Als ik op zoek ben naar tafelkleedgewichten en de Blokker is de enige winkel die ze heeft dan voegen ze wel wat toe.quote:Op maandag 18 november 2024 12:37 schreef Halcon het volgende:
Maar de realiteit is dat in het huidige landschap Blokker niks toevoegt.
Tsja, hoeveel mensen in een dorp kopen nu regelmatig een badmat en tafelkleedgewichten...quote:Op maandag 18 november 2024 15:34 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Als ik op zoek ben naar tafelkleedgewichten en de Blokker is de enige winkel die ze heeft dan voegen ze wel wat toe.
Als ik op zoek ben naar een badmat en ze hebben nergens wat ik zoek (wit en antislip) maar bij de Blokker wel, dan voegen ze wel wat toe.
Zomaar wat voorbeelden van de Blokker voor mij de afgelopen jaren. Wat ze toevoegen is meer keuze bij het winkelen en dus meer kans om te slagen. De Blokker als winkel, hier lokaal, voegt wel degelijk wat toe terwijl dat als keten of in de grotere steden niet zo hoeft te zijn.
Als is het maar één persoon, dan voegt het al wat toe.quote:Op maandag 18 november 2024 16:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tsja, hoeveel mensen in een dorp kopen nu regelmatig een badmat en tafelkleedgewichten...
Bij ons ook bij de Intratuin, maar die heeft toevallig een heel fancy kookgedeelte, waar je bijvoorbeeld ook Le Creuset spul kunt krijgen.quote:Op maandag 18 november 2024 17:14 schreef Mylene het volgende:
Tafelzeil kan ik hier in de buurt eventueel nog wel krijgen mocht ik dat willen.
[ afbeelding ]
https://huistuintiel.nl
Ik vermoed dat Kwantum/Leen Bakker het ook heeft, maar zeker weten doe ik niet.quote:Op maandag 18 november 2024 17:14 schreef Mylene het volgende:
Tafelzeil kan ik hier in de buurt eventueel nog wel krijgen mocht ik dat willen.
[ afbeelding ]
https://huistuintiel.nl
Praxisquote:Op maandag 18 november 2024 18:28 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik vermoed dat Kwantum/Leen Bakker het ook heeft, maar zeker weten doe ik niet.
Op één persoon kun je geen winkel draaien.quote:Op maandag 18 november 2024 16:54 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Als is het maar één persoon, dan voegt het al wat toe.
Dat beweer ik ook niet. Ik zeg dat het wat toevoegt.quote:Op dinsdag 19 november 2024 08:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Op één persoon kun je geen winkel draaien.
Het is toch een zegen voor een land als de ondernemers weg zijn uit het openbare leven samen met hun handelswaar?quote:Op maandag 18 november 2024 12:37 schreef Halcon het volgende:
Ik vind het ook jammer dat fysieke winkels verdwijnen, stadscentra leeglopen en in veel dorpen het nog veel triester is...
Wat is er precies een zegen aan dan?quote:Op dinsdag 19 november 2024 10:47 schreef torentje het volgende:
[..]
Het is toch een zegen voor een land als de ondernemers weg zijn uit het openbare leven samen met hun handelswaar?
Dan zou er minder chaos zijn in ons land.quote:Op dinsdag 19 november 2024 20:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat is er precies een zegen aan dan?
Ziet u ze vliegen, of wat?quote:Op dinsdag 19 november 2024 20:55 schreef torentje het volgende:
[..]
Dan zou er minder chaos zijn in ons land.
Sorry, kon het niet laten.quote:Op dinsdag 19 november 2024 20:58 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Vraag nou niet naar de bekende weg....
Dit hoort hij elke dag al...
U weet schijnbaar niet dat gevaarlijke/schadelijke infectieziektes zich sneller verspreiden in drukbezochte gebieden, omdat daar iedereen te dicht op elkaar staat of loopt?quote:
Het grote issue is (en ik ben geen kei in het huishouden als man) dat je vanalles wel nodig hebt van de Blokker maar niet zo vaak. Een douche mat anti slip ja, een koffiefilter ja. Een douchegordijn ja. Een veger ja. Een emmer ja. Het gaat echter allemaal 100 jaar mee en dus is het bij de Blokker vrij stil.quote:Op maandag 18 november 2024 15:34 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Als ik op zoek ben naar tafelkleedgewichten en de Blokker is de enige winkel die ze heeft dan voegen ze wel wat toe.
Als ik op zoek ben naar een badmat en ze hebben nergens wat ik zoek (wit en antislip) maar bij de Blokker wel, dan voegen ze wel wat toe.
Zomaar wat voorbeelden van de Blokker voor mij de afgelopen jaren. Wat ze toevoegen is meer keuze bij het winkelen en dus meer kans om te slagen. De Blokker als winkel, hier lokaal, voegt wel degelijk wat toe terwijl dat als keten of in de grotere steden niet zo hoeft te zijn.
En daar zit nu een groot deel van het probleem. Online shoppen is lang niet altijd de fijnste keuze, maar als samenleving bevoordelen we de online handel op een oneerlijke manier.quote:Op maandag 18 november 2024 12:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zolang de online bedrijven het voordeel hebben van goedkope, gesjeesde ZZP-bezorgertjes en overal maar blokkendozen kunnen blijven bouwen, zal dat nog wel even zo doorgaan.
Dat van dat vastgoed is een onzinverhaal, dat hebben we al in de coronatijd gezien. Toen weigerde Kruidvat gewoon de huur te betalen en liet de pandeigenaar Kruidvat failliet verklaren.quote:Op woensdag 20 november 2024 00:55 schreef Havermout2 het volgende:
[..]
En daar zit nu een groot deel van het probleem. Online shoppen is lang niet altijd de fijnste keuze, maar als samenleving bevoordelen we de online handel op een oneerlijke manier.
De lokale winkelier zit vast in een peperduur huurpand, omdat vastgoedbedrijven de huren niet kunnen verlagen door financieringsconstructies. Ondertussen drijven gemeenten de parkeertarieven op om begrotingstekorten te dichten, wat klanten verder wegjaagt.
Tegenover dit alles staat de absurditeit dat we de verzending van Chinese webshops subsidiëren met Nederlands belastinggeld, omdat China zogenaamd nog een ontwikkelingsland is. Of dat supermarkten zoals Albert Heijn en Jumbo de kosten van thuisbezorging te laag houden, waardoor klanten in de winkel indirect meebetalen aan de bezorgservice. En dan zijn er nog de woekercontracten die grote webshops afsluiten met PostNL, waar de kleine spelers nauwelijks tegenop kunnen.
Fysieke winkels hebben bovendien vaak te maken met beperkte voorraden: gangbare maten zijn snel uitverkocht, waardoor je alsnog online moet bestellen. Een absurd voorbeeld dat ik zelf tegenkwam, was bij WE. Daar was kleding in de winkel duurder dan online vanwege 'opprijzing'. Hoe kun je dan verwachten dat je fysieke winkels overleven?
quote:Op dinsdag 19 november 2024 21:56 schreef W00fer het volgende:
[..]
Het grote issue is (en ik ben geen kei in het huishouden als man) dat je vanalles wel nodig hebt van de Blokker maar niet zo vaak.
Ja, online winkels hebben allerlei voordelen. Ze hoeven ook geen personeel te hebben dat Nederlands spreekt en er representatief uitziet. Online kun je spullen ook gewoon retour sturen i.p.v. dat je terug naar de winkel moet om te ruilen.quote:Op woensdag 20 november 2024 00:55 schreef Havermout2 het volgende:
[..]
En daar zit nu een groot deel van het probleem. Online shoppen is lang niet altijd de fijnste keuze, maar als samenleving bevoordelen we de online handel op een oneerlijke manier.
De lokale winkelier zit vast in een peperduur huurpand, omdat vastgoedbedrijven de huren niet kunnen verlagen door financieringsconstructies. Ondertussen drijven gemeenten de parkeertarieven op om begrotingstekorten te dichten, wat klanten verder wegjaagt.
Tegenover dit alles staat de absurditeit dat we de verzending van Chinese webshops subsidiëren met Nederlands belastinggeld, omdat China zogenaamd nog een ontwikkelingsland is. Of dat supermarkten zoals Albert Heijn en Jumbo de kosten van thuisbezorging te laag houden, waardoor klanten in de winkel indirect meebetalen aan de bezorgservice. En dan zijn er nog de woekercontracten die grote webshops afsluiten met PostNL, waar de kleine spelers nauwelijks tegenop kunnen.
Fysieke winkels hebben bovendien vaak te maken met beperkte voorraden: gangbare maten zijn snel uitverkocht, waardoor je alsnog online moet bestellen. Een absurd voorbeeld dat ik zelf tegenkwam, was bij WE. Daar was kleding in de winkel duurder dan online vanwege 'opprijzing'. Hoe kun je dan verwachten dat je fysieke winkels overleven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |