Ook deze demonstratie is van na het demonstratieverbod van Halsemaquote:Op zaterdag 9 november 2024 17:12 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Foto van gisteren als je verder leest
Je zei vandaag. Dat is een leugen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ook deze demonstratie is van na het demonstratieverbod van Halsema
Het gaat hier inmiddels niet meer om een incident, het gaat om totale maatschappelijke ontwrichting. Inmiddels zo erg dat de veiligheidsdiensten van Israel en de VS komen ingrijpen. Dit is van een orde dat we niet hebben meegemaakt in dit land.quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Je kunt ook overdrijven hoor, in 2005 liep half Nederland met een sjaal als dat als fashion.
"Weet u meneer dat u jodenjacht verheerlijkt?"
[ afbeelding ]
Zou pas een vervelend Nederland zijn als iedereen met je gaat bemoeien wat je aan doet. Of wil je ook dat mensen je voor kinderslavenhouder uitmaken omdat je een spijkerbroek hebt die gemaakt is in vage arbeidsomstandigheden? Of moordenaar vanwege die leren schoenen?
Dan lees jij met je ogen dicht.quote:Op zaterdag 9 november 2024 15:49 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Hah, scheer je weg man.
Heb nog geen een bericht gezien die het tegenovergestelde beweert van wat ik zeg.
Ik vind het cultural appropriation. Maar dat was die keffyeh al vanaf het moment dat Arafat zo'n ding ging dragen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Je kunt ook overdrijven hoor, in 2005 liep half Nederland met een sjaal als dat als fashion.
[ afbeelding ]
Zou pas een vervelend Nederland zijn als iedereen met je gaat bemoeien wat je aan doet. Of wil je ook dat mensen je voor kinderslavenhouder uitmaken omdat je een spijkerbroek hebt die gemaakt is in vage arbeidsomstandigheden? Of moordenaar vanwege die leren schoenen?
ADquote:Ooggetuigen filmen hoe Maccabi-fans na verloren wedstrijd zelf op oorlogspad gingen
RECONSTRUCTIE
Beelden van Israeliërs die werden opgejaagd, mishandeld en vernederd in Amsterdam gingen gisteren de hele wereld over. Maar twee dagen na de rellen duiken ook filmpjes op van hoe de voetbalsupporters van Maccabi Tel Aviv na de verloren wedstrijd tegen Ajax zelf op oorlogspad gingen in de hoofdstad.
De Amsterdamse fotograaf Annet de Graaf stond er donderdagavond met haar neus bovenop toen een groep van 150 tot 200 Maccabi-supporters het Centraal Station uitkwam. Ze voelt de negatieve energie in deze groep. ,,Ik bleef daarom hangen, omdat ik voelde dat er iets kon gebeuren.”
En inderdaad, als de groep haar is gepasseerd gaat er niet lang daarna een zwaar explosief af. De Maccabi-fans rennen daarna naar het Victoria hotel tegenover het station, waar ze volgens haar even later enkele Amsterdammers aanvallen.
De Graaf filmt dit heftige tafereel en post het op X en verkoopt het later aan internationaal persbureau Reuters. Tot haar stomme verbazing wordt dit filmpje daarna door gerenommeerde, internationale media zoals de Duitse ARD gebruikt om hiermee te laten zien hoe Israëlische voetbalfans zouden worden afgetuigd door Amsterdammers.
Dat Maccabi-supporters opgefokt zijn en provocerend gedrag vertonen, filmt niet alleen Annet de Graaf. Ook op het YouTube-kanaal Benderbij verscheen gisteren een reportage die een heel andere kant laat zien dan enkel een heksenjacht op Joden, waar later vooral over wordt gesproken.
Deze vlogger was samen met De Graaf even na middernacht bij het Centraal Station. Hij loopt ook met de groep mee en filmt hoe Maccabi-fans zichzelf op enig moment bewapenen door stalen pijpen uit een steiger te trekken. Van houten pallets maken ze knuppels waarmee ze gemaskerd door de Amsterdamse straten trekken. De ijzeren palen gooien ze even later tegen politie-auto’s. Ook hij filmt hoe ze enkele Amsterdammers belagen en hoe er even later een jong kind uit de groep Maccabi-fans wordt gearresteerd omdat hij een agent in een bus zou hebben aangevallen met een stok. ,,Je kan moeilijk een jongen van twaalf in een politiebusje gooien, maar het lijkt erop dat dit wel is wat nu gaat gebeuren”, zegt hij.
Schandvlek
En toch is vrijdagmorgen het wereldnieuws dat Israëlische voetbalfans zijn opgejaagd, belaagd en in elkaar geslagen. Premier Netanyahu stuurt zelfs twee vliegtuigen naar Nederland om landgenoten die zich onveilig voelen op te kunnen halen. Buitenlandse nieuwsmedia duiken bovenop het nieuws. Israëlische fans aangevallen in Amsterdam, kopte de Amerikaanse nieuwszender CBS. Israëlische fans afgeranseld in Amsterdam, schreef CNN en volgens The Sun werd er op Israëlische voetbalfans gejaagd door een antisemitische bende.
Tal van politieke leiders spraken hun afschuw uit over de heftige beelden. Zelfs de Amerikaanse president Joe Biden liet van zich horen. Vooral vanuit Israël werd gesproken over een pogrom, waarmee een vergelijking werd getrokken met de Kristallnacht in 1938, die ook deze week wordt herdacht. Amsterdam, de stad van Anne Frank, werd zo de schandvlek van de wereld.
at nauwelijks wordt belicht hoe deze relnacht begon en dat gerenommeerde nieuwszenders zelfs haar beelden verdraaien. Diep teleurgesteld is ze ook in burgemeester Halsema die na de rellen op een persconferentie sprak van een gitzwarte dag. ,,Haatdragende, antisemitische relschoppers en criminelen hebben gisteravond Joodse en Israëlische bezoekers te gast in onze stad belaagd en in elkaar geslagen. Mijn hart gaat uit naar de slachtoffers en hun familie. Hier en in Israël’’, zei ze.
Volgens De Graaf gaat Halsema volledig voorbij aan de rol die de Maccabi-fans zelf hebben gespeeld. ,,Wat hier gebeurde ligt niet een beetje genuanceerder. Het is heel veel genuanceerder. Maccabi was zelf ook op oorlogspad. Dat vind ik zo erg aan de uitlatingen van Halsema. Ik heb haar altijd hoog zitten, maar nu had ze moeten zeggen dat het verschrikkelijk is wat er in de stad is gebeurd, maar dat ze eerst goed gaat onderzoeken wat hier nu precies mis ging. Nu heeft het grote publiek al een oordeel. Het was Jodenhaat, dus niemand gelooft straks de uitkomsten nog van het aangekondigde onderzoek nog.”
De Graaf liet het er niet bij zitten en sprak de media die haar beelden fout interpreteerden aan op hun verantwoordelijkheid. Inmiddels heeft ARD excuses gemaakt en een rectificatie geplaatst.
Je vloekt en scheld er lustig op los, je hebt inderdaad geen respect , echt schrijnend die posts van jouquote:Op zaterdag 9 november 2024 16:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Echt, zonder alle respect, rot op. Wat een debiele post, ik ben dagelijks buiten, ik loop overal middenin en een of andere dagsjestoeristenmuts ziet het allemaal niet zo dus ik zal het wel mis hebben.
Die plaat, echt, niet normaal.
Een leugen nog welquote:Op zaterdag 9 november 2024 17:14 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Je zei vandaag. Dat is een leugen.
Tsja. Typischquote:Op zaterdag 9 november 2024 17:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een leugen nog wel![]()
Het is goed met je.
Respect moet je verdienenquote:Op zaterdag 9 november 2024 17:18 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Je vloekt en scheld er lustig op los, je hebt inderdaad geen respect , echt schrijnend die posts van jou
Ik dacht dat die demonstratie van vandaag was ja. Dat is geen leugen, maar een misverstand.quote:
Dit was inderdaad één van de grote redenen. Ik wilde ook niet suggereren dat het door andere factoren zou komen, maar vooral aangeven dat koosjer slachten in Nederland momenteel dus niet meer wordt gedaan.quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar dat betekent dat er niet genoeg koosjer verkocht werd toch?
Joodse hooligansquote:Op zaterdag 9 november 2024 17:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Oh, dan pas ja. Niet toen ze besloot dat het wel een lekker idee was om joodse hooligans in een stad met voldoende aanwezig moslimtuig toe te laten?
Waarschijnlijk was dat kind weken geleden geronseld door taxichauffeurs om maccabi supporters zwart te maken trap er niet inquote:Op zaterdag 9 november 2024 17:17 schreef Caland het volgende:
[..]
AD
Je kind van 12 meenemen naar een voetbalwedstrijd duizenden kilometers verderop die vervolgens agenten gaat mishandelen. Nu heb ik best wel gekke dingen gezien bij Feyenoord, maar dat zou een eerste zijn.
Knap dat je het weet, want ik juich niet in deze kwestie want er valt niks te juichen, gewoon zeer triest gedrag van 2 kantenquote:Op zaterdag 9 november 2024 17:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Respect moet je verdienen.
En je afkeuring doet me niets, ik weet waar je voor juicht.
Als dit waar is, dan is het des te kwalijker dat Halsema mee deed met de poppenkast van Israel en antisemitisme. Als journalisten en youtube bloggers dit hebben vastgelegd, dan kun je er 100% vanuit dat deze meldingen ook door politieagenten die ter plaatse waren intern zijn gemaakt.quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:17 schreef Caland het volgende:
ze enkele Amsterdammers belagen en hoe er even later een jong kind uit de groep Maccabi-fans wordt gearresteerd omdat hij een agent in een bus zou hebben aangevallen met een stok. ,,Je kan moeilijk een jongen van twaalf in een politiebusje gooien, maar het lijkt erop dat dit wel is wat nu gaat gebeuren”, zegt hij.
Wie bedoel je met 'we'? Ik heb dit soort posters nog nooit in mijn omgeving gezien.quote:Op zaterdag 9 november 2024 16:15 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier moeten we HEEL SNEL vanaf iig.
Komt vanzelf ook jouw kant op. Hoef je helemaal niks voor te doen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:29 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wie bedoel je met 'we'? Ik heb dit soort posters nog nooit in mijn omgeving gezien.
Van 1 kant: van de Marokkaantjes, je weet die aanhangers van een gewelddadige ideologie en terreurgroepen uit het MO.quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:27 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Knap dat je het weet, want ik juich niet in deze kwestie want er valt niks te juichen, gewoon zeer triest gedrag van 2 kanten
Deze groep werd ook redelijk snel ingesloten door de ME, waarna ze dus die Bender journalist bedreigden en bekogelden met stenen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:28 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
Als dit waar is, dan is het des te kwalijker dat Halsema mee deed met de poppenkast van Israel en antisemitisme. Als journalisten en youtube bloggers dit hebben vastgelegd, dan kun je er 100% vanuit dat deze meldingen ook door politieagenten die ter plaatse waren intern zijn gemaakt.
Halsema heeft hun meldingen dus bewust verzwegen om ruimte te maken voor een andere versie van wat zich heeft afgespeeld.
Nee 2 kanten daar zijn ook beelden vanquote:Op zaterdag 9 november 2024 17:34 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Van 1 kant: van de Marokkaantjes, je weet die aanhangers van een gewelddadige ideologie en terreurgroepen uit het MO.
Wie heeft deze posters gemaakt dan? Welk reclamebureau zit hierachter?quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:31 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Komt vanzelf ook jouw kant op. Hoef je helemaal niks voor te doen.
Halsema had die Israëlische supporters nooit toe moeten laten. En wij moeten ons eigen tuig eens goed aanpakkenquote:Op zaterdag 9 november 2024 17:36 schreef Caland het volgende:
[..]
...
Het bevestigt eigenlijk alleen maar het beeld dat er van twee kanten religieuze tokkies op zoek waren naar gezeik.
Dit is inderdaad de slotconclusiequote:Op zaterdag 9 november 2024 17:40 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Halsema had die Israëlische supporters nooit toe moeten laten. En wij moeten ons eigen tuig eens goed aanpakken
Als een macabbi mongool om een uur s' nachts mijn huis gaat bewerken met een pijp wil je dat dat ik dan maar ga denken "ja maar gelukkig is het geen marokkaan"quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:38 schreef Bassie48 het volgende:
Mijn god, wat zijn linksen toch imbecielen. Al jarenlang vallen Marokkaanse jongeren joden lastig in de hoofdstad en nou beweren ze dat het geweld initieel aan de joden te wijten was.
Nu werd men echt aangevallen. Ik kom uit Amsterdam en ken het niet. Daarnaast is het duidelijk met opzet vanuit bepaalde groep. Dat zullen vooral Marokkanen zijn. Los het eens een keer op met die groep in al die jaren.quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:09 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Eens.quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:40 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Halsema had die Israëlische supporters nooit toe moeten laten. En wij moeten ons eigen tuig eens goed aanpakken
Wat is er dan?quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:38 schreef Bassie48 het volgende:
Mijn god, wat zijn linksen toch imbecielen. Al jarenlang vallen Marokkaanse jongeren joden lastig in de hoofdstad en nou beweren ze dat het geweld initieel aan de joden te wijten was.
Jullie zijn te walgelijk om in woorden uit te drukken. Wacht maar tot radicaal-rechts definitief de macht grijpt in dit land.
Dit is echt weer typisch 'beste stuurlui staan aan de wal'.quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:40 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Nee hoorquote:Op zaterdag 9 november 2024 17:31 schreef HowardRoark het volgende:
We know, je had dit gisteren al gepost.
Die nuance ontbrak totaal op vrijdagochtend. Ondanks dat er waarschijnlijk meldingen zijn gemaakt door politieagenten, zijn deze verzwegen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Deze groep werd ook redelijk snel ingesloten door de ME, waarna ze dus die Bender journalist bedreigden en bekogelden met stenen.
Het bevestigt eigenlijk alleen maar het beeld dat er van twee kanten religieuze tokkies op zoek waren naar gezeik.
Meer moet je niet van mij verwachten. Sta versteld van de heisa over Amsterdammers die hun mede-Amsterdammers zijn komen verdedigen. Het is de omgekeerde wereld.quote:
Tja, gelukkig zijn er ook genoeg van links dit die veroordelen, maar een deel is nu eenmaal doordrongen met Islamofilie en zal altijd de hand boven het hoofd houden van de Islamtische gemeenschappen, al zetten ze heel Amsterdam in de hens, dan is het nog de schuld van anderen of externe factoren.quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:38 schreef Bassie48 het volgende:
Jullie zijn te walgelijk om in woorden uit te drukken. Wacht maar tot radicaal-rechts definitief de macht grijpt in dit land.
Zij is gewoon als leider niet groots genoeg. Dit is de tweede fout in korte tijd.quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:52 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dit is echt weer typisch 'beste stuurlui staan aan de wal'.
Halsema moet dit en Halsema moet dat. Ga er maar aanstaan. Ik zou zo'n baan nooit kiezen. Zij wel. Haar beslissing. Wat ze ook doet (en dat geldt dus voor alle functies waar openbaar gezag bij komt kijken) het is nooit goed.
En wat bedoel je met 'wij moeten ons eigen tuig eens aanpakken'?
Wie zijn 'wij' en wat wordt bedoeld met 'ons eigen tuig'?
En vooral 'hoe' moet dat dan aangepakt worden?
Zoals de IRA destijds deed?
Of de ETA?
Europa heeft volgens mij genoeg ervaring met binnenlandse vrijheidsstrijders/terrorisme.
Nee dat was een andere idiootquote:Op zaterdag 9 november 2024 17:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
We know, je had dit gisteren al gepost.
Leuk account vol quasi antisemitische drek trouwens, zo kennen we extreemlinks weer.
Ik dacht trouwens dat de harde kern van Ajax) Blijkbaar eerder op de hoogte) zou ingrijpen.....quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:56 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Meer moet je niet van mij verwachten. Sta versteld van de heisa over Amsterdammers die hun mede-Amsterdammers zijn komen verdedigen. Het is de omgekeerde wereld.
Vrienden van me die werden gedehumaniseerd, doodgewenst... en dan ophef over de reactie. Klaar met deze zogenaamde verontwaardigheid waarin 1 kant heilig wordt verklaard.
Alsjeblieft niet zegquote:Op zaterdag 9 november 2024 17:38 schreef Bassie48 het volgende:
Volgens mij zeggen niet veel men dat hier. Het blijkt wel werkelijkheid te zijn geweest voor de wedtrijd. Van twee kanten. Later liep het echt pas mis.quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:38 schreef Bassie48 het volgende:
kies uw beschermheer wijselijk, zou ik zeggenquote:Op zaterdag 9 november 2024 17:56 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Meer moet je niet van mij verwachten. Sta versteld van de heisa over Amsterdammers die hun mede-Amsterdammers zijn komen verdedigen. Het is de omgekeerde wereld.
Vrienden van me die werden gedehumaniseerd, doodgewenst... en dan ophef over de reactie. Klaar met deze zogenaamde verontwaardigheid waarin 1 kant heilig wordt verklaard.
True colours.quote:
Dat is de boel wel enorm omdraaien in feiten.quote:Op zaterdag 9 november 2024 18:00 schreef tjoptjop het volgende:
Dit heeft Israël wel uitstekend gespeeld zeg, petje af. Kan menig marketingmiepje nog wat van leren.
quote:Op zaterdag 9 november 2024 11:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Ook van Joden tegen moslims aangezien er een Turkse taxichauffeur de kanker in is geslagen. Kortom voetbalgeweld en geen pogrom.
Niks Amsterdammers. Marokkaans tuig en activistisch afval.quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:56 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Een op Telegram georganiseerde 'Jodenjacht' (niet mijn woorden) is 'het verdedigen van Amsterdammers'?quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:56 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ja. En jij zit eenzaam in een dorp.quote:Op zaterdag 9 november 2024 18:03 schreef michaelmoore het volgende:
amsterdam is een smerige stinkstad raar volk allemaal met allochionen asielzoekers
prachtig mooi dorp met een gezellig cafe, is altijd gezellig nederlands vok daar en een biljart en te kaarten ookquote:Op zaterdag 9 november 2024 18:04 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ja. En jij zit eenzaam in een dorp.
Wat jammer nou dat je de racisme kaart op tafel legt, dat maakt je verhaal helemaal belachelijk.quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:10 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Een uitspraak die nergens op slaat. Je hebt het over een (eengod)godsdienst waar veel mensen een houvast aan hebben. Typisch islamistisch, hoe kom je er op? Zoveel mensen die opgegroeid zijn met die godsdienst, waarvan oa gastvrijheid heel hoog staat, die niks te maken willen hebben met deze escalerende bende idioten. Een generaliserende uitspraak die polariseert, racistisch is en kant nog wal raakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |