"Toen Frans van Finance Francine van Philips ontmoette", enzovoort.quote:Op maandag 9 december 2024 08:38 schreef Havermout2 het volgende:
[..]
Grappig. Ik had nog niet gezien dat Hema huishoudelijke elektronica verkocht.
Stond nog een artikel in het AD hierover. Albert Heijn en Coolblue springen ook in dat gat.quote:Op zondag 8 december 2024 15:19 schreef KingRadler het volgende:
[..]
De Hema heeft het een beetje overgenomen de Electronica
[ afbeelding ]
Dat is niet nieuw hoor, ik weet niet andersquote:Op maandag 9 december 2024 08:38 schreef Havermout2 het volgende:
[..]
Grappig. Ik had nog niet gezien dat Hema huishoudelijke elektronica verkocht.
quote:Ook moederbedrijf van Blokker vraagt faillissement aan
Mirage Retail Group, het moederbedrijf van Blokker, heeft ook een faillissement aangevraagd. Blokker viel begin november al om na jaren van financiėle tegenwind.
Mirage Retail Group is aansprakelijk voor de schulden van dochterondernemingen. Daaronder valt bijvoorbeeld ook een deel van de openstaande coronaschuld van Blokker. Dat is zo'n 13 miljoen euro.
Bovendien heeft het bedrijf garanties afgegeven voor verschillende huurverplichtingen van Blokker. Een aantal verhuurders van panden waarin een Blokker-winkel zit, heeft vorderingen ingediend bij de Mirage Retail Group. Hierdoor verzakte het bedrijf verder in de schulden. Dat de Mirage Retail Group omvalt, is dus een direct gevolg van het faillissement van de bekende winkelketen.
https://www.nu.nl/economi(...)illissement-aan.html
Wellicht echt iets lokaals, die in Eindhoven doet nog steeds goede zaken.quote:Op maandag 9 december 2024 13:41 schreef KingRadler het volgende:
Bij mij in de buurt zijn er al 2 VanHaren winkels gesloten, ik kan er maar weining over vinden.
Ze zijn onderdeel van Duitse Deichmann
als ze de andere formules er niet snel uithalen valt alles omquote:
Hier in Den Helder zijn ze in april verhuisd vanwege herontwikkeling (sloop) van het winkelcentrum waar ze in zaten. Na verbouwing van het voormalige V&D-pand kunnen ze eind 2025 (nouja, maak daar maar 2026 van) in hun nieuwe onderkomen.quote:Op maandag 9 december 2024 13:41 schreef KingRadler het volgende:
Bij mij in de buurt zijn er al 2 VanHaren winkels gesloten, ik kan er maar weining over vinden.
Ze zijn onderdeel van Duitse Deichmann
Volgens mij is alles al omgevallen, er was geen formule meer over, Blokker was de laatstequote:Op maandag 9 december 2024 16:10 schreef rubbereend het volgende:
[..]
als ze de andere formules er niet snel uithalen valt alles om
Dit was het ja. Ben erg blij dat Intertoys op tijd verkocht is.quote:Op maandag 9 december 2024 20:26 schreef Ronald het volgende:
[..]
Volgens mij is alles al omgevallen, er was geen formule meer over, Blokker was de laatste
Miniso was er toch nog?quote:Op maandag 9 december 2024 20:26 schreef Ronald het volgende:
[..]
Volgens mij is alles al omgevallen, er was geen formule meer over, Blokker was de laatste
Het is al omgevallen. Ook allemaal kansloze en achterhaalde formules.quote:Op maandag 9 december 2024 16:10 schreef rubbereend het volgende:
[..]
als ze de andere formules er niet snel uithalen valt alles om
De vraag is of die op A locaties blijven zitten. De kracht van Toychamp de nieuwe eigenaar is juist dat ze op goedkope locaties zitten. Ze zullen vast zitten aan de huurcontracten maar verder zijn veel Intertoys filialen de afgelopen jaren al kleiner geworden.quote:Op maandag 9 december 2024 20:30 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dit was het ja. Ben erg blij dat Intertoys op tijd verkocht is.
Denk dat op termijn veel Intertoys-winkels op A-locaties wel afgestoten zullen worden of dicht gaan. Kracht van Toychamp is juist dat het zo groot is, dat er weleens evenementen zijn voor kinderen en zo.quote:Op dinsdag 10 december 2024 01:09 schreef W00fer het volgende:
[..]
De vraag is of die op A locaties blijven zitten. De kracht van Toychamp de nieuwe eigenaar is juist dat ze op goedkope locaties zitten. Ze zullen vast zitten aan de huurcontracten maar verder zijn veel Intertoys filialen de afgelopen jaren al kleiner geworden.
Dat is ook echt een overbodige Chinese rommelwinkel.quote:Op dinsdag 10 december 2024 01:07 schreef W00fer het volgende:
De eigenaar van Miniso heeft de licentie ingetrokken. Inkoop van producten kan niet meer.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)t-zat-eraan-te-komen
Dus het gaat nog rustiger worden in de winkelstraat. Miniso zit in diverse steden op een A locatie.
Een nogal ouderwetse visie he. Winkelcentra, grote winkels, een hoop vierkante meters om te verwarmen. En dat in de tijd van pop-up winkels, feel good markets en hipsterrestaurantjes.quote:Op dinsdag 10 december 2024 08:44 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat is ook echt een overbodige Chinese rommelwinkel.
Die MRG had niet echt een briljante visie.
Nouja een dansende muis en een zak spekkies kunnen ouders ook wel bij het kinderspeelpaleis krijgen dus waarom zou je daarvoor naar een speelgoedwinkel gaan?quote:Op dinsdag 10 december 2024 08:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Denk dat op termijn veel Intertoys-winkels op A-locaties wel afgestoten zullen worden of dicht gaan. Kracht van Toychamp is juist dat het zo groot is, dat er weleens evenementen zijn voor kinderen en zo.
Mijn zoontje vindt iemand 'n in Bing-kostuum bijvoorbeeld wel leuk. En zo zijn er nog wel meer kinderen die dat leuk vinden.quote:Op woensdag 11 december 2024 23:27 schreef W00fer het volgende:
[..]
Nouja een dansende muis en een zak spekkies kunnen ouders ook wel bij het kinderspeelpaleis krijgen dus waarom zou je daarvoor naar een speelgoedwinkel gaan?
Dat denk ik ook, bij ons hebben we al 2 grote XL Toychamps en pas geleden is er een grote Intertoys geopend.quote:Op dinsdag 10 december 2024 08:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Denk dat op termijn veel Intertoys-winkels op A-locaties wel afgestoten zullen worden of dicht gaan. Kracht van Toychamp is juist dat het zo groot is, dat er weleens evenementen zijn voor kinderen en zo.
Ja, die hele grote winkels is ook echt wel het idee achter Toychamp.quote:Op donderdag 12 december 2024 12:42 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, bij ons hebben we al 2 grote XL Toychamps en pas geleden is er een grote Intertoys geopend.
Kleine intertoys zullen wel gesloten worden. XL Speelgoed winkels zullen dan wel open blijven.
quote:. PERSBERICHT
Op 5 november 2024 is het faillissement van The Body Shop Netherlands B.V. uitgesproken. Cedric de Breet van CERTA Advocaten is door de rechtbank Amsterdam tot curator benoemd. De winkels blijven voorlopig nog open, zodat u in de winkels terecht kan om uw aankopen te doen. Er kan met pin worden betaald. Alle cadeaubonnen zijn helaas vanaf vandaag niet meer in te wisselen. De curator onderzoekt op dit moment de mogelijkheden van een doorstart.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |