Zeg maar wat ze moeten doen, met een linkse Trump komen?quote:Op donderdag 7 november 2024 12:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
Veel zorgwekkender is trouwens het volgende:
Doorgaans diepblauwe staten als California, Illinois en New York zijn behoorlijk naar rechts opgeschoven. Aangezien de Blue Wall dat al lang niet meer is, moet er echt wat werk verzet worden willen de Democraten dit recht trekken.
Nee, Buttigiegquote:Op donderdag 7 november 2024 12:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Zeg maar wat ze moeten doen, met een linkse Trump komen?
Je zou dit denk ik ook eens moeten spiegelen. De Trumpstemmer en de mensen die het voor hem opnemen denken de waarheid in pacht te hebben. Jij hier ook, hooghartig en hautain. Doe liever aan zelfreflectie. Waarom zijn mensen kritisch op Trump. Jij behandelt de critici zoals de critici Trump behandelen. Je trekt hun informatie en hun intentie en hun analyse in twijfel. Op die manier ben je zelf uiteraard weinig beter.quote:Op donderdag 7 november 2024 11:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kwam een aardige analyse tegen in de NY Times: How Trump Connected With So Many Americans. Een passage die de lading dekt:
[..]
Ik denk dat veel mensen buiten de VS, vooral in Europa, niet werkelijk aan de vraag toekomen hoe het kan dat Trump zo populair is dat hij overtuigend de verkiezingen heeft gewonnen. Ze zijn volkomen overtuigd dat zij de waarheid in pacht hebben en anderen worden verblind door desinformatie, alsof het onmogelijk is dat ze zelf een narratief voorgeschoteld krijgen dat wellicht bezijden de waarheid is. Ik vind het hooghartig.
Pechtold legde gisteren in Bar Laat uit dat het volgens hem juist die hautaine houding is waardoor politieke bewegingen kiezers van zich vervreemden. Ik ben dat met hem eens. Doe liever aan zelfreflectie.
Dit zijn inderdaad de doorgaans wat actiever geïnformeerde lezers en luisteraars. Je ziet NRC en Volkskrant journalisten overigens zelden aanschuiven bij de TV of radio: dat is toch vooral Telegraaf en AD.quote:Op donderdag 7 november 2024 11:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nog steeds niet beseffen dat dit dedain de reden is dat je kiezers wegjaagt.
Wat is 'high information' verder? Niveau Oneworld? Joop.nl? NRC? Volkskrant?
Dat hoop ik ook, maar hij is gay. In de ogen van normalen is dat geen issue, maar in een land dat voor een groot deel bestaat uit refogekkies weet ik het nog zo niet. Voordeel is wel dat hij kind aan huis is bij FOX.quote:
Vette: laat me niet lachen.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:19 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit zijn inderdaad de doorgaans wat actiever geïnformeerde lezers en luisteraars. Je ziet NRC en Volkskrant journalisten overigens zelden aanschuiven bij de TV of radio: dat is toch vooral Telegraaf en AD.
NRC lezers lezen meer verschillende bronnen en achtergronden dan de gemiddelde Telegraaf en Elsevier lezer. Daar zijn ook wel feiten van. Hetzelfde patroon zien we in de VS.
Joop.nl is trouwens veel en veel kleiner dan Geenstijl.
Misschien dat die Josh Shapiro wat kan presteren. Maar het zal eigenlijk iemand moeten worden die we nu niet kennen.quote:
Dit is inderdaad een weinig benadrukt punt, tussen al dat "deplorables" en "garbage" gezeik.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je zou dit denk ik ook eens moeten spiegelen. De Trumpstemmer en de mensen die het voor hem opnemen denken de waarheid in pacht te hebben. Jij hier ook, hooghartig en hautain. Doe liever aan zelfreflectie. Waarom zijn mensen kritisch op Trump. Jij behandelt de critici zoals de critici Trump behandelen. Je trekt hun informatie en hun intentie en hun analyse in twijfel. Op die manier ben je zelf uiteraard weinig beter.
Voor zover ik kan nagaan hebben de critici eerder gelijk, want Trump ís een serieleugenaar dat is moeilijk te betwisten. Dat hij een staatsgreep heeft geprobeerd is moeilijk te betwisten. Dan is het verweer maar hij begrijpt de gewone man zo goed ook nog extreem hol. Hij weet de gewone man inderdaad blijkbaar goed te bereiken, maar hij kijkt er ook overduidelijk gígantisch op neer want hij scheept ze af met de meest blatante leugens.
Denk je dat conservatief Amerika al klaar is voor een openlijke gay president? Ze zijn niet eens klaar voor een vrouw. Ik vind Pete Buttigieg ook erg sterk, maar ik woon in het (nog enigszins) progressieve Nederland.quote:
Klopt.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit is inderdaad een weinig benadrukt punt, tussen al dat "deplorables" en "garbage" gezeik.
Trump kijkt gigantisch neer op het gewone voetvolk, laat staan mensen 'lager' in de hiërarchie (de gehandicapten, die hij belachelijk maakt).
Het is framing, meer niet.
Dat zal wel verdwijnen wanneer hij een bedreiging wordt voor de GOP.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:19 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook, maar hij is gay. In de ogen van normalen is dat geen issue, maar in een land dat voor een groot deel bestaat uit refogekkies weet ik het nog zo niet. Voordeel is wel dat hij kind aan huis is bij FOX.
Ik hoop dat Trump het niet begeeft de komende 4 jaarquote:Op donderdag 7 november 2024 10:29 schreef Questular het volgende:
Wat vinden we eigenlijk van de nieuwe Vice president?
quote:Op donderdag 7 november 2024 12:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat zal wel verdwijnen wanneer hij een bedreiging wordt voor de GOP.
Zijn functie en nut voor Fox is nu een andere. Fox geeft hem niet zomaar deze ruimte, zit een bedoeling achter.
Oh, ik trek me dat zeker aan. Daarom volg ik naast X dit topic en blijf ik reguliere kranten lezen. Ik wil begrijpen waar de Trumphaat vandaan komt. Indrukwekkend vond ik een serie podcasts van This American Life waarin mensen die nauw met hem hebben samengewerkt een boekje opendeden. Zij vrezen oprecht en ik denk ook terecht voor hun veilige bestaan in de VS omdat ze niet weten wat Trump uit rancune bereid is te doen.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je zou dit denk ik ook eens moeten spiegelen. De Trumpstemmer en de mensen die het voor hem opnemen denken de waarheid in pacht te hebben. Jij hier ook, hooghartig en hautain. Doe liever aan zelfreflectie. Waarom zijn mensen kritisch op Trump. Jij behandelt de critici zoals de critici Trump behandelen. Je trekt hun informatie en hun intentie en hun analyse in twijfel. Op die manier ben je zelf uiteraard weinig beter.
Ik stem geen SP, ik vind AOC wat te extreem, dus kap nou maar met dat Mao gelul.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klopt.
Zoals anderen dan weer het gewone voetvolk nazi's noemen, omdat ze iets ter rechterzijde van Mao denken.
Dat je niet inziet dat dit een spel met twee spelers is blijft me verbazen.
Eensquote:Op donderdag 7 november 2024 12:24 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Denk je dat conservatief Amerika al klaar is voor een openlijke gay president? Ze zijn niet eens klaar voor een vrouw. Ik vind Pete Buttigieg ook erg sterk, maar ik woon in het (nog enigszins) progressieve Nederland.
Wil je Nederland nog rechtser hebben, moet je vooral meer woke inzetten.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:28 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik stem geen SP, ik vind AOC wat te extreem, dus kap nou maar met dat Mao gelul.
Ik ben wel een trotse wokistmeer woke is nodig in de maatschappij. Gezien de dalende acceptatie voor biseksuelen en andere minderheden is dat hard nodig.
Buttigieg zijn functie bij Fox is om de Democraten als geheel als geschift neer te zetten. Daarnaast is hij openlijk homo.quote:
Ik denk dat hij Vance mede daarom heeft uitgekozen. Geen stropop als VP, maar iemand voor de toekomst.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:27 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik hoop dat Trump het niet begeeft de komende 4 jaar
Niet helemaal natuurlijk, dat men weer graag wil deporteren heeft niets te maken met woke. Misschien toch maar de WOII-lessen uitbreiden op scholen.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wil je Nederland nog rechtser hebben, moet je vooral meer woke inzetten.
Mensen laten zich namelijk niet zomaar en continu aanleunen dat het hatende extreem-rechtse racisten zijn omdat ze kritiek hebben op islam, doorgeslagen genderideologie of, nog erger, gewoon een wit velletje hebben en daarom op cursus moeten om 'bewust' te worden en meer 'tolerant'.
Al helemaal niet met dat domineesvingertje en die tenenkrommend oppervlakkige 'moraal' erachter.
Islam is de religie van vrede. Zo woke ben ik al!quote:Op donderdag 7 november 2024 12:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wil je Nederland nog rechtser hebben, moet je vooral meer woke inzetten.
Mensen laten zich namelijk niet zomaar en continu aanleunen dat het hatende homofobe extreem-rechtse racisten zijn omdat ze kritiek hebben op islam, doorgeslagen genderideologie of, nog erger, gewoon een wit velletje hebben en daarom op cursus moeten om 'bewust' te worden en meer 'tolerant'.
Al helemaal niet met dat domineesvingertje en die tenenkrommend oppervlakkige 'moraal' erachter.
Totdat over 4 jaar zijn zoon gaat meedoen of zijn dochter. Of Jared.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:35 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik denk dat hij Vance mede daarom heeft uitgekozen. Geen stropop als VP, maar iemand voor de toekomst.
Ik heb het niet over de daadwerkelijke neo-nazi's en racisten, ik heb het over de doodnormale Amerikaan/Nederlander die geen zin meer heeft continu gepolitiseerd te worden met de zware zelfverheven dogma's van Klopkoek en co.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:35 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Niet helemaal natuurlijk, dat men weer graag wil deporteren heeft niets te maken met woke. Misschien toch maar de WOII-lessen uitbreiden op scholen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |