quote:WASHINGTON, Nov 6 (Reuters) - Donald Trump is expected to agencies across the U.S. government to help him deport record numbers of immigrants, building on efforts in his first term to tap all available resources and pressure so-called "sanctuary" jurisdictions to cooperate, according to six former Trump officials and allies.
Trump defeated Democrat Kamala Harris in a stunning political comeback, Edison Research projected, telling supporters America had given him an "unprecedented and powerful mandate."
Trump backers - including some who could enter his second administration - anticipate the Republican president-elect will call on everyone from the U.S. military to diplomats overseas to turn his campaign promise of mass deportations into a reality. The effort would include cooperation with Republican-led states and use federal funding as leverage against resistant jurisdictions.
Trump recaptured the White House vowing a vast immigration crackdown. The centerpiece of his reelection bid was a promise to deport record numbers of immigrants, an operation Trump’s running mate JD Vance estimated could remove 1 million people per year.[...]
Mexico bestaat economisch gezien bij de gratie van de VS dus die hebben niets te willen.quote:Op donderdag 7 november 2024 11:03 schreef Hexagon het volgende:
Gaat er vanaf hangen welke landen van herkomst daar op zitten de wachten. Hij heeft politiek misschien wel de vrije hand. Maar als Mexico ze bijvoorbeeld niet wil hebben dan gaat het een flink hoofdpijndossier worden.
Hoeft niet. Hij kan gewoon interneringskampen bouwen.quote:Op donderdag 7 november 2024 11:03 schreef Hexagon het volgende:
Gaat er vanaf hangen welke landen van herkomst daar op zitten de wachten. Hij heeft politiek misschien wel de vrije hand. Maar als Mexico ze bijvoorbeeld niet wil hebben dan gaat het een flink hoofdpijndossier worden.
Maar dan zijn ze nog steeds in de VS en heeft hij er kosten aan.quote:Op donderdag 7 november 2024 11:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoeft niet. Hij kan gewoon interneringskampen bouwen.
Zet je ze aan het werk.quote:Op donderdag 7 november 2024 11:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar dan zijn ze nog steeds in de VS en heeft hij er kosten aan.
Zeker op uitzendbasis bij bedrijven die nu ook al leven van illegalen.quote:
Er is vast wel een oplossing voor het illegalenvraagstuk.quote:Op donderdag 7 november 2024 11:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zeker op uitzendbasis bij bedrijven die nu ook al leven van illegalen.
Schiet wel op die deportaties.
Bedoel je de kolonisatie van Amerika door de Europeanen na 1492?quote:Op donderdag 7 november 2024 11:08 schreef Confetti het volgende:
Het wordt ook tijd om dit grote onrecht terug te draaien. Illegaliteit is niet oke. We moeten ze zien als inbrekers. Die gooi je er ook zo snel mogelijk uit.
Aangezien elke Trumpstemner dat wist en er zelf door geraakt zal worden boeit het me weinig.quote:Op donderdag 7 november 2024 11:52 schreef xpompompomx het volgende:
Dit zou een humanitaire catastrofe van epische proporties opleveren. Misschien wel enigszins vergelijkbaar met de volksverhuizing die ontstond na de opsplitsing van India India en Pakistan.
En de gristenen die op Trump hebben gestemd zullen in al hun gristelijkheid nog juichen voor de ellende ook.
Ik vraag me af hoeveel Trumpstemmers kennis hebben van de opsplitsing van India.quote:Op donderdag 7 november 2024 11:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Aangezien elke Trumpstemner dat wist en er zelf door geraakt zal worden boeit het me weinig.
Laat de luipaarden maar gezichten eten.
Gewoon ergens bij Atlantic City over de grens zetten ofzo?quote:Op donderdag 7 november 2024 11:03 schreef Hexagon het volgende:
Hij wil toch geen nieuwe oorlogen?quote:Op donderdag 7 november 2024 13:01 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Gewoon ergens bij Atlantic City over de grensp zetten ofzo?
Bij Atlantic City de grens over zetten = Bij Atlantic City de zee injagen.quote:Op donderdag 7 november 2024 13:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hij wil toch geen nieuwe oorlogen?
Probleem is vooral dat illegalen sterk zijn verweven in de Amerikaanse economie. Miljoenen illegalen hebben werk - veelal werk dat autochtone Amerikanen niet willen doen - en geven hun zuurverdiende centen uit in de VS, bij lokale ondernemers.quote:Op donderdag 7 november 2024 11:08 schreef Confetti het volgende:
Het wordt ook tijd om dit grote onrecht terug te draaien. Illegaliteit is niet oke. We moeten ze zien als inbrekers. Die gooi je er ook zo snel mogelijk uit.
Gelukkig voor de illegalen kun je in de VS makkelijk aan wapens komen, gaat wel een gezellige boel worden.quote:Op donderdag 7 november 2024 13:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Bij Atlantic City de grens over zetten = Bij Atlantic City de zee injagen.
Turkije heeft een dikke eeuw geleden wel eens een grote groep mensen de woestijn in gedreven, misschien dat ze daar eens kunnen vragen?quote:Op donderdag 7 november 2024 15:00 schreef Knipoogje het volgende:
Er komen hoe dan ook interneringskampen.
Ik ga er vanuit dat er een soort razzia's gaan komen en mensen zonder ID worden opgepakt en in die kampen worden gestopt. Daar moet worden bepaald of ze alsnog legaal zijn,
Als er geen razzia's worden gehouden, dan zullen er een hoop checkpoints op straten moeten komen en een heleboel stop&frisks op basis van huidskleur (met als enige verschil dat de meeste illegalen waarschijnlijk Zuidamerikaans zijn en die het meeste pineut zullen zijn en niet zozeer de Afro-Amerikanen). Razzia's in de vorm van anonieme tips zullen wel plaatsvinden gok ik dan. Werkgevers in branches waar veel immigrantenwerken gaan dit wel voelen als concurrenten elkaar gaan aangeven al is het maar om de ander een dagje in chaos te storten.
Veel latino's die Trump stemden zullen raar opkijken als ze zich ineens een paar weekjes in een chaotisch kamp bevinden met magere leefomstandigheden omdat ze per ongeluk hun ID in een andere jas hadden laten zitten.
Dit gaat miljarden kosten. Dat moet ook weer ergens vandaan komen.
Heeft iemand een andere variant om 15 miljoen mensen verspreid over een paar jaar te pakken en uit te zetten?
Meh. Ik denk eerder dat er allerlei wapengekke vigilantes zelf op zoek zullen gaan naar illegalen en dat daar van alles fout zal gaan.quote:Op donderdag 7 november 2024 15:14 schreef Hexagon het volgende:
Razzias gaan wel uitdagend worden in een land waar iedereen gewoon wapens kan kopen.
Denk dat de wapen afdeling van de WalMart vandaag goede zaken doet bij illegalen.
De schietpartijen bij Waco zullen er mild bij gaan zijn.
Lijkt me niet dat die illegalen gedwee gaan zitten wachten. Dus die zullen ook wel gaan shoppen nu.quote:Op donderdag 7 november 2024 15:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Meh. Ik denk eerder dat er allerlei wapengekke vigilantes zelf op zoek zullen gaan naar illegalen en dat daar van alles fout zal gaan.
Het zal wel los lopen. De economie is heilig, en Trump is heus niet zo dom als hij lijkt, dus waarschijnlijk zitten die illegalen er over 4 jaar nog, op een paar uitzinderingen voor de buhne na. Degenen die honden en katten eten bijvoorbeeldquote:Op donderdag 7 november 2024 13:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Probleem is vooral dat illegalen sterk zijn verweven in de Amerikaanse economie. Miljoenen illegalen hebben werk - veelal werk dat autochtone Amerikanen niet willen doen - en geven hun zuurverdiende centen uit in de VS, bij lokale ondernemers.
Als Trump daadwerkelijk 10+ miljoen mensen onttrekt uit de economie, dan heeft dat logischerwijs ingrijpende gevolgen. Miljoenen werknemers én consumenten verdwijnen in een klap, dat heeft een significante economische impact.
Mij zal verder een rotzorg zijn wat ze met die mensen doen, ik woon immers niet aan de VS. Maar het pakt dus niet per se gunstig uit.
Het zullen dan ook vooral populistische praatjes zijn.quote:Op donderdag 7 november 2024 13:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Probleem is vooral dat illegalen sterk zijn verweven in de Amerikaanse economie. Miljoenen illegalen hebben werk - veelal werk dat autochtone Amerikanen niet willen doen - en geven hun zuurverdiende centen uit in de VS, bij lokale ondernemers.
Als Trump daadwerkelijk 10+ miljoen mensen onttrekt uit de economie, dan heeft dat logischerwijs ingrijpende gevolgen. Miljoenen werknemers én consumenten verdwijnen in een klap, dat heeft een significante economische impact.
Mij zal verder een rotzorg zijn wat ze met die mensen doen, ik woon immers niet aan de VS. Maar het pakt dus niet per se gunstig uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |