Gaat het?quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:14 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Nee dat is wat er mist bij de democraten. De wil om iets te doen aan het illegalen probleem. Want ja zo is het nou eenmaal en als je er een probleem mee hebt ben je een nazi !
Geen revolutie beginnen. Maar wel zichzelf verweren tegen wat er op ze af komt.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:17 schreef Sjemmert het volgende:
En wat een fantasieën hier lol. De illegalen gaan wel even de wapens oppakken een revolutie beginnen, jahoor tuurlijk.
Onder Trump waren dus de beste cijfers in 20 jaar. En zodra Biden het overnam liep het weer op.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het aantal illegalen is ook onder Bush (ook onder z'n vader en later Clinton) gestegen en begon in z'n 2e termijn te dalen.
Onder Obama zette die daling verder door. Onder Trump en Biden is het wel weer wat gestegen, met nog een dipje rond de corona epidemie.
Ik kan het nu niet echt koppelen aan Republikeinen of Democraten.
Maar dat zal wel fijn klinken.
[ afbeelding ]
Biden werd president in januari 2021, dat jaar noteerde de VS onder zijn bewind een historisch laag migratienummer.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:23 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Onder Trump waren dus de beste cijfers in 20 jaar. En zodra Biden het overnam liep het weer op.
Het liep onder Obama al terug, onder Trump is het sinds eind 2019 juist weer opgelopen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:23 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Onder Trump waren dus de beste cijfers in 20 jaar. En zodra Biden het overnam liep het weer op.
Misschien in het topic over Afghanistan, Pino, dit topic gaat over Amerika. En de domste comments zijn 'maar ik heb je niet gehoord over (vul hier een conflict in dat er geen snars mee te maken heeft)'. Ik heb jou ook niet gehoord over alle problemen in elk land vd wereld.quote:Op vrijdag 8 november 2024 11:29 schreef HowardRoark het volgende:
Illegale migranten uit het land zetten is natuurlijk een fantastisch voornemen. Daar zouden de Europese overheden een voorbeeld aan kunnen nemen.
[..]
Wat lijkt jou dan een gepaste oplossing voor het probleem met de vele illegale migranten in de VS?
Ten tweede kun je gewoon op een normale manier verwijzen naar christenen en het christelijke geloof. Er hoeft immers maar één negatieve opmerking te worden geplaatst over jouw geliefde religie de Islam en dan klaag je meteen steen en been. Dan is het wel zo consequent om ook zonder verbasteringen over andere religiën te praten.
[..]
Dat is dan wel opmerkelijke te noemen, want toen er bijvoorbeeld meer dan een miljoen Afghanen uit Pakistan werden gezet, was daar amper enige ophef over in het Westen, laat staan op FOK! onder de usual suspects. Waar zit hier dan het verschil?
Nou nee, ik vind dit een erg relevant pun en ik zal ook uitleggen waarom. Als mensen dit 'deportatieplan' zo verschrikkelijk vinden, dan zou je andere soortgelijke situaties toch ook moeten afkeuren? We zien alleen dat dit maar zelden gebeurd.quote:Op vrijdag 8 november 2024 23:24 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Misschien in het topic over Afghanistan, Pino, dit topic gaat over Amerika. En de domste comments zijn 'maar ik heb je niet gehoord over (vul hier een conflict in dat er geen snars mee te maken heeft)'. Ik heb jou ook niet gehoord over alle problemen in elk land vd wereld.
Mwah, lang niet iedereen van deze groep werkt, zo betreft het ook een aanzienlijk aantal kinderen en mensen die werkeloos zijn of in de 'informele economie' actief zijn. Dat zal dus niet zo snel worden gevoeld.quote:Op zaterdag 9 november 2024 11:13 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Om eerlijk te zijn hoop ik dat Trump dit snel zal proberen te implementeren, het liefst samen met de tarieven. Lullig voor de bevolking, maar wie niet horen wil moet maar voelen.
(voor de mensen die denken dat het niet zal opvallen en dat men het niet zal merken: Het is ongeveer 4-5% van de bevolking. In Nederland zou het neerkomen op zo'n 800.000 mensen).
Als je niet werkt in de VS kun je het vergeten. En bij de 'informele economie' gaat het ook om werk dat gedaan moet worden maar waar men weinig geld voor overheeft. Haal de mensen die dat werk doen weg, en je zult hun vervangers wel fatsoenlijk moeten betalen. En dan stijgt de inflatie.quote:Op zaterdag 9 november 2024 11:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mwah, lang niet iedereen van deze groep werkt, zo betreft het ook een aanzienlijk aantal kinderen en mensen die werkeloos zijn of in de 'informele economie' actief zijn. Dat zal dus niet zo snel worden gevoeld.
Fraai hoe je nu 'illegale' tussen haakjes zet. De volgende stap is dus legale migranten deporteren (heel erg libertair!) en het eindigt met een final solution.quote:Op zaterdag 9 november 2024 11:21 schreef HowardRoark het volgende:
Nou, ik ben het daar niet mee eens. Ik vind het uitstekend als ook het Westen eens flink wat (illegale) migranten zonder pardon Westerse landen uit zou trappen. En als je daar wél een probleem mee hebt, dan ben je simpelweg heel erg hypocriet als je wegkijkt als er elders ter wereld hetzelfde of zelfs ergere dingen gebeuren (bijvoorbeeld dus Pakistan of Nagorno-Karabach).
Dus als je hier legaal 10 of 20 jaar woont, getrouwd bent en 3 kinderen hebt kan je er "zonder pardon" uitgezet worden?quote:Op zaterdag 9 november 2024 11:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vind het uitstekend als ook het Westen eens flink wat (illegale) migranten zonder pardon Westerse landen uit zou trappen.
Het probleem is dat deze illegalen door de bedrijven misbruikt worden. Genoeg Amerikanen die het werk willen doen.quote:Op donderdag 7 november 2024 13:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Probleem is vooral dat illegalen sterk zijn verweven in de Amerikaanse economie. Miljoenen illegalen hebben werk - veelal werk dat autochtone Amerikanen niet willen doen - en geven hun zuurverdiende centen uit in de VS, bij lokale ondernemers.
Als Trump daadwerkelijk 10+ miljoen mensen onttrekt uit de economie, dan heeft dat logischerwijs ingrijpende gevolgen. Miljoenen werknemers én consumenten verdwijnen in een klap, dat heeft een significante economische impact.
Mij zal verder een rotzorg zijn wat ze met die mensen doen, ik woon immers niet aan de VS. Maar het pakt dus niet per se gunstig uit.
Er is wel uitbuiting en misbruik gaande. Premies worden daarnaast vaak niet afgedragen, werknemers onverzekerd, etc.quote:Op zaterdag 9 november 2024 12:13 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Het probleem is dat deze illegalen door de bedrijven misbruikt worden.
Niet voor die lonen. Dat kan ook niet.quote:Genoeg Amerikanen die het werk willen doen.
Ja, voor meer geld. De werkloosheid is idioot laag dus ze hebben wat te eisen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 12:13 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Het probleem is dat deze illegalen door de bedrijven misbruikt worden. Genoeg Amerikanen die het werk willen doen.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 9 november 2024 12:26 schreef GarlandBriggs het volgende:
Vandaag in de Volkskrant een aantal "nieuwe" Trumpstemmers aan het woord:
1.) Zwarte Amerikaan die uit economische redenen heeft gestemd. Hij wil minder hard hoeven werken.
2.) oudere witte werkneemster die denkt dat Trump goed is voor de werkende man en aangeeft dat ze verwacht dat Trump er voor hen is en beleid doorvoert die goed is voor de arbeiders. De dictator opmerking was een grap van Trump.
3.) vrachtwagenchauffeur die full Maga is. Dus tegenstanders vervolgen en hopen dat hij ook een derde en vierde termijn krijgt.
4.) een buschauffeur die economisch gestemd heeft. Hij het horen van de onderdrukkende uitspraken van Trump waarmee de journalist hem confronteerde, schrok de man en gaf aan "deze dingen nog nooit gehoord te hebben".
Deze mensen (op de Magafanaat na) hebben geen idee wat ze te wachten staat
Ze denken zo anders dan Europeanen...m.i. schieten ze, met name tekort in interesse en visie. Voor mij is het zo ontzettend onlogisch
Ik denk dat er meerdere redenen kunnen zijn om migranten te deporteren, illegaliteit is er één, maar denk ook aan criminelen met een dubbel paspoort. Volgens mij heeft Trump het daar ook over gehad en vandaar dat ik dit tussen haakjes had gezet.quote:Op zaterdag 9 november 2024 12:03 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Fraai hoe je nu 'illegale' tussen haakjes zet. De volgende stap is dus legale migranten deporteren (heel erg libertair!) en het eindigt met een final solution.
Waar we ons moeten spiegelen aan Derde Wereldlanden, dat is de standaard om naar te handelen, en wie dat niet doet is hypocriet ofzo. Wat een smerige lulkoek.
Er wordt natuurlijk helemaal niet weggekeken van Karabach. Amnesty en al die andere verderfelijke linkse organisaties zijn hier gewoon mee bezig (vervelend voor de uitbuiters). Het is eerder zo dat het Nederlandse nieuws heel navelstaarderig en in zichzelf gekeerd is geworden. Daardoor lijkt het alsof het buitenland voor 'links' alleen uit de VS en Israël bestaat.
Alleen maar om jezelf superieur te wanen stel je de meest absurde en destructieve onzin voor.
Het leven van deze mensen zijn aanzienlijk beter gaan worden, dus zij hebben natuurlijk een uitstekende keus gemaakt.quote:Op zaterdag 9 november 2024 12:26 schreef GarlandBriggs het volgende:
1.) Zwarte Amerikaan die uit economische redenen heeft gestemd. Hij wil minder hard hoeven werken.
2.) oudere witte werkneemster die denkt dat Trump goed is voor de werkende man en aangeeft dat ze verwacht dat Trump er voor hen is en beleid doorvoert die goed is voor de arbeiders. De dictator opmerking was een grap van Trump.
3.) vrachtwagenchauffeur die full Maga is. Dus tegenstanders vervolgen en hopen dat hij ook een derde en vierde termijn krijgt.
4.) een buschauffeur die economisch gestemd heeft. Hij het horen van de onderdrukkende uitspraken van Trump waarmee de journalist hem confronteerde, schrok de man en gaf aan "deze dingen nog nooit gehoord te hebben".
Ze denken zo anders dan Europeanen...m.i. schieten ze, met name tekort in interesse en visie. Voor mij is het zo ontzettend onlogisch
Ja? Want die mensen zijn namelijk illegaal.quote:Op zaterdag 9 november 2024 12:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dus als je hier legaal 10 of 20 jaar woont, getrouwd bent en 3 kinderen hebt kan je er "zonder pardon" uitgezet worden?
Of maak je daar onderscheid in.
2e generatie? 3e generatie? 4e generatie? Waar houdt het op? Getrouwd met een Nederlander ook? Kinderen van die Nederlander ook? Of alleen de partner?
Waar trek jij de grens?
Kan je lezen? Ik zei "als je legaal hier 10 of 20 jaar woont".quote:Op zaterdag 9 november 2024 13:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Ja? Want die mensen zijn namelijk illegaal.
We gaan ook niet zeggen dat als blijkt dat iemand vijf jaar geleden een auto heeft gestolen, dat het nu wel prima is en er geen gevolgen meer zullen zijn. Misschien dat er na een jaar of tien bij illegale migratie kan worden gekeken hoe iemand het doet in de samenleving en bij uitzonderlijke gevallen gratie kan worden verleend.
quote:Op zaterdag 9 november 2024 11:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vind het uitstekend als ook het Westen eens flink wat (illegale) migranten zonder pardon Westerse landen uit zou trappen.
Als mensen hier legaal zijn is er uiteraard geen reden voor om zulke mensen het land uit te zetten. Maar in gevallen van criminaliteit zou dit natuurlijk alsnog voor worden gekozen. Dit is trouwens ook gebeurd met bijvoorbeeld Jihadisten, daar is ook het paspoort afgenomen ongeacht de tijd die zij hier al waren.quote:Op zaterdag 9 november 2024 14:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Kan je lezen? Ik zei "als je legaal hier 10 of 20 jaar woont".
Ik heb het over legale migranten.
Je hebt zelf illegaal tussen haakjes gezet, dus blijkbaar wil je ook legale migranten eruit gezet hebben.
Het citaat:
[..]
Puerto Rico?quote:Op zaterdag 9 november 2024 15:21 schreef Hexagon het volgende:
Waar willen ze die illegalen dan heen brengen? Ik denk niet dat Mexico daar nou heel erg op zit te wachten bijvoorbeeld.
En strikt genomen is het dan ook geen deportatiequote:Op zaterdag 9 november 2024 15:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is wel een goeie ja. Puerto Rico is geen VS maar toch ook weer wel.
Zie je niet in hoe volstrekt immoreel dat is? Alsof Puerto Rico staat te juichen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 15:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En strikt genomen is het dan ook geen deportatie
De VS heeft meer van dit soort eilanden maar Puerto Rico is redelijk groot, anderhalf keer Noord Brabant.
Sarcasme en autisten, blijft lastigquote:Op zaterdag 9 november 2024 16:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zie je niet in hoe volstrekt immoreel dat is? Alsof Puerto Rico staat te juichen.
Donald staat nog in de meniequote:Op zaterdag 9 november 2024 16:46 schreef Hexagon het volgende:
Moraal is nou niet iets dat bij Donald helemaal uit de verf is gekomen.
Dat weet ik niet hoor. Het Europese informatielandschap is vrij Amerikaans geworden. Het is niet meer 1985.quote:Op zaterdag 9 november 2024 12:26 schreef GarlandBriggs het volgende:
Waarom deporteren we intolerante haatzaaiers zoals jou niet gewoon?quote:Op zaterdag 9 november 2024 16:52 schreef Lemmeb het volgende:
Zo'n deportatieplan als dit hebben we in Europa ook nodig.
Alle islamofascisten naar de Centraal Afrikaanse Republiek!
Neehoor, we deporteren alleen islamofascisten. Zodra dat afgerond is, zal de rust in Nederland wel grotendeels wedergekeerd zijn.quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waarom deporteren we intolerante haatzaaiers zoals jou niet gewoon?
Gewoon, puur omdat een de ene groep de andere niet mag trek je hun hele hebben en houden onder hun vandaan.
Wie zijn de volgende? De lhbti-ers zeker?
Miljardairs steken wereldwijd maar liefst 5 miljard in homohaat propaganda. Alle ongewenste elementen verwijderen uit het land.
Het is vooral een weergave van de kleingeestigheid van veel kiezers die men onderschat heeft. Blijkbaar is de prijs van een pak melk de reden om niet op de zittende macht maar op een charlatan te stemmen en hem zijn misdaden te vergeven.quote:Op zaterdag 9 november 2024 16:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat weet ik niet hoor. Het Europese informatielandschap is vrij Amerikaans geworden. Het is niet meer 1985.
Jouw lijstje heeft veel weg van wat de gemiddelde Wilders stemmer allemaal op lepelt, of AfD stemmer.
Waarom dan illegale tussen haakjes?quote:Op zaterdag 9 november 2024 15:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als mensen hier legaal zijn is er uiteraard geen reden voor om zulke mensen het land uit te zetten. Maar in gevallen van criminaliteit zou dit natuurlijk alsnog voor worden gekozen. Dit is trouwens ook gebeurd met bijvoorbeeld Jihadisten, daar is ook het paspoort afgenomen ongeacht de tijd die zij hier al waren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |