abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215560619
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2024 18:12 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat bleek wel, ja. En daar hoort de veiligheidsbeoordeling vooraf ook maar voor een heel klein gedeelte over te gaan.
misschien moeten ajax en Feyenoord eens optrekken om dit tuig weg te slaan. Gewoon ouderwetse knokploegen op straat.
pi_215560620
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 18:12 schreef Bill_Hillie het volgende:
Wordt er nog een tram of bus in de hens gestoken of hoe zit dat? :(
hashtag Osdorp en Snapchat locatie osdorp in de gaten houden.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_215560621
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 18:14 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Jij kent ze, toevallig alleen jij.
Hij denkt dat er nog iets te redden valt, is best lief.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_215560623
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 18:11 schreef Multatilu het volgende:
Misschien voelen veel Marokkaanse jongeren zich totaal niet gewild en gewenst in Nederland.
De Marokkanen die ik ken schamen zich kapot voor dat tuig dat in Amsterdam dat dezelfde achtergrond heeft.
Maar die gaan dan ook niet al scooter rijdend op jacht naar Joden, maar zijn gewoon hardwerkende burgers.
Als je die Marokkanen ergens tegenkomt weet je niet eens dat ze een Marokkaanse achtergrond hebben.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 12 november 2024 @ 18:16:07 #155
396386 sturmpie
for night & nature
pi_215560627
quote:
de aivd heeft uw bericht gezien. u bent nu op 'n lijst gezet waarbij de informele methode wordt gebruikt waarbij al uw gegevens gecheckt gaan worden
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_215560630
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 18:14 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Hoezo? Onze wet en onze regels, dat snap ik nog? Maar gaan we van een Islamitisch gezin verwachten dat ze kerst gaan vieren en boerenkool gaan eten? Echt? Denk je dat dat de problemen oplost?
Vraagt iemand een moslim om boerenkool te gaan eten? Waar heb je het in hemelsnaam over?
pi_215560637
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 18:14 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Jij kent ze, toevallig alleen jij.
Weer zo'n domme dooddoener.... Nee, niet alleen ik, dat weet ik zeker.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_215560638
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 18:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De Marokkanen die ik ken schamen zich kapot voor dat tuig dat in Amsterdam dat dezelfde achtergrond heeft.
Maar die gaan dan ook niet al scooter rijdend op jacht naar Joden, maar zijn gewoon hardwerkende burgers.
Als je die Marokkanen ergens tegenkomt weet je niet eens dat ze een Marokkaanse achtergrond hebben.
Het probleem met die lui is vaak dat ook zij de oorzaak niet graag onderschrijven.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  dinsdag 12 november 2024 @ 18:16:45 #159
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215560640
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 18:11 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Nee, maar tenminste proberen de nuance te vinden. Volgens zijn zijn moslims bloeddorstige, relschoppende antisemieten en zouden ze allemaal op moeten rotten. En als je daar iets tegenin probeert te brengen krijg je alleen maar oneliners met dooddoeners terug.

Misschien voelen veel Marokkaanse jongeren zich totaal niet gewild en gewenst in Nederland. En zoeken ze daarom extra steun bij elkaar en zetten ze zich gezamenlijk steeds meer af tegen de maatschappij. En doet een deel dat met geweld. En is dat iets dat we absoluut niet mogen tolereren.

Maar... als we daar een oplossing voor willen zullen we toch naar de kern van het probleem moeten en dat is niet dat ze moslim zijn. Want nogmaals, ik ken genoeg moslims die geen joden in elkaar slaan of trams kapot maken.
Wat is wel de kern van het probleem?

Ik ken inderdaad ook moslims; met de liberaal ingestelde, die net zo islamitisch zijn als ik katholiek, gaat het prima. Daar vinden ook interessante discussies plaats over geloof en zo. De conservatievere? Zeer nare ervaringen mee. En reden voor mij om de 'schuld' van de huidige polarisatie verre van enkel bij de 'autochtone Nederlander' te leggen. Ik geloof er geen barst van dat het Nederlandse volk gewoon racistisch is, en de cijfers geven ook al jaren aan dat dat niet zo is: op dit moment het derde minst racistische land ter wereld (2023, wel voor het eerst sinds jaren twee plaatsen gezakt).

Marokkaan zijn, of etniciteit als zodanig, is voor mij volstrekt irrelevant. Het lijkt me dan ook verre van productief om kritiek op conservatisme binnen islam steevast onder racisme te scharen.

Dat gaat namelijk ook niet werken. Mensen laten zich niet graag zo maar racist noemen, zoals men zich ook niet graag 'kk-Jood' dan wel 'geitenneuker' laat noemen.

Heel eerlijk ben ik ook wel een beetje klaar met dit te bediscussiėren in de echte wereld. Er zijn enkel nog de schreeuwlelijken, aan beide zijden, en de nuance (de echte) is inderdaad al een tijdje volledig zoek.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 12 november 2024 @ 18:16:56 #160
396386 sturmpie
for night & nature
pi_215560643
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 18:14 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Is nog vroeg, zitten nu nog in de moskee.
mocht 't zo zijn dat u de intentie tot geweld steunt dan zult u daar op afgerekend worden
pi_215560644
quote:
Waarom geen trein? U discrimineert. :+
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_215560651
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2024 18:13 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Zelden geld voor Joden
Joden hebben wel geld ja. :+
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_215560657
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 18:15 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
misschien moeten ajax en Feyenoord eens optrekken om dit tuig weg te slaan. Gewoon ouderwetse knokploegen op straat.
Ajax en Feyenoord samen is vloeken in de kerk, zeg dan Feyenoord en Den Haag, dat zou nog kunnen...misschien.
pi_215560659
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 november 2024 18:12 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik zie in deze draad weer vaak een onjuist gebruik van het woord racisme als het gaat om moslims. Racisme tegen moslims is onmogelijk daar het een religie betreft en geen ras. Spreek dan van discriminatie als dan toch op die toer gegaan wordt.
dat geldt dan toch voor alle mensen die een religie aanhangen en die identiteit, op zich dragen alsware het een biologische implantaat?

Een defnitie kan verruimd worden zodat het er ineens wel onder valt bovendien. Biologische, empirische waarheid moet wijken voor principes en favoritisme.. geen enkele religie kan biologisch je ras worden, schier onmogelijk en waarom zou iemand dat willen?

Als je van een gedachtengoed je eigen vlees en bloed maakt, dan ga je ermee ten onder.

Oplossing is zo simpel: Laat het los, laat de molensteen los, en je komt hup zo weer bovendrijven als de mens die je bent. Je identiteit zakt keurig netjes naar de bodem.

Opgelost. No harm done. Niemand gewond.
  dinsdag 12 november 2024 @ 18:18:47 #165
396386 sturmpie
for night & nature
pi_215560666
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 18:16 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Waarom geen trein? U discrimineert. :+
aivd volgt uw activiteiten op internet, zo nodig wordt er informeel ingegrepen
  dinsdag 12 november 2024 @ 18:19:16 #166
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215560671
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 18:14 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Hoezo? Onze wet en onze regels, dat snap ik nog? Maar gaan we van een Islamitisch gezin verwachten dat ze kerst gaan vieren en boerenkool gaan eten? Echt? Denk je dat dat de problemen oplost?
Nee.

Maar laten we dan ook stoppen hele busladingen kinderen elk jaar weer bij een moskee te droppen, of mee laten doen met Iftar of ramadan; stop ook met toleren dat andersom kinderen thuisgehouden worden bij kerst- of paasvieringen of paarse vrijdag.

Religie is voor thuis. Of alles, of niets.

DAT is namelijk wat mensen soort: het eenrichtingsverkeer.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215560673
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 17:42 schreef sturmpie het volgende:

[..]
wij willen rustig leven, dat gaat niet met idf in de buurt, je kan niet met babykillers omgaan snap je
In Engeland gedragen jullie je anders niet veel beter en zijn intimidaties naar de native Engelse bevolking aan de orde van de dag. Dat had en heeft dus helemaal niks met "babykillers" te maken en is het zoveelste slappe excuus van jullie groep. Misschien wordt het tóch eens tijd dat jullie jezelf een spiegel gaan voorhouden.....
  dinsdag 12 november 2024 @ 18:19:58 #168
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215560680
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 18:15 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Dat ajax doodsbang is in eigen stad is meer een lokaal probleem lijkt me.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 12 november 2024 @ 18:20:13 #169
396386 sturmpie
for night & nature
pi_215560683
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 18:19 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]
In Engeland gedragen jullie je anders niet veel beter en zijn intimidaties naar de native Engelse bevolking aan de orde van de dag. Dat had en heeft dus helemaal niks met "babykillers" te maken en is het zoveelste slappe excuus van jullie groep. Misschien wordt het tóch eens tijd dat jullie jezelf een spiegel gaan voorhouden.....
wie bedoel je met jullie ?
pi_215560684
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 18:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat is wel de kern van het probleem?

Ik ken inderdaad ook moslims; met de liberaal ingestelde, die net zo islamitisch zijn als ik katholiek, gaat het prima. Daar vinden ook interessante discussies plaats over geloof en zo. De conservatievere? Zeer nare ervaringen mee. En reden voor mij om de 'schuld' van de huidige polarisatie verre van enkel bij de 'autochtone Nederlander' te leggen. Ik geloof er geen barst van dat het Nederlandse volk gewoon racistisch is, en de cijfers geven ook al jaren aan dat dat niet zo is: op dit moment het derde minst racistische land ter wereld (2023, wel voor het eerst sinds jaren twee plaatsen gezakt).

Marokkaan zijn, of etniciteit als zodanig, is voor mij volstrekt irrelevant. Het lijkt me dan ook verre van productief om kritiek op conservatisme binnen islam steevast onder racisme te scharen.

Dat gaat namelijk ook niet werken. Mensen laten zich niet graag zo maar racist noemen, zoals men zich ook niet graag 'kk-Jood' dan wel 'geitenneuker' laat noemen.

Heel eerlijk ben ik ook wel een beetje klaar met dit te bediscussiėren in de echte wereld. Er zijn enkel nog de schreeuwlelijken, aan beide zijden, en de nuance (de echte) is inderdaad al een tijdje volledig zoek.
Misschien moeten we ons dan afvragen waarom die groep steeds conservatiever wordt of waarom de groep conservatieve moslims groter wordt. Ik vrees dat dit de counterbeweging van de verrechtsing van de samenleving is en waardoor de maatschappij steeds verder polariseert. Overigens denk ik dat die concentratie conservatieve moslims met name op een paar plekken in de randstad speelt.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_215560692
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 17:57 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Moslims zijn net zo antisemitisch als Nederlanders tegen moslims zijn
Nederland is juist verschrikkelijk tolerant en accepterend richting moslims geweest. Veel te tolerant en accepterend.

De afkeer die er de afgelopen decennia is gegroeid jegens de Islam komt door het gedrag van moslims. En dit zou tegen elke andere groep hetzelfde zijn als er sprake van hetzelfde gedrag en gedachtegoed.

De haat die moslims tegen Joden hebben is daarentegen nergens op gebaseerd. Ja, inhoudsloos religieus tribalisme dat men heeft meegebracht vanuit het land van herkomst en geregeld wordt gepreekt in moskeeėn.
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 18:02 schreef probeer het volgende:

[..]
Die doen inmiddels geen ene fuck meer aan gegeneraliseerd gezeik op moslims hoor.
Waarom vindt je dat er moet worden opgetreden tegen kritiek op moslims dan?
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2024 18:04 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Joden kunnen er ook wat van anders

Joden doen over het algemeen geen vlieg kwaad.
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 november 2024 18:12 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik zie in deze draad weer vaak een onjuist gebruik van het woord racisme als het gaat om moslims. Racisme tegen moslims is onmogelijk daar het een religie betreft en geen ras. Spreek dan van discriminatie als dan toch op die toer gegaan wordt.
Correct. Maar ook is er geen sprake van discriminatie.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 12 november 2024 @ 18:21:53 #172
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215560695
twitter

Vierde screenshot, "al het geld wat binnen komt" :?

Rellen werden gecrowdfund ofzo :?
pi_215560703
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 17:43 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Is wel aan te raden. Dat kan je blik verbreden en de nodige nuance aanbrengen. Als je open staat om te leren althans.
Grappig dat dat door een moslim gezegd wordt. Hoe staat het met jśllie "open staan om leren en je blik te verbreden"(de afgelopen 50 jaar)??

Niet veel soeps he??

Maar wél van een įnder verwachten dat ze maar tolerant zijn......
  dinsdag 12 november 2024 @ 18:22:51 #174
396386 sturmpie
for night & nature
pi_215560704
Achmed staat voor de rechter.
Rechter: Hoi Achmed, jij hebt mensen gevraagd naar hun paspoort ?
Achmed: Ja ik hoorde dat er gescandeerd werd en ik ging op onderzoek uit.
Rechter: u wordt vrijgesproken, bedankt voor uw assertief optreden, waren alle burgers maar zo alert.
pi_215560708
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2024 18:19 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat ajax doodsbang is in eigen stad is meer een lokaal probleem lijkt me.
Die zijn niet doodsbang, je onderschat ze. Dacht je dat het in Rotterdam anders zou zijn als dit daar plaatsgevonden zou hebben?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')