abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215474314
in Ohio werd het iig niet aangeraden drinkwater ook echt te drinken, tanden poetsen kon maar ook dat deed bijna niemand
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  maandag 4 november 2024 @ 15:02:47 #27
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_215474330
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 14:48 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik vroeg het mij eigen af omdat dit in Nederland niet voorkomt. Ik heb ook niet het idee dat we in Nederland ongezonder zijn dan in de VS.
Juist omdat (zoals ik al eerder heb genoemd) we in Nederland een stuk gezonder zijn, het belang van orale hygiëne inzien, veel vaker tandpasta gebruiken waar ook fluoride inzit, veel gemakkelijker toegang hebben tot mondzorg - zeker op jonge leeftijd (veel jonge kinderen in Nederland krijgen vandaag de dag ook extra fluoridebehandelingen) - en het Nederlandse drinkwater van nature al fluoride bevat, is het positieve effect van het toevoegen van fluoride aan drinkwater een stuk minder groot dan dat in de VS (en een hele hoop andere landen) is. In de VS maakt het nogal uit waar je woont hoeveel fluoride er van nature in het drinkwater voorkomt (en/of aan wordt toegevoegd).

Bekijk het ook even in de tijd zelf: in de tijd dat die maatregel werd ingeschakeld (jaren vijftig/zestig) was tandbederf in Nederland een veel groter probleem dan het nu is, omdat miljoenen Nederlanders überhaupt hun tanden nooit poetste en, nou ja, aan die tandpasta toentertijd ook geen fluoride werd toegevoegd.

In Nederland (zo ik nu gelezen heb) is dat teruggedraaid omwille maatschappelijke druk, omdat men meende (zonder dat daar nu enig bewijs voor was) dat men er depressief van werd, migraine van kreeg en/of maag- en darmklachten (en zo zullen er vast nog wel een hele hoop andere vage, aspecifieke klachten op afgeschoven zijn). Je ziet dat na het afschaffen van die fluoridering dat die klachten ook niet opeens minder worden.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_215474478
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 14:48 schreef Writersright het volgende:

[..]
Ik heb nergens de "media" genoemd. Met beschermen doelde ik meer op hoe het Witte Huis/de staff Biden presenteerde naar de buitenwereld en daar tactvol en selectief mee was.
Jij niet, de persoon die het oorspronkelijk aanhaalde wel.

quote:
Qua media heb ik ook het idee dat veel Amerikanen in een media-bubbel zitten en dus met name of democratisch gerichte zenders kijken of meer republikeinse zenders.

Ik had zelf verwacht dat Trump daar een groot punt van zou maken, hoe de Democraten "liegen" over de leider van het land en "wie nu het land bestuurt." Dat zou een punt zijn waar Harris "medeplichtig" aan was. Wat nu echt de waarheid is achter hoe het met Biden ging dit jaar is uiteraard veel genuanceerder maar het moment waarop we dat te weten krijgen zal denk ik nog wel even duren.
Er is meer dan TV-zenders, maar in onderzoek van b.v. Pew bleek wel dat Fox News een zeer groot aandeel had in mediaconsumptie van de meest conservatieve kiezers.

Nou ja, ik denk niet dat het Trump heel erg helpt om van 'liegen' een speerpunt te maken. Die man heeft z'n carrière op leugens gebouwd en loopt in z'n debat vol trots te verkondigen hoe migranten in Ohio de honden en katten van de buurtbewoners opeten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 4 november 2024 @ 15:25:14 #29
37950 JAM
pi_215474574
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 15:17 schreef Monolith het volgende:

[..]
[..]

Nou ja, ik denk niet dat het Trump heel erg helpt om van 'liegen' een speerpunt te maken. Die man heeft z'n carrière op leugens gebouwd en loopt in z'n debat vol trots te verkondigen hoe migranten in Ohio de honden en katten van de buurtbewoners opeten.
Bleef het daar maar bij! :D .

https://www.washingtonpos(...)ump-claims-database/

En dat is dan slechts tot 2021...
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_215474628
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 15:25 schreef JAM het volgende:

[..]
Bleef het daar maar bij! :D .

https://www.washingtonpos(...)ump-claims-database/

En dat is dan slechts tot 2021...

Ja dat hoef je mij niet te vertellen hoor. Nou gaan politici wel vaker wat creatief om met de waarheid, maar meneer Trump maakt het wel heel bont natuurlijk. Dat je cijfers niet helemaal correct hebt, wat selectief data kiest of wat gemakzuchtig bepaalde effecten toeschrijft aan je eigen beleid is voor politici absoluut niet ongebruikelijk, maar Trump spuwt regelmatig echt gewoon volstrekt overduidelijke onjuistheden en houdt daar stug aan vast.
pi_215474748
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 15:17 schreef Monolith het volgende:

[..]
Jij niet, de persoon die het oorspronkelijk aanhaalde wel.
[..]
Er is meer dan TV-zenders, maar in onderzoek van b.v. Pew bleek wel dat Fox News een zeer groot aandeel had in mediaconsumptie van de meest conservatieve kiezers.

Klopt van Fox, alleen volgens mij kijken er op hoogtepunten ook maar 15 miljoen mensen ernaar.

Andere kant. Al die lokale nieuwsstations die hebben ook affiniteit met de grote netwerken.
Hell To The Liars
pi_215474857
'Een Republikein die gewoon zijn werk wil doen'

https://fd.nl/politiek/15(...)p-android&gift=Roxrq (gratis te lezen)
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_215474902
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2024 15:55 schreef nostra het volgende:

En hij is niet het enige slachtoffer. Bill Gates (nee, niet die) in Arizona heeft last van dezelfde idioterie (Economist). En zoals je daar kunt lezen wordt er ook alles aan gedaan om die verkiezingen zo transparant mogelijk te maken, maar het mag allemaal niet baten. Dat is ook wat het gelul over allerlei draconische maatregelen om zogenaamd 'het vertrouwen in het proces' terug te krijgen zo achterbaks maakt. Dat vertrouwen kan maar op 1 manier worden teruggewonnen bij een deel van de kiezer, namelijk als ze hun zin krijgen en hun kandidaat wint.
pi_215475019
Sinds wanneer is Jon Stewart een wappie?? :?
pi_215475143
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 16:13 schreef Refragmental het volgende:
Sinds deze TS z'n Trump-talking-points-drive-by deed.
  maandag 4 november 2024 @ 16:28:36 #36
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215475156
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 14:29 schreef Droopie het volgende:

[..]
Dat ongeschikte gedrag hadden ze intern natuurlijk allang opgemerkt.
Maar wie gaat tegen de president zeggen, joh wordt het niet eens tijd om wat anders te gaan doen.
Dat kan een Obama doen of zijn vrouw, maar verder wil niemand hem tegen de haren instrijken.

Zelfs de dokters hadden nog een briefje uitgebracht, hij is voor man van die leeftijd geschikt om het ambt uit te voeren.

Maar op een gegeven moment kwam het te vaak in de openbaarheid tijdens belangrijke evenementen.
Tel erbij op dat er geen goede opvolger stond te wachten, dus dan is het hopen op het beste.

Denk dat er ooit nog wel een keer iemand uit de school klapt met het complete verhaal vanachter de schermen.
Ik ken mensen die wekelijks Wilders vertellen dat ie moet stoppen, maar dat neemt ie niet aan. Vraag mij af naar wie hij wél zou luisteren. Maar goed, dat is Nederlandse politiek, maar er zijn best wel aardig wat mensen die naar niemand gaan luisteren. 'Opa, misschien is het beter als je de auto laat staan'.

quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 15:44 schreef Droopie het volgende:

[..]
Klopt van Fox, alleen volgens mij kijken er op hoogtepunten ook maar 15 miljoen mensen ernaar.

Andere kant. Al die lokale nieuwsstations die hebben ook affiniteit met de grote netwerken.
Vergeet de invloed van van die fake news kanalen op YT niet.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 4 november 2024 @ 16:32:16 #37
501313 Alexandrian
Oostenrijks econoom
pi_215475184
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 16:13 schreef Refragmental het volgende:
Dat is sarcastisch bedoelt. Stewart stond aan de kant van de wappies met corona.
Géén Oostenrijkse schilder
  Moderator maandag 4 november 2024 @ 16:38:22 #38
236264 crew  capricia
pi_215475235
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 16:32 schreef Alexandrian het volgende:

[..]
Dat is sarcastisch bedoelt. Stewart stond aan de kant van de wappies met corona.
Ja prima. Geen zin in allerhande discussies daarover of over de TT. Heb hem aangepast dat ie wat neutraler is. :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 4 november 2024 @ 16:39:17 #39
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215475243
@Chivaz jij had het over het vertrouwen in de media (dat is inderdaad flink gedaald, zie ook de knik na de Irak oorlog) en dat Jeff Bezos dit wil herstellen.

Ik denk toch echt dat je dan eerder vooral naar dit soort dingen moet kijken.

In this study the authors define five major news sources as CNN.com, the New York Times, Wall Street Journal, the Washington Post and USA Today. ‘Non-major’ sources are thousands of local news outlets.

What’s striking is the much larger coverage if the perpetrator was Muslim. Across all media sources, attacks received on average 357% greater coverage if the attacker was Muslim; for major outlets this was higher still at 758%.

https://ourworldindata.or(...)ttention-than-others

Dat het dus niet af hangt van een endorsement wel of niet.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215475317
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 16:27 schreef Monolith het volgende:

[..]
Stewart is zowat 1 van de weinige media persoonlijkheden die zijn prioriteiten en principes goed heeft.
Ik zie ook veel mensen oproepen dat hij misschien moet runnen voor president... en gezien de extreem lage kwaliteit van keuzes die er normaal zijn, vind ik dat nog geen slecht idee ook :D
pi_215475494
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 15:59 schreef Monolith het volgende:

[..]
En hij is niet het enige slachtoffer. Bill Gates (nee, niet die) in Arizona heeft last van dezelfde idioterie (Economist). En zoals je daar kunt lezen wordt er ook alles aan gedaan om die verkiezingen zo transparant mogelijk te maken, maar het mag allemaal niet baten. Dat is ook wat het gelul over allerlei draconische maatregelen om zogenaamd 'het vertrouwen in het proces' terug te krijgen zo achterbaks maakt. Dat vertrouwen kan maar op 1 manier worden teruggewonnen bij een deel van de kiezer, namelijk als ze hun zin krijgen en hun kandidaat wint.
Je hebt wel ballen van staal nodig in ieder geval (en je beslist ook nog eens niet alleen voor jezelf, maar ook je naasten). Ik zou de druk niet kunnen weerstaan in ieder geval, dat zou dan buigen of vluchten worden.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_215475526
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2024 17:10 schreef nostra het volgende:

En hij is niet het enige slachtoffer. Bill Gates (nee, niet die) in Arizona heeft last van dezelfde idioterie
Ja vroeg of laat gaan hier wel een keer slachtoffers vallen als het vuur maar steeds blijft worden opgestookt.
pi_215475661
Ja, zeg..ben ik even weg en dan is # 1114 ook weg 8)7

Affijn, dat die fake electors nog steeds mogen aantreden!? Law and order.
twitter
  maandag 4 november 2024 @ 17:49:04 #44
37950 JAM
pi_215475839
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2024 15:55 schreef nostra het volgende:

Niets dan waardering voor Raffensperger.
pi_215475963
twitter

Het is wel eens anders geweest....
pi_215476000
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 16:27 schreef Monolith het volgende:

[..]
Heel snel door jou ontmaskerd, _O_

quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 13:46 schreef Alexandrian het volgende:

[..]
Bedankt voor je uitgebreide inhoudelijke respons. Ik ga even rennen voor de bus maar reageer zometeen uitgebreider maar voor nu:

Is de endorsement van figuren als Cheney niet juist veelzeggend? Een warmonger die objectief aan de verkeerde kant van de geschiedenis staat en verantwoordelijk is voor Irak?

Wat Trump ook zei over zijn warmonger dochter: kijken of ze nog voor oorlog is als ze zelf een geweer in d'r handen krijgt.

538 had het ook fout in 2016 over Trump dus in hoeverre is die specifiek wat Trump betreft serieus te nemen? Wederom oprechte vraag. Ik houd me er zijdelings 2 dagen voor de verkiezingen mee bezig en jullie al jaren dus vandaar mijn oprechte verbaasdheid over dingen soms :P.
2 dagen… 8)7 al is de leugen nog zo snel…

quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 15:28 schreef Alexandrian het volgende:
Zeg over hem wat je wil maar Trump is een “force to be reckoned with”. Al sinds zijn begindagen in Manhattan toen hij als jonge man spectaculaire projecten deed uit liefde voor de stad.

En ook nu weer.

Die man heeft letterlijk een kogel ontweken voor ons recht op goed bestuur en ging gewoon door.

In sommige kringen gaan de geruchten dat Trump de letterlijke Messias is. Een nakomeling uit de lijn van David. Bla bla bla bla bla

[poll=7948]
23 oktober is echt niet eergisteren.
pi_215476013
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 18:08 schreef la_perle_rouge het volgende:

;
[..]
23 oktober is echt niet eergisteren.
Hoezo niet? Tijd is toch ook maar een mening?
pi_215476197
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 18:19 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
En Trump maar volhouden dat het vol is…
[ x ]
Zou hij de bezoekers niet meer betalen?
pi_215476201
twitter

Niet slecht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties