Groenendaal heeft de oude voorraad van Rabobank opgegraven.quote:Op zaterdag 16 november 2024 15:32 schreef DiegoFuser het volgende:
De progressie van Orts dit seizoen is ook opmerkelijk.
Het valt ook niet mee hoe hij positioneert en vooral zijn positie af dwingt. Technisch misschien superieur maar daar heeft hij nog wat bij te lerenquote:Op zaterdag 16 november 2024 16:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Bijzondere uitslag. Thibau blijft wisselvallig.
EK was toch ook niet technisch?quote:Op zaterdag 16 november 2024 16:16 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het valt ook niet mee hoe hij positioneert en vooral zijn positie af dwingt. Technisch misschien superieur maar daar heeft hij nog wat bij te leren
Jaquote:Op zondag 17 november 2024 14:02 schreef Van_Poppel het volgende:
Mooi dat Worst weer met de besten mee kan.
Lol die dikke rijdt worst los uit het wiel op het asfaltquote:Op zondag 17 november 2024 13:58 schreef Szura het volgende:
De dikke Backstedt is alweer binnengehengeld
Of gewoon een te klein moteurke. Het licht gaat vaker uit richting het eind.quote:Op zondag 17 november 2024 14:29 schreef DiegoFuser het volgende:
Wel een flinke choke van Casasola in die laatste ronde hoor. Die ging opeens vierkant door de bochten.
Zoe heeft daar voorlopig ook last van maar dat zal mede de leeftijd zijnquote:Op zondag 17 november 2024 14:30 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Of gewoon een te klein moteurke. Het licht gaat vaker uit richting het eind.
In dit geval niet toch? Ze halen de drie kwartier niet eens vandaag.quote:Op zondag 17 november 2024 14:30 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Of gewoon een te klein moteurke. Het licht gaat vaker uit richting het eind.
Ze zegt zelf van wel.quote:Op zondag 17 november 2024 14:32 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
In dit geval niet toch? Ze halen de drie kwartier niet eens vandaag.
Deze cross had makkelijk een rondje langer gekund juist.
Totdat de grote twee eraan begonnen zijn, is voorlopig iedereen hier subtopquote:Op zondag 17 november 2024 15:17 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Orts en Vandeputte als veldrittoppers blijft toch even wennen.
Dat is echt een geschenk voor de cross zodat het niet alleen lage landen isquote:Op zondag 17 november 2024 15:26 schreef Van_Poppel het volgende:
Orts heeft dit seizoen echt stappen gezet.
Er moet toch plaats voor hem zijn in een van de 23 ploegen van Roodhooftquote:Op zondag 17 november 2024 15:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Als je dit zo ziet had Orts een paar jaar geleden al een plekje in een Belgische ploeg moeten zien te versieren.
Voorlopig zijn ze vooral aan het hardlopenquote:Op zondag 17 november 2024 15:45 schreef DiegoFuser het volgende:
Ik vind het weer zeer vermakelijk met nog 6 mannen die kunnen winnen.
Dat de grote twee nog lang mogen wegblijven.
Iserbyt is alleen met van der Haar bezig, gaat Nys naar de overwinning slepen.quote:
Hij rijdt al bij de toekomstig dominerende offroad-ploeg.quote:Op zondag 17 november 2024 15:43 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Er moet toch plaats voor hem zijn in een van de 23 ploegen van Roodhooft
Lore Sas is de nieuwe Marianne Vos volgens jou?quote:Op zondag 17 november 2024 16:26 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hij rijdt al bij de toekomstig dominerende offroad-ploeg.
Volgens prof. mr. dr Rik Verbrugghe wellicht wel.quote:Op zondag 17 november 2024 16:29 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Lore Sas is de nieuwe Marianne Vos volgens jou?
Alleen zonder een van de absolute toppers blijft het behelpen. En die toppers liggen zowel bij de dames als de heren vast komende jaren.quote:Op zondag 17 november 2024 16:36 schreef wimderon het volgende:
[..]
Volgens prof. mr. dr Rik Verbrugghe wellicht wel.
Maar als Ridley er flink wat geld tegenaan gaat gooien dan kom je al snel een heel end buiten het wegwielrennen.
KENNERSPUBLIEKquote:
Nieuwenhuis was vorig jaar na Van der Poel (en normaalgesproken ook achter Van Aert) misschien wel de beste van allemaal.quote:Op zondag 17 november 2024 16:48 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Alleen zonder een van de absolute toppers blijft het behelpen. En die toppers liggen zowel bij de dames als de heren vast komende jaren.
Neef van Ryan K. ?quote:Een nieuwe saga in het tot dusver vervelende veldritseizoen voor Eli Iserbyt. De West-Vlaming kwam in de Flandriencross in Hamme al vroeg ten val en verscheen na de wedstrijd aangeslagen voor de camera's met een ingetapete vinger. Vooral de oorzaak van de valpartij zat Iserbyt dwars. "Ik werd vol meegepakt door een fotograaf", vertelde hij zelf.
Hij stijgt ondanks niks doen per week op de UCI rankinglijst. Hij staat nu zelfs tweede achter Eli Yserbyt.quote:Op maandag 18 november 2024 13:01 schreef Nober het volgende:
Wanneer komt het programma van Matje uit?
Ik zet in op Hulst (21 december).quote:Op maandag 18 november 2024 13:01 schreef Nober het volgende:
Wanneer komt het programma van Matje uit?
Erg mooi.quote:Op woensdag 20 november 2024 18:52 schreef DiegoFuser het volgende:
15 december de rentree van Puck in het veld.
[ x ]
Ploeggenoot van de Mat dus misschien is dit ook wel zijn programma en rijdt ie dus het NK!quote:Op woensdag 20 november 2024 18:52 schreef DiegoFuser het volgende:
15 december de rentree van Puck in het veld.
[ x ]
Dan zit hij waarschijnlijk al weer in Spanje om het WK en het wegseizoen verder voor te bereidenquote:Op donderdag 21 november 2024 10:01 schreef Nober het volgende:
[..]
Ploeggenoot van de Mat dus misschien is dit ook wel zijn programma en rijdt ie dus het NK!
De Mat begint volgens mij in Hulst. En slaat het NK over.quote:Op donderdag 21 november 2024 10:01 schreef Nober het volgende:
[..]
Ploeggenoot van de Mat dus misschien is dit ook wel zijn programma en rijdt ie dus het NK!
Zit er waarschijnlijk in ja maar volgens mij nog nergens bevestigd. Wout heeft een trainingskamp van Visma-LAB van 10 tot 20 december. Dan zal hij wellicht in Hulst starten ook.quote:Op zaterdag 23 november 2024 10:49 schreef Idisrom het volgende:
[..]
De Mat begint volgens mij in Hulst. En slaat het NK over.
Het is inderdaad wel vervelend dat Cant weer zoveel in beeld komt. Die stijl kunnen we missen als kiespijn.quote:Op zaterdag 23 november 2024 14:04 schreef Klaverblauwtje het volgende:
Tja, deelnemersveld bij de vrouwen is wel erg jammer vandaag.
VDP2 zat te ver en na dat foutje heuvelop is de sjeu er wel afquote:Op zaterdag 23 november 2024 15:34 schreef DiegoFuser het volgende:
Pauwels Sauzen is Alpecin voorzichtig aan het slopen.
Is Knoll niet de dochter van de totaal ontspoorde wappie Tonny de Jong?quote:Op zondag 24 november 2024 12:06 schreef Koffieplanter het volgende:
Bij de junioren hebben ze bedacht Antwerpen wel onderdeel te laten zijn van de wereldbeker, maar niet meetellend te laten zijn voor het klassement. Hierdoor is het vooral een Belgisch en Nederlands feestje geworden, erg jammer. Cas Timmermans DNS, Michiel Mouris wel voor het eerst van de partij dit jaar. Heeft geen ranking, dus start erg ver van achteren.
Pizzabakker Cabaca is zojuist geklopt door Knoll uit Canada, die het op haar beurt lokaal vaak moet afleggen tegen de hier afwezige Carrier.
Ja.quote:Op zondag 24 november 2024 13:01 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Is Knoll niet de dochter van de totaal ontspoorde wappie Tonny de Jong?
Lars heeft wel aan zijn zandkwaliteiten gewerkt.quote:Op zondag 24 november 2024 15:15 schreef DiegoFuser het volgende:
Lars mist zijn start, water is nat.
Oh is dat slissen, ik moet altijd denken aan een mug als ik die stem hoor.quote:Op zondag 24 november 2024 14:40 schreef DiegoFuser het volgende:
De altijd slissende Tess Elst die nog nooit op een fiets heeft gezeten vraagt zichzelf af of je het merk op de fiets als het hard waait.
De technisch superieure Tibo stelt toch al weken teleur qua techniekquote:Op zondag 24 november 2024 15:40 schreef DiegoFuser het volgende:
Eli is gigantisch aan het huis houden. Sweeck lijkt zichzelf te hebben opgeblazen en Tibo kan er helemaal niets van in het zand.
https://www.wielerflits.n(...)gheid-meteen-indruk/quote:Op dinsdag 26 november 2024 11:11 schreef franklop het volgende:
Ik zie Jamie de Beer op de startlijst staan bij de wereldbeker. Oprecht nooit van gehoord, maar rentree in het veld gemaakt na 10 jaar.
Afgelopen weken weinig gekekenReed dus goed op de Koppenberg.
Zo kwam ik dus op de 10 jaar.quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:53 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
https://www.wielerflits.n(...)gheid-meteen-indruk/
Zou een stripboek kunnen zijn De Grote Twee en de Crosskabouter.quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:06 schreef Faraday01 het volgende:
Deze week zouden we toch informatie krijgen over de programma's van de grote twee? We blijven op onze honger zitten
Altijd al geweest, met af en toe een grote cross door de week op een Belgische feestdag.quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:44 schreef VoMy het volgende:
Ligt het aan mij of is de veldritkalender dit jaar behoorlijk leeg? Is het meer een weekendsport geworden of verbeeld ik me dat?
Ook volgend weekend is er slechts één crossquote:Op zaterdag 30 november 2024 11:46 schreef Faraday01 het volgende:
Met dank aan de ucivandaag geen tv cross
Hoe heeft de uci dat veroorzaakt?quote:Op zaterdag 30 november 2024 11:46 schreef Faraday01 het volgende:
Exclusieve weken voor een aantal wereldbekers waardoor er geen C1 cross in hetzelfde weekend gehouden mag wordenquote:
Als ze dit niet doen start de meerderheid daar vandaag en haakt de helft daarvan af voor de World Cup.quote:Op zaterdag 30 november 2024 11:46 schreef Faraday01 het volgende:
Je verwacht het niet. Hopen dat Puck wel levert als die weer terugkomt.quote:Op zondag 1 december 2024 14:11 schreef DiegoFuser het volgende:
Brand verpest het voor de verandering alweer in de eerste ronde.
Ff 5 minuten gemist, maar iets meegemaakt?quote:
Lek achteraan.quote:Op zondag 1 december 2024 14:21 schreef Szura het volgende:
[..]
Ff 5 minuten gemist, maar iets meegemaakt?
Schreiber aan de leiding in de -23 klassement.quote:Op zondag 1 december 2024 14:14 schreef Nober het volgende:
Dacht dat Fem het klassement aanvoerde en niet Schreiber.
Ah oke, en waarom is de 22 jarige Fem te oud voor het -23 klassement?quote:Op zondag 1 december 2024 14:23 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Schreiber aan de leiding in de -23 klassement.
Nu weer op achterstand.quote:
Met Wout zal het nog wel meevallen.quote:Op zondag 1 december 2024 14:53 schreef DiegoFuser het volgende:
Sinds het EK geen leuke cross meer gezien bij de vrouwen.
Gelukkig hebben we de mannen nog totdat de grote twee dat komen verpesten.
Ook een goede Ruben van Gucht bash.quote:Op zondag 1 december 2024 15:22 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik vind het wel een vermakelijk programma. Dirk de Wolf is mijn favoriete gast.
Ruben de Scheefpoeperquote:Op zondag 1 december 2024 15:22 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ook een goede Ruben van Gucht bash.
Toon Toon Toon!quote:Op zondag 1 december 2024 15:36 schreef DiegoFuser het volgende:
Bij Sporza zitten ze meteen weer op de Toon bandwagon.
Volgens Ruben moet hij 'de blessure eruit rijden'.quote:
Volgende week in Sardinië waarschijnlijk ook een massasprint. Het is te hopen dat Namen over 2 weken wel gaat leveren.quote:
Namen levert altijdquote:Op zondag 1 december 2024 16:29 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Volgende week in Sardinië waarschijnlijk ook een massasprint. Het is te hopen dat Namen over 2 weken wel gaat leveren.
Meer hoogteverschil dan een talud op- en afdraaien zou toch moeten helpen.quote:Op zondag 1 december 2024 16:29 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Volgende week in Sardinië waarschijnlijk ook een massasprint. Het is te hopen dat Namen over 2 weken wel gaat leveren.
De memes maken zichzelf.quote:“Ik denk dat Mathieu niet te veel wil crossen”, zegt Albert. “Horen zeggen, is horen liegen, maar ik hoor dat hij maar drie crossen zou rijden: twee Wereldbekers en het WK. Eerst Benidorm, dan Hoogerheide en dan Liévin.” Dit zou betekenen dat het nog anderhalve maand wachten is tot Van der Poel terugkeert in het veld. De cross in Benidorm is op 19 januari, die in Hoogerheide op 26 januari en het WK volgt op 2 februari.
Dan kan je net zo goed niet rijden inderdaad.quote:
Dan passen ze wel weer een regeltje aanquote:Op dinsdag 3 december 2024 09:47 schreef franklop het volgende:
[..]
Dan kan je net zo goed niet rijden inderdaad.
Startplaatstechnich nog grote problemen als hij dat doet?
Albert moet teveel columns vullen in Vlaanderen, zoals Zonneveld hier. En dan gaan ze lukraak maar wat schrijven.quote:
Remember Koksijde ronde 1quote:Op dinsdag 3 december 2024 15:52 schreef Dale__Cooper het volgende:
Zou het wat uitaken als ie vanaf rij 3 start?
Daar zou nog wel een WK bijkomen als het goed gaat.quote:
Leuk weer eens veldrit niet in het compleet zuiden van Nederland.quote:
Als je er elke keer 2 overslaat dan zijn het er maar 33quote:Op vrijdag 6 december 2024 20:05 schreef VoMy het volgende:
[..]
100 treden. Dat is echt mensonterend zwaar.
Volgens Sporza die geinformeerd heeft bij zijn entourage is het onwaarschijnlijk. Dus ja, Mathieu mag op voor zijn zevende wereldtitel.quote:Op vrijdag 6 december 2024 15:32 schreef franklop het volgende:
[..]
Daar zou nog wel een WK bijkomen als het goed gaat.
Toch?
Iserbyt ook?quote:Op zondag 8 december 2024 10:27 schreef Dale__Cooper het volgende:
Nee, dit wordt niks. Alles waait weg.
Ik denk dat hij het zelf misschien ook nog niet weet.quote:Op woensdag 11 december 2024 19:58 schreef Faraday01 het volgende:
Nog steeds geen programma van de wereldkampioen?
Volgens WF zou hij al de organisaties van de koersen waar hij start hebben verwittigd van zijn komstquote:Op woensdag 11 december 2024 20:21 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik denk dat hij het zelf misschien ook nog niet weet.
Op 27 december zowel Wout als Mathieu in de Azencross van Loenen bij Antwerpen, zijn de geruchten.quote:Op woensdag 11 december 2024 20:26 schreef franklop het volgende:
[..]
Volgens WF zou hij al de organisaties van de koersen waar hij start hebben verwittigd van zijn komst
Die had in de wandelgangen vernomen dat Mathieu slechts drie crossen zou rijden. Columnpje schrijven.quote:
Niels A. had opgevangen dat Mathieu maar 3 crosses zou rijden (Maasmechelen, Hoogerheide en WK).quote:
quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:40 schreef franklop het volgende:
Diegem krijgt voor het eerst sinds 2013 een winnaar die niet Van Aert of Van der Poel heet
Extra alertheid gevraagd bij de Brienenoord de komende twee weken.quote:Organisator Diegem Cross zwaar ontgoocheld door ontbreken Van Aert én Van der Poel: “We dachten dat Mathieu een speciale band had met onze wedstrijd”
Na Wout van Aert heeft nu ook Mathieu van der Poel zijn veldritprogramma bekendgemaakt. De wereldkampioen rijdt elf crossen en maakt dus ook elf organisatoren blij, maar moet ook mensen teleurstellen. In Diegem - dat noch Van der Poel noch Van Aert aan de start krijgt - zijn ze zwaar ontgoocheld. “We dachten dat hij een speciale band had met onze wedstrijd.”
MVDP begint op 22 december in Zonhoven aan z’n veldritcampagne en zal elf wedstrijden rijden, met als hoogtepunt het WK in Liévin op 2 februari. Van der Poel pakt zo uit met meer veldritten dan de meeste waarnemers hadden verwacht, maar toch is niet iedereen gelukkig. In Diegem, een van de klassiekers op de veldritkalender, grijpen ze naast Van der Poel én Van Aert. Tot grote ontgoocheling van organisator Francis Bosschaerts. “We dachten nochtans dat Mathieu ging komen. Hij rijdt hier al twaalf jaar achter elkaar, hij heeft hier elf keer gewonnen. We wisten zeker dat hij er weer bij zou zijn. Wij dachten dat hij een speciale band met onze wedstrijd had, omdat hij hier al zo vaak heeft gereden. We zijn er zwaar door ontgoocheld”, zo reageert hij bij Wielerflits.
Het financiële aspect heeft niet meegespeeld bij Van der Poel om Diegem over te slaan, zo is Bosschaerts zeker. “Iemand als Mathieu bepaalt gewoon zelf waar hij wil rijden en waar niet. Dan sturen ze hun contract door, waarna ik dat moet tekenen en de gevraagde som moet betalen. Daar worden nooit onderhandelingen over gevoerd. Er is deze keer geen enkel contact geweest. Bij de meeste andere renners kan je zelf kiezen of je op hun aanbod ingaat of niet, en desnoods onderhandelen over hoeveel je wil geven. Maar bij Mathieu, Wout en Tom Pidcock is het te nemen of te laten, als ze bij jou willen komen rijden.”
“Het is wel heel ontgoochelend, zeker omdat we één van de vier organisaties zijn – naast Ruddervoorde, Merksplas en Gullegem – die alles op zichzelf doen. Al de rest is van Golazo en Flanders Classics. Daar speelt meer het financiële. Wij zijn zo onnozel om al dertig jaar gratis te werken, maar niet iedereen kan dat doen. Maar ik durf dat niet de reden noemen dat Mathieu en Wout hier nu niet rijden. We hebben ze altijd gehad, er waren van in het begin nooit problemen. Hier zijn altijd de beste renners. Deze keer niet, maar daar kunnen we verder weinig aan doen.”
Bosschaerts steekt niet onder stoelen of banken dat het nieuws hard binnenkomt, maar sluit toch positief af. “Misschien gaat het wel de meest spannende cross van de kerstperiode zijn zonder de dominantie van Van der Poel en Van Aert.” Onder andere Thibau Nys en bij de vrouwen Puck Pieterse zijn er op 30 december wel bij in Diegem.
Ook een beetje eigen schuld van Diegem. Van vorig jaar weet ik het niet, maar twee jaar geleden werd de mannenwedstrijd drie kwartier tot een uur uitgesteld, om op de Belgische TV tussen de vrouwen- en de mannenwedstrijd een soort GTST-achtig programma uit te kunnen zenden met reclameblokken erom heen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:40 schreef franklop het volgende:
Diegem krijgt voor het eerst sinds 2013 een winnaar die niet Van Aert of Van der Poel heet
Dat zal nu ook weer gebeuren. Of dat de reden is dat Mathieu hem skipt weet ik nietquote:Op vrijdag 13 december 2024 19:46 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ook een beetje eigen schuld van Diegem. Van vorig jaar weet ik het niet, maar twee jaar geleden werd de mannenwedstrijd drie kwartier tot een uur uitgesteld, om op de Belgische TV tussen de vrouwen- en de mannenwedstrijd een soort GTST-achtig programma uit te kunnen zenden met reclameblokken erom heen.
Dan eindigt zo'n wedstrijd voor de mannen toch veel te laat.
En ik snap Mathieu ook wel. Beter naar Besançon om daar een normale WC-wedstrijd te rijden.
Tsja... Was leuk voor een keer zou ik zeggen...quote:De meest besproken rondjes in het veldrijden komen er weer aan. Op maandag 30 december is Diegem het decor van de tweede Turbo Cross, met opnieuw heel wat mooie namen. Vandaag maakte Average Rob de deelname van onder meer Jonathan Borlée en Luca Brecel bekend.
De eerste editie van de Turbo Cross in Diegem was een verpletterend succes, en dat hopen organisatoren Average Rob en zijn broer Arno The Kid te overtreffen.
Met een cross in estafettevorm komen ze met een vernieuwde concept. 40 deelnemers: 20 mannen en 20 vrouwen die elkaar afwisselen en elk een rondje rijden.
Zo hey, in 2 maanden tijd 11 keer een uurtje koersen tegen Joran Wyseure en Toon Vandebosch. Die is tegen Sanremo al helemaal uitgepierd.quote:Op vrijdag 13 december 2024 20:35 schreef DeeBee het volgende:
MatjeGod die gewoon flink gaat crossen, ach @:Koffieplanter
Gezien het interview bij de NOS een tijdje geleden, verwacht hij zelf niet dat hij nog gaat crossen dit seizoenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |