abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 november 2024 @ 12:04:50 #1
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_215507040
Vandaag is het zover... de Presidentsverkiezingen in de VS van 2024. Wordt het opnieuw Trump of wordt het Harris. Wordt het de eerste vrouw die President zal worden of wordt het opnieuw de man die America nog greater gaat maken. Een keuze die mogelijk verregaande gevolgen gaat/kan krijgen. Voor de Amerikanen zelf, maar ook voor andere 'hete' kwesties zoals bijv de oorlog in Gaza/Libanon/Iran, Oekraïne en bijvoorbeeld de relatie met de EU en de NAVO.

De race om het kampioenschap gaat tot 270 kiesmannen. Elke staat van de VS vertegenwoordigt een aantal kiesmannen en als je in die staat de meeste stemmen haalt krijg je alle kiesmannen van die staat (volgens mij op één of twee uitzonderingen na). Zo kan het dus zelfs voorkomen dat je uiteindelijk meer stemmen hebt dan je tegenstanders, maar toch geen president wordt...

Voor meer informatie rondom het kiessysteem, de kiesmannen, de complexiteit van het stemsysteem verwijs ik jullie graag naar ons subforum POLITIEK waar ze vermoedelijk meer kaas hebben gegeven van dit alles.

Als ik een laatste peiling mag geloven ziet het er nu zo uit:

De donkerblauwe kleuren geven aan dat het vrij zeker is dat de staat naar de Democraten gaat.
De donkerrode kleuren geven aan dat het vrij zeker is dat de staat naar de Republikeinen gaat.
De lichtere kleuren neigen dus ook naar de Democraten en de Republikeinen maar in mindere mate, maar lijkt het vrij zeker dat die staten in de kampen van de Democraten of de Republikeinen terecht komen.

Daarmee zouden de Democraten nu 226 kiesmannen hebben en de Republikeinen 219 kiesmannen.

De bottleneck zit hem bij de Amerikaanse verkiezingen altijd in de zogenaamde "Swing States". Staten waar veelal door kiezers geswitched wordt tussen Democratisch of Republikeins en veelal worden de verkiezingen door die staten beslist. Ook dit jaar is dat het geval. De Swingstates (ook wel Battlegrounds genoemd) zijn nu:
Arizona, Nevada, Wisconsin, Michigan, Pennsylvania, North Carolina, Georgia,

Als je de polls moet geloven is het daar ook retespannend met zeer kleine verschillen.

Als je de kleine voorsprongen zou hanteren als eindstand dan zou Trump ook winnen in Arizona, Nevada, North Carolina en Georgia. Harris daarentegen zou Michigan en Wisconsin binnenslepen.
Daarmee komen de Democraten op 251 kiesmannen en de Republikeinen op 268 kiesmannen

Wat missen we dan? Juist.. Pennsylvania, met 19 kiesmannen...
Dat lijkt de staat te worden waar nu alles om draait... wie daar wint, wint vermoedelijk het presidentschap.
Maar goed, het is en blijft Amerika en wellicht zitten in sommige staten de peilingen er helemaal naast.
Wie weet heb jij een heel ander beeld over deze peilingen

Alle informatie over de Presidentsverkiezingen kun je natuurlijk ook terugvinden in deze topics -->

Topicreeks: AMV-reeks
POL / Voorspel de nieuwe president van de VS

Ben wel benieuwd wie er voor opblijft, wie er voor gaat zitten?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_215507050
Kansloze topickaap. Mijn titel was veel beter.
pi_215507093
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 12:00 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende: [..] Andersom al helemaal niet. Of kun jij wel je boodschappen afrekenen met genderidentiteit en een klimaatakkoord?
In feite wèl. Een veranderend klimaat zorgt voor voedselschaarste, en dat zorgt voor hogere prijzen, lagere welvaart, meer politieke instabiliteit op wereldniveau, etc. Verder is voor mij democratie niet een dictatuur van de meerderheid. Los van het feit dat een overheid meerdere zaken tegelijk kan aanpakken. Bijvoorbeeld koopkrachtverbetering gaat heus niet de ijskast in om ruimte te maken voor het verbeteren van de levenskwaliteit van een bepaalde minderheidsgroep.
pi_215507099
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 12:06 schreef Glazenmaker het volgende:
Kansloze topickaap. Mijn titel was veel beter.
Ja, maar deze polariseert beter ^O^
pi_215507159
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 12:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
In feite wèl. Een veranderend klimaat zorgt voor voedselschaarste, en dat zorgt voor hogere prijzen, lagere welvaart, meer politieke instabiliteit op wereldniveau, etc. Verder is voor mij democratie niet een dictatuur van de meerderheid. Los van het feit dat een overheid meerdere zaken tegelijk kan aanpakken. Bijvoorbeeld koopkrachtverbetering gaat heus niet de ijskast in om ruimte te maken voor het verbeteren van de levenskwaliteit van een bepaalde minderheidsgroep.
Onze welvaart is gebaseerd op goedkoper energie. De impact van klimaatverandering is becijferd op 3% in 2100.
pi_215507174
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 12:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
In feite wèl.
Leuk.
Maar ik heb nu honger.
Niet over 1 week, 1 maand, 1 jaar of over 10 jaar.

quote:
Een veranderend klimaat zorgt voor voedselschaarste, en dat zorgt voor hogere prijzen, lagere welvaart, meer politieke instabiliteit op wereldniveau, etc. Verder is voor mij democratie niet een dictatuur van de meerderheid. Los van het feit dat een overheid meerdere zaken tegelijk kan aanpakken. Bijvoorbeeld koopkrachtverbetering gaat heus niet de ijskast in om ruimte te maken voor het verbeteren van de levenskwaliteit van een bepaalde minderheidsgroep.
Als die minderheidsgroep (wat dus in Amerika geen minderheid is) niet gehoord wordt door de ene partij moet men niet raar op kijken dat ze op de andere partij stemt die wel luistert? Dat is toch geen rocket science ofzo?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_215507180
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 12:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Onze welvaart is gebaseerd op goedkoper energie. De impact van klimaatverandering is becijferd op 3% in 2100.
Is voor jou duidelijk wanneer het klimaatbeleid stopt?
pi_215507190
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:42 schreef Viesdik het volgende:
Deze tweet van Elon zet je aan het denken.. Dat de staten waarbij een id niet nodig is om te stemmen, Trump ook niet de grootste is.
c.q. dat geen enkele staat naar trump is gegaan waar stemmen met id niet nodig is.

[ x ]

[ x ]
Er is maar 1 reden om tegen voter id te zijn en dat is als je wil frauderen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_215507216
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 12:22 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Leuk.
Maar ik heb nu honger.
Dan doe je iets fout.

quote:
Niet over 1 week, 1 maand, 1 jaar of over 10 jaar.
[..]
Oh, jawel.
Als je niet vooruit kijkt kun je het in de toekomst slechter hebben dan nu.

quote:
Als die minderheidsgroep (wat dus in Amerika geen minderheid is) niet gehoord wordt door de ene partij moet men niet raar opkijken dat ze op de andere partij stemt. Dat is toch geen rocket science ofzo?
Die groep wordt door beiden niet gehoord.

Laten we de groep nemen die honger heeft:
Trump gaat dat oplossen door de allerrijksten minder belasting te laten betalen.
Harris gaat dat oplossen door de lage en middeninkomens niet zwaarder te belasten, en het MKB beter te steunen, zodat die beter opgewassen zijn tegen de megacorporaties.

Op wie stemmen ze?

Trump.
pi_215507222
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 12:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
zolang er maar geen id op het stembiljet staat ;)
pi_215507234
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 12:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Het blijft lachen dat zelfs bij een verkiezingsoverwinning er nog steeds zuur wordt gereageerd.

Had Trump verloren, dan was er wellicht een halve burgeroorlog uitgebroken.
Want het kan absoluut niet zo zijn dat er mensen echt op een andere kandidaat hebben gestemd.
  donderdag 7 november 2024 @ 12:31:11 #12
307622 Perox
(niet de echte)
pi_215507235
In mijn ogen zijn de democraten zelf de veroorzaker van hun eigen grootste probleem. Als je tegen deze clown niet winnen kan, dan is er natuurlijk wel iets mis met die clown, maar dan moet je toch vooral zelf in de spiegel kijken.
pi_215507252
quote:

[..]
In mijn optiek is stemmen het meest betrouwbaar als elk stembiljet een unieke code heeft die er 2 keer opstaat.. 1 om zelf mee naar huis te nemen en 1 voor in de stembus. Die code is niet gekoppeld aan je ID, maar is later wel te raadplegen op internet. Zo kan je zien of je stem goed is doorgekomen.
Maar is ook voor andere mensen raadpleegbaar op internet..
pi_215507267
quote:

[..]
Want die is niet te vervalsen zekers.
pi_215507299
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 12:31 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het blijft lachen dat zelfs bij een verkiezingsoverwinning er nog steeds zuur wordt gereageerd.

Had Trump verloren, dan was er wellicht een halve burgeroorlog uitgebroken.
Want het kan absoluut niet zo zijn dat er mensen echt op een andere kandidaat hebben gestemd.
Volgens mij staat dat los van wat ik zeg.

Er is geen enkel zinnig argument te geven om tegen voter id te zijn, behalve als je wil frauderen. En dat is ongeacht wie er gewonnen heeft. Het is gewoon niet uit te leggen.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_215507303
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 12:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
Want die is niet te vervalsen zekers.
Waarom hebben we dan nog paspoorten?
pi_215507310
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 12:33 schreef Viesdik het volgende:

[..]
In mijn optiek is stemmen het meest betrouwbaar als elk stembiljet een unieke code heeft die er 2 keer opstaat.. 1 om zelf mee naar huis te nemen en 1 voor in de stembus. Die code is niet gekoppeld aan je ID, maar is later wel te raadplegen op internet. Zo kan je zien of je stem goed is doorgekomen.
Maar is ook voor andere mensen raadpleegbaar op internet..
Maar dan wel nadat je je id hebt laten zien en er geregistreerd staat dat je gestemd hebt. Want anders ga je gewoon 10 stembureaus af om een stembiljet op te halen. Heb je 10 unieke codes maar is het nog steeds fraude.
pi_215507346
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 12:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Maar dan wel nadat je je id hebt laten zien en er geregistreerd staat dat je gestemd hebt. Want anders ga je gewoon 10 stembureaus af om een stembiljet op te halen. Heb je 10 unieke codes maar is het nog steeds fraude.
uiteraard
pi_215507358
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, en het huidige kabinet heeft NSC, daar kan ook lekker naar gewezen worden, zoals je nu wijst naar D66...

Er zijn inderdaad genoeg mensen die daar in trappen.

Maar op een gegeven moment is men daar ook klaar mee.
En wat gaan die wilders stemmers dan doen? Naar d66? Gl/pvda?

Keep hoping man. Keep hoping.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215507403
Is wel zo:

twitter
  donderdag 7 november 2024 @ 12:54:17 #21
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215507407
quote:
14s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nepfilmpjes?

Het betreft gewoon dingen die mensen zelf posten op de socials.
Dit is er dus mis met de mensen van tegenwoordig. Hoe kan je in hemelsnaam niet zien dat dit nep is?
  donderdag 7 november 2024 @ 12:54:40 #22
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215507413
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 12:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Is wel zo:

[ x ]
Goed dat je dit nog even post; gezien dit nog niet gepost was.
pi_215507425
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 12:54 schreef xzaz het volgende:

[..]
Goed dat je dit nog even post; gezien dit nog niet gepost was.
Dat doe ik graag maar ik waardeer je dankwoord enorm.
pi_215507509
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 12:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Is wel zo:

[ x ]
Bubbels en klankkasten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215507520
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 12:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Waarom hebben we dan nog paspoorten?
Niet om een waterdicht kiesstelsel te hebben.
pi_215507552
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 13:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Bubbels en klankkasten.
Veel mensen willen hun bubbel ook helemaal niet uit.

Verbaasd zijn over de uitslag is dan ook een keuze.
pi_215507559
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 13:06 schreef Wantie het volgende:

[..]
Niet om een waterdicht kiesstelsel te hebben.
Dus maar geen voter id want in theorie kan een paspoort vervalst worden?

Dat is een logica die ik echt niet bevat.
pi_215507589
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 12:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Volgens mij staat dat los van wat ik zeg.

Er is geen enkel zinnig argument te geven om tegen voter id te zijn, behalve als je wil frauderen. En dat is ongeacht wie er gewonnen heeft. Het is gewoon niet uit te leggen.
Jij vindt dat er geen zinnnig argument voor is.

Dat is wil niet zeggen dat fraude het enige argument is.

Heb je wel onderzocht wat de reden is dat in sommige staten een id kaart niet nodig is?

En hoezo gaan alleen democraten frauderen als ze de mogelijkheid hebben.

Zelf ben ik voor een id plicht bij het stemmen, en aangezien we in Nederland sowieso al een toonplicht hebben, werpt dat geen extra drempel op om te stemmen.

Dat dit wèl een drempel opwerpt in de VS wijst er bij mij eerder op dat het systeem niet werkt
Ik snap ook niet waarom anno 2024 mensen zich moeten registreren om te stemmen..
Het is toch al op voorhand bekend wie stemgerechtigd is.
Waarom allerlei drempels inbouwen in het kiessysteem.

Maar dat een staat er voor kiest om geen id plicht te hanteren, zodat de Democraten gemakkelijker kunnen frauderen: dat slaat nergens op.
pi_215507628
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 13:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dus maar geen voter id want in theorie kan een paspoort vervalst worden?

Dat is een logica die ik echt niet bevat.
Gewoon het kiesstelsel zodanig inrichten dat de drempel om te stemmen zo laag mogelijk is, en tegelijkertijd ervoor zorgen dat fraude geen invloed kan hebben op de uitslag.

Geen id plicht kan de drempel om te stemmen verlagen, waardoor er meer stemmen komen.
Dat kan fraude in de hand werken.
Maar stellen dat er geen id plicht is om fraude mogelijk te maken is te kort door de bocht.

En wat ik al aangaf: ik ben voor een id plicht. Als dat een drempel opwerpt, dan moet de drempel om een id kaart te hebben weggenomen worden.
pi_215507662
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 13:13 schreef Wantie het volgende:

[..]

Heb je wel onderzocht wat de reden is dat in sommige staten een id kaart niet nodig is?

Zelf ben ik voor een id plicht bij het stemmen, en aangezien we in Nederland sowieso al een toonplicht hebben, werpt dat geen extra drempel op om te stemmen.

Dat dit wèl een drempel opwerpt in de VS wijst er bij mij eerder op dat het systeem niet werkt
Ik snap ook niet waarom anno 2024 mensen zich moeten registreren om te stemmen..

Maar dat een staat er voor kiest om geen id plicht te hanteren, zodat de Democraten gemakkelijker kunnen frauderen: dat slaat nergens op.
Zo veel tekst, maar wat je vergeet was dat de democraten diegene waren voor een covid-19 vaccination passport.

Je kon niets zonder je groene vinkje te laten zien. Wat is het verschil dan met stemmen? Het is wederom iets racistisch vanuit de democraten om "aannames" te doen dat de zwarte community te "dom" is om een ID aan te vragen of te weinig geld kan verdienen om er 1 aan te schaffen.

Waarom hebben de democraten in de afgelopen jaar zich niet sterk gemaakt dat iedereen een ID krijgt? waarom krijgen illegalen wel bij de DNC een rijbewijs inclusief mogelijkheid om te stemmen?

De enige reden dat de democraten niet ID met stemmen willen is frauderen, wist je dat ELKE staat die Kamala heeft gewonnen geen voter-ID heeft. Is dat nu toeval of niet?

Of zijn er toch democraten die voor hen hele familie stemmen bij deze staten.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_215507667
quote:
Is wel zo:

[ x ]
Die massale verbazing heb ik gemist. Wat ik wel zie is Elon inspelen op het permanente slachtofferschap van een grote rechtse groep.
pi_215507676
quote:
14s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, dat staat er niet.

Een dergelijke omgeving zorgt voor structuur en stabiele mensen
De voorstelling van het kleine huisje op de prairie laat alle waanzin gemakshalve weg.

quote:
die verantwoordelijk nemen en niet verwachten dat de staat al hun problemen oplost. En dat wil natuurlijk niet zeggen dat er geen social vangnet zou moeten zijn, integendeel.
Er wordt teveel in algemeenheden gesproken en gedaan of het vangnet in de VS goed is, terwijl ze in ieder lijstje beroerd scoren.

Ik heb je dikgedrukte even eruitgehaald.

Zou jij er geld op willen inzetten dat Trump ‘überhaupt’ nog een sociaal vangnet wil behouden? En hoe dan? Bestaanszekerheid is niet eens een thema.
pi_215507704
Bekijk deze YouTube-video

NY governor slammed for saying black children don't know what computers are

Dit is ook zo'n arrogante dingetje wat democraten hebben met minderheden, maar ondanks dat verwachten ze deze minderheden te kopen met Celebrity's zoals J-Lo, Eminem, Beyonce.

Wederom een minachting van de minderheden. "Oh we lokken ze met paar rappers en hollywood sterren en die dommen stemmen wel op ons"

"Zwarten zijn te dom om een ID aan te vragen"
"Zwarte jeugd weten niet eens wat een computer is"

En ga zo maar door, het ligt altijd aan de ander.
pi_215507708
quote:
10s.gif Op donderdag 7 november 2024 13:22 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Zo veel tekst, maar wat je vergeet was dat de democraten diegene waren voor een covid-19 vaccination passport.

Je kon niets zonder je groene vinkje te laten zien. Wat is het verschil dan met stemmen? Het is wederom iets racistisch vanuit de democraten om "aannames" te doen dat de zwarte community te "dom" is om een ID aan te vragen of te weinig geld kan verdienen om er 1 aan te schaffen.

Waarom hebben de democraten in de afgelopen jaar zich niet sterk gemaakt dat iedereen een ID krijgt? waarom krijgen illegalen wel bij de DNC een rijbewijs inclusief mogelijkheid om te stemmen?

De enige reden dat de democraten niet ID met stemmen willen is frauderen, wist je dat ELKE staat die Kamala heeft gewonnen geen voter-ID heeft. Is dat nu toeval of niet?

Of zijn er toch democraten die voor hen hele familie stemmen bij deze staten.
Grappig dat je Covid erbij sleept.

Anyway, eigenlijk geef je zelf nu een ander argument om geen id plicht te hanteren.

En ik heb al gezegd dat dat dan aangepakt moeten worden bij het verlagen van de drempel om een id kaart te bezitten.

En de Democraten zijn inderdaad dom geweest dat ze dat niet mogelijk hebben gemaakt, als inderdaad de categorie stemmers zonder id kaart het verschil maakt tussen wel of niet winnen.
pi_215507722
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 13:26 schreef epicbeardman het volgende:

NY governor slammed for saying black children don't know what computers are

Dit is ook zo'n arrogante dingetje wat democraten hebben met minderheden, maar ondanks dat verwachten ze deze minderheden te kopen met Celebrity's zoals J-Lo, Eminem, Beyonce.

Wederom een minachting van de minderheden. "Oh we lokken ze met paar rappers en hollywood sterren en die dommen stemmen wel op ons"

"Zwarten zijn te dom om een ID aan te vragen"
"Zwarte jeugd weten niet eens wat een computer is"

En ga zo maar door, het ligt altijd aan de ander.
Kiek, daar kom je weer met een ander argument tegen id plicht.
pi_215507741
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 13:28 schreef Wantie het volgende:

[..]
Kiek, daar kom je weer met een ander argument tegen id plicht.
Nee. Het is extreem racistisch om zo te denken zoals de democraten doen.
Zwarte mensen hebben ook gewoon banen, inkomen, willen auto's/drank kopen met ID, clubs en casino's in. En een bankrekening openen met een ID.
Zwarte jeugd weet wat computers zijn.

Dat je dit standpunt van de democraten uberhaupt nog verdedigt.
pi_215507761
Grootste fout Harris. Mensen zijn ontevreden over de inflatie, huizenprijzen, brandstof en werken zich 2 banen in de rondte en willen verandering:

Mw Harris wat zou U anders hebben gedaan als u Biden was?
“Euh helemaal niks”
Vakman pur sang
pi_215507864
quote:
13s.gif Op donderdag 7 november 2024 13:31 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Zwarte mensen hebben ook gewoon banen, inkomen, willen auto's/drank kopen met ID, clubs en casino's in. En een bankrekening openen met een ID.

Oh, jij bent degene die het verdedigt.
Je komt met het argument op de proppen waarom bepaalde staten geen id plicht hebben..

Wat je verder vindt van dat argument is helemaal aan jou.
pi_215507900
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 13:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
dat klopt. Overtuig jij mij van tegendeel
quote:
ja, ik denk van wel omdat de andere argumenten niet zinnig zijn.
quote:
ja
quote:
dat heb ik nergens gezegd
quote:

En dat is dus een onzinargument. Want er zijn heel veel zaken waar wel een id voor benodigd is, zelfs voor eerste levensbehoeften.

Voor voedselbonnen, het openen van een bankrekening, het accepteren van een baan, je inschrijven als werkloze, alcohol kopen, een uitkering aanvragen, een huisdier kopen. Etc.

Een id vragen is geen enkele belemmering en het is dan ook gewoon een onzinargument van mensen die de mogelijkheid tot frauderen willen behouden.

pi_215507903
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 13:33 schreef Lospedrosa het volgende:
Grootste fout Harris. Mensen zijn ontevreden over de inflatie, huizenprijzen, brandstof en werken zich 2 banen in de rondte en willen verandering:

Mw Harris wat zou U anders hebben gedaan als u Biden was?
“Euh helemaal niks”
Grootste fout was Biden.
Die hadden ze nooit als kandidaat moeten positioneren.
Toen die wegviel hadden de Democraten geen ruimte meer om met een alternatief te komen en die voor te bereiden.
pi_215507922
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 13:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
dat klopt. Overtuig jij mij van tegendeel
[..]
ja, ik denk van wel omdat de andere argumenten niet zinnig zijn.
[..]
ja
[..]
dat heb ik nergens gezegd
[..]
En dat is dus een onzinargument. Want er zijn heel veel zaken waar wel een id voor benodigd is, zelfs voor eerste levensbehoeften.

Voor voedselbonnen, het openen van een bankrekening, het accepteren van een baan, je inschrijven als werkloze, alcohol kopen, een uitkering aanvragen, een huisdier kopen. Etc.

Een id vragen is geen enkele belemmering en het is dan ook gewoon een onzinargument van mensen die de mogelijkheid tot frauderen willen behouden.
Epicbeardman is mij voor.
Dus daar laat ik het verder bij.

En wat ik al aangaf: ik ben zelf een voorstander van een id plicht.
Dus daarover hoeven we niet in discussie.
pi_215507928
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 13:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Grootste fout was Biden.
Die hadden ze nooit als kandidaat moeten positioneren.
Toen die wegviel hadden de Democraten geen ruimte meer om met een alternatief te komen en die voor te bereiden.
Een goede Harris had met voorsprong kunnen winnen.
Alleen al een vent met een beetje positieve binnenlandse economische ideeën had makkelijk kunnen winnen.
Vakman pur sang
pi_215507931
quote:
13s.gif Op donderdag 7 november 2024 13:31 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Hier mooi filmpje, het is inderdaad links racisme
pi_215507937
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 13:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Een goede Harris had met voorsprong kunnen winnen.
Yup, maar die kans heeft Biden ontnomen.
pi_215507968
Moet mezelf wel een schouderklopje geven.
Je kunt het terugzoeken in NWS.

Bij de winst van Biden, ontstond er nogal Jubelgedrag 4 jaren geleden.

Ik zei toen dat Biden een slechte president zou zijn en Amerika er slechter aan toe zou zijn na zijn termijn. En kijk eens, veel onstabieler is de wereld niet geweest. Niet helemaal te wijten aan Biden maar een seniele president van een wereldmacht is wel gevaarlijk.
Vakman pur sang
pi_215508061
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 13:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
Een goede kandidaat zou zo moeten kunnen inspringen zodra Biden wegviel. Harris is op geen enkele manier een goede kandidaat geweest. Geen visie, komt niet uit haar woorden, accentjes opzetten bij speeches. 4 jaar lang is ze VP geweest, dan moet je op elk moment kunnen instappen.
Het ligt aan de instanties zelf
pi_215508095
Denk dat als ze Tim Walz presidentskandidaat hadden gemaakt dat ze dan wel gewonnen hadden
pi_215508097
quote:

[..]
Ze was een anonieme VP en is naar voren geschoven om het op te nemen tegen de meest luidruchtige man van het land. Toen dat gebeurde dacht ik al dat het kansloos ging worden. Ik heb met een schuin oog gekeken naar deze verkiezingen en het enige wat ik van de democraten heb gezien waren varianten op wij zijn geen Trump. Mooi hoor, maar wat ben je dan? Verder zie ik ook maar heel weinig verschil tussen democraten en wat republikeinen voor Trump deden. Alles goedkeuren wat Israel doet? Check. Bombarderen in heel veel landen? Check. Sociaal vangnet? Neuh. Senatoren die zich niet extreem verrijken met voorkennis? Neuh. Wel nog wat lipservice aan vrouwen, zwarte mensen en de LGBTQ gemeenschap, maar dan vaak wel met een trap tegen de blanke man en soms ook vrouw erbij. Alsof het onmogelijk is om wat voor zwarte jongeren te doen zonder iedereen een racist te noemen. He waarom zijn die mannen opeens zo massaal voor Trump? Wat gek.

Ik vind Trump een gevaarlijke gek. Zijn gedrag de afgelopen 4 jaar zou hem moeten diskwalificeren voor iedereen. Hij zou in een gevangenis moeten zitten. Maar dat is allemaal niet gebeurd en dan kom je als democraten aanzetten met deze natte krant en een leeg verhaal. Levensgevaarlijk.
pi_215508100
quote:

[..]
Het was Harris die tot het eind volhield dat er niks mis was met Biden en dat hij op het scherpst van de snede opereerde terwijl hij zichtbaar seniel was. Dus ze heeft haar eigen geloofwaardigheid door het putje gespoeld.
pi_215508109
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 13:51 schreef Lospedrosa het volgende:
Moet mezelf wel een schouderklopje geven.
Je kunt het terugzoeken in NWS.

Bij de winst van Biden, ontstond er nogal Jubelgedrag 4 jaren geleden.

Ik zei toen dat Biden een slechte president zou zijn en Amerika er slechter aan toe zou zijn na zijn termijn. En kijk eens, veel onstabieler is de wereld niet geweest. Niet helemaal te wijten aan Biden maar een seniele president van een wereldmacht is wel gevaarlijk.
Trump van 4 jaar geleden was anders ook een stuk helderder en energieker dan nu. Over 4 jaar hebben we dezelfde seniele grapjes over hem als hij het haalt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')