quote:Als je zin hebt in een stevige borrel, dan kom je al snel uit op een bel whiskey. Het liefst eentje die is gerijpt in sherry vaten, vanwege de notige en fruitige smaak. Veel whiskey's worden in dit soort vaten gerijpt, maar wie drinkt eigenlijk alle sherry op die in die vaten gemaakt wordt?
Bestaat die sherry sowieso wel? Is ons hele leven één grote leugen? De Keuringsdienst duikt in de schimmige wereld van de rijpingsvaten en doet een paar opmerkelijke ontdekkingen
Goede sherry is een uitstekende aanvulling/toevoeging bij gerechten.quote:Op zondag 2 februari 2025 09:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
tja, Sherry, dat drink ik zelden, hoewel een mooie zoete sherry erg lekker is bij een dessert, alsof je vloeibare krenten drinkt. Een droge is heerlijk in de champignonsoep of saus.
Ja, mijn ouders open het in sloten, goedkoop bocht uit plastic 5 liter containers die in de keuken in flessen sandeman werd gevuld. Dat was het geheim wat je deelde met sandemanquote:Op zondag 2 februari 2025 10:14 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Goede sherry is een uitstekende aanvulling/toevoeging bij gerechten.
Heb hier nog wel wat vintage flessen PX liggen van eind vorige eeuw, lijkt net balsamico qua kleur en viscositeit. Maar ook die zijn bijna niet meer te krijgen, de sherryplas van de jaren '60 en '70 vorig jaar is vrijwel opgedroogd, wegens gebrek aan belangstelling…
Er zijn echt heel mooie droge, medium en zoete sherry'squote:Op zondag 2 februari 2025 12:01 schreef golfer het volgende:
Kan mij niet herinneren dat ik ooit sherry heb gedronken.
Ik wel en vond het gore bittere bocht. Vond in mijn 'jeugd' port beter te drinken. Nu knerst mijn gebit van die zoete troep.quote:Op zondag 2 februari 2025 12:01 schreef golfer het volgende:
Kan mij niet herinneren dat ik ooit sherry heb gedronken.
quote:Seasoned Casks –
Spanish: Pedro Ximenez, Oloroso, Palo Cortado,
Amontillado, Fino, Brandy.
Portugues: Madeira, Porto.
Pedro Ximenez, Oloroso, Palo Cortado,
Amontillado.
Ik wil hem.quote:
Jij kent ongetwijfeld de whiskies van Cley?quote:Op maandag 3 februari 2025 22:01 schreef MadMaster het volgende:
Het grappige is dat ze ook whisky's laten zien die wel degelijk op goede sherryvaten hebben gelegen. Het is niet allemaal bocht, maar je betaalt dus wel voor goede kwaliteit en mede daarom zijn oude bottelingen enorm in prijs gestegen…
Zeker.quote:Op maandag 3 februari 2025 22:03 schreef golfer het volgende:
[..]
Jij kent ongetwijfeld de whiskies van Cley?
Had ik al gezien. En ik ga geen aandeelhouder worden.quote:Op maandag 3 februari 2025 22:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zeker.
Als je wilt, kan je aandeelhouder van ze worden, ze bouwen nu in de buurt van Rotterdam een nieuwe distilleerderij.
Hun whisky's zijn nog jong, maar zijn vaak wel veelbelovend en soms zelfs al prima.
https://www.cleydistillery.com/
Ik ook niet, met z'n nep sherryvaten…quote:Op maandag 3 februari 2025 22:19 schreef golfer het volgende:
[..]
Had ik al gezien. En ik ga geen aandeelhouder worden.
Ik vind weinig dingen lekkerder ruiken dan Oloroso. Ruim tien jaar geleden of zo hadden ze die nog in halve flesjes bij de AH.quote:Op zondag 2 februari 2025 14:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Er zijn echt heel mooie droge, medium en zoete sherry's
Een Venenciador:quote:Op maandag 3 februari 2025 22:35 schreef NoCigar het volgende:
Dat apparaat waarmee ze die sherry uit het vast halen herinner ik me nog wel van de reclames: dat zag er heel strak en apart uit.
Wel knap hoe ze dat doen.quote:
Ja eens, leuke informatieve uitzending.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Verbazingwekkend, er wordt dus tegenwoordig meer Sherryazijn verkocht dan dat er Sherry verkocht wordt. Sherry cask is marketing, heeft nauwelijks een drol te maken met Sherrysmaak zoals het ooit was. Interessant. Meer zulke afleveringen, minder dom doen aan de telefoon.
Eerlijk gezegd is het al weer jaren en jaren geleden dat ik sherry kocht.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:35 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ja eens, leuke informatieve uitzending.
Binnenkort maar eens een sherry kopen, nooit eerder gedronken.
Iemand een suggestie wat wel en welke vooral niet? Zie dat de gall&gall al sherrys van ¤5,- heeft.
De prijs doet mij vermoeden dat dit bocht is
Tip: Voordat je daadwerkelijk sherry koopt, probeer dan ergens eerst iets te proeven.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:35 schreef 111210 het volgende:
[..]
Iemand een suggestie wat wel en welke vooral niet? Zie dat de gall&gall al sherrys van ¤5,- heeft.
Als we bij proeverijen waar ik ben wel eens sherry tussen zit, haken altijd veel mensen af. Het kan een hele mooie diepe smaak hebben maar is wel anders dan de meesten gewend zullen zijn.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:35 schreef 111210 het volgende:
[..]
En als het zoet is, is het natuurlijk foutquote:Op woensdag 5 februari 2025 22:25 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Als we bij proeverijen waar ik ben wel eens sherry tussen zit, haken altijd veel mensen af. Het kan een hele mooie diepe smaak hebben maar is wel anders dan de meesten gewend zullen zijn.
Mooie prijs voor een goeie sherry azijnquote:Op woensdag 5 februari 2025 23:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Hoei, ik zie dat de fles Tradición Pedro Ximénez die hier in de kelder ligt (al jaaaaaaren) een slordige 90 Euro kost.
Had ik al lang gezien.quote:Op donderdag 6 februari 2025 12:33 schreef koffiekoekjes het volgende:
https://www.passievoorwhi(...)-2539-2555-2581.html
Ik heb een open fles gevonden bij een vriend thuis.quote:
Vraag es een dopje.quote:Op donderdag 6 februari 2025 16:12 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb een open fles gevonden bij een vriend thuis.
[ afbeelding ]
Weet niet of dat dezelfde is als die van tijdens de uitzending, er zijn namelijk verschillende versies uit 1960 van die bottelaar: https://www.whiskybase.com/search-v1/?q=strathisla+1960+gm
Eigenlijk wel jammer, maar niet onoverkomelijk. Tenzij misschien je het met meer dingen hebt?quote:Op donderdag 6 februari 2025 12:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Tot een jaar of 10 geleden dronk ik graag mooie Schotse whisky‘s mooie Ierse whisky‘s mooie Nederlandse en Japanse whisky‘s. Van de ene dag op de andere verging het me als captain Haddock, uit kuifje en de picaros
Zo smerig, kon het niet meer drinken. De smaak als rotte kiezen vreselijk.
Tot nu toe nog niet, maar als ik Prof Zonnebloem ooit tegenkom....quote:Op donderdag 6 februari 2025 16:30 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Eigenlijk wel jammer, maar niet onoverkomelijk. Tenzij misschien je het met meer dingen hebt?
Grappig: ik zie de still en weet gelijk weer dat het Sandeman Sherry was, terwijl ik geen enkel Sherry merk kon bedenken toen ik het zat te kijkenquote:
Osbornequote:Op donderdag 6 februari 2025 17:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Grappig: ik zie de still en weet gelijk weer dat het Sandeman Sherry was, terwijl ik geen enkel Sherry merk kon bedenken toen ik het zat te kijken
En die stier die in beeld was was ook van een bepaald merk volgens mij.
Snap dit ook niet. Net als met vis, de lekkerste vis en schaal/schelpdieren exporteren we en de meest smakeloze kweek rommel uit vietnam importeren we weerquote:Op maandag 10 februari 2025 14:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Nederlands rundvlees wordt vooral geëxporteerd naar Frankrijk, waar men er gek op is, en wij halen rundvlees uit Ierland.
Merkwaardig niet? Gelukkig zorgen migranten ervoor dat deze producten toch ook in NL te krijgen zijn en steeds meer gegeten worden. Lamsvlees werd 20-30 jaar geleden nauwelijks gegeten, inmiddels erg populair en helaas ook gillend duur geworden.quote:Op maandag 10 februari 2025 22:33 schreef 111210 het volgende:
[..]
Snap dit ook niet. Net als met vis, de lekkerste vis en schaal/schelpdieren exporteren we en de meest smakeloze kweek rommel uit vietnam importeren we weer
Tha Oirisch foot bored, ya Muppetquote:Op maandag 10 februari 2025 22:40 schreef golfer het volgende:
The Irish foodboard...wij van WC-eend.
Heel wat Fok!voetbalmeets daar gehad bij die pub in Utrecht.quote:Op maandag 10 februari 2025 22:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ierse pub meneer, met Bavaria op de tap.
LOL En die moet je vertrouwen
Ik had de indruk dat de aflevering nog niet af was, toen hij voorbij was. Maar in ieder geval duidelijk gemaakt dat "Iers rundvlees" verder niets meer zegt dan dat de runderen uit Ierland komen. Toch blijven er vragen over.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 12:20 schreef Stansfield het volgende:
Goede aflevering weer. Mooi marketing plaatje doorgeprikt. Zullen alle gezondheidsinfluencers wel van schrikken met hun grasgevoerd vlees. Waarvan het toch niet 100% zeker blijkt te zijn dat het dan ook echt 100% grasgevoerd is. Want die termijn waarop ze op het einde nog graag en krachtvoer kregen vond ik nog vrij lang, zeker als je het vergelijk met de totale leeftijd van een rund voordat het geslacht wordt.
Ik ben bang dat dit helaas weer een aflevering wordt met veel gespeelde domheid aan de telefoon,quote:Op maandag 17 februari 2025 13:06 schreef golfer het volgende:
Vanavond:
De oude Egyptenaren dronken bier omdat het veiliger was dan het meestal verontreinigde Nijlwater. Vanaf de zeventiende eeuw brouwden de Engelsen bier dat extra lang goed bleef voor de verre reis naar de Oost. Dit zogenoemde India Pale Ale, of IPA, bevatte daarom extra hop en wat meer alcohol.
De laatste jaren is IPA weer helemaal hip onder bierliefhebbers. Bij de slijter en in de supermarkt heeft de klant de keuze uit tientallen verschillende IPA's van grote internationale en kleine lokale brouwers. Keuringsdienst van Waarde verbaast zich over het brede aanbod en de variatie in prijs.
Jij hebt nog steeds niet door dat die gespeelde domheid, aan de telefoon of ter plekke, een vast onderdeel is van de uitzending om leveranciers, producenten en andere betrokkenen de onzinnigheid van hun vaak ongefundeerde kretologieën te laten bevestigen?quote:Op maandag 17 februari 2025 15:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dit helaas weer een aflevering wordt met veel gespeelde domheid aan de telefoon,
En daarom bellen ze met eenvoudige winkelmedewerkers? Nee, het dient als "grappig amusement" omdat men meent aan de grootste gemene deler te moeten appelleren. Ik vind het tenenkrommend, totaal uitgemolken en dient nodig vervangen te worden. Bij een aantal afleveringen was het de laatste tijd veel inhoudelijker en waren dan ook veel informatieverquote:Op maandag 17 februari 2025 15:21 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Jij hebt nog steeds niet door dat die gespeelde domheid, aan de telefoon of ter plekke, een vast onderdeel is van de uitzending om leveranciers, producenten en andere betrokkenen de onzinnigheid van hun vaak ongefundeerde kretologieën te laten bevestigen?
Er wordt niet gebeld met willekeurige winkelmedewerkers.quote:Op maandag 17 februari 2025 15:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En daarom bellen ze met eenvoudige winkelmedewerkers? Nee, het dient als "grappig amusement" omdat men meent aan de grootste gemene deler te moeten appelleren. Ik vind het tenenkrommend, totaal uitgemolken en dient nodig vervangen te worden. Bij een aantal afleveringen was het de laatste tijd veel inhoudelijker en waren dan ook veel informatiever
Dat is nou eenmaal het format van het programma.quote:Op maandag 17 februari 2025 15:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik ben bang dat dit helaas weer een aflevering wordt met veel gespeelde domheid aan de telefoon,
En zo uitgemolken als een sketch van Arjan Ederveen, zo moralistisch als Freek de Jonge. Heb het wel gezien, been there, done that. Kom met verfrissende vernieuwing, breng het naar een hoger niveauquote:Op maandag 17 februari 2025 15:56 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat is nou eenmaal het format van het programma.
Nee. Want dat is juist de kracht van het programma. Het programma bestaat niet voor niks al sinds 2003 met 471 min-of-meer soortgelijk opgebouwde afleveringen.quote:Op maandag 17 februari 2025 16:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
En zo uitgemolken als een sketch van Arjan Ederveen, zo moralistisch als Freek de Jonge. Heb het wel gezien, been there, done that. Kom met verfrissende vernieuwing, breng het naar een hoger niveau
Heel Amerikaanse visie die je hebt, dit is wat House MD ook was.quote:Op maandag 17 februari 2025 16:15 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee. Want dat is juist de kracht van het programma. Het programma bestaat niet voor niks al sinds 2003 met 471 min-of-meer soortgelijk opgebouwde afleveringen.
Als er geen behoefte of kijkers meer zouden zijn zou het al lang gestopt zijn.
Jij bent duidelijk niet (meer) de doelgroep van dit programma.
Ken ik niet, dus geen idee waar je het over hebt.quote:Op maandag 17 februari 2025 16:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Heel Amerikaanse visie die je hebt, dit is wat House MD ook was.
Vervang IPA door wijn of door een ander speciaalbier en je kan dezelfde aflevering maken.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:06 schreef golfer het volgende:
Vanavond:
De oude Egyptenaren dronken bier omdat het veiliger was dan het meestal verontreinigde Nijlwater. Vanaf de zeventiende eeuw brouwden de Engelsen bier dat extra lang goed bleef voor de verre reis naar de Oost. Dit zogenoemde India Pale Ale, of IPA, bevatte daarom extra hop en wat meer alcohol.
De laatste jaren is IPA weer helemaal hip onder bierliefhebbers. Bij de slijter en in de supermarkt heeft de klant de keuze uit tientallen verschillende IPA's van grote internationale en kleine lokale brouwers. Keuringsdienst van Waarde verbaast zich over het brede aanbod en de variatie in prijs.
Het zijn ook geen interviews. Het zijn vaak pogingen om iemand te via manipulatie een van te voren bedacht antwoord te laten uitspreken. Bij Keuken viel dat allemaal nog iets meer op.quote:Op maandag 17 februari 2025 16:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En zo uitgemolken als een sketch van Arjan Ederveen, zo moralistisch als Freek de Jonge. Heb het wel gezien, been there, done that. Kom met verfrissende vernieuwing, breng het naar een hoger niveau
Die doet al een paar jaar niet meer mee.quote:Op maandag 17 februari 2025 20:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Bij Teun van de keuken krijg ik vlekken. Wat een zuigende zak
Een goede IPA kan wel lekker zijn.quote:
Compaq 'thuiscomputer van het jaar award'.quote:Op maandag 24 februari 2025 11:37 schreef golfer het volgende:
Vanavond:
Keuringsdienst van Waarde verbaast zich over het enorme aantal wedstrijden en prijswinnaars in de schappen van de grootgrutter, van de Superior Taste Awards tot de Gezonde Innovatie Awards, en van Lekkerste Getest tot Beste Product.
In veel wedstrijden wordt er meer dan één prijs uitgereikt, zodat extra veel producten zo'n felbegeerd winnaarslabel kunnen krijgen. Wie zit er eigenlijk achter al die prijsuitreikingen en heeft een klant daar echt iets aan?
Zo heb je hier in D de DLG prijzen, spottend Deutsche Lidl Gesellschaft genoemdquote:Op maandag 24 februari 2025 12:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Compaq 'thuiscomputer van het jaar award'.
quote:Op maandag 24 februari 2025 11:37 schreef golfer het volgende:
Vanavond:
Keuringsdienst van Waarde verbaast zich over het enorme aantal wedstrijden en prijswinnaars in de schappen van de grootgrutter, van de Superior Taste Awards tot de Gezonde Innovatie Awards, en van Lekkerste Getest tot Beste Product.
In veel wedstrijden wordt er meer dan één prijs uitgereikt, zodat extra veel producten zo'n felbegeerd winnaarslabel kunnen krijgen. Wie zit er eigenlijk achter al die prijsuitreikingen en heeft een klant daar echt iets aan?
Al die wijnprijzen en punten van een “expert” die je gewoon kan kopen als producentquote:Op maandag 24 februari 2025 14:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
In de drankenwereld zijn er ook heel veel awards en predicaten te 'winnen'.
Zoveel zelfs, dat je wel een heel beroerd product moet maken om geen award of predikaat in de wacht te slepen.
Nog even los van het feit dat je zo'n award of predikaat min of meer gewoon kunt kopen...
Dat zeg ik, ja...quote:Op maandag 24 februari 2025 15:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Al die wijnprijzen en punten van een “expert” die je gewoon kan kopen als producent
Want?quote:Op maandag 24 februari 2025 21:46 schreef de_boswachter het volgende:
Banken, verzekeringen, energiemaatschappijen, influencers en supermarkten: de aids van deze maatschappij.
Waarde oordeel en geen wedstrijd.quote:Op maandag 24 februari 2025 21:52 schreef Felagund het volgende:
Meerdere producten 'beste product van het jaar'!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |