"Toen Frans van Finance Francine van Philips ontmoette", enzovoort.quote:Op maandag 9 december 2024 08:38 schreef Havermout2 het volgende:
[..]
Grappig. Ik had nog niet gezien dat Hema huishoudelijke elektronica verkocht.
Stond nog een artikel in het AD hierover. Albert Heijn en Coolblue springen ook in dat gat.quote:Op zondag 8 december 2024 15:19 schreef KingRadler het volgende:
[..]
De Hema heeft het een beetje overgenomen de Electronica
[ afbeelding ]
Dat is niet nieuw hoor, ik weet niet andersquote:Op maandag 9 december 2024 08:38 schreef Havermout2 het volgende:
[..]
Grappig. Ik had nog niet gezien dat Hema huishoudelijke elektronica verkocht.
quote:Ook moederbedrijf van Blokker vraagt faillissement aan
Mirage Retail Group, het moederbedrijf van Blokker, heeft ook een faillissement aangevraagd. Blokker viel begin november al om na jaren van financiėle tegenwind.
Mirage Retail Group is aansprakelijk voor de schulden van dochterondernemingen. Daaronder valt bijvoorbeeld ook een deel van de openstaande coronaschuld van Blokker. Dat is zo'n 13 miljoen euro.
Bovendien heeft het bedrijf garanties afgegeven voor verschillende huurverplichtingen van Blokker. Een aantal verhuurders van panden waarin een Blokker-winkel zit, heeft vorderingen ingediend bij de Mirage Retail Group. Hierdoor verzakte het bedrijf verder in de schulden. Dat de Mirage Retail Group omvalt, is dus een direct gevolg van het faillissement van de bekende winkelketen.
https://www.nu.nl/economi(...)illissement-aan.html
Wellicht echt iets lokaals, die in Eindhoven doet nog steeds goede zaken.quote:Op maandag 9 december 2024 13:41 schreef KingRadler het volgende:
Bij mij in de buurt zijn er al 2 VanHaren winkels gesloten, ik kan er maar weining over vinden.
Ze zijn onderdeel van Duitse Deichmann
als ze de andere formules er niet snel uithalen valt alles omquote:
Hier in Den Helder zijn ze in april verhuisd vanwege herontwikkeling (sloop) van het winkelcentrum waar ze in zaten. Na verbouwing van het voormalige V&D-pand kunnen ze eind 2025 (nouja, maak daar maar 2026 van) in hun nieuwe onderkomen.quote:Op maandag 9 december 2024 13:41 schreef KingRadler het volgende:
Bij mij in de buurt zijn er al 2 VanHaren winkels gesloten, ik kan er maar weining over vinden.
Ze zijn onderdeel van Duitse Deichmann
Volgens mij is alles al omgevallen, er was geen formule meer over, Blokker was de laatstequote:Op maandag 9 december 2024 16:10 schreef rubbereend het volgende:
[..]
als ze de andere formules er niet snel uithalen valt alles om
Dit was het ja. Ben erg blij dat Intertoys op tijd verkocht is.quote:Op maandag 9 december 2024 20:26 schreef Ronald het volgende:
[..]
Volgens mij is alles al omgevallen, er was geen formule meer over, Blokker was de laatste
Miniso was er toch nog?quote:Op maandag 9 december 2024 20:26 schreef Ronald het volgende:
[..]
Volgens mij is alles al omgevallen, er was geen formule meer over, Blokker was de laatste
Het is al omgevallen. Ook allemaal kansloze en achterhaalde formules.quote:Op maandag 9 december 2024 16:10 schreef rubbereend het volgende:
[..]
als ze de andere formules er niet snel uithalen valt alles om
De vraag is of die op A locaties blijven zitten. De kracht van Toychamp de nieuwe eigenaar is juist dat ze op goedkope locaties zitten. Ze zullen vast zitten aan de huurcontracten maar verder zijn veel Intertoys filialen de afgelopen jaren al kleiner geworden.quote:Op maandag 9 december 2024 20:30 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dit was het ja. Ben erg blij dat Intertoys op tijd verkocht is.
Denk dat op termijn veel Intertoys-winkels op A-locaties wel afgestoten zullen worden of dicht gaan. Kracht van Toychamp is juist dat het zo groot is, dat er weleens evenementen zijn voor kinderen en zo.quote:Op dinsdag 10 december 2024 01:09 schreef W00fer het volgende:
[..]
De vraag is of die op A locaties blijven zitten. De kracht van Toychamp de nieuwe eigenaar is juist dat ze op goedkope locaties zitten. Ze zullen vast zitten aan de huurcontracten maar verder zijn veel Intertoys filialen de afgelopen jaren al kleiner geworden.
Dat is ook echt een overbodige Chinese rommelwinkel.quote:Op dinsdag 10 december 2024 01:07 schreef W00fer het volgende:
De eigenaar van Miniso heeft de licentie ingetrokken. Inkoop van producten kan niet meer.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)t-zat-eraan-te-komen
Dus het gaat nog rustiger worden in de winkelstraat. Miniso zit in diverse steden op een A locatie.
Een nogal ouderwetse visie he. Winkelcentra, grote winkels, een hoop vierkante meters om te verwarmen. En dat in de tijd van pop-up winkels, feel good markets en hipsterrestaurantjes.quote:Op dinsdag 10 december 2024 08:44 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat is ook echt een overbodige Chinese rommelwinkel.
Die MRG had niet echt een briljante visie.
Nouja een dansende muis en een zak spekkies kunnen ouders ook wel bij het kinderspeelpaleis krijgen dus waarom zou je daarvoor naar een speelgoedwinkel gaan?quote:Op dinsdag 10 december 2024 08:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Denk dat op termijn veel Intertoys-winkels op A-locaties wel afgestoten zullen worden of dicht gaan. Kracht van Toychamp is juist dat het zo groot is, dat er weleens evenementen zijn voor kinderen en zo.
Mijn zoontje vindt iemand 'n in Bing-kostuum bijvoorbeeld wel leuk. En zo zijn er nog wel meer kinderen die dat leuk vinden.quote:Op woensdag 11 december 2024 23:27 schreef W00fer het volgende:
[..]
Nouja een dansende muis en een zak spekkies kunnen ouders ook wel bij het kinderspeelpaleis krijgen dus waarom zou je daarvoor naar een speelgoedwinkel gaan?
Dat denk ik ook, bij ons hebben we al 2 grote XL Toychamps en pas geleden is er een grote Intertoys geopend.quote:Op dinsdag 10 december 2024 08:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Denk dat op termijn veel Intertoys-winkels op A-locaties wel afgestoten zullen worden of dicht gaan. Kracht van Toychamp is juist dat het zo groot is, dat er weleens evenementen zijn voor kinderen en zo.
Ja, die hele grote winkels is ook echt wel het idee achter Toychamp.quote:Op donderdag 12 december 2024 12:42 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, bij ons hebben we al 2 grote XL Toychamps en pas geleden is er een grote Intertoys geopend.
Kleine intertoys zullen wel gesloten worden. XL Speelgoed winkels zullen dan wel open blijven.
quote:. PERSBERICHT
Op 5 november 2024 is het faillissement van The Body Shop Netherlands B.V. uitgesproken. Cedric de Breet van CERTA Advocaten is door de rechtbank Amsterdam tot curator benoemd. De winkels blijven voorlopig nog open, zodat u in de winkels terecht kan om uw aankopen te doen. Er kan met pin worden betaald. Alle cadeaubonnen zijn helaas vanaf vandaag niet meer in te wisselen. De curator onderzoekt op dit moment de mogelijkheden van een doorstart.
Doet me denken aan wat jaren voor Plaatboef in Rotterdam stond.quote:Op zondag 15 december 2024 20:52 schreef Dagoduck het volgende:
Dit zet je toch serieus niet voor je winkel neer als je wat wil verkopen?
[ afbeelding ]
Pure armoede. Die poster al drie winters hergebruikt zeker
geniaalquote:Op maandag 16 december 2024 20:30 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Doet me denken aan wat jaren voor Plaatboef in Rotterdam stond.
[ afbeelding ]
Aan zee hč, elk jaar weer schilderen en vervangen.quote:Op zondag 15 december 2024 20:52 schreef Dagoduck het volgende:
Dit zet je toch serieus niet voor je winkel neer als je wat wil verkopen?
[ afbeelding ]
Pure armoede. Die poster al drie winters hergebruikt zeker
Apart dat die elektrische fietsenmakers in de problemen komen.quote:Op vrijdag 20 december 2024 15:33 schreef KingRadler het volgende:
Wéér een bekend Nederlands e-bike-merk gaat failliet
Het Nederlandse e-bike-merk Amslod gaat zijn faillissement aanvragen. Het bedrijf staakt door de financiėle problemen per direct de activiteiten. Er worden geen fietsen meer verkocht. De winkels en servicepunten van Amslod blijven gesloten.
https://www.bright.nl/nie(...)at-ook-failliet.html
Na Corona viel de verkoop blijkbaar tegen. En is een markt met veel concurrentie en lage marges.quote:Op vrijdag 20 december 2024 15:53 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Apart dat die elektrische fietsenmakers in de problemen komen.
Investeerder die wel wil financieren maar je moet allerlei onverkoopbare voorraad afnemen?quote:In het faillissementsverslag staat ook dat de vorm van financiering door Gordon Brothers heeft bijgedragen aan een "negatieve spiraal" die leidde tot het faillissement. Hoeveel krediet Blokker kreeg, hing namelijk af van de omvang van de winkelvoorraden die het bedrijf had. Maar door de nasleep van een conflict met een eerdere financier had het bedrijf moeite de voorraden aan te vullen, waarna het beschikbare krediet van de Amerikaanse geldverstrekker ook lager uitviel.
Bij andere partijen heeft Blokker schulden van zeker 66 miljoen euro, waarbij de Belastingdienst voorrang heeft ten opzichte van veel andere schuldeisers. De totale schuldenberg zal waarschijnlijk nog groter zijn. Uitkeringsinstantie UWV moet namelijk nog haar vordering indienen.
De markt is ook gewoon verzadigd.quote:Op vrijdag 20 december 2024 16:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Na Corona viel de verkoop blijkbaar tegen. En is een markt met veel concurrentie en lage marges.
Het grote manco bij elektrische fietsen is de accu. Als die gaar is dan ben je de sjaak. Revisie is duur en een nieuwe accu ook.quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:31 schreef KingRadler het volgende:
Iedereen die een electrische fiets wil hebben heeft er al 1.
Mwah, 50-70% korting vind ik toch behoorlijk.quote:Op maandag 23 december 2024 12:18 schreef Nia het volgende:
Tot mijn verbazing is de Blokker hier bijna helemaal leeggekocht terwijl de kortingen nou niet heel hoog waren. Hopelijk komt er een goede vervanger voor want in heel veel Nederlandse winkelcentra was Blokker samen met HEMA toch wel een "anchor store" te noemen.
Denk dat de traditionele merken dan uiteindelijk toch een sterkere basis hebben.quote:Op vrijdag 20 december 2024 15:53 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Apart dat die elektrische fietsenmakers in de problemen komen.
Zonder de blokker voorraden, want die liggen in Friesland.quote:Op maandag 23 december 2024 14:40 schreef Zipportal het volgende:
Blokker verkocht, onbekende koper wil winkelformule weer opbouwen
https://www.ad.nl/economi(...)r-opbouwen~a1065883/
Tussen laag en midden is niks, er is hoog en laagquote:Op maandag 23 december 2024 19:59 schreef KingRadler het volgende:
De nieuwe Blokker moet tussen het laag en midden segment gaan liggen.
Bij het midden segment zijn al veel winkels failliet gegaan.
Heb je de kwaliteit bij de SoLow wel eens bekeken? Denk dat de gemiddelde kwaliteit (van de merkartikelen) op Aliexpress nog hoger is. Aliexpress heeft wel merkartikelen maar mensen kopen er de cheap kopie.quote:Op maandag 23 december 2024 21:04 schreef Eightyone het volgende:
Er moet iig een reden zijn om je spullen bij Blokker te kopen ipv bij Action/SoLow/etc.
Eigenlijk wel bizar he.quote:De naam Kooistra doet soms ook een negatief belletje rinkelen. De naam wordt geregeld in verband gebracht met Big Bazar. Toen die keten van koopjeswinkels in problemen kwam, kreeg Eric Kooistra veel telefoontjes van mensen die hem associeerden met die onderneming. 'Erg vervelend, ik moest me steeds verantwoorden,' zei hij hierover eerder tegen het FD. Zijn neef, Jerke Kooistra, stond aan het hoofd van Big Bazar. Eric Kooistra plaatste op zijn website de tekst: 'Wij zijn geen Big Bazar... Wij betalen de rekeningen wel!'
Iig liggen er hier de nodige inlegzooltjes, schroevendraaiers, onderzetters en (diverse soorten) plakband van.quote:Op maandag 23 december 2024 21:21 schreef W00fer het volgende:
[..]
Heb je de kwaliteit bij de SoLow wel eens bekeken? Denk dat de gemiddelde kwaliteit (van de merkartikelen) op Aliexpress nog hoger is.
Ook familie van Jumbo Kooistra?quote:Op maandag 23 december 2024 21:21 schreef W00fer het volgende:
[..]
Heb je de kwaliteit bij de SoLow wel eens bekeken? Denk dat de gemiddelde kwaliteit (van de merkartikelen) op Aliexpress nog hoger is. Aliexpress heeft wel merkartikelen maar mensen kopen er de cheap kopie.
Dat Blokker doorgaat met iemand uit de eigen gelederen is natuurlijk wel frappant.
https://fd.nl/bedrijfslev(...)voor-blokker-formule
[..]
Eigenlijk wel bizar he.
Schroevendraaiers van een budgetwinkel, eigenlijk is dat een doodzonde in de wereld van gereedschap.quote:Op maandag 23 december 2024 21:37 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Iig liggen er hier de nodige inlegzooltjes, schroevendraaiers, onderzetters en (diverse soorten) plakband van.
Vooralsnog geen klachten, maar misschien zijn deze producten relatief 'veilig'.
Niemand boeit het als het generaties meegaat.quote:Op maandag 23 december 2024 22:47 schreef W00fer het volgende:
[..]
Schroevendraaiers van een budgetwinkel, eigenlijk is dat een doodzonde in de wereld van gereedschap.
Koop 1 keer in je leven echte kwaliteit (Chrome Vanadium) en het gaat vijf generaties mee.
Het verbaast me eigenlijk dat er niet meer winkels zijn die opgeknapt gereedschap verkopen.
Aan een tap, een boor of een houtklem kan niet veel kapot.
Wat je bij de kringloop ziet is toch veel echt vernaggeld gereedschap. Verroest, krom, echt verziekt of gewoon onderdelen die eraf gebroken zijn.
Ik begrijp steeds minder hoe het kan dat mensen zo slecht, zo ruw en zo minachtend met spullen omgaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |