Welke vuige daden? Dit zijn simpele voetbalsupporters.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:19 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Het grappige is dat Islamitische jongeren op hun beurt weer de zionistische daders afstraffen voor hun vuige daden
Leuke cirkel verder.
quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:20 schreef Viesdik het volgende:
gensceneerd belangenspel
Kan niet anders
Met het gemak waarmee Feyenoorders al jaren geweerd worden uit de arena, is deze wedstrijd willens en wetens doorgegaan vanuit internationale politieke belangen.
Ik ben er volledig van overtuigd dat die gensceneerd is.
En mensen trappen er weer in.
Zo had deze situatie voorkomen kunnen worden door:
1. Wedstrijd in een ander stadion te laten spelen
2. Uitpubliek te weren
3. De wedstrijd niet door te laten gaan
Man man man man.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:09 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zal best, er is een dienstplicht in Isral h.
Er is echt niemand geinteresseerd in wat deze wandelende diagnose nu weer voor onzin uitkraamt.quote:
Asha ten broeke, als kanker, aids en ebola samen een kind zouden makenquote:
Israel’s Maccabi Tel Aviv hooligans, chanted anti-Arab slurs and a genocidal song in Amsterdam, including lines like “no schools in Gaza because there are no children left” & “Let the IDF win to f*** the Arabs”.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Welke vuige daden? Dit zijn simpele voetbalsupporters.
Deze Islamtische jongeren moeten hardhandig worden opgepakt en het land uit worden gezegd na deze quasi pogrom. Zij horen hier niet, men mag teruggaan naar Marrakech of Algiers, waar Jodenhaat nu eenmaal genormaliseerd is.
Ah dat rechtvaardigt natuurlijk wat er gister gebeurde. Bedank dat je dat even uitlegt.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:22 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Israel’s Maccabi Tel Aviv hooligans, chanted anti-Arab slurs and a genocidal song in Amsterdam, including lines like “no schools in Gaza because there are no children left” & “Let the IDF win to f*** the Arabs”.
+ Palestijnse vlaggen van huizen trekken
+ Fluiten tijdens minuut stilte voor Spanje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Geen nazi propaganda posten aub.quote:
Graag gedaanquote:Op vrijdag 8 november 2024 14:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ah dat rechtvaardigt natuurlijk wat er gister gebeurde. Bedank dat je dat even uitlegt.
Goh. Dat is maar een mening want mevrouw is nergens bij geweest.quote:
Er wordt openlijk over etnische zuivering gesproken en het verdrijven van Palestijnen en het is nog gaande. Maar dat je dit wel weet goed te praten en te bagatelliseren, terwijl men hier selectief verontwaardigd reageert op wat rellen tussen hooligans, legt wel je hypocrisie bloot.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:17 schreef Wotte het volgende:
[..]
35.000 doden op een bevolking van meer dan twee miljoen. Het zijn er 35.000 teveel maar spreken van moedwillige etnische zuivering lijkt me een stretch.
Vraag me wel altijd af waar die demonstraties toch waren toen geloofsgenoten elkaar de kop af hakten.
Dan hoor ik je niet.
Ja, heel naar.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:22 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Israel’s Maccabi Tel Aviv hooligans, chanted anti-Arab slurs and a genocidal song in Amsterdam, including lines like “no schools in Gaza because there are no children left” & “Let the IDF win to f*** the Arabs”.
Je plaat blijft hangen, flapdrol.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:24 schreef Waldko het volgende:
[..]
Er wordt openlijk over etnische zuivering gesproken en het verdrijven van Palestijnen en het is nog gaande. Maar dat je dit wel weet goed te praten en te bagatelliseren, terwijl men hier selectief verontwaardigd reageert op wat rellen tussen hooligans, legt wel je hypocrisie bloot.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)amsterdam-slaags-metquote:Op vrijdag 8 november 2024 14:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, heel naar.
Alleen is dat verbaal, dan roep je maar boe.
Mensen dan massaal fysiek aanvallen is gewoon weer typisch islamitisch primitief oergedrag, zoals we al decennia zien zonder Israelische voetbalsupporters.
Wat zielig, het zijn alleen maar terroristen, daar moet je lief voor zijn!quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:24 schreef Waldko het volgende:
[..]
Er wordt openlijk over etnische zuivering gesproken en het verdrijven van Palestijnen en het is nog gaande. Maar dat je dit wel weet goed te praten en te bagatelliseren, terwijl men hier selectief verontwaardigd reageert op wat rellen tussen hooligans, legt wel je hypocrisie bloot.
Heerlijk zo'n midden in een confrontatie beginnend filmpje zonder een direct voortraject te zien.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:25 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)amsterdam-slaags-met
Hoi, hier fysiek, nu is het wel prima? Dank
Hmm, er zijn staan toch ook amper scholen meer in de Gazastrook? En laten we hopen dat het Isralische leger inderdaad kan afrekenen met Hamas en Hezbollah.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:22 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Sorry aan context doen we verder niet. Bron: Zie dit topic.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Heerlijk zo'n midden in een confrontatie beginnend filmpje zonder een direct voortraject te zien.
https://old.reddit.com/r/(...)and_whistled_during/quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:27 schreef HowardRoark het volgende:
En het fluiten tijdens de minuut stilt voor Spanje is niet gewoon niet waar.
Daar is helemaal geen sprake van. Alles wat de Palestijnen overkomt hebben zij over zichzelf afgeroepen door hun terrorisme en vervolgens strijdwijze waarbij burgers als menselijk schild worden gebruikt.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:24 schreef Waldko het volgende:
[..]
Voetbalsupporters?quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Welke vuige daden? Dit zijn simpele voetbalsupporters.
Deze Islamtische jongeren daarentegen moeten hardhandig worden opgepakt en het land uit worden gezegd na deze quasi pogrom. Zij horen hier niet, men mag teruggaan naar Marrakesh of Algiers, waar Jodenhaat helaas genormaliseerd is.
Nou ja, 'iets gezegd'...quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Och jee, nee toch, er wordt iets gezegd over moslims.
Ik geloof best dat er rotte appels tussen de supporters zitten hoor, heb eens in het vliegtuig van tel-Aviv naar Amsterdam gezeten tussen alleen maar Isralische jongemannen die naar Amsterdam gingen om te feesten. Nou, dat was een hoop kabaal, geschreeuw en testetoron. Allemaal lawaaierige alfa mannetjes. Misschien was het nu niet anders.quote:
Applaus, deze lijkt daadwerkelijk van gisteravond en tegen Isralische supporters.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:27 schreef Tekaschi het volgende:
Nog meer beelden van de islamitische Jodenjacht gisteravond:
[ x ]
Ik weet dat je probeert weg te kijken van genocide die er gaande is en het probeert te vergeten, maar ik blijf je met de feiten op de neus drukken.quote:
Dit goed noemen...quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:50 schreef LethalNinja het volgende:
Ik sta vooraan als Halsema het slecht doet om er wat van te zeggen maar ik vind dat ze hier goed mee omgaat.
1) ze benoemt wat er echt gebeurd is
2) vandaag nood veroderning in de stad
Het wordt nu eindelijk eens serieus genomen. Denk dat het voor een groot gedeelte komt door de negatieve internationale aandacht (maar dat is een theorie).
Ja, dit waren inderdaad voetbalsupporters. En ik zou een quasi Jodenvervolging precies 86 jaar na Kristalnacht niet als 'goed optreden' willen omschrijven. Het is dan ook te hopen dat de daders hardhandig worden gearresteerd en het land uit gezet.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:29 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Voetbalsupporters?
Tyfushooligans die amsterdam kwamen sloten waar goed tegen op is getreden.
Daar kots ik nog het meeste van. Dat moslims zich zo gedragen is niet verassend voor de mensen die ze al jaren kennen, dat zit gewoon in ze. Dat de linkse pers zo blijft wegkijken en het probeert goed te praten is om te kotsen. Dit zijn de mensen die ons moeten informeren, maar nee meteen weer op het anti Joden orgel gaan.quote:
Dat kan je ook denken over racisten en antisemieten als jij, of zionisten.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat zielig, het zijn alleen maar terroristen, daar moet je lief voor zijn!.
Een genocide waarbij de bevolking steevast groeit, wat zijn die joden daar dan slecht in zegquote:Op vrijdag 8 november 2024 14:30 schreef Waldko het volgende:
[..]
Ik weet dat je probeert weg te kijken van genocide die er gaande is en het probeert te vergeten, maar ik blijf je met de feiten op de neus drukken.
De vraag is vooral waarom dit zo gevoelig ligt in bepaalde kringen. Na gisteravond valt het namelijk goed te begrijpen dat er kritiek op zulke Islamitische jongeren is.quote:
De reden dat mensen dit maar blijven herhalen is omdat men aan de hand van zulke leugens denkt antisemitisme en geweld tegen Joden (zoals dat van vannacht) denkt te kunnen goedpraten.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Een genocide waarbij de bevolking steevast groeit, wat zijn die joden daar dan slecht in zeg.
ER IS GEEN GENOCIDE!!!!!
Ja goed opgetreden door de moslim gemeenschap in het kader van 'de stad beschermen'. Ga aub weg. Deze jongeren kwamen puur en alleen om Joden te mishandelen/kwellen of hoe je het wil noemen voor hetgeen wat in Isral gebeurd. Als ze zo graag 'wraak of dergelijke' willen nemen, moeten ze lekker allemaal naar Gaza gaan, dan kunnen ze hun steentje bijdragen. Niet hier.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:29 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Voetbalsupporters?
Tyfushooligans die amsterdam kwamen sloten waar goed tegen op is getreden.
Als het echt genocide zou zijn zou het voor Israel een stuk makkelijker zijn, dan hoeven ze zich niet meer in te houden.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Een genocide waarbij de bevolking steevast groeit, wat zijn die joden daar dan slecht in zeg.
ER IS GEEN GENOCIDE!!!!!
Ik denk dat wat de beste user allemaal bezigt niet alleen gevoelig zou moeten liggen in bepaalde kringen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De vraag is vooral waarom dit zo gevoelig ligt in bepaalde kringen. Na gisteravond valt het namelijk goed te begrijpen dat er kritiek op zulke Islamitische jongeren is.
Je moet als voetbalsupporter in elke Europeese wedstrijd verbergen dat je voor een bepaalde club bent. Sind wanneer is dit nieuw?quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:29 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik geloof best dat er rotte appels tussen de supporters zitten hoor, heb eens in het vliegtuig van tel-Aviv naar Amsterdam gezeten tussen alleen maar Isralische jongemannen die naar Amsterdam gingen om te feesten. Nou, dat was een hoop kabaal, geschreeuw en testetoron. Allemaal lawaaierige alfa mannetjes. Misschien was het nu niet anders.
Maar dat rechtvaardigt niet wat er gisteren is gebeurd, mensen hebben elkaar opgeroepen om ze op te zoeken en in elkaar te slaan enkel en alleen omdat ze van een bepaalde afkomst zijn. Paspoortencontrole is ook echt ziek, en dat men maar moet verbergen Isralisch te zijn als ze op straat willen gaan
Ze hebben niets anders dan leugens, Taqiyya.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De vraag is vooral waarom dit zo gevoelig ligt in bepaalde kringen. Na gisteravond valt het namelijk goed te begrijpen dat er kritiek op zulke Islamitische jongeren is.
[..]
De reden dat mensen dit maar blijven herhalen is omdat men aan de hand van zulke leugens denkt antisemitisme en geweld tegen Joden (zoals dat van vannacht) denkt te kunnen goedpraten.
Dit is het denk ik. Als je een leugen maar vaak genoeg herhaalt, wordt het voor (veel) mensen vanzelf een waarheid. Helaas.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De reden dat mensen dit maar blijven herhalen is omdat men aan de hand van zulke leugens denkt antisemitisme en geweld tegen Joden (zoals dat van vannacht) denkt te kunnen goedpraten.
Ja, dat riep ik een tijdje schertsend ook al, Israel zou gewoon de zooi plat moeten gooien, ze doen het nu niet en worden er toch constant van beschuldigd, kan je het net zo goed doenquote:Op vrijdag 8 november 2024 14:34 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Als het echt genocide zou zijn zou het voor Israel een stuk makkelijker zijn, dan hoeven ze zich niet meer in te houden.
quote:Supporters Maccabi komen onder politiebegeleiding aan bij Schiphol
Op Schiphol zijn meerdere bussen aangekomen onder begeleiding van politie op motoren en vijf ME-busjes. Dat meldt persbureau ANP. In de bus zitten tientallen supporters van Maccabi Tel Aviv. De marechaussee stond klaar om de passagiers van de bussen op te vangen en naar binnen te begeleiden.
Op de luchthaven is een incheckbalie voor vluchten naar Tel Aviv met politielinten afgezet. De supporters werden via een aparte, afgezette route naar de afgesloten en beveiligde vertrekplek begeleid.
Vandaag vertrekken er zes vluchten van Amsterdam naar Tel Aviv, drie meer dan gebruikelijk.
Bron
Maar het is geen GENOCIDE! En laat dat nou het enige punt zijn dat die palliegekken hebbenquote:Op vrijdag 8 november 2024 14:37 schreef Waldko het volgende:
[..]
Het is alsof je zegt: Ja had de holocaust maar daadwerkelijk plaatsgevonden. Of je het nu een genocide noemt of niet, +40000 doden en +100000 gewonden is nog altijd veel erger dan wat hooligans die elkaar aanvallen.
Mooizo, belet die maccabi fans om het vliegveld te slopen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:37 schreef HowardRoark het volgende:
Schandalig en beschamend dat dit nodig is.
Nou, bedankt Mohamed, Ayoub, Hassan, Amine & co. Nederland staat er weer goed op door jullie Jodenhaat.
[..]
'+40.000' en '+100.000' aldus het onder Hamas leiding staande Gazaanse ministerie van gezondheid (en voordat je begint 'ja maar de VN' die gebruiken dezelfde onder Hamas leiding staande Gazaanse ministerie van gezondheid als 'bron').quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:37 schreef Waldko het volgende:
[..]
Het is alsof je zegt: Ja had de holocaust maar daadwerkelijk plaatsgevonden. Of je het nu een genocide noemt of niet, +40000 doden en +100000 gewonden is nog altijd veel erger dan wat hooligans die elkaar aanvallen.
Is ook een kloon, want hij weet precies wie ik ben.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:37 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Antisemiet? Anti dom volk zoals jij zeer zeker. Zeker weer een kloon want je komt me niet bekend voor
Dit beantwoord de vraag niet: waarom ligt kritiek op moslims zo gevoelig in bepaalde kringen?quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik denk dat wat de beste user allemaal bezigt niet alleen gevoelig zou moeten liggen in bepaalde kringen.
Er is geen genocide en genocides zijn ook niet gebonden aan een aantal slachtoffers of gewonden.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:37 schreef Waldko het volgende:
[..]
Nee hoor. Gisterenavond was een gevolg van etnische zuivering door de Isralische terreurstaat.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:37 schreef Ulx het volgende:
Anyway, gisteravond is een prima argument waarom er een Joodse staat nodig is.
Dat zal iedereen duidelijk zijn.
Ze hebben het nooit over de omgekomen Hamas-strijders als het om aantallen doden gaat, die zijn opeens als sneeuw voor de zon verdwenen. Het lijkt net of Isral louter bommen aan het gooien is op onschuldige burgersquote:Op vrijdag 8 november 2024 14:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
'+40.000' en '+100.000' aldus het onder Hamas leiding staande Gazaanse ministerie van gezondheid (en voordat je begint 'ja maar de VN' die gebruiken dezelfde onder Hamas leiding staande Gazaanse ministerie van gezondheid als bron).
Kolere, wat een achterlijke metafoor.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:40 schreef Waldko het volgende:
[..]
Nee hoor. Gisterenavond was een gevolg van etnische zuivering door de Isralische terreurstaat.
En als je zo nodig een Joodse staat wil hebben, geef ze dan Limburg of Noord-Holland. Geen probleem toch? En als ze dan half-Nederland bezetten en jou naar Duitsland verdrijven, want je bent toch maar een Germaan, dan moet je niet huilen, want "een Joodse staat is nodig".
Hahaha, met deze post heb je je officieel buitenspel gezet.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:40 schreef Waldko het volgende:
[..]
Nee hoor. Gisterenavond was een gevolg van etnische zuivering door de Isralische terreurstaat.
En als je zo nodig een Joodse staat wil hebben, geef ze dan Limburg of Noord-Holland. Geen probleem toch? En als ze dan half-Nederland bezetten en jou naar Duitsland verdrijven, want je bent toch maar een Germaan, dan moet je niet huilen, want "een Joodse staat is nodig".
De Marokkanen zelf op Telegram.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:38 schreef KingRadler het volgende:
Wie heeft de term jodenjacht bedacht
Ik heb geen idee, ik zit niet in bepaalde kringen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit beantwoord de vraag niet: waarom ligt kritiek op moslims zo gevoelig in bepaalde kringen?
Ja, daarom moeten supports van die club klappen hebben. Ik snap het helemaal.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:40 schreef Waldko het volgende:
[..]
Best wel hartverwarmend eerlijk gezegdquote:Op vrijdag 8 november 2024 14:40 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ik wist trouwens niet dat jonge Amsterdamse moslims zo begaan waren met de natuurramp in Valencia.
Dat is nog het ziekelijke aan het goedpraten hier. Dan heb ik het niet over de moslims die zich verschuilen hier achter de anonieme accounts, met dat volk valt niet te redeneren, maar meer om de linksere users (niet allen, ik zie de toppers echt wel). Als die gisteren in Amsterdam hadden gelopen, met hun blanke kop, dan waren ze ook belaagd en in elkaar geslagen, hadden ze kunnen roepen dat ze niet Joods waren, dat maakte niets uit. Gisteren was er een jacht op alles wat niet Islamitisch was. Er zijn niet alleen Joden aangevallen en in elkaar geslagen, maar ook heel wat autochtone Amsterdammers, misschien zelfs mensen die de Palestijnen steunen, want die islamitische bruinhemden maakten gisteren geen onderscheid.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:42 schreef Zoddie het volgende:
Ook al zaten er wat rotte appels tussen, dat waren misschien 100 van de 2600 supporters.
Dat is nog geen 4%
Maar dat er gemeenteraadsleden zijn en 3fm DJ's die het prachtig vinden dat burgers uit een ander land die niets te maken hebben met een oorlog mishandeld worden en gekleineerd worden.
En zo veel mensen vinden het geweldig, ook hier dat onschuldige burgers in ijskoud water geduwd worden en er niet meer uit mogen wat levensgevaarlijk is met deze temperaturen.
Ik voel me letterlijk ziek vandaag met hoe verneukt Nederland is.
Er is geen etnische zuivering en Palestijnen zijn ook niet verdreven. Sterker nog, de Palestijnen zijn zelf de oorzaak achter dit al meer dan 100 jaar durende conflict. Isral is daarnaast een volledig legitiem land in een gebied waar de Joden de inheemse bewoners zijn, niet de Palestijnen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:40 schreef Waldko het volgende:
[..]
Van een joden jacht nu weer naar een jacht op alles wat niet islamitisch was?quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:45 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dat is nog het ziekelijke aan het goedpraten hier. Dan heb ik het niet over de moslims die zich verschuilen hier achter de anonieme accounts, met dat volk valt niet te redeneren, maar meer om de linksere users (niet allen, ik zie de toppers echt wel). Als die gisteren in Amsterdam hadden gelopen, met hun blanke kop, dan waren ze ook belaagd en in elkaar geslagen, hadden ze kunnen roepen dat ze niet Joods waren, dat maakte niets uit. Gisteren was er een jacht op alles wat niet Islamitisch was. Er zijn niet alleen Joden aangevallen en in elkaar geslagen, maar ook heel wat autochtone Amsterdammers, misschien zelfs mensen die de Palestijnen steunen, want die islamitische bruinhemden maakten gisteren geen onderscheid.
Ben er zelf ook misselijk van, niet omdat dit gebeurd is, want dit zagen we aankomen en gaat nog veel vaker gebeuren, maar vanwege het wegkijken en goedpraten hier, op de socials, in de politiek en media uit de bekende hoek.
Ze trapten gisteren iedereen in elkaar. Mensen die gewoon over straat liepen, omdat ze misschien "Joods" waren. Ja ze waren misschien bewust opzoek naar Joden, maar gisteren was iedereen die dat tuig tegenkwam een Jood blijkbaar. Zijn genoeg beelden gepost van mensen die met de doodsangst in hun stem schreeuwden dat ze niet Joods waren terwijl een tiental hyena's op ze intrapten.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:48 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Van een joden jacht nu weer naar een jacht op alles wat niet islamitisch was?
Nou ja, de realiteit is dat er geen leven meer mogelijk is voor Joden in veel Westerse landen vanwege de aanwezigheid van grote Islamitische gemeenschappen. Daarom zouden Westerse landen ook actief de Islamisering moeten proberen te stoppen, als dit berhaupt nog mogelijk is.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:45 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dat is nog het ziekelijke aan het goedpraten hier. Dan heb ik het niet over de moslims die zich verschuilen hier achter de anonieme accounts, met dat volk valt niet te redeneren, maar meer om de linksere users. Als die gisteren in Amsterdam hadden gelopen, met hun blanke kop, dan waren ze ook belaagd en in elkaar geslagen, hadden ze kunnen roepen dat ze niet Joods waren, dat maakte niets uit. Gisteren was er een jacht op alles wat niet Islamitisch was. Er zijn niet alleen Joden aangevallen en in elkaar geslagen, maar ook heel wat autochtone Amsterdammers, misschien zelfs mensen die de Palestijnen steunen, want die islamitische bruinhemden maakten gisteren geen onderscheid.
Ben er zelf ook misselijk van, niet omdat dit gebeurd is, want dit zagen we aankomen en gaat nog veel vaker gebeuren, maar vanwege het wegkijken en goedpraten hier, op de socials, in de politiek en media uit de bekende hoek.
Ja precies, dit is het meest enge van het hele gebeuren.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:45 schreef Tekaschi het volgende:
Gisterenavond vond er ook geen aanval plaats op Isralische supporters, 7 oktober heeft ook nooit plaatsgevonden. Die mening van je kan je hebben zoals er ook halfgare mensen zijn die de holocaust ontkennen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er is geen etnische zuivering en Palestijnen zijn ook niet verdreven.
BRON?quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:49 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ze trapten gisteren iedereen in elkaar. Mensen die gewoon over straat liepen, omdat ze misschien "Joods" waren. Ja ze waren misschien bewust opzoek naar Joden, maar gisteren was iedereen die dat tuig tegenkwam een Jood blijkbaar. Zijn genoeg beelden gepost van mensen die met de doodsangst in hun stem schreeuwden dat ze niet Joods waren terwijl een tiental hyena's op ze intrapten.
Nee hoor.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:51 schreef Twiitch het volgende:
beetje overdreven media-aandacht inmiddels
Tja we willen ook privacy dus besloten telegram groepen zijn erg slecht te monitoren. Verder willen tech bedrijven geen verantwoordelijkheid hebben voor de rotzooi die users posten..quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:18 schreef HowardRoark het volgende:
. Hoe kon het bijvoorbeeld dat zij de talloze chats niet hebben gemonitord waar deze aanvallen werden voorbereid?
ook veel voetbalsupporters, die zich elkaar vinden in geweldquote:Op vrijdag 8 november 2024 14:45 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dat is nog het ziekelijke aan het goedpraten hier. Dan heb ik het niet over de moslims die zich verschuilen hier achter de anonieme accounts, met dat volk valt niet te redeneren, maar meer om de linksere users (niet allen, ik zie de toppers echt wel). Als die gisteren in Amsterdam hadden gelopen, met hun blanke kop, dan waren ze ook belaagd en in elkaar geslagen, hadden ze kunnen roepen dat ze niet Joods waren, dat maakte niets uit. Gisteren was er een jacht op alles wat niet Islamitisch was. Er zijn niet alleen Joden aangevallen en in elkaar geslagen, maar ook heel wat autochtone Amsterdammers, misschien zelfs mensen die de Palestijnen steunen, want die islamitische bruinhemden maakten gisteren geen onderscheid.
Genoeg bronnen al gepost, ik ga ze niet allemaal posten. Maar hier is er n:quote:
Ik denk niet dat het etnisch zuiveren een terechte duiding is. Dat doet Isral namelijk niet. Isral probeert extremistische politieke organisaties gevoed door de islamitische ideologie te elimineren. Dat is mijns inziens wezenlijk anders dan het islamitische geloof. Die trekken jullie wel op hetzelfde voetstuk.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:24 schreef Waldko het volgende:
[..]
Ik vind dit tov vroeger al een grote verandering. Het glas is hier voor mij kwart vol in plaats van 3 kwart leeg. Uiteraard wil je een vol glas maar van wat ik van haar gewend ben vond ik dit eigenlijk indrukwekkend.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:31 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Dit goed noemen...Het is verdomme haar werk.
Maar het zegt genoeg, wanneer we het bijzonder vinden wanneer Halsema gewoon normaal haar werkt doet.
quote:'Wees daar strijders!': zo werden de aanvallen op Isralische supporters georganiseerd
De oproep om Isralische voetbalfans in Amsterdam aan te vallen werd breed verspreid via Snapchat en Telegram. Het bericht, waarin werd opgeroepen om met speciale handschoenen naar specifieke plekken in Amsterdam te komen, is door tienduizenden mensen gezien en verder verspreid.
De oproep werd gisterenmiddag voor de wedstrijd gedeeld door iemand die luxe auto's in Amsterdam verhuurt: "Tussen 4 en 6 bij centraal moeten ze (Isralische voetbalsupporters, red.) metro pakken, daar gaan 300 Isralirs zijn zio's (zionisten, red.), wees daar strijders kom met hele groepen we laten zien dat we niet bang zijn."
Daarna vervolgt hij: "Net 6 zionisten weggejaagd met zijn tween, free Palestine." Dat was ook in de middag. Bij een foto van zijn motorhandschoenen met verharde knokkels stelt hij: "Mensen zijn ready vandaag!", vergezeld met een Palestijnse vlag.
RTL Nieuws heeft de man meerdere keren geprobeerd te bellen, maar hij nam niet op.
Na de voetbalwedstrijd werden via sociale media zoals Snapchat en Telegram oproepen gedaan om naar specifieke plekken in Amsterdam te komen om Isralirs aan te vallen. De verspreiders deelden beelden dat ze met groepjes bij onder andere de Dam en het Centraal Station aanwezig waren en vroegen anderen om ook te komen.
'Free Palestine'
Op de beelden die op sociale media worden gedeeld is te zien hoe burgers om paspoorten worden gevraagd. Bij twee video's die door RTL Nieuws zijn geverifieerd worden mannen op straat naar hun paspoort gevraagd. De eerste man stelt uit Oekrane te komen en laat zijn paspoort zien, de tweede man zegt dat hij Ernst heet en kan verder lopen.
Ook worden er veel beelden verspreid van Isralische voetbalsupporters die door aanvallers worden opgejaagd en in elkaar geslagen. Een supporter is het kanaal ingesprongen om te ontsnappen en moet 'Free Palestine' roepen om met rust te worden gelaten. En supporter wordt aan zijn sjaal publiekelijk omhoog getrokken en schreeuwt het uit.
Ook gaat er op sociale media een paspoort rond van een Isralische voetbalsupporter en is er een telefoon van n van de supporters gestolen.
Op Snapchat en in besloten chatgroepen worden de rellen aangemoedigd. "Dit gebeurt er als jullie op neutraal terrein zijn", stelt iemand. "Hier is geen Gaza, dit is Amsterdam. We fucked you and your family today." Een ander plaatst een foto van een concentratiekamp en zegt: "Dit is jullie laatste stop."
De aanvallers worden bejubeld en als 'helden' gezien in deze groepen. Een ander zegt: "We zijn de nieuwe Marokkaanse generatie en we zullen jullie vernietigen. Vergeet niet dat wij de beste kickboxers in Nederland hebben."
Veel berichten komen uit een groep waar Amsterdamse taxichauffeurs actief zijn, waar ze elkaar waarschuwen voor politiecontroles.
Jongens op scooters
Volgens de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema gingen 'relschoppers' actief op zoek naar Isralische supporters om hen aan te vallen en te mishandelen: "Jongens op scooters gingen kris kras door de stad op zoek naar supporters, het was hit and run. Amsterdam kijkt terug op een gitzwarte nacht."
Het ging mis rond de voetbalwedstrijd Ajax - Maccabi Tel Aviv. Daarvoor waren zo'n 2000 fans van Maccabi Tel Aviv in Amsterdam. Een groep pro-Palestijnse demonstranten vindt het onbegrijpelijk dat Isral mee mag doen aan de Europa League, gezien de situatie in het Midden-Oosten.
Er was een demonstratie aangekondigd bij de Amsterdam ArenA, maar die werd door burgemeester Femke Halsema verboden. Wel mocht een kilometer verderop, op het Anton de Komplein, worden gedemonstreerd.
'Zeer gewelddadig incident'
Netanyahu spreekt over een 'zeer gewelddadig incident tegen Isralische staatsburgers'. Volgens het Isralische ministerie van Buitenlandse Zaken zijn tien Isralirs gewond geraakt – hoe ernstig is nog onduidelijk – en lukt het met drie mensen niet om contact te krijgen. De politie spreekt over vijf mensen die in het ziekenhuis moesten worden behandeld.
Netanyahu zegt vliegtuigen te sturen om de Isralirs veilig uit Amsterdam te halen. Maar die zijn volgens Schiphol nog niet aangemeld. Ook een Isralische verslaggever zegt op X dat er 'nog geen enkel vliegtuig' is vertrokken. Wel zijn er twee reguliere vluchten onderweg van Isral naar Nederland.
In de dagen voor de wedstrijd waren er al meerdere confrontaties. Isralirs trokken Palestijnse vlaggen van huizen en scandeerden leuzen die met de oorlog te maken hadden. Ook werd er een taxichauffeur mishandeld.
quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:40 schreef Waldko het volgende:
[..]
Geen genocide, geen etnische zuiveringen.quote:The International Court of Justice (ICJ) in The Hague, the Netherlands, ordered Israel to "take all measures" to prevent genocide in Gaza. South Africa accused Israel of violating international laws on genocide in its war in the territory. However, the ruling did not order a halt to Israeli military action in Gaza.
Maar de joden zongen een vervelend liedje hoor, die zijn net zo schuldig!quote:
Dat is wel erg kwalijk.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:54 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Genoeg bronnen al gepost, ik ga ze niet allemaal posten. Maar hier is er n:
[ x ]
Hier is nr. twee:
[ x ]
Precies, en dat wisten ze die middag al, toen ze aan het uitzoeken waren waar de Joden Israli de metro gingen nemen. Reactie, actie!quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar de joden zongen een vervelend liedje hoor, die zijn net zo schuldig!
Uitzetten dat tuigquote:Op vrijdag 8 november 2024 14:54 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Genoeg bronnen al gepost, ik ga ze niet allemaal posten. Maar hier is er n:
[ x ]
Hier is nr. twee:
[ x ]
En dit is dus waarom mensen wl zouden moeten kunnen zeggen dat het fijn zou zijn als er minder Marokannen in Nederland zouden zijn, zonder dat er een of andere D66-rechter achter je aankomt.quote:
Klopt, want wat de goedpraters hier niet beseffen is dat ook zij het slachtoffer hadden kunnen worden van deze explosie van geweld. Deze gasten waren opzoek naar bloed, en iedereen die er ook maar een beetje verkeerd uitzag werd belaagd of gevraagd "Ausweis Bitte" waarna het geweld begon als deze niet overhandigd werd.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:03 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
Dat is wel erg kwalijk.
Het is n ding om op Israelische hooligans te jagen, voor zover daar sprake van is. Maar Amsterdam is een multiculturele stad met veel Oost- en Zuid-Europeanen die geen Nederlands spreken en dus in de ogen van de scooterreljeugd best voor een jood door kunnen gaan. Nou slachtoffer je mensen die helemaal niks te maken hebben met het Palestijnse conflict.
Hah! krijgt zijn eigen vuurwerk tegen zijn bek aan.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:04 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]
Vuurwerk op een woning schieten omdat er een Joodse vlag hangt. Maar wat maakt het ook uit he? Wat maakt het uit als daar kinderen lagen te slapen, want oh die zielige kindjes in Pallywood.
Poging tot moord, niets anders. Oppakken, opsluiten en na afloop straf deporteren.
Mwah. Eerder genoeg ervaring om te weten dat als je in een ander land en in een andere stad of soms een net verkeerde wijk stoer gaat lopen doen als voetbalsupporter of zelfs toerist je een niet geringe kans hebt om klappen te krijgen. En dan is het nu ook nog eens overgoten met een saus van jodenhaat in een sowieso al explosieve situatie.quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:54 schreef Loverboii het volgende:
[..]
ook veel voetbalsupporters, die zich elkaar vinden in geweld
Met misdaden tegen de menselijkheid heb je over de barbaarse aanvallen van de Palestijnen op tientallen Isralische op 7 oktober 2023? En blijkbaar ben jij dus een voorstander anti-Joodse pogroms in Europese steden. Nou, gefeliciteerd, je staat officieel aan de verkeerde kant van de geschiedenis.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:04 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Tot gisteren verkeerden de joden kennelijk in de veronderstelling dat ze zich met groots vlagvertoon op een plein van een Europese hoofdstad konden vertonen om hun misdaden tegen de menselijkheid te vieren. Waar komt die arrogantie en wereldvreemde houding vandaan? Krijgen ze in eigen land door de media een beeld voorgespiegeld dat de hele wereld achter hun staat ofzo? Hoe dan ook, deze reality check hadden ze keihard nodig. Hopelijk is de boodschap aangekomen en behoren deze taferelen tot het verleden.
Welke Amsterdammers?quote:
Oh, wie is dat dan?quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:08 schreef Bezsen het volgende:
Verder wel weer duidelijk wie er in het westen aan de touwtjes trekt. wat een fophef over kleine schermutselingen.
Afgaande op dit topic zijn sommigen er trots op.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:09 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Zie dat dit inmiddels ook wordt gemeld op BBC news en CNN.
Als Nederlander schaam je toch kapot om dit.
Volgensmij stonden daar Maccabi supporters hun club te supporteren zoals normaal is bij uitwedstrijden van voetbalclubs, dat jij dat niet los kan zien van hun afkomst zegt meer over jou dan over hen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:04 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Tot gisteren verkeerden de joden kennelijk in de veronderstelling dat ze zich met groots vlagvertoon op een plein van een Europese hoofdstad konden vertonen om hun misdaden tegen de menselijkheid te vieren. Waar komt die arrogantie en wereldvreemde houding vandaan? Krijgen ze in eigen land door de media een beeld voorgespiegeld dat de hele wereld achter hun staat ofzo? Hoe dan ook, deze reality check hadden ze keihard nodig. Hopelijk is de boodschap aangekomen en behoren deze taferelen tot het verleden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |