quote:Op donderdag 21 november 2024 21:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
Of is dat iets te optimistisch?
Er zitten 44 dagen tussen kandidaatsstelling en verkiezingen, december kan dus niet meer. Er zit ook nog tijd tussen val kabinet en kamerontbinding en tussen kamerontbinding en kandidaatsstelling, maar die zijn niet zo precies vastgepind.quote:Op donderdag 21 november 2024 21:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
Of is dat iets te optimistisch?
"Ik ga daar geen uitspraken over doen".quote:Op donderdag 21 november 2024 22:20 schreef Hexagon het volgende:
Benieuwd wat Schoof voor smoezen heeft
We hebben dezelfde archivaris gebruikt als Teeven, we kunnen het helaas niet meer vinden.quote:Op donderdag 21 november 2024 22:20 schreef Hexagon het volgende:
"Er was geen stuk, want toen ik dat uitsprak had de hon dhet al opgegeten"
Dat weet je wel: het is geen echt stuk, hooguit wat verkenningen, ruwe schetsen. Niets definitiefs. Gewoon wat losse aantekeningen. Stelt niet veel voor.quote:Op donderdag 21 november 2024 22:20 schreef Hexagon het volgende:
"Er was geen stuk, want toen ik dat uitsprak had de hond het al opgegeten"
quote:Op donderdag 21 november 2024 22:20 schreef Hexagon het volgende:
@Black_Baron heeft 'm goed in de smiezen.quote:Na vragen van Trouw stelt premier Schoof dat de notitie van de landsadvocaat niet viel onder het verzoek van de Tweede Kamer, omdat ‘het een onvoltooid conceptstuk betrof’. De uitspraken over ‘geen stukken’ zijn dus ‘steeds in die context gedaan’, aldus een voorlichter van Schoof.bron
"Geen actieve herinnering aan die stukken"quote:Op donderdag 21 november 2024 22:20 schreef Hexagon het volgende:
Nee dat was Rutte.quote:Op donderdag 21 november 2024 22:32 schreef Felagund het volgende:
[..]
"Geen actieve herinnering aan die stukken"
Het woordenspel van Schoof was toen al doorzichtig. Goed bestuur!quote:Op donderdag 21 november 2024 22:19 schreef Szura het volgende:
Zoals iedereen al vermoedde was het volstrekt ongeloofwaardig dat de Landsadvocaat niks genoteerd zou hebben over gesprekken over de eventuele inzet van het noodrecht. Wat blijkt? Er is wel een stuk.
[ x ]
Ik lees het ja, maar ook dat ruikt behoorlijk naar de politiek van Rutte.quote:Op donderdag 21 november 2024 22:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee dat was Rutte.
Zoals ik lees zegt Schoof gewoon dat je het stuk papier verkeerd genoemd hebt en hij daarom echt dacht dat het er niet was.
Neuh, die had echt veel slimmere excuses. Dit is kleuterachtig.quote:Op donderdag 21 november 2024 22:33 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik lees het ja, maar ook dat ruikt behoorlijk naar de politiek van Rutte.
Die van Rutte zijn een beetje van een puber die zijn huiswerk niet heeft gemaakt. Die van Schoof zijn meer van een corpsbal die probeert onder een rondje bar uit te komen nadat hij de mores heeft geschonden.quote:Op donderdag 21 november 2024 22:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Neuh, die had echt veel slimmere excuses. Dit is kleuterachtig.
Is toch logisch. Komt ook veel meer overeen met je eigen standpunten.quote:Op donderdag 21 november 2024 21:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Niet conservatiever dan de gemiddelde SGP stemmer.
Zou ik moeten kiezen tussen SGP en DENK, dan kies ik absoluut voor de laatste.
Denk dat de gelederen gesloten blijven, alleen het NSC had volgens mij bij dit debat toch voor gestemd om alle documenten te krijgen. (Of was dat een ander debat)quote:Op donderdag 21 november 2024 23:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
Gaat dus niet naar de Kamer gestuurd worden. NSC gaat dit niet steunen.
Duh. DENK is overduidelijk veel progressiever dan de SGP (ja, ik ben bekend met de posters...) en daarnaast ook economisch centrum-links. SGP is misschien wel de meest conservatieve/reactionaire partij in heel Europa.quote:Op donderdag 21 november 2024 23:02 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Is toch logisch. Komt ook veel meer overeen met je eigen standpunten.
Ik las verkeerd op van mijn papiertje. Waar ik voorlas geen stuk bedoelde ik n stuk.quote:Op donderdag 21 november 2024 22:20 schreef Hexagon het volgende:
Ja maar was wel een blunder van Van Vroonhoven. Ze zei daarna dat het eenmalig was.quote:Op donderdag 21 november 2024 23:44 schreef Droopie het volgende:
[..]
Denk dat de gelederen gesloten blijven, alleen het NSC had volgens mij bij dit debat toch voor gestemd om alle documenten te krijgen. (Of was dat een ander debat)
Ja klopt, maar als de fractiequote:Op vrijdag 22 november 2024 00:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ja maar was wel een blunder van Van Vroonhoven. Ze zei daarna dat het eenmalig was.
Tja zo kun men elk vernietigend advies over wat men van plan is wel in concept laten.quote:Op donderdag 21 november 2024 22:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
[..]
@:Black_Baron heeft 'm goed in de smiezen.
Dit artikel is van maandag...quote:Op vrijdag 22 november 2024 07:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)-niet-terug-in-kamer
NSC: Omtzigt morgen toch niet terug in Kamer
Wat een vent. Stop er gewoon mee, stekker uit de partij en kabinet en genieten van het welverdiende wachtgeld terwijl hij herstelt.
Die gaan het gewoon negeren en worden bij een volgend incident weer heel woedend over wegkijkers…quote:Op vrijdag 22 november 2024 07:31 schreef winterapfel het volgende:
CBS zegt: De trend dat migranten en hun kinderen steeds beter integreren zet door
https://www.nu.nl/binnenl(...)nten-doorzetten.html
Ben benieuwd hoe dit onderzoek en het CBS zelf geframed gaan worden... Ze passen immers niet bij het immigratieprobleem dat een deel van de kamer beleeft.
Je voert een genocide uit en in plaats van applaus is er een hof dat je wil laten arresteren. The world has gone mad.quote:Op vrijdag 22 november 2024 08:44 schreef Szura het volgende:
Geertje wil wel op bezoek bij de volgende oorlogsmisdadiger. Zou die landverrader deze keer ook weer een vriendschapsspeld dragen?
[ x ]
Ze moeten nog even afwachten tot Pietertje een mening heeft.quote:Op vrijdag 22 november 2024 08:55 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je voert een genocide uit en in plaats van applaus is er een hof dat je wil laten arresteren. The world has gone mad.
Hij verwijst uitdrukkelijk niet naar de acties van het kabinet. Sowieso is heel het pro-genocidekamp in de TK, buiten Chris Stoffer, vooralsnog stil over het arrestatiebevel en de reactie van de Nederlandse regering.
Meer gezeik binnen de coalitie. Ik zeg: Prima!quote:Op vrijdag 22 november 2024 08:44 schreef Szura het volgende:
Geertje wil wel op bezoek bij de volgende oorlogsmisdadiger. Zou die landverrader deze keer ook weer een vriendschapsspeld dragen?
[ x ]
quote:Op vrijdag 22 november 2024 09:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Meer gezeik binnen de coalitie. Ik zeg: Prima!
Negeren negeren negerenquote:Op vrijdag 22 november 2024 08:55 schreef VoMy het volgende:
[..]
Sowieso is heel het pro-genocidekamp in de TK, buiten Chris Stoffer, vooralsnog stil over het arrestatiebevel en de reactie van de Nederlandse regering.
Het is gewoon verontrustend dat ie niet eens verbergt dat ie gesponsord wordt door Isral, en dat ie als coalitieleider gewoon keihard het kabinetsbeleid mbt Isral de vinger geeftquote:Op vrijdag 22 november 2024 08:44 schreef Szura het volgende:
[ x ]
Simpelquote:Op vrijdag 22 november 2024 07:31 schreef winterapfel het volgende:
CBS zegt: De trend dat migranten en hun kinderen steeds beter integreren zet door
Ben benieuwd hoe dit onderzoek en het CBS zelf geframed gaan worden... Ze passen immers niet bij het immigratieprobleem dat een deel van de kamer beleeft.
Ja, dit dus.quote:Op vrijdag 22 november 2024 09:31 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het is gewoon verontrustend dat ie niet eens verbergt dat ie gesponsord wordt door Isral, en dat ie als coalitieleider gewoon keihard het kabinetsbeleid mbt Isral de vinger geeft
Dat zal helaas het verschil niet maken, er is een hele grote groep Nederlanders die met hun onderbuik altijd een andere groep de schuld wil geven, ook al hebben ze er zelf geen directe hinder van. "Ze pakken onze banen, ze pakken onze huizen, ze spreken de taal niet en ze jatten als raven", aldus Joke uit een woonboerderij in de Achterhoek of Barry uit een Vinexwijk.quote:Op vrijdag 22 november 2024 07:31 schreef winterapfel het volgende:
Heb je het onderzoek doorgenomen?quote:Op vrijdag 22 november 2024 07:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die gaan het gewoon negeren en worden bij een volgend incident weer heel woedend over wegkijkers…
Een rationele aanpak is een vies idee voor dit puur ideologisch gedreven kabinet.
Blijft toch knap dit, boos worden op mensen die niet bestaan die dingen zeggen die je zelf verzint.quote:Op vrijdag 22 november 2024 09:42 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat zal helaas het verschil niet maken, er is een hele grote groep Nederlanders die met hun onderbuik altijd een andere groep de schuld wil geven, ook al hebben ze er zelf geen directe hinder van. "Ze pakken onze banen, ze pakken onze huizen, ze spreken de taal niet en ze jatten als raven", aldus Joke uit een woonboerderij in de Achterhoek of Barry uit een Vinexwijk.
quote:Op vrijdag 22 november 2024 09:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Heb je het onderzoek doorgenomen?
quote:In 2023 lag de nettoarbeidsparticipatie bij in Nederland geboren mannen van Turkse, Marokkaanse, Surinaamse of Nederlands-Caribische herkomst ongeveer even hoog als dat van hun leeftijdsgenoten (zie hoofdstuk 4). Deze herkomstverschillen zijn tijdens het afgelopen decennium nog niet eerder zo klein geweest.
quote:
Minder geregistreerde verdachten in alle herkomstgroepen
In alle hier onderzochte groepen is het aandeel verdachten fors gedaald. De daling was het sterkst bij de tweede generatie met twee in het buitenland geboren ouders.
(...)
Bij mensen met een herkomst buiten Europa ligt het aandeel verdachten boven het gemiddelde. Dat geldt vooral voor mensen van Nederlands-Caribische (3,2 procent), Somalische (3,2 procent) en Marokkaanse (2,8 procent) herkomst. Wel ligt het aandeel verdachten in al deze groepen aanzienlijk lager dan in 2005.
https://longreads.cbs.nl/integratie-en-samenleven-2024/onderwijs/quote:Toename havo- of vwo-advies bij tweede generatie met twee buitenlandse ouders
Nog niet, wat is jou opgevallen?quote:Op vrijdag 22 november 2024 09:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Heb je het onderzoek doorgenomen?
Wellicht heeft hij aan jou een voorbeeld genomen?quote:Op vrijdag 22 november 2024 09:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Blijft toch knap dit, boos worden op mensen die niet bestaan die dingen zeggen die je zelf verzint.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |