quote:Op donderdag 21 november 2024 21:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
Of is dat iets te optimistisch?
Er zitten 44 dagen tussen kandidaatsstelling en verkiezingen, december kan dus niet meer. Er zit ook nog tijd tussen val kabinet en kamerontbinding en tussen kamerontbinding en kandidaatsstelling, maar die zijn niet zo precies vastgepind.quote:Op donderdag 21 november 2024 21:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
Of is dat iets te optimistisch?
"Ik ga daar geen uitspraken over doen".quote:Op donderdag 21 november 2024 22:20 schreef Hexagon het volgende:
Benieuwd wat Schoof voor smoezen heeft
We hebben dezelfde archivaris gebruikt als Teeven, we kunnen het helaas niet meer vinden.quote:Op donderdag 21 november 2024 22:20 schreef Hexagon het volgende:
"Er was geen stuk, want toen ik dat uitsprak had de hon dhet al opgegeten"
Dat weet je wel: het is geen echt stuk, hooguit wat verkenningen, ruwe schetsen. Niets definitiefs. Gewoon wat losse aantekeningen. Stelt niet veel voor.quote:Op donderdag 21 november 2024 22:20 schreef Hexagon het volgende:
"Er was geen stuk, want toen ik dat uitsprak had de hond het al opgegeten"
quote:Op donderdag 21 november 2024 22:20 schreef Hexagon het volgende:
@Black_Baron heeft 'm goed in de smiezen.quote:Na vragen van Trouw stelt premier Schoof dat de notitie van de landsadvocaat niet viel onder het verzoek van de Tweede Kamer, omdat ‘het een onvoltooid conceptstuk betrof’. De uitspraken over ‘geen stukken’ zijn dus ‘steeds in die context gedaan’, aldus een voorlichter van Schoof.bron
"Geen actieve herinnering aan die stukken"quote:Op donderdag 21 november 2024 22:20 schreef Hexagon het volgende:
Nee dat was Rutte.quote:Op donderdag 21 november 2024 22:32 schreef Felagund het volgende:
[..]
"Geen actieve herinnering aan die stukken"
Het woordenspel van Schoof was toen al doorzichtig. Goed bestuur!quote:Op donderdag 21 november 2024 22:19 schreef Szura het volgende:
Zoals iedereen al vermoedde was het volstrekt ongeloofwaardig dat de Landsadvocaat niks genoteerd zou hebben over gesprekken over de eventuele inzet van het noodrecht. Wat blijkt? Er is wel een stuk.
[ x ]
Ik lees het ja, maar ook dat ruikt behoorlijk naar de politiek van Rutte.quote:Op donderdag 21 november 2024 22:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee dat was Rutte.
Zoals ik lees zegt Schoof gewoon dat je het stuk papier verkeerd genoemd hebt en hij daarom echt dacht dat het er niet was.
Neuh, die had echt veel slimmere excuses. Dit is kleuterachtig.quote:Op donderdag 21 november 2024 22:33 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik lees het ja, maar ook dat ruikt behoorlijk naar de politiek van Rutte.
Die van Rutte zijn een beetje van een puber die zijn huiswerk niet heeft gemaakt. Die van Schoof zijn meer van een corpsbal die probeert onder een rondje bar uit te komen nadat hij de mores heeft geschonden.quote:Op donderdag 21 november 2024 22:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Neuh, die had echt veel slimmere excuses. Dit is kleuterachtig.
Is toch logisch. Komt ook veel meer overeen met je eigen standpunten.quote:Op donderdag 21 november 2024 21:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Niet conservatiever dan de gemiddelde SGP stemmer.
Zou ik moeten kiezen tussen SGP en DENK, dan kies ik absoluut voor de laatste.
Denk dat de gelederen gesloten blijven, alleen het NSC had volgens mij bij dit debat toch voor gestemd om alle documenten te krijgen. (Of was dat een ander debat)quote:Op donderdag 21 november 2024 23:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
Gaat dus niet naar de Kamer gestuurd worden. NSC gaat dit niet steunen.
Duh. DENK is overduidelijk veel progressiever dan de SGP (ja, ik ben bekend met de posters...) en daarnaast ook economisch centrum-links. SGP is misschien wel de meest conservatieve/reactionaire partij in heel Europa.quote:Op donderdag 21 november 2024 23:02 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Is toch logisch. Komt ook veel meer overeen met je eigen standpunten.
Ik las verkeerd op van mijn papiertje. Waar ik voorlas geen stuk bedoelde ik n stuk.quote:Op donderdag 21 november 2024 22:20 schreef Hexagon het volgende:
Ja maar was wel een blunder van Van Vroonhoven. Ze zei daarna dat het eenmalig was.quote:Op donderdag 21 november 2024 23:44 schreef Droopie het volgende:
[..]
Denk dat de gelederen gesloten blijven, alleen het NSC had volgens mij bij dit debat toch voor gestemd om alle documenten te krijgen. (Of was dat een ander debat)
Ja klopt, maar als de fractiequote:Op vrijdag 22 november 2024 00:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ja maar was wel een blunder van Van Vroonhoven. Ze zei daarna dat het eenmalig was.
Tja zo kun men elk vernietigend advies over wat men van plan is wel in concept laten.quote:Op donderdag 21 november 2024 22:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
[..]
@:Black_Baron heeft 'm goed in de smiezen.
Dit artikel is van maandag...quote:Op vrijdag 22 november 2024 07:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)-niet-terug-in-kamer
NSC: Omtzigt morgen toch niet terug in Kamer
Wat een vent. Stop er gewoon mee, stekker uit de partij en kabinet en genieten van het welverdiende wachtgeld terwijl hij herstelt.
Die gaan het gewoon negeren en worden bij een volgend incident weer heel woedend over wegkijkers…quote:Op vrijdag 22 november 2024 07:31 schreef winterapfel het volgende:
CBS zegt: De trend dat migranten en hun kinderen steeds beter integreren zet door
https://www.nu.nl/binnenl(...)nten-doorzetten.html
Ben benieuwd hoe dit onderzoek en het CBS zelf geframed gaan worden... Ze passen immers niet bij het immigratieprobleem dat een deel van de kamer beleeft.
Je voert een genocide uit en in plaats van applaus is er een hof dat je wil laten arresteren. The world has gone mad.quote:Op vrijdag 22 november 2024 08:44 schreef Szura het volgende:
Geertje wil wel op bezoek bij de volgende oorlogsmisdadiger. Zou die landverrader deze keer ook weer een vriendschapsspeld dragen?
[ x ]
Ze moeten nog even afwachten tot Pietertje een mening heeft.quote:Op vrijdag 22 november 2024 08:55 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je voert een genocide uit en in plaats van applaus is er een hof dat je wil laten arresteren. The world has gone mad.
Hij verwijst uitdrukkelijk niet naar de acties van het kabinet. Sowieso is heel het pro-genocidekamp in de TK, buiten Chris Stoffer, vooralsnog stil over het arrestatiebevel en de reactie van de Nederlandse regering.
Meer gezeik binnen de coalitie. Ik zeg: Prima!quote:Op vrijdag 22 november 2024 08:44 schreef Szura het volgende:
Geertje wil wel op bezoek bij de volgende oorlogsmisdadiger. Zou die landverrader deze keer ook weer een vriendschapsspeld dragen?
[ x ]
quote:Op vrijdag 22 november 2024 09:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Meer gezeik binnen de coalitie. Ik zeg: Prima!
Negeren negeren negerenquote:Op vrijdag 22 november 2024 08:55 schreef VoMy het volgende:
[..]
Sowieso is heel het pro-genocidekamp in de TK, buiten Chris Stoffer, vooralsnog stil over het arrestatiebevel en de reactie van de Nederlandse regering.
Het is gewoon verontrustend dat ie niet eens verbergt dat ie gesponsord wordt door Isral, en dat ie als coalitieleider gewoon keihard het kabinetsbeleid mbt Isral de vinger geeftquote:Op vrijdag 22 november 2024 08:44 schreef Szura het volgende:
[ x ]
Simpelquote:Op vrijdag 22 november 2024 07:31 schreef winterapfel het volgende:
CBS zegt: De trend dat migranten en hun kinderen steeds beter integreren zet door
Ben benieuwd hoe dit onderzoek en het CBS zelf geframed gaan worden... Ze passen immers niet bij het immigratieprobleem dat een deel van de kamer beleeft.
Ja, dit dus.quote:Op vrijdag 22 november 2024 09:31 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het is gewoon verontrustend dat ie niet eens verbergt dat ie gesponsord wordt door Isral, en dat ie als coalitieleider gewoon keihard het kabinetsbeleid mbt Isral de vinger geeft
Dat zal helaas het verschil niet maken, er is een hele grote groep Nederlanders die met hun onderbuik altijd een andere groep de schuld wil geven, ook al hebben ze er zelf geen directe hinder van. "Ze pakken onze banen, ze pakken onze huizen, ze spreken de taal niet en ze jatten als raven", aldus Joke uit een woonboerderij in de Achterhoek of Barry uit een Vinexwijk.quote:Op vrijdag 22 november 2024 07:31 schreef winterapfel het volgende:
Heb je het onderzoek doorgenomen?quote:Op vrijdag 22 november 2024 07:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die gaan het gewoon negeren en worden bij een volgend incident weer heel woedend over wegkijkers…
Een rationele aanpak is een vies idee voor dit puur ideologisch gedreven kabinet.
Blijft toch knap dit, boos worden op mensen die niet bestaan die dingen zeggen die je zelf verzint.quote:Op vrijdag 22 november 2024 09:42 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat zal helaas het verschil niet maken, er is een hele grote groep Nederlanders die met hun onderbuik altijd een andere groep de schuld wil geven, ook al hebben ze er zelf geen directe hinder van. "Ze pakken onze banen, ze pakken onze huizen, ze spreken de taal niet en ze jatten als raven", aldus Joke uit een woonboerderij in de Achterhoek of Barry uit een Vinexwijk.
quote:Op vrijdag 22 november 2024 09:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Heb je het onderzoek doorgenomen?
quote:In 2023 lag de nettoarbeidsparticipatie bij in Nederland geboren mannen van Turkse, Marokkaanse, Surinaamse of Nederlands-Caribische herkomst ongeveer even hoog als dat van hun leeftijdsgenoten (zie hoofdstuk 4). Deze herkomstverschillen zijn tijdens het afgelopen decennium nog niet eerder zo klein geweest.
quote:
Minder geregistreerde verdachten in alle herkomstgroepen
In alle hier onderzochte groepen is het aandeel verdachten fors gedaald. De daling was het sterkst bij de tweede generatie met twee in het buitenland geboren ouders.
(...)
Bij mensen met een herkomst buiten Europa ligt het aandeel verdachten boven het gemiddelde. Dat geldt vooral voor mensen van Nederlands-Caribische (3,2 procent), Somalische (3,2 procent) en Marokkaanse (2,8 procent) herkomst. Wel ligt het aandeel verdachten in al deze groepen aanzienlijk lager dan in 2005.
https://longreads.cbs.nl/integratie-en-samenleven-2024/onderwijs/quote:Toename havo- of vwo-advies bij tweede generatie met twee buitenlandse ouders
Nog niet, wat is jou opgevallen?quote:Op vrijdag 22 november 2024 09:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Heb je het onderzoek doorgenomen?
Wellicht heeft hij aan jou een voorbeeld genomen?quote:Op vrijdag 22 november 2024 09:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Blijft toch knap dit, boos worden op mensen die niet bestaan die dingen zeggen die je zelf verzint.
Of, de groep die de Barry's en Joke's al decennia verwijt niet op de juiste partijen te stemmen, niet de juiste informatiebronnen te lezen, niet de juiste zorgen te hebben, niet de juiste morele standaard te genieten en in het algemeen als 'domrechtse' tokkies het land verzieken?quote:Op vrijdag 22 november 2024 09:42 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat zal helaas het verschil niet maken, er is een hele grote groep Nederlanders die met hun onderbuik altijd een andere groep de schuld wil geven, ook al hebben ze er zelf geen directe hinder van. "Ze pakken onze banen, ze pakken onze huizen, ze spreken de taal niet en ze jatten als raven", aldus Joke uit een woonboerderij in de Achterhoek of Barry uit een Vinexwijk.
Waar doe ik dat precies? Ik zeg slechts iets over hoe ik verwacht dat jouw geestverwanten er mee om zullen gaan.quote:Op vrijdag 22 november 2024 10:44 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom schreeuw je er dan over?
Tja, maar ook dit:quote:Op vrijdag 22 november 2024 10:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
https://longreads.cbs.nl/integratie-en-samenleven-2024/onderwijs/
Ik lees in ieder geval in de samenvatting niets waaruit zou blijken dat er geen integratieprobleem is. Dat het probleem kleiner is dan 2005 is goed, maar er zijn heel duidelijke diminishing returns. Het ligt, zoals altijd natuurlijk, veel genuanceerder dan de verslaggever inclusie van nu.nl het omschrijft.quote:Het percentage verdachten van een misdrijf neemt al jaren af, maar de mate van oververtegenwoordiging van verdachten met een buitenlandse herkomst blijft stabiel. Mannen van de tweede generatie van Marokkaanse, Nederlands-Caribische en Surinaamse herkomst zijn relatief vaak verdachte
Wie zijn mijn zogenaamde geestverwanten in de Kamer? Vreemde manier van discussiren blijft het toch, je zo bezighouden met wat anderen misschien gaan vinden over iets wat je zelf niet eens gelezen hebt.quote:Op vrijdag 22 november 2024 10:47 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Waar doe ik dat precies? Ik zeg slechts iets over hoe ik verwacht dat jouw geestverwanten er mee om zullen gaan.
Het past prima bij de retoriek over dat immigratieprobleem. Op een paar hardliners na zeggen de meeste mensen van die kant vooral:quote:Op vrijdag 22 november 2024 07:31 schreef winterapfel het volgende:
Ik word hier echt wel moe van.quote:Op vrijdag 22 november 2024 10:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Tja, maar ook dit:
[..]
Ik lees in ieder geval in de samenvatting niets waaruit zou blijken dat er geen integratieprobleem is. Dat het probleem kleiner is dan 2005 is goed, maar er zijn heel duidelijke diminishing returns. Het ligt, zoals altijd natuurlijk, veel genuanceerder dan de verslaggever inclusie van nu.nl het omschrijft.
En ik maar denken dat we zo'n Marokkanenprobleem hadden, dat is toch het officile kabinetsstandpunt? 2,8% verdacht, nog minder dus daadwerkelijk dader, daar kun je toch geen hele groep op aanspreken?quote:Op vrijdag 22 november 2024 10:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
https://longreads.cbs.nl/integratie-en-samenleven-2024/onderwijs/
Sowieso vind ik de term "Marokkanenprobleem" een nogal naargeestige term, snap niet dat politici deze zo makkelijk in de mond nemen.quote:Op vrijdag 22 november 2024 11:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
En ik maar denken dat we zo'n Marokkanenprobleem hadden, dat is toch het officile kabinetsstandpunt? 2,8% verdacht, nog minder dus daadwerkelijk dader, daar kun je toch geen hele groep op aanspreken?
Het probleem bestaat natuurlijk wel degelijk, en vooral in de groep jonge mannen. Van de groep 18-25 jaar wordt 5% van de mannen verdacht van een misdrijf. Een verhouding van 1 op de 20 is gewoon fors, en dan laten we het dark number even buiten beschouwing.quote:Op vrijdag 22 november 2024 11:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
En ik maar denken dat we zo'n Marokkanenprobleem hadden, dat is toch het officile kabinetsstandpunt? 2,8% verdacht, nog minder dus daadwerkelijk dader, daar kun je toch geen hele groep op aanspreken?
Het is redelijk vergelijkbaar met autochtone armeren.
Je vergeet een vraag.quote:Op vrijdag 22 november 2024 10:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wie zijn mijn zogenaamde geestverwanten in de Kamer? Vreemde manier van discussiren blijft het toch, je zo bezighouden met wat anderen misschien gaan vinden over iets wat je zelf niet eens gelezen hebt.
Ik wel. Dergelijke retoriek resoneert geweldig bij de achterban…quote:Op vrijdag 22 november 2024 11:04 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Sowieso vind ik de term "Marokkanenprobleem" een nogal naargeestige term, snap niet dat politici deze zo makkelijk in de mond nemen.
Bij de 12-18 jarigen is het 3,1%: https://www.nji.nl/cijfer(...)treerde%20verdachten.quote:Op vrijdag 22 november 2024 11:19 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Het probleem bestaat natuurlijk wel degelijk, en vooral in de groep jonge mannen. Van de groep 18-25 jaar wordt 5% van de mannen verdacht van een misdrijf. Een verhouding van 1 op de 20 is gewoon fors, en dan laten we het dark number even buiten beschouwing.
Wel als die groep dus ver bovengemiddeld bijdraagt.quote:Op vrijdag 22 november 2024 11:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je zegt dat het genegeerd gaat worden, dan ga je er dus vanuit dat het rapport jouw oordeel bevestigt.quote:Op vrijdag 22 november 2024 11:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Je vergeet een vraag.
Waar schreeuw ik precies over de inhoud van het rapport?
Een verstandige opmerking van jou. Sinds 9/11 is rechts hier continu mee bezig, met dit soort dingen.quote:Op vrijdag 22 november 2024 12:00 schreef Kickinalfa het volgende:
Eigenlijk veel ernstiger is dat we relgedrag van jongeren maar weer eens aangrijpen voor iets veel serieuzers, namelijk de overheid die overal met je mee gaat lezen.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)uteling-af-te-breken
Exact!quote:Op vrijdag 22 november 2024 11:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bij de 12-18 jarigen is het 3,1%: https://www.nji.nl/cijfer(...)treerde%20verdachten.
En dat wijkt niet zo ver af van het gemiddelde, we hebben dan vooral een jongerenprobleem als jij dit zo schokkend vindt. Of een armoedeprobleem, want dat is het eigenlijk.
Ja, we hebben een probleem met jonge mannen die in moeilijke gezinnen opgroeien binnen armoedige omstandigheden. Dat zijn zwaar criminogene omstandigheden en leidt dus tot criminaliteit en andere ellende. En als dat bij Marokkanen bovenmatig vaak het geval is, hebben we dus een probleem met Marokkanen.quote:Op vrijdag 22 november 2024 11:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bij de 12-18 jarigen is het 3,1%: https://www.nji.nl/cijfer(...)treerde%20verdachten.
En dat wijkt niet zo ver af van het gemiddelde, we hebben dan vooral een jongerenprobleem als jij dit zo schokkend vindt. Of een armoedeprobleem, want dat is het eigenlijk.
Moreel baken Raymond is vast bereid om voor een vriendenprijsje wat boerderijtjes over te nemen!quote:Op vrijdag 22 november 2024 12:27 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ops-cda-bbb-minister
Christenen = collaborateurs met extreem-rechts
Geesten rijp maken om CDA weer aan boord te laten stappen tzt
'Mestverkenner'quote:Op vrijdag 22 november 2024 12:27 schreef Klopkoek het volgende:
Maar dan kijk jij, net als het huidige kabinet, dus naar de verkeerde factor. Het probleem ligt dus niet bij het Marokkaan zijn, maar bij de armoede. Los dat op en het probleem is opgelost, voor iedereen.quote:Op vrijdag 22 november 2024 12:30 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ja, we hebben een probleem met jonge mannen die in moeilijke gezinnen opgroeien binnen armoedige omstandigheden. Dat zijn zwaar criminogene omstandigheden en leidt dus tot criminaliteit en andere ellende. En als dat bij Marokkanen bovenmatig vaak het geval is, hebben we dus een probleem met Marokkanen.
Dan kun je zeggen dat als je corrigeert voor al die factoren het probleem wel meevalt, maar het probleem is precies even groot gebleven.
Wil je stoppen steeds groepen aan te vallen, je bent wat dat betreft echt nog erger dan het huidige kabinet.quote:Op vrijdag 22 november 2024 12:27 schreef Klopkoek het volgende:
Hoe is dat schreeuwen over het rapport?quote:Op vrijdag 22 november 2024 12:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je zegt dat het genegeerd gaat worden, dan ga je er dus vanuit dat het rapport jouw oordeel bevestigt.
Ik ben beelddenker dus ik kreeg er ook dat soort beelden bijquote:Op vrijdag 22 november 2024 12:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik zie al een soldaat voor me die met een verrekijker in een mesthoop ligt.
Marco Pastors was laatst zo’n beetje het verstandige geluid in het midden (bij WNL op zondagquote:Op vrijdag 22 november 2024 12:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar dan kijk jij, net als het huidige kabinet, dus naar de verkeerde factor. Het probleem ligt dus niet bij het Marokkaan zijn, maar bij de armoede. Los dat op en het probleem is opgelost, voor iedereen.
Dit is alsof je zegt "we hebben ontdekt dat mensen in een flat vaker crimineel zijn, we slopen dus alle flats maar doen verder niks aan hun omstandigheden". Dat werkt niet. De flat is namelijk geen oorzaak. Zo is het hebben van een Marokkaans achtergrond ook geen oorzaak, in elk geval niet d oorzaak (het is voor mensen met die achtergrond door discriminatie natuurlijk wel lastiger om uit de armoede te komen, dat is wel een deel van het probleem).
Alleen is armoede oplossen een utopie, zelfs als je geheel theoretisch iedere volwassene een basisinkomen van 30.000 zou geven en de prijzen zouden gelijk blijven dan nog zou een vrij groot deel van de maatschappij in armoede terechtkomen, heel veel mensen zijn simpelweg te dom (no offense) om met geld om te gaan.quote:Op vrijdag 22 november 2024 12:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar dan kijk jij, net als het huidige kabinet, dus naar de verkeerde factor. Het probleem ligt dus niet bij het Marokkaan zijn, maar bij de armoede. Los dat op en het probleem is opgelost, voor iedereen.
Dit is alsof je zegt "we hebben ontdekt dat mensen in een flat vaker crimineel zijn, we slopen dus alle flats maar doen verder niks aan hun omstandigheden". Dat werkt niet. De flat is namelijk geen oorzaak. Zo is het hebben van een Marokkaans achtergrond ook geen oorzaak, in elk geval niet d oorzaak (het is voor mensen met die achtergrond door discriminatie natuurlijk wel lastiger om uit de armoede te komen, dat is wel een deel van het probleem).
Armoede oplossen is inderdaad een utopie. De negatieve gevolgen van armoede zijn echter voor een aanzienlijk deel wel op te lossen / verzachten/ mitigeren.quote:Op vrijdag 22 november 2024 13:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Alleen is armoede oplossen een utopie, zelfs als je geheel theoretisch iedere volwassene een basisinkomen van 30.000 zou geven en de prijzen zouden gelijk blijven dan nog zou een vrij groot deel van de maatschappij in armoede terechtkomen, heel veel mensen zijn simpelweg te dom (no offense) om met geld om te gaan.
Ik zou het niet dom noemen, aangezien ik als geldbuddy zelfs univeritair opgeleiden tegen ben gekomen die alles met geld eng en abstract vinden. Zodra er cijfers staan, haken ze af. Mensen die bij bedragen optellen echt kijken alsof ze water zien branden.quote:Op vrijdag 22 november 2024 13:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Alleen is armoede oplossen een utopie, zelfs als je geheel theoretisch iedere volwassene een basisinkomen van 30.000 zou geven en de prijzen zouden gelijk blijven dan nog zou een vrij groot deel van de maatschappij in armoede terechtkomen, heel veel mensen zijn simpelweg te dom (no offense) om met geld om te gaan.
Het is niet alleen armoede natuurlijk, dat is veel te simplistisch. Het is ook de grootte van het gezin, het hebben van een eercultuur, een autoritaire manier van opvoeden, de rolverdeling thuis, criminele peers in je omgeving, ontbreken van positieve rolmodellen, emotionele verwaarlozing thuis, etcetera.quote:Op vrijdag 22 november 2024 12:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is wel alleen armoede, als je daarop corrigeert zitten ze al onder de autochtone bevolking qua percentage criminaliteit.quote:Op vrijdag 22 november 2024 13:35 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Het is niet alleen armoede natuurlijk, dat is veel te simplistisch. Het is ook de grootte van het gezin, het hebben van een eercultuur, een autoritaire manier van opvoeden, de rolverdeling thuis, criminele peers in je omgeving, ontbreken van positieve rolmodellen, emotionele verwaarlozing thuis, etcetera.
Dat hele cluster van factoren scoren Marokkanen gemiddeld veel slechter op dan het gemiddelde in de samenleving.
Maaarr als je corrigeert voor al die factoren valt het inderdaad mee. Wat je daar dan mee aantoont is mij alleen een raadsel. Het Nederlandse stikstofprobleem valt ook reuze mee zolang je corrigeert voor het aantal veebedrijven en snelwegen.
Dit klopt simpelweg niet. Lees bijvoorbeeld maar vanaf paragraaf 8.6.3:quote:Op vrijdag 22 november 2024 13:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is wel alleen armoede, als je daarop corrigeert zitten ze al onder de autochtone bevolking qua percentage criminaliteit.
Ook dit is gewoon lang en breed vastgesteld. Opvoedstijl in Marokkaanse gezinnen is duidelijk autoritairder dan de autoritatieve opvoedstijl in veel Nederlandse gezinnen. Eercultuur is echt een verschil. Rolverdeling man-vrouw is traditioneler (dus moeilijker om aan armoede te ontworstelen). Contact met criminele peers in de wijk is echt hoger.quote:Dus nee, de rest wat je er bij sleept is echt gewoon onzin. Je hele stelling dat Marokkanen daar slechter zouden scoren is trouwens net zulke onzin.
Grappig trouwens om Esmah Lahlah als verklarende bron in dit onderzoek voorkomt.quote:In onderzoek naar de verschillen in crimineel gedrag tussen herkomstgroepen toonde Lahlah (2013) aan in een studie waarin ze 15- tot 18‑jarigen met een Nederlandse en Nederlands-Marokkaanse achtergrond vergeleek, dat het getuige zijn van geweld tussen ouders bijdroeg aan een verhoogde kans dat jeugdigen uit deze groep zelf gewelddadige delicten begingen.
Dat zal allemaal. Maar hoe relevant is dat nog werkelijk bij het behandelen van relschoppers die tot de derde of zelfs vierde generatie behoren. Wat mij betreft zijn dat gewoon Nederlanders.quote:Op vrijdag 22 november 2024 13:46 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Dit klopt simpelweg niet. Lees bijvoorbeeld maar vanaf paragraaf 8.6.3:
https://longreads.cbs.nl/(...)lde-jongvolwassenen/
[..]
Ook dit is gewoon lang en breed vastgesteld. Opvoedstijl in Marokkaanse gezinnen is duidelijk autoritairder dan de autoritatieve opvoedstijl in veel Nederlandse gezinnen. Eercultuur is echt een verschil. Rolverdeling man-vrouw is traditioneler (dus moeilijker om aan armoede te ontworstelen). Contact met criminele peers in de wijk is echt hoger.
Als je bronnen wil kan ik ze best voor je zoeken.
Ik zie hier alleen maar argumenten in om een progressieve politiek te voeren in plaats van een SGP-PVV kongsi (typische SGP gemeenten hebben ook zo hun problemen met geweld, verkrachtingen en drugsgebruik).quote:Op vrijdag 22 november 2024 13:46 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Dit klopt simpelweg niet. Lees bijvoorbeeld maar vanaf paragraaf 8.6.3:
https://longreads.cbs.nl/(...)lde-jongvolwassenen/
[..]
Ook dit is gewoon lang en breed vastgesteld. Opvoedstijl in Marokkaanse gezinnen is duidelijk autoritairder dan de autoritatieve opvoedstijl in veel Nederlandse gezinnen. Eercultuur is echt een verschil. Rolverdeling man-vrouw is traditioneler (dus moeilijker om aan armoede te ontworstelen). Contact met criminele peers in de wijk is echt hoger.
Als je bronnen wil kan ik ze best voor je zoeken.
Ja, je moet die groep verheffen. Veel energie, tijd en geld tegenaan gooien, want het is een complex probleem.quote:Op vrijdag 22 november 2024 13:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik zie hier alleen maar argumenten in om een progressieve politiek te voeren in plaats van een SGP-PVV kongsi (typische SGP gemeenten hebben ook zo hun problemen met geweld, verkrachtingen en drugsgebruik).
Het is niet alleen een kwestie van (meer) geld, zou ik zeggen. Ook gewoon beleid, verdienmodelletjes en politieke keuzes.quote:Op vrijdag 22 november 2024 14:02 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ja, je moet die groep verheffen. Veel energie, tijd en geld tegenaan gooien, want het is een complex probleem.
Het is ook compleet niet waar dat het mogelijk is voor de politie om mee te lezen in chatgroepen zonder hierbij afbreuk te doen aan de encryptie en daarmee geborgde privacy. Je kunt bij het inbouwen van een achterdeur niet garanderen dat alleen de politie hiervan gebruik kan maken. Een app is veilig, of niet. Daar zit niks tussen.quote:Op vrijdag 22 november 2024 12:00 schreef Kickinalfa het volgende:
Eigenlijk veel ernstiger is dat we relgedrag van jongeren maar weer eens aangrijpen voor iets veel serieuzers, namelijk de overheid die overal met je mee gaat lezen.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)uteling-af-te-breken
Deze simplisme heb ik al eerder voor je ontkracht.quote:Op vrijdag 22 november 2024 13:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Als ze niet met een eigen account in de groep zelf zitten - wat ze dus blijkbaar niet of niet zomaar mogen - dan is de politie echt compleet kansloos ten opzichte van een Signal bijvoorbeeld. Kun je wetten en moties aannemen tot je een ons weegt, het enige wat dan iets doet is het verbieden van de app.quote:Op vrijdag 22 november 2024 14:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is ook compleet niet waar dat het mogelijk is voor de politie om mee te lezen in chatgroepen zonder hierbij afbreuk te doen aan de encryptie en daarmee geborgde privacy. Je kunt bij het inbouwen van een achterdeur niet garanderen dat alleen de politie hiervan gebruik kan maken. Een app is veilig, of niet. Daar zit niks tussen.
Huh? opbokken!quote:De Nederlandse politie moet meer bevoegdheid krijgen om mee te lezen in niet-openbare online chatgroepen, zei Van Weel vanochtend in de Volkskrant. Chat-apps en appgroepen zijn een onmisbaar element van ons dagelijks leven geworden en dat heeft impact op de openbare orde en veiligheid, zegt hij.
Ja, en apps verbieden gaat ook nergens over. Je kunt het misschien moeilijk maken voor je moeder om Signal te installeren, maar een crimineel wordt niet tegengehouden door het feit dat zo'n app wel of niet in de Nederlandse App Store staat.quote:Op vrijdag 22 november 2024 14:22 schreef VoMy het volgende:
[..]
Als ze niet met een eigen account in de groep zelf zitten - wat ze dus blijkbaar niet of niet zomaar mogen - dan is de politie echt compleet kansloos ten opzichte van een Signal bijvoorbeeld. Kun je wetten en moties aannemen tot je een ons weegt, het enige wat dan iets doet is het verbieden van de app.
Dat valt toch goed mee? Er komt toch met enige regelmaat toch weer een bericht naar buiten dat de politie (of andere veiligheidsdiensten) er toch in geslaagd is om zo'n berichtendienst te kraken - waar dan vaak in een golf honderden/duizenden arrestaties op volgen?quote:Op vrijdag 22 november 2024 14:22 schreef VoMy het volgende:
[..]
Als ze niet met een eigen account in de groep zelf zitten - wat ze dus blijkbaar niet of niet zomaar mogen - dan is de politie echt compleet kansloos ten opzichte van een Signal bijvoorbeeld. Kun je wetten en moties aannemen tot je een ons weegt, het enige wat dan iets doet is het verbieden van de app.
De berichtendiensten die de politie wel eens kraakt gebruiken 'geheime' versleutelmechanismes waarvan de correctheid en veiligheid dus niet bekend is - en dus wel eens tegenvalt. Signal geeft daarentegen volledige openheid in de werking van hun versleuteling en implementatie, en zo valt te zien dat ze op een zeer correcte manier een in principe onkraakbaar concept ingebouwd hebben.quote:Op vrijdag 22 november 2024 14:46 schreef JAM het volgende:
[..]
Dat valt toch goed mee? Er komt toch met enige regelmaat toch weer een bericht naar buiten dat de politie (of andere veiligheidsdiensten) er toch in geslaagd is om zo'n berichtendienst te kraken - waar dan vaak in een golf honderden/duizenden arrestaties op volgen?
Er zijn inderdaad de laatste jaren een aantal van die netwerken opgerold (EncroChat, Sky ECC, etc.), maar eigenlijk altijd doordat de politie toegang kreeg tot de server. Bij mijn weten is zoiets met Signal nog nooit gebeurd en is het technisch ook niet eens mogelijk om de inhoud van de berichten te lezen als je wel toegang zou hebben tot de servers van Signal.quote:Op vrijdag 22 november 2024 14:46 schreef JAM het volgende:
[..]
Dat valt toch goed mee? Er komt toch met enige regelmaat toch weer een bericht naar buiten dat de politie (of andere veiligheidsdiensten) er toch in geslaagd is om zo'n berichtendienst te kraken - waar dan vaak in een golf honderden/duizenden arrestaties op volgen?
Hoe doe je afbreuk aan de rechtsstaat als je bevoegdheden vastlegt in een wet en de inzet daarvan onderwerpt aan rechterlijk toezicht?quote:Op vrijdag 22 november 2024 14:29 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Huh? opbokken!
VVD weer op justitie, dan weet je dat de rechtstaat wordt gesloopt waar je bij staat.
Omdat het niet kan. Zo simpel is het. Als de politie kan meelezen, kan iedereen het. Er is niet zoiets als een achterdeur waarvan je kunt controleren wie er wel en geen gebruik van kan maken.quote:Op vrijdag 22 november 2024 14:57 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Hoe doe je afbreuk aan de rechtsstaat als je bevoegdheden vastlegt in een wet en de inzet daarvan onderwerpt aan rechterlijk toezicht?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |