abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Overall beste user 2022 donderdag 7 november 2024 @ 10:44:32 #1
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_215506226
Zoals bekend wil Trump 25 miljoen mensen deporteren. En het lijkt dat hij alles zal inzetten dat te doen. Waar deze mensen heen moeten is de vraag, maar goed. De vraag is dus of men hem kan stoppen. hij heeft tenslotte een mandaat.

Inside Trump's plan for mass deportations - and who wants to stop him

quote:
WASHINGTON, Nov 6 (Reuters) - Donald Trump is expected to agencies across the U.S. government to help him deport record numbers of immigrants, building on efforts in his first term to tap all available resources and pressure so-called "sanctuary" jurisdictions to cooperate, according to six former Trump officials and allies.
Trump defeated Democrat Kamala Harris in a stunning political comeback, Edison Research projected, telling supporters America had given him an "unprecedented and powerful mandate."

Trump backers - including some who could enter his second administration - anticipate the Republican president-elect will call on everyone from the U.S. military to diplomats overseas to turn his campaign promise of mass deportations into a reality. The effort would include cooperation with Republican-led states and use federal funding as leverage against resistant jurisdictions.
Trump recaptured the White House vowing a vast immigration crackdown. The centerpiece of his reelection bid was a promise to deport record numbers of immigrants, an operation Trump’s running mate JD Vance estimated could remove 1 million people per year.[...]
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 7 november 2024 @ 11:03:28 #2
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215506408
Gaat er vanaf hangen welke landen van herkomst daar op zitten de wachten. Hij heeft politiek misschien wel de vrije hand. Maar als Mexico ze bijvoorbeeld niet wil hebben dan gaat het een flink hoofdpijndossier worden.
pi_215506456
Het wordt ook tijd om dit grote onrecht terug te draaien. Illegaliteit is niet oke. We moeten ze zien als inbrekers. Die gooi je er ook zo snel mogelijk uit.
pi_215506473
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:03 schreef Hexagon het volgende:
Gaat er vanaf hangen welke landen van herkomst daar op zitten de wachten. Hij heeft politiek misschien wel de vrije hand. Maar als Mexico ze bijvoorbeeld niet wil hebben dan gaat het een flink hoofdpijndossier worden.
Mexico bestaat economisch gezien bij de gratie van de VS dus die hebben niets te willen.
  Overall beste user 2022 donderdag 7 november 2024 @ 11:26:22 #5
3928 Ulx
pi_215506678
quote:
Hoeft niet. Hij kan gewoon interneringskampen bouwen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 7 november 2024 @ 11:26:57 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215506685
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:26 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hoeft niet. Hij kan gewoon interneringskampen bouwen.
Maar dan zijn ze nog steeds in de VS en heeft hij er kosten aan.
  Overall beste user 2022 donderdag 7 november 2024 @ 11:28:01 #7
3928 Ulx
pi_215506696
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar dan zijn ze nog steeds in de VS en heeft hij er kosten aan.
Zet je ze aan het werk.
  donderdag 7 november 2024 @ 11:29:15 #8
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215506704
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:28 schreef Ulx het volgende:

[..]
Zet je ze aan het werk.
Zeker op uitzendbasis bij bedrijven die nu ook al leven van illegalen. _O-

Schiet wel op die deportaties.
  Overall beste user 2022 donderdag 7 november 2024 @ 11:47:18 #9
3928 Ulx
pi_215506869
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Zeker op uitzendbasis bij bedrijven die nu ook al leven van illegalen. _O-

Schiet wel op die deportaties.
Er is vast wel een oplossing voor het illegalenvraagstuk.
pi_215506920
Dit zou een humanitaire catastrofe van epische proporties opleveren. Misschien wel enigszins vergelijkbaar met de volksverhuizing die ontstond na de opsplitsing van India in India en Pakistan. Dat ging over vergelijkbare hoeveelheden mensen.

En de gristenen die op Trump hebben gestemd zullen in al hun gristelijkheid nog juichen voor de ellende ook.

[ Bericht 11% gewijzigd door xpompompomx op 07-11-2024 13:27:45 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215506942
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:08 schreef Confetti het volgende:
Het wordt ook tijd om dit grote onrecht terug te draaien. Illegaliteit is niet oke. We moeten ze zien als inbrekers. Die gooi je er ook zo snel mogelijk uit.
Bedoel je de kolonisatie van Amerika door de Europeanen na 1492?
  Overall beste user 2022 donderdag 7 november 2024 @ 11:57:23 #12
3928 Ulx
pi_215506964
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:52 schreef xpompompomx het volgende:
Dit zou een humanitaire catastrofe van epische proporties opleveren. Misschien wel enigszins vergelijkbaar met de volksverhuizing die ontstond na de opsplitsing van India India en Pakistan.

En de gristenen die op Trump hebben gestemd zullen in al hun gristelijkheid nog juichen voor de ellende ook.
Aangezien elke Trumpstemner dat wist en er zelf door geraakt zal worden boeit het me weinig.
Laat de luipaarden maar gezichten eten.
pi_215506995
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:57 schreef Ulx het volgende:

[..]
Aangezien elke Trumpstemner dat wist
en er zelf door geraakt zal worden boeit het me weinig.
Laat de luipaarden maar gezichten eten.
Ik vraag me af hoeveel Trumpstemmers kennis hebben van de opsplitsing van India. ;)

Dat men zich op het GOP-platteland genadeloos in eigen voet schiet boeit me ook niks want, eigen schuld, dikke bult. De ellende voor de de mensen die worden uitgezet boeit me echter wel. :)
pi_215507475
quote:
Gewoon ergens bij Atlantic City over de grens zetten ofzo?
  donderdag 7 november 2024 @ 13:17:40 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215507616
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 13:01 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Gewoon ergens bij Atlantic City over de grensp zetten ofzo?
Hij wil toch geen nieuwe oorlogen?
pi_215507634
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 13:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Hij wil toch geen nieuwe oorlogen?
Bij Atlantic City de grens over zetten = Bij Atlantic City de zee injagen.
pi_215507649
quote:
Probleem is vooral dat illegalen sterk zijn verweven in de Amerikaanse economie. Miljoenen illegalen hebben werk - veelal werk dat autochtone Amerikanen niet willen doen - en geven hun zuurverdiende centen uit in de VS, bij lokale ondernemers.

Als Trump daadwerkelijk 10+ miljoen mensen onttrekt uit de economie, dan heeft dat logischerwijs ingrijpende gevolgen. Miljoenen werknemers én consumenten verdwijnen in een klap, dat heeft een significante economische impact.

Mij zal verder een rotzorg zijn wat ze met die mensen doen, ik woon immers niet aan de VS. Maar het pakt dus niet per se gunstig uit.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 7 november 2024 @ 13:28:30 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215507718
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2024 13:19 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Bij Atlantic City de grens over zetten = Bij Atlantic City de zee injagen.
Gelukkig voor de illegalen kun je in de VS makkelijk aan wapens komen, gaat wel een gezellige boel worden.
pi_215508625
Er komen hoe dan ook interneringskampen.
Ik ga er vanuit dat er een soort razzia's gaan komen en mensen zonder ID worden opgepakt en in die kampen worden gestopt. Daar moet worden bepaald of ze alsnog legaal zijn,
Als er geen razzia's worden gehouden, dan zullen er een hoop checkpoints op straten moeten komen en een heleboel stop&frisks op basis van huidskleur (met als enige verschil dat de meeste illegalen waarschijnlijk Zuidamerikaans zijn en die het meeste pineut zullen zijn en niet zozeer de Afro-Amerikanen). Razzia's in de vorm van anonieme tips zullen wel plaatsvinden gok ik dan. Werkgevers in branches waar veel immigrantenwerken gaan dit wel voelen als concurrenten elkaar gaan aangeven al is het maar om de ander een dagje in chaos te storten.

Veel latino's die Trump stemden zullen raar opkijken als ze zich ineens een paar weekjes in een chaotisch kamp bevinden met magere leefomstandigheden omdat ze per ongeluk hun ID in een andere jas hadden laten zitten.

Dit gaat miljarden kosten. Dat moet ook weer ergens vandaan komen.

Heeft iemand een andere variant om 15 miljoen mensen verspreid over een paar jaar te pakken en uit te zetten?
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_215508655
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 15:00 schreef Knipoogje het volgende:
Er komen hoe dan ook interneringskampen.
Ik ga er vanuit dat er een soort razzia's gaan komen en mensen zonder ID worden opgepakt en in die kampen worden gestopt. Daar moet worden bepaald of ze alsnog legaal zijn,
Als er geen razzia's worden gehouden, dan zullen er een hoop checkpoints op straten moeten komen en een heleboel stop&frisks op basis van huidskleur (met als enige verschil dat de meeste illegalen waarschijnlijk Zuidamerikaans zijn en die het meeste pineut zullen zijn en niet zozeer de Afro-Amerikanen). Razzia's in de vorm van anonieme tips zullen wel plaatsvinden gok ik dan. Werkgevers in branches waar veel immigrantenwerken gaan dit wel voelen als concurrenten elkaar gaan aangeven al is het maar om de ander een dagje in chaos te storten.

Veel latino's die Trump stemden zullen raar opkijken als ze zich ineens een paar weekjes in een chaotisch kamp bevinden met magere leefomstandigheden omdat ze per ongeluk hun ID in een andere jas hadden laten zitten.

Dit gaat miljarden kosten. Dat moet ook weer ergens vandaan komen.

Heeft iemand een andere variant om 15 miljoen mensen verspreid over een paar jaar te pakken en uit te zetten?
Turkije heeft een dikke eeuw geleden wel eens een grote groep mensen de woestijn in gedreven, misschien dat ze daar eens kunnen vragen?
  donderdag 7 november 2024 @ 15:14:50 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215508813
Razzias gaan wel uitdagend worden in een land waar iedereen gewoon wapens kan kopen.

Denk dat de wapen afdeling van de WalMart vandaag goede zaken doet bij illegalen.

De schietpartijen bij Waco zullen er mild bij gaan zijn.

[ Bericht 26% gewijzigd door Hexagon op 07-11-2024 15:24:05 ]
pi_215508973
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 15:14 schreef Hexagon het volgende:
Razzias gaan wel uitdagend worden in een land waar iedereen gewoon wapens kan kopen.

Denk dat de wapen afdeling van de WalMart vandaag goede zaken doet bij illegalen.

De schietpartijen bij Waco zullen er mild bij gaan zijn.
Meh. Ik denk eerder dat er allerlei wapengekke vigilantes zelf op zoek zullen gaan naar illegalen en dat daar van alles fout zal gaan.
  donderdag 7 november 2024 @ 15:31:46 #23
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215509010
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2024 15:27 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Meh. Ik denk eerder dat er allerlei wapengekke vigilantes zelf op zoek zullen gaan naar illegalen en dat daar van alles fout zal gaan.
Lijkt me niet dat die illegalen gedwee gaan zitten wachten. Dus die zullen ook wel gaan shoppen nu.
pi_215509435
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 13:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Probleem is vooral dat illegalen sterk zijn verweven in de Amerikaanse economie. Miljoenen illegalen hebben werk - veelal werk dat autochtone Amerikanen niet willen doen - en geven hun zuurverdiende centen uit in de VS, bij lokale ondernemers.

Als Trump daadwerkelijk 10+ miljoen mensen onttrekt uit de economie, dan heeft dat logischerwijs ingrijpende gevolgen. Miljoenen werknemers én consumenten verdwijnen in een klap, dat heeft een significante economische impact.

Mij zal verder een rotzorg zijn wat ze met die mensen doen, ik woon immers niet aan de VS. Maar het pakt dus niet per se gunstig uit.
Het zal wel los lopen. De economie is heilig, en Trump is heus niet zo dom als hij lijkt, dus waarschijnlijk zitten die illegalen er over 4 jaar nog, op een paar uitzinderingen voor de buhne na. Degenen die honden en katten eten bijvoorbeeld
  donderdag 7 november 2024 @ 16:22:30 #25
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_215509475
quote:

[..]

Het zullen dan ook vooral populistische praatjes zijn.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_215509725
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:22 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Het zullen dan ook vooral populistische praatjes zijn.
Waar baseer je dat op?

Hij zegt dat op dag 1 te willen doen, het is ook wat zijn achterban van hem verwacht.
  donderdag 7 november 2024 @ 17:09:14 #27
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215509763
quote:

[..]

Je zou denken dat de broddelwerken van DeSantis met betrekking tot het beteugelen van undocumented labor (en driving) de ogen wel een beetje hadden geopend. 40% van de boeren over het gehele land is ongedocumenteerd, eens kijken hoeveel Amerikanen staan te springen om dat gat op te vullen. Dan worden de eieren wel gauw $15 ja.
Put these foolish ambitions to rest.
  donderdag 7 november 2024 @ 17:21:18 #28
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_215509850
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 17:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Waar baseer je dat op?

Hij zegt dat op dag 1 te willen doen, het is ook wat zijn achterban van hem verwacht.
Omdat illegalen zo verweven zijn in de economie en er van geprofiteerd wordt. De Amerikanen willen het vooral goed voor zichzelf hè.
Maar goed. We zullen het zien.

Misschien gaan ze het beperken tot het deporteren van illegale criminelen ofzo.
pi_215509879
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 17:21 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Omdat illegalen zo verweven zijn in de economie en er van geprofiteerd wordt. De Amerikanen willen het vooral goed voor zichzelf hè.

Dat de nauw verweven zijn met de economie is nou juist wat ik hierboven betoog.

Maar ik zie geen reden om Trump niet op z'n woord te geloven. Hij is geen gematigd politicus en hij wordt straks omringd door extreem-rechtse types zoals Stephen Miller. En dit keer zijn er geen 'normale' conservatieven, zoals John Kelly en James Mattis, om hem in toom te houden.
  Overall beste user 2022 donderdag 7 november 2024 @ 17:26:45 #30
3928 Ulx
pi_215509888
Dit keer stopt niemand hem. Vergeet het maar.
  donderdag 7 november 2024 @ 17:31:18 #31
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_215509917
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 17:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dat de nauw verweven zijn met de economie is nou juist wat ik hierboven betoog.

Maar ik zie geen reden om Trump niet op z'n woord te geloven. Hij is geen gematigd politicus en hij wordt straks omringd door extreem-rechtse types zoals Stephen Miller. En dit keer zijn er geen 'normale' conservatieven, zoals John Kelly en James Mattis, om hem in toom te houden.
Het worden spannende tijden. Gelukkig woon ik niet in de VS. :D
  Overall beste user 2022 donderdag 7 november 2024 @ 17:48:36 #32
3928 Ulx
pi_215510044
Denaturalisarie gaat trouwens alleen voor staatsburgers gelden.
pi_215510210
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2024 11:52 schreef xpompompomx het volgende:
Dit zou een humanitaire catastrofe van epische proporties opleveren. Misschien wel enigszins vergelijkbaar met de volksverhuizing die ontstond na de opsplitsing van India in India en Pakistan. Dat ging over vergelijkbare hoeveelheden mensen.

Ik verwacht flinke weerstand vanuit de bevolking als men ziet dat 'íllegale' mensen die er al jaren wonen en werken en geen overlast veroorzaken gedeporteerd gaan worden. Neemt niet weg dat dit kwaadwillenden extra de mogelijkheid geeft om deze illegalen uit te buiten onder dreiging van het verraden van hun aanwezigheid, dat illegalen geen gebruik meer durven te maken van de gezondheidszorg met alle gevolgen van dien en de slechte invloed van de door voorafgaande zaken veroorzaakte chronische stress op hun lichaam en geest.
  donderdag 7 november 2024 @ 18:58:59 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215510779
quote:

[..]
Waar baseer je dat op?

Het gaat wel even duren voor je de logistiek op poten hebt.
  Overall beste user 2022 donderdag 7 november 2024 @ 19:01:15 #35
3928 Ulx
pi_215510819
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 18:08 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Ik verwacht flinke weerstand vanuit de bevolking als men ziet dat 'íllegale' mensen die er al jaren wonen en werken en geen overlast veroorzaken gedeporteerd gaan worden. Neemt niet weg dat dit kwaadwillenden extra de mogelijkheid geeft om deze illegalen uit te buiten onder dreiging van het verraden van hun aanwezigheid, dat illegalen geen gebruik meer durven te maken van de gezondheidszorg met alle gevolgen van dien en de slechte invloed van de door voorafgaande zaken veroorzaakte chronische stress op hun lichaam en geest.
Je kunt ook concurrenten uitschakelen.
  Overall beste user 2022 donderdag 7 november 2024 @ 19:02:18 #36
3928 Ulx
pi_215510830
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 18:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee hoor. Hekken en bewakers. Meer heb je niet nodig. Laat ze hun eigen onderkomen maar bouwen.
  donderdag 7 november 2024 @ 19:03:35 #37
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215510845
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 18:08 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Maar los daarvan, het gaat een hele gevaarlijk operatie worden voor de politiediensten

De VS kent namelijk vrijheid van wapenbezit zodat je je kan beschermen tegen een tirannieke overheid. Dus nu gaan ze voor het eerst meemaken wat dat inhoudt, gezien al die illegalen over een paar maanden waarschijnlijk bulken van de wapens.
pi_215513341
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 19:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar los daarvan, het gaat een hele gevaarlijk operatie worden voor de politiediensten

De VS kent namelijk vrijheid van wapenbezit zodat je je kan beschermen tegen een tirannieke overheid. Dus nu gaan ze voor het eerst meemaken wat dat inhoudt, gezien al die illegalen over een paar maanden waarschijnlijk bulken van de wapens.
Ik neem aan dat de illegalen minder gemakkelijk aan een wapen kunnen komen, dan de gemiddelde burger, maar dergelijk gevaar zit er inderdaad in. Als je mensen zo in het nauw gaat drijven als het om hun bestaan gaat, dan kunnen ze rare sprongen maken en dan worden andere illegalen daar triest genoeg ook op aangekeken en afgerekend.
pi_215513352
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 19:01 schreef Ulx het volgende:

[..]
Je kunt ook concurrenten uitschakelen.
Ja, dat zal triest genoeg wel gebeuren.
  Overall beste user 2022 donderdag 7 november 2024 @ 22:42:32 #40
3928 Ulx
pi_215514310
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 21:30 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Ja, dat zal triest genoeg wel gebeuren.
Hoezo triest? De boer neemt maar echte Amerikanen aan. Kost misschien wat meer, maar ach, verhoogt die de prijzen toch gewoon?
pi_215514394
quote:

[..]
Waar baseer je dat op?

Zou het? Dat was ook zo met de muur. Hij wordt daar echt niet op afgerekend. Hij hoeft net als bij de muur gewoon 1% van wat hij wil te deporteren en het probleem als opgelost zien. Als vervolgens de rechtse media massaal zegt dat het migrantenprobleem opgelost is, dan is het ook zo.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_215514487
quote:
Het gaat blijkbaar niet alleen om illegalen, er zijn naar schatting zo'n 11 miljoen illegalen in de US en hij wil 25 miljoen mensen uitzetten.

Die zullen veelal banen hebben in fabrieken, in de landbouw en andere lage lonen beroepen, dus die zullen dan duurder personeel moeten zoeken.

Trump heeft zelf overigens ook migranten in dienst (o.a. housekeeping), dus benieuwd of die mogen blijven.
  Overall beste user 2022 donderdag 7 november 2024 @ 23:00:42 #43
3928 Ulx
pi_215514499
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 22:50 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Zou het? Dat was ook zo met de muur. Hij wordt daar echt niet op afgerekend. Hij hoeft net als bij de muur gewoon 1% van wat hij wil te deporteren en het probleem als opgelost zien. Als vervolgens de rechtse media massaal zegt dat het migrantenprobleem opgelost is, dan is het ook zo.
Bij die muur had hij tegenstand. Nu heeft hij jaknikkers om zich heen, en een SC dat heeft gezegd dat hij zich als POTUS niet aan de wet hoeft te houden.
pi_215514522
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 17:26 schreef Ulx het volgende:
Dit keer stopt niemand hem. Vergeet het maar.
Ik ben normaal niet zo van de complotten (verre van) maar het zou me niet verbazen als Trump ineens een "ongeluk" krijgt, de komende jaren.
  donderdag 7 november 2024 @ 23:38:43 #45
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215514672
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 17:21 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

'He, but not my Mexican.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 7 november 2024 @ 23:39:42 #46
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215514676
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 17:31 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Het worden spannende tijden. Gelukkig woon ik niet in de VS. :D
Helaas het grootste deel van mijn familie wel. Maar ook in nl maak ik mij zorgen, nu de asielzoekers, morgen mensen met twee paspoorten.
  donderdag 7 november 2024 @ 23:40:50 #47
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215514681
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 18:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je zou bijna denken dat een pardon de VS meer oplevert.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 22:42 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hoezo triest? De boer neemt maar echte Amerikanen aan. Kost misschien wat meer, maar ach, verhoogt die de prijzen toch gewoon?
Je kunt daar ook politieke tegenstanders en medewerkers van de overheid laten werken.
pi_215514750
Viesmad topic-genot om sarcastisch je punten te maken op het web.

Denk om je hart @Ulx
Is there something on your mind? Or are you just happy to sit there and watch while the paint job dries?
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2024 @ 00:19:17 #49
3928 Ulx
pi_215514804
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 00:02 schreef Rnie het volgende:
Viesmad topic-genot om sarcastisch je punten te maken op het web.

Denk om je hart @:ulx
Nope, ze doen maar lekker in de VS. Ze kiezen willens en wetens voor die kerel dus dan zoeken ze het maar uit ook. Fuck 'em, don't care. Iets met gezichten en luipaarden. Zag je na brexit ook.

Mij gaat het om Nederland, om Europa. We gaan zeker last krijgen van de regering Trump (of van Vance, DJT zie ik het niet volhouden), dus daarom vind ik het vervelend. Ik zie de VS wel uit NAVO stappen, of in ieder geval duidelijk maken dat ze onbetrouwbaar zijn, dus moeten we zelf aan de slag. Nu doen we nog mee met nuclear sharing, maar als dat wegvalt heb ik graag iets dat het kan vervangen. Delen van informatie met iemand die geheime documenten zoekmaakt? Nou nee. Laten we dat maar niet doen. Dus moeten we een andere oplossing vinden. Al dat soort dingen gaan geld kosten. Maar so be it. Gaat er maar minder naar de ouderenzorg of zo.

Je kunt moeilijk gaan juichen dat Trump "de status quo" heeft opgeblazen, om vervolgens te zeggen dat we zelf op oude voet door moeten gaan. Het werkt twee kanten op. Wij moeten nu ook wat. Anders worden we overlopen. En daarin heb ik geen zin.
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2024 @ 00:37:34 #50
3928 Ulx
pi_215514864
Anyway, ze kondigden het 5 jaar geleden al aan. Geen reden om aan te nemen dat ze van mening zijn veranderd.

twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')