Zodra je er op achteruit gaat zit niemand er op te wachten.quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:36 schreef Managarm het volgende:
[..]
Die oudjes zaten helemaal niet op dat nieuwe stelsel te wachten.
Deze post had ik niet verwacht van iemand met jouw usernamequote:Op vrijdag 8 november 2024 18:28 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Nee, ik begrijp dat je het niet over pensioensparen hebt, maar over sparen/beleggen voor je pensioen.
Nogmaals, ik steek al ettele honderden euros per maand in mijn pensioen. Dan mag ik toch hopen dat dat niet meer nodig is.
Heb je ook geen verzekeringen?quote:Op zondag 10 november 2024 19:54 schreef 111210 het volgende:
[..]
Zodra je er op achteruit gaat zit niemand er op te wachten.
Ik zorg in ieder geval wel voor mijn eigen pensioen potje, nooit de behoefte gehad om geld in een pot te stoppen waarvan je niet weet of je de volledige inhoud wel ooit gaat terug zien.
Als je de eindstreep überhaupt haalt.
Je leest in bovenstaande posts dat het volslagen onbekend is hoe het nou werkelijk qua pegels uitpakt: netto en bruto. Dat geldt net zo goed voor de huidige deelnemers die alleen betalen , maar nog geen stuiver hebben teruggezien. Heb al diverse posts gelezen "dat er wel helemaal niks over is". Dan heb je er ook niet veel van begrepen, maar toont wel aan hoe slecht men wordt geïnformeerd over pensioenen.quote:Op zondag 10 november 2024 21:20 schreef Adrie072 het volgende:
We dwalen af, compensatie klaarblijkelijk, waarom weet bijna niemand dat en wat zijn de opties? Geen kattenpis en toch leeft het niet onder de ..miljoen pensioengerechtigde, vreemd.
Nee hoor, mijn visie is om het zelf geregeld te hebben en wat er dan nog bijkomt is een meevaller.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:41 schreef halfway het volgende:
[..]
Dan spaar jezelf bij op een andere manier, maar nee de iPhone nieuwe keuken en dikke auto zal en moet er komen.
Ik heb in twee landen pensioen opgebouwd, en ben nu in een derde land zzp-er. Zonder overgangsregelingen was het al compleet onoverzichtelijk hoeveel pensioen ik zou hebben opgebouwd...quote:Op zaterdag 9 november 2024 12:51 schreef Managarm het volgende:
[..]
Maar de meeste mensen hebben toch meerdere pensioenregelingen? Ik zelf heb er drie. Ik vraag me af hoe dat gaat lopen, als je niet meer in Nederland werkt.
Toevallig vandaag weer actueel geworden:quote:Op zondag 10 november 2024 19:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Vrouwen hebben meer gezonde levensjaren dan mannen wat dat betreft had die leeftijd voor vrouwen al apart bepaalt moeten worden.
De pensioenfondsen zullen toch ergens wel iets gepubliceerd hebben over de voorwaarden voor compensatie? Bijvoorbeeld of je actieve deelnemer moet zijn op het moment van invaren.quote:Op zaterdag 9 november 2024 18:49 schreef Doedezemaar het volgende:
Huh dat van die compensatie, hoe gaat dat voor mij werken? Ik heb bij 2 pensioenfondsen pensioen opgebouwd staan en ben bij beide sectoren niet meer in dienst.
Ja inmiddels wel, maar destijds niet. Ik heb pech, bij beide pensioenfondsen word je alleen gecompenseerd als je nog in dienst bent.quote:Op vrijdag 24 april 2026 10:25 schreef baskick het volgende:
[..]
De pensioenfondsen zullen toch ergens wel iets gepubliceerd hebben over de voorwaarden voor compensatie? Bijvoorbeeld of je actieve deelnemer moet zijn op het moment van invaren.
Bij ABP is dat heel duidelijk. Om voor compensatie in aanmerking te komen, moet je 1-1-'27 in dienst zijn of pensioenpremie betalende zijn.quote:Op vrijdag 24 april 2026 10:25 schreef baskick het volgende:
[..]
De pensioenfondsen zullen toch ergens wel iets gepubliceerd hebben over de voorwaarden voor compensatie? Bijvoorbeeld of je actieve deelnemer moet zijn op het moment van invaren.
Nee.quote:Op vrijdag 24 april 2026 16:05 schreef blomke het volgende:
[..]
Bij ABP is dat heel duidelijk. Om voor compensatie in aanmerking te komen, moet je 1-1-'27 in dienst zijn of pensioenpremie betalende zijn.
Ik weet niet waar je pensioen opbouwde, maar bij ABP krijg je ook nog compensatie als je via een andere weg pensioen opbouwt dan via je werkgever, bijvoorbeeld omdat je arbeidsongeschikt bent of een WW uitkering krijgt en nog geen nieuwe baan hebt.quote:Op vrijdag 24 april 2026 14:17 schreef Daboman het volgende:
Nou mooi is dat, ik ben weer eens gedwongen in between jobs en mijn oude uitvoerder heeft (nog) niet gecompenseerd. Ik verwacht ook niet meer dat ze dat nog doen voor mijn formele einddatum.
Oh dit klinkt al beter dan ik het zelf had gehoord. Als ABP dit doet, zullen er wel meer volgen denk ik. En die peildatum klinkt op zich ook als muziek in de oren, over het algemeen ben ik niet langer dan 2 maanden werkloos. Hopelijk zijn er meer met dit soort constructies.quote:Op vrijdag 24 april 2026 16:58 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je pensioen opbouwde, maar bij ABP krijg je ook nog compensatie als je via een andere weg pensioen opbouwt dan via je werkgever, bijvoorbeeld omdat je arbeidsongeschikt bent of een WW uitkering krijgt en nog geen nieuwe baan hebt.
Als je ontslagen bent bij een ABP werkgever kun je er in sommige gevallen ook voor kiezen de pensioenopbouw tot 31-12-26 vrijwillig aan te vullen. Dan wordt je compensatie ook hoger.
En > 40 zijn.quote:Op vrijdag 24 april 2026 16:05 schreef blomke het volgende:
[..]
Bij ABP is dat heel duidelijk. Om voor compensatie in aanmerking te komen, moet je 1-1-'27 in dienst zijn of pensioenpremie betalende zijn.
Betaal je dan ook zelf het werkgeversdeel van de pensioenpremie? Dat kan aardig aantikken...quote:Op vrijdag 24 april 2026 16:58 schreef Vanyel het volgende:
Als je ontslagen bent bij een ABP werkgever kun je er in sommige gevallen ook voor kiezen de pensioenopbouw tot 31-12-26 vrijwillig aan te vullen. Dan wordt je compensatie ook hoger.
ABP zegtquote:
quote:In het transitieplan staat dat er compensatie is voor deelnemers die nu pensioen opbouwen vanaf 40 jaar. Daarnaast heeft het bestuur van ABP besloten een aanvulling op het pensioen te geven aan deelnemers tussen 35 tot 44 jaar die nog pensioen opbouwen. Hiervoor is ruimte, zolang de dekkingsgraad boven de 105% is op het moment dat we overgaan.
Ja.quote:Op vrijdag 24 april 2026 19:59 schreef baskick het volgende:
[..]
Betaal je dan ook zelf het werkgeversdeel van de pensioenpremie? Dat kan aardig aantikken...
Hier ook, bij mijn huidige werkgever is het verplichte afdracht maar bij mijn vorige niet gelukkig.quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:40 schreef cherrycoke het volgende:
Ik houd er al rekening mee dat als ik de pensioenleeftijd mag halen dat de pot gewoon op is, ik kan bijna met die pensioen onzin gaan stoppen en alles in een sok douwen dan heb ik meer dan dat ik bij de grote pensioenfondsen blijf.
Dat komt toch overeen met wat ik zei?quote:
Hoop geld. Kwestie van uitrekenen. Moet ook maar net kunnen, vanuit ww.quote:
Nee, daar staat >35. Jij zei >40.quote:Op zaterdag 25 april 2026 10:42 schreef baskick het volgende:
[..]
Dat komt toch overeen met wat ik zei?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |