Pietverdriet riep dat 15 jaar geleden alquote:Op maandag 25 november 2024 22:28 schreef golfer het volgende:
Kweekzalm is als plofkippen.
De enige zalm die ik koop is sockeye zalm.
Ik al 20 jaar geleden.quote:Op maandag 25 november 2024 22:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Pietverdriet riep dat 15 jaar geleden al
Ik begreep t ook nietquote:Op maandag 25 november 2024 22:02 schreef fespo het volgende:
ze gingen de zalm testen op water, maar er waren geen resultaten.
of heb ik iets gemist? (keek maar half)
quote:
Ik quote wel de verkeerde helaas. Postje eerder dusquote:
😂quote:Op maandag 25 november 2024 22:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Pietverdriet riep dat 15 jaar geleden al
quote:
Lekker hoor…quote:Methylbromide is een stof die de ozonlaag aantast, en het gebruik ervan is sedert 1 januari 2005 door het Montreal Protocol verboden.
Ik kijk nu, maar is weer een ouderwets goede aflevering.quote:Op maandag 2 december 2024 21:55 schreef golfer het volgende:
Dieselolie met water.
Heel duurzaam en milieuvriendelijk.
En de Indo gebruikt het om in te wokken.quote:Op maandag 9 december 2024 21:38 schreef Felagund het volgende:
Slaolie voor de sla is toch een broodje aap?
Grappige man wel.quote:
Toen hij zei dat hij de ‘founder’ was, was ik al klaar met hemquote:Op maandag 9 december 2024 22:01 schreef golfer het volgende:
Gelul van die vent met zijn avocado-olie.
Tenzij je die ongeraffineerde olie koopt. Maar asperge-olie van 25 euro is dan ook weer wat duur.quote:Op maandag 9 december 2024 22:06 schreef golfer het volgende:
Alles is en smaakt dus precies hetzelfde.
Ja, dat vroeg ik mij ook af, maar die is voor geraffineerde olijfolie bijvoorbeeld al hoger dan ongeraffineerde olijfolie.quote:Op maandag 9 december 2024 22:32 schreef NoCigar het volgende:
Het voornaamste verschil in zulke oliën zat dacht ik altijd in het rookpunt. Jammer dat ze daar niet wat meer over zeggen.
Ik verkeerde altijd in de veronderstelling dat rijstolie of arachideolie goed geschikt waren om te wokken vanwege die reden. Maar er zijn er meer met een rookpunt boven de 200 C.quote:Op maandag 9 december 2024 22:34 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, dat vroeg ik mij ook af, maar die is voor geraffineerde olijfolie bijvoorbeeld al hoger dan ongeraffineerde olijfolie.
Volgens mij is dat ook deels achterhaald:quote:Op maandag 9 december 2024 22:43 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Ik verkeerde altijd in de veronderstelling dat rijstolie of arachideolie goed geschikt waren om te wokken vanwege die reden. Maar er zijn er meer met een rookpunt boven de 200 C.
https://www.ourfood.nl/info/begr_techn/rookpunt.html#gsc.tab=0
Wikipedia:quote:Op maandag 9 december 2024 21:38 schreef Felagund het volgende:
Slaolie voor de sla is toch een broodje aap?
quote:De naam 'slaolie' is afkomstig van het oude gebruik om olie uit de zaden te slaan door olieslagers in oliemolens, en heeft niets met sla te maken.
De supermarkten daar staan vol met olijfolie a 5,- se liter. Dus dat wordt daar ook gewoon verkocht alleen zit het dan in een donkergroene fles.quote:Op maandag 9 december 2024 22:57 schreef Dutch_view het volgende:
Ah weer een olie reportage. Blijft een boeiend onderwerp
Al vond ik die aflevering over olijfolie ook mooi dat die Italianen voor geen goud die (lamp) olie gebruiken die ze voor Nederland maken
Ook van diezelfde lage kwaliteit? Want in die uitzending kwam het op mij over dat men het daar alleen geschikt zou vinden om bij wijze van spreken hun lampen op te laten branden.quote:Op maandag 9 december 2024 23:09 schreef 111210 het volgende:
[..]
De supermarkten daar staan vol met olijfolie a 5,- se liter. Dus dat wordt daar ook gewoon verkocht alleen zit het dan in een donkergroene fles.
tja het is gewoon gerafineerd. Daar is ansich niks mis mee. Want je gaat idd geen aardappels bakken met een fles koud geperste olijfolie van 30,- per literquote:Op maandag 9 december 2024 23:23 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Ook van diezelfde lage kwaliteit? Want in die uitzending kwam het op mij over dat men het daar alleen geschikt zou vinden om bij wijze van spreken hun lampen op te laten branden.
iets wat klasse 4 basismateriaal is (rottende olijven etc) kan m.i. nooit de beste olie worden.quote:Op maandag 9 december 2024 23:34 schreef 111210 het volgende:
[..]
tja het is gewoon gerafineerd. Daar is ansich niks mis mee. Want je gaat idd geen aardappels bakken met een fles koud geperste olijfolie van 30,- per liter
De winkels liggen er daar ook gewoon vol mee, alleen daar gooien ze er weer wat extra vierge bij zodat het idd weer wat smaak van “echte” vierge olijfolie heeft.
Welke extra virgin olive gebruik jij om aardappels te bakken?quote:Op dinsdag 10 december 2024 00:55 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
iets wat klasse 4 basismateriaal is (rottende olijven etc) kan m.i. nooit de beste olie worden.
Ja door rafineren haal je de onzuiverheid er wel uit, maar toch.
Ik koop t i.i.g. niet meer
Gewoon extra vierge vanaf die aflevering, bevalt prima met bakken.
Gewone extra vierge van de AH eigen merk. 9 euro ofzo de literquote:Op dinsdag 10 december 2024 06:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Welke extra virgin olive gebruik jij om aardappels te bakken?
Was al weer een tijd geleden in de oliemolen op de Zaanse Schans. Veel werk voor wat drupjes olie. Het restprodukt wordt tot veekoeken geperst. Het duurde even voor ik besefte waar ik naar stond te kijken.quote:
Zeker, of in spekvet, eendenvet, ganzenvet. Wat rozemarijn erbij, uitje..quote:Op dinsdag 10 december 2024 19:46 schreef Nielojram75 het volgende:
(zelf gekookte aardappels, niet-van-de-super, maar van de aardappelboer, goed af laten koelen, snijden) bak je toch in (kerry) roomboter?
Idemquote:Op donderdag 12 december 2024 17:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zeker, of in spekvet, eendenvet, ganzenvet. Wat rozemarijn erbij, uitje..
Ik vind olijfolie heerlijk over de sla, maar ga daar geen toffels of vlees in braden.
Omdat onnozelen op TV dat zo doen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 19:39 schreef Nielojram75 het volgende:
[..]
Idem
Biefstuk bakken in olijfolie.... Waarom???
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |