Het uitpubliek had verboden moeten worden omdat het Israeliërs zijn. We zouden al lang sancties op hebben moeten leggen aan dat land zoals we doen met Russen. Het lijkt me niet dat de NCTV kan weten dat straatschoffies opeens een beetje te ver zouden gaan.quote:Op zaterdag 9 november 2024 10:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er liepen meer agenten dan ooit in Amsterdam. Dat werd alleen toen het de uren na de wedstrijd rustig bleef te vroeg afgeschaald, dat is een fout.
Maar ik ben het wel met Halsema eens die zei: we gaan hier niet mensen verbieden om te komen omdat mensen die hier al zijn zich niet kunnen gedragen. In principe stonden die Maccabi supporters niet bekend als geweldadig en de NCTV had ook geen signalen, om wat voor reden zou dan het uitpubliek moeten worden verboden (los van het feit dat ik al langer pleit om gewoon bij elke wedstrijd geen uitpubliek te hebben, dat scheelt enorm veel politie-inzet).
Hij wordt ervoor betaald om dat juist te weten. Hij is terrorisme-bestrijder. Hij moet dus dingen vantevoren weten, zodat hij ze kan (helpen) voorkomen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 11:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het uitpubliek had verboden moeten worden omdat het Israeliërs zijn. We zouden al lang sancties op hebben moeten leggen aan dat land zoals we doen met Russen. Het lijkt me niet dat de NCTV kan weten dat straatschoffies opeens een beetje te ver zouden gaan.
Dit kun je toch geen terrorisme noemen dus logisch dat NCTV zegt dat er geen significante dreiging was.quote:Op zaterdag 9 november 2024 11:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hij wordt ervoor betaald om dat juist te weten. Hij is terrorisme-bestrijder. Hij moet dus dingen vantevoren weten, zodat hij ze kan (helpen) voorkomen.
De politie heeft dagelijks met raddraaiers te maken. Zeker in de grote steden. Dat is wat hun werk en ook wat hun meningsvorming tot een tunnelvisie maakt en daarom begrijp ik het best dat dit het versterkt. De uiting is namelijk niet de waarom iemand iets doet, dat is waar justitie zich over buigt. Echter; fascisten installeren zorgt er voor dat ook de niet-raddraaiers target worden omdat ze op raddraaiers lijken.quote:Op zaterdag 9 november 2024 10:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee die lui stemmen vaak PVVD. Precies de partijen die hun respect meer en meer laten afnemen.
Lillian helder claimde bijvoorbeeld dat de steun voor de PVV onder politieagenten veel groter is dan gemiddeld.
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)e-bevolking-a4163950
Tja dan snap je het gezagsprobleem dat ze hebben ook. Agenten die zich racistisch uitlaten op social media zouden er linea recta uit moeten vliegen zo niet laten ze gebrek aan zelfreinigend vermogen zien. Agenten moeten hun politieke voorkeur lekker voor zich houden. Zeker als je op een fascistische partij stemt en daar open over bent ondermijnt dat je gezag want hoe kun je onbevooroordeeld zijn. Wegwuiven van racisme bij de politie ondermijnt hun gezag. Het gezagprobleem van de politie daar is de politietop grotendeels verantwoordelijk voor als je het mij vraagt, daarna zou ik wijzen naar de VVD ministers van justitie die keer op keer op keer volledig ondermaats zijn.
Je moet wel uitsupporters weigeren als je hun veiligheid niet kunt garanderen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 10:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er liepen meer agenten dan ooit in Amsterdam. Dat werd alleen toen het de uren na de wedstrijd rustig bleef te vroeg afgeschaald, dat is een fout.
Maar ik ben het wel met Halsema eens die zei: we gaan hier niet mensen verbieden om te komen omdat mensen die hier al zijn zich niet kunnen gedragen. In principe stonden die Maccabi supporters niet bekend als geweldadig en de NCTV had ook geen signalen, om wat voor reden zou dan het uitpubliek moeten worden verboden (los van het feit dat ik al langer pleit om gewoon bij elke wedstrijd geen uitpubliek te hebben, dat scheelt enorm veel politie-inzet).
Normaliter maakt de politiek hier een afweging en een risico analyse. Nu zou deze “neutraal beschouwd” negatief geweest zijn. Je zit met twee componenten explosief en je zit met een staat die al geen diplomatiek en nuance meer kent.quote:Op zaterdag 9 november 2024 10:40 schreef Mutant01 het volgende:
Maar even he, wat hadden ze verwacht dat er zou gebeuren. Een groep Israelische hooligans gaat in Amsterdam centrum anti-Arabische leuzen roepen, Palestijnse vlaggen verbranden en vlaggen van gevels trekken. En dan denk je dat de lokale straatgangsters, die uitgesproken anti israel zijn, dat zullen accepteren en tolereren?
Deze wedstrijd had niet mogen plaatsvinden. In ieder geval niet met publiek.
Omgedraaide wereld weer, omdat wij hier een groep racistische hamas fan boys hebben moeten we onschuldige fans maar niet toelaten.quote:Op zaterdag 9 november 2024 10:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die dingen kun je zien aankomen en je weet dat je hoofdstad op dit moment een kruitvat is waar de spanningen hoog oplopen.
En dan laat je duizenden van die lui toe, als een rode lap op een kudde stieren.
Onvergeeflijke domheid. (of kwaadwillendheid)
Zoals Turkije doet; weliswaar in nasleep van afgelopen donderdag.quote:Op zaterdag 9 november 2024 11:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je moet wel uitsupporters weigeren als je hun veiligheid niet kunt garanderen.
quote:Turkse overheid grijpt in: Besiktas en Maccabi Tel Aviv spelen niet in Istanbul uit angst voor ongeregeldheden
Het besluit van de Turkse overheid komt na de rellen in Amsterdam in een ander daglicht te staan. ,,Hoewel we alle benodigde vergunningen hebben gekregen van de UEFA om de wedstrijd tegen Maccabi Tel Aviv op 28 november in ons eigen stadion af te werken, hebben de Turkse autoriteiten besloten dat het duel in een neutraal land moet worden gespeeld”, schrijft Besiktas in een statement.
Onschuldige fans?quote:Op zaterdag 9 november 2024 12:01 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Omgedraaide wereld weer, omdat wij hier een groep racistische hamas fan boys hebben moeten we onschuldige fans maar niet toelaten.
Inderdaad, geloof dat ze in Belgie dezelfde policy hanteren.quote:Op zaterdag 9 november 2024 12:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zoals Turkije doet; weliswaar in nasleep van afgelopen donderdag.
[..]
Die lui waren allesbehalve onschuldig en de situatie staat al maanden op scherp in de hoofdstad. Je hebt als bestuurder echt geen politieke antennes als je dit niet ziet aankomen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 12:01 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Omgedraaide wereld weer, omdat wij hier een groep racistische hamas fan boys hebben moeten we onschuldige fans maar niet toelaten.
Het Twitter account van Politieeenheid Amsterdam volgde welgeteld één partij en politicus. Fvd en Baudet. Zo was het iig een tijdje terug.quote:Op zaterdag 9 november 2024 11:33 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De politie heeft dagelijks met raddraaiers te maken. Zeker in de grote steden. Dat is wat hun werk en ook wat hun meningsvorming tot een tunnelvisie maakt en daarom begrijp ik het best dat dit het versterkt. De uiting is namelijk niet de waarom iemand iets doet, dat is waar justitie zich over buigt. Echter; fascisten installeren zorgt er voor dat ook de niet-raddraaiers target worden omdat ze op raddraaiers lijken.
En met fascisten gaat de diplomatie en nuance opzij en is het of rechts of links en niets ertussenin; zie “mensenrechten zijn een linkse hobby” en de enige vraag waar het met een “knal” eindigt, zodat de inkeer komt en we zeggen “dit niet weer”.
Persoonlijk vind ik de normalisering van alles wat niet normaal is wel het ergste. Die PVV’er die riep “ja, misschien ‘zijn’ we wel populisten!” En het lopen met politieke borden “deport now” is blijkbaar ook iets wat we hier kunnen gaan verwachten.
Ik verdom ook om voor een politiek gevoed idee van divisie de straat op te gaan namens een kant, zeker bij een niet erg neutraal opstellende overheid zoals beschreven. Dan vertrek ik nog liever. Een land is niet alleen een vlag.
Tja, Trouw, NOS e.d. melden dat ze normaal niet agressief zijn, NCTV doet dat ook. Ik zie ook geen voorbeelden in de pers van eerdere steden waar het zo mis zou zijn gegaan.quote:
RTL is óók pers. En die vermelden het wél. Inclusief de voorbeelden in andere steden.quote:Op zaterdag 9 november 2024 12:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, Trouw, NOS e.d. melden dat ze normaal niet agressief zijn, NCTV doet dat ook. Ik zie ook geen voorbeelden in de pers van eerdere steden waar het zo mis zou zijn gegaan.
Ik weet niet hoe je de titel van RTL anders kan interpreteren?quote:Op zaterdag 9 november 2024 12:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, Trouw, NOS e.d. melden dat ze normaal niet agressief zijn, NCTV doet dat ook. Ik zie ook geen voorbeelden in de pers van eerdere steden waar het zo mis zou zijn gegaan.
quote:Eén van Israëls succesvolste clubs kent verleden van opstootjes
quote:Het gaat om de zogenoemde 'ultra' supporters, die in het verleden al vaker zijn beschuldigd van kwetsend en racistisch taalgebruik.
quote:De fans van de club zouden toen racistische leuzen naar speler Mahran Radi hebben geschreeuwd. Ook zouden er racistische graffititeksten te vinden zijn geweest in Tel Aviv, met de teksten 'we willen geen Arabieren bij Maccabi'.
Hoe lees jij dit dan?quote:In juni deed Israël onderzoek naar racistisch taalgebruik van voetbalsupporters. Uit dat onderzoek kwam naar voren dat Maccabi op de tweede plaats stond als het ging om de hoeveelheid racistische uitingen, meldt de BBC.
Andere pers, dan.quote:Op zaterdag 9 november 2024 12:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
RTL is óók pers. En die vermelden het wél.
Of liegen die volgens jou?
Buitenlandse media berichten er uitgebreid over. Het is eerder bijzonder dat Nederlandse media hier weinig over zeggen. Alsof ze het niet durven.quote:Op zaterdag 9 november 2024 12:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Andere pers, dan.
Geen idee, ik vind het wel bijzonder dat RTL zo afwijkt van alle andere kranten en nieuwsmedia.
Dat lef ontbreekt wel vaker.quote:Op zaterdag 9 november 2024 12:27 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Buitenlandse media berichten er uitgebreid over. Het is eerder bijzonder dat Nederlandse media hier weinig over zeggen. Alsof ze het niet durven.
Volstrekt normaal dat je willekeurige voorbijgangers naar paspoorten gaat vragen om te kijken of er een 'J' in staat ja. Sowieso spreken van 'jodenjacht' is ook volstrekt acceptabel.quote:
Als dat ad-hoc verzonnen werd kunnen ze dat toch niet van tevoren weten.quote:Op zaterdag 9 november 2024 11:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hij wordt ervoor betaald om dat juist te weten. Hij is terrorisme-bestrijder. Hij moet dus dingen vantevoren weten, zodat hij ze kan (helpen) voorkomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |