abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 november 2024 @ 18:38:55 #193
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215560874
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 18:31 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat de religie van de autochtone Nederlanders, of juist het gebrek daaraan een rol speelt. Alhoewel, nu je het zo neerlegt, wellicht waren we in de jaren dat er nog religieuze verzuiling bestond, wat meer gewoon om met andersdenkenden om te gaan? En je lijkt het je nogal persoonlijk aan te trekken. Waarom is dat?
Tijdens de verzuiling was omgaan met andersdenkenden juist niet aan de orde; je bleef binnen je zuil.

En persoonlijk? Meerdere redenen, maar toezien hoe een 'afvallige' Marokkaanse dame die met een familielid trouwde en vervolgens door driekwart van haar familie werd uitgekotst, was zo'n reden. Of hoe er over mijn familie gedacht werd. 'Onrein' genoemd worden in de stilteruimte van mijn eigen werk omdat ik een rozenkransje bij me had. Zeer onsmakelijke opmerkingen over vrouwen en homo's. Dat had niets met ras te maken, maar met buitengewoon enge conservatief religieuze denkbeelden.

Is dat dan het bewijs dat 'ze' niet deugen? Nee, natuurlijk niet. Want daarnaast heb ik prachtige collegae en kompanen van dezelfde religie (wel allemaal liberaal); fijne discussies, elkaar helpen, bezoekjes, uit eten etc.

Mijn punt is: wil je echte dialoog en echte discussie, dan moet eerst dat frame van 'racistische Nederlander' versus 'immer onschuldige moslim' van tafel. Net zoals PVV'ers dat andersom zouden moeten bijstellen. Een partij overigens, die, zoals ik al zei, nooit op mijn stem kan rekenen. Niet enkel vanwege de batshit insane ongrondwettelijke plannen (deportatie), maar vooral vanwege Geert's 'minder' opmerking.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215560877
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2024 18:37 schreef Caland het volgende:

[..]
Ja dat is dus bullshit gebleken. Of ze laten weer eens hun vriend in de steek daar.
Picornie....nuff said.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_215560915
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 november 2024 18:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Joden doen over het algemeen geen vlieg kwaad.
[..]
Nee joh. Illegaal land bezetten onder internationaal recht en mensen uit hun huizen kicken is echt geen vlieg kwaad doen. _O-
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_215560943
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2024 18:42 schreef Nexum het volgende:

[..]
Nee joh. Illegaal land bezetten onder internationaal recht en mensen uit hun huizen kicken is echt geen vlieg kwaad doen. _O-
Gelukkig doen de "anderen" dat niet he,illegaal land bezetten...

:')
pi_215560948
quote:

[..]
dat is 8 uur vliegen vanaf Amsterdam.
waarom dan hier al die narigheid.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_215560955
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 18:45 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Gelukkig doen de "anderen" dat niet he,illegaal land bezetten...

:')
Wie zijn de anderen?
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_215560970
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 18:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Tijdens de verzuiling was omgaan met andersdenkenden juist niet aan de orde; je bleef binnen je zuil.

En persoonlijk? Meerdere redenen, maar toezien hoe een 'afvallige' Marokkaanse dame die met een familielid trouwde en vervolgens door driekwart van haar familie werd uitgekotst, was zo'n reden. Of hoe er over mijn familie gedacht werd. 'Onrein' genoemd worden in de stilteruimte van mijn eigen werk omdat ik een rozenkransje bij me had. Zeer onsmakelijke opmerkingen over vrouwen en homo's. Dat had niets met ras te maken, maar met buitengewoon enge conservatief religieuze denkbeelden.

Is dat dan het bewijs dat 'ze' niet deugen? Nee, natuurlijk niet. Want daarnaast heb ik prachtige collegae en kompanen van dezelfde religie (wel allemaal liberaal); fijne discussies, elkaar helpen, bezoekjes, uit eten etc.

Mijn punt is: wil je echte dialoog en echte discussie, dan moet eerst dat frame van 'racistische Nederlander' versus 'immer onschuldige moslim' van tafel. Net zoals PVV'ers dat andersom zouden moeten bijstellen. Een partij overigens, die, zoals ik al zei, nooit op mijn stem kan rekenen. Niet enkel vanwege de batshit insane ongrondwettelijke plannen (deportatie), maar vooral vanwege Geert's 'minder' opmerking.
Tja, dan schep je weer een morele equivalentie. Daar is het dus juist misgegaan de afgelopen decennia.

De Islamtische gemeenschappen zullen moeten gaan inzien dat zij het probleem zijn (iets dat de PVV tenminste als één van de weinigen durft te benoemen), als dat kwartje valt en men het gedrag gaat bijstellen, dan kan er verandering komen. Het heeft geen zin om nijpende problemen te negeren en op basis van dit wegkijken een discussie willen gaan voeren.
quote:

[..]
Als je het over Hilltop Youth hebt, een fringe groepering van enkele honderden. Daar heb ik mij al echt herhaaldelijk tegen uitgesproken. En in de geschiedenis van dit conflict zijn ook vele Joden uit hun huizen getrapt, maar daar horen we de pro-Palestijnse sympathisanten nooit over.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215560975
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 18:45 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
dat is 8 uur vliegen vanaf Amsterdam.
waarom dan hier al die narigheid.
Omdat hooligans gewoon idioten zijn die zichzelf laten leiden door testosteron bewijzend gedrag.
pi_215560978
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 18:31 schreef Multatilu het volgende:

wellicht waren we in de jaren dat er nog religieuze verzuiling bestond, wat meer gewoon om met andersdenkenden om te gaan?
Eh, nou niet echt...
  dinsdag 12 november 2024 @ 18:49:31 #202
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_215560982
Als je Surinaamse ouders had zou je zo in elkaar gemaakt worden. Daarom heb je deze shit niet in zuidoost. Daar schieten ze je meteen neer als je dit soort acties flikt.
graag op anoniem
pi_215560983
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2024 18:46 schreef Nexum het volgende:

[..]
Wie zijn de anderen?
Niet de Joden...
  dinsdag 12 november 2024 @ 18:50:20 #204
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_215560992
Heel nieuw west is no go area nu

Alle trams en bussen rijden om tot en met de grens
graag op anoniem
pi_215560994
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 18:49 schreef KingRoland het volgende:
Als je Surinaamse ouders had zou je zo in elkaar gemaakt worden. Daarom heb je deze shit niet in zuidoost. Daar schieten ze je meteen neer als je dit soort acties flikt.
Daarnaast maken ze goeie roti.
pi_215560999
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 november 2024 18:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, dan schep je weer een morele equivalentie. Daar is het dus juist misgegaan de afgelopen decennia.

De Islamtische gemeenschappen zullen moeten gaan inzien dat zij het probleem zijn (iets dat de PVV tenminste als één van de weinigen durft te benoemen), als dat kwartje valt en men het gedrag gaat bijstellen, dan kan er verandering komen. Het heeft geen zin om nijpende problemen te negeren en op basis van dit wegkijken een discussie willen gaan voeren.
[..]
Als je het over Hilltop Youth hebt, een fringe groepering van enkele honderden. Daar heb ik mij al echt herhaaldelijk tegen uitgesproken. En in de geschiedenis van dit conflict zijn ook vele Joden uit hun huizen getrapt, maar daar horen we de pro-Palestijnse sympathisanten nooit over.
Kijk. Je bent dus niet helemaal bevooroordeeld. Das al een begin. Je kan het wel!
pi_215561013
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 18:50 schreef Hathor het volgende:

[..]
Daarnaast maken ze goeie roti.
Surinamers zijn hartstikke aardig. Niks mis mee.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215561020
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 18:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Goeie voetballers ook, die ons zo af en toe een kampioenschap bezorgen.
pi_215561025
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 november 2024 18:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is simpelweg een gevolg van een slechte integratie. Men wordt thuis opgevoed met de normen en waarden van het land van herkomst of dat van hun (groot)ouders. Thuis staat niet de NPO, maar de Arabische of Turkse televisie de hele dag aan. Dat creëert frictie met de samenleving waarin men leeft, die Westers en erg en liberaal is.
Niet alleen thuis.
Wat te denken van het vrije onderwijs.
In NL hebben ze helemaal geen grip op wat er voor onderwijs er gericht wordt op Islamitische scholen..
pi_215561048
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 18:53 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Niet alleen thuis.
Wat te denken van het vrije onderwijs.
In NL hebben ze helemaal geen grip op wat er voor onderwijs er gericht wordt op Islamitische scholen..
Islamitische scholen in Europa zou van huis uit al verboden moeten worden. Het kan zo simpel zijn.
pi_215561050
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 18:50 schreef KingRoland het volgende:
Heel nieuw west is no go area nu

Alle trams en bussen rijden om tot en met de grens
Doe kokHalsema kan toch niet aanblijven daar. Echt, wat een faalhaas...
pi_215561059
't verhaaltje was eerst dat deze 'jongeren' geen eigen kamer hebben, en de straat op gestuurd worden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_215561066
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 18:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
't verhaaltje was eerst dat deze 'jongeren' geen eigen kamer hebben, en de straat op gestuurd worden.
Ze wonen allemaal bij pa en ma maar die geven gewoon geen neuk. waardeloos volk.
pi_215561073
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 18:49 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Niet de Joden...
Dat was niet het argument. Er heerst binnen de Westerse wereld een te groot sentiment dat Joden onfeilbaar zouden zijn en het is keer op keer wel weer bewezen dat dit absoluut niet het geval is. Elke religie en diens volgers maken zich schuldig aan wangedrag onder het mom van God.

De enige reden waarom we met z’n alleen hier zo enorm op duiken is omdat we als mens geneigd te zijn het op te nemen voor de underdog. De islam is 1 v/d grootste godsdiensten ter wereld met een veel grotere verdeling over de wereld. Dus dan is het veel makkelijker om daar al je frustratie op af te gooien. Maar zodra Joden hun support voor een genocidaal regime op tafel wordt gegooid wordt het weggeschoven onder het mom van ‘logisch’ ‘zelfverdediging’ ‘hebben Palestijnen/moslims over zichzelf afgeroepen’. Dat is gewoon bullshit.
  Trouwste user 2022 dinsdag 12 november 2024 @ 18:58:29 #215
7889 tong80
Spleenheup
pi_215561086
Ben momenteel het boek over John van Zweden, de behangkoning van Nederland/Den Haag aan het lezen. Toen staken ze bij ADO gewoon een hele tribune in de fik van hun eigen club. Er werden meer bommen naar uitvakken gegooid dan rotjes in de Schilderswijk. Vriend van me uit Culenborg, R.....P....., heeft nog in Amsterdamse cel gezeten als Feijenoorder. Ook een bommetje. Haalde het 20:00 journaal.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_215561087
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 18:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Gastvrij en behulpzaam ook, loop maar eens in gips als er een Surinaams gezin een paar deuren verder woont.
  dinsdag 12 november 2024 @ 18:59:15 #217
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_215561096
Tram 17 osdorp dijkgraafplein is nu Surinameplein.
graag op anoniem
pi_215561099
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 18:58 schreef tong80 het volgende:
Ben momenteel het boek over John van Zweden, de behangkoning van Nederland/Den Haag aan het lezen. Toen staken ze bij ADO gewoon een hele tribune in de fik van hun eigen club. Er werden meer bommen naar uitvakken gegooid dan rotjes in de Schilderswijk. Vriend van me uit Culenborg, R.....P....., heeft nog in Amsterdamse cel gezeten als Feijenoorder. Ook een bommetje. Haalde het 20:00 journaal.

Zit je in het verkeerde topic?
  Moderator dinsdag 12 november 2024 @ 19:00:16 #219
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_215561108
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 18:58 schreef tong80 het volgende:

Leuke anekdote, Tong.
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  Moderator dinsdag 12 november 2024 @ 19:01:59 #220
236264 crew  capricia
pi_215561134
Morgen in de TK: "Debat over de geweldsincidenten in Amsterdam".
Start om 10.15.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Trouwste user 2022 dinsdag 12 november 2024 @ 19:02:43 #221
7889 tong80
Spleenheup
pi_215561149
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 18:59 schreef Hathor het volgende:

[..]
Zit je in het verkeerde topic?
Nee toch. Hooliganism.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_215561156
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 19:02 schreef tong80 het volgende:

[..]
Nee toch. Hooliganism.

Ben jij een ouwe hooligan?
  Trouwste user 2022 dinsdag 12 november 2024 @ 19:04:17 #223
7889 tong80
Spleenheup
pi_215561170
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 19:03 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ben jij een ouwe hooligan?
Nee schijtluis. Klein beetje maar. Wel "lid" van de M-Side.

pi_215561178
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 19:04 schreef tong80 het volgende:

[..]
Nee schijtluis. Klein beetje maar. Wel "lid" van de M-Side.

Dan moet je mij kennen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')