je de partij een dag later wel opheffen.
Verder geeft deze opstelling kans een aantal zeer slechte acties van het kabinet onschadelijk te maken.
Maar in hoeverre maakt overal rucksichtslos tegenstemmen het er beter op?quote:Op zaterdag 23 november 2024 22:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Er zitten gewoon fascisten in de regering. Zusterpartijen van de PVV zoals de FPÖ zijn erkend fascisten. En D66 kiest dan de lijn van het paradigma accepteren maar betere uitvoering verlangen, en een functionerend kabinet willen. Een typische ziekte van Nederland overigens. Altijd maar meebuigen, weinig principieel en matig onderlegd in (politieke) theorie.
Vertel dan eens, waarom wordt alles dat naar links ruikt er buiten gehouden? Waarom blijft de bezuiniging op hoger onderwijs ongemoeid?quote:Op zaterdag 23 november 2024 21:31 schreef Hexagon het volgende:
Dat is nou juist wat ze er nu met CDA en JA21 proberen onschadelijk te maken.quote:Op zaterdag 23 november 2024 22:11 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Vertel dan eens, waarom wordt alles dat naar links ruikt er buiten gehouden? Waarom blijft de bezuiniging op hoger onderwijs ongemoeid?
Zolang dat kabinet er nog zit is het beter de macht die er is te gebruiken om hun plannen onschadelijk te maken dan alleen maar wat lopen te brullen, terwijk die schadelijke plannen wel door gaan. Sowieso is het strategisch niet handig als D66 altijd bij de PvdA op schoot zit. Ook voor de PvdA niet.quote:Als ze weer terug gaan naar de Pechtold jaren dan komt de blinde haat van mij iig weer terug. D66 was ooit een bijwagen van PvdA maar het lijkt wel alsof ze sinds Fortuyn definitief liever bij rechts willen horen, zoals het ook hoort bij een belangenvereniging voor de elite.
Om ze in hun eigen puinhopen gaar te laten koken en vast te laten rijden in de modder. Dat is je democratische plicht doen. Zo snel mogelijk de 100% anti-democraten weg krijgen uit de regering.quote:Op zaterdag 23 november 2024 22:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar in hoeverre maakt overal rucksichtslos tegenstemmen het er beter op?
Niets mis om het beestje bij de naam te noemen.quote:Op zaterdag 23 november 2024 21:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben ik het niet helemaal mee eens. De lijn van 'befehl ist befehl' heeft zijn grenzen en voorbeelden genoeg in de geschiedenis waar dit tot ellende leidt (waaronder toeslagenaffaire, nadat de VVD teugels waren aangetrokken).quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:00 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik vind het vreemd dat ze benadrukken dat ze protesteren als ambtenaren, want dat protest doen ze als privé persoon. Ambtenaren zijn niet een vierde macht naast Trias Politica.
Als deze personen daar problemen mee hebben, dan moeten ze zelf de politiek ingaan.
Volgens mij niet, ze willen voor 1,3 miljard ombuigen, niet voor de complete 2 miljard die er bezuinigd wordt. Ze willen de langstudeerboete geschrapt zien en de maatschappelijke diensttijd en de verlengde schooldag voor kansarme kinderen behouden. Verder moet er wat hen betreft een streep door de bezuiniging op lerarensalarissen. Niets over de bezuiniging op de wetenschapsbeurzen die ook al komend jaar in gaat.quote:Op zaterdag 23 november 2024 22:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is nou juist wat ze er nu met CDA en JA21 proberen onschadelijk te maken.
[..]
Okay, zou wel goed zijn als ze daar ook nog wat voor verzinnen.quote:Op zaterdag 23 november 2024 22:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgens mij niet, ze willen voor 1,3 miljard ombuigen, niet voor de complete 2 miljard die er bezuinigd wordt. Ze willen de langstudeerboete geschrapt zien en de maatschappelijke diensttijd en de verlengde schooldag voor kansarme kinderen behouden. Verder moet er wat hen betreft een streep door de bezuiniging op lerarensalarissen. Niets over de bezuiniging op de wetenschapsbeurzen die ook al komend jaar in gaat.
Nog 700 miljoen structureel is natuurlijk wel veel. Zeker omdat duidelijk is dat BBB, PVV en VVD redelijk fel tegen accijnsverhogingen zijn.quote:Op zaterdag 23 november 2024 22:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Okay, zou wel goed zijn als ze daar ook nog wat voor verzinnen.
Het gaat me vooral om de 'pragmatische' houding. Dat is niet alleen D66 kwalijk te nemen maar past bij Nederland. Het meebuigen, het gezellig houden met elkaar, weinig intellectueel coherent. Dit hadden Wilders en zijn mentor Bolkestein goed in de smiezen. In feite hijst D66 de witte vlag, inzake de hearts and minds. De ideologische oorlog.quote:Op zaterdag 23 november 2024 22:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar in hoeverre maakt overal rucksichtslos tegenstemmen het er beter op?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
Dat ligt natuurlijk aan je eigen doelen en wat je échte drijfveren en prioriteiten zijn. Wat deze bevoorrechte club mensen echt wil, je echte motivatie.quote:Op zaterdag 23 november 2024 22:15 schreef Hexagon het volgende:
Sowieso is het strategisch niet handig als D66 altijd bij de PvdA op schoot zit. Ook voor de PvdA niet.
Er is een soort optimale grootte van partijen om verschillend genoeg te zijn maar niet zo splinterig dat je wordt overgeslagen door de kiezer. Elke fusie verliest leden aan de randjes maar wint ook weer terug doordat ze groter zijn. Geen idee waar het optimum zit. Zolang rechtse splinters als in het verleden FvD, BBB, en nu JA21 (70.000 stemmen) overal mogen aanschuiven ligt het equilibrium op rechts wel aan de kleine kant. De grote partijen zijn daar dan ook heel volatiel.quote:Op zaterdag 23 november 2024 22:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Sowieso is het strategisch niet handig als D66 altijd bij de PvdA op schoot zit. Ook voor de PvdA niet.
Dat ze JA21 erbij hebben gehaald is juist zo briljant, aangezien dit kabinet vooral naar de route via JA21, SGP, FvD en dan 50plus/OPNL keek. Haal je geen van die partijen er bij, dan heeft het kabinet via die route dus nog een uitweg.quote:Op zaterdag 23 november 2024 23:42 schreef VoMy het volgende:
[..]
Er is een soort optimale grootte van partijen om verschillend genoeg te zijn maar niet zo splinterig dat je wordt overgeslagen door de kiezer. Elke fusie verliest leden aan de randjes maar wint ook weer terug doordat ze groter zijn. Geen idee waar het optimum zit. Zolang rechtse splinters als in het verleden FvD, BBB, en nu JA21 (70.000 stemmen) overal mogen aanschuiven ligt het equilibrium op rechts wel aan de kleine kant. De grote partijen zijn daar dan ook heel volatiel.
En met equilibrium bedoel ik: stel je zou als set partijen het gezamenlijke doel hebben om zoveel mogelijk zetels te halen, wat doe je dan?
1 lijst, 2 lijsten, nog meer? En dat het dan niet uitmaakt.
Bronnen bij je onzinnige beweringen, graag. En dan geen buitenlandse, gewoon citaten of moties uit de Kamer of interviews per partij per onzinnige bewering: dus voor zowel VVD, CDA als CU dat ze het demonstratierecht willen inperken en dat ze het betwisten van het bestaansrecht van Israël strafbaar willen stellen.quote:Op zondag 24 november 2024 11:36 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.theguardian.c(...)ight-to-be-obnoxious
Goed stuk over selectieve 'vrijheid van meningsuiting' dat je ook zo direct op Nederland kunt plakken. Helaas zitten VVD, CDA en de GristenUnie verlekkerd naar het demonstratierecht te kijken, om dat even goed in te perken. En het bestaansrecht van Israel betwisten mag niet meer.
De evacuatie bij de val van Kabul was een prachtig voorbeeld van het pragmatisme van D66.quote:Op zaterdag 23 november 2024 22:11 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Vertel dan eens, waarom wordt alles dat naar links ruikt er buiten gehouden? Waarom blijft de bezuiniging op hoger onderwijs ongemoeid?
Als ze weer terug gaan naar de Pechtold jaren dan komt de blinde haat van mij iig weer terug. D66 was ooit een bijwagen van PvdA maar het lijkt wel alsof ze sinds Fortuyn/Balkenende definitief liever bij rechts willen horen, zoals het ook hoort bij een belangenvereniging voor de elite.
Het wordt tijd voor een nieuwe Franse Revolutiequote:Op zondag 24 november 2024 12:11 schreef Klopkoek het volgende:
Even weer mijn dagelijkse dosis VVD haat
We stevenen af op een nieuwe klassenmaatschappij, waar vermogenspositie van je ouders weer bepalend is voor je eigen kansen.
https://bsky.app/profile/merijno.bsky.social/post/3lbjk2xonm22c
Bedankt VVD! Racisme en cultuuroorlog als tactisch wapen om deze agenda te maskeren (en vijgenblad voor afbraak van VvMU, demonstratierecht etc).
Yesilgöz kruipt nog dichter tegen de PVV aan
https://www.trouw.nl/opin(...)de-pvv-aan~b5ecb16f/
[ x ]
[ x ]
Sinds de onrust in Amsterdam neemt de criminalisering van het ‘vrije woord’ koortsachtige vormen aan; zo is voorgesteld Instagram-account Cestmocro te verbieden. Maar wat maakt Cestmocro eigenlijk erger dan De Telegraaf? Een krant die progressieve vrouwelijke politici opjaagt, een volstrekt onschuldige Amsterdamse ambtenaar ervan beschuldigde een ‘spil’ te zijn van een ‘moslimkartel’ en waarvan medewerkers dagelijks hitsen tegen moslims die ze een ‘vijfde colonne’ noemen, progressieve Joden wegzetten als ‘media construct’ en vredesactivisten als terroristen.
[...]
Want het ís ongelijk. De vrijheid van meningsuiting is niet „onderhandelbaar” zei Rutte destijds. Tot Sylvana Simons hem op de parlementaire pijnbank legde en hij kermend „woorden doen ertoe” huilde.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ingsverkeer-a4874054
De VVD verdient niets anders dan haat en afschuw, en al die 'samenwerkers' verdienen ook de hel. Met hun 'we willen dat extreem-rechts gaat leveren met hun plannen'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |