abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 november 2024 @ 22:34:47 #251
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215535290
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 22:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik lieg niks. Kom maar met je bron dat er geen Ajax supporters bij waren. Makkelijk zat toch om dat even te bewijzen met een bron, als je zo stellig bent.

Ik houd niemand de hand boven het hoofd verder. De relschoppers moeten ze gewoon vervolgen. Maar we hoeven ook niet te doen alsof het allemaal zon extreem drama was. Als onze supporters in het buitenland zo huishouden zeg in Rome of Madrid dan gaan we ook niet helemaal op de tour van oh nee die onschuldige Nederlandse supporters zijn volledig onterecht op hun bek geslagen moet wel racisme zijn geweest.
Om de geweldige Chris Klomp te citeren

quote:
Supporters van Ajax hebben er als slachtoffer een shitload aan ervaring mee, maar nooit werd het een pogrom genoemd.

Voorbeelden zijn er genoeg. Supporters van Hammarby IF openden in de zomer van 2023 een ware klopjacht op Nederlandse voetbalfans. Hammarby-fans riepen op om ‘actief op zoek te gaan’ naar Nederlandssprekende mensen, bij voorkeur mannen met zwarte of neutrale kleding aan. Er werd opgeroepen om auto’s met Nederlandse kentekens te volgen en te fotograferen.

‘Steek hun banden lek, want ze moeten zich geterroriseerd en opgejaagd voelen’, schreef een clubje supporters op social media.

Telegram
En ja, daar wordt ook al sinds jaar en dag Telegram of Whatsapp voor gebruikt. Dat mensen nu het woord Jodenjacht gebruiken, lijkt mij op zichzelf staand ook niet meteen alarmerend. Onze eigen roomblanke fans van Nederlandse clubs schreeuwden jarenlang met speels gemak ‘Hamas, Hamas, alle Joden aan het gas’.

In 2011 zong ADO Den Haag-speler Lex Immers vrolijk met zijn fans mee dat ze ‘op Jodenjacht’ zouden gaan.
https://chrisklomp.nl/amsterdam-een-media-frenzy/

Geloof het of niet maar georganiseerde klopjachten zijn schering en inslag. Dat roep je zeker over je af wanneer je al dagen stennis schopt, vernielingen aan richt en mensen aan valt.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215535293
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 22:06 schreef capricia het volgende:
Schoof is er druk mee.
Kennelijk is het toch meer dan gewoon wat voetbalgeweld.

[ x ]
Dat onze Wilders-marionet iets doet is geen bewijs voor wat dan ook. Dat het kabinet het graag op wil blazen is duidelijk. Lekker de aandacht afleiden van hun falen om ook maar iets positiefs voort te brengen.
Hebben we het weer even niet over het falende beleid/Faber, het falende landbouwbeleid van Wiersma. De bezuinigingen op het OV. Agema die lekker op zijn VVD's met de zorg bezig is. NSC die niks binnenhaalt.
Kunnen ze even de ruzietjes opzij zetten om vol op Halsema en de oppositie in te hakken. Voor het kabinet is er geen grotere gift.
pi_215535551
Parool
quote:
“Ik heb een pro-Palestijnse poster voor mijn raam hangen, buren hebben Palestijnse vlaggen,” zegt ze. “Toen ik mijn gordijn opendeed om te kijken werd het geschreeuw nog harder. Ze begonnen tegen mijn deur te trappen. Ik was echt heel erg bang, ik was alleen thuis en door uit het raam te kijken wisten ze dat ik thuis was.”
Beelden op sociale media bevestigen het tumult in haar straat.

Oproepen de aanval te openen
Het gaat die avond op diverse plekken in Amsterdam helemaal mis. Israëlische voetbalfans die zich hebben afgezonderd van de grote groep Maccabisupporters, bijvoorbeeld omdat ze rustig naar hun hotel willen, worden aangevallen door pro-Palestina-aanhangers. Op Telegram gaan oproepen rond waarin ‘strijders’ worden opgeroepen de aanval te openen op de Israëliërs.
Jodenhaat , Palestijnenhaat.... is allemaal etnische haat.
In Nederland schrikt men van weer een pogrom op Joden. Men schrikt niet zo van een pogrom op Palestijnen.

Holocausttrauma
pi_215535574
Kan het hier weer gaan over Nederlandse politiek ipv doodsverwensingen, rabiate complottheorieën en duiding welke etniciteit wel/niet deugt?
pi_215535589
Waarom zie ik ineens overal het woord “pogrom”?
:')
Vakman pur sang
pi_215535608
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 22:59 schreef Lospedrosa het volgende:
Waarom zie ik ineens overal het woord “pogrom”?
:')
Gebeurde toch van de week in Amsterdam ?
pi_215535628
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 22:58 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Kan het hier weer gaan over Nederlandse politiek ipv doodsverwensingen, rabiate complottheorieën en duiding welke etniciteit wel/niet deugt?
Momenteel is dat wat er nu speelt in de politiek helaas. Dat is waar 'we' voor gekozen hebben.
pi_215535649
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 23:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Gebeurde toch van de week in Amsterdam ?
Ja nadat Israël het woord gebruikte neemt iedereen het over.
Vakman pur sang
  zaterdag 9 november 2024 @ 23:03:49 #259
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215535651
Kunnen we ff ophouden elkaar uit te maken voor hater van wie of wat dan ook aub?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_215535675
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 november 2024 23:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Momenteel is dat wat er nu speelt in de politiek helaas. Dat is waar 'we' voor gekozen hebben.
Ja leuk, zo is alles politiek. Pol is een heel subforum waar men topics kan openen. Dit topic was ooit bedoeld om het te hebben over de vierkante kilometer den haag, de saaie debatten in de commissies, het laatste proefballontje van de backbencher.
pi_215535693
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 23:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja nadat Israël het woord gebruikte neemt iedereen het over.
In dit geval heeft die terreurregering gelijk. Het waren pogroms tegen Palestijnen en Israeli's.
Gelukkig niet dodelijk, ook geen zwaargewonden, geen huizen of winkels in brand
pi_215535699
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 23:06 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Ja leuk, zo is alles politiek. Pol is een heel subforum waar men topics kan openen. Dit topic was ooit bedoeld om het te hebben over de vierkante kilometer den haag, de saaie debatten in de commissies, het laatste proefballontje van de backbencher.
De vraag is even of dit alles een eigen topic waard is. De 'storm' die is ontstaan is wel ook vooral in 't Haagse ontstaan natuurlijk. Al dan niet via twitter.
pi_215535717
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 23:08 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
In dit geval heeft die terreurregering gelijk. Het waren pogroms tegen Palestijnen en Israeli's.
Gelukkig niet dodelijk, ook geen zwaargewonden, geen huizen of winkels in brand
Met het woord alleen al duw je het incidentje een zwaardere richting uit. Tevens als je Googlet op progrom krijg je alleen de Joodse verhalen.
Dit is iets wat de Israëli’s enorm kunnen uitmelken alleen al door er “eigen” woorden aan te geven.
Vakman pur sang
pi_215535727
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 23:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
De vraag is even of dit alles een eigen topic waard is. De 'storm' die is ontstaan is wel ook vooral in 't Haagse ontstaan natuurlijk. Al dan niet via twitter.
Ik vind rabiate gelul over welke etniciteit nou meer schadelijker is dan de ander hier niet horen.
pi_215535740
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 23:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Met het woord alleen al duw je het incidentje een zwaardere richting uit. Tevens als je Googlet op progrom krijg je alleen de Joodse verhalen.
Dit is iets wat de Israëli’s enorm kunnen uitmelken alleen al door er “eigen” woorden aan te geven.
Netanyahu moet alle neuzen weer dezelfde kant op krijgen na het ontslaan van Gallant.
  Moderator zaterdag 9 november 2024 @ 23:12:24 #266
236264 crew  capricia
pi_215535749
Ik blijf niet vegen. :{
Kappen met zo op elkaar te reageren met verwijten en complotten.

Er lopen genoeg topics over Amsterdam.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_215535750
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 november 2024 23:11 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Netanyahu moet alle neuzen weer dezelfde kant op krijgen na het ontslaan van Gallant.
Het is een slimme strategie waar de gem telegraaflezer met open ogen intrapt.
Vakman pur sang
pi_215535778
Op RTL ook idd een artikel dat pogrom een (te) krachtige term is.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)viv-amsterdam-geweld
Vakman pur sang
pi_215535850
Schoof heeft zichzelf blijkbaar ook in de "crisis" stand geparkeerd zoals Faber het land in de voortdurende parkeerstand van de "asielcrisis" heeft gezet

Hij vind de tegenreacties op de acties van de hooligans zó schokkend dat hij de klimaatconferentie in Azerbaijan aan zich voorbij laat gaan om met verschillende joodse organisaties te praten.

Ik denk dat we er een jaar later nog in zitten.
  zaterdag 9 november 2024 @ 23:24:47 #270
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_215535897
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 23:20 schreef Beathoven het volgende:
Schoof heeft zichzelf blijkbaar ook in de "crisis" stand geparkeerd zoals Faber het land in de voortdurende parkeerstand van de "asielcrisis" heeft gezet

Hij vind de tegenreacties op de acties van de hooligans zó schokkend dat hij de klimaatconferentie in Azerbaijan aan zich voorbij laat gaan om met verschillende joodse organisaties te praten.

De hardnekkigste navelstaarders zijn zij die er nog even op gewezen moeten worden waar hun navel precies zit.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_215535975
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 23:10 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Ik vind rabiate gelul over welke etniciteit nou meer schadelijker is dan de ander hier niet horen.
Klopt, maar onze regering geeft ons ook weinig haags om over te lullen. Ik bedoel dat debat met Faber. Ze had gewoon 5 zinnetjes ingestudeerd.
Het is een pakket aan maatregelen.
De instroom moet omlaag.
Ik moet puinruimen.
Het gaat lukken omdat ik het zeg.
De minister van financien heeft mijn plan goedgekeurd.

Wilde werkelijk niks beantwoorden van hoe of wat of waarom. Ze wilde vervolgens weer meer tijd terwijl ze al maanden heeft genomen op dit o zo belangrijke vraagstuk waar o zoveel haast bij was.

De plannen van Wiersma schieten ook niet erg op.

Tja op die manier ben je natuurlijk ook best snel uitgeluld over zon debat of het beleid. En nu willen ze dus weer maximaal tijdrekken met dit incident.
pi_215535993
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 23:20 schreef Beathoven het volgende:

Eens, we zullen nog wel even in deze vibe blijven zitten.

De eerste reactie van Schoof was in tijdperk Balkenende en Rutte prima geweest. Maar ondanks dat schoof niet heel sterk is heeft de coalitie het toch nodig dat er iemand is die wat lijn brengt in de politieke discussies en processen. Denk dat hij bang is dat als de coalitiepartijen zo doorgaan als hij op reis is, dit tot onherstelbare schade leidt. En er dus niet toch moet zijn.

Ben nog wel benieuwd of het statement van de koning met hem is afgestemd. Want dat zou voor hem toch ook direct aanleiding moeten zijn om te merken dat het zo ernstig is, ieder geval voor de politieke verhoudingen intern, dat hij toen wel de conclusie had kunnen trekken om terug te keren.
  zaterdag 9 november 2024 @ 23:42:29 #273
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215536030
Als Dick nou gewoon even een cameraploeg had geroepen om even 5 minuten een statement te maken, dan had hij gewoon daar kunnen blijven en had minister Van Weel de rest wel kunnen afhandelen.
pi_215536032
Het lijkt me juist dat Schoof nu prima gemist kan worden. Ik neem aan dat op dit onderwerp het kabinet gemakkelijk eenheid kan uitstralen. Wilders en Yesilgos zullen wel weer te ver gaan met hun uitspraken maar het is niet alsof het tot nu toe Schoof is gelukt om ze zich te laten inhouden of gedragen en ik zie er geen enkele aanleiding toe dat dit nu anders zou zijn.
We weten natuurlijk niet hoe belangrijk hij in die ministerraad is, hij vindt zichzelf daar heel belangrijk blijkbaar. Maar in de kamer is het nou niet zo alsof hij vrij ongenaakbaar is zoals Rutte. Hij blijft toch houterig briefjes oplezen.
pi_215536040
Even een heel ander onderwerp.
Met de naderende economische crisis (die zeker gaat komen) geef ik de realiteit van dit plan 0% kans.

https://www.evofenedex.nl(...)vanaf-1-januari-2025

Dus elke bedrijfsauto vanaf 2025 moet elektrisch zijn?
Want je koopt geen nieuwe bestelbus waarmee je niet in een stad mag komen (zou trouwens klussen in een grote binnenstad weigeren)
En na 2027 of 2028 moet je een E bus hebben.

Er gaan dagelijks ladingen busjes met tandemasser uit de provincie de binnenstad in voor m.n. de bouw. Vaak 200km enkele reis.
Die halen dat niet eens. _O-
Vakman pur sang
pi_215536060
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 23:42 schreef Hexagon het volgende:
Als Dick nou gewoon even een cameraploeg had geroepen om even 5 minuten een statement te maken, dan had hij gewoon daar kunnen blijven en had minister Van Weel de rest wel kunnen afhandelen.
Een paar normale fractievoorzitters had ook een boel ellende gescheeld.

Van Weel wordt al zachtjes her en der genoemd als opvolger voor Dilan. Dat komt nog iets te vroeg denk ik.
pi_215536079
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 23:43 schreef Lospedrosa het volgende:
Met de naderende economische crisis (die zeker gaat komen) geef ik de realiteit van dit plan 0% kans.

Want je koopt geen nieuwe bestelbus waarmee je niet in een stad mag komen (zou trouwens klussen in een grote binnenstad weigeren)

Er gaan dagelijks ladingen busjes met tandemasser uit de provincie de binnenstad in voor m.n. de bouw. Vaak 200km enkele reis.
Ja qua mobiliteit zit er al sinds Tineke Tolpoort geen weldenkend mens aan de knoppen.
pi_215536082
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 23:43 schreef Lospedrosa het volgende:

De bedrijven weten het al jaren. Lijkt me niet zon gigantisch probleem. Ze konden toch al tijden geleden begonnen zijn met de aanschaf van dat soort spul en het over meerdere jaren afschrijven. De PVV minister van fuck OV meer asfalt wil van die wetgeving af. Dat vind ik eerder wanbestuur, dan hebben alle bedrijven die zich goed hebben voorbereid nadeel en de lui die dat niet deden voordeel.

Ik zit ook te denken, als ze nou eens flink zouden investeren in OV. Dan kan er een hoop belasting van het wegnet af. Mensen willen echt wel met het OV als dat snel, betrouwbaar en goedkoop is. Dan kan je die busjes lekker op ICE's laten tuffen. Maar nee het OV wordt uiteraard weer uitgekleed dus dan krijg je meer mensen op de weg.
  zaterdag 9 november 2024 @ 23:50:30 #279
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215536095
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 23:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het lijkt me juist dat Schoof nu prima gemist kan worden. Ik neem aan dat op dit onderwerp het kabinet gemakkelijk eenheid kan uitstralen. Wilders en Yesilgos zullen wel weer te ver gaan met hun uitspraken maar het is niet alsof het tot nu toe Schoof is gelukt om ze zich te laten inhouden of gedragen en ik zie er geen enkele aanleiding toe dat dit nu anders zou zijn.
We weten natuurlijk niet hoe belangrijk hij in die ministerraad is, hij vindt zichzelf daar heel belangrijk blijkbaar. Maar in de kamer is het nou niet zo alsof hij vrij ongenaakbaar is zoals Rutte. Hij blijft toch houterig briefjes oplezen.
Hij wil vooral niet dat Agema zijn rol overneemt als hij er niet is.
pi_215536110
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 23:50 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Hij wil vooral niet dat Agema zijn rol overneemt als hij er niet is.
Misschien moet hij dan gewoon zeggen dat als hij er niet is ze wel mag appen tijdens de debatten.
pi_215536123
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 23:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
De bedrijven weten het al jaren. Lijkt me niet zon gigantisch probleem. Ze konden toch al tijden geleden begonnen zijn met de aanschaf van dat soort spul en het over meerdere jaren afschrijven. De PVV minister van fuck OV meer asfalt wil van die wetgeving af. Dat vind ik eerder wanbestuur, dan hebben alle bedrijven die zich goed hebben voorbereid nadeel en de lui die dat niet deden voordeel.

Ik zit ook te denken, als ze nou eens flink zouden investeren in OV. Dan kan er een hoop belasting van het wegnet af. Mensen willen echt wel met het OV als dat snel, betrouwbaar en goedkoop is. Dan kan je die busjes lekker op ICE's laten tuffen. Maar nee het OV wordt uiteraard weer uitgekleed dus dan krijg je meer mensen op de weg.
Nee niet bepaald, ik ken wel serie overheid in de stad zelf die erin investeert.
Maar duizenden kleine en middelgrote bedrijven die bv 30% werk in binnensteden doen niet.
B.v. Marino overkappingen in Zierikzee

Er bestaat ook geen E bus die een tandem Asser trekt en >400km op een dag aflegt.
Bestaat gewoon niet.
Elke bus met L2 of groter en makkelijk >150pk / 400nm trekt 3500 kg en rijdt 800km+ op een tank diesel met addblue behoorlijk schoon.

Allemaal enorm kosten opdrijvend dit.
Houdt geen stand.
Vakman pur sang
pi_215536145
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 23:54 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee niet bepaald, ik ken wel serie overheid in de stad zelf die erin investeert.
Maar duizenden kleine en middelgrote bedrijven die bv 30% werk in binnensteden doen niet.

Er bestaat ook geen E bus die een tandem Asser trekt en >400km op een dag aflegt.
Ik zal het van je aannemen ik weet echt niks van dat spul. Dan nog lijkt me dat je ruimte kan creëeren voor de uitstoot van die busjes als je het OV heel aantrekkelijk maakt voor forensen met een kantoorbaan. Maar deze regering schrapt juist veel OV.
pi_215536159
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 23:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik zal het van je aannemen ik weet echt niks van dat spul. Dan nog lijkt me dat je ruimte kan creëeren voor de uitstoot van die busjes als je het OV heel aantrekkelijk maakt voor forensen met een kantoorbaan. Maar deze regering schrapt juist veel OV.
OV heeft m.i. ook geen toekomst.

In dit tempo van ontwikkelingen worden juist de personen auto’s sneller 100% elektrisch en autonoom. Over 10 jaar barst het van de taxi’s zonder chauffeur die binnen 1 min voor je staan in heel nl

Bepaalde handige trein tussen trajecten blijven en de internationale sporen.

De bussen, trams boemels kunnen allemaal weg
Vakman pur sang
pi_215536205
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 21:27 schreef Klopkoek het volgende:
Altijd 'leuk' om te zien hoe een ruime meerderheid van de Fokkers nog verstandig denkt wanneer het om Trump gaat, maar binnenlands vol in de Wilders val trapt en het type raciale denken dat sinds Fortuyn al gewoon is. Baudet is er nog zo één (en doet nota bene zelf aan antisemitisme; zoals zoveel van Wilders vriendjes of zijn fractie vol met Mussolini fans).

Tabee!
Geef eens een voorbeeld van antisemitisme van Baudet? Kan me niets voor de geest halen. Hij is ook met een Joodse getrouwd.
  Moderator zondag 10 november 2024 @ 00:08:10 #285
236264 crew  capricia
pi_215536228
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 00:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Geef eens een voorbeeld van antisemitisme van Baudet? Kan me niets voor de geest halen. Hij is ook met een Joodse getrouwd.
Volgens mij is ie er zelfs voor veroordeeld, of iets in die geest. Het is in elk geval niet fraai allemaal.

https://www.bnnvara.nl/jo(...)en-tot-antisemitisme

[ Bericht 6% gewijzigd door capricia op 10-11-2024 00:16:00 ]
- Goethe, “Faust”
pi_215536241
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2024 00:08 schreef capricia het volgende:

[..]
Volgens mij is ie er zelfs voor veroordeeld, of iets in die geest. Het is in elk geval niet fraai allemaal.

https://www.bnnvara.nl/jo(...)en-tot-antisemitisme
Nou de aanklagers in die kwestie zijn nou ook niet onbesproken, partijens als CIDI

Hij heeft weer ouderwets staan borealen met een borrel
Vakman pur sang
pi_215536244
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 23:59 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
OV heeft m.i. ook geen toekomst.

In dit tempo van ontwikkelingen worden juist de personen auto’s sneller 100% elektrisch en autonoom. Over 10 jaar barst het van de taxi’s zonder chauffeur die binnen 1 min voor je staan in heel nl
Ja dat zeiden ze 10 jaar geleden ook. Lijkt me sterk dat dat zo snel gaat, ja misschien als de verkeersdoden 4x mogen zijn wat het nu is. Gaat ook nog een hele tijd duren voordat we weten wie er verantwoordelijk is bij dat soort dingen. Is het de fabrikant van de auto? Van de software? De bestuurder? De eigenaar? De garage?
Daarbij is met veel meer mensen in een trein natuurlijk altijd efficienter dan iedereen in een auto.
  Moderator zondag 10 november 2024 @ 00:11:54 #288
236264 crew  capricia
pi_215536254
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2024 00:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou de aanklagers in die kwestie zijn nou ook niet onbesproken, partijens als CIDI
Daarom is het wel zo prettig dat we rechters hebben. :)
Overigens is de zaak ook aangespannen door Holocaust overlevenden.
- Goethe, “Faust”
pi_215536259
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 00:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja dat zeiden ze 10 jaar geleden ook. Lijkt me sterk dat dat zo snel gaat, ja misschien als de verkeersdoden 4x mogen zijn wat het nu is. Gaat ook nog een hele tijd duren voordat we weten wie er verantwoordelijk is bij dat soort dingen. Is het de fabrikant van de auto? Van de software? De bestuurder? De eigenaar? De garage?
Daarbij is met veel meer mensen in een trein natuurlijk altijd efficienter dan iedereen in een auto.
In Duitsland is het toegestaan tot 100kmu (mag je gewoon achter je laptopje werken bij daarvoor goedgekeurde auto’s)
En in Californië barst het al van autonome auto’s

Dit was 10 jaar geleden nog niet eens ter sprake
Vakman pur sang
pi_215536270
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2024 00:12 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
In Duitsland is het toegestaan tot 100kmu (mag je gewoon achter je laptopje werken bij daarvoor goedgekeurde auto’s)
Dat gaat nu heel snel ja.
En het wordt juist veiliger
Vakman pur sang
pi_215536416
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2024 00:12 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dit was 10 jaar geleden nog niet eens ter sprake
In 2016 zei Musk al dat je in 2017 overal heen zou kunnen met je zelfrijdende auto. Goed geen 10 jaar geleden maar wel 8.

quote:
Het zelfstandig rijden is nog wel aan veel beperkingen gebonden. Vooralsnog is de 'Drive Pilot' alleen toegestaan bij helder weer, overdag, niet in een tunnel en alleen op de rechterhelft van de snelweg
Dat zijn voorlopig nogal beperkingen. In Nederland regent het vaak, is het vaak niet helder. De duivel zit hier uiteraard in de details. Voorlopig is dat dus trager dan OV en zal voor veel werkverkeer je dus alsnog een andere manier van transport nodig hebben om op je locatie aan te komen. Plus dat je het blijkbaar hebt over auto's van 100.000 euro en dat het self driving gedeelte nog 5000 kost. Dat duurt dan nog wel een hele tijd voordat Jan met de Pet dat kan betalen.
Daarbij zeker hier in Europa een paar ongelukken en het ligt lijkt me weer tijden stil.
pi_215536918
Dit topic sluit automatisch over 9 posts.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
it's ok to be licht getint
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_215537088
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2024 00:13 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat gaat nu heel snel ja.
En het wordt juist veiliger
Vergeten om met jouw kloon in te loggen of geef je nu daadwerkelijk jezelf gelijk?
pi_215537308
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 00:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
In 2016 zei Musk al dat je in 2017 overal heen zou kunnen met je zelfrijdende auto. Goed geen 10 jaar geleden maar wel 8.
[..]
Dat zijn voorlopig nogal beperkingen. In Nederland regent het vaak, is het vaak niet helder. De duivel zit hier uiteraard in de details. Voorlopig is dat dus trager dan OV en zal voor veel werkverkeer je dus alsnog een andere manier van transport nodig hebben om op je locatie aan te komen. Plus dat je het blijkbaar hebt over auto's van 100.000 euro en dat het self driving gedeelte nog 5000 kost. Dat duurt dan nog wel een hele tijd voordat Jan met de Pet dat kan betalen.
Daarbij zeker hier in Europa een paar ongelukken en het ligt lijkt me weer tijden stil.
Die zelfrijdende auto is ook zeker de eerste 50 jaar nog niet betaalbaar voor anderen dan miljonairs. En inderdaad, alleen bruikbaar op een snelweg. In Amerika zetten ze die dingen massaal vast door er iets voor en achter te zetten, kan hij geen kant meer op. In Europa loopt dat niet zo'n vaart, omdat je ook in een zelfrijdende auto verplicht iemand achter het stuur moet hebben met een rijbewijs. Al is het alleen maar omdat je anders niet op de snelweg kunt komen.

Maar de autonome auto lijkt de richting op te gaan dat ze uiteindelijk de vervanger wordt van de auto met chauffeur en misschien de taxi. Daar bespaart het geld. De gewone mensen zullen er waarschijnlijk nooit in rijden, zoals ze ook nooit aan een auto met chauffeur zijn begonnen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215537332
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 23:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Het is wel een verkeerde aanpak, voor autos zijn er legio alternatieven in elke klasse dus een verplichte elektrische auto voor lease contracten zou nog zinvol zijn.

Voor aanhangers/vrachtwagens zijn er überhaupt geen alternatieven en voor kleine bestelbusjes is het prijsverschil enorm, te kleine actieradius en ook geen oplaadmogelijkheden.

Of verwacht iemand bij een verbouwing dat hij zijn bus met gereedschap 2 km verderop neerzet?

Los daarvan zou het nog steeds landelijk beleid moeten zijn.
pi_215537376
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2024 09:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die zelfrijdende auto is ook zeker de eerste 50 jaar nog niet betaalbaar voor anderen dan miljonairs. En inderdaad, alleen bruikbaar op een snelweg. In Amerika zetten ze die dingen massaal vast door er iets voor en achter te zetten, kan hij geen kant meer op. In Europa loopt dat niet zo'n vaart, omdat je ook in een zelfrijdende auto verplicht iemand achter het stuur moet hebben met een rijbewijs. Al is het alleen maar omdat je anders niet op de snelweg kunt komen.

Maar de autonome auto lijkt de richting op te gaan dat ze uiteindelijk de vervanger wordt van de auto met chauffeur en misschien de taxi. Daar bespaart het geld. De gewone mensen zullen er waarschijnlijk nooit in rijden, zoals ze ook nooit aan een auto met chauffeur zijn begonnen.
Dat zeiden ze ook over de eerste brandstofauto.
Vakman pur sang
pi_215537406
Er hadden veel werkelijke problemen opgelost kunnen worden met beleid. Maar waar de ruimte ligt om het “gemodereerd” te houden en iets voor burgers te verbeteren, krijgen we een incompetente regering die in de fascistische polonaise aansluit en heerlijk achteroverleunt en problemen vergroot met wat tweets.

What’s next; Israëlische politie / soldaten hier, die de orde bewaken?

Een gezegend 2025 alvast
pi_215537419
Overigens is de laad infra soms echt een lachertje.

Los van de soms absurde prijzen die gevraagd worden is het echt maar beperkt.

Een Roompot park met 500 huisjes heeft 6 oplaadpunten waarvan er 2 kapot zijn.
Dichtsbijzijnde alternatief, 5 km verderop.

Hier in de woonwijk 3250 woningen zijn er welgeteld 10 openbare plekken, als aannemer kun je daar toch niks mee.
  zondag 10 november 2024 @ 09:29:26 #299
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215537423
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2024 09:22 schreef Beathoven het volgende:
Er hadden veel werkelijke problemen opgelost kunnen worden met beleid. Maar waar de ruimte ligt om het “gemodereerd” te houden en iets voor burgers te verbeteren, krijgen we een incompetente regering die in de fascistische polonaise aansluit en heerlijk achteroverleunt en problemen vergroot met wat tweets.

What’s next; Israëlische politie / soldaten hier, die de orde bewaken?

Een gezegend 2025 alvast
Dat zal wel meevallen. Ze gaan hooguit meehelpen met daders opsporen door online activiteiten.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zondag 10 november 2024 @ 09:38:29 #300
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_215537471
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2024 09:29 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat zal wel meevallen. Ze gaan hooguit meehelpen met daders opsporen door online activiteiten.
En ondertussen verder infiltreren in onze veiligheidsdiensten en politiek. Nee dank je, het hoeft niet groter gemaakt te worden dan het is.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')