abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215544034
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 13:36 schreef Managarm het volgende:

[..]
Die oudjes zaten helemaal niet op dat nieuwe stelsel te wachten.
Zodra je er op achteruit gaat zit niemand er op te wachten.

Ik zorg in ieder geval wel voor mijn eigen pensioen potje, nooit de behoefte gehad om geld in een pot te stoppen waarvan je niet weet of je de volledige inhoud wel ooit gaat terug zien.

Als je de eindstreep überhaupt haalt.
pi_215544108
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 18:28 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Nee, ik begrijp dat je het niet over pensioensparen hebt, maar over sparen/beleggen voor je pensioen.

Nogmaals, ik steek al ettele honderden euros per maand in mijn pensioen. Dan mag ik toch hopen dat dat niet meer nodig is.
Deze post had ik niet verwacht van iemand met jouw username :D
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_215544334
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 19:54 schreef 111210 het volgende:

[..]
Zodra je er op achteruit gaat zit niemand er op te wachten.

Ik zorg in ieder geval wel voor mijn eigen pensioen potje, nooit de behoefte gehad om geld in een pot te stoppen waarvan je niet weet of je de volledige inhoud wel ooit gaat terug zien.

Als je de eindstreep überhaupt haalt.
Heb je ook geen verzekeringen?
pi_215544363
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 20:24 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Heb je ook geen verzekeringen?
Alleen de verplichte verzekeringen, een spaarpot en een bijna afbetaald huis.
pi_215544985
We dwalen af, compensatie klaarblijkelijk, waarom weet bijna niemand dat en wat zijn de opties? Geen kattenpis en toch leeft het niet onder de ..miljoen pensioengerechtigde, vreemd.
pi_215545226
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 21:20 schreef Adrie072 het volgende:
We dwalen af, compensatie klaarblijkelijk, waarom weet bijna niemand dat en wat zijn de opties? Geen kattenpis en toch leeft het niet onder de ..miljoen pensioengerechtigde, vreemd.
Je leest in bovenstaande posts dat het volslagen onbekend is hoe het nou werkelijk qua pegels uitpakt: netto en bruto. Dat geldt net zo goed voor de huidige deelnemers die alleen betalen , maar nog geen stuiver hebben teruggezien. Heb al diverse posts gelezen "dat er wel helemaal niks over is". Dan heb je er ook niet veel van begrepen, maar toont wel aan hoe slecht men wordt geïnformeerd over pensioenen.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 11-11-2024 10:49:53 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 11 november 2024 @ 09:16:27 #57
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_215547388
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 16:41 schreef halfway het volgende:

[..]
Dan spaar jezelf bij op een andere manier, maar nee de iPhone nieuwe keuken en dikke auto zal en moet er komen.
Nee hoor, mijn visie is om het zelf geregeld te hebben en wat er dan nog bijkomt is een meevaller.
Lachen joh.
pi_215568014
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:51 schreef Managarm het volgende:

[..]
Maar de meeste mensen hebben toch meerdere pensioenregelingen? Ik zelf heb er drie. Ik vraag me af hoe dat gaat lopen, als je niet meer in Nederland werkt.
Ik heb in twee landen pensioen opgebouwd, en ben nu in een derde land zzp-er. Zonder overgangsregelingen was het al compleet onoverzichtelijk hoeveel pensioen ik zou hebben opgebouwd...
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_220627147
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 19:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Vrouwen hebben meer gezonde levensjaren dan mannen wat dat betreft had die leeftijd voor vrouwen al apart bepaalt moeten worden.
Toevallig vandaag weer actueel geworden:
NWS / AOW voor vrouwen eerlijker maken
WGR / Nieuw pensioenstelsel berekeningen en gevolgen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_220643830
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 18:49 schreef Doedezemaar het volgende:
Huh dat van die compensatie, hoe gaat dat voor mij werken? Ik heb bij 2 pensioenfondsen pensioen opgebouwd staan en ben bij beide sectoren niet meer in dienst.
De pensioenfondsen zullen toch ergens wel iets gepubliceerd hebben over de voorwaarden voor compensatie? Bijvoorbeeld of je actieve deelnemer moet zijn op het moment van invaren.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_220644252
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 10:25 schreef baskick het volgende:

[..]
De pensioenfondsen zullen toch ergens wel iets gepubliceerd hebben over de voorwaarden voor compensatie? Bijvoorbeeld of je actieve deelnemer moet zijn op het moment van invaren.
Ja inmiddels wel, maar destijds niet. Ik heb pech, bij beide pensioenfondsen word je alleen gecompenseerd als je nog in dienst bent.
pi_220644850
Nou mooi is dat, ik ben weer eens gedwongen in between jobs en mijn oude uitvoerder heeft (nog) niet gecompenseerd. Ik verwacht ook niet meer dat ze dat nog doen voor mijn formele einddatum.
pi_220645268
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 10:25 schreef baskick het volgende:

[..]
De pensioenfondsen zullen toch ergens wel iets gepubliceerd hebben over de voorwaarden voor compensatie? Bijvoorbeeld of je actieve deelnemer moet zijn op het moment van invaren.
Bij ABP is dat heel duidelijk. Om voor compensatie in aanmerking te komen, moet je 1-1-'27 in dienst zijn of pensioenpremie betalende zijn.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_220645455
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 16:05 schreef blomke het volgende:

[..]
Bij ABP is dat heel duidelijk. Om voor compensatie in aanmerking te komen, moet je 1-1-'27 in dienst zijn of pensioenpremie betalende zijn.
Nee.
Ze betekenen het op 1-1-27. Maar je moet op 31-12-26 in dienst of pensioenbetalend zijn.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220645491
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 14:17 schreef Daboman het volgende:
Nou mooi is dat, ik ben weer eens gedwongen in between jobs en mijn oude uitvoerder heeft (nog) niet gecompenseerd. Ik verwacht ook niet meer dat ze dat nog doen voor mijn formele einddatum.
Ik weet niet waar je pensioen opbouwde, maar bij ABP krijg je ook nog compensatie als je via een andere weg pensioen opbouwt dan via je werkgever, bijvoorbeeld omdat je arbeidsongeschikt bent of een WW uitkering krijgt en nog geen nieuwe baan hebt.
Als je ontslagen bent bij een ABP werkgever kun je er in sommige gevallen ook voor kiezen de pensioenopbouw tot 31-12-26 vrijwillig aan te vullen. Dan wordt je compensatie ook hoger.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220646115
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2026 16:58 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik weet niet waar je pensioen opbouwde, maar bij ABP krijg je ook nog compensatie als je via een andere weg pensioen opbouwt dan via je werkgever, bijvoorbeeld omdat je arbeidsongeschikt bent of een WW uitkering krijgt en nog geen nieuwe baan hebt.
Als je ontslagen bent bij een ABP werkgever kun je er in sommige gevallen ook voor kiezen de pensioenopbouw tot 31-12-26 vrijwillig aan te vullen. Dan wordt je compensatie ook hoger.
Oh dit klinkt al beter dan ik het zelf had gehoord. Als ABP dit doet, zullen er wel meer volgen denk ik. En die peildatum klinkt op zich ook als muziek in de oren, over het algemeen ben ik niet langer dan 2 maanden werkloos. Hopelijk zijn er meer met dit soort constructies.
pi_220646410
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 16:05 schreef blomke het volgende:

[..]
Bij ABP is dat heel duidelijk. Om voor compensatie in aanmerking te komen, moet je 1-1-'27 in dienst zijn of pensioenpremie betalende zijn.
En > 40 zijn.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_220646449
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2026 16:58 schreef Vanyel het volgende:
Als je ontslagen bent bij een ABP werkgever kun je er in sommige gevallen ook voor kiezen de pensioenopbouw tot 31-12-26 vrijwillig aan te vullen. Dan wordt je compensatie ook hoger.
Betaal je dan ook zelf het werkgeversdeel van de pensioenpremie? Dat kan aardig aantikken...
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  vrijdag 24 april 2026 @ 20:11:42 #69
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220646568
als begin dertiger ga ik ervan uit dat ik gewoon weer ouderwets keihard genaaid zal gaan worden ten behoeve van wat ouwe lui, same old same old...
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220646957
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 19:54 schreef baskick het volgende:

[..]
En > 40 zijn.
ABP zegt
quote:
In het transitieplan staat dat er compensatie is voor deelnemers die nu pensioen opbouwen vanaf 40 jaar. Daarnaast heeft het bestuur van ABP besloten een aanvulling op het pensioen te geven aan deelnemers tussen 35 tot 44 jaar die nog pensioen opbouwen. Hiervoor is ruimte, zolang de dekkingsgraad boven de 105% is op het moment dat we overgaan.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220646963
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 19:59 schreef baskick het volgende:

[..]
Betaal je dan ook zelf het werkgeversdeel van de pensioenpremie? Dat kan aardig aantikken...
Ja.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220647049
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2024 13:40 schreef cherrycoke het volgende:
Ik houd er al rekening mee dat als ik de pensioenleeftijd mag halen dat de pot gewoon op is, ik kan bijna met die pensioen onzin gaan stoppen en alles in een sok douwen dan heb ik meer dan dat ik bij de grote pensioenfondsen blijf.
Hier ook, bij mijn huidige werkgever is het verplichte afdracht maar bij mijn vorige niet gelukkig.

Daarnaast zie ik inmiddels meer dan eens om mij heen dat mensen de 67 niet eens halen of vlak erna de pijp uit gaan.
pi_220650130
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2026 20:52 schreef Vanyel het volgende:

[..]
ABP zegt
[..]

Dat komt toch overeen met wat ik zei?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_220650139
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2026 20:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja.
Hoop geld. Kwestie van uitrekenen. Moet ook maar net kunnen, vanuit ww.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_220650599
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 10:42 schreef baskick het volgende:

[..]
Dat komt toch overeen met wat ik zei?
Nee, daar staat >35. Jij zei >40.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')