Het kan wel: https://www.retaildetail.(...)t-faillissement-aan/quote:Op woensdag 20 november 2024 14:14 schreef obligataire het volgende:
Opticiëns zie je nooit bij de faillissementsberichten....
Famous last Words?quote:Op woensdag 20 november 2024 14:14 schreef obligataire het volgende:
[..]
Gelukkig kon hij de Stoholm als laatste strohalm inzetten![]()
Man man wat een cijfers maar ik heb wel vertrouwen dat het goed komt. Hij heeft weinig geluk gehad met de vrouwen, de één is gaan lopen met een (te) grote zak geld en de ander werd zwanger (of het één met het ander te maken heeft wordt niet vermeld).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De hypothecaire dekking is krap maar er wordt in de looptijd 37% afgelost dus het risico loopt er wel wat uit.quote:Op woensdag 20 november 2024 14:44 schreef lykkefund het volgende:
[..]
Famous last Words?![]()
Ik hoop het niet natuurlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo kan het dus ook, best netjes toch? Ik had geen idee dat er iets aan de hand was, rente werd gewoon betaald. Dit even in contrast met dat Tschin Holding gedoe...
quote:Op woensdag 20 november 2024 18:03 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
CCF Aflossing 20-11-2024 M. D*ganJa apart bericht, maar prima zo. Had dus achteraf (iets met koe&gat) een mooie geweest voor iedereen die nog onderweg is naar de diamant status...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo kan het dus ook, best netjes toch? Ik had geen idee dat er iets aan de hand was, rente werd gewoon betaald. Dit even in contrast met dat Tschin Holding gedoe...
Heb ik ook ooit gedacht, maar één van de crowdfundiginvesteringen waar ik het meest op verloren heb was een opticiën.quote:Op woensdag 20 november 2024 14:14 schreef obligataire het volgende:
[..]
Gelukkig kon hij de Stoholm als laatste strohalm inzetten![]()
Man man wat een cijfers maar ik heb wel vertrouwen dat het goed komt. Hij heeft weinig geluk gehad met de vrouwen, de één is gaan lopen met een (te) grote zak geld en de ander werd zwanger (of het één met het ander te maken heeft wordt niet vermeld).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 20 november 2024 19:33 schreef TisIk het volgende:
[..]
Heb ik ook ooit gedacht, maar één van de crowdfundiginvesteringen waar ik het meest op verloren heb was een opticiën.Dat is nog een project uit 2015 van Collin. Ik zat er ook in en was mijn eerste afschrijving. Maar weinig afgelost en daarna vertrokken naar het buitenland.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat was nog in de tijd zonder harde zekerheden bij Collin vermoed ik. De begintijd. Dan zie je hoe waardevol die zijn.quote:Op woensdag 20 november 2024 19:57 schreef Collin63 het volgende:
[..]
Dat is nog een project uit 2015 van Collin. Ik zat er ook in en was mijn eerste afschrijving. Maar weinig afgelost en daarna vertrokken naar het buitenland.
Prima voor een standaard inleg. Wel weer jammer dat het een Direct is, die diamantstatus schiet zo niet op.quote:Op donderdag 21 november 2024 10:01 schreef obligataire het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/speelgoeddebetuwe-nl/
Open.... De eerste 10uurs, een primeur![]()
Gewoon even voor het begrip:quote:Op donderdag 21 november 2024 10:01 schreef obligataire het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/speelgoeddebetuwe-nl/
Open.... De eerste 10uurs, een primeur![]()
Dat de winst over 4 volwassenen, plus eventuele kinderschaar, verdeeld moet worden is ook mijn grootste bezwaar.quote:Op donderdag 21 november 2024 10:15 schreef krokodil16 het volgende:
[..]
Gewoon even voor het begrip:
- bij een BV betaalt de ondernemer (dga) zichzelf een DGA salaris. Dat is zijn primaire inkomen. Dat zijn kosten en hoeft dus niet uit de winst betaald te worden. Wat dus aan resultaat overblijft is 'extra'.
- bij een eenmanszaak / VOF is het inkomen van de ondernemer (waar die van moet leven) het resultaat. In dit geval zijn ze met 4 vennoten (2 paren) en adviseert de financieel adviseur om maximaal 75k per jaar te onttrekken. Lijkt me voor 2 gezinnen geen vetpot om van te leven.
Ofwel: in mijn beleving is de business case mager. Of zie ik iets over het hoofd?
De beste man ziet er sympathiek uit op de foto, maar de business case houdt wederom niet over. De beste man is 63 jaar en lening loopt tot zijn 67ste.quote:Op donderdag 21 november 2024 14:05 schreef FokkerCF het volgende:
De fietsenwinkel in Papendrecht staat open op ccf. Bedrijfspand niet meest courante en ebike handel staat misschien landelijk op lager pitje, maar durf hem wel aan voor kleine inleg.
Het is geen vetpot idd op papier, maar zal denk ik ook wel eens een bandje plakken zonder factuur, hij redt zich al 27 jaar op deze manier. Pandje lijkt me vrij multi inzetbaar, dus courant. Durf hem wel aan. Leeftijd zegt tegenwoordig niet zoveel meer, er zijn er die gewoon doorgaan tot zeer hoge leeftijd.quote:Op donderdag 21 november 2024 14:14 schreef krokodil16 het volgende:
[..]
De beste man ziet er sympathiek uit op de foto, maar de business case houdt wederom niet over. De beste man is 63 jaar en lening loopt tot zijn 67ste.
Heeft in 27 jaar ondernemen een EV van 63k opgebouwd. En dan volgens de pitch nog stille reserve in het pand, maar dan moet dat pand wel eerst goed verkocht worden.
linkquote:Op donderdag 21 november 2024 14:16 schreef Ricky86 het volgende:
Nieuw bedrijfspand bij CCF voor de verhuur.
Vind ik wel een interessant projectje.
GB Beheer BV
Da's mooi, de recente probleemprojecten vallen er nu wat uit.quote:Op donderdag 21 november 2024 16:53 schreef Essebes het volgende:
Geheel afgelost (vervroegd): project 27075 Overname IP-camera.nl (Collin)
Deze had wat achterstand een of twee keer, dus gehele aflossing is nu wel fijn.
quote:Op donderdag 21 november 2024 21:51 schreef delcielo het volgende:
Linkje CCF P*rf*ct Tr@ding:Mooi project voor liefhebbers van stemrondes 😉SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet
Materiële dekking, goede winst 2024, goede solvabiliteit 2024, 12 jaar actief en meer dan 50% aflossen waardoor het risico er snel uit loopt. Ik vind het niet zo'n gekke.quote:Op vrijdag 22 november 2024 00:52 schreef obligataire het volgende:
[..]
Mooi project voor liefhebbers van stemrondes 😉
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
een bekende meneer die ook bij NlI en SiG projecten heeft (bij SiG o a een NlI-project geherfinancierd). Het is een muzikant die de vastgoedwereld is ingerold. Ik ben er wat voorzichtig meequote:Op vrijdag 22 november 2024 11:36 schreef nostra het volgende:
Linkje achtentwintig BV, welke maandag live gaat
https://url42.collincrowd(...)2BhEsBjEu8qQ1A-3D-3D
Ik ook. Kom er dagelijks langs. Ziet er optisch allemaal leuk uit, maar in de basis is het beunwerk.quote:
wat mij ook opvalt is dat de splitsingsvergunning nu pas is aangevraagd en dat terwijl er al 3 appartementen verkocht zijn. Van de nog niet verkochte is er 1 dure (957 k) die dus niet in het populaire segment zitquote:Op vrijdag 22 november 2024 12:31 schreef Bobby100 het volgende:
[..]
Ik ook. Kom er dagelijks langs. Ziet er optisch allemaal leuk uit, maar in de basis is het beunwerk.
Die verkoopopbrengsten zijn krankzinnig. Markt is compleet ontspoord.
Inderdaad en de looptijd is kort en de rente meh.quote:Op vrijdag 22 november 2024 12:10 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
een bekende meneer die ook bij NlI en SiG projecten heeft (bij SiG o a een NlI-project geherfinancierd). Het is een muzikant die de vastgoedwereld is ingerold. Ik ben er wat voorzichtig mee
Zojuist eerste storno!quote:Op dinsdag 30 januari 2024 09:48 schreef obligataire het volgende:
Linkje Parc Zaarderheiken:
https://www.collincrowdfu(...)eb813fe86edec203ef1e
Volgens mij wel een terugkerend thema dat de storno's beginnen zodra het aflossen begint. Niet onlogisch natuurlijk, want het betekent opeens meer dan een verdubbeling van de maandlasten...quote:
Lijkt mij dat die beursgang of overname ook net zo goed over 10-30 jaar zou kunnen zijn. De aandelen zijn niet verhandelbaar dus tot die tijd zit je er aan vast. Dan is het nog maar de vraag of de aandelen echt significant meer waard worden of dat het bedrijf überhaupt overleeft. Toch lijken deze projecten (in dit geval een kippen/eierenhandel) wel vol te komen. Zijn er hier mensen die weleens in zo'n project geïnvesteerd hebben en waarom?quote:Er zijn 3 verschillende exitscenarios voor Kipster: een potentiële beursgang over 4-5 jaar, een overname door een industriële partij of een private equity firma.
Ik merk dat van veel probleemprojecten uiteindelijk toch nog wel veel terugkomt, maar het is wel een zaak van lange adem. Zolang er maar zekerheden zijn, al is het maar hoofdelijke aansprakelijkheid.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 22 november 2024 18:36 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
NLI meldt ook vooruitgang vwb de afhandeling van de failliete bakker JSIk heb 24 projecten bij NLI en ik vind het het beste platform wat betreft controle door het platform. Weliswaar heeft geen enkel project van mij bij NLI ooit een achterstand gehad van meer dan 2 termijnen, maar ook bij projecten zonder betalingsachterstand krijg ik regelmatig updates en worden er nieuwe afspraken met lening nemers gemaakt om te voorkomen dat er een achterstand kan ontstaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik merk dat van veel probleemprojecten uiteindelijk toch nog wel veel terugkomt, maar het is wel een zaak van lange adem. Zolang er maar zekerheden zijn, al is het maar hoofdelijke aansprakelijkheid.
Regelmatig updates krijgen van projecten waar geen problemen zijn, maar gewoon de huidige stand van zaken is ook een welkome afwisseling. De eerste paar keer dat ik zo'n update in de mail kreeg schrok ik even, want andere platformen doen dat eigenlijk niet, maar nu ben ik daaraan gewend.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Ik doe dat soort investeringen wel via Seedrs (tegenwoordig Republic), maar dat is nu eenmaal extreem risicovol en van de lange adem.quote:Op vrijdag 22 november 2024 18:24 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Lijkt mij dat die beursgang of overname ook net zo goed over 10-30 jaar zou kunnen zijn. De aandelen zijn niet verhandelbaar dus tot die tijd zit je er aan vast. Dan is het nog maar de vraag of de aandelen echt significant meer waard worden of dat het bedrijf überhaupt overleeft. Toch lijken deze projecten (in dit geval een kippen/eierenhandel) wel vol te komen. Zijn er hier mensen die weleens in zo'n project geïnvesteerd hebben en waarom?
Ik volg zoveel als ik kan, maar wat bedoel jij precies ?quote:Op vrijdag 22 november 2024 22:08 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Dit is niet het enige dat je volgt volgens mij? :-)
Wat vind jij er nou van dat ze de katten eten in Springfield, OH? Ik vind het persoonlijk very sad...quote:Op vrijdag 22 november 2024 22:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik volg zoveel als ik kan, maar wat bedoel jij precies ?
Dan heb je goed geselecteerd. Ik heb er veel minder bij hen lopen, eentje met wat problemen die uiteindelijk wel goed lijkt te komen maar ook een die onlangs failliet is gegaan. Ben benieuwd wat ze daarvan gaan makenquote:Op vrijdag 22 november 2024 19:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik heb 24 projecten bij NLI en ik vind het het beste platform wat betreft controle door het platform. Weliswaar heeft geen enkel project van mij bij NLI ooit een achterstand gehad van meer dan 2 termijnen,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |