abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215482804
Joe Biden, President van de Verenigde Staten

Kamala Harris, Vice-President van de Verenigde Staten

2024 Presidentsverkiezingen
Democratische Kandidaat: Kamala D. Harris
Republikeinse Kandidaat: Donald J. Trump

Democratische Vice-President Kandidaat: Tim Walz
Republikeinse Vice-President Kandidaat: James David "JD" Vance

House of Representatives:
Republican (220)
Democratic (212)
Vacant (3)

United States Senate:
Republican (49)
Democratic (47)
Independents (4)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Mike Johnson (R)

Majority Leader of the House:
Steve Scalise (R)
Minority Leader of the House:
Hakeem Jeffries (D)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Schumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:

Live results
https://apnews.com/projects/election-results-2024/

[ Bericht 1% gewijzigd door miss_sly op 05-11-2024 13:50:11 ]
  dinsdag 5 november 2024 @ 13:09:16 #2
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215482810
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:06 schreef Monolith het volgende:
Dat hele deporteren is natuurlijk een totale fantasie, maar goed.
Ja het is wel eens eerder gebeurd in Amerika en andere landen, stuk voor stuk een 'groot succes' als je van veel leed houdt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:07 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat vind ik een lastige, in principe moet je altijd boeten voor je wandaden, een ieder is immers voor de wet gelijk hoe goed je ook meedraait in de samenleving.
Zou je deze mensen meteen moeten deporteren? Niet als ze zich netjes hebben gedragen en goed meedraaien in de samenleving.
Wat wel zou kunnen is dat ze een fikse boete opgelegd krijgen zodat er nog enige vorm van gerechtigheid is.
Ja, law and order, maar vervolgens wel op een crimineel willen stemmen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_215482823
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:09 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja het is wel eens eerder gebeurd in Amerika en andere landen, stuk voor stuk een 'groot succes' als je van veel leed houdt.
[..]
Ja, law and order, maar vervolgens wel op een crimineel willen stemmen.
Heb je onderhand al een verklaring waarom het wenselijk is om miljoenen mensen illegaal de grens over te laten trekken?
pi_215482835
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:10 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Heb je onderhand al een verklaring waarom het wenselijk is om miljoenen mensen illegaal de grens over te laten trekken?
Wie moeten er anders het slecht betaalde werk doen op de GOP-boerderijen en in de GOP-fabrieken en GOP-MAr-a-Lago's?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 5 november 2024 @ 13:12:40 #5
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215482840
quote:

[..]
Ik vind jou een beetje zielig, Chivaz. De discussie ging over wat anders, maar daar reageer je amper op en draait het weer om naar een andere frame.
pi_215482844
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 12:50 schreef Coelho het volgende:

[..]
Dank voor je uitgebreide reply. Je hebt gelijk dat ik me niet dagelijks met de Amerikaanse politiek bezig houd. Wat me oprecht aan het twijfelen heeft gebracht over het verschil tussen ons in Europa en de Amerikanen zelf, is Obama. Nogmaals gezegd, een geweldig spreker en een man die je zou geloven. Hoe kan het toch dat Amerikanen dat compleet anders zien en dat de man eigenlijk niks blijvends heeft kunnen veranderen?

Hetzelfde geldt voor Trump, daar werden we 8 jaar geleden ook voor gewaarschuwd, maar uiteindelijk viel het allemaal wel mee. De bestorming van het Capitool was echter meer dan schandalig en wat mij betreft hadden ze hem daarvoor veroordeeld.

Biden won van Trump, maar hij was vanaf dag 1 al een seniele, oude man en heeft wederom weinig bereikt in 4 jaar tijd.

Vandaar mijn conclusie dat het wellicht allemaal wel meevalt, en de invloed van de president lang niet zo groot is als men ons doet geloven. Jouw meer dan uitgebreide achtergrond toont mij echter dat de situatie wezenlijk anders is dan 8 jaar terug. Dat wist ik niet en ik ga er zeker wat tijd in steken om wat dingen te lezen. Dus bedankt!
Dat Biden weinig zo hebben bereikt is ook weer zo'n raar fabeltje dat in bepaalde hoeken van internet eindeloos wordt herhaald en vooral is gedreven door aversie tegen de man en zijn partij.

In werkelijkheid heeft Biden juist verrassend veel voor elkaar gekregen, waaronder een gigantisch pakket investeringen in verouderde infrastructuur, een probleem dat dringend getackeld moest worden. Een ander voorbeeld is de Inflation Reduction Act. Ook een gigantich pakket aan investeringen.

Je kunt daar van alles van vinden, je kunt deze beleidskeuzes enorm onverstandig vinden. Maar het zijn wel dingen die Biden voor elkaar kreeg.

Ter vergelijking: het enige significante beleid dat Trump door het Congres wist te loodsen was een pakket belastingverlagingen, waar met name de allerrijkste Amerikanen van profiteerden.

Hier nog een overzicht van andere prestaties van Biden: 30 Things Joe Biden Did as President You Might Have Missed
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_215482869
quote:

[..]
In de VS?
https://en.wikipedia.org/(...)to_the_United_States
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_215482876
quote:

[..]
Vraag dat de Native Americans _O-
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215482883
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 12:56 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ja, maar dat is cherrypicken in posities. Zo'n voteview aggregeert gewoon het stemgedrag.
Ja dat weet ik, daarom ben ik er ook 'fan' van (in mijn gedachten was McCain meer een centrumfiguur: tegen martelen, redde uiteindelijk Obamacare etc.).

Misschien heeft het er mee te maken dat zijn district overweldigend voor Trump heeft gestemd de voorbije verkiezingen. Dus Romney kan dan publiekelijk niet al te progressief doen, of al te veel tegen Trumpisten en Tea Party in gaan (het Arizona van McCain werd met de jaren blauwer).

https://projects.fivethir(...)s-votes/mitt-romney/

De Heritage Foundation geeft Romney aan lage score. Dat zit wel snor inderdaad 😜
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215482903
Ja, dat deporteren.

Die Amerikanen moeten het helemaal zelf weten, maar het is natuurlijk tamelijk stupide om in een klap 10 tot 20 miljoen mensen te deporteren. Je kunt het zwaar vervelend vinden dat die lui illegaal in de VS verblijven, maar deze mensen werken vrijwel allemaal (anders heb je weinig te zoeken in de VS) en ze geven daar ook gewoon geld uit.

Deporteren houdt in dat je in een klap 10 tot 20 miljoen werknemers én consumenten uit de economie onttrekt. Ik hoef toch niet uit te leggen dat dat een hoop geld gaat kosten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 5 november 2024 @ 13:18:15 #11
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215482908
50/50
pi_215482919
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:12 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik vind jou een beetje zielig, Chivaz. De discussie ging over wat anders, maar daar reageer je amper op en draait het weer om naar een andere frame.
Nee hoor de discussie begon toen jij vond dat het doelbewust importeren van illegalen om verkiezingen te beïnvloeden onzin was.
Ik vraag dan zeer terecht of je een andere rationele verklaring had waarom het dan wel gebeurt.
Vervolgens deflecteer je naar wat Trump heeft gezegd over illegalen alsof dat relevant is voor de vraagstelling.
  Moderator dinsdag 5 november 2024 @ 13:19:22 #13
236264 crew  capricia
pi_215482922
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:18 schreef xzaz het volgende:
50/50
Dan bepaalt het Huis van Afgevaardigden en wint Trump.

Dat zou wat zijn zeg.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215482925
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Vraag dat de Native Americans _O-
Onbedoeld maak je hier een heel sterk punt.
  Moderator dinsdag 5 november 2024 @ 13:21:19 #15
236264 crew  capricia
pi_215482933
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:19 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Onbedoeld maak je hier een heel sterk punt.
Dat was niet zo onbedoeld.
Point being dat geen enkele bevolking het toejuicht dat er extreme migratie is.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215482940
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:04 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Er zijn staten waar je zonder ID mag stemmen, sterker nog in Californië mogen ze je niet eens meer vragen om een ID.

https://www.newsweek.com/(...)ring-id-vote-1961685
1. Pas vanaf januari mag men in Californië niet om een ID vragen bij het stemmen zelf, dat is deze verkiezing nog helemaal niet van toepassing. In 2028 dus pas weer, wat betreft nationale verkiezingen.

2. In Californië is, ook dan nog steeds, de enige manier om aan een stembiljet te komen, registratie met je ID.

Dus wat is precies je punt?
pi_215482960
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:21 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat was niet zo onbedoeld.
Point being dat geen enkele bevolking het toejuicht dat er extreme migratie is.
Klopt, des te vreemder was het gedrag van Biden en Harris rond de grens.
Mensen denken nu zeer terecht dat het doel van zoveel immigranten binnen halen is om de demografische samenstelling dusdanig te veranderen dat er van swingstates geen sprake meer is. Kortom alleenheerschappij voor een partij.
Er word hier gesteld dat het kolder is maar een andere rationele verklaring heb ik nog steeds niet gezien.
pi_215482980
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:24 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Mensen denken nu zeer terecht dat het doel van zoveel immigranten binnen halen is om de demografische samenstelling dusdanig te veranderen dat er van swingstates geen sprake meer is. Kortom alleenheerschappij voor een partij.
Er word hier gesteld dat het kolder is maar een andere rationele verklaring heb ik nog steeds niet gezien.
Leuk verhaal, maar van "binnen halen" is natuurlijk geen sprake.
  Moderator dinsdag 5 november 2024 @ 13:28:05 #19
5428 crew  miss_sly
pi_215482981
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:24 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Jij framet het nu alsof ze actief binnen worden gehaald. Dat is nonsens. Maar mensen zullen altijd blijven zoeken naar een plek waar ze het beter kunnen hebben dan waar ze zijn als het niet goed gaat. Kijk naar de enorme groepen Nederlanders die naar de VS, Canada, Australie en Nieuw-Zeeland vertrokken na WWII.

Maar ik vraag me ook wel af dat als jij vindt dat mensen flink bestraft zouden moeten worden voor hun illegale binnenkomst in de VS zelfs als ze al gewoon goed meedraaien, hoe je dan een veroordeelde als Trump als president kunt willen. Dat past niet echt binnen je wens dat mensen goed gestraft moeten worden voor hun daden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 5 november 2024 @ 13:29:16 #20
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215482992
En de grap is dat we de aankomende 100 jaar nogal wat migratie gaan meemaken, dat zullen we toch wereldwijd moeten bespreken, want de 'stromen' gaan niet veel minder worden, maar dikke kans dat het per decennia steeds meer wordt. We kunnen ze niet wereldwijd gaan afschieten, dus misschien moet elk land wel een muur gaan bouwen, zodat niemand zijn of haar land meer uit kan. Of we proberen iets constructiefs met elkaar te fabriceren, met het doel dat het streven is alle landen hierbij te betrekken. Daarnaast gaan veel landen in problemen komen met de klimaatveranderingen en ook dat gaat de stroom niet bepaald stoppen. Dus heb je iemand nodig die iedereen kan verbinden, al heb ik daar nog niet de juiste persoon voor gezien in Amerika of Nederland.
pi_215483000
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:28 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Leuk verhaal, maar van "binnen halen" is natuurlijk geen sprake.
Nou ja, dat is natuurlijk ook altijd de retoriek waar het Nederland aangaat. Het idee dat Rutte actief asielzoekers aan het binnenhalen zou zijn of iets dergelijks. Volstrekte lariekoek natuurlijk. De enige migranten die actief worden binnengehaald zijn legale migranten met een werkvisum (of in Nederland verkeer binnen Schengen vallen).
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_215483006
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 12:57 schreef Chivaz het volgende:
Gewoon stemmen op de dag dat het moet, desnoods maken ze er een nationale feestdag van.
Eerder zouden het dan rellen worden ipv feesten in zo'n gepolariseerd land.
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_215483010
Hoop zo dat Trump wint dan stopt de VS hopelijk snel met steun aan Ukraine *O*
blablablabla
  dinsdag 5 november 2024 @ 13:32:06 #24
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215483024
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:31 schreef Elan het volgende:
Je wil dus Putin zijn zin geven en er vanuit gaan dat ie het daarbij houdt?
pi_215483038
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:31 schreef Elan het volgende:
Met als effect meer dode, gemartelde en verkrachtte Oekraïners *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')