Je hebt toch niks te verbergen?quote:
En dat voor een pensionado.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:05 schreef Pensioengenieter het volgende:
Hoe komt u naar uw werk? Nou hangt ervan af hoe het weer is wat is het vanavond, hoe ik me voel, misschien met de auto maar als mijn vrouw hem nodig heeft op de fiets, oh ja als het regent met de trein. Ik zou niet weten zoveel mogelijkheden
Ja inderdaad, waarom maakt de overheid zich druk over dit soort bullshit. Echt van die doorgeschoten klimaatwaanzin.quote:
Ja ik klus nog hoorquote:Op woensdag 6 november 2024 10:17 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
En dat voor een pensionado.
Sterker: grote werkgevers zijn verplicht hun personeel dit te vragen en alle antwoorden vast te leggen.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:32 schreef Black-Death het volgende:
Ja hier is een wettelijke basis voor.
Ja https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stb-2023-472.html#d17e681quote:
De overheid speelt het slim door de werkgever alleen het totaal door te laten geven.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Sterker: grote werkgevers zijn verplicht hun personeel dit te vragen en alle antwoorden vast te leggen.
Het is toch heel legitiem om je af te vragen of je dit soort informatie moet verstrekken?quote:Op woensdag 6 november 2024 11:06 schreef Pajanus het volgende:
Maak je je ook al druk als de windrichting veranderd?
beetje offtopic maar jeeeeeetje...
Sterker nog, het is een beetje goedgelovig als je denkt dat dit geen financieel gevolgen gaat hebben op de langere termijn.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
He tis toch heel legitiem om je af te vragen of je dit soort informatie moet verstrekken?
Ik zou er zelf van uitgaan dat je dan toch wel met die consequenties te maken krijgt, of je nou meewerkt of niet. Maar of je daarom dan ook maar direct braaf en zonder kritiek de gegevens aanlevert, is een tweede.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:02 schreef BertV het volgende:
[..]
Sterker nog, het is een beetje goedgelovig als je denkt dat dit geen financieel gevolgen gaat hebben op de langere termijn.
Gek genoeg heeft het overgrote deel het gewoon ingevuld, zonder vragen te stellen.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zou er zelf van uitgaan dat je dan toch wel met die consequenties te maken krijgt, of je nou meewerkt of niet. Maar of je daarom dan ook maar direct braaf en zonder kritiek de gegevens aanlevert, is een tweede.
In mijn optiek maak je je druk om niets. Sinds de ingang van CSRD (verplicht volgend jaar over dit boekjaar te rapporteren) zijn bedrijven veel meer verplicht dingen bij te houden.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is toch heel legitiem om je af te vragen of je dit soort informatie moet verstrekken?
Stel je voor dat je je alleen maar ‘druk’ zou mogen maken om kwesties van leven of dood.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:31 schreef Pajanus het volgende:
[..]
In mijn optiek maak je je druk om niets. Sinds de ingang van CSRD (verplicht volgend jaar over dit boekjaar te rapporteren) zijn bedrijven veel meer verplicht dingen bij te houden.
En wat je tweede comment stelt : als het zo ver is dat er consequenties aan hangen is het niet te vermijden.
Kan een werkgever toch beter aangeven dat overgrote deel met diesel's komt, en dan over 5 jaar aangeven hoe het er echt voor staat... dan krijg je een dikke pluim!quote:Op woensdag 6 november 2024 12:31 schreef loveli het volgende:
[..]
Gek genoeg heeft het overgrote deel het gewoon ingevuld, zonder vragen te stellen.
Sommigen hebben ingevuld dat ze met de fiets komen ipv de auto, met het idee dat het helpt om op papier minder co2 uit te stoten. Dat wordt leuk als het bedrijf maatregelen gaat treffen om woon-werk co2 te reduceren.
Nee dat is ook niet waar.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Stel je voor dat je je alleen maar ‘druk’ zou mogen maken om kwesties van leven of dood.
Hai hai r0binhood, we hebben je ticket in goede orde ontvangen.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:01 schreef r0binhood het volgende:
Nu vraag ik me af, ben ik verplicht hier aan mee te werken?
[...]
Mijn reistijd is privetijd, geen werktijd.
[...]
De werkgever hoeft ook niet alles van me te weten.
Privé-paard of leasepaard?quote:Op woensdag 6 november 2024 12:47 schreef KvanG het volgende:
Ik zou aangeven dat je per paard reist en gelijk een petitie starten voor gratis wortels.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 6 november 2024 15:01 schreef r_one het volgende:
[..]
Privé-paard of leasepaard?Stokpaard natuurlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Huilen dan.
Hoe sneu ben je om hier al een probleem van te maken.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:01 schreef r0binhood het volgende:
Of hoe sneu ben je als je iemand sneu noemt die nadenkt en niet bij het kruisje tekent.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:30 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Hoe sneu ben je om hier al een probleem van te maken.
Oke meid, pittig dingetje dat je bent.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:32 schreef loveli het volgende:
[..]
Of hoe sneu ben je als je iemand sneu noemt die nadenkt en niet bij het kruisje tekent.
Gezellige galbak, jij.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:36 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Oke meid, pittig dingetje dat je bent.
Dank jequote:Op woensdag 6 november 2024 16:36 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Oke meid, pittig dingetje dat je bent.
Klopt. Je moet als werkgever CO2 reductie realiseren dus je kan beter hoog beginnen en dan afbouwen ipv nu al heel laag in willen zetten.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:29 schreef bananen-plukker het volgende:
[..]
Kan een werkgever toch beter aangeven dat overgrote deel met diesel's komt, en dan over 5 jaar aangeven hoe het er echt voor staat... dan krijg je een dikke pluim!
Fuck bijtellingquote:Op woensdag 6 november 2024 14:28 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Bij mijn werkgever (detachering, overwegend leaseauto's) vullen we in hoeveel kilometers we zakelijk rijden. Echter is het wel erg eenvoudig om dit 'creatief' te doen.
quote:Op woensdag 6 november 2024 15:01 schreef r_one het volgende:
[..]
Privé-paard of leasepaard?Melkkoe.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kost me vast stikstof en fosfaatrechten.."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
Is je reistijd ook privé als je reiskosten krijgt uitbetaald?quote:Op woensdag 6 november 2024 09:01 schreef r0binhood het volgende:
Voor de wettelijke CO2 rapportage vraagt mijn werkgever aan alle personeel uit:
- welke dagen ik naar kantoor reis
- welk vervoersmiddel ik gebruik (ov, e-fiets, auto, motor, lopen)
- en indien auto/motor: EV / hybride / diesel / benzine
Is hier een wettelijke basis voor?
De overheid heeft de laatste paar jaren bewezen een onbetrouwbare draaikonterige organisatie te zijn die zeker niet de vriend is van de burger (salderingsregeling afschaffen etc etc).
De werkgever hoeft ook niet alles van me te weten. Zeker niet als het niet onder werktijd is.
Ik vrees voor een situatie in de toekomst waarbij collega's met hogere co2 uitstoot worden gepest (bijvoorbeeld parkeerkaart afpakken) of dat collega's die co2-vriendelijk naar kantoor reizen voorgetrokken gaan worden.
Krijg je een reiskostenvergoeding voor de gemaakte kilometers met de auto van jouw werkgever? (Lijkt mij wel want anders vragen ze niet om die informatie, krijg je die reiskosten dan zou je kunnen kiezen om die kilometers niet te declareren, wil je ze vergoed blijven houden dan zal je de regels moeten volgen.)quote:Op woensdag 6 november 2024 09:01 schreef r0binhood het volgende:
De overheid heeft de laatste paar jaren bewezen een onbetrouwbare draaikonterige organisatie te zijn die zeker niet de vriend is van de burger (salderingsregeling afschaffen etc etc).
De werkgever hoeft ook niet alles van me te weten. Zeker niet als het niet onder werktijd is.
Ik vrees voor een situatie in de toekomst waarbij collega's met hogere co2 uitstoot worden gepest (bijvoorbeeld parkeerkaart afpakken) of dat collega's die co2-vriendelijk naar kantoor reizen voorgetrokken gaan worden.
quote:Op woensdag 6 november 2024 09:01 schreef r0binhood het volgende:
Vertrouwenquote:Op woensdag 6 november 2024 19:16 schreef Hiddendoe het volgende:
Trouwens hoe zit het tegenwoordig met het aanwezig zijn?
Prikklok is notdone begrijp ik.
Hoe weet je werkgever dan hoeveel uur je gewerkt hebt. (pardon, aanwezig was)?
Handtekening zetten in het boek?
Vingerafdrukscan?
Pincode?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |