Dit is simpelweg een gevolg van een slechte integratie. Men wordt thuis opgevoed met de normen en waarden van het land van herkomst of dat van hun (groot)ouders. Thuis staat niet de NPO, maar de Arabische of Turkse televisie de hele dag aan. Dat creëert frictie met de samenleving waarin men leeft, die Westers en erg en liberaal is.quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:20 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Misschien moeten we ons dan afvragen waarom die groep steeds conservatiever wordt of waarom de groep conservatieve moslims groter wordt. Ik vrees dat dit de counterbeweging van de verrechtsing van de samenleving is en waardoor de maatschappij steeds verder polariseert. Overigens denk ik dat die concentratie conservatieve moslims met name op een paar plekken in de randstad speelt.
Ja, dat vraag ik me ook af.quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:20 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Misschien moeten we ons dan afvragen waarom die groep steeds conservatiever wordt of waarom de groep conservatieve moslims groter wordt. Ik vrees dat dit de counterbeweging van de verrechtsing van de samenleving is en waardoor de maatschappij steeds verder polariseert. Overigens denk ik dat die concentratie conservatieve moslims met name op een paar plekken in de randstad speelt.
Bij een zogenaamd bevriende club? Zeker.quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:23 schreef Hathor het volgende:
[..]
Die zijn niet doodsbang, je onderschat ze. Dacht je dat het in Rotterdam anders zou zijn als dit daar plaatsgevonden zou hebben?
Absoluut.quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:23 schreef Hathor het volgende:
[..]
Die zijn niet doodsbang, je onderschat ze. Dacht je dat het in Rotterdam anders zou zijn als dit daar plaatsgevonden zou hebben?
moet de aivd wetenquote:Op dinsdag 12 november 2024 18:16 schreef sturmpie het volgende:
[..]
de aivd heeft uw bericht gezien. u bent nu op 'n lijst gezet waarbij de informele methode wordt gebruikt waarbij al uw gegevens gecheckt gaan worden
Oh, de kern van het probleem. Dat er een parallelle samenleving ontstaat waarvan de waarden en normen 1-op-1 zijn gekopieerd vanuit Noord-Afrika?quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:11 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Nee, maar tenminste proberen de nuance te vinden. Volgens zijn zijn moslims bloeddorstige, relschoppende antisemieten en zouden ze allemaal op moeten rotten. En als je daar iets tegenin probeert te brengen krijg je alleen maar oneliners met dooddoeners terug.
Misschien voelen veel Marokkaanse jongeren zich totaal niet gewild en gewenst in Nederland. En zoeken ze daarom extra steun bij elkaar en zetten ze zich gezamenlijk steeds meer af tegen de maatschappij. En doet een deel dat met geweld. En is dat iets dat we absoluut niet mogen tolereren.
Maar... als we daar een oplossing voor willen zullen we toch naar de kern van het probleem moeten en dat is niet dat ze moslim zijn. Want nogmaals, ik ken genoeg moslims die geen joden in elkaar slaan of trams kapot maken.
Behoorlijk naief.quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Bij een zogenaamd bevriende club? Zeker.
De frustaties tegenover vrouwen is waarschijnlijk gewoon een toeval.quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:11 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Nee, maar tenminste proberen de nuance te vinden. Volgens zijn zijn moslims bloeddorstige, relschoppende antisemieten en zouden ze allemaal op moeten rotten. En als je daar iets tegenin probeert te brengen krijg je alleen maar oneliners met dooddoeners terug.
Misschien voelen veel Marokkaanse jongeren zich totaal niet gewild en gewenst in Nederland. En zoeken ze daarom extra steun bij elkaar en zetten ze zich gezamenlijk steeds meer af tegen de maatschappij. En doet een deel dat met geweld. En is dat iets dat we absoluut niet mogen tolereren.
Maar... als we daar een oplossing voor willen zullen we toch naar de kern van het probleem moeten en dat is niet dat ze moslim zijn. Want nogmaals, ik ken genoeg moslims die geen joden in elkaar slaan of trams kapot maken.
Ja? Rotterdammers zouden massaal uitgerukt zijn om die zogenaamde jodenjagers de stad uit te trappen?quote:
Beetje flauw, maar wanneer ik dat zie heb ik al niet echt een positief beeld van iemand (dan doe je of je dom bent of....).quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:12 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik zie in deze draad weer vaak een onjuist gebruik van het woord racisme als het gaat om moslims. Racisme tegen moslims is onmogelijk daar het een religie betreft en geen ras. Spreek dan van discriminatie als dan toch op die toer gegaan wordt.
Vriendschapsbanden worden in die kringen behoorlijk serieus genomen. Zo lopen er bij Feyenoord, jammer genoeg, nu ook met enige regelmaat van die Poolse klerenkasten mee met de harde kern bij Europese potjes bijvoorbeeld van eveneens een bevriende club.quote:
Ik geloof niet dat de religie van de autochtone Nederlanders, of juist het gebrek daaraan een rol speelt. Alhoewel, nu je het zo neerlegt, wellicht waren we in de jaren dat er nog religieuze verzuiling bestond, wat meer gewoon om met andersdenkenden om te gaan? En je lijkt het je nogal persoonlijk aan te trekken. Waarom is dat?quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, dat vraag ik me ook af.
En de uitleg: "Nederland stemt rechts, dus moslims worden conservatiever", niet heel sterk. Dat het allemaal een reactie op racisme is al helemaal niet.
De PVV is niet al decennia de grootste partij; de problematiek speelt al veel langer.
Wat je nu doet is eigenlijk alsnog de schuld voor radicalisme en fundamentalisme neerleggen bij de niet-religieuze Nederlander. En dat pik ik gewoon niet meer. Alle religies, ook de islam, hebben een tendens om radicalisme vanuit zichzelf te stimuleren. DAAR zit m.i. dan ook het probleem. Heeft verder met ras of huidskleur niks van doen. Ik heb net zo'n schijthekel aan Abdul Jabbar en Arnoud van Doorn als een haatbaard uit Syrië of Irak. Dat er debielen zijn die enkel naar dat Syrische en Iraakse kijken, absoluut, en dat zijn de die-hard racisten, de NVU'ers, de schedelmeters, de ras en IQ-idioten. Is dat de meerderheid van Nederland? Uit alles blijkt van niet.
Wat niet gaat helpen is om heel niet-religieus Nederland weer op te zadelen met cursusjes en campagnes ter 'bewustwording en acceptatie'. Men is het namelijk een beetje zat dat zulks steeds van dezelfde kant moet komen.
Waren die Poolse kleerkasten juist niet oververtegenwoordigd bij ADO?quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Vriendschapsbanden worden in die kringen behoorlijk serieus genomen. Zo lopen er bij Feyenoord, jammer genoeg, nu ook met enige regelmaat van die Poolse klerenkasten mee met de harde kern bij Europese potjes bijvoorbeeld van eveneens een bevriende club.
Het hele punt is dat Ajax helemaal niet zo bevriend is met Maccabi. Misschien de petten en sjaals maar de huidige harde kern zeker niet. Anders laat je dit niet zo makkelijk gebeuren in je eigen stad.
Tegenwoordig heeft elke club wel weer zo’n kansloze vriendschapsband. ADO met Legia, Ajax met Cracovia, Feyenoord met Pogon.quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:32 schreef Hathor het volgende:
[..]
Waren die Poolse kleerkasten juist niet oververtegenwoordigd bij ADO?
https://www.google.com/ur(...)2-5NfEVqROArZZ61jvQyquote:Op dinsdag 12 november 2024 18:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Tegenwoordig heeft elke club wel weer zo’n kansloze vriendschapsband. ADO met Legia, Ajax met Cracovia, Feyenoord met Pogon.
Veel treuriger wordt het haast niet
Ja dat is dus bullshit gebleken. Of ze laten weer eens hun vriend in de steek daar.quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:36 schreef Hathor het volgende:
[..]
https://www.google.com/ur(...)2-5NfEVqROArZZ61jvQy
Tijdens de verzuiling was omgaan met andersdenkenden juist niet aan de orde; je bleef binnen je zuil.quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:31 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat de religie van de autochtone Nederlanders, of juist het gebrek daaraan een rol speelt. Alhoewel, nu je het zo neerlegt, wellicht waren we in de jaren dat er nog religieuze verzuiling bestond, wat meer gewoon om met andersdenkenden om te gaan? En je lijkt het je nogal persoonlijk aan te trekken. Waarom is dat?
Picornie....nuff said.quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja dat is dus bullshit gebleken. Of ze laten weer eens hun vriend in de steek daar.
Nee joh. Illegaal land bezetten onder internationaal recht en mensen uit hun huizen kicken is echt geen vlieg kwaad doen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Joden doen over het algemeen geen vlieg kwaad.
[..]
Gelukkig doen de "anderen" dat niet he,illegaal land bezetten...quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:42 schreef Nexum het volgende:
[..]
Nee joh. Illegaal land bezetten onder internationaal recht en mensen uit hun huizen kicken is echt geen vlieg kwaad doen.
dat is 8 uur vliegen vanaf Amsterdam.quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:42 schreef Nexum het volgende:
[..]
Nee joh. Illegaal land bezetten onder internationaal recht en mensen uit hun huizen kicken is echt geen vlieg kwaad doen.
Wie zijn de anderen?quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:45 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Gelukkig doen de "anderen" dat niet he,illegaal land bezetten...
Tja, dan schep je weer een morele equivalentie. Daar is het dus juist misgegaan de afgelopen decennia.quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tijdens de verzuiling was omgaan met andersdenkenden juist niet aan de orde; je bleef binnen je zuil.
En persoonlijk? Meerdere redenen, maar toezien hoe een 'afvallige' Marokkaanse dame die met een familielid trouwde en vervolgens door driekwart van haar familie werd uitgekotst, was zo'n reden. Of hoe er over mijn familie gedacht werd. 'Onrein' genoemd worden in de stilteruimte van mijn eigen werk omdat ik een rozenkransje bij me had. Zeer onsmakelijke opmerkingen over vrouwen en homo's. Dat had niets met ras te maken, maar met buitengewoon enge conservatief religieuze denkbeelden.
Is dat dan het bewijs dat 'ze' niet deugen? Nee, natuurlijk niet. Want daarnaast heb ik prachtige collegae en kompanen van dezelfde religie (wel allemaal liberaal); fijne discussies, elkaar helpen, bezoekjes, uit eten etc.
Mijn punt is: wil je echte dialoog en echte discussie, dan moet eerst dat frame van 'racistische Nederlander' versus 'immer onschuldige moslim' van tafel. Net zoals PVV'ers dat andersom zouden moeten bijstellen. Een partij overigens, die, zoals ik al zei, nooit op mijn stem kan rekenen. Niet enkel vanwege de batshit insane ongrondwettelijke plannen (deportatie), maar vooral vanwege Geert's 'minder' opmerking.
Als je het over Hilltop Youth hebt, een fringe groepering van enkele honderden. Daar heb ik mij al echt herhaaldelijk tegen uitgesproken. En in de geschiedenis van dit conflict zijn ook vele Joden uit hun huizen getrapt, maar daar horen we de pro-Palestijnse sympathisanten nooit over.quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:42 schreef Nexum het volgende:
[..]
Omdat hooligans gewoon idioten zijn die zichzelf laten leiden door testosteron bewijzend gedrag.quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
dat is 8 uur vliegen vanaf Amsterdam.
waarom dan hier al die narigheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |