misschien moeten ajax en Feyenoord eens optrekken om dit tuig weg te slaan. Gewoon ouderwetse knokploegen op straat.quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat bleek wel, ja. En daar hoort de veiligheidsbeoordeling vooraf ook maar voor een heel klein gedeelte over te gaan.
hashtag Osdorp en Snapchat locatie osdorp in de gaten houden.quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:12 schreef Bill_Hillie het volgende:
Wordt er nog een tram of bus in de hens gestoken of hoe zit dat?
Hij denkt dat er nog iets te redden valt, is best lief.quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:14 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Jij kent ze, toevallig alleen jij.
De Marokkanen die ik ken schamen zich kapot voor dat tuig dat in Amsterdam dat dezelfde achtergrond heeft.quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:11 schreef Multatilu het volgende:
Misschien voelen veel Marokkaanse jongeren zich totaal niet gewild en gewenst in Nederland.
de aivd heeft uw bericht gezien. u bent nu op 'n lijst gezet waarbij de informele methode wordt gebruikt waarbij al uw gegevens gecheckt gaan wordenquote:Op dinsdag 12 november 2024 18:12 schreef Bill_Hillie het volgende:
Vraagt iemand een moslim om boerenkool te gaan eten? Waar heb je het in hemelsnaam over?quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:14 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Hoezo? Onze wet en onze regels, dat snap ik nog? Maar gaan we van een Islamitisch gezin verwachten dat ze kerst gaan vieren en boerenkool gaan eten? Echt? Denk je dat dat de problemen oplost?
Weer zo'n domme dooddoener.... Nee, niet alleen ik, dat weet ik zeker.quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:14 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Jij kent ze, toevallig alleen jij.
Het probleem met die lui is vaak dat ook zij de oorzaak niet graag onderschrijven.quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De Marokkanen die ik ken schamen zich kapot voor dat tuig dat in Amsterdam dat dezelfde achtergrond heeft.
Maar die gaan dan ook niet al scooter rijdend op jacht naar Joden, maar zijn gewoon hardwerkende burgers.
Als je die Marokkanen ergens tegenkomt weet je niet eens dat ze een Marokkaanse achtergrond hebben.
Wat is wel de kern van het probleem?quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:11 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Nee, maar tenminste proberen de nuance te vinden. Volgens zijn zijn moslims bloeddorstige, relschoppende antisemieten en zouden ze allemaal op moeten rotten. En als je daar iets tegenin probeert te brengen krijg je alleen maar oneliners met dooddoeners terug.
Misschien voelen veel Marokkaanse jongeren zich totaal niet gewild en gewenst in Nederland. En zoeken ze daarom extra steun bij elkaar en zetten ze zich gezamenlijk steeds meer af tegen de maatschappij. En doet een deel dat met geweld. En is dat iets dat we absoluut niet mogen tolereren.
Maar... als we daar een oplossing voor willen zullen we toch naar de kern van het probleem moeten en dat is niet dat ze moslim zijn. Want nogmaals, ik ken genoeg moslims die geen joden in elkaar slaan of trams kapot maken.
mocht 't zo zijn dat u de intentie tot geweld steunt dan zult u daar op afgerekend wordenquote:Op dinsdag 12 november 2024 18:14 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Is nog vroeg, zitten nu nog in de moskee.
Waarom geen trein? U discrimineert.quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:12 schreef Bill_Hillie het volgende:
Joden hebben wel geld ja.quote:
Ajax en Feyenoord samen is vloeken in de kerk, zeg dan Feyenoord en Den Haag, dat zou nog kunnen...misschien.quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:15 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
misschien moeten ajax en Feyenoord eens optrekken om dit tuig weg te slaan. Gewoon ouderwetse knokploegen op straat.
dat geldt dan toch voor alle mensen die een religie aanhangen en die identiteit, op zich dragen alsware het een biologische implantaat?quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:12 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik zie in deze draad weer vaak een onjuist gebruik van het woord racisme als het gaat om moslims. Racisme tegen moslims is onmogelijk daar het een religie betreft en geen ras. Spreek dan van discriminatie als dan toch op die toer gegaan wordt.
aivd volgt uw activiteiten op internet, zo nodig wordt er informeel ingegrepenquote:Op dinsdag 12 november 2024 18:16 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Waarom geen trein? U discrimineert.
Nee.quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:14 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Hoezo? Onze wet en onze regels, dat snap ik nog? Maar gaan we van een Islamitisch gezin verwachten dat ze kerst gaan vieren en boerenkool gaan eten? Echt? Denk je dat dat de problemen oplost?
In Engeland gedragen jullie je anders niet veel beter en zijn intimidaties naar de native Engelse bevolking aan de orde van de dag. Dat had en heeft dus helemaal niks met "babykillers" te maken en is het zoveelste slappe excuus van jullie groep. Misschien wordt het tóch eens tijd dat jullie jezelf een spiegel gaan voorhouden.....quote:Op dinsdag 12 november 2024 17:42 schreef sturmpie het volgende:
[..]
wij willen rustig leven, dat gaat niet met idf in de buurt, je kan niet met babykillers omgaan snap je
Dat ajax doodsbang is in eigen stad is meer een lokaal probleem lijkt me.quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:15 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
misschien moeten ajax en Feyenoord eens optrekken om dit tuig weg te slaan. Gewoon ouderwetse knokploegen op straat.
wie bedoel je met jullie ?quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:19 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
In Engeland gedragen jullie je anders niet veel beter en zijn intimidaties naar de native Engelse bevolking aan de orde van de dag. Dat had en heeft dus helemaal niks met "babykillers" te maken en is het zoveelste slappe excuus van jullie groep. Misschien wordt het tóch eens tijd dat jullie jezelf een spiegel gaan voorhouden.....
Misschien moeten we ons dan afvragen waarom die groep steeds conservatiever wordt of waarom de groep conservatieve moslims groter wordt. Ik vrees dat dit de counterbeweging van de verrechtsing van de samenleving is en waardoor de maatschappij steeds verder polariseert. Overigens denk ik dat die concentratie conservatieve moslims met name op een paar plekken in de randstad speelt.quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat is wel de kern van het probleem?
Ik ken inderdaad ook moslims; met de liberaal ingestelde, die net zo islamitisch zijn als ik katholiek, gaat het prima. Daar vinden ook interessante discussies plaats over geloof en zo. De conservatievere? Zeer nare ervaringen mee. En reden voor mij om de 'schuld' van de huidige polarisatie verre van enkel bij de 'autochtone Nederlander' te leggen. Ik geloof er geen barst van dat het Nederlandse volk gewoon racistisch is, en de cijfers geven ook al jaren aan dat dat niet zo is: op dit moment het derde minst racistische land ter wereld (2023, wel voor het eerst sinds jaren twee plaatsen gezakt).
Marokkaan zijn, of etniciteit als zodanig, is voor mij volstrekt irrelevant. Het lijkt me dan ook verre van productief om kritiek op conservatisme binnen islam steevast onder racisme te scharen.
Dat gaat namelijk ook niet werken. Mensen laten zich niet graag zo maar racist noemen, zoals men zich ook niet graag 'kk-Jood' dan wel 'geitenneuker' laat noemen.
Heel eerlijk ben ik ook wel een beetje klaar met dit te bediscussiėren in de echte wereld. Er zijn enkel nog de schreeuwlelijken, aan beide zijden, en de nuance (de echte) is inderdaad al een tijdje volledig zoek.
Nederland is juist verschrikkelijk tolerant en accepterend richting moslims geweest. Veel te tolerant en accepterend.quote:Op dinsdag 12 november 2024 17:57 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Moslims zijn net zo antisemitisch als Nederlanders tegen moslims zijn
Waarom vindt je dat er moet worden opgetreden tegen kritiek op moslims dan?quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:02 schreef probeer het volgende:
[..]
Die doen inmiddels geen ene fuck meer aan gegeneraliseerd gezeik op moslims hoor.
Joden doen over het algemeen geen vlieg kwaad.quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:04 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Joden kunnen er ook wat van anders
Correct. Maar ook is er geen sprake van discriminatie.quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:12 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik zie in deze draad weer vaak een onjuist gebruik van het woord racisme als het gaat om moslims. Racisme tegen moslims is onmogelijk daar het een religie betreft en geen ras. Spreek dan van discriminatie als dan toch op die toer gegaan wordt.
Grappig dat dat door een moslim gezegd wordt. Hoe staat het met jśllie "open staan om leren en je blik te verbreden"(de afgelopen 50 jaar)??quote:Op dinsdag 12 november 2024 17:43 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Is wel aan te raden. Dat kan je blik verbreden en de nodige nuance aanbrengen. Als je open staat om te leren althans.
Die zijn niet doodsbang, je onderschat ze. Dacht je dat het in Rotterdam anders zou zijn als dit daar plaatsgevonden zou hebben?quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat ajax doodsbang is in eigen stad is meer een lokaal probleem lijkt me.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |