https://www.nu.nl/politie(...)le-werkgroep-op.htmlquote:Het kabinet komt met een speciale taskforce om antisemitisme tegen te gaan. De werkgroep moet gerichte voorstellen doen die "op korte termijn de veiligheid van Joden verbeteren", blijkt uit de vrijdag gepubliceerde Strategie Bestrijding Antisemitisme 2024-2030.
Ik heb haar echter nooit vrijwillig een dier zien slachten, dit in tegenstelling tot de boeren met hun door oefening verkregen krachtige, harde en eeltige handen en vingers.quote:Op donderdag 21 november 2024 10:49 schreef Homey het volgende:
Die radicalisering zie je bij Esther Ouwehand. Wellicht ooit oprecht betrokken met klimaatverandering, dierenrechten en milieu dit en dat. Nu een rabiate antisemiet geworden.
Eh, nee. Zo werkt dat natuurlijk niet. En je bent vast wel intelligent genoeg om te weten dat dat zo niet werkt.quote:Op vrijdag 22 november 2024 16:08 schreef KingRadler het volgende:
Gender Indentiteit: Jood
Als een moslim jou aanvalt, kan je ook zeggen: "Vandaag identificeer ik me als een Jood." Als men daar niet mee eens is, dan is het racisme. Dan zorg je er wel voor dat de moslim een zware straf krijgt. Ik ben benieuwd hoeveel Nederlanders hier misbruik van gaan maken.
Wtf bansheeboyquote:Op vrijdag 22 november 2024 16:03 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik heb haar echter nooit vrijwillig een dier zien slachten, dit in tegenstelling tot de boeren met hun door oefening verkregen krachtige, harde en eeltige handen en vingers.
De krachtige boeren slaan met een enkele klap van hun eeltige, getrainde handen de kop van een koe eraf om het te slachten. Zie jij dat dan nooit?quote:
Met hun vochtige billen niet te vergeten.quote:Op vrijdag 22 november 2024 16:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
De krachtige boeren slaan met een enkele klap van hun eeltige, getrainde handen de kop van een koe eraf om het te slachten. Zie jij dat dan nooit?
Af en toe een koe doodslaan met je blote handen, alsof jij dat nog nooit gedaan hebt.quote:Op vrijdag 22 november 2024 16:03 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik heb haar echter nooit vrijwillig een dier zien slachten, dit in tegenstelling tot de boeren met hun door oefening verkregen krachtige, harde en eeltige handen en vingers.
Koeien dagen het vaak ook gewoon uit.quote:Op vrijdag 22 november 2024 16:30 schreef Questular het volgende:
[..]
Af en toe een koe doodslaan met je blote handen, alsof jij dat nog nooit gedaan hebt.
Tja, het is vast met goede bedoelingen, maar het is natuurlijk dweilen met de kraan open. Zolang het onderliggende probleem niet mag worden benoemd en hard aangepakt, zal antisemitisme zich voor blijven doen.quote:Op vrijdag 22 november 2024 15:39 schreef Mammietje het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/politie(...)le-werkgroep-op.html
Ik vind koeien ook echt heel vaak zwart-wit.quote:Op vrijdag 22 november 2024 16:38 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Koeien dagen het vaak ook gewoon uit.
Met hun te korte vlekjes.quote:Op vrijdag 22 november 2024 16:38 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Komen ook graag met grote groepen op je af...quote:Op vrijdag 22 november 2024 16:38 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik slacht geen tandeloze nieuwsgierige mens- vriendelijke wezens zoals de boeren wel deden en nog steeds doen. Boeren die door hun mens- vijandig gedrag veel meer op vampieren lijken.quote:Op vrijdag 22 november 2024 16:30 schreef Questular het volgende:
[..]
Af en toe een koe doodslaan met je blote handen, alsof jij dat nog nooit gedaan hebt.
Dat vrijdagmiddagborrel gaat lekker zo te lezen, proost.quote:Op vrijdag 22 november 2024 18:41 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik slacht geen tandeloze nieuwsgierige mens- vriendelijke wezens zoals de boeren wel deden en nog steeds doen. Boeren die door hun mens- vijandig gedrag veel meer op vampieren lijken.
Ik snap dat niet, men mag geeneens dier - vriendelijke mensen verdedigen, want dat zou men dronken of nog erger zijn.quote:Op vrijdag 22 november 2024 19:04 schreef Questular het volgende:
[..]
Dat vrijdagmiddagborrel gaat lekker zo te lezen, proost.
We zijn gewoon fucked. Ik ben blij dat ik te oud ben om mee te maken dat de Islam de hele wereld gaat bestieren, maar als er niks aan gedaan wordt, gaat het wel die kant op.quote:Op vrijdag 22 november 2024 16:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, het is vast met goede bedoelingen, maar het is natuurlijk dweilen met de kraan open. Zolang het onderliggende probleem niet mag worden benoemd en hard aangepakt, zal antisemitisme zich voor blijven doen.
De kans is ook groot dat het vaker zal gaan gebeuren aangezien de bron van dit alles de komende decennia flink zal blijven groeien. De kleine Joodse gemeentes die er nog zijn zullen ook steeds kleiner worden, velen zullen hun heil elders zoeken.
Tja, het ziet er zeker zorgwekkend uit voor de toekomst. Maar als er inderdaad niets wordt gedaan zal de Islam een steeds grotere invloed gaan krijgen in het Westen, dat staat vast.quote:Op zaterdag 23 november 2024 12:57 schreef Gia het volgende:
[..]
We zijn gewoon fucked. Ik ben blij dat ik te oud ben om mee te maken dat de Islam de hele wereld gaat bestieren, maar als er niks aan gedaan wordt, gaat het wel die kant op.
Ook al waait er nu overal een rechtse wind, vanwege verdragen kunnen we er niets tegen doen. Ze vermenigvuldigen zich bij de konijnen af en de aanvoer stopt ook niet.
Koeien hebben wel tanden. Heb je uberhaupt wel eens zo'n dier in het echt gezien?quote:Op vrijdag 22 november 2024 18:41 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik slacht geen tandeloze nieuwsgierige mens- vriendelijke wezens zoals de boeren wel deden en nog steeds doen. Boeren die door hun mens- vijandig gedrag veel meer op vampieren lijken.
Het meest opmerkelijke is hier de "NGOs" die deze brief hebben ondertekend:quote:Ngo's roepen Schoof op om maatregelen te nemen tegen Israëlische 'lastercampagnes'
Dertien Nederlandse maatschappelijke organisaties, waaronder Oxfam Novib, Save the Children en PAX, hebben een open brief gepubliceerd aan minister-president Schoof waarin ze hem oproepen om publiekelijk afstand te nemen van Israëlische beschuldigingen van antisemitisme.
Ook vragen ze hem om in gesprek te gaan met de Israëlische regering en serieuze maatregelen te nemen tegen "de verspreiding van Israëlische propaganda en lastercampagnes in Nederland".
Aanleiding zijn recente beschuldigingen van de Israëlische overheid, waarin onder meer Thomas van Gool, een activist van PAX, wordt aangemerkt als "een sleutelfiguur" in een aan Hamas gelieerd netwerk.
Spilfiguur
Kort voor het Kamerdebat over de aanvallen op Israëlische voetbalsupporters in Amsterdam stuurde het Israëlische ministerie van Diaspora en Bestrijding Antisemitisme een document getiteld Dutch-based organizations with ties to Hamas behind the November pogrom in Amsterdam naar een aantal Kamerleden.
In het rapport worden organisaties als Stichting Palestijnse Gemeenschap Nederland (PGNL) en Utrecht 4 Palestine, die pleiten voor een staakt-het-vuren in Gaza en zelfbeschikkingsrecht van de Palestijnen, ervan beschuldigd dat ze banden hebben met Hamas.
In een eerder rapport van hetzelfde departement wordt een medewerker van vredesorganisatie PAX ervan beschuldigd een 'spilfiguur' te zijn in een aan Hamas gelieerde organisatie.
Gevaarlijk frame
Onder meer BBB-fractievoorzitter Caroline van der Plas en SGP-leider Chris Stoffer haalden in het Kamerdebat over de gebeurtenissen in Amsterdam het rapport aan als "betrouwbare bron". De ngo's willen dat Schoof zich uitspreekt tegen het gebruik van dit soort niet-geverifieerde informatie in het politieke debat.
"Kritiek op het plegen van oorlogsmisdaden in Gaza, de inzet van honger als wapen, het doden van burgers en het niet naleven van oordelen van internationale hoven gelijkstellen aan steun aan Hamas of antisemitisme is een gevaarlijk frame," schrijven ze, "dat elke integriteitsgrens overschrijdt."
Zij zijn van mening dat het rapport tot doel heeft om bezorgde burgers en maatschappelijke organisaties te intimideren. Dat ondermijnt de vrijheid van meningsuiting, vinden ze.
Antisemitisme
Antisemitisme is geen afgebakend begrip. Er zijn meerdere definities van in omloop. Volgens het College voor de Rechten van de Mens hanteert de Nederlandse overheid de definitie van het International Holocaust Remembrance Alliance (IHRA):
"Antisemitisme is een bepaalde perceptie van Joden die tot uiting kan komen als een gevoel van haat jegens Joden. Retorische en fysieke uitingen van antisemitisme zijn gericht tegen Joodse of niet-Joodse personen en/of hun eigendom en tegen instellingen en religieuze voorzieningen van de Joodse gemeenschap."
Op de IHRA-definitie is ook kritiek volgens het College, namelijk dat er onvoldoende onderscheid wordt gemaakt tussen kritiek op de staat Israël en antisemitisme.
"Voor mij was het een shock dat mevrouw Van der Plas met dit rapport aan het zwaaien was in de Tweede Kamer," zegt Mohammed Kotesh van PGNL. "Wij werken al jaren in Nederland voor de Palestijnse gemeenschap, in goed overleg met gemeenten. Alles wat we doen is legaal."
In het document wordt PGNL gelinkt aan Hamas en Samidoun, een pro-Palestijnse organisatie die in Duitsland verboden is. Die beschuldigingen worden vooral gebaseerd op (foutieve) posts op sociale media.
Zo wordt in een organogram een verband gelegd tussen Kotesh en een man die wordt genoemd als coördinator van Samidoun in Nederland, omdat ze naast elkaar zijn te zien op een foto bij een demonstratie. "Dat is geen bewijs," zegt Kotesh.
Ook wordt hij gelinkt aan de Palestijnse activist Amin Aboe Rashed, die eerder voorzitter van PGNL was. Tegen hem loopt op dit moment een rechtszaak vanwege het financieren van Hamas. Maar Rashed zegt zelf dat hij alleen geld heeft geschonken voor humanitaire doeleinden, "en die rechtszaak loopt nog," zegt Kotesh.
Criminaliseren
Verder staat er een Instagrampost in het rapport waarin Kotesh schrijft: "Als je iemand kent die is gearresteerd, laat het ons dan weten zodat we juridische ondersteuning kunnen bieden." Dat moet dienen als bewijs dat PGNL een leidende rol heeft gespeeld in het geweld op 7 november.
Maar die post ging over de demonstratie die om 19.00 uur niet ver van de Johan Cruijff Arena werd gehouden, voorafgaand aan de wedstrijd, zegt Kotesh. Nergens blijkt verder uit het rapport dat hij geweld heeft gepleegd of aanwezig was in het centrum van Amsterdam in de nacht waarin Israëliërs werden gemolesteerd.
Kotesh benadrukt dat de beschuldigingen niet kloppen. "Er wordt geprobeerd om ons werk te criminaliseren, gebaseerd op geen enkel feit. Al ons werk is legaal. Het verbaast me dat mijn regering klakkeloos het verhaal van Israël overneemt."
NCTV doet onderzoek
Kotesh zegt dat de regering vaker antisemitisme met de pro-Palestinabeweging in verband brengt. PGNL is tegen antisemitisme, benadrukt hij. "Wij hebben ook Joodse collega's die met ons mee demonstreren. Wij als Palestijnen weten precies wat discriminatie en apartheid betekenen, dat zullen we nooit wensen voor iemand anders. Onze beweging is juist heel inclusief en divers."
Het rapport is nu onderwerp van een onderzoek van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) naar mogelijk ongeoorloofde bemoeienis door Israël. Minister Veldkamp van Buitenlandse Zaken (NSC) verwacht dat de uitkomst eind volgende week naar de Kamer zal gaan.
Naast het feit dat het merendeel van deze organisaties uitgesproken pro-Palestijnse sentimenten omarmd, is het de vraag wat Extinction Rebellion en Fossielvrij NL hier in hemelsnaam mee te maken hebben?quote:PAX
CARE Nederland
Cordaid
De Goede Zaak
Een Ander Joods Geluid
Extinction Rebellion
Free Press Unlimited
Fossielvrij NL
Grote Midden Oosten Platform
Here to Support
Musicians Without Borders
Oxfam Novib
Save The Children
SOMO
The Rights Forum
Bovendien is daar sprake van een sterke censuur. Voordat je een reactie kunt plaatsen, bepaalt de moderatie of de reactie mag worden geplaatst. Berichten van mij verschijnen nooit op de website.quote:Op donderdag 21 november 2024 12:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het begon ooit als linkse tegenhanger van Geenstijl. Ergens onderweg zijn ze extremistischer geworden dan geenstijl ooit geweest is. Met name als je islamitisch bent mag je alles en iedereen helemaal verrot schelden en politiek geweld is ook best gerechtvaardigd. Allemaal onder de vlag van de NPO. Schiet mij maar lek.
Met tandeloze dieren bedoel ik uiteraard dieren die mensen nooit zouden aanvallen en bijten. Is het nu een beetje begrijpelijker?quote:Op zaterdag 23 november 2024 14:11 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Koeien hebben wel tanden. Heb je uberhaupt wel eens zo'n dier in het echt gezien?
Je hebt een schaduw ban. Ik ook!quote:Op zaterdag 23 november 2024 15:03 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Bovendien is daar sprake van een sterke censuur. Voordat je een reactie kunt plaatsen, bepaalt de moderatie of de reactie mag worden geplaatst. Berichten van mij verschijnen nooit op de website.
Wat ik al zei, alle extreme clubjes vinden elkaar uiteindelijk in jodenhaat.quote:Op zaterdag 23 november 2024 14:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het meest opmerkelijke is hier de "NGOs" die deze brief hebben ondertekend:
[..]
Naast het feit dat het merendeel van deze organisaties uitgesproken pro-Palestijnse sentimenten omarmd, is het de vraag wat Extinction Rebellion en Fossielvrij NL hier in hemelsnaam mee te maken hebben?
Sterker nog, de echte slachtoffers hè, dat waren de daders, de Duitsers. Vandaar dat de Joodse burgers werden verplicht tot het betalen van een schadevergoeding voor Kristallnacht.quote:Op zaterdag 23 november 2024 20:01 schreef Homey het volgende:
[..]
Wat ik al zei, alle extreme clubjes vinden elkaar uiteindelijk in jodenhaat.
Het ultieme antisemitisme is niet alleen het jagen op joden, maar ook vervolgens die joden de schuld ervan te geven. Het is een twee-traps raket.
...
Ja interessante geschiedenis. Antisemitisme kent meerdere lagen: het is niet alleen de vernietiging van het jodendom, maar ook het vernederen en continu beschuldigen van joden. Ook worden joden getarget met 'singling out'. Dus ALLEEN joden worden in de beklaagdenbank gezet. Dat zie je bijvoorbeeld bij de VN en hun resoluties. Meer dan 95% van de resoluties zijn tegen Israël, al jarenlang. Ook de bizarre eenzijdige focus op Israël/Gaza, andere conflicten hoor je gewoon niks over. Ik noem een Koerdistan, Burkina Faso, Yemen, en ga maar door.quote:Op zaterdag 23 november 2024 21:07 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Sterker nog, de echte slachtoffers hè, dat waren de daders, de Duitsers. Vandaar dat de Joodse burgers werden verplicht tot het betalen van een schadevergoeding voor Kristallnacht.
Moet je je voorstellen dat we dezelfde kwantiteit van berichtgeving over bijvoorbeeld Soedan zouden krijgen hier. Vanmiddag opende het journaal op de radio met de staat van de humanitaire hulpverlening in Gaza. Heel erg natuurlijk, maar het valt in het niet bij de staat der dingen in El Fasher of Jemen of noem maar op.quote:Op zaterdag 23 november 2024 21:10 schreef Homey het volgende:
[..]
Ja interessante geschiedenis. Antisemitisme kent meerdere lagen: het is niet alleen de vernietiging van het jodendom, maar ook het vernederen en continu beschuldigen van joden. Ook worden joden getarget met 'singling out'. Dus ALLEEN joden worden in de beklaagdenbank gezet. Dat zie je bijvoorbeeld bij de VN en hun resoluties. Meer dan 95% van de resoluties zijn tegen Israël, al jarenlang. Ook de bizarre eenzijdige focus op Israël/Gaza, andere conflicten hoor je gewoon niks over. Ik noem een Koerdistan, Burkina Faso, Yemen, en ga maar door.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |