Het zijn dan ook zijn financiers (Elon Musk, Peter Thiel, de Russen) met de plannen.quote:Op woensdag 6 november 2024 23:42 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Neuh, Trump heeft amper plannen en als er naar gevraagd wordt gaat ie over zichzelf praten of over kranen.
Ah, je bedoelt Project 2025, waar hij eerst zo stellig afstand van nam?quote:Op woensdag 6 november 2024 23:42 schreef GerryDV het volgende:
[..]
In een ander topic werden zijn plannen/beloftes al geplaatst, waren er een stuk of 30. Zal ze even zoeken en copy/pasten voor je.
Enige hoop die je met het Huis nog mag hebben is dat er natuurlijk 2 stromen Republikeinen zijn, die lang niet alles van Trump klakkeloos zullen goedkeuren. Wat dat betreft is het jammer dat die MAGA-stroom deze zege compleet kan uitnutten.quote:Op donderdag 7 november 2024 07:53 schreef Hanca het volgende:
Ik heb hier even gekeken naar het Huis:
https://www.270towin.com/2024-election-results-live/house/
Het was de afgelopen jaren 214 (D) - 221 (R)
Het staat nu 197 (D) - 212 (R)
Maar als in alle districten degene wint die nu voor staat, dan wordt het 211 (D) - 224 (R)
Dan vergroten de Republikeinen dus hun grip op het huis ook nog eens. 12 van de nog openstaande districten zijn wel spannend, maar bij bijna allemaal (11 van die) staat de Republikeinse kandidaat voor. Dan flippen de Republikeinen dus de senaat en vergroten de voorsprong in het Huis, naast dat ze de president winnen. Dan kun je het wel een rode golf noemen. En zoals ik gister al zei: dan ligt het dus ook niet alleen aan Harris en haar campagne. De Volkskrant heeft daar ook wel een aardige reportage over: https://www.volkskrant.nl(...)-gaat-doen~b35c4588/
Het geeft ook aan waarom de voorspelling van deze historicus niet klopte: https://www.ad.nl/buitenl(...)tanden-wat~a44ae1c9/
Hij geeft ze de sleutels 'economie' vanwege de theoretische berekende cijfers, maar volgens de Amerikanen zelf is de economie onder Biden verpest.
Conclusie: Biden had veel en veel meer moeten doen of in elk geval moeten proberen om het voor mensen betaalbaar te houden. Ja, als je geld gaat uitdelen wakker je de inflatie aan en dat vindt de centrale bank niet leuk, maar nu heb je een in theorie goede economie waar de inwoners van het land alleen niets van meepikken.
Deze zege voorkomt gewoon dat hij in de bak zal sterven, zo moet je het gewoon zienquote:Op donderdag 7 november 2024 08:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vast al besproken:
Trump gebruikt macht al meteen om rechtszaken tegen hem te stoppen: “Advocaten dienen deze week verzoek in om strafbepaling te annuleren”
Amerika is de komende 4 jaar fucked.
Ik kan niet voor individuele gevallen spreken maar helaas zijn dit wel de minderheden die de klappen opvangen van de continue verharding en verrechtsing. Alle 'zachtheid' en menselijkheid het raam uit.quote:Op donderdag 7 november 2024 06:23 schreef mascara-klodder het volgende:
En dan is het leven helemaal geweldig want mijn dochter is op 6 november 24 jaar geworden.
Tegelijkertijd: ohhhh wowww, zo erg blij dat ze van deze shitzooi niks meekrijgt.
Mijn meisje heeft nul komma nul geen weet van deze idioterie gelukkig.
#downsyndroom
Blijkbaar zijn Amerikanen zeer makkelijk te brainwashen em daar heeft meneer Trump goed gebruik van gemaakt.quote:Op donderdag 7 november 2024 08:37 schreef -XOR- het volgende:
Het blijft toch apart dat ze in de VS iemand kiezen die verdacht wordt van zeer zware misdrijven. Moet je voorstellen dat de democraten met zo'n kandidaat op de proppen waren gekomen.
Zijn die er nog ja? Volgens mij is de Republikeinse partij namelijk gewoon dood. Het is nu de grote en nepotistische Trump-partij.quote:Op donderdag 7 november 2024 08:35 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Enige hoop die je met het Huis nog mag hebben is dat er natuurlijk 2 stromen Republikeinen zijn, die lang niet alles van Trump klakkeloos zullen goedkeuren. Wat dat betreft is het jammer dat die MAGA-stroom deze zege compleet kan uitnutten.
Heb je daar een bron van? Van die forse koopkrachtdaling?quote:Op donderdag 7 november 2024 08:06 schreef Hanca het volgende:
Er tientallen procenten op achteruit gaan in koopkracht in 4 jaar is daar geen uitzondering, daar kunnen we ons hier helemaal niks bij voorstellen.
Het stinkt wel aan de kant van de mail in ballots.quote:Op donderdag 7 november 2024 08:14 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Hij heeft gewonnen, dus er is geen fraude. Zoiets.
Gefeliciteerd nogquote:Op donderdag 7 november 2024 06:23 schreef mascara-klodder het volgende:
En dan is het leven helemaal geweldig want mijn dochter is op 6 november 24 jaar geworden.
Tegelijkertijd: ohhhh wowww, zo erg blij dat ze van deze shitzooi niks meekrijgt.
Mijn meisje heeft nul komma nul geen weet van deze idioterie gelukkig.
#downsyndroom
Het is niet voor niks dat hij juist bij de lager opgeleiden het verschil heeft gemaakt als ik die analyses lees.quote:Op donderdag 7 november 2024 08:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn Amerikanen zeer makkelijk te brainwashen em daar heeft meneer Trump goed gebruik van gemaakt.
Daar heb je wel een punt, en dat zullen er waarschijnlijk alleen maar minder wordenquote:Op donderdag 7 november 2024 08:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zijn die er nog ja? Volgens mij is de Republikeinse partij namelijk gewoon dood. Het is nu de grote en nepotistische Trump-partij.
https://www.theatlantic.c(...)rs-responses/677812/quote:Op donderdag 7 november 2024 08:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik kan niet voor individuele gevallen spreken maar helaas zijn dit wel de minderheden die de klappen opvangen van de continue verharding en verrechtsing. Alle 'zachtheid' en menselijkheid het raam uit.
Trump veracht openlijk gehandicapten en maakt ze openlijk belachelijk.
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-34930042
De middeleeuwen met Koning Trump, Project 2025 en Musk op een belangrijke positie biedt straks ook prima ruimte voor Putin in het Witte Huis. Dan valt de Maga-liefhebber helemaal in katzwijm over hoe geweldig het allemaal wel niet is.quote:Op donderdag 7 november 2024 08:33 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ah, je bedoelt Project 2025, waar hij eerst zo stellig afstand van nam?
Geen nazi-vergelijkingen aub.quote:Op donderdag 7 november 2024 08:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
https://www.theatlantic.c(...)rs-responses/677812/
Waarom is dat nou verboden dan? Gezien Trump zijn uitspraken en plannen is dat een reëele mogelijkheid. En dan mag je wel gewoon op Fok omvolkingstheorieën verkondigen.quote:
Je stemt voor goedkopere boodschappen, je krijgt een autocratische en theocratische kleptocratie. Slimme keuze wel.quote:Op donderdag 7 november 2024 08:50 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De middeleeuwen met Koning Trump, Project 2025 en Musk op een belangrijke positie biedt straks ook prima ruimte voor Putin in het Witte Huis. Dan valt de Maga-liefhebber helemaal in katzwijm over hoe geweldig het allemaal wel niet is.
Klopt, het gaat ons in NL flink wat geld kosten. .quote:
Appetite for destruction.quote:Op donderdag 7 november 2024 08:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je stemt voor goedkopere boodschappen, je krijgt een autocratische en theocratische kleptocratie. Slimme keuze wel.
Dat ook.quote:Op donderdag 7 november 2024 09:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Klopt, het gaat ons in NL flink wat geld kosten.
Ja, ik snap Melania dus echt niet. Hoe kun je serieus houden van zo'n koekwaus van een kerel. Het gaat er serieus bij mij niet in. Ze kan volgens mij prima der eigen boontjes doppen, dus dat is het probleem niet.quote:Op donderdag 7 november 2024 09:06 schreef TAmaru het volgende:
Trump
Wat een baas. Gewoon 100% je domme zelf zijn, arrogant zijn, constant idiote opmerkingen maken en mensen beledigingen, en gewoon een prachtvrouw aan je zijde en al voor de tweede keer president van Amerika.
Dat lijkt me gewoon een leeghoofdige gold digger.quote:Op donderdag 7 november 2024 09:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, ik snap Melania dus echt niet. Hoe kun je serieus houden van zo'n koekwaus van een kerel. Het gaat er serieus bij mij niet in. Ze kan volgens mij prima der eigen boontjes doppen, dus dat is het probleem niet.
Ik kan me niet voorstellen dat ze van hem houdt. Vorige ambtsperiode van Trump zat ze vooral in New York ipv in het Witte Huis, ik gok dat dit nu weer zo zal zijn.quote:Op donderdag 7 november 2024 09:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, ik snap Melania dus echt niet. Hoe kun je serieus houden van zo'n koekwaus van een kerel. Het gaat er serieus bij mij niet in. Ze kan volgens mij prima der eigen boontjes doppen, dus dat is het probleem niet.
Ik denk niet dat ze dom is. Ze probeert vooral haar eigen leven te leiden verder.quote:Op donderdag 7 november 2024 09:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat lijkt me gewoon een leeghoofdige gold digger.
Ze was fotomodel...quote:Op donderdag 7 november 2024 09:21 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze dom is. Ze probeert vooral haar eigen leven te leiden verder.
Ik lees dat haar moeder pas is overleden. Ze houdt niet van de schijnwerpers.
Beetje eenzelfde paradox als Bassie de Clown met een enorme aversie jegens kinderen.quote:
Je ziet het vaak bij fotomodellen en actrices die eerst vanwege hun uiterlijk in de schijnwerpers stonden, dat ze bij het ouder worden helemaal geen behoefte meer hebben aan die camera’s.quote:Op donderdag 7 november 2024 09:25 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Beetje eenzelfde paradox als Bassie de Clown met een enorme aversie jegens kinderen.
quote:Op donderdag 7 november 2024 02:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Goated Bernie
[ x ]
Als ze nou eindelijk een keer naar de man gaan luisteren in plaats van hem als token gebruiken.
Dat is allemaal heel erg leuk enzo, maar dan moeten mensen vooral op een Republikein stemmen, daar gaat de situatie allemaal wel beter van worden.quote:"Today, while the very rich are doing phenomenally well, 60% of Americans live paycheck to paycheck and we have more income and wealth inequality than ever before."
Inderdaad. Het hele Harris is te rechts dus stemt men maar op een fascist is zo'n gelul. Het slaat nergens op.quote:Op donderdag 7 november 2024 09:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
[..]
Dat is allemaal heel erg leuk enzo, maar dan moeten mensen vooral op een Republikein stemmen, daar gaat de situatie allemaal wel beter van worden.
Ik zag mensen op Twitter dat ook aanraden aan Oekraine en Taiwan. In feite is er niks veranderd sinds de koude oorlogquote:Op donderdag 7 november 2024 10:00 schreef Ulx het volgende:
Ik zeg dat NL gewoon zelf een atoombom moet regelen. Als het ieder voor zich gaat worden is dat het slimste.
Nee, maar een Democraat stemmen helpt blijkbaar ook niet. Zoals Biden won door de anti-Trump stem, zo lijkt ironisch genoeg Trump nu te hebben gewonnen door de anti-Biden stem.quote:Op donderdag 7 november 2024 09:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
[..]
Dat is allemaal heel erg leuk enzo, maar dan moeten mensen vooral op een Republikein stemmen, daar gaat de situatie allemaal wel beter van worden.
Ja of heel slinks niet meestellen van miljoenen vroege mail voters.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, maar een Democraat stemmen helpt blijkbaar ook niet. Zoals Biden won door de anti-Trump stem, zo lijkt ironisch genoeg Trump nu te hebben gewonnen door de anti-Biden stem.
Zonder bron is dit een BNW post...quote:Op donderdag 7 november 2024 10:06 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ja of heel slinks niet meestellen van miljoenen vroege mail voters.
Je zei dat sommigen in koopkracht er 10% op achteruit gingen (in een jaar), heb je hier een bron van?quote:Op donderdag 7 november 2024 10:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, maar een Democraat stemmen helpt blijkbaar ook niet. Zoals Biden won door de anti-Trump stem, zo lijkt ironisch genoeg Trump nu te hebben gewonnen door de anti-Biden stem.
We zien wel vaker projectie aan de radicaal-rechtse hoek. Zou me inderdaad niet verbazen als juist die hoek tot deze tactieken over gaat. Eigenlijk doen ze alles waar ze anderen vals van beschuldigen vooral even zelf. Want alles is natuurlijk geoorloofd in hun hoofden.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:06 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ja of heel slinks niet meestellen van miljoenen vroege mail voters.
Ja, tientallen artikelen in letterlijk alle Amerikaanse en Europese nieuwsbronnen van de afgelopen 24 uur. Dit is de hoofdreden dat Harris de verkiezing verloor, dat kun je letterlijk overal lezen.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je zei dat sommigen in koopkracht er 10% op achteruit gingen (in een jaar), heb je hier een bron van?
Maar wat is de bron van de cijfers? Jij wijst naar Nederland als voorbeeld van hoe het wel moet. Maar ook hier stemmen 'we' extreem-rechtse Kremlinidioten in het zadel (nee, dat valt niet mee, Nederland is zelfs aan de top van Europa). Het gebeurt overal, ongeacht koopkrachtplaatjes of welke reparatie je kunt bedenken.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, tientallen artikelen in letterlijk alle Amerikaanse en Europese nieuwsbronnen van de afgelopen 24 uur. Dit is de hoofdreden dat Harris de verkiezing verloor, dat kun je letterlijk overal lezen.
Ik denk dat Russische beinvloeding en financiering van extreem rechtse partijen groter is dan we denken en dat we het nog steeds schromelijk onderschatten.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Maar wat is de bron van de cijfers? Jij wijst naar Nederland als voorbeeld van hoe het wel moet. Maar ook hier stemmen 'we' extreem-rechtse Kremlinidioten in het zadel (nee, dat valt niet mee, Nederland is zelfs aan de top van Europa). Het gebeurt overal, ongeacht koopkrachtplaatjes of welke reparatie je kunt bedenken.
Enkele Maga-figuren zoals Bannon en Matt Walsh hebben al aangegeven dat Project 2025 er gewoon gaat komen.quote:Op donderdag 7 november 2024 08:33 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ah, je bedoelt Project 2025, waar hij eerst zo stellig afstand van nam?
Dat lijkt me heel verstandig. Pax Americana is dood.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:04 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik zag mensen op Twitter dat ook aanraden aan Oekraine en Taiwan. In feite is er niks veranderd sinds de koude oorlog
Je kunt wel een 'neiner neiner neiner' doen naar de Amerikaan, maar dit gaat ook invloed hebben op ons.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:17 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Enkele Maga-figuren zoals Bannon en Matt Walsh hebben al aangegeven dat Project 2025 er gewoon gaat komen.
Matt Walsh voegde eraan toe: "zo, nu kunnen we het hardop zeggen"...er zijn weer zo vreselijk veel mensen beetgenomen, net als in 2016 en 2020. Alleen de prijs zal nu nogal veel hoger zijn.
Maar goed, hardleersheid zit er blijkbaar stevig ingebakken bij de Amerikanen.
Succes ermee als ze je zorgverzekering en je pensioen afpakken...kun je weer lekker ouderwets failliet gaan als je je pols breekt.
Maar veroordeeld crimineel Trump blijft gelukkig wel op vrije voeten, Bezos en Musk krijgen godzijdank hun taxbonus en de eieren worden 23 dollarcent goedkoper. Missie geslaagd!
Ik wijs niet naar Nederland hoe het wel moet.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Maar wat is de bron van de cijfers? Jij wijst naar Nederland als voorbeeld van hoe het wel moet. Maar ook hier stemmen 'we' extreem-rechtse Kremlinidioten in het zadel (nee, dat valt niet mee, Nederland is zelfs aan de top van Europa). Het gebeurt overal, ongeacht koopkrachtplaatjes of welke reparatie je kunt bedenken.
En dat is dus wat je overal leest: mensen die minder te besteden hebben, die moeten bezuinigen op wat ze leuk vinden (de Volkskrant noemde het onbetaalbaar worden van het jagen, voor veel Amerikanen een essentiële hobby). En dat dat de reden is dat ze nu tegen Biden en Harris stemmen.quote:“For a very large share of Americans, the bottom 60% are spending more on essentials than before the pandemic,” said Michael Pearce, Oxford Economics deputy chief U.S. economist. “The burden is hardest among the lowest income but also touches middle income. Spending patterns of low-income Americans will take years to recover.”
Ik denk dat vooral jij bent beetgenomen door een tweet die overduidelijk als grap was bedoeld.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:17 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Matt Walsh voegde eraan toe: "zo, nu kunnen we het hardop zeggen"...er zijn weer zo vreselijk veel mensen beetgenomen, net als in 2016 en 2020. Alleen de prijs zal nu nogal veel hoger zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |