Wat is er precies een zegen aan dan?quote:Op dinsdag 19 november 2024 10:47 schreef torentje het volgende:
[..]
Het is toch een zegen voor een land als de ondernemers weg zijn uit het openbare leven samen met hun handelswaar?
Dan zou er minder chaos zijn in ons land.quote:Op dinsdag 19 november 2024 20:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat is er precies een zegen aan dan?
Ziet u ze vliegen, of wat?quote:Op dinsdag 19 november 2024 20:55 schreef torentje het volgende:
[..]
Dan zou er minder chaos zijn in ons land.
Sorry, kon het niet laten.quote:Op dinsdag 19 november 2024 20:58 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Vraag nou niet naar de bekende weg....
Dit hoort hij elke dag al...
U weet schijnbaar niet dat gevaarlijke/schadelijke infectieziektes zich sneller verspreiden in drukbezochte gebieden, omdat daar iedereen te dicht op elkaar staat of loopt?quote:
Het grote issue is (en ik ben geen kei in het huishouden als man) dat je vanalles wel nodig hebt van de Blokker maar niet zo vaak. Een douche mat anti slip ja, een koffiefilter ja. Een douchegordijn ja. Een veger ja. Een emmer ja. Het gaat echter allemaal 100 jaar mee en dus is het bij de Blokker vrij stil.quote:Op maandag 18 november 2024 15:34 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Als ik op zoek ben naar tafelkleedgewichten en de Blokker is de enige winkel die ze heeft dan voegen ze wel wat toe.
Als ik op zoek ben naar een badmat en ze hebben nergens wat ik zoek (wit en antislip) maar bij de Blokker wel, dan voegen ze wel wat toe.
Zomaar wat voorbeelden van de Blokker voor mij de afgelopen jaren. Wat ze toevoegen is meer keuze bij het winkelen en dus meer kans om te slagen. De Blokker als winkel, hier lokaal, voegt wel degelijk wat toe terwijl dat als keten of in de grotere steden niet zo hoeft te zijn.
En daar zit nu een groot deel van het probleem. Online shoppen is lang niet altijd de fijnste keuze, maar als samenleving bevoordelen we de online handel op een oneerlijke manier.quote:Op maandag 18 november 2024 12:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zolang de online bedrijven het voordeel hebben van goedkope, gesjeesde ZZP-bezorgertjes en overal maar blokkendozen kunnen blijven bouwen, zal dat nog wel even zo doorgaan.
Dat van dat vastgoed is een onzinverhaal, dat hebben we al in de coronatijd gezien. Toen weigerde Kruidvat gewoon de huur te betalen en liet de pandeigenaar Kruidvat failliet verklaren.quote:Op woensdag 20 november 2024 00:55 schreef Havermout2 het volgende:
[..]
En daar zit nu een groot deel van het probleem. Online shoppen is lang niet altijd de fijnste keuze, maar als samenleving bevoordelen we de online handel op een oneerlijke manier.
De lokale winkelier zit vast in een peperduur huurpand, omdat vastgoedbedrijven de huren niet kunnen verlagen door financieringsconstructies. Ondertussen drijven gemeenten de parkeertarieven op om begrotingstekorten te dichten, wat klanten verder wegjaagt.
Tegenover dit alles staat de absurditeit dat we de verzending van Chinese webshops subsidiėren met Nederlands belastinggeld, omdat China zogenaamd nog een ontwikkelingsland is. Of dat supermarkten zoals Albert Heijn en Jumbo de kosten van thuisbezorging te laag houden, waardoor klanten in de winkel indirect meebetalen aan de bezorgservice. En dan zijn er nog de woekercontracten die grote webshops afsluiten met PostNL, waar de kleine spelers nauwelijks tegenop kunnen.
Fysieke winkels hebben bovendien vaak te maken met beperkte voorraden: gangbare maten zijn snel uitverkocht, waardoor je alsnog online moet bestellen. Een absurd voorbeeld dat ik zelf tegenkwam, was bij WE. Daar was kleding in de winkel duurder dan online vanwege 'opprijzing'. Hoe kun je dan verwachten dat je fysieke winkels overleven?
quote:Op dinsdag 19 november 2024 21:56 schreef W00fer het volgende:
[..]
Het grote issue is (en ik ben geen kei in het huishouden als man) dat je vanalles wel nodig hebt van de Blokker maar niet zo vaak.
Ja, online winkels hebben allerlei voordelen. Ze hoeven ook geen personeel te hebben dat Nederlands spreekt en er representatief uitziet. Online kun je spullen ook gewoon retour sturen i.p.v. dat je terug naar de winkel moet om te ruilen.quote:Op woensdag 20 november 2024 00:55 schreef Havermout2 het volgende:
[..]
En daar zit nu een groot deel van het probleem. Online shoppen is lang niet altijd de fijnste keuze, maar als samenleving bevoordelen we de online handel op een oneerlijke manier.
De lokale winkelier zit vast in een peperduur huurpand, omdat vastgoedbedrijven de huren niet kunnen verlagen door financieringsconstructies. Ondertussen drijven gemeenten de parkeertarieven op om begrotingstekorten te dichten, wat klanten verder wegjaagt.
Tegenover dit alles staat de absurditeit dat we de verzending van Chinese webshops subsidiėren met Nederlands belastinggeld, omdat China zogenaamd nog een ontwikkelingsland is. Of dat supermarkten zoals Albert Heijn en Jumbo de kosten van thuisbezorging te laag houden, waardoor klanten in de winkel indirect meebetalen aan de bezorgservice. En dan zijn er nog de woekercontracten die grote webshops afsluiten met PostNL, waar de kleine spelers nauwelijks tegenop kunnen.
Fysieke winkels hebben bovendien vaak te maken met beperkte voorraden: gangbare maten zijn snel uitverkocht, waardoor je alsnog online moet bestellen. Een absurd voorbeeld dat ik zelf tegenkwam, was bij WE. Daar was kleding in de winkel duurder dan online vanwege 'opprijzing'. Hoe kun je dan verwachten dat je fysieke winkels overleven?
En in die retourenstroom zit de grootste uitdaging van online winkels. Dat is ook niet allemaal zoals je zou willen.quote:Op woensdag 20 november 2024 11:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, online winkels hebben allerlei voordelen. Ze hoeven ook geen personeel te hebben dat Nederlands spreekt en er representatief uitziet. Online kun je spullen ook gewoon retour sturen i.p.v. dat je terug naar de winkel moet om te ruilen.
Dat niet, maar voor de klant is het wel makkelijk. Gewoon even wat terugsturen i.p.v. bonnetjes bewaren, zoeken en terug naar de fysieke winkel om iets om te ruilen (terwijl ze je maat wellicht niet op voorraad hebben, parkeren ellende is, het regent, etc)(.quote:Op woensdag 20 november 2024 11:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
En in die retourenstroom zit de grootste uitdaging van online winkels. Dat is ook niet allemaal zoals je zou willen.
Maar hoe vaak komt dit nou voor bij fysieke winkels. Ik kan me niet heugen dat ik terug heb moeten gaan naar een winkel vanwege een product. Je kijkt in de winkel of iets goed is of niet. Terwijl online kun je dit niet altijd inschatten waardoor veel meer retour gaat. Dat is geen voordeel maar een nadeel wat mij betreft. Je moet het alsnog versturen/wegbrengen naar een verzendpunt dus kost het evenveel moeite als naar een winkel gaan. Eigenlijk meer moeite omdat je vaker dingen retour stuurt.quote:Op woensdag 20 november 2024 11:42 schreef Halcon het volgende:
Online kun je spullen ook gewoon retour sturen i.p.v. dat je terug naar de winkel moet om te ruilen.
Dat Nederlands moeten spreken als winkelmedewerker is ook allang geen vereiste meer bij ons in Eindhovenquote:Op woensdag 20 november 2024 11:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, online winkels hebben allerlei voordelen. Ze hoeven ook geen personeel te hebben dat Nederlands spreekt en er representatief uitziet. Online kun je spullen ook gewoon retour sturen i.p.v. dat je terug naar de winkel moet om te ruilen.
Dat is een expats-stad, wat dat betreft begrijpelijk.quote:Op woensdag 20 november 2024 12:31 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat Nederlands moeten spreken als winkelmedewerker is ook allang geen vereiste meer bij ons in Eindhoven
Omdat ze geen Nederlands Personeel kunnen krijgen.quote:Op woensdag 20 november 2024 13:30 schreef vencodark het volgende:
In de H&M, verschillende locaties, staan ze tegenwoordig meer Engels te lullen dan Nederlands.
Klopt. In de Outlet ook niet. Maar je zult dan wel redelijk Engels moeten spreken.quote:Op woensdag 20 november 2024 12:31 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat Nederlands moeten spreken als winkelmedewerker is ook allang geen vereiste meer bij ons in Eindhoven
Ik dacht eerder dat buitenlands personeel vooral goedkoper is en om internationaal meer aantrekkelijk te zijn.quote:Op woensdag 20 november 2024 19:55 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Omdat ze geen Nederlands Personeel kunnen krijgen.
Ik heb wel eens gelezen hier dat H&M en Primark er een handje van hebben om mensen net voor de datum dat ze een ander contract horen te krijgen massaal eruit te vegen. Gewoon een hele ploeg tegelijk. Je bouwt dus 0 rechten op bij dat soort werkgevers.quote:Op woensdag 20 november 2024 22:09 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik dacht eerder dat buitenlands personeel vooral goedkoper is en om internationaal meer aantrekkelijk te zijn.
Ik zou denken dat jonge meiden en jongens best in de H&M willen staan.
Tafelzeilquote:Op maandag 18 november 2024 17:14 schreef Mylene het volgende:
Tafelzeil kan ik hier in de buurt eventueel nog wel krijgen mocht ik dat willen.
[ afbeelding ]
https://huistuintiel.nl
Met dank aan de linkse politici met hun droompjes dat 3 keer een tijdelijk contract een goed idee is, in de Horeca is dit in 98% van de gevallen zo dat je er uit vliegt.quote:Op maandag 25 november 2024 20:55 schreef W00fer het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gelezen hier dat H&M en Primark er een handje van hebben om mensen net voor de datum dat ze een ander contract horen te krijgen massaal eruit te vegen. Gewoon een hele ploeg tegelijk. Je bouwt dus 0 rechten op bij dat soort werkgevers.
Ik kom wel eens bij een spar in Amsterdam waar vrijwel alleen niet Nederlands sprekende mensen werken.quote:Op woensdag 20 november 2024 12:31 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Is het rechtse droompje dan dat werkgevers hun werknemers onbeperkt tijdelijke contracten te mogen laten aanbieden en zodoende een grote groep binnen onze maatschappij nog meer onzekerheid te geven?quote:Op zaterdag 30 november 2024 08:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Met dank aan de linkse politici met hun droompjes dat 3 keer een tijdelijk contract een goed idee is, in de Horeca is dit in 98% van de gevallen zo dat je er uit vliegt.
Ja want alleen met een vast contract heb je rechtenquote:Op zaterdag 30 november 2024 08:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Is het rechtse droompje dan dat werkgevers hun werknemers onbeperkt tijdelijke contracten te mogen laten aanbieden en zodoende een grote groep binnen onze maatschappij nog meer onzekerheid te geven?
Ow als het alleen om rechten van werknemers zou gaan zouden we toch vanuit werknemers oogpunt dan toch niet eens tijdelijke contracten hoeven in te voeren.quote:Op zaterdag 30 november 2024 09:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja want alleen met een vast contract heb je rechten![]()
![]()
![]()
Als je een zaak hebt met een hoog risico dan wil je mensen niet vast in dienst nemen, echter nu zie je dat ze mensen niet meer voor zich kunnen laten werken omdat het maximaal aantal contracten word overschreden, nou prima wetgeving hequote:Op zaterdag 30 november 2024 09:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ow als het alleen om rechten van werknemers zou gaan zouden we toch vanuit werknemers oogpunt dan toch niet eens tijdelijke contracten hoeven in te voeren.
Hebben die ook zo'n trui aan?quote:Op zaterdag 30 november 2024 08:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik kom wel eens bij een spar in Amsterdam waar vrijwel alleen niet Nederlands sprekende mensen werken.
Ik dacht juist dat vaste arbeidscontracten bij de linkse politieke partijen een streven waren?quote:Op zaterdag 30 november 2024 08:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Met dank aan de linkse politici met hun droompjes dat 3 keer een tijdelijk contract een goed idee is, in de Horeca is dit in 98% van de gevallen zo dat je er uit vliegt.
Werkgevers hebben allerlei trucjes ook bij vaste contracten. In die zin (en zeker sinds het afschaffen van de kantonrechtersformule) heb je veel minder rechten. De transitievergoeding is nog maar een schijntje van wat het was.quote:Op zaterdag 30 november 2024 09:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja want alleen met een vast contract heb je rechten![]()
![]()
![]()
In half Amsterdam heb je winkels waar het personeel vrijwel geen Nederlands kan.quote:Op zaterdag 30 november 2024 08:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik kom wel eens bij een spar in Amsterdam waar vrijwel alleen niet Nederlands sprekende mensen werken.
Maar niet zo extreem als daar, in veel van de winkels is het 20-40 procent, maar daar is gewoon maar de vraag of er iemand Nederlands spreekt.quote:Op dinsdag 3 december 2024 22:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In half Amsterdam heb je winkels waar het personeel vrijwel geen Nederlands kan.
Daarom slaat die regel van maximaal 3 tijdelijke contracten ook nergens op, het zorgt alleen maar voor dat mensen hun baan kwijt raken.quote:Op dinsdag 3 december 2024 22:51 schreef W00fer het volgende:
[..]
Werkgevers hebben allerlei trucjes ook bij vaste contracten. In die zin (en zeker sinds het afschaffen van de kantonrechtersformule) heb je veel minder rechten. De transitievergoeding is nog maar een schijntje van wat het was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |