abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215564435
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 07:48 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Je kent er 0.

Nul.
Ik ken er minstens 8.

Acht.
pi_215564436
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2024 07:45 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee er gaan best wel dingen verschuiven/veranderen. De “jemoederiseenhoer”
Moslims zullen veel harder aangepakt worden en direct uitgezet. Daarop komen weer rellen waarbij de aanhouders worden uitgezet, daarna nog meer rellen enz.
Dan kan het best snel gaan.
Klaar voor kerst?
Geloof je dat echt?
pi_215564439
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 07:50 schreef -river- het volgende:
https://www.om.nl/actueel(...)nrijden-op-dragqueen

Een 27-jarige taxichauffeur die op 7 augustus 2023 op een dragqueen inreed is veroordeeld tot zestig uur werkstraf en een maand voorwaardelijke gevangenisstraf. Ook legde de rechter een voorwaardelijke ontzegging van de rijbevoegdheid op voor de duur van zes maanden. Het incident vond plaats om 4 uur in de nacht van 7 op 8 augustus 2023 tijdens Pride Amsterdam. De officier van justitie had één maand celstraf geëist en een ontzegging van de rijbevoegdheid voor de duur van zes maanden, waarvan drie voorwaardelijk.

Het slachtoffer verklaarde bij de politie dat hij verkleed in drag samen met zijn vriend op een taxi wachtte die ze hadden besteld. De taxi arriveerde en verminderde vaart, maar de chauffeur trok op en reed verder toen hij zag dat zijn klant een dragqueen was. Het slachtoffer rende achter de taxi aan, vertelde hij de politie, waarna de chauffeur stopte en hem uitschold voor 'kankerhomo'. Het slachtoffer sloeg vervolgens met zijn tas tegen de taxi. Daarop reed de taxichauffeur achteruit richting het slachtoffer. Door op tijd opzij te springen, werd hij slechts licht geraakt.

De verklaring van het slachtoffer wordt bevestigd door zijn vriend en een getuige. Ze zien hoe de taxi het slachtoffer schampt. Ook camerabeelden ondersteunen de verklaringen. Op de beelden is duidelijk te zien dat de taxichauffeur met opzet en met verhoogde snelheid op het slachtoffer afrijdt.

Omdat het uitschelden niet door de getuigen is gehoord en de taxichauffeur dit ontkent kan de officier van justitie niet voldoende aannemelijk maken dat het incident een discriminerend karakter had. Volgens de taxichauffeur is hij doorgereden omdat het slachtoffer agressief en intimiderend zou hebben gekeken; daarom besloot hij de rit te annuleren en door te rijden.

“Op basis van de aangifte, de verschillende verklaringen en de beelden is komen vast te staan dat verdachte opzettelijk met zijn taxi op de aangever is ingereden”, zei de officier van justitie vandaag op zitting. “Door met een auto en op hoge snelheid op iemand in te rijden kun je iemand ernstig verwonden. En ik ben van mening dat het volle opzet van de verdachte daarop gericht was. Op de beelden is immers duidelijk te zien dat hij recht op het slachtoffer af stuurt en geen moment remt. Dat hij geen letsel aan het gebeuren heeft overgehouden is enkel en alleen omdat hij op tijd wist weg te springen.“

De officier van justitie vindt het moeilijk te geloven dat de taxichauffeur een rit annuleert omdat de blik van zijn klanten hem niet aanstaan. Zeker als het midden in de nacht en dus donker is. “Voor het slachtoffer voelde dit ontzettend discriminerend en kwetsend. Hij is in zijn carrière als dragqueen veelvuldig beledigd en gediscrimineerd en heeft al vaak meegemaakt dat taxi’s een rit annuleren zodra ze hem in drag zien. Hij weet zeker dat de verdachte hem aanreed omdat hij drag queen is”, aldus de officier van justitie.
Waarom slaat dat mens met een tasje op die auto.
Taxichauffeur mag toch zelf weten wie die meeneemt? Dan pak je de volgende.
Autovernielers. :r
Vakman pur sang
pi_215564450
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2024 07:53 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee dat mag niet, is discriminatie.
pi_215564476
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 07:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ik ken er minstens 8.

Acht.
Hij weet het altijd beter.

In de treaant van.. " I don't need Google, kalendular knows everything"
pi_215564492
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 07:54 schreef -river- het volgende:

[..]
Nee dat mag niet, is discriminatie.
Ik heb de afgelopen dagen continu gehoord dat je daar niet met geweld op mag reageren. Zeggen de mensen die nooit gediscrimineerd worden althans. Vroeger hadden we de bakstenen al klaar voor het geval een buschauffeur niet wilde stoppen. Na een paar keer wisten zij het en stopten ze zoals bij alle andere haltes. Ik wil de queers absoluut niet motiveren of op gedachtes brengen by the way.
  woensdag 13 november 2024 @ 08:02:54 #157
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_215564507
Hoe laat is dat debat vandaag?

edit, ah
10:15 - 18:30 uur, benieuwd of gestreamd wordt.
Popcorn erbij
Haters everywhere but I don't really care.
pi_215564542
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 08:02 schreef matthijst het volgende:
Hoe laat is dat debat vandaag?

edit, ah
10:15 - 18:30 uur, benieuwd of gestreamd wordt.
Popcorn erbij
Het zal een debat van verwijten worden. Precies zoals in de maatschappij.
pi_215564545
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 03:08 schreef sp3c het volgende:
Goed (verzonnen) verhaal man
Wat is eraan verzonnen? Ik heb de berichtgeving een halve dag gemist, maar zag ineens dit in NRC staan: Al in de nacht vóór de voetbalwedstrijd vielen mannen uit taxi Israëliërs aan.

quote:
Op een veelbekeken onlinefilmpje uit de nacht van afgelopen woensdag op donderdag is niet een taxichauffeur slachtoffer van een mishandeling, maar worden twee Hebreeuws sprekende mannen in elkaar geslagen. (...) Een korter fragment van dit incident is in de nacht van woensdag op donderdag al online verspreid. Het stamt dus uit de nacht voorafgaand aan de nacht vol geweld tegen Maccabi-supporters na de voetbalwedstrijd tussen Ajax en Maccabi Tel Aviv. Een X-account, genaamd Dutch Taxi Driver, duidde het beeld donderdagochtend vroeg direct als „een Amsterdamse taxichauffeur aangevallen en mishandeld door Maccabi hooligans”.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_215564572
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 08:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Wat is eraan verzonnen? Ik heb de berichtgeving een halve dag gemist, maar zag ineens dit in NRC staan: Al in de nacht vóór de voetbalwedstrijd vielen mannen uit taxi Israëliërs aan.
[..]

Dit filmpje had de politie al en nemen ze ook mee in het onderzoek gelukkig.
pi_215564577
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 19:29 schreef Droopie het volgende:
Ze zijn net klaar met de vergadering in Amsterdam

[ x ]

_O-
Sodeju, dat is knullig.

quote:
Wat blijkt: Halsema belde de privételefoon van de premier, in plaats van zijn werktelefoon, laat de Rijksvoorlichtingsdienst weten.
pi_215564586
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 08:12 schreef -river- het volgende:

[..]
Dat fragment waarin Halsema zogenaamd in gesprek gaat met relschoppers, circuleert ook nog steeds volop. Dat is echt problematisch aan niet-geverifieerde beelden zonder context.
pi_215564591
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 08:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat fragment waarin Halsema zogenaamd in gesprek gaat met relschoppers, circuleert ook nog steeds volop. Dat is echt problematisch aan niet-geverifieerde beelden zonder context.
Daar heb ik niets van meegekregen.
pi_215564603
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 06:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Vond het opvallend dat zelfs FvD niet voor de motie stemde.
Ach, FvD is net zo extreem rechts als 75% van de Amsterdamse gemeenteraad extreem links is. Die willen ook niet herkenbaar in beeld.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_215564604
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 07:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ik ken er minstens 8.

Acht.
In jouw versie van de realiteit. In de objectieve realiteit ken je er net zoveel als je joodse vrienden hebt.
Intolerant voor intolerantie
pi_215564609
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 08:12 schreef -river- het volgende:

[..]
Nu de media nog.
pi_215564643
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 november 2024 21:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm.

Probeer nu eens met steekhoudende argumenten te onderbouwen waarom dit een probleem zou zijn?

Het is juist de bedoeling dat deze mensen eens op hun verantwoordelijkheden worden gewezen, want de sentimenten (in dit geval antisemitisme en Israël-haat) zitten breed in deze groep verspreid. Ook bij mensen die niet waren betrokken bij de quasi pogrom van vorige week en de rellen van de afgelopen dagen.

Om dit aan te pakken moet dus iedereen binnen de Islamtische gemeenschappen een verantwoordelijkheid voelen er iets aan te doen en ook geloofsgenoten aan te spreken op zulke denkbeelden. Het is namelijk ook veelal een uitgroei van dingen die ze thuis meekrijgen.
Dat het in die groep in verhoogde mate voorkomt erken ik wel, en dat er vanuit die groep ook een zelfreinigend vermogen en interne correcties moeten plaatsvinden ook. Volgens mij probeert dat men ook wel met buurtvaders etc. maar er is inderdaad een groep die zich nergens wat van aantrekt. Daar hebben we dan het strafrecht voor om die keihard aan te pakken.

Het gaat me echter te ver om iedereen met een islamitische achtegrond over dezelfde kam te scheren zoals nu gebeurt aan de hand van lege hulzen zoals "paspoort intrekken, allemaal het land uit etc".
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_215564661
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 06:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Vond het opvallend dat zelfs FvD niet voor de motie stemde.
Je hebt het antisemitisme en de nazisympathieën van FvD gemist?
pi_215564684
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 08:25 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Dat het in die groep in verhoogde mate voorkomt erken ik wel, en dat er vanuit die groep ook een zelfreinigend vermogen en interne correcties moeten plaatsvinden ook. Volgens mij probeert dat men ook wel met buurtvaders etc. maar er is inderdaad een groep die zich nergens wat van aantrekt. Daar hebben we dan het strafrecht voor om die keihard aan te pakken.
Er is een gigantische industrie rondom deze jongeren en er gaan bakken gemeenschapsgeld naartoe. En het wrange is: hoe meer de samenleving probeert deze jongeren en de gezinnen waarin ze opgroeien te helpen, des te minder zij zelf verantwoordelijkheid nemen en des te meer zij zich wentelen in een slachtoffercultus. Dit beleid faalt.
pi_215564692
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 08:20 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Nu de media nog.
Hier en daar zie je hem wel, is er ook een te water geraakt.
pi_215564708
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 08:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Sodeju, dat is knullig.
[..]

Indekken heet dat. Net als met de verdwenen sms'jes
pi_215564732
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 04:05 schreef Bassie48 het volgende:
Vandaag gaat Wilders helemaal los in de 2e kamer. *O*
Ach kunnen het al invullen, de PVV en BBB zijn de enige die echt actie willen. VVD en NSC te soft. De linke kliek gaat vooral vallen over de groeiende moslimhaat en geven de schuld aan Wilders omdat ze wel weer een tweet vinden om over te vallen, terwijl DENK alleen maar Jodenhaat loopt te spuien. De media spint er in de avond een leuk verhaal van waar Wilders als grote boeman wordt weggezet, moslims als slachtoffers, speciaal voor de mensen die alleen de MSM volgen en er zal niets veranderen. Wachtend op de volgende aanslagen/doden uit islamitische hoek terwijl de grenzen wagenwijd openblijven voor mensen uit deze radicale ideologie.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  woensdag 13 november 2024 @ 08:38:10 #173
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215564734
quote:

[..]

Het gaat me echter te ver om iedereen met een islamitische achtegrond over dezelfde kam te scheren zoals nu gebeurt aan de hand van lege hulzen zoals "paspoort intrekken, allemaal het land uit etc".
Het is inderdaad triest om te zien hoeveel mensen beginnen te roepen over massale uitzettingen, ten eerste al omdat ze een hele bevolkingsgroep hiermee neerzetten als dader, ten tweede omdat het niet kan.

Net zoals je moet ingrijpen op het punt waarom zoveel Marokkaanse jongeren rondlopen met deze ideeën en dit gedrag moet je je afvragen waarom zoveel mensen niet meer met Marokkanen als medeburgers willen samenleven en deportaties als oplossing zien.

De enigen die dit probleem onomwonden durven uit te spreken zijn het soort politici dat op zijn zachtst gezegd niet mee gaan helpen om de situatie te verbeteren maar de boel nog verder richting kloof helpen (en die ook aan de achterkant gaan zitten met hun gehuil over paspoort afpakken).

Degenen die aan de voorkant (onderwijs, voorlichting, sociale ongelijkheid) willen zitten met hun aanpak, zijn gekaapt door de Jayzies en Ascha's.
pi_215564746
We gaan vanmiddag zien hoe de schaduwpremier graag alle macht wil hebben maar de bijbehorende verantwoordelijkheid niet wil nemen. Het zal aan alles en iedereen liggen, behalve aan zelf, ondanks dat het gebeurd is terwijl hij op wacht stond.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215564766
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 08:38 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Het is inderdaad triest om te zien hoeveel mensen beginnen te roepen over massale uitzettingen, ten eerste al omdat ze een hele bevolkingsgroep hiermee neerzetten als dader, ten tweede omdat het niet kan.
Dat is raar. Als ik het over uitzettingen heb, dan bedoel ik uitsluitend de jodenhaters en zij die misdaden begaan vanuit culturele (religieuze) gronden. Zoals de jodenjagers.

Volgens mij wordt dat ook bedoeld. Pak van die lieden het paspoort af en schop ze de grens over met een grote sticker "PERSONA NON GRATA" op hun voorhoofd.

En niet kan? Dan maak je het mogelijk. Wetten kunnen en moeten aangepast worden naar de behoeften van de tijd; anders blijf je met verouderde en nutteloze wetgeving zitten. Dezelfde discussie als over de Amerikaanse Second Amendment, alleen laten wij nou géén vastgeroest systeem willen hebben.
quote:
Net zoals je moet ingrijpen op het punt waarom zoveel Marokkaanse jongeren rondlopen met deze ideeën en dit gedrag moet je je afvragen waarom zoveel mensen niet meer met Marokkanen als medeburgers willen samenleven en deportaties als oplossing zien.

De enigen die dit probleem onomwonden durven uit te spreken zijn het soort politici dat op zijn zachtst gezegd niet mee gaan helpen om de situatie te verbeteren maar de boel nog verder richting kloof helpen (en die ook aan de achterkant gaan zitten met hun gehuil over paspoort afpakken).

Degenen die aan de voorkant (onderwijs, voorlichting, sociale ongelijkheid) willen zitten met hun aanpak, zijn gekaapt door de Jayzies en Ascha's.
Goed verhaal.

Het moet toch gebeuren.

Het zal de rest ook leren om zich nou eens aan te passen naar de cultuur waar zij, of hun voorouders, naartoe zijn gekomen. Toevalligerwijs ben ik ervan overtuigd dat juist die culturen alleen kracht respecteren. Geef ze dat dan ook. Schop ze in het gareel door het vuilnis er onverbiddelijk tussenuit te wieden en over de grens te gooien. De rest past zich dan uiteindelijk echt wel aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cuendillar op 13-11-2024 09:40:03 ]
pi_215564773
Politie dankbaar voor hulp uit wijk bij bewaren rust: straatcoaches, vaders en moeders helpen mee

In Amsterdam is het dinsdagavond rustig gebleven. Straatcoaches, vaders, moeders en initiatieven vanuit moskeeën hebben de politie geholpen om de rust te bewaren.

https://www.ad.nl/binnenl(...)helpen-mee~af2e022f/
  woensdag 13 november 2024 @ 08:49:25 #177
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_215564797
quote:
14s.gif Op woensdag 13 november 2024 08:41 schreef xpompompomx het volgende:
We gaan vanmiddag zien hoe de schaduwpremier graag alle macht wil hebben maar de bijbehorende verantwoordelijkheid niet wil nemen. Het zal aan alles en iedereen liggen, behalve aan zelf, ondanks dat het gebeurd is terwijl hij op wacht stond.
Klinkt als de Halsema-tactiek. En hier in Amsterdam werkt ‘ie uitstekend!
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_215564814
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2024 08:46 schreef Abdullah2 het volgende:
Politie dankbaar voor hulp uit wijk bij bewaren rust: straatcoaches, vaders en moeders helpen mee

In Amsterdam is het dinsdagavond rustig gebleven. Straatcoaches, vaders, moeders en initiatieven vanuit moskeeën hebben de politie geholpen om de rust te bewaren.

Je hebt die groep ook gewoon keihard nodig om hun eigen jeugd in het gareel te houden. Dan bereik je in ieder geval al een groot deel van die jongens en meiden.
  woensdag 13 november 2024 @ 08:58:12 #179
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_215564839
quote:
14s.gif Op woensdag 13 november 2024 08:41 schreef xpompompomx het volgende:
Wacht even dus als iemand al jaren roept om de problemen aan te pakken en hier ook de oplossing voor geeft omdat eens goed te doen.
Maar dat er al 40 jaar niet is geluisterd naar diverse mensen en hier wat aan gedaan word. , Jan Maat ,Pim Fortuyn , Wilders en ik zal er nog aardig wat vergeten zijn.

Nu in eens dit soort dingen op hun af zien komen.
Hallo als ik in de kamer had gezeten had ik me niet eens gemeld.
Had tegen die partijen gezegd, het is jullie rotzooi want jullie wilde al jaren niet luisteren om dit probleem aan te pakken, los het nu dan zelf maar op. Veel plezier.
Ik kom wel weer eens terug als nu echt eens dingen gaan veranderen. :W
Actie is reactie, ja dan maar even goed schoonmaken en schoon houden, maar dan is wel voor iedereen duidelijk dat binnen deze landgrenzen zich normaal moet gedragen.
Zo niet dan weet je de gevolgen.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  woensdag 13 november 2024 @ 08:58:13 #180
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_215564840
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 08:38 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Die wetgeving is er al hoor. Voor een terroristisch misdrijf is dat in de wetgeving zelfs vrij eenvoudig. Dit is makkelijk uit te breiden met andere misdrijven.

quote:
Er zijn 6% moslims in Nederland waarvan 4% praktiserend. Een relatief kleine groep dus. Maar heel dominant aanwezig binnen de maatschappij, het is een dominante mannen cultuur die botst met traditionele Nederlandse waarden. Kijk gerust is in de statistieken van het cbs, of op dinsdagavond naar opsporing verzocht. Pak gerust de waslijst aan terroristische aanslagen uit naam van de Islam er eens bij. Moet je nagaan als dit percentage zou verdubbelen. Snap je nu een beetje de aversie?

quote:
Het zijn toch echt de daden die zorgen voor gevolgen, ook op politieke ontwikkelingen.

quote:
Er is geen capaciteit voor omdat de multiculturele samenleving allerlei resources op slokt. Meer kindjes met taalachterstanden, extra zorgdruk, druk op de politie etc.etc.
pi_215564844
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2024 08:46 schreef Abdullah2 het volgende:

Waar waren ze maandagvond dan? Waarom voedden ze hun kinderen niet op?
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_215564858
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 08:37 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Ach kunnen het al invullen, de PVV en BBB zijn de enige die echt actie willen. VVD en NSC te soft. De linke kliek gaat vooral vallen over de groeiende moslimhaat en geven de schuld aan Wilders omdat ze wel weer een tweet vinden om over te vallen, terwijl DENK alleen maar Jodenhaat loopt te spuien. De media spint er in de avond een leuk verhaal van waar Wilders als grote boeman wordt weggezet, moslims als slachtoffers, speciaal voor de mensen die alleen de MSM volgen en er zal niets veranderen. Wachtend op de volgende aanslagen/doden uit islamitische hoek terwijl de grenzen wagenwijd openblijven voor mensen uit deze radicale ideologie.
DENK heeft naar mijn weten nog nooit jodenhaat geuit. Je associaties tussen Israël en joden moet je los laten. Kritiek op Israël is geen kritiek op joden. Israel afkeer is geen afkeer tegen joden of het jodendom. Het is erg gevaarlijk om die link te blijven leggen door die zogenaamde beschermers van joden. Je doet ze op de lange termijn meer kwaad dan goed.
Kritiek op SA is ook geen kritiek op moslims. En je mag er verdomd kritiek op hebben ook. En het is zwaar terecht ook in mijn ogen.

Mensen voelen zich niet aangesproken als je zegt dat je die etters uit Amsterdam aan wil pakken maar zodra je alles op een hoop gooit, vraag je om een collectieve en defensieve reactie en krijg je die ook waarschijnlijk. Dat is waar veel mensen op ageren. Ze hebben ook last van tuig, meer dan mensen die er niet tussen wonen.

Heb jij ooit tussen tuig gewoond? Je auto is altijd bekrast, vuil wat zomaar op straat gedumpt wordt, kinderen die tot laat herrie maken buiten, scooters en auto's die als een malle door je staat rijden waardoor het onveilig is.. etc etc. Maar nu ga je de normale buurman op hetzelfde hoopje gooien als hetgeen waar hij zoveel meer last van heeft dan jij.

Mensen zouden dat hele hit and run massaal afgekeurd hebben als de berichtgevingen gewoon eerlijk en gebalanceerd waren. Tiktok en andere sociale media legt alles bloot tegenwoordig. De eerste reactie was dat er zomaar joden werden aangevallen. Je stond toen al met 4-0 achter want iedereen wist dat het niet zo was en dat er meer aan vooraf ging. Je krijgt mensen dan niet meer zo snel aan je kant. Dat hele proces is niet een foutje maar systematisch. Het is dat een jochie van 12 het vast gelegd had anders was het nog steeds een jodenjacht en antisemitisme. Wat het absoluut niet was. Het was een jacht op maccabi tuig. Dat die jacht fout was, had je ook kunnen benoemen zonder alle drama en scene. Dan had je allemaal aan dezelfde kant gestaan.
pi_215564863
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 08:58 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Waar waren ze maandagvond dan? Waarom voedden ze hun kinderen niet op?
Alsof er geen hele groepen ouders van christelijke komaf zijn die niet weten wat hun kinderen allemaal uitspoken. Er lopen ook zat Nederlandse bontkraagjes over straat waarop niet voldoende controle van de ouders zit, denk maar aan plaatsen als Urk. Dat is net zo goed een probleem.
pi_215564882
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 09:02 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Alsof er geen hele groepen ouders van christelijke komaf zijn die niet weten wat hun kinderen allemaal uitspoken. Er lopen ook zat Nederlandse bontkraagjes over straat waarop niet voldoende controle van de ouders zit, denk maar aan plaatsen als Urk. Dat is net zo goed een probleem.
Lol, dat is peanuts en een heel zwak argument.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
  woensdag 13 november 2024 @ 09:07:42 #185
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_215564887
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 09:01 schreef Chadi het volgende:

[..]

Het is dat een jochie van 12 het vast gelegd had anders was het nog steeds een jodenjacht en antisemitisme. Wat het absoluut niet was. Het was een jacht op maccabi tuig. Dat die jacht fout was, had je ook kunnen benoemen zonder alle drama en scene. Dan had je allemaal aan dezelfde kant gestaan.
uh nee dat is juist allemaal ontkracht de laatste 24 uur. Het was een georchestreerde 'jodenjacht' met telegram groepen die weken van tevoren dit al aan het bekokstoven waren. Dat de Maccabi fans niet altijd even lief zijn doet daar niets aan af.
pi_215564919
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 09:07 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
uh nee dat is juist allemaal ontkracht de laatste 24 uur. Het was een georchestreerde 'jodenjacht' met telegram groepen die weken van tevoren dit al aan het bekokstoven waren. Dat de Maccabi fans niet altijd even lief zijn doet daar niets aan af.
Bizar dat mensen achter dat frame aan blijven lopen, het is vast geen islamietje. :')
pi_215564932
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2024 07:53 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
De officier van justitie vindt het moeilijk te geloven dat de taxichauffeur een rit annuleert omdat de blik van zijn klanten hem niet aanstaan. Zeker als het midden in de nacht en dus donker is. “Voor het slachtoffer voelde dit ontzettend discriminerend en kwetsend. Hij is in zijn carrière als dragqueen veelvuldig beledigd en gediscrimineerd en heeft al vaak meegemaakt dat taxi’s een rit annuleren zodra ze hem in drag zien. Hij weet zeker dat de verdachte hem aanreed omdat hij drag queen is”, aldus de officier van justitie.

Mag ik even een teiltje zeg :r .
pi_215564943
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 09:15 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Mag ik even een teiltje zeg :r .
Je doet net of dit niet voorkomt of zo. In dit land wordt gewoon keihard gediscrimineerd. Al dat gelul over gelijk zijn, komt in de praktijk weinig van terecht.
pi_215564970
Het debat in de Tweede Kamer begint om 10.15uur.
Benieuwd hoeveel deeltjes deze reeks heeft na vandaag.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_215565008
quote:
quote:
Volgens hem heeft het er niet mee te maken dat deze jongeren er 'niet bij willen horen'. "Maar omdat ze er niet bij mogen horen."

Hij gaat verder: "Als je gaat kijken dat we nog steeds te maken hebben met stagediscriminatie, dat er discriminatie is op werk, dat DUO discrimineert op basis van een bepaald algoritme, dat studenten daar de dupe van zijn. Hoe kunnen we dan spreken van: 'Ze willen er niet bij horen?' Ze mogen er niet bij horen.''
Ze worden gediscrimineerd, want ze krijgen geen stage en daarom gaan ze op Jodenjacht.
Hij zegt het echt _O-
pi_215565022
quote:
Ze willen niets met ons te maken hebben, dat is de realiteit, net zoals de slachtofferrol. Ze doen hun best niet op school, thuis spreekt men de taal niet etc.

Maar het ligt uiteraard niet aan hen. :')
  woensdag 13 november 2024 @ 09:31:06 #193
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_215565029
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 09:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het debat in de Tweede Kamer begint om 10.15uur.
Benieuwd hoeveel deeltjes deze reeks heeft na vandaag.
Ik zie Frans als voor de spiegel staan, zichzelf op te fokken en woorden te oefenen "Racisme!" "Discriminatie" "Maccabi" "Marokkaanse gezinnen bang"
  woensdag 13 november 2024 @ 09:33:54 #194
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_215565048
quote:
Waarom gaat het altijd wel goed met andere culturen?

Het is ook actie/reactie, veel bedrijven hebben slechte ervaringen met stagaires met arabische achtergrond gehad.

Uiteindleijk is het natuurlijk onze schuld weer, wij zullen ons nog meer aan moeten passen aan hun, die zich nog nooit hebben aangepast de latste 40 jaar.
pi_215565058
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 09:31 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Ik zie Frans als voor de spiegel staan, zichzelf op te fokken en woorden te oefenen "Racisme!" "Discriminatie" "Maccabi" "Marokkaanse gezinnen bang"
Het zal vandaag voor de oppositie wel prijsschieten worden ja. Dit is immers gebeurd onder Wilders-1.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215565068
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:06 schreef Simmertje het volgende:
Maar het begon natuurlijk wel eergister met Maccabi fans die Palestina vlaggen van gebouwen aan het rukken waren en daarnaast ook taxi's aanvielen.
Oh ja, over dat verhaal van Joden die een taxichauffeur aanvielen................

twitter
pi_215565134
quote:

[..]

Dat gebeurt natuurlijk op dit moment helemaal niet. En niemand zegt dat alle mensen met een Islamtische achtergrond het land uit moeten, maar bij degenen die zich vergrijpen kan het afnemen van het paspoort een prima optie zijn.

En daarnaast mag deze groep in het geheel worden aangesproken. Enkel op die manier wordt het zelfreinigende vermogen waar je het over hebt ook echt gestimuleerd. Als er namelijk altijd de hand boven het hoofd van deze groep wordt gehouden, dan blijft het broeien en lacht men in het vuistje om de naïeve politici, journalisten en andere activisten die altijd voor hun in de bres springen.

Het schept ook een precedent van slachtofferschap. Want je leert een groep mensen dat ze per definitie geen verantwoordelijk hebben en eigenlijk boven de wet staan. Als men dan ineens toch wordt aangesproken op hun gedrag, dan gaat men zich verzetten en in de rol van slachtoffer kruipen in plaats zelfreflectie te tonen en schuld te bekennen.

En laatste is dan ook precies wat we nu zien gebeuren. Zodra er kritiek wordt geleverd op Islamtische jongeren krijg je meteen hysterische reactie met de nodige krokodillentranen uit zelfmedelijden, waar bepaalde media natuurlijk weer vol mee staan.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 09:01 schreef Chadi het volgende:

[..]
DENK heeft naar mijn weten nog nooit jodenhaat geuit. Je associaties tussen Israël en joden moet je los laten. Kritiek op Israël is geen kritiek op joden. Israel afkeer is geen afkeer tegen joden of het jodendom. Het is erg gevaarlijk om die link te blijven leggen door die zogenaamde beschermers van joden. Je doet ze op de lange termijn meer kwaad dan goed.
Kritiek op SA is ook geen kritiek op moslims. En je mag er verdomd kritiek op hebben ook. En het is zwaar terecht ook in mijn ogen.

Mensen voelen zich niet aangesproken als je zegt dat je die etters uit Amsterdam aan wil pakken maar zodra je alles op een hoop gooit, vraag je om een collectieve en defensieve reactie en krijg je die ook waarschijnlijk. Dat is waar veel mensen op ageren. Ze hebben ook last van tuig, meer dan mensen die er niet tussen wonen.

Heb jij ooit tussen tuig gewoond? Je auto is altijd bekrast, vuil wat zomaar op straat gedumpt wordt, kinderen die tot laat herrie maken buiten, scooters en auto's die als een malle door je staat rijden waardoor het onveilig is.. etc etc. Maar nu ga je de normale buurman op hetzelfde hoopje gooien als hetgeen waar hij zoveel meer last van heeft dan jij.

Mensen zouden dat hele hit and run massaal afgekeurd hebben als de berichtgevingen gewoon eerlijk en gebalanceerd waren. Tiktok en andere sociale media legt alles bloot tegenwoordig. De eerste reactie was dat er zomaar joden werden aangevallen. Je stond toen al met 4-0 achter want iedereen wist dat het niet zo was en dat er meer aan vooraf ging. Je krijgt mensen dan niet meer zo snel aan je kant. Dat hele proces is niet een foutje maar systematisch. Het is dat een jochie van 12 het vast gelegd had anders was het nog steeds een jodenjacht en antisemitisme. Wat het absoluut niet was. Het was een jacht op maccabi tuig. Dat die jacht fout was, had je ook kunnen benoemen zonder alle drama en scene. Dan had je allemaal aan dezelfde kant gestaan.
Ahh, krijgen we deze drogredenering weer. In Telegramgroepen het hebben over een 'Jodenjacht', met gierende banden langs de grachten in Amsterdam rijden terwijl livestreamend op Instagram eu verteld op 'Jodenjacht' te gaan of het in elkaar trappen van Joden en deze uitschelden voor '*insert ziekte* .. jood!' is natuurlijk gewoon onversneden antisemitisme.

Het valt dan ook niet uit te sluiten dat je het voor je geloofsgenoten wilt opnemen en misschien hun antisemitische geweld zelfs ergens bewondert, maar je gaat hier echt niemand over gaslighten over wat er is gebeurd vorige week in Amsterdam.

En defensieve reacties vragen trouwens om nog hardere maatregelen, dus ook dat is geen goed excuus. Wat we vorige week hebben gezien willen we nooit meer in het Westen zien. En als moslims daar anders over denken moeten deze mensen hier weg. Bij velen ligt hun gevoel van trouw toch elders en niet hier, dat roept dan ook de vraag op wat men hier überhaupt doet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215565319
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 09:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Oh ja, over dat verhaal van Joden die een taxichauffeur aanvielen................

[ x ]
Ik zei dit al meteen, er werd toch ook "kankerjood" geroepen. Niet dat alle Israelis lieverdjes zijn, maar ze zijn slim genoeg om niet in het buitenland met allerlei arabieren om zich heen een taxi chauffeur in elkaar te trappen. Leek mij al heel gek.

Grappig hoe alle linkse wappies het geweld goed probeerde te praten door dit voorval.
pi_215565364
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 09:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[ x ]
Tja, helaas waren velen van progressief links hier natuurlijk alweer in getrapt omdat het hun eigen vooringenomenheid wist te bevestigen. Daarom credits richting de NRC voor het plaatsen van dit artikel, al zullen ze zich daar niet populair meer maken bij hun achterban die de NRC. Velen lezen de NRC toch voor de dagelijkse bevestiging van de eigen confirmation bias.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 13 november 2024 @ 10:15:50 #200
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215565384
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 08:51 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Je hebt die groep ook gewoon keihard nodig om hun eigen jeugd in het gareel te houden. Dan bereik je in ieder geval al een groot deel van die jongens en meiden.
Je hebt een mooi filmpje over hoe buurtcoaches in Amersfoort een aangekondigde rel de kop indrukken. Dat zijn dus gewoon vrijwilligers vanuit de buurt en de gemeenschap die even een paar honderd jongeren heel duidelijk te verstaan geven dat ze normaal moeten doen en oprotten als ze niks in die wijk te zoeken hebben.

Die mensen zijn echt goud waard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')