abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215613418
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 16:33 schreef Rene het volgende:

[..]
Marskramer ook.
bestaat dat nog, ja? Al jaren geen Marskramer winkel meer gezien eigenlijk.
pi_215613420
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 08:08 schreef Mylene het volgende:
Blokker start de leegverkoop met 10% korting, loopt natuurlijk naarmate de dagen vorderen.
Nou, dat zal storm lopen. :') Is het nog altijd een stuk duurder dan de Action.
  maandag 18 november 2024 @ 00:04:03 #128
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_215613576
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 23:36 schreef Halcon het volgende:

[..]
Action heeft niet alles wat Blokker heeft.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_215613605
quote:
6s.gif Op maandag 18 november 2024 00:04 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Meeste toch wel? En anders vind je het ergens anders wel goedkoper.
  maandag 18 november 2024 @ 00:14:12 #130
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_215613613
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 09:22 schreef wolfrolf het volgende:

[..]
halfords still kicking ass hier in zoetermeer B-)
Vraag me af voor hoe lang nog, je ziet er maar af en toe een klant
Same shit, different day
SC hopper present
  maandag 18 november 2024 @ 00:30:20 #131
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_215613652
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 00:12 schreef Halcon het volgende:

[..]
De huishoudelijke apparatenafdeling volgens mij niet. In ieder geval niet zo uitgebreid. En het is vast ergens goedkoper dan bij Blokker, maar dat is dan op internet. Want andere elektronicazaken hebben we hier niet meer na het sluiten van Block en BCC etc. Ja, Electro World, maar die heeft de keuze uit 1 tosti-apparaat en 1 koffiezetter. :+ En geen kruimeldieven volgens mij.

En de plastic 'tafelkleden' die je per meter kan kopen? Kan me herinneren dat we die vroeger bij de Marskramer haalden en weet dat de Blokker het ook verkoopt, maar verder?

En bestek, vraag me af of de Action dat van dezelfde kwaliteit heeft. Zal de volgende keer eens kijken, maar denk het niet. Het middensegment verdwijnt naar mijn gevoel.

Allemaal prima dat het online te verkrijgen is en dat de Action veel ook heeft. Maar feit blijft wel dat met het verdwijnen van weer een keten er gewoon minder keuze overblijft voor de fysieke koper. Je gaat van vijf verschillende badmatten bij de Action + vijf verschillende badmatten bij de Blokker (=10 verschillende badmatten ;) ) naar keuze uit 5 verschillende badmatten in totaal. Het wordt allemaal gewoon minder.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 18 november 2024 @ 01:26:07 #132
47102 Elvi
miemkwien
pi_215613764
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 00:12 schreef Halcon het volgende:

[..]
Maar soms wil ik niet goedkoper en wil ik gewoon iets meer kwaliteit. Ik hoef geen Dyson van 500 euro maar ook geen Action an een tientje.
  maandag 18 november 2024 @ 02:29:29 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215613852
Het vervelende bij de Blokker vond ik vooral dat het ook geen A-merken waren, ik vind het helemaal niet erg dat kwaliteit geld kost, en ik koop ook nog eens liefst in een fysieke winkel, maar als ik een keukenmachine wil van het type KitchenAid Artisan, dan hoef ik al niet bij de Blokker te zijn, voor het goedkope broertje Kenwood K-Mix ook niet.
Bij de Blokker vind je een of andere vage huismerk keukenmachine waar je nog steeds ¤ 100 voor moet betalen maar waarvan de kom niet eens een oor heeft.
Dan is die dus gewoon te duur, ook al kost hij minder dan de helft van een K-Mix en maar een kwart van de Artisan.

Als je A-kwaliteit wilde moest je ook al niet bij de Blokker zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_215613875
quote:
6s.gif Op maandag 18 november 2024 00:04 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Action heeft spullen die ze goedkoop in hebben kunnen kopen. Soms is dat hetzelfde als Blokker, maar soms ook niet. Daarom vind ik Action geen waardig vervanger. Àls de Action niet goedkoop stofzuigerzakken kan inkopen, zal de Action geen stofzuigerzakken aanbieden.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator maandag 18 november 2024 @ 07:34:48 #135
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_215614147
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 23:35 schreef Halcon het volgende:

[..]
bestaat dat nog, ja? Al jaren geen Marskramer winkel meer gezien eigenlijk.
Zeker wel :) !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_215614182
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 23:36 schreef Halcon het volgende:

[..]
Zag al filmpjes op TikTok dat mensen liepen te klagen dat er te weinig korting was :')
Tap tap tap
pi_215614512
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 01:26 schreef Elvi het volgende:

[..]
Maar soms wil ik niet goedkoper en wil ik gewoon iets meer kwaliteit. Ik hoef geen Dyson van 500 euro maar ook geen Action an een tientje.
Iets meer kwaliteit vind je elders ook wel goedkoper dan bij de Blokker. Media Markt vind je wel A-merken van keukenapparatuur, bij de Blokker niet of amper.

Blokker leunde eigenlijk compleet op nostalgie (denk ik).
pi_215614546
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 07:40 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Zag al filmpjes op TikTok dat mensen liepen te klagen dat er te weinig korting was :')
10% is ook wel mager. Dan wordt niet opeens die winkel leeg gekocht.
  maandag 18 november 2024 @ 09:07:09 #139
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215614615
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 12:52 schreef Glazenmaker het volgende:
Wat ik nooit van de Blokker begreep is dat ze best wel duur waren, maar dan wel de winkel vol hadden met van die gare Telsell reclames van vroeger.
God ja, met van die schelle tv-tjes met zo'n reclame erop.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_215614647
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 08:53 schreef Halcon het volgende:

[..]
10% is ook wel mager. Dan wordt niet opeens die winkel leeg gekocht.
10% is gewoon niks. Zo krijg je je meuk echt niet verkocht hoor.
pi_215614691
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2024 09:15 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
10% is gewoon niks. Zo krijg je je meuk echt niet verkocht hoor.
Dat denk ik ook. Al zou Blokker standaard 10% goedkoper zijn met dit assortiment, dan zou het nog niet opeens druk worden daar.
pi_215614702
Vroeger waren hun Disney dvd’s wel goedkoper dan bij ieder ander. Of een speciale aanbieding. :P
pi_215614722
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2024 02:29 schreef Leandra het volgende:
Het vervelende bij de Blokker vond ik vooral dat het ook geen A-merken waren, ik vind het helemaal niet erg dat kwaliteit geld kost, en ik koop ook nog eens liefst in een fysieke winkel, maar als ik een keukenmachine wil van het type KitchenAid Artisan, dan hoef ik al niet bij de Blokker te zijn, voor het goedkope broertje Kenwood K-Mix ook niet.
Bij de Blokker vind je een of andere vage huismerk keukenmachine waar je nog steeds ¤ 100 voor moet betalen maar waarvan de kom niet eens een oor heeft.
Dan is die dus gewoon te duur, ook al kost hij minder dan de helft van een K-Mix en maar een kwart van de Artisan.

Als je A-kwaliteit wilde moest je ook al niet bij de Blokker zijn.
:')
U MAD?
  maandag 18 november 2024 @ 11:03:51 #144
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_215615329
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 08:47 schreef Halcon het volgende:
Iets meer kwaliteit vind je elders ook wel goedkoper dan bij de Blokker. Media Markt vind je wel A-merken van keukenapparatuur, bij de Blokker niet of amper.
Ja, leuk, maar:

Mediamarkt:

Blokker:
  maandag 18 november 2024 @ 11:33:25 #145
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215615564
Nu de zaak gaat sluiten komt men opeens het Blokker-karkas kaalvreten.

https://www.rtl.nl/nieuws(...)uitverkoop-kortingen
Top 2000-suggesties: hier & eerder ----- Muziek in 2025
pi_215615592
quote:
6s.gif Op maandag 18 november 2024 11:03 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Ja, leuk, maar:

Mediamarkt:
[ afbeelding ]

Blokker:
[ afbeelding ]
Dan bestel je online of haal je het bij een andere elektronicazaak, als de Media Markt te ver weg is.
  maandag 18 november 2024 @ 11:41:42 #147
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_215615635
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 11:33 schreef Eightyone het volgende:
Nu de zaak gaat sluiten komt men opeens het Blokker-karkas kaalvreten.

https://www.rtl.nl/nieuws(...)uitverkoop-kortingen
Volkomen logisch.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_215615674
quote:
6s.gif Op maandag 18 november 2024 11:03 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Ja, leuk, maar:

Mediamarkt:
[ afbeelding ]

Blokker:
[ afbeelding ]
Ja, dat is ook juist de makke geweest van Blokker, ze zitten van Texel tot Noord-Oost Groningen tot Zeeland en of all places Den Helder. Succes met dat rendabel maken. De goedlopende vestigingen gaan wel door.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  maandag 18 november 2024 @ 12:35:34 #149
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_215616080
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 11:37 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dan bestel je online of haal je het bij een andere elektronicazaak, als de Media Markt te ver weg is.
Dat is dus mijn punt. Online en het verderop zoeken is een optie maar mensen vergelijken hier alternatieven die totaal niet te vergelijken zijn, in ieder geval voor de plekken waar winkelarmoede op de loer ligt. Regionaal vs. lokaal, fysiek vs. online, etc...

Prima, maar zeg dan niet dat de Blokker niets toevoegt. Ze voorzien op sommige locaties wel in een behoefte, helaas een te kleine behoefte om te blijven bestaan. En dat is allemaal ook prima, zo gaat dat nou eenmaal.

Persoonlijk vind ik het gewoon jammer dat de keuze bij het fysiek winkelen minder wordt. Ik ben niet de grootste doelgroep en red me verder wel regionaal, online en met de alternatieven die er verder lokaal zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 11:46 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, dat is ook juist de makke geweest van Blokker, ze zitten van Texel tot Noord-Oost Groningen tot Zeeland en of all places Den Helder. Succes met dat rendabel maken. De goedlopende vestigingen gaan wel door.
Als ze het hier echt slecht deden waren ze al eerder gesloten. Denk eerlijk gezegd niet dat Den Helder qua omzet onderaan de lijst staat, maar ik heb geen precieze cijfers. Ze zouden zelfs in 2026 verhuizen naar nieuwbouw, daar committeer je jezelf niet aan als het een slechtlopende verstiging zou zijn. Of wel, maar dat is dan wanbeleid, oh wacht. :+
pi_215616099
quote:
6s.gif Op maandag 18 november 2024 12:35 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Dat is dus mijn punt. Online en het verderop zoeken is een optie maar mensen vergelijken hier alternatieven die totaal niet te vergelijken zijn, in ieder geval voor de plekken waar winkelarmoede op de loer ligt. Regionaal vs. lokaal, fysiek vs. online, etc...

Prima, maar zeg dan niet dat de Blokker niets toevoegt. Ze voorzien op sommige locaties wel in een behoefte, helaas een te kleine behoefte om te blijven bestaan. En dat is allemaal ook prima, zo gaat dat nou eenmaal.

Persoonlijk vind ik het gewoon jammer dat de keuze bij het fysiek winkelen minder wordt. Ik ben niet de grootste doelgroep en red me verder wel regionaal, online en met de alternatieven die er verder lokaal zijn.

Ik vind het ook jammer dat fysieke winkels verdwijnen, stadscentra leeglopen en in veel dorpen het nog veel triester is...

Maar de realiteit is dat in het huidige landschap Blokker niks toevoegt. Anders zou die winkelketen ook niet failliet gaan.

Zolang de online bedrijven het voordeel hebben van goedkope, gesjeesde ZZP-bezorgertjes en overal maar blokkendozen kunnen blijven bouwen, zal dat nog wel even zo doorgaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')