SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
Gebieden afstaan was toch al onvermijdelijk.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:55 schreef Breekfast het volgende:
Heel triest dit voor Oekraïne
Ik denk dat ze door Trump's verkiezing in ieder geval gedwongen zullen worden om gebieden af te staan aan Rusland. En dat ze nog geluk hebben als ze als onafhankelijke staat blijven voortbestaan.
Van Europa valt niet veel te verwachten.
Inderdaad. Het einde van de oorlog staat aan de poorten.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Verschrikkelijke dag voor Oekraïne.
Jij bent echt ene dwaas of niet?quote:Op woensdag 6 november 2024 09:57 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Inderdaad. Het einde van de oorlog staat aan de poorten.
God verhoedde de Ruski Mir
[ x ]
Dat is de schuld van ons/eu.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:59 schreef Perrin het volgende:
Trump gaat ze keihard laten vallen en Europa krijgt niks voor elkaar.
[ x ]
Amerikanen zijn linksom of rechtsom hoe dan ook de grootste verraders van wereldvrede op aarde.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Jij bent echt ene dwaas of niet?
Die Rsuki mir hebben we nu en echt goed bevalt hij niet. Afspraken zijn ook geen drol waard.
Probeer het nog een keer want dit raakt kant nog wal.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:05 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Amerikanen zijn linksom of rechtsom hoe dan ook de grootste verraders van wereldvrede op aarde.
Dus wie is hier nou de dwaas? Heb jij niet de afgelopen 3 jaar aan het Oekraïne Kamp zit die juichen voor een Oekraïense overwinning met Amerikaanse hulp? Ondanks beter weten?
Ja hè.
Zucht. Ben jij van mening dat Rusland het recht heeft om met Oekraïne te doen wat ze willen? En dat de wens van Oekraïners voor onafhankelijkheid en aansluiting bij het westen ondergeschikt is aan Poetins ideeën over de invloedsfeer van Rusland?quote:Op woensdag 6 november 2024 10:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is de schuld van ons/eu.
Wij hadden deze oorlog niet moeten ontketenen. Zeker als je de wapens niet hebt.
Oekraine moet neutraal blijven conform afspraak Boekarest Memorandum.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:08 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Zucht. Ben jij van mening dat Rusland het recht heeft om met Oekraïne te doen wat ze willen? En dat de wens van Oekraïners voor onafhankelijkheid en aansluiting bij het westen ondergeschikt is aan Poetins ideeën over de invloedsfeer van Rusland?
En ook geen door Rusland bezette gebieden.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Oekraine moet neutraal blijven conform afspraak Boekarest Memorandum.
Daar past geen NAVO of EU lidmaatschap bij.
Klopt in principe. Dus er moet gezocht worden naar een oplossing.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En ook geen door Rusland bezette gebieden.
Wat een BS.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt in principe. Dus er moet gezocht worden naar een oplossing.
Rusland had geen andere keus, anders was Oekraine niet meer neutraal geweest. Dat moeten we begrijpen.
En nu zoeken naar vrede.
*Had moeten doen.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Probeer het nog een keer want dit raakt kant nog wal.
Ja ik ben nog steeds voor een Oekrainese overwinning en denk dat we daar meer voor moeten doen.
Goed, de NAVO parkeer even omdat daar veiligheidsoverwegingen bij komen kijken.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoezo? Op een goed moment stonden er euro parlementariërs te speechen in Kiev. We waren daar aan het stoken. Poetin heeft vele malen gewaarschuwd.quote:
Economische samenwerkingen is een gecompliceerder onderwerp. Maar opgaan in een federatie of militair bondgenootschap druist in tegen het Boekarest memorandum.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:12 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Goed, de NAVO parkeer even omdat daar veiligheidsoverwegingen bij komen kijken.
Maar waarom zou Rusland voor Oekraïne mogen bepalen met wie ze een economische samenwerking willen aangaan?
Het is maar goed dat Poetin niet zat te stoken in Oekraïne in 2014. "Hij had geen keus"quote:Op woensdag 6 november 2024 10:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoezo? Op een goed moment stonden er euro parlementariërs te speechen in Kiev. We waren daar aan het stoken. Poetin heeft vele malen gewaarschuwd.
Wat hij doet praat niemand goed, maar de EU/NAVO moet stoppen met stoken.
je bedoelt dit document:quote:
Moet het nog ff zien of Trump ze hard laat vallen. Hoe zwakker Rusland is hoe beter voor de USA en ondertussen verdienen aan de wapens die naar Oekraïne gaan (ingekocht bij de USA door anderen)quote:Op woensdag 6 november 2024 09:59 schreef Perrin het volgende:
Trump gaat ze keihard laten vallen en Europa krijgt niks voor elkaar.
[ x ]
Vertaling: Ik vind Poetin's (waan)ideeën over de invloedssfeer van Rusland inderdaad belangrijker dan de wens van de Oekraïners zelf.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Economische samenwerkingen is een gecompliceerder onderwerp. Maar opgaan in een federatie of militair bondgenootschap druist in tegen het Boekarest memorandum.
pOeTiN hAd GeEn KeUs!!1!!quote:Op woensdag 6 november 2024 10:21 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Vertaling: Ik vind Poetin's (waan)ideeën over de invloedssfeer van Rusland inderdaad belangrijker dan de wens van de Oekraïners zelf.
En ook dat.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:12 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
*Had moeten doen.
Kwartje valt nog steeds niet zo te zien.
Misschien zijn er ook mensen in Oekraine die blij zijn dat dit zich niet nog 4 jaar gaat voortslepen met miljoenen doden als gevolg.. Dus dat er een eind in zicht komt.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Verschrikkelijke dag voor Oekraïne.
De meeste zullen wel daarvan terugkomen zodra ze een tijdje onder Russisch bewind hebben moeten leven.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:26 schreef LXIV het volgende:
Misschien zijn er ook mensen in Oekraine die blij zijn dat dit zich niet nog 4 jaar gaat voortslepen met miljoenen doden als gevolg.. Dus dat er een eind in zicht komt.
Ik neem niet aan dat er bij een akkoord nieuwe gebieden bij Rusland komen. Ik denk eerder dat Rusland toch nog wel wat moet inleveren.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De meeste zullen wel daarvan terugkomen zodra ze een tijdje onder Russisch bewind hebben moeten leven.
Hij heeft weinig keuze de werkelijkheid te accepteren zoals ze is.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:29 schreef -XOR- het volgende:
Dit is natuurlijk wel pijnlijk:
[ afbeelding ]
Poetin zijn zin geven is natuurlijk iets anders dan onderhandelen.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Misschien zijn er ook mensen in Oekraine die blij zijn dat dit zich niet nog 4 jaar gaat voortslepen met miljoenen doden als gevolg.. Dus dat er een eind in zicht komt.
Uiteindelijk wordt er toch onderhandeld. Beter vroeger dan later. Dus ik weet niet of iedereen in Oekraine het wel zo erg vind. Zelensky c.s. natuurlijk wel. En de EU-kliek ook, die lopen zelf toch geen risico.
Ik denk het niet. Denk juist dat Trump's beste fantastische vredesplan niet veel meer inhoud heeft dan "Hee Poetin, als jullie stoppen met vechten, dan stop ik met het leveren van wapens." En Oekraïne zal niet eens een partij zijn in de onderhandelingen waarschijnlijk.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik neem niet aan dat er bij een akkoord nieuwe gebieden bij Rusland komen. Ik denk eerder dat Rusland toch nog wel wat moet inleveren.
Ja, hij moet blijven likken, wie er ook zit maakt niet uit. Je weet echter nu al dat Zelensky er hartgrondig van baalt en een teringhekel aan Trump heeft, dat maakt het zo pijnlijk.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hij heeft weinig keuze de werkelijkheid te accepteren zoals ze is.
Ik heb wel te doen met de man. Die zal Trump's volgescheten luier wel over Trump's hoofd kunnen trekken denk ik.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:29 schreef -XOR- het volgende:
[ afbeelding ]
Wat niet meer dan terecht is.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:33 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, hij moet blijven likken, wie er ook zit maakt niet uit. Je weet echter nu al dat Zelensky er hartgrondig van baalt en een teringhekel aan Trump heeft, dat maakt het zo pijnlijk.
Tegen Russische tanks en oorlogsschepen kan Zelensky vechten, maar aan de debiele plannen van Trump kan hij niets doen nu die POTUS is. Dat weet Zelensky en dus neemt hij zijn verlies en probeert hij nog iets van een samenwerking met Trump.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:29 schreef -XOR- het volgende:
[ afbeelding ]
Volgens mij stond in die afspraak ook dat de soevereiniteit van Oekraïne niet geschonden zou worden.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat klopt helemaal. Ik neem aan dat Trump dat ook niet gaat doen. Putin moet blij zijn dat hem mogelijk nu een achteruitgang wordt geboden waarin hij zonder al te veel kleerscheuren kan vertrekken.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:33 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Poetin zijn zin geven is natuurlijk iets anders dan onderhandelen.
Nee. Dat klopt. Die zijn veel te afhankelijk van de VS. Die onderhandelen alleen in naam.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Denk juist dat Trump's beste fantastische vredesplan niet veel meer inhoud heeft dan "Hee Poetin, als jullie stoppen met vechten, dan stop ik met het leveren van wapens." En Oekraïne zal niet eens een partij zijn in de onderhandelingen waarschijnlijk.
In de Realpolitik is dat wel acceptabel. Jammer dat Trump eerder emotioneel dan gecalculeerd is en daardoor gekke dingen roept en doet ipv berekenend is.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:33 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, hij moet blijven likken, wie er ook zit maakt niet uit. Je weet echter nu al dat Zelensky er hartgrondig van baalt en een teringhekel aan Trump heeft, dat maakt het zo pijnlijk.
Waarom denk je dat? Uit alles blijkt dat Trump een zwak heeft voor autocratische leiders als Poetin. Zelensky noemt hij daarentegen de 'greatest salesman on earth'.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat klopt helemaal. Ik neem aan dat Trump dat ook niet gaat doen. Putin moet blij zijn dat hem mogelijk nu een achteruitgang wordt geboden waarin hij zonder al te veel kleerscheuren kan vertrekken.
Hij is uiteindelijk toch geen alleenheerser a la Kim. Hij wordt ook door mensen van buitenlandse zaken en diplomaten geadviseerd. Hij moet ook de Europese leiders te vriend houden. Uiteindelijk is hij wel het alfa-mannetje van de wereld en moet ook Putin naar hem luisteren.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:48 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? Uit alles blijkt dat Trump een zwak heeft voor autocratische leiders als Poetin. Zelensky noemt hij daarentegen de 'greatest salesman on earth'.
En wat is het eerste puntje dat in dat memorandum staat? juist, het respecteren van de onafhankelijkheid en de soevereniteit van de landen in dat verdrag. Rusland was constant aan het proberen om een puppet regering te installeren. Tja, dan gaan landen hulp zoeken waar ze het kunnen vinden hé nadat ze volgens de afspraak in dat memorandum hun kernwapens hadden ingeleverd.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Economische samenwerkingen is een gecompliceerder onderwerp. Maar opgaan in een federatie of militair bondgenootschap druist in tegen het Boekarest memorandum.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |