Een permanente vrede zullen wij niet krijgen. Dat gaat in tegen Amerikaanse belangen.quote:Op maandag 11 november 2024 10:39 schreef Breekfast het volgende:
Als het tot een 'deal' komt dan denk ik dat Trump de Donbas + de Krim aan Rusland geeft, en dat Oekraïne de rest weer in handen krijgt.
En misschien moet Oekraïne daar maar voor tekenen, hoe oneerlijk het ook is. Zodat het de komende jaren de ademruimte heeft om een sterke defensie als afschrikking op te bouwen en integratie met de EU na te streven.
De Amerikanen stellen voor dat Europese landen een partij worden in dit conflict en voor Oekraïense veiligheidsgaranties gaan zorgen.quote:Op maandag 11 november 2024 10:48 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als er harde veiligheidsgaranties worden gegeven dan misschien.
Maar de Amerikanen lijken ook te zeggen dat als de afspraken geschonden worden ook weer Oekraine op zichzelf aangewezen is.
Daarbij, als Amerika daadwerkelijk maar 10% van haar beloften zo ver is nagekomen (zoals de Oekraiense regering zegt), dan zullen ze niet zo veel vertrouwen hebben in de Amerikanen.
Tja zie ik ook niet gebeuren. Daarbij ook niet zo relevant eigenlijk, want Rusland heeft ook al aangegeven niets anders te accepteren dan een overwinning en een wapenstilstand is geen overwinning.quote:Op maandag 11 november 2024 10:54 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Wat ook zou kunnen (en misschien waarschijnlijker):
Er wordt alleen een wapenstilstand afgesproken langs een bepaalde demarcatielijn. In dat geval stopt de oorlog zonder dat Poetin of Zelensky nieuwe grenzen hoeven te erkennen.
Waarom zou Rusland daar akkoord mee gaan als ze ook gewoon - uiteraard tegen afspraken in - meer kunnen pakken?quote:Op maandag 11 november 2024 10:39 schreef Breekfast het volgende:
Als het tot een 'deal' komt dan denk ik dat Trump de Donbas + de Krim aan Rusland geeft, en dat Oekraïne de rest weer in handen krijgt.
En misschien moet Oekraïne daar maar voor tekenen, hoe oneerlijk het ook is. Zodat het de komende jaren de ademruimte heeft om een sterke defensie als afschrikking op te bouwen en integratie met de EU na te streven.
Is dat waarom de aandelen zo lekker gaanquote:
Dat hangt af van wat Trump doet als Rusland niet meewerkt. Als Zelensky niet meewerkt dan weten we het wel: dan stop de wapensteun en staat Oekraine er alleen voor.quote:Op maandag 11 november 2024 10:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Waarom zou Rusland daar akkoord mee gaan als ze ook gewoon - uiteraard tegen afspraken in - meer kunnen pakken?
Omdat Trump ook uiterst onberekenbaar is en Putin wel de grootste vijanden van USA steunt.quote:Op maandag 11 november 2024 10:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Waarom zou Rusland daar akkoord mee gaan als ze ook gewoon - uiteraard tegen afspraken in - meer kunnen pakken?
Alsof het boeit. De dag erna kan hij weer toch weer anders van mening zijn.quote:Op maandag 11 november 2024 11:03 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Omdat Trump ook uiterst onberekenbaar is en Putin wel de grootste vijanden van USA steunt.
Trump kan ook zomaar zeggen, klaar met dit gedoe Putin, wanneer hij afspraken gaat schenden.
Trump is wel zo wispelturig dat hij dan Zelensky weer meer kan gaan steunen.
Heel leuk maar Europa heeft onvoldoende voorraden om Oekraïne in zijn militaire behoeftes te voorzien. Dus Europa is helemaal niet in staat om zelfstandig een "sell-out" te voorkomen.quote:
Je weet helemaal niet wat de voorraden zijn op dit moment. Dacht je dat elke munitiebestelling alleen voor Oekraïne was of zo?quote:Op maandag 11 november 2024 11:46 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Heel leuk maar Europa heeft onvoldoende voorraden om Oekraïne in zijn militaire behoeftes te voorzien. Dus Europa is helemaal niet in staat om zelfstandig een "sell-out" te voorkomen.
Lekker naïef en onrealistischquote:Op maandag 11 november 2024 11:50 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je weet helemaal niet wat de voorraden zijn op dit moment. Dacht je dat elke munitiebestelling alleen voor Oekraïne was of zo?
Leg dat eens uit.quote:
Als je serieus denkt dat Europa in zijn eentje Oekraïne van voldoende militaire steun kan voorzien dan komt er een harde wake-up call voor je aan.quote:Op maandag 11 november 2024 11:50 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je weet helemaal niet wat de voorraden zijn op dit moment. Dacht je dat elke munitiebestelling alleen voor Oekraïne was of zo?
Bij de Duitsers heb ik eigenlijk van meet af aan het gevoel dat ze het liefst zsm terug willen naar normalisatie van de verhoudingen met Rusland.quote:Op maandag 11 november 2024 12:04 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Als je serieus denkt dat Europa in zijn eentje Oekraïne van voldoende militaire steun kan voorzien dan komt er een harde wake-up call voor je aan.
Financieel is het zeker mogelijk, alleen zijn we in Europa zo slim geweest om voorafgaand aan de oorlog in Oekraïne onze defensies weg te bezuinigen.
En die achterstand hebben we in de tussentijd nog lang niet ingelopen.
Daarnaast volgt Duitsland qua militaire steun in alles de VS. En als de VS wegvalt, dan valt Duitsland weg.
Ze zijn met name doodsbang om als oorlogshitsers te worden aangezien. Duitsland zal nooit de lead willen nemen in militaire steun. Tot nu toe konden ze zich veilig verschuilen achter de Amerikanen.quote:Op maandag 11 november 2024 12:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Bij de Duitsers heb ik eigenlijk van meet af aan het gevoel dat ze het liefst zsm terug willen naar normalisatie van de verhoudingen met Rusland.
Laat ik voorop stellen dat het wegvallen van de steun van de VS een enorme aderlating zou zijn.quote:Op maandag 11 november 2024 12:04 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Als je serieus denkt dat Europa in zijn eentje Oekraïne van voldoende militaire steun kan voorzien dan komt er een harde wake-up call voor je aan.
Financieel is het zeker mogelijk, alleen zijn we in Europa zo slim geweest om voorafgaand aan de oorlog in Oekraïne onze defensies weg te bezuinigen.
En die achterstand hebben we in de tussentijd nog lang niet ingelopen.
Daarnaast volgt Duitsland qua militaire steun in alles de VS. En als de VS wegvalt, dan valt Duitsland weg.
Duitsland kan nog veel meer doen. Aan de andere kant is Duitsland wel het land dat na de VS het meest doet qua militaire steun. De Fransen daarentegen hebben wel een grote mond, maar doen veel minder.quote:Op maandag 11 november 2024 12:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Bij de Duitsers heb ik eigenlijk van meet af aan het gevoel dat ze het liefst zsm terug willen naar normalisatie van de verhoudingen met Rusland.
Totaal onvergelijkbaar. Kijk niet naar BNP maar werkelijke militaire output.quote:Op maandag 11 november 2024 12:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Laat ik voorop stellen dat het wegvallen van de steun van de VS een enorme aderlating zou zijn.
Maar laten we niet vergeten dat er nog steeds kansen liggen. De economie van Rusland heeft het BNP van de BeNeLux en is qua grootte ook wel te vergelijken met de economie van Italië. Daar moet als EU echt wel een vuist tegen te maken zijn.
Hoezo? Ze kunnen gewoon die Ruslandlening gebruiken om Leo2A8's te kopen. Of eventueel de CV90120 (heeft hetzelfde kanon als de Leo2A4).quote:Op maandag 11 november 2024 13:03 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Totaal onvergelijkbaar. Kijk niet naar BNP maar werkelijke militaire output.
Hoeveel tanks maken wij in Europa die realistisch gezien naar Oekraïne kunnen? 0
Ik denk dat je onderschat hoeveel mensen er vrijwillig vechten voor hun land, hun gezin.quote:Op maandag 11 november 2024 08:05 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Ze zullen wel moeten anders worden ze gedood door hun leidinggevenden
Moeten ze alleen wel de F-16 CJ/DJ Block 50D/52D versie erbij krijgen... Volgens mij hebben ze die nog(?) niet.quote:Op maandag 11 november 2024 11:53 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Nice. Deze heeft iets van 150km bereik.
Voor Rusland is alles 10 keer zo goedkoop bij wijze van. Ook kunnen ze gerust soldaten over de kling jagen zonder dat er vragen worden gesteld (of je valt uit het raam). Dusja, deze vergelijking gaat niet op.quote:Op maandag 11 november 2024 12:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Laat ik voorop stellen dat het wegvallen van de steun van de VS een enorme aderlating zou zijn.
Maar laten we niet vergeten dat er nog steeds kansen liggen. De economie van Rusland heeft het BNP van de BeNeLux en is qua grootte ook wel te vergelijken met de economie van Italië. Daar moet als EU echt wel een vuist tegen te maken zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |